Als ik he CDA was zou ik me dan echt eens achter de oren krabben. Balkenende zou geen optie meer mogen zijn, na de afgelopen weken (de regeerperiodes daarvoor maar even voor het gemak vergetend). als ze het wel doen, verliezen ze volgens mij wel erg veel stemmen. Beter is het om iemand naar voren te schuiven die zich nog moet bewijzen denk ik. Problemen komen er sowieso wel, beter dat het dan iemand is waarbij het geen al te grote impact heeft om hem of haar alsnog aan de kant te zettenquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:31 schreef Aurelianus het volgende:
Hangt misschien ervan af of het kabinet valt, ja ofte nee. Als het kabinet valt dan is weer eens aangetoond dat Balkenende de boel niet bij elkaar kan houden. Het CDA zal zich achter de oren krabben: willen we hem nog een keer als lijsttrekker? Maar goed, wat zijn de andere opties: Eurlings? Verhagen? Er is geen duidelijk klaargestoomde kroonprins. Een strijd om het lijsttrekkerschap ziet het CDA volgens mij ook niet zitten.
Dat denk ik ook. Verhagen komt heel vaak hard over en wil belangrijk zijn, maar ik denk dat hij beter is als hij een 2e man is en niet de man op de voorgrond.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Laat hem het nog maar eens proberen, hopelijk graaft ie bij de landelijke verkiezingen zo zijn eigen politie CDA-graf en dan moet ie wel weg![]()
Eurlings is een topkerel, maar Verhagen gaat de Melkert van 2011 worden. Hij is zo iemand die een grote beschermende broer nodig heeft. Nu is dat Balkenende (daar heb je het al idd, maarja het houdt de focus van hem af). Bij Melkert was dat Kok. En bij de hele LPF was het Pim Fortuyn. De Hoop Scheffer was er ook zo een.
Deze mensen redden het niet alleen.
Gladjanus? Hij heeft een gladgeschoren gezicht ja, maar hij is iemand die het geduld en de wijsheid heeft de procedures niet aan zijn laars te lappen zodat je mensen schoffeert. En toch heeft ie de bureaucratie en het gesteggel bij het aanleggen van wegen flink weten in te dammen en dat in slechts 4 jaar:quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:59 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik ben geen CDA-fanaat maar ik denk dat Eurlings de juiste man is. Ook hij is een gladjanus maar voor CDA-begrippen is hij nog wel te doen.Verder moet het conservatiefe karakter dringend worden teruggedrongen.
Hij is een zuivere CDA-gladjanus, zie zijn windvaangedrag onlangs met de kilometerheffing. Maar inderdaad, als beleid alleen maar om auto's gaat is hij wellicht heel goed.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:02 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Gladjanus? Hij heeft een gladgeschoren gezicht ja, maar hij is iemand die het geduld en de wijsheid heeft de procedures niet aan zijn laars te lappen zodat je mensen schoffeert. En toch heeft ie de bureaucratie en het gesteggel bij het aanleggen van wegen flink weten in te dammen en dat in slechts 4 jaar:
de A4 bij L'dorp wordt verbreed![]()
de A4 door Middel-Delfland is nu wel heel dichtbij gekomen![]()
(en tal van andere punten door de spoedwet)
Dit laatste is geen minister meer gelukt sinds de oliecrisis, maargoed we dwalen af. Deze man heeft kwaliteiten, respect voor de mening van zijn opponenten, weet mensen te verenigen en zo doelen te bereiken [ afbeelding ]
Ik heb steeds datzelfde gevoel als ik weer ergens een foto van die lamstraal tegenkom...quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:49 schreef Daniel1976 het volgende:
Elke keer als ik hem tijdens de laatste verkiezings weken weer hoor praten over normen en waarden moet ik kotsen.
Das leuk maar spitsstroken zijn onzin horen 24/7 open te zijn ik betaal ook wegenbelasting voor 24/7.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:02 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
de A4 bij L'dorp wordt verbreed![]()
de A4 door Middel-Delfland is nu wel heel dichtbij gekomen![]()
(en tal van andere punten door de spoedwet)
Hoezo windvaangedrag, de meerderheid van de partijen is er al jaren voor. En zijn beleidsterrein gaat nu over auto's ja. Ik heb het over hoe hij zijn werk uitvoert.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:16 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Hij is een zuivere CDA-gladjanus, zie zijn windvaangedrag onlangs met de kilometerheffing. Maar inderdaad, als beleid alleen maar om auto's gaat is hij wellicht heel goed.
Camiel is de uitvoerder van de wil van de rest van de kamer wat dit betreft, het kastje van Camiel en de OV chipkaart waren al in uitvoering, hij heeft het niet zelf bedacht.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Das leuk maar spitsstroken zijn onzin horen 24/7 open te zijn ik betaal ook wegenbelasting voor 24/7.
Verder ben ik falicant tegen dat bigbrother kastje van camiel.
Dat gaat camiel nix aan hoe vaak ik de beamer over het zandpad stuur.
OV chipkaart is ook al een succes.
Hij mag dan een brabo zijn, (en die hebben een streepje voor) maar ik vindhet een onbetrouwbare gladjakker.
Geldt voor Verhagen.quote:En tegen die gene die hier roept dat hij het toch nooit red zonder balkie. Ik kan het alleen maar hopen.
Dat leverde twee mooie voorbeelden van windvaantjesgedrag op:quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hoezo windvaangedrag, de meerderheid van de partijen is er al jaren voor.
Hmm ja het gaat hier in principe niet over Eurlings, maar ik zie het juist als 'niet direct je zin doordrukken' en zorgen dat het plan staat als een huis. Maargoed, dit is speculeren.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:43 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Dat leverde twee mooie voorbeelden van windvaantjesgedrag op:
1. hij wilde zijn , door het aan de ANWB te koppelen, er onderuit. Dat is dus afwijken van de gezett ekoers (wat je zelf zegt en is dus voorbeeld 1 van windvaantjesgedrag)
2. toen er een storm van protest losbrak wimpelde hij het opeens weer af, dat is voorbeedl 2.
Dus via twee opeenvolgende windvaantjesactiviteiten kwam hij weer op het oorpsronkelijke pad uit (en de schuld zal wel weer bij de PVDA of de milieugroepenl iggen natuurlijk).Nee, een gladde aal bij uitstek deze man.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |