Gaan ze er niet in mee. Dan is er alsnog een Kamermeerderheid voor motie.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:32 schreef TheArt het volgende:
Net wat Ron Freser zei in het NOS journaal. Er zal wel een motie ingediend gaan worden waarin wordt afgedwongen dat er geen nieuwe missie komt en die brief van tafel gaat. Daar moet ze PvdA wel in meegaan. En dan moet het kabinet reageren. Gaan ze er toch in mee, moet het CDA flink door het stof, doen ze het niet, is er een grote kans dat de PvdA de stekker eruit trekt.
Kortom, spanning!
goed geschreven.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:38 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Gaan ze er niet in mee. Dan is er alsnog een Kamermeerderheid voor motie.
Als ik pvda was zou ik niks doen. Motie steunen en bal bij cda leggen. Gaan ze niet mee met motie, dan kiest CDA er voor om met een coalitiepartner die het op dit punt zwaar oneens is en ze met een kamermotie voor lul zet. Ook dat is een nederlaag voor CDA. Dat zal het CDA niet willen en die zullen dan breken. win win voor pvda.
Gaat CDA wel mee, dan dikke winst voor pvda.
Pvda moet gewoon standpunt herhalen en voor de motie stemmen. De rest is aan het CDA. Bijna altijd wint de pvda, de vraag is of het CDA en CU er een kabinetscrisis van willen maken.
Bos zei gisteren ook niet dat er met een breuk wordt gedreigd. Dan trek je de bal weer naar je toe.
Die truc werd ook gebruikt door Pechtold in het debat na de reactie van Balkenende op Davids en de moeizame brief de dag daarna. De motie was zo ongeveer een letterlijke quote van Hamer: "met deze brief is de eerste reactie van de premier van tafel", iets wat Balkende toen bestreed: "ik neem niets terug!".quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:32 schreef TheArt het volgende:
Net wat Ron Freser zei in het NOS journaal. Er zal wel een motie ingediend gaan worden waarin wordt afgedwongen dat er geen nieuwe missie komt en die brief van tafel gaat. Daar moet ze PvdA wel in meegaan. En dan moet het kabinet reageren. Gaan ze er toch in mee, moet het CDA flink door het stof, doen ze het niet, is er een grote kans dat de PvdA de stekker eruit trekt.
Kortom, spanning!
Of de PvdA steunt de motie niet ... net als ze zeiden dat er geen bezuinigingen op onderwijs mochten komen en vervolgens de motie van D66 niet steunden.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:32 schreef TheArt het volgende:
Net wat Ron Freser zei in het NOS journaal. Er zal wel een motie ingediend gaan worden waarin wordt afgedwongen dat er geen nieuwe missie komt en die brief van tafel gaat. Daar moet ze PvdA wel in meegaan.
VVD is het pijpen van de amerikanen meer waard dan de val van het kabinetquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:10 schreef Hephaistos. het volgende:
VVD gaat de motie dus niet steunen. Als de PvdA hem wel steunt, kom je denk ik op een hele krappe meerderheid?
De oorlogspartijquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:11 schreef Urquhart het volgende:
Wel tricky dat de VVD het dus niet gaat steunen
PvdA + SP + PVV + GL + PvdD = 76quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:11 schreef Urquhart het volgende:
Wel tricky dat de VVD het dus niet gaat steunen
VVD is alvast bezig met de kabinetsformatiequote:Op donderdag 18 februari 2010 16:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
VVD is het pijpen van de amerikanen meer waard dan de val van het kabinet
en zich zelf.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Balkenende kan natuurlijk gelijk het woord vragen, en dan zeggen `we gaan weg uit Afghanistan´, zet ie de oppositie en iedereen die het kabinet wil zien vallen mooi voor lul.
Dat moet ook wel, anders komt er helemaal correct gezever uit de monden. Beetje een structurele van Geel krijg je dan.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:11 schreef Reya het volgende:
Mingele probeert als vanouds te stoken.
Sowieso ga ik er vanuit dat er een spel gespeeld wordt, want Bos kwam wel heel duidelijk met een vooropgezet doel naar buiten gisteren.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Balkenende kan natuurlijk gelijk het woord vragen, en dan zeggen `we gaan weg uit Afghanistan´, zet ie de oppositie en iedereen die het kabinet wil zien vallen mooi voor lul.
Maar hij scoort wel hoog in de anticlimax index, en neemt de oppositie alle wind uit de zeilen.quote:
Uiteraard worden er spelletjes gespeeld, daar is het politiek voor. Alleen denk ik dat Bos (en met hem de gehele PvdA) de CDA spelletjes spuugzat zijn. En waarom dan niet een spelletje zo vlak voor de gemeenteraads verkiezingen ?quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Sowieso ga ik er vanuit dat er een spel gespeeld wordt, want Bos kwam wel heel duidelijk met een vooropgezet doel naar buiten gisteren.
En vervolgens bij Pechtold.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:19 schreef Urquhart het volgende:
Ferry houdt de microfoon weg bij Halsema
Tuurlijk, Ferry Mingelen is een vaste waarde op het Binnenhof. De rest zijn passanten.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:20 schreef One_of_the_few het volgende:
stem JP trilt.
overigens heeft mingele schijt aan iedereen en roept JP naar zich toe.
Volgens mij kan je ook gewoon op http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/ vanuit het buitenland kijken. Althans dat gaat me prima af, terwijl ik op een UK proxy zit.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:19 schreef hondjes het volgende:
http://www.kijktvonline.nl/index.html
Voor wie uit het buitenland het debat wilt volgen...online
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |