En die verdieping eronder is op dat moment sterk genoeg om ervoor te zorgen dat het niet direct inzakt?quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:49 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nee, de top drukt de impactzone samen zodat er een puinwolk ontstaat die de instorting verder doet accelereren.
Op deze video zie je duidelijk dat de top nog intact is bij het naar beneden storten.quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:50 schreef Ticker het volgende:
[..]
Om ervan uit te gaat dat de pancake theorie enigzins enige houvast heeft moet je daar inderdaad vanuit gaan.
Het zwaartepunt van de top ligt nog steeds binnen het vierkant van de toren.quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:55 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]
These frames from a South Tower collapse video are separated by equal time intervals. Examining the middle edge of the falling portion of the tower shows that its angle of tilt from vertical remains about the same between the second and third frames, and therefore the top has stopped rotating. But unless the top had already been shattered, it should have continued to rotate in accordance with the law of conservation of angular momentum.
http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/proofs/rotation.html
Mooie opname.quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:55 schreef Joppy het volgende:
[..]
Op deze video zie je duidelijk dat de top nog intact is bij het naar beneden storten.
De impactzone was zodanig beschadigd door de inslag van het vliegtuig dat de aanwezige lucht voldoende ruimte had om te ontsnappen waardoor de druk relatief laag bleef. Zodra zich een puinwolk ontwikkeld tussen de top en de onderliggende structuur is het gedaan. Zonder moeite ging dat overigens niet als de crush-up fase 11 seconden duurt, dat is al gauw ~50% langzamer dan vrije val.quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:52 schreef Ticker het volgende:
[..]
En die verdieping eronder is op dat moment sterk genoeg om ervoor te zorgen dat het niet direct inzakt?
Enkele seconden, om vervolgens alsnog binnen die 11 seconden het gehele gebouw met de grond gelijk te hebben? Dus de verdiepingen erna waren allemaal zonder moeite geknapt.
Ja, precies. Je hebt eerst het falen van de structuur op de plek van de vliegtuiginslag, dat is dus het in zichzelf zakken. Daarna heb je de puinwolk en de intact blijvende top die rest naar beneden drukken, verstopt in het stof.quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:00 schreef Ticker het volgende:
[..]
Mooie opname.
Je ziet inderdaad de top duidelijk, maar je ziet ook dat de top eerst een stuk inzichzelf lijkt te zakken, om vervolgens laag voor laag te zien verdwijnen waarna er een gigantische wolk het gezichtsveld belemmerd.
Waarom niet? Als de laag daarboven de schade heeft, en de druk van boven niet meer kan ondersteunen vormt deze zelfde laag toch een soort buffer. De neerwaartse kracht is eerst bezich deze laag te slopen, voor de laag eronder er pas echt wat van merkt. Dat zegt mijn intuitie in ieder geval. De top bouwt in de tussentijd snelheid op en vreet zich vervolgens met daverend geweld door het hele gebouw heen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:52 schreef Ticker het volgende:
[..]
En die verdieping eronder is op dat moment sterk genoeg om ervoor te zorgen dat het niet direct inzakt?
Enkele seconden, om vervolgens alsnog binnen die 11 seconden het gehele gebouw met de grond gelijk te hebben? Dus de verdiepingen erna waren allemaal zonder moeite geknapt.
Het zijn twee dezelfde torens beide geraakt zijn door een groot vliegtuig op volle snelheid. Waarom zou het raar zijn dat ze ongeveer hetzelfde instorten?quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:09 schreef Ticker het volgende:
Jullie blijven je beroepen op toeval, dit kan gewoon niet jongens.
We nemen telkens maar 1 punt in gedachten en vergeten weer de overige dingen.
De squibs die bij alle drie de gebouwen zichtbaar waren, het toeval dat zowel toren 1 als toren 2 op dezelfde manier instort, terwijl we kunnen zien dat bij toren 2 de gehele top kantelt.. om vervolgens alsnog op exact dezelfde manier in een stort als zijn tweeling.
Ik beroep me helemaal niet op toeval, de enige die rept over 'verdachte toevalligheid' ben jij. Toeval heeft niks met de instortingen te maken, er zijn gewoon natuurwetten op van toepassing. Hoe het komt dat de top van WTC2 kantelt terwijl de instorting toch doorgaat is je nu al enkele malen verteld, en ik begin daarom te bevroeden dat jij helemaal niet geinteresseerd bent in wat er tegen je gezegd wordt maar liever blijf je vanuit je onwetende bubbeltje roepen dat het niet kan.quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:09 schreef Ticker het volgende:
Jullie blijven je beroepen op toeval, dit kan gewoon niet jongens.
We nemen telkens maar 1 punt in gedachten en vergeten weer de overige dingen.
De squibs die bij alle drie de gebouwen zichtbaar waren, het toeval dat zowel toren 1 als toren 2 op dezelfde manier instort, terwijl we kunnen zien dat bij toren 2 de gehele top kantelt.. om vervolgens alsnog op exact dezelfde manier in een te storten als zijn tweeling.
Kom nou op hee.quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:15 schreef Joppy het volgende:
[..]
Het zijn twee dezelfde torens beide geraakt zijn door een groot vliegtuig op volle snelheid. Waarom zou het raar zijn dat ze ongeveer hetzelfde instorten?
Daarnaast zijn er nog nooit gebouwen van deze omvang ingestort door een grote impact en daaropvolgende brand, dus wie bepaalt wat normaal is in dergelijke gevallen?
Ik heb in dit topic al 2 papers gegeven die kwantitatief(!) verklaren waarom beide torens rechtstandig instorten. En dan kun je wel de hele tijd hameren op zoiets subjectiefs als 'exact gelijke instortingen', maar als je naar de instortingen kijkt zijn er genoeg verschillen en nuances tussen beide te zien.quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:21 schreef Ticker het volgende:
[..]
Kom nou op hee.
2 torens van 417 meter hoog, beide totaal op andere manieren geraakt, ervaren beide exact dezelfde omstandigheden. Ongeloofwaardig, en niet na te bootsen. Er is ook niemand die een dergelijke berekening mee neemt in zijn som, want dan krijgen we afwijkingen.
En ik gok dat we er op papier nog wel 10 kunnen vinden.quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:23 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik heb in dit topic al 2 papers gegeven die kwantitatief(!) verklaren waarom beide torens rechtstandig instorten.
Nee, het is niet exact hetzelfde. De ene wordt later geraakt, maar stort eerder in. De ene top kantelt iets, de ander niet. Wat er allemaal in de stofwolk gebeurd, weet niemand, wellicht dat daar nog meer verschillen te zien zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:21 schreef Ticker het volgende:
[..]
Kom nou op hee.
2 torens van 417 meter hoog, beide totaal op andere manieren geraakt, ervaren beide exact dezelfde omstandigheden. Ongeloofwaardig, en niet na te bootsen. Er is ook niemand die een dergelijke berekening mee neemt in zijn som, want dan krijgen we afwijkingen.
Nee, daar heb je helemaal niet naar gelinkt. Geef maar eens zo'n gepeerreviewde paper.quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:24 schreef Ticker het volgende:
[..]
En ik gok dat we er op papier nog wel 10 kunnen vinden.
Op internet zijn er ook genoeg te vinden waarom het niet kan.. ook daar heb ik naar gelinkt. Krijgt er nu dan een van ons tweeën gelijk?
In de seismische data van de instortingen zit bijv ook behoorlijk wat variatie, en dat heeft ook zijn beslag op de hoeveelheid en de grootte van het puin.quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:30 schreef Joppy het volgende:
[..]
Nee, het is niet exact hetzelfde. De ene wordt later geraakt, maar stort eerder in. De ene top kantelt iets, de ander niet. Wat er allemaal in de stofwolk gebeurd, weet niemand, wellicht dat daar nog meer verschillen te zien zijn.
Terecht ik ben niet gek ik snap best dat er uitgebreide wiskundige berekeningen zijn gemaakt om te bewijzen dat iets ten alle tijden mogelijk was geweest als we maar alles tot in het extreemst bedenken, maar ik ben daar gewoon totaal niet happig op. Het feit dat dit alles na te trekken is en ongetwijfeld helemaal gefundeerd zal zijn bewijst immers nog steeds niet dat de verklaring waterdicht is en 100% moet kloppen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:32 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nee, daar heb je helemaal niet naar gelinkt. Geef maar eens zo'n gepeerreviewde paper.
Daarnaast, ik heb het al gezegd maar ik herhaal het nog maar eens een keer omdat het dunning-kruger effect nogal sterk is bij jou, is dat dit geen evenwichtige discussie is. Jij mist simpelweg kennis om zinnige argumenten aan te dragen in een technische discussie als deze. Dat is niet erg, maar het zou je wel sieren je eigen beperkingen te kennen en iets op te steken van de informatie die je aangereikt wordt. Maar kennelijk ben je daar niet in geinteresseerd.
Als je op zoek bent naar dingen die 100% kloppen kan je beter bij de religie die het beste bij je past aankloppen. De wetenschap is dan toch het verkeerde adres, ben ik bang.quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:39 schreef Ticker het volgende:
[..]
Terecht ik ben niet gek ik snap best dat er uitgebreide wiskundige berekeningen zijn gemaakt om te bewijzen dat iets ten alle tijden mogelijk was geweest als we maar alles tot in het extreemst bedenken, maar ik ben daar gewoon totaal niet happig op. Het feit dat dit alles na te trekken is en ongetwijfeld helemaal gefundeerd zal zijn bewijst immers nog steeds niet dat de verklaring waterdicht is en 100% moet kloppen.
Om nu weer met al die rariteiten rond 9/11 op de proppen te komen en ze simpelweg door het berekenen van de mogelijkheid van de hypothese, te laten verdwijnen pas ik voor.
Ik kan me voorstellen dat je het idee hebt dat ik niet vatbaar meer bent voor 'de waarheid', maar ik kan gewoon niet meer geloven in de gepresenteerde waarheid.
Als we op deze toon bedenken dat we met wiskundige berekeningen alles kunnen concluderen en geen speling meer overlaten, mag je de hand in eigen boezem steken wat religie betreft.quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als je op zoek bent naar dingen die 100% kloppen kan je beter bij de religie die het beste bij je past aankloppen. De wetenschap is dan toch het verkeerde adres, ben ik bang.
Wie zegt dat dat gebeurt?quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:45 schreef Ticker het volgende:
[..]
Als we op deze toon bedenken dat we met wiskundige berekeningen alles kunnen concluderen en geen speling meer overlaten, mag je de hand in eigen boezem steken wat religie betreft.
Dat was vast ook controlled demolition, duhquote:Op donderdag 18 februari 2010 19:30 schreef The_stranger het volgende:
Even tussendoor:
Nooit gedacht dat een dergelijk (klein) vliegtuig
[ afbeelding ]
zoveel schade kon aanbrengen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |