Ik wou het eigenlijk niet zeggen, van die ezelquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:10 schreef robuust89 het volgende:
[..]
dat klopt!
ik moest alleen denken aan de ezel, want hij stoot zich niet 2x aan dezelfde steen.. en ik welomdat dit een soortgelijke situatie is.
erger, met dat 2e geval dacht ik dat ik wat verkeerds zei ofzo, ik had zaterdag het plan bedacht om nog een mail te sturen in de trant van "oepsie"(het was mailcontact dus) en heb m dinsdag avond pas gestuurd, dus genoeg reflectietijd, me dunkt. NOT!
![]()
en ook leuk, situaties lijken wel op elkaar, maar zijn toch een beetje anders![]()
en nee, ik maak helemaal geen olifant van die mug hoor
Het is ook erg depressieve inbreng van Kaandorp, maar brengt het zodanig dat ik krom lag van de lach....quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:55 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik vind het erg depressiefIk ken dat gevoel wel maar ik counter dat keihard met Ramsy Shaffy
![]()
Je leven is alleen maar zwaar als je het laat beinvloeden door anderen...
echt heh! Ik moet eigenlijk ook zeggen dat ik het zelf niet eens humor vind, ik zie het als geniale preken voor het publiek.. dat de mensen er om moeten lachen verifeert alleen maar het schaapachtige gedrag van de massa. Ze worden keihard met de neus op de feiten gedrukt, op een blaffende wijze.. en daar moeten ze dan om lachenquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:20 schreef Stupendous76 het volgende:
Lebbis en Jansen (met name Lebbis) komen inderdaad wel erg autistisch over.
Een medicijn dat ook echt zou helpen? Tuurlijk. Als het maar ECHT zodanig zou werken, zodat je het niveau van NT-ers mbt sociaal functioneren kan halen. Geen surrogaat dus.quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:03 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Interessante stelling. Het is een bekende discussie: kunnen we beter blijven zoals we nu (al dan niet ongewild) zijn of zijn we beter af met zo’n medicijn? Als er echt een duidelijk effect is, zit ik aan dat laatste te denken. Welke auti zou er nu niet gewoon normaal willen zijn? Een en ander gaat dan een stuk gemakkelijker af. Misschien levert het ook nog (meer) salaris en een relatie op!
Als je door de maatschappij niet als melaats wordt beschouwd, ik stel het nu wel even heel cru, en ik zou een plekje in de maatchappij kunnen hebben, en mijn ASS zou juist een kracht zijn......dan wil ik het ook wel blijven......quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:14 schreef Autidude het volgende:
Voor geen goud dat ik "normaal" wil zijn.. écht niet.
Maar mijn hele mening en standpunt is denk ik wel duidelijk daarover.
Haha, inderdaad! Alles wat afwijkt van de normale "sleur" is eng en gevaarlijkquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar "als"De wereld is zelf autistisch als je het mij vraagt.
Precies!quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:27 schreef Autidude het volgende:
[..]
Haha, inderdaad! Alles wat afwijkt van de normale "sleur" is eng en gevaarlijk
Vreemd. Maar ik moet het artikel nog lezen...quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:31 schreef Re het volgende:
tvp
Hoe staan de PPDers tegenover het samentrekken van autisme en Asperger onder 1 diagnose?
een PDD'er hier.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:31 schreef Re het volgende:
tvp
Hoe staan de PPDers tegenover het samentrekken van autisme en Asperger onder 1 diagnose?
Dat zeg ik!quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies!
Terwijl juist mensen met autisme - doordat ze juist heel anders tegen dingen aankijken - ontzettend veel zouden kunnen toevoegen in deze maatschappij.
Het zijn soms hele creatieve geesten. Soms vinden ze de mooiste dingen uit
Ik heb zelf PDD NOS en daardoor kan ik wel begrijpen dat het onder autisme valt, denk ik.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:31 schreef Re het volgende:
tvp
Klasse, die reclame. Hier krijg ik echt een kippevel van, want het is zoooo waar.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:43 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat zeg ik!Check het Think Different filmpje
![]()
Ik kan nu ook de link niet vinden naar die site met t-shirts, maar daar was ook 1 tekst met namen van autistische mensen en dan stond er o.a. Da vinci, Michelangelo, edison.. en dan stond daaronder;
CURE THAT!!![]()
Je moet ook buiten de massa staan wil je een verschil kunnen maken.. pure logica.
Zo vind ik de Matrix ook een mooie film en zie ik "ons" ook als een soort Neo. Helemaal losgekoppeld en een soort van overkoepelend orgaan dat boven alles uitzweeft en daardoor een ongekend overzicht heeft maar door de eenzaamheid toch volledig machteloos staat. Of zo iets
volgens mij voornaelijk hoog functionerend autisme... maar moet me er nog wat dieper in wijdenquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik meen dat met "autisme" ook het hele spectrum ASS bestrijkt. En daarom vind ik het vaag.
Ik vind het het allermooiste filmpje en boodschap die er bestaat en het heeft ook mijn leven gered.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klasse, die reclame. Hier krijg ik echt een kippevel van, want het is zoooo waar.
Voor Asperger is je diagnose daarom net is te a-typisch waarschijnlijk. PDD-NOS, zoals de afkorting eigenlijk al aangeeft, is een container begrip waarin je diagnose al gauw verdwijnt als je diagnose niet Asperger of klassieke autisme te scharen valt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:47 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik heb zelf PDD NOS en daardoor kan ik wel begrijpen dat het onder autisme valt, denk ik.
Wat ik zelf begrijp van wat ik heb is dat ik van alles een beetje heb. Ik heb dingen van Klassiek autisme, maar ik ben ook heel erg normaal en zelfs hoogbegaafd, eigenlijk heb ik ook heel veel weg van Asperge, maar omdat ik dus ook dingen heb van klassiek autisme noemt men het PDD NOS
Ik snap het zelf ook niet zo heel goed eigenlijk.
Joh, ik ben hartstikke blij dat je dit postquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:05 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik vind het het allermooiste filmpje en boodschap die er bestaat en het heeft ook mijn leven gered.
Ik heb het gekregen van een geniale man, ik ga niet zijn naam noemen.. Maar dat is ook een aparte man, waarschijnlijk wel een autist maar dan heel succesvol, alleen echt heel erg buiten de massa en auto didact en ik kijk erg tegen hem op. En hij zat op een forum waar ik ook kwam en toen ik een keer mijn hart ging luchten daar toen kwam hij met dit filmpje en dat hij mij begreep. En dat heeft mij heel erg goed gedaan! Want het is inderdaad gewoon waar!
Ach, weet je , het blijven labeltjes. Definitiekwestie. We moeten denk ik ons ook niet in verliezen, want ieder mens is gewoon uniek.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:11 schreef Autidude het volgende:
Een mooie en beste omschrijving van Asperger is op de nederlandse wiki te vinden.. Die is heel uitgebreid en spot on. En daardoor dacht ik ook dat ik asperger had, maar ik heb ook van klassiek autisme en dan kom je in de pdd-nos groep.
Maar asperger is sowieso hoog-functionerend maar ook binnen asperger zijn er weer zaken die niet iedereen heeft, zoals beelddenken.. dat heeft niet iedere asperger. Ik heb dat zelf wel, en zo zijn er allemaal heel veel dingetjes die onduidelijk zijn.
Daarom is het misschien ook wel beter om een onderscheid te maken tussen 2 groepen; klassiek/zwaar en de "zustergroep" PDD NOS. Want het is óf heel erg en duidelijk en zoals ze noemen Idiot Savant, eigenlijk ben je dan een slimme mongoolOf je bent "normaal" met flinke afwijkingen..
Het is heel ingewikkeld eigenlijk, zo ingewikkeld dat ze zelf ook niet weten wat ze nu willen
Dank, interessant artikel.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:59 schreef Ferrobarr het volgende:
Oxytocine maakt autisten socialer.
(tvp)
Ja en ik vind dat ook heel vervelend, want het komt nogal arrogant over.. Maar naast dat ik een GGZ wondertje ben, zijn ze bij Mensa ook helemaal onder de indruk. Ik scoor steeds boven de 140.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Je komt inderdaad nogal hoogbegaafd over, als ik je posten lees. Je bent een intellectueel, een echte denker, wat filosofisch ingesteld. Je lijkt mij ook iemand die in staat is om zaken te duiden, dat mensen zeggen dat je columnist moet worden is niet helemaal vreemd. Slechts enkele lukt dat ook daadwerkelijk.
Op de 1 of andere manier vind ik hem niet typisch autistisch. En al helemaal geen savant of klassieke autist.quote:
Ik vind je niet arrogant overkomen hoor....Je bent gewoon hartstikke intelligent, en dat is natuurlijk mooi meegenomen. Tja, hersens heb ik ook, maar ook ik kan het niet vermarkten. En zo zijn er helaas velen, heel vaak door een vorm van PDD.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:32 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja en ik vind dat ook heel vervelend, want het komt nogal arrogant over.. Maar naast dat ik een GGZ wondertje ben, zijn ze bij Mensa ook helemaal onder de indruk. Ik scoor steeds boven de 140.
Dus eigenlijk ben ik heel goed, maar dat zie je niet.. ja soms is het heel erg te merken maar het resulteert niet in een goede baan met dito salaris of kortom carriere. Integendeel zelfs, en dat is heel kenmerkend voor wat ik allemaal heb.. Maar ik ben bezig met hulp vanuit het UWV en de WA-Jong en ik ben daar nieuw in en ik heb er nog vertrouwen in.. Ik ben nu overgestapt naar een nieuw reintegratie bureau waar ik zelf een heel erg goed gevoel bij heb, maar dat moet nog beginnen. Maar ik ga er helemaal voor en ik hoop dat hun mij kunnen helpen.
Een paar vraagjes:quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:27 schreef ikke043 het volgende:
Er was een of andere PHd'er (uit Australië geloof ik) en die deed onderzoek naar idiot savants. Hij kwam erachter dt als je de hersenen stimuleerde d.m.v magnetische golven, de hersenen dan op een andere manier gingen werken. Exact dezelfde manier als een savant.
De gevokgen waren dat iemand ongeveer een uur lang een idiot savant was. Daarna werd de persoon weer als voorheen, maar hadden ze behoorlijk wat bijgeleerd :p
Soort bij soort? We zijn allemaal mensen, dus dat is al zo. En de infrastructuur is iets wat we zelf gemaakt hebben, grenzen ook, dus geen natuurlijk gegeven. Verder is multicultureel helemaal niet onnatuurlijk als je het mij vraagt, agz we allemaal van dezelfde mensen (en dus cultuur) afstammen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:16 schreef Autidude het volgende:
Ik hoor het eigenlijk niet hoeven te zeggen, maar ik het is makkelijker en beter als soort bij soort blijft.. zo is de infrastructuur er ook naar; verschillende landen, grenzen, etc. Het hoeft niet zo te zijn, maar voordat iedereen zo ingesteld is ben je echt járen verder, het is echte evolutie.. multi-cultureel is onnatuurlijk en de natuurlijke oorzaak van oorlog en ruzie.
Vroeger dacht ik zo - al ging dat dan niet om autisme, maar om mijn iq - vermoedelijk ook ruim bovengemiddeld en dat leverde nogal wat problemen op op school, in een tijd dat er niets extra's gedaan werd voor de betere leerling, maar alles aangepast werd aan de toekomstige vbo'ers. Maar nu, ik zou echt geen ander willen worden. Ik ben wie ik ben en ik zou niet weten voor wie ik moet willen veranderen. Misschien inderdaad voor gelegenheden, zoals sollicitatiegesprekken of zo. Maar verder niet.quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:03 schreef sempron2400 het volgende:
Welke auti zou er nu niet gewoon normaal willen zijn?
Ik heb geen mening. Ik heb PDD-NOSquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:31 schreef Re het volgende:
tvp
Huh?quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:36 schreef Autidude het volgende:
[..]
Op de 1 of andere manier vind ik hem niet typisch autistisch. En al helemaal geen savant of klassieke autist.
Onvoorstelbaar, dit......quote:Kijk dan eens naar Kim Peek of een ander schitterend tranen wekkend voorbeeld
Dit filmpje is echt heel triest geval.. maar zo mooi! Maar dat is dus echt klassiek autisme/ idiot savant
Alsof we ook allemaal hutjemutje op een kluitje bij elkaar zijn geboren of ontstaan.. Dat is gewoon niet zo, je hebt wel gelijk dat wel allemaal mensen zijn maar er is ook wel degelijk een natuurlijk verschil. Dat heeft ook helemaal te maken met op welke plek van de aarde je geboren bent en onder welke omstandigheden.quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:03 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Soort bij soort? We zijn allemaal mensen, dus dat is al zo. En de infrastructuur is iets wat we zelf gemaakt hebben, grenzen ook, dus geen natuurlijk gegeven. Verder is multicultureel helemaal niet onnatuurlijk als je het mij vraagt, agz we allemaal van dezelfde mensen (en dus cultuur) afstammen.
Eerlijkgezegd kan ik me gewoon niet voorstellen dat mensen zo denken zoals jij. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde: geluk, liefde, een beetje geld, prettig wonen, etc. Afkomst, huidskleur, geloof hebben daar weinig mee te maken wat mij betreft. Er zijn altijd mensen bij die je hier liever niet zou hebben, maar in die categorie ontmoet ik ook genoeg Nederlanders die ik met alle liefde naar een ander land zou willen zien vertrekken![]()
Wat mij betreft: debat Tweede Kamer over gedoe rond besluitvorimng Uruzgan.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:09 schreef francis998 het volgende:
rustig hier nu..iedereen aan 't eten ofzo?
Voetbalquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:09 schreef francis998 het volgende:
Wat mij betreft is de enige reden dat het niet lukt, dat er mensen zijn zoals jij die vinden dat het niet kan lukken. In de praktijk merk ik namelijk helemaal niks van cultuurverschillen - althans niet meer dan tussen iemand uit de stad en iemand uit een dorp, of iemand uit Limburg en iemand uit Friesland, of tussen een man en een vrouw. Er zijn verschillen ja, maar ik vind ze echt niet zo groot.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:10 schreef Autidude het volgende:
Ik bedoel het ook helemaal niet rot en ik vind ook dat we allemaal naast elkaar moeten kunnen leven, maar het zit er gewoon (nog) niet in.. Kijk maar naar alle onenigheid en ellende.
nee maar hier mocht geen slowchat dus doe ik dat nietquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:09 schreef francis998 het volgende:
Ligt eraan. Een Duitser zal hier sneller integreren dan een Marokkaan.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:21 schreef Satsuma het volgende:
[..]
. Er zijn verschillen ja, maar ik vind ze echt niet zo groot.
Helemaal waar dit.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:10 schreef Autidude het volgende:
[..]
Alsof we ook allemaal hutjemutje op een kluitje bij elkaar zijn geboren of ontstaan.. Dat is gewoon niet zo, je hebt wel gelijk dat wel allemaal mensen zijn maar er is ook wel degelijk een natuurlijk verschil. Dat heeft ook helemaal te maken met op welke plek van de aarde je geboren bent en onder welke omstandigheden.
Problemen kwamen er pas echt toen de mensen gingen rondreizen en ontdekken en gebieden gingen claimen etc.. dat is ook wel natuurlijk maar zo was het oorspronkelijk dus niet. Dat is wat ik bedoel.
Ik bedoel het ook helemaal niet rot en ik vind ook dat we allemaal naast elkaar moeten kunnen leven, maar het zit er gewoon (nog) niet in.. Kijk maar naar alle onenigheid en ellende.
Tja...het lijkt er wel op. Ik moet wel zeggen dat ze een balkende kabinet van mij maar moeten stoppen want dit zou de 3e zijn die valt..of 2e..ben niet meer helemaal meer bijquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat mij betreft: debat Tweede Kamer over gedoe rond besluitvorimng Uruzgan.
Val kabinet binnen enkele dagen denk ik.
Ik vrees dat we straks zuur zijn met een rechts kabinet dat weer eens gaat snijden in de uitkeringen.![]()
quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
nee maar hier mocht geen slowchat dus doe ik dat niet![]()
Gisteren weer een email gehad van mij datekomende maand waarschijnlijk weer een date
Sorry van daarnet, reactie is ook weggehaaldquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
nee maar hier mocht geen slowchat dus doe ik dat niet![]()
Succes.quote:Gisteren weer een email gehad van mij datekomende maand waarschijnlijk weer een date
Ja, ik kan het niet goed uitleggen maar ik kende het filmpje al en ik heb ook veel over hem gelezen en er zijn meer mensen die het zeggen. Hij heeft wel een gave en is een raar mannetje, maar het is geen savant of klassieke autist. Maar dat geeft niet, dat is misschien ook iets persoonlijks.. Ik ben gewoon niet onder de indrukquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Huh?
[..]
Onvoorstelbaar, dit......
Het volgende kabinet zal bestaan uit. De PVV, VVD en TONquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vrees dat we straks zuur zijn met een rechts kabinet dat weer eens gaat snijden in de uitkeringen.![]()
quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:23 schreef francis998 het volgende:
[..]
Helemaal waar dit.![]()
[..]
Tja...het lijkt er wel op. Ik moet wel zeggen dat ze een balkende kabinet van mij maar moeten stoppen want dit zou de 3e zijn die valt..of 2e..ben niet meer helemaal meer bij![]()
[..]
De afspraak was om SC niet te ver te laten oplopen..maar het is niet verboden.
oeee...spanned weer een date
Tja..dit klopt natuurlijk niet helemaal..want dan zou er niet zo veel sprake zijn van o.a. rassenhaat..en discriminatie.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:21 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Wat mij betreft is de enige reden dat het niet lukt, dat er mensen zijn zoals jij die vinden dat het niet kan lukken. In de praktijk merk ik namelijk helemaal niks van cultuurverschillen - althans niet meer dan tussen iemand uit de stad en iemand uit een dorp, of iemand uit Limburg en iemand uit Friesland, of tussen een man en een vrouw. Er zijn verschillen ja, maar ik vind ze echt niet zo groot.
Mijn opmerming was een grapje.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:23 schreef francis998 het volgende:
[..]
Helemaal waar dit.![]()
[..]
Tja...het lijkt er wel op. Ik moet wel zeggen dat ze een balkende kabinet van mij maar moeten stoppen want dit zou de 3e zijn die valt..of 2e..ben niet meer helemaal meer bij![]()
[..]
Ik ben de tel ook kwijt, volgens mij zit het zoquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:23 schreef francis998 het volgende:
[..]
[..]
Precies, we moeten niet te krampachtig worden. Maar ik snap dat het voor ons best lastig is om een lijn te trekken.quote:De afspraak was om SC niet te ver te laten oplopen..maar het is niet verboden.
Welke reactie?quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Sorry van daarnet, reactie is ook weggehaaldWas niet de bedoeling, hopelijk dat je het niet serieus opvatte. Was ook niet als zodanig bedoeld.
Dat ga ik nodig hebbenquote:[..]
Succes.
Hmm...zo zit het dus. Het enige wat ik weet is dat de balkende kabinetten zat ben. Ze doen ook wel goede dingen..maar zijn kwa financien iets te strak maar weer te soepel naar andere lidstaten en ik vindt het kabinet nu gewoon grotendeels hielenlikkers van vooral de VS.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben de tel ook kwijt, volgens mij zit het zo
Kabinet Balkenende 1
Kabinet Balkenende 2
Kabinet Balkenende 2bis (paasakkoord)
Kabinet Balkenende 3
[..]
Precies, we moeten niet te krampachtig worden.
Ik grapte je als "buitenstaander" op jouw reactie met PDD-nos. Was was natuurlijk niet serieus, ik zou ook niet durvenquote:
Heb vertrouwen. Maar wees kritisch naar jezelf, en geloof in jezelf. Je heb wat te bieden.quote:Dat ga ik nodig hebben
veel plezier...zit hier trouwens deels de memoires van een geisha te kijken..terwijl ik hier post.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Autidude en anderen,
Ik ga weer even het debat volgen en kom morgen op je post terug
Niet mensen zoals ikquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:21 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Wat mij betreft is de enige reden dat het niet lukt, dat er mensen zijn zoals jij die vinden dat het niet kan lukken.
Ik heb Balkenellende nog nooit goed gevonden. Helaas zijn er op dit moment in Nederland geen alternatieven. Bos is bijna hetzelfde als Balkenellende alleen dan wordt alles links om de kerk gedaan. Bij Balkenellende rechtsom. De rest van de lijsttrekkers is geen alternatief. Dus Balkende is de minst slechte keus.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:31 schreef francis998 het volgende:
[..]
Hmm...zo zit het dus. Het enige wat ik weet is dat de balkende kabinetten zat ben. Ze doen ook wel goede dingen..maar zijn kwa financien iets te strak maar weer te soepel naar andere lidstaten en ik vindt het kabinet nu gewoon grotendeels hielenlikkers van vooral de VS.
En als ik iets haat..zijn het hielenlikkers..
Ik voel mij soms een buitenstaander. Omdat ik precies tussen autisten en niet autisten zit. Maar dat maakt mij niet uit. Zo ben ik nu eenmaalquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik grapte je als "buitenstaander" op jouw reactie met PDD-nos. Was was natuurlijk niet serieus, ik zou ook niet durven
Dat weet ikquote:[..]
Heb vertrouwen. Maar wees kritisch naar jezelf, en geloof in jezelf. Je heb wat te bieden.
Jammer genoeg klinkt je verhaal herkenbaar.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:47 schreef mirved het volgende:
Ik ga even van het lopende onderwerp af.
Er is een forum dat ik een jaar geleden ongeveer een tijdje heb bezoek. Nederlandstalig, vrij veel users en over autisme en andere zaken. Na enkele keren de topics daar gelezen te hebben ging ik de toekomst alleen maar somberder inzien. Mensen die zich zelf kwalijk namen dat ze een vrouw/kinderen hadden genomen. Hoop mensen die werken niet aan konden en leefde van een uitkering. Een hoop zielige verhalen. Het kwam in mij op "is dit mijn toekomst?". Alhoewel ik slechts licht autistisch ben en mensen het nauwelijks aan mij merken en ook redelijk wat vrienden heb. Merk ik toch iedere dag weer hoe vervelend deze aandoening is. Ik weet gewoon precies wat er mis met mij is en dat stoort me omdat ik er weinig aan kan doen. Ik maak een hoop foute in sociale interactie en ben me er bijna direct bewust van. Wat interactie nog pijnlijker maakt vaak.
Mijn contract is onlangs niet verlengd geworden, het is voor de zoveelste keer uit na een korte relatie gehad te hebben. Ik begin een beetje moedeloos te worden en te denken dat het nooit goedkomt.
Ik wil graag positieve ervaringen horen en een beetje moed krijgen voor de toekomst.
Ik hoop dat je hier kan vinden wat je zoekt..kortom wat positievere ervaringen!quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:47 schreef mirved het volgende:
Er is een forum dat ik een jaar geleden ongeveer een tijdje heb bezoek. Nederlandstalig, vrij veel users en over autisme en andere zaken. Na enkele keren de topics daar gelezen te hebben ging ik de toekomst alleen maar somberder inzien. Mensen die zich zelf kwalijk namen dat ze een vrouw/kinderen hadden genomen. Hoop mensen die werken niet aan konden en leefde van een uitkering. Een hoop zielige verhalen. Het kwam in mij op "is dit mijn toekomst?". Alhoewel ik slechts licht autistisch ben en mensen het nauwelijks aan mij merken en ook redelijk wat vrienden heb. Merk ik toch iedere dag weer hoe vervelend deze aandoening is. Ik weet gewoon precies wat er mis met mij is en dat stoort me omdat ik er weinig aan kan doen. Ik maak een hoop foute in sociale interactie en ben me er bijna direct bewust van. Wat interactie nog pijnlijker maakt vaak.
Mijn contract is onlangs niet verlengd geworden, het is voor de zoveelste keer uit na een korte relatie gehad te hebben. Ik begin een beetje moedeloos te worden en te denken dat het nooit goedkomt.
Ik wil graag positieve ervaringen horen en een beetje moed krijgen voor de toekomst.
Ik had vanochtend ook al het 38e topic geopend, maar op kantoor hebben we IE en dat werkt nogal brak, zag deze namelijk niet. En ondanks dat mijn quote-lijst nu door elkaar loopt ga ik proberen toch in de goede volgorde te quoten.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:43 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat zeg ik!Check het Think Different filmpje
![]()
Ik kan nu ook de link niet vinden naar die site met t-shirts, maar daar was ook 1 tekst met namen van autistische mensen en dan stond er o.a. Da vinci, Michelangelo, edison.. en dan stond daaronder;
CURE THAT!!![]()
Je moet ook buiten de massa staan wil je een verschil kunnen maken.. pure logica.
Zo vind ik de Matrix ook een mooie film en zie ik "ons" ook als een soort Neo. Helemaal losgekoppeld en een soort van overkoepelend orgaan dat boven alles uitzweeft en daardoor een ongekend overzicht heeft maar door de eenzaamheid toch volledig machteloos staat. Of zo iets
quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:11 schreef Autidude het volgende:
[..]
echt heh! Ik moet eigenlijk ook zeggen dat ik het zelf niet eens humor vind, ik zie het als geniale preken voor het publiek.. dat de mensen er om moeten lachen verifeert alleen maar het schaapachtige gedrag van de massa. Ze worden keihard met de neus op de feiten gedrukt, op een blaffende wijze.. en daar moeten ze dan om lachenHet zou fijn zijn als die massa er ook echt iets mee zou doen.
Als die man in de politiek zou zitten dan was hij al lang dood geweest, maar op het podium is het een nar en is alles mogelijk.
Zoals anderen al aangeven: het verschil is subtiel, maar het is er wel. De indeling tussen zwaar/klassiek en normaal/hoger functionerend lijkt mij eerder op de plaats.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:31 schreef Re het volgende:
tvp
Autidude, dit is echt heel herkenbaar: wel de vermogens/het inzicht hebben, maar er niets mee kunnen. Ik heb dan nog het geluk dat ik mijzelf redelijk goed kan redden, al is dat ook na veel vallen en opstaan, maar echt profijt van mijn verstandelijke vermogens krijg ik niet: anderen zien gewoon niet in hoe het zit, hoe ik zit. Is te moeilijk voor ze, totdat er een keer een voorbeeld langs komt, en dan hoor je schaapachtig: oh, ja, ja. En dat is het dan.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:32 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja en ik vind dat ook heel vervelend, want het komt nogal arrogant over.. Maar naast dat ik een GGZ wondertje ben, zijn ze bij Mensa ook helemaal onder de indruk. Ik scoor steeds boven de 140.
Dus eigenlijk ben ik heel goed, maar dat zie je niet.. ja soms is het heel erg te merken maar het resulteert niet in een goede baan met dito salaris of kortom carriere. Integendeel zelfs, en dat is heel kenmerkend voor wat ik allemaal heb.. Maar ik ben bezig met hulp vanuit het UWV en de WA-Jong en ik ben daar nieuw in en ik heb er nog vertrouwen in.. Ik ben nu overgestapt naar een nieuw reintegratie bureau waar ik zelf een heel erg goed gevoel bij heb, maar dat moet nog beginnen. Maar ik ga er helemaal voor en ik hoop dat hun mij kunnen helpen.
Vervelend zeg, hopelijk komt alles goed.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:47 schreef mirved het volgende:
-knip-
Ik mag hopen dat dit kabinet valt, met uitzondering van Eurlings (behalve zijn kilometerheffing, alhoewel die meer van anderen dan van hem komt) zitten er niet veel goeden (of, om eerlijk te zijn: is dit wederom een vooral heel slecht kabinet)quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Balkenende zal er alles aan doen om te blijven zitten, anders gaat hij de geschiedenis is als de premier van 5 (of 6?) gevallen kabinetten. Staat niet leuk op je cv. En hij heeft nog geen baantje binnengeharkt dat hem veel invloed en/of een hoog inkomen geeft.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:23 schreef francis998 het volgende:
[..]
Helemaal waar dit.![]()
[..]
[..]
Ik ben blij dat je het ook zo een beetje zietquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:08 schreef Stupendous76 het volgende:
![]()
[..]
Autidude, dit is echt heel herkenbaar: wel de vermogens/het inzicht hebben, maar er niets mee kunnen. Ik heb dan nog het geluk dat ik mijzelf redelijk goed kan redden, al is dat ook na veel vallen en opstaan, maar echt profijt van mijn verstandelijke vermogens krijg ik niet: anderen zien gewoon niet in hoe het zit, hoe ik zit. Is te moeilijk voor ze, totdat er een keer een voorbeeld langs komt, en dan hoor je schaapachtig: oh, ja, ja. En dat is het dan.
edit: het steekt best wel dat die waardering er niet is.
Hoe lang hoor je al niets meer? Minder dan een week lijkt mij 'nog niet lang genoeg'. Maar goed, ik heb zelf ook problemen met wat jij omschrijft, dus...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:54 schreef robuust89 het volgende:
een knagend gevoel sluimert in mij..
die meid, waarmee ik meel, waar ik dus een meel van verkeerd interpreteerde, die meelt dus niet meer terug.
moet ik nou gaan uitleggen dat ik moeite heb met inleven enzo?
(ik heb nog niet verteld dat ik een enorme behoefte heb om de harmonie met mensen te behouden, in stand te houden, dat iedereen blij is enzo, dat ik daarmee kan helpen... een zware taak...)
Nee. Flirt zo af & toe met haar, en doe voor de rest niets. En zorg dat je haar irl wat vaker tegenkomt, dan weet je tenminste waar je echt aan toe bent. Een meel heeft geen lichaamstaal hequote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:54 schreef robuust89 het volgende:
een knagend gevoel sluimert in mij..
die meid, waarmee ik meel, waar ik dus een meel van verkeerd interpreteerde, die meelt dus niet meer terug.
moet ik nou gaan uitleggen dat ik moeite heb met inleven enzo?
(ik heb nog niet verteld dat ik een enorme behoefte heb om de harmonie met mensen te behouden, in stand te houden, dat iedereen blij is enzo, dat ik daarmee kan helpen... een zware taak...)
Mwoa, ik vind het toch indrukwekkend hoe hij het getal PI met zoveel cijfers achter de komma foutloos weet te reproduceren....quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:25 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja, ik kan het niet goed uitleggen maar ik kende het filmpje al en ik heb ook veel over hem gelezen en er zijn meer mensen die het zeggen. Hij heeft wel een gave en is een raar mannetje, maar het is geen savant of klassieke autist. Maar dat geeft niet, dat is misschien ook iets persoonlijks.. Ik ben gewoon niet onder de indruk![]()
Werkelijk onvoorstelbaar.quote:
The real Rain Manquote:En dan is er natuurlijk nog Kim Peek, mijn held.. maar die docu heb ik wel vaker gepost hier en ik denk dat je hem wel kent. Dat heeft mij heel veel over mijzelf geleerd, mijn klassieke autisme kenmerken lijken erg op die van hem.
Mijn ultra rechtvaardigheidsgevoel mede voortvloeiende uit pdd, maakt mij op dit soort onderwerpen uiterst boos.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:31 schreef francis998 het volgende:
[..]
Hmm...zo zit het dus. Het enige wat ik weet is dat de balkende kabinetten zat ben. Ze doen ook wel goede dingen..maar zijn kwa financien iets te strak maar weer te soepel naar andere lidstaten en ik vindt het kabinet nu gewoon grotendeels hielenlikkers van vooral de VS.
En als ik iets haat..zijn het hielenlikkers..
dankquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:50 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Nee. Flirt zo af & toe met haar, en doe voor de rest niets. En zorg dat je haar irl wat vaker tegenkomt, dan weet je tenminste waar je echt aan toe bent. Een meel heeft geen lichaamstaal he
tja, zo is het maar net.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mijn ultra rechtvaardigheidsgevoel mede voortvloeiende uit pdd, maakt mij op dit soort onderwerpen uiterst boos.
Ze lopen idd veel te gemakkelijk achter de VS aan. Ze strooien met geld in buitenlandse conflictgebieden, hangen vervolgens de gekke henk uit om overal voorop te willen lopen. En straks ook nog voor miljarden die JSF vliegtuigen gaan kopen, maar tegelijkertijd per jaar 35 miljard te moeten bezuinigen.
Ik weet wel wie er dan aan de beurt komen: mensen die aangwezen zijn op een uitkeringen
Dit kabinet vind ik niet slecht hoor. Maar ja, smaken verschillen. Maar het kan echt VEEL slechter. Het volgende kabinet is zeer waarschijnlijk behoorlijk rechts. Eentje waar de VVD weer in zal zitten. Het is wmb de meest verschrikkelijke partij die in NL bestaat.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dit kabinet valt, met uitzondering van Eurlings (behalve zijn kilometerheffing, alhoewel die meer van anderen dan van hem komt) zitten er niet veel goeden (of, om eerlijk te zijn: is dit wederom een vooral heel slecht kabinet)
Wat hierna misschien komt weet ik niet, maar heel veel slechter wordt wel moeilijk, als we pech hebben wordt het weer zo'n dom kabinet als dat er nu zit...
[..]
Tja, het is ook een grote poppenkast. En mij triggert dat heel erg. Ik ben erop kapot gelopen in organisaties. Waar het meer om de poppetjes lijkt te gaan dan over de inhoud.quote:Balkenende zal er alles aan doen om te blijven zitten, anders gaat hij de geschiedenis is als de premier van 5 (of 6?) gevallen kabinetten. Staat niet leuk op je cv. En hij heeft nog geen baantje binnengeharkt dat hem veel invloed en/of een hoog inkomen geeft.
Met het CDA erbij zou het zomaar kunnen. Het politieke klimaat verhard met de dag. De zwakkeren (wij dus) zijn dan de klos.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het volgende kabinet zal bestaan uit. De PVV, VVD en TONgeen uitkeringen, geen moslims.
Dat laatste ben ik eigenlijk wel voor, anders wordt het inderdaad een moedeloos verhaal.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:47 schreef mirved het volgende:
Is moeilijk, maar laat het geen self-fulfilling prophecy worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:55 schreef teirnon het volgende:
Pff het ging een hele tijd wel goed met mij maar gisteravond (en vandaag) toch wel een terugval gehad. Zat gisteravond te chatten met iemand die ik nieuw ontmoet had, aardig persoon, maar blijkbaar zeg ik toch telkens de verkeerde dingen want ik heb het gevoel dat diegene compleet op mij is afgeknapt (korte antwoorden, offline gaan etc). Kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Waarom kan ik niet gewoon 'normaal' zijn? Wat leidt naar: ik blijf de rest van m'n leven alleen, niemand moet me, etc.
Probeer nu mezelf over te halen dat gedachten geen feiten zijn, dat diegene het misschien helemaal niet zo bedoelde en dat ik me opwind over niets. Geen koffiedik kijken! Maar moeilijk hoor.
Tjakkaa!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:21 schreef ikke043 het volgende:
Deze reeks zit ook altijd vol met negatieve ervaringen. Ik snap dat niet, mijn negatieve ervaringen weet ik 9 van de 10 keer te gebruiken voor iets positiefs.
Hier hangt zo'n sfeer van je kunt niet alles(lees : niets)(erger op de echte auti-forums), en dan heb ik zoiets van : waar 'n wil is is 'n weg, en anders leg je 'm maar aan.
Kom dan AUB met voorbeelden hoe je die negatieve dingen omzet in iets positiefs. Ik zou het graag lezen. Ik vraag hier om positieve ervaringen en tot nu toe nog geen enkel persoon die er mee op de proppen is gekomen. Het versterkt nog eens het gevoel dat ik maar niet te veel verwachtingen voor de toekomst moet hebben.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:21 schreef ikke043 het volgende:
Deze reeks zit ook altijd vol met negatieve ervaringen. Ik snap dat niet, mijn negatieve ervaringen weet ik 9 van de 10 keer te gebruiken voor iets positiefs.
Hier hangt zo'n sfeer van je kunt niet alles(lees : niets)(erger op de echte auti-forums), en dan heb ik zoiets van : waar 'n wil is is 'n weg, en anders leg je 'm maar aan.
Ik spreek je nog wel als je straks op tig banen sneuvelt en never nooit meer aan de bak komt omdat het sterft van de hoger opgeleiden vandaag de dag en geen werkgever meer ziet staan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:42 schreef ikke043 het volgende:
Nooit opgeven. Stel een doel en stop niet voordat je hebt het bereikt. En dan met alles.
Als je eens in de trein zit, begin een gesprek met een wildvreemde. Ga op stap met een groep waar je eigenlijk niemand kent.
Doe iets onverantwoords.
Ik kan zo snel niet iets bedenken. Maar zorg dat je mooie ervaringen opdoet. En stop met denken in statistieken, je ben een individu niet Jan Modaal die ,8% pdd'er is
Oow, een voorbeeld: ik ben gister een oude mentrix van me tegengekomen. Zei was een van de mensen die mij opschreef als een schoolverlater. Ze vroeg of ik nu werkte, en ze schrok hendig toen ik zei dat ik nu op de hogeschool zat & dat ik bijna alles had gehaald tot nu toe.
Nu ff eten, ben zo terug.
Maar iig wat ik wil zeggen, ga op je bek, sta op en ga nog 's op je bek. Als je het vaak genoeg doet is het eigenlijk wel leuk
Ik zie niet in hoe je negatieve dingen hier in positieve dingen hebt omgezet. Het enige wat je gedaan hebt is allemaal vrij uitbundige dingen. Die doe ik vaak genoeg dat betekend niet dat ik daardoor minder vaak faal.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:42 schreef ikke043 het volgende:
Nooit opgeven. Stel een doel en stop niet voordat je hebt het bereikt. En dan met alles.
Als je eens in de trein zit, begin een gesprek met een wildvreemde. Ga op stap met een groep waar je eigenlijk niemand kent.
Doe iets onverantwoords.
Ik kan zo snel niet iets bedenken. Maar zorg dat je mooie ervaringen opdoet. En stop met denken in statistieken, je ben een individu niet Jan Modaal die ,8% pdd'er is
Oow, een voorbeeld: ik ben gister een oude mentrix van me tegengekomen. Zei was een van de mensen die mij opschreef als een schoolverlater. Ze vroeg of ik nu werkte, en ze schrok hendig toen ik zei dat ik nu op de hogeschool zat & dat ik bijna alles had gehaald tot nu toe.
Nu ff eten, ben zo terug.
Maar iig wat ik wil zeggen, ga op je bek, sta op en ga nog 's op je bek. Als je het vaak genoeg doet is het eigenlijk wel leuk
Als een opleiding de afgelopen zwaar aan inflatie heeft geleden, dan is het hbo het wel.....quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:13 schreef mirved het volgende:
Een hbo opleiding stelt persoonlijk niets voor vind ik. Heb je ook totaal geen sociale skills voor nodig eigenlijk.
Geen sociale skills in het HBO? HBO is toch dat je werkt met groepjes en dat je samen projectjes moet doen enz?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:13 schreef mirved het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe je negatieve dingen hier in positieve dingen hebt omgezet. Het enige wat je gedaan hebt is allemaal vrij uitbundige dingen. Die doe ik vaak genoeg dat betekend niet dat ik daardoor minder vaak faal.
Een hbo opleiding stelt persoonlijk niets voor vind ik. Heb je ook totaal geen sociale skills voor nodig eigenlijk. Zoals EchtGaaf al zegt. Wacht maar dat je eenmaal gaat werken.
Ja, ik moet 25 uur groepswerk doen in de week, maar goed.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:41 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Geen sociale skills in het HBO? HBO is toch dat je werkt met groepjes en dat je samen projectjes moet doen enz?
Niet leuk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:41 schreef ikke043 het volgende:
En aangezien het dan toch jullie "nooit" een baan kunnen krijgen, moet je mss een stoned naar de sollicitatie gaan. Heb je er tenminste een leuke herrinering aan overgehouden.
Vader, oom en zelfs opa een baan. Voor alle auti's een baan dus in het verschiet. q.e.d.quote:En dat auti's krijgen geen baan is bullshit. M'n vader is succesvol, M'n oom is succesvol & dat zijn allebei aspergers.
M'n alcoholistische-analfabetische opa heeft het geschopt tot ondercommandant bij de brandweer.
Nu is het niet zeker dat m'n opa een auti is, maar de kans is groot.
Ja en wat gebeurd er als ik al het werk zou doen? Of helemaal niets. Denk je dat die ene groeps opdracht per halfjaar dan een obstakel vormt voor het behalen van mijn opleiding?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:41 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Geen sociale skills in het HBO? HBO is toch dat je werkt met groepjes en dat je samen projectjes moet doen enz?
Day was serieusquote:
Over een paar jaar volg ikquote:[..]
Vader, oom en zelfs opa een baan. Voor alle auti's een baan dus in het verschiet. q.e.d.
Mijn scoiale skills zijn overigens prima. Ik heb genoeg vrienden. Dat maakt mij alleen niet minder autistisch en dat ik zaken gewoon niet herken. Hoe vaak ik iets ook doe, oefen of train dat zal nooit veranderen. Dat is ook waarom ik een autist ben. Anders was het wel geneesbaar/ af te leren.quote:
Over smaken van humor kan je altijd verschillen. Je kwets mensen die barre ervaringen hebben met sollicitaties. Je inlevingsvermogen past wel bij de diagnose.quote:
Ik hoop het voor je. Ik zou er mijn adem maar niet op inhouden.quote:Over een paar jaar volg ik
Tja, ik had de neiging ala Wouter Bos om te vragen naar drie twee één voorbeeldquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:54 schreef mirved het volgende:
[..]
Mijn scoiale skills zijn overigens prima. Ik heb genoeg vrienden. Dat maakt mij alleen niet minder autistisch en dat ik zaken gewoon niet herken. Hoe vaak ik iets ook doe, oefen of train dat zal nooit veranderen. Dat is ook waarom ik een autist ben. Anders was het wel geneesbaar/ af te leren.
Ik/wij willen niet negatief zijn maar het is een gevolg van negatieve situaties die ons keer op keer opnieuw overkomen. Het is dus gebaseerd op ervaring. Ja je kan makkelijk doen als of er niets aan de hand is en geloven dat alles van zelf goed komt (dat deed ik ook toen ik nog studeerde) maar erg realistisch is het niet als je naar de feiten kijkt.
Jij komt zelf met "ik zet alle negatieven dingen om in positieve gevolgen" maar je kan me geen enkel voorbeeld geven waarbij je een vervelende situatie omgezet hebt in iets positiefs op een of andere manier. Het lijkt erop dat je gewoon jezelf voor de gek houd en denkt "ach komt wel goed" maar dat is niet iets omzetten in een positief gevolg. Dat is gewoon jezelf gerust stellen.
Nou noem me eens een voorbeeld dan uit een willekeurig iemand z'n leven.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:54 schreef mirved het volgende:
[..]
Mijn scoiale skills zijn overigens prima. Ik heb genoeg vrienden. Dat maakt mij alleen niet minder autistisch en dat ik zaken gewoon niet herken. Hoe vaak ik iets ook doe, oefen of train dat zal nooit veranderen. Dat is ook waarom ik een autist ben. Anders was het wel geneesbaar/ af te leren.
Ik/wij willen niet negatief zijn maar het is een gevolg van negatieve situaties die ons keer op keer opnieuw overkomen. Het is dus gebaseerd op ervaring. Ja je kan makkelijk doen als of er niets aan de hand is en geloven dat alles van zelf goed komt (dat deed ik ook toen ik nog studeerde) maar erg realistisch is het niet als je naar de feiten kijkt.
Jij komt zelf met "ik zet alle negatieven dingen om in positieve gevolgen" maar je kan me geen enkel voorbeeld geven waarbij je een vervelende situatie omgezet hebt in iets positiefs op een of andere manier. Het lijkt erop dat je gewoon jezelf voor de gek houd en denkt "ach komt wel goed" maar dat is niet iets omzetten in een positief gevolg. Dat is gewoon jezelf gerust stellen.
1 groepsopdracht per half jaar? Dat valt wel mee dan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:45 schreef mirved het volgende:
[..]
Ja en wat gebeurd er als ik al het werk zou doen? Of helemaal niets. Denk je dat die ene groeps opdracht per halfjaar dan een obstakel vormt voor het behalen van mijn opleiding?
Huh? Jij moet met de voorbeelden komen. Jij begon erover niet ik. Ik kon het me namelijk niet voorstellen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:42 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Nou noem me eens een voorbeeld dan uit een willekeurig iemand z'n leven.
Ik kan er werkelijk op geen enkelijke komen.
quote:Ik snap dat niet, mijn negatieve ervaringen weet ik 9 van de 10 keer te gebruiken voor iets positiefs.
Bij mijn opleiding stelde het in ieder geval niets voor. En werd slecht samenwerken nieteens afgestraft.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:58 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
1 groepsopdracht per half jaar? Dat valt wel mee dan.
*Spijker, kop*quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Over smaken van humor kan je altijd verschillen. Je kwets mensen die barre ervaringen hebben met sollicitaties. Je inlevingsvermogen past wel bij de diagnose.
[..]
Ik hoop het voor je. Ik zou er mijn adem maar niet op inhouden.
Ja, dat weet ik. Zodra er me iets invalt post ik 't.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:59 schreef mirved het volgende:
[..]
Huh? Jij moet met de voorbeelden komen. Jij begon erover niet ik. Ik kon het me namelijk niet voorstellen.
zie:
[..]
Dat verschilt idd heel erg per opleiding. Bij mijne kun je al in de problemen komen door 1 keer niet goed samen te werken. Er was dan ook het 1ste halfjaar elke week een vergadering met je slb'erquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:00 schreef mirved het volgende:
[..]
Bij mijn opleiding stelde het in ieder geval niets voor. En werd slecht samenwerken nieteens afgestraft.
Dankquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:13 schreef robuust89 het volgende:
[..]
*Spijker, kop*
![]()
*Geeft EchtGaaf een high five*
Nee, even serieus, ikke heeft een punt. Als je faalt op manier a, ga dan niet nog een keer op je smoel met manier a, ga dan over op manier b. Werkt manier b ook niet, op naar manier c![]()
Relativeren is goed, het is niet "ach, alles komt wel goed", tis gewoon dat je dingen leert voor de volgende keer.
En ja, alle dingen die je meemaakt die neem je mee, je stapt dan ergens op een andere manier in dan je eerst zou doen. Still, wil je overal als een tabula rasa instappen dan? ignorance is bliss?
Zoek de balans.
net ff bijgelezen..en wat hier gezegd wordt is waar.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:36 schreef BlueMage het volgende:
Stel je toch eens voor dat je wat optimistischer naar jezelf gaat kijken en je eigen goede kanten uit gaat buiten en Asperger of wat dan ook gaat zien als een labeltje wat verder niks zegt of je wel of niet gelukkig gaat worden/goeie baan krijgt/de opleiding gaat doen die je leuk vindt.Maw: het zegt geen reet over je toekomst. Als je denkt dat "normale" mensen het zo makkelijk hebben in de huidige arbeidsmarkt, nee dus. En kijk eens naar het aantal mensen dat van opleiding switcht of afhaakt om wat voor reden dan ook. Statistieken zeggen niet zoveel vind ik.
Ik vind dat ikke043 hier een goed punt heeft en het feit dat zoveel mensen hier zo overtrokken reageren geeft alleen maar aan dat ie de vinger op een zere plek heeft gelegd.
Precies.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:40 schreef francis998 het volgende:
[..]
net ff bijgelezen..en wat hier gezegd wordt is waar.
Niet alleen autisten hebben moeite met het "leven", normale mensen ook. Ik zelf ben deels een voorbeeld. En om maar een neef van mij te noemen die bijna 7 jaar ouder is...maar nog helemaal niet weet wat hij met zijn leven aanmoet. Studeren gaat hem moeilijk af..begint maar haakt zeer snel af, en hobbelt van hot naar her..en heeft geen echte woonplek..
hij leeft zowat als zwerver..heeft totaal geen richting in zijn leven maar kan het ook niet echt vinden.
En obstakels komt iedereen tegen, en het punt is ze te overwinnen en er indien mogelijk van te leren..
Juistquote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:13 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Precies.Ik realiseer me dat mijn post misschien wat hard overkomt maar ik wilde ikke043 gewoon even steunen omdat ik vond dat vooral EchtGaaf nogal gemeen op 'm reageerde. (past wel bij je diagnose of niet soms?
) Ik ben blij dat je nou een HBO opleiding doet en het naar je zin lijkt te hebben. Ik vind "socializen" ook niet zo geweldig maar realiseer me maar al te goed dat het soms nodig is. En wat betreft opdrachten in groepsverband maken, daar komt heel vaak ellende van, begint al met "ik wil niet met die en die in 1 groepje" en vaak is de werklast behoorlijk oneerlijk verdeeld
maar goed dat het bij jou allemaal goed lijkt te gaan.
HBO stelt echt wel wat voor en vergroot absoluut je kansen op een leuke baan. Laat de rest hier maar lullen.
Kans op....Ik weiger zelfs te spreken over een waarschijnlijkheid.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:13 schreef BlueMage het volgende:
[..]
HBO stelt echt wel wat voor en vergroot absoluut je kansen op een leuke baan.
Lekker boeiend. Je hebt wel meer als één kans in 't leven sowieso dus zo fout vind ik mijn constructie nou ook weer niet. Bovendien is dit een internet forum en geen sollicitatiebrief waar alles tot in de puntjes verzorgd moet zijn. Ga eens inhoudelijk in op wat ik zojuist gezegd heb...quote:
Waar verwacht je concreet een reactie op?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:50 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Je hebt wel meer als één kans in 't leven sowieso dus zo fout vind ik mijn constructie nou ook weer niet. Bovendien is dit een internet forum en geen sollicitatiebrief waar alles tot in de puntjes verzorgd moet zijn. Ga eens inhoudelijk in op wat ik zojuist gezegd heb...
Mijn excuses, ik zie dat je je post hebt aangepast, ik zal 'm even lezen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waar verwacht je concreet een reactie op?
Het spijt me dat je zo teleurgesteld bent en dat je denkt dat je opleiding één grote misinvestering was. Ik denk dat dat eigenlijk nooit het geval is. Het is nooit verspilde tijd om slimmer te worden, kennis te vergaren. En opeens, zonder dat je het nu beseft kan het van pas komen. Diplomas worden ook vandaag de dag niet "zomaar weggegeven" en zijn nooit een "waardeloos vod". Ik zie dat je verbitterd bent maar hoe eerlijk is dat om die gevoelens af te reageren op mensen die wél optimistisch zijn over te toekomst en zich voorgenomen hebben om wat ze willen ook te bereiken?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kans op....Ik weiger zelfs te spreken over een waarschijnlijkheid.
Werkelijk mijn grootste misinvestering. Heeft mij alles gekost. Bloed zweet en tranen. En veel geld.
En wat heeft het mij opgeleverd? Niets. 0,0.
De kansen zijn die van ongeveer een loterij, al was het maar dat de diploma vandaag de dag gewoon worden weggegeven.Het niveau is ronduit laag als je vergelijkt in mijn periode.
Waardeloos vod nu.
Was het maar alleen de sollicitatie ellende. De rest was veel erger. Dat zal ik je verder maar besparen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:51 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Mijn excuses, ik zie dat je je post hebt aangepast, ik zal 'm even lezen.
[..]
Het spijt me dat je zo teleurgesteld bent en dat je denkt dat je opleiding één grote misinvestering was. Ik denk dat dat eigenlijk nooit het geval is. Het is nooit verspilde tijd om slimmer te worden, kennis te vergaren. En opeens, zonder dat je het nu beseft kan het van pas komen. Diplomas worden ook vandaag de dag niet "zomaar weggegeven" en zijn nooit een "waardeloos vod". Ik zie dat je verbitterd bent maar hoe eerlijk is dat om die gevoelens af te reageren op mensen die wél optimistisch zijn over te toekomst en zich voorgenomen hebben om wat ze willen ook te bereiken?
Buit je goede kanten, je talenten uit. Sollicitatiegesprekken zijn eng, ook voor "normale" mensen. Kijk eens hoe vaak er in bijv WGR gevraagd wordt om hulp bij sollicitaties? Als je iets écht heel graag wil moet je ervoor gaan en net als alle andere Nederlanders hier vaak teleurgesteld worden, vaak afgewezen worden en dan opeens toch misschien idd puur op toeval gebaseerd aangenomen worden. Maar je woede niet op anderen hier afreageren aub.
Tsja je zult het toch met deze wereld moeten doen en proberen gelukkig te worden, veel daarvan heb je zelf in de hand.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Was het maar alleen de sollicitatie ellende. De rest was veel erger. Dat zal ik je verder maar besparen.
Kansloze maatschappij wmb.
In een maatschappij dat mensen tot op de grond toe afbrand? Mensen die zich kapot studeren ( ja, dat was het geval), en vervolgens door de maatschappij als volstrekt melaats, nog erger dan dat, worden behandeld? Gewoon worden doorgedraaid als rotte tomaten? Als een stuk vuil aan de kant worden gezet?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:05 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Tsja je zult het toch met deze wereld moeten doen en proberen gelukkig te worden, veel daarvan heb je zelf in de hand.
Begrijp me niet verkeerd: het is allemaal heel lullig wat je is overkomen, daar ben ik van overtuigd. Maar je zult toch eens uit die slachtofferrol moeten kruipen, er zijn meer mensen die het nodige wat dat betreft hebben meegemaakt en doorzetten, weer opnieuw beginnen, de moed niet opgeven en proberen kleine beetjes te veranderen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In een maatschappij dat mensen tot op de grond toe afbrand? Mensen die zich kapot studeren ( ja, dat was het geval), en vervolgens door de maatschappij als volstrekt melaats, nog erger dan dat, worden behandeld? Gewoon worden doorgedraaid als rotte tomaten? Als een stuk vuil aan de kant worden gezet?
Geloof me: dit bestel (nu nog met uitkeringen, maar hoe lang nog?) deugt gewoon niet. Een fatsoenlijk bestel gaat van mensen uit ipv geld. Want daar zijn we collectief slaaf van geworden.
En je verwijt impliciet de PVV het nodige, richt je pijlen liever op de VVD. Veel gevaarlijker....Grote griezels zijn het.
Hmm...naar aanleiding van dit ff aan het denken geweest.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kans op....Ik weiger zelfs te spreken over een waarschijnlijkheid.
Werkelijk mijn grootste misinvestering. Heeft mij alles gekost. Bloed zweet en tranen. En veel geld.
En wat heeft het mij opgeleverd? Niets. 0,0.
De kansen zijn die van ongeveer een loterij, al was het maar dat de diploma vandaag de dag gewoon worden weggegeven.Het niveau is ronduit laag als je vergelijkt in mijn periode.
Waardeloos vod nu.
Tja, hoeveel kan een mens hebben. Op een gegeven knap de boel ene keer.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:15 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd: het is allemaal heel lullig wat je is overkomen, daar ben ik van overtuigd. Maar je zult toch eens uit die slachtofferrol moeten kruipen, er zijn meer mensen die het nodige wat dat betreft hebben meegemaakt en doorzetten, weer opnieuw beginnen, de moed niet opgeven en proberen kleine beetjes te veranderen.
VVD maakt alles kapot. die zijn er puur op uit iedereen slaaf van de economie te maken. Puur om het bedrijfsleven nog rijker te maken dan ze zijn. Want daar zit het geld, Jan de Man werkt zich kapot voor een loontje dat niet of nauwelijks stijgt...De topsalarissen daarentegen rijzen de pan uit.quote:Ik ben het wel met je eens dat dit land steeds rechtser wordt. Wat kun je daar aan doen? Zelf op 'n partij stemmen die het best aansluit bij je denkbeelden. Ik ben niet voor de VVD of de PVV maar Geertje vind ik nou nog net een slag gevaarlijker (want fascistischer) dan die VVD ballen. Als je zelf op CU of SGP stemt heb je overigens geen recht van spreken want die partijen zijn in mijn ogen net zo fout bezig als een VVD of PVV.
Sorry voor mijn negativiteit. Ik moet gewoon even stoppen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:20 schreef francis998 het volgende:
[..]
Hmm...naar aanleiding van dit ff aan het denken geweest.
En echtgaaf, dit is niet slecht bedoeld..totaal niet als kritiek of wat dan ook. Maar kan het zijn dat er mischien andere factoren bij spelen. Mischien iets kwa jou persoonlijkheid. Ik ken je niet (echt) en kan er dus ook niet veel over zeggen..tot zover ik je ken mag ik je wel.
Maar probeer anders je pluspunten op te zoeken en te kijken hoe jij ze in je voordeel kan gebruiken.
Alleen tja, dat jij niets aan je hbo diploma hebt is een eigen ervaring, en dit til jij nu naar een feit. Vandaar dat ik zeg dat er mischien meer factoren bij spelen, want de personen die de solicitatie intervieuws doen weten meestal dondersgoed waar ze mee bezig zijn en hebben aardig wat mensenkennis, en die kunnen in 10 minuten van een gesprek een aardig beeld van iemand vormen. Tuurlijk ze slaan ook vaak mis.
En tja..het onderwijsniveau..is zowieso bagger, op het hbo als mbo. Ik heb zelf 3 weken hbo gedaan en ben toen afgehaakt naar mbo. En geloof ik vond er niet veel verschil, maar dit komt weer doordat leraren geen echte leraren meer zijn maar meer mensen uit het bedrijfleven die zich ff omscholen tot leraar..en meestal hebben ze wel kennis van zaken maar onderwijzen is niet hun sterkste kant.
Geen probleem. Neem je tijd.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Sorry voor mijn negativiteit. Ik moet gewoon even stoppen.
Het is gewoon een wond die nooit meer geneest, en spring iedere keer open. Zo moet je het zien.
Dank voor je inbreng. Ik kom er later op terug
Hoe heb jij het positieve gevonden? Werk zal ik vast wel weer vinden en ik zal me dan maar fake moeten gaan gedragen om me in te dekken zodat ik mijn baan niet snel verlies. Ik zal daardoor iedere dag met tegenzin naar het werk gaan maar goed ik heb in ieder geval een inkomen dan. Maar het belangrijkste waar ik naar op zoek ben is een leuke relatie. Ik ben op zoek naar een leuke en in intelligente vrouw die het met me uithoud maar als ze echt intelligent is dan weet ze ook wel dat ze beter iemand anders kan zoeken. Het is dus nogal een paradox.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:32 schreef francis998 het volgende:
[..]
Geen probleem. Neem je tijd.
En ach..iedereen heeft wel tijden van negativiteit, maar je moet dat toch in de gaten houden, want het kan je hele leven compleet verkloten!.
En geloof me..dat weet ik uit ervaring..het kost mij ook zeer veel moeite om het positieve te vinden..maar je moet het wel doen..want anders maak je zelf hetgene waar je het meest van houd kapot!
Als je dat nu eens met meer mensen doet ze bïnvloedenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:26 schreef BlueMage het volgende:
Stem maar SP, PvdA zijn zulke draaikonten.Niet dat iik je wil beinvloeden ofzo.
Hmmm...tja het positieve vinden in het leven is lastiger en voor jullie meer dan mij. Want ik herhaal nogmaals ik ben geen ASS'er. Ik ben een NT'er.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:10 schreef mirved het volgende:
[..]
Hoe heb jij het positieve gevonden? Werk zal ik vast wel weer vinden en ik zal me dan maar fake moeten gaan gedragen om me in te dekken zodat ik mijn baan niet snel verlies. Ik zal daardoor iedere dag met tegenzin naar het werk gaan maar goed ik heb in ieder geval een inkomen dan. Maar het belangrijkste waar ik naar op zoek ben is een leuke relatie. Ik ben op zoek naar een leuke en in intelligente vrouw die het met me uithoud maar als ze echt intelligent is dan weet ze ook wel dat ze beter iemand anders kan zoeken. Het is dus nogal een paradox.
Ik wil een leuke carrière en een leuke vriendin en ik ben niet van plan met minder genoegen te nemen en dit zorgt er voor dat ik gewoon nooit gelukkig kan worden omdat ik die dingen waarschijnlijk nooit zal krijgen.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:15 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als je dat nu eens met meer mensen doet ze bïnvloedenmisschien komt het dan nog goed met Nederland.
SP heeft ook zeker mijn voorkeur.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:26 schreef BlueMage het volgende:
Stem maar SP, PvdA zijn zulke draaikonten.Niet dat iik je wil beinvloeden ofzo.
Misschien heeft de PVDA gewoon meerdere persoonlijkhedenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:27 schreef francis998 het volgende:
[..]
Hmmm...tja het positieve vinden in het leven is lastiger en voor jullie meer dan mij. Want ik herhaal nogmaals ik ben geen ASS'er. Ik ben een NT'er.
Dus voor mij gaan sommige dingen iets makkelijker. ...en ik heb het grote geluk dat ik via mijn hobby een hele poos terug de ideale baan gevonden had, waar ik voor het eerst met plezier naar toe ging, en het was heel druk en zwaar, maar tegelijk super leuk. Zat wel grootste deel van de dag aan telefoon..maar niet in een helpdesk. En het was gewoon interesant..en toen mijn tijd erop zat omdat ik vertrok, hebben ze zelfs aangegeven dat als ik ooit een baan zocht, ik wss bij hun mocht aankloppen..omdat ze gewoon super tevreden waren. EN ik ook..omdat ik er plezier in had.
Verder gewoon om terug te komen bij je vraag, gewoon veel uit proberen..en ach..miss val je 30x op je bek en kunnen mensen je niet uitstaan.,...heb er gewoon scheit aan..zoek je eigen belang. Zo heb ik ooit 1 week bij een werkgever gewerkt en vond het niks..begon vrije uren en vrije tijd te gebruiken als solicitaitemomenten.
Maar je moet dingen doen...ondernemen en er soms gewoon bij stilstaan of je het leuk vindt/vond..en op je gevoel afgaan. Ook al verdien je wat minder...zolang je het naar je zin hebt...gaat het allemaal makkelijker af.
En voor een relatie kan ik niet veel zeggen, heb er nooit een gehad..maar een tip wees niet te veel eisend.en neem overal de tijd voor.
EN vooral..zorg voor veel en goede (zelfreflectie)momenten..en probeer van alles wat je doet..gewoon 1x per week ofzo zo veel mogelijk positieve punten op te schrijven..en dat is moeilijker dan je denkt..maar door dat te doen, train je jezelf erin.
En je begint al verkeerd, met het dikgedrukte stuk in je quote..ik snap het wel..maar stel prioriteiten..is voor jou een leuke baan belangerijker dan geld, of andersom. Je moet gewoon zien te zoeken naar een acceptabele combinatie.
[..]
De rechtse partijen en de pvda maken er een rotzooi van...trouwens de pvda die shuift telkens heen en weer tussen rechts....maar nemen niet een duidelijke lijn..
![]()
Anders hebben we GL nog, maar die vind ik weer te liberaal.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Misschien heeft de PVDA gewoon meerdere persoonlijkheden![]()
De SP is de minst slechte keuze.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:32 schreef francis998 het volgende:
[..]
Geen probleem. Neem je tijd.
En ach..iedereen heeft wel tijden van negativiteit, maar je moet dat toch in de gaten houden, want het kan je hele leven compleet verkloten!.
En geloof me..dat weet ik uit ervaring..het kost mij ook zeer veel moeite om het positieve te vinden..maar je moet het wel doen..want anders maak je zelf hetgene waar je het meest van houd kapot!
Ja inderdaadquote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Anders hebben we GL nog, maar die vind ik weer te liberaal.
Even kijken. Naast schoonmaken en boodschappen doen niet veel bijzonders morgenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach jij hebt morgen gelukkig iets leukers leukers te doen, toch?
Je had toch een date?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:05 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Even kijken. Naast schoonmaken en boodschappen doen niet veel bijzonders morgen![]()
Oh wacht naar mijn ouders toe.
Volgende maand pas waarschijnlijkquote:
ow ik dacht dit weekend. Da's even wachten dan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Volgende maand pas waarschijnlijknu nog niet.
Ja nog even geduldquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
ow ik dacht dit weekend. Da's even wachten dan.
Nee geen ex. Ik had een date gehad in oktober. Nu heb ik weer contact met haar na een paar maanden stilte. Waarschijnlijk volgende maand weer een date.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:35 schreef DeHovenier het volgende:
Date met je ex ofzo?
Ik weet niet op wie ik stem, ben niet zo thuis in de politiek.
Nee, dat maak ik nooit mee...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:44 schreef DeHovenier het volgende:
Wat gaan jullie doen? Ergens hapje eten ofzo?
Heb jij je bedacht, of zij?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee geen ex. Ik had een date gehad in oktober. Nu heb ik weer contact met haar na een paar maanden stilte. Waarschijnlijk volgende maand weer een date.
Bij mij thuis een hapje eten en daarna een film kijken of gewoon kletsen waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:44 schreef DeHovenier het volgende:
Wat gaan jullie doen? Ergens hapje eten ofzo?
Zijquote:
Hoop doet levenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zij![]()
Door bepaalde redenen kon zijn een tijdje geen contact met mij opnemen.Maar gelukkig nu weer wel.
Ja, alleen een beetje jammer dat ik nu iets moet met mijn gevoelens voor haar.quote:
Dat kan ik heel goed begrijpenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:05 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja, alleen een beetje jammer dat ik nu iets moet met mijn gevoelens voor haar.![]()
Daar wordt ik toch best onrustig van. Aan de ene kant ben ik blij dat zij weer contact heeft gezocht aan de andere kant geeft mij dat weer een hoop onrust. Ik hoop dat het iig een goed vervolg krijgt. Ik voel toch best wel wat voor haar.![]()
![]()
Goh, dat alleen al is de moeite waard geweest. Ervan geleerd en zelfvertrouwen gewonnen. Wordt het dit keer niks, de ervaring heb je en meer zelfvertrouwen ook.quote:Ik had het namelijk afgesloten dat hoofdstuk toen zij geen contact meer opnam met mij na onze laatste date. De reden waarom wist ik niet maar dat maakte eigenlijk ook niet uit. Het was over en uit. Wij hadden een leuke dingen samen gedaan. Ik heb iets gedaan wat ik daarvoor nooit had gedaan. En daar ben ik nog steeds blij mee. Ik ben best een leuk persoon enzo. Dit heeft mij meer zelfvertrouwen gegeven.![]()
Maar blijf ook bij je eigen gevoel Het moet ook voor jou kloppen.quote:Ik hoop dat het een vervolg krijgt. Hoe dat gaat lopen hangt vooral van haar af. Maar dat gaat zeker goed komen.
Ik hoef en kan geen toneel spelen bij haar. Als ik toneel zou spelen dan prikt zij daar toch doorheen. Zij had eerder dan mijzelf door dat ik overprikkeld bij een vorige date.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat kan ik heel goed begrijpenZeker voor ons soort mensen, die misschien wat makkelijker in ratio's vluchten in plaats van gevoelens. Gewoon lekker jezelf zijn en bij je eigen gevoel blijven. Toneelspelen helpt niet.
Inderdaad.quote:[..]
Goh, dat alleen al is de moeite waard geweest. Ervan geleerd en zelfvertrouwen gewonnen. Wordt het dit keer niks, de ervaring heb je en meer zelfvertrouwen ook.
Zeker weten.quote:[..]
Maar blijf ook bij je eigen gevoel Het moet ook voor jou kloppen.
er bestaat geen juiste sociale interactie hoor, je kan het niet fout doen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:47 schreef mirved het volgende:
Wat mooi dat ze dat in de gaten heeft, Wel zo prettig voor jou dat ze rekening met jou houdtquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:20 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik hoef en kan geen toneel spelen bij haar. Als ik toneel zou spelen dan prikt zij daar toch doorheen. Zij had eerder dan mijzelf door dat ik overprikkeld bij een vorige date.![]()
Ik kan gewoon mijzelf zij bij haar. Ik hoef mij niet te schamen ofzo. Sterker zij gaf mij de tip om de andere kant op te kijken toen ik overprikkeld was![]()
[..]
Jawel hoor je kan het heel erg fout doen. Als bijvoorbeeld een collega haar man verloren heeft dan behoor je op een bepaalde manier daar op te reageren. Doe je dat niet dan zal je door iedereen raar aan gekeken worden (ja een echte ervaring erg genoeg). Als je hoort dat een collega zijn vrouw op het ziekenhuis ligt omdat ze veel te vroeg weeën heeft gekregen moet je daar ook op een bepaalde manier mee omgaan (nog zo'n echte ervaring). Ik zelf wil altijd met rust gelaten worden als iets ergs aan de hand is en vind het vervelend als andere dan er steeds over komen vragen. Blijkbaar zit dat bij andere mensen niet zo en zijn ze achteraf kwaad op je terwijl je het eigenlijk goed bedoelde.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:21 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
er bestaat geen juiste sociale interactie hoor, je kan het niet fout doen.
Erg herkenbaar. Ik zeg ook alleen maar sterkte enzo en durf nadien er eigenlijk niet meer naar te vragen...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 02:10 schreef mirved het volgende:
[..]
Jawel hoor je kan het heel erg fout doen. Als bijvoorbeeld een collega haar man verloren heeft dan behoor je op een bepaalde manier daar op te reageren. Doe je dat niet dan zal je door iedereen raar aan gekeken worden (ja een echte ervaring erg genoeg). Als je hoort dat een collega zijn vrouw op het ziekenhuis ligt omdat ze veel te vroeg weeën heeft gekregen moet je daar ook op een bepaalde manier mee omgaan (nog zo'n echte ervaring). Ik zelf wil altijd met rust gelaten worden als iets ergs aan de hand is en vind het vervelend als andere dan er steeds over komen vragen. Blijkbaar zit dat bij andere mensen niet zo en zijn ze achteraf kwaad op je terwijl je het eigenlijk goed bedoelde.
Verder dan "oh wat erg" kwam ik in ieder geval niet bij beide situaties mede omdat ik er gewoon totaal geen ervaring mee had. Zo zijn er nog 100 de situaties waar "normale" mensen een bepaalde reactie van je verwachten en als ze die niet krijgen dan zullen ze een beeld over je vormen waar je nog lastig vanaf komt.
Ok, nog heel even offtopic: ik hoor dit soort dingen vaak. Maar als ik mensen vraag wanneer ze dat dan meegemaakt hebben, blijft het meestal stil. Persoonlijk heb ik in 25 jaar 1 keer zoiets meegemaakt en is me 3 keer onterecht discriminatie verweten omdat dat de ander op dat moment wel goed uitkwam (omdat ie z'n zin niet kreeg), dus dat kun je iets vergelijkbaars noemen (maar dat is op m'n werk en daar word ik wekelijks voor alles en nog wat uitgemaakt door Nederlandse dames over het algemeen, dus als je het in die verhouding ziet...). Vind ik best meevallen hoor, vier vervelende individuen in 25 jaar en dus eigenlijk maar 1 niet werkgerelateerd. Zeker als je bedenkt dat ik woon in wat recent de slechtste wijk van Nederland is geweest en de helft van mijn stad uit allochtonen bestaat, dan zou je toch verwachten dat als het echt zo dramatisch is, ik meer problemen gehad zou hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:35 schreef Autidude het volgende:
[..]
Niet mensen zoals ikPlease.. want ik deel jouw mening wel hoor, ik zeg alleen wat ik als buitenstaander constateer.. Ik wil zelf wel hoor, van mij is Achmed van harte welkom, maar nog voordat Achmed mij kent wordt ik Stomme kaas genoemd en moet ik mijn bek houwe
![]()
En dan denk ik, zucht.. "we" hebben nog een hele lange weg te gaan.
Mijn vriend is in de dertig, heeft net HBO af en geen werkervaring. Hij is anderhalve week geleden begonnen met zoeken en maandag is ie aangenomen bij het eerste sollicitatiegesprek wat ie had.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:36 schreef BlueMage het volgende:
Als je denkt dat "normale" mensen het zo makkelijk hebben in de huidige arbeidsmarkt, nee dus. En kijk eens naar het aantal mensen dat van opleiding switcht of afhaakt om wat voor reden dan ook. Statistieken zeggen niet zoveel vind ik.
Ik heb in het verleden genoeg vrienden gehad - probleem is alleen dat hoeveel vrienden en kennissen ik ook had en hoeveel mensen ik ook ontmoet heb (honderden via internet, echt honderden, en dan nog via sport, hobby's, school, cursussen, etc.) ik me nooit thuis voel bij iemand. Tot nu toe in m'n hele leven van al die honderden mensen maar twee mensen gevonden waarbij ik me thuisvoel. Dat is het probleem, niet dat ik niet kan doen alsof ik daadwerkelijk geinteresseerd ben in iemands kamerplanten of niet vriendelijk kan glimlachen tijdens een avondje uit.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:41 schreef ikke043 het volgende:
Op het moment dat mijn sociale skills verschrikkelijk waren, ben ik "uitbundige dingen" gaan doen. Het gevolg is dat ik nu een grote vriendengroep heb.
Beetje nutteloos lijkt me, als je weet dat het doel niet haalbaar is.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:42 schreef ikke043 het volgende:
En wat is het nut daarvan?quote:Als je eens in de trein zit, begin een gesprek met een wildvreemde. Ga op stap met een groep waar je eigenlijk niemand kent.
Misschien als je erg sadomasochistisch bent ingesteld....quote:Maar iig wat ik wil zeggen, ga op je bek, sta op en ga nog 's op je bek. Als je het vaak genoeg doet is het eigenlijk wel leuk
Je bedoelt dat je per e-mail afspreekt dat iedereen een deel doet, twee mensen vervolgens niks doen en degene met het grootste plichtgevoel (jij dus) het de dag voor de deadline alsnog mag regelen omdat de derde toevallig midden in het blok op vakantie gaat?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:41 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Bij mij ligt dat anders. Ik kom ook niet verder dan het sociaal wenselijke 'wat erg', maar vaak interesseert het me gewoon niet. Ik kan er echt niks bij voelen als er iemand dood is gegaan die ik niet ken en al helemaal niet als dat familie is van iemand die ik ook niet goed ken, zoals een collega. Ik snap dan eerlijkgezegd ook niet zo goed waarom mensen dat vertellen en stoor me er eigenlijk aan dat ze mij er mee lastigvallen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 02:10 schreef mirved het volgende:
[..]
Jawel hoor je kan het heel erg fout doen. Als bijvoorbeeld een collega haar man verloren heeft dan behoor je op een bepaalde manier daar op te reageren. Doe je dat niet dan zal je door iedereen raar aan gekeken worden (ja een echte ervaring erg genoeg). Als je hoort dat een collega zijn vrouw op het ziekenhuis ligt omdat ze veel te vroeg weeën heeft gekregen moet je daar ook op een bepaalde manier mee omgaan (nog zo'n echte ervaring). Ik zelf wil altijd met rust gelaten worden als iets ergs aan de hand is en vind het vervelend als andere dan er steeds over komen vragen. Blijkbaar zit dat bij andere mensen niet zo en zijn ze achteraf kwaad op je terwijl je het eigenlijk goed bedoelde.
Nee..........quote:Op zaterdag 20 februari 2010 04:14 schreef Autidude het volgende:
Het kabinet is gevallen!!![]()
Ik ga vandaag feest vieren!
goeie post.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 03:54 schreef Satsuma het volgende:
[..]
*werk*
[..]
*vrienden*
[..]
Beetje nutteloos lijkt me, als je weet dat het doel niet haalbaar is.
[..]
En wat is het nut daarvan?
[..]
Misschien als je erg sadomasochistisch bent ingesteld....
[..]
Je bedoelt dat je per e-mail afspreekt dat iedereen een deel doet, twee mensen vervolgens niks doen en degene met het grootste plichtgevoel (jij dus) het de dag voor de deadline alsnog mag regelen omdat de derde toevallig midden in het blok op vakantie gaat?
^dit is zo waar, hoe erg ja...
Edit: nog voor Emile Ratelband hierboven, hoe ga je positief om met:
ik knip omdat dat ruimte spaart, niet omdat het onzin is wat hier staat
Inderdaadquote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat mooi dat ze dat in de gaten heeft, Wel zo prettig voor jou dat ze rekening met jou houdt
In principe denk ik ook zo. Maar ik weet wel wat er van me verwacht wordt. Ik probeer me dan aan te passen naar maatschappelijk gewenst gedrag maar weet vaak niet eens hoe. Daarom is werken ook zo vervelend de hele dag je fake moeten gedragen om niet verstoten te worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 04:17 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Bij mij ligt dat anders. Ik kom ook niet verder dan het sociaal wenselijke 'wat erg', maar vaak interesseert het me gewoon niet. Ik kan er echt niks bij voelen als er iemand dood is gegaan die ik niet ken en al helemaal niet als dat familie is van iemand die ik ook niet goed ken, zoals een collega. Ik snap dan eerlijkgezegd ook niet zo goed waarom mensen dat vertellen en stoor me er eigenlijk aan dat ze mij er mee lastigvallen.
Bij mensen die ik beter ken is het anders, al kan ik er dan ook niet veel mee, maar dan kan ik het nog vervelend vinden voor hun persoonlijk en dan snap ik in ieder geval waarom ze het aan mij vertellen.
Vorige keer vertelde een collega die ik weinig zie en waarmee ik verder amper praat (tien minuten per week of zo) dat een collega van een andere vestiging die ik niet kende en die verder geen vriendin van haar was, was overleden. Diegene was jong overleden, dus dan hoor je dat extra erg te vinden. Maar ik ken diegene niet en die collega ook nauwelijks, dus ik wist niet wat ik moest zeggen. En ze ging maar door, dat het zo erg was, en dat het zo'n raar idee was als een collega dood ging, en hoe dat dan bij hun op de afdeling zou zijn, of bij ons. Dus ze zei dat het toch zo erg zou zijn als bijvoorbeeld mijn baas dood zou gaan, want dat zou dan voor onze medewerkers en voor mij toch ook heel raar zijn. Terwijl ik zoiets heb van, het is m'n baas, meer niet - zou lullig zijn voor z'n familie, maar wat heb ik er verder mee? Ik wist echt niet wat ik moest zeggen op dat moment. Ik weet wel dat wat ik denk geen sociaal wenselijk antwoord is, maar wat ik dan wel moet zeggen op zoiets, schiet mij maar lek.
Balkenellende 5 here we comequote:Op zaterdag 20 februari 2010 04:14 schreef Autidude het volgende:
Ik denk het niet hoor.. Ik kan het me ook niet voorstellen. Als dát gebeurt dan ga ik Lebbis mailen en dan ga ik samen met hem op het Binnenhof heel hard staan schreeuwen!quote:
Ik hoop voor je dat je gelijk krijgt. Echt waar.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:57 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik denk het niet hoor.. Ik kan het me ook niet voorstellen. Als dát gebeurt dan ga ik Lebbis mailen en dan ga ik samen met hem op het Binnenhof heel hard staan schreeuwen!
Ik ben hier erg blij mee, en ik hoop en heb goede hoop dat de mensen nu bewuster gaan kiezen.
Ik vind het heel mooi want nu komt er toch nog een nieuw begin.. mijn symbolische nieuw begin met de jaarwisseling was een beetje verpest, maar nu komt er toch nog hele mooie symboliek gelijktijdig met mijn eigen nieuwe start. Alleen een beetje later als geplanned of de bedoeling was, maar dat is zo'n beetje de standaard bij mij.. Dus het klopt allemaal precies!![]()
![]()
En ik heb zo'n ontzettende hekel aan Balkenende, en nu gaat ie wéér op zijn bek.. en daar geniet ik echt van!Ik ben ook echt een feestje aan het vieren, dit is een sleuteldag.. de start van een belangrijke verandering!
En omdat tegenwoordig toch alles kan en ik al het idee heb dat dit een heel apart jaar is, ben ik nu in opper beste stemmingWeetje wat, we gaan dat songfestival ook nog gewoon winnen dit jaar, met dat stomme liedje
En het WK!
Als mensen die het zat zijn dan ook daadwerkelijk op een andere partij als het CDA en PVDA stemmen. Bijvoorbeeld D66 dan is er misschien nog hoop voor Nederland. Want mensen iig niet moeten doen is stemmen op de PVV en TON.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:21 schreef Autidude het volgende:
Zie je nu hoe autistisch mensen dus eigenlijk zijn?Ze zijn bang voor verandering, autisten zijn goed in of voelen zich prettig bij repeterende zaken. Máár ook in staat om fouten te herkennen, het duurt dan ff voordat je je los kan maken van de vaste structuur die juist zo fijn voelt.
Hoe vaak moet het nog fout gaan? Dit is de 4e keer!! En er wordt nu ook echt wel veel aandacht aan geschonken hoor, het is ook te belachelijk voor woorden. En als dat nu maar al te duidelijk wordt gemaakt, en daar heb ik wel het vertrouwen in, dan komt het vast wel goed.
Ik volg het nu een beetje, en de mensen zijn het ook gewoon zat.. en zo voel ik het al járen. Dit is geen regering, dit is een slappe hap waar ik totaal geen ontzag voor heb en ik me volledig van wil distantieren.
En mensen beginnen dat nu ook te zien, het is elke keer weer hetzelfde liedje.
Nu nog goed stemmen..
En jij denkt dat er voor ons een gunstiger kabinet komt?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 04:14 schreef Autidude het volgende:
Ik zou het zelf niet erg vinden als de PVV ook in de regering zou zitten, ik vind ze met een hoop dingen net zo goed als dat ze met een hoop dingen zo slecht zijn. Maar ook omdat de regering gewoon een echte mix moet zijn en ik denk dat heel veel mensen/volk ook blij zullen zijn als de PVV invloed heeft en dat stemt de maatschappelijke rust.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als mensen die het zat zijn dan ook daadwerkelijk op een andere partij als het CDA en PVDA stemmen. Bijvoorbeeld D66 dan is er misschien nog hoop voor Nederland. Want mensen iig niet moeten doen is stemmen op de PVV en TON.
Dat is inderdaad heel goed mogelijk een rechts kabinet met de VVD, CDA, TON, PVV, CU en eventueel D66. Een combinatie met die partijen is helaas goed mogelijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Kutgevoel. Kabinet is gevallen. Maak me druk over de komst van ene ultrarechts kabinet.
Niet goed voor mijn gezondheid. Probeer het van me af te zetten.
Ik herken dit wel heel Dat bedoel ik dat het syndroom door velen helaas erg wordt onderschat.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 03:54 schreef Satsuma het volgende:
1. Vrienden die je laten vallen maar niet willen zeggen waarom (stuk of zes keer)
2. Collega's die je buitensluiten (ontelbaar)
3. Studiegenoten die op een studiereis je buitensluiten en negeren, of kleineren als ze echt niet om je heen kunnen, en zelfs zo ver gaan om andere mensen te vragen van kamer te ruilen, omdat ze nog geen nacht met jou op dezelfde kamer willen slapen, terwijl je ze nooit iets misdaan hebt en ze amper kent?
4. Geen band kunnen voelen met 99% van de mensen, inclusief familie
5. Afgewezen worden op sollicitatiegesprekken zonder duidelijke reden (waaronder "je praat te zacht" en "je past niet in het team" (van 350 mensen, en ondanks dat je werkervaring 100% aansluit op de vacature).
6. Op je nieuwe baan te horen krijgen dat iedereen je een bitch vond toen je er net kwam werken, dat je je werk slecht deed en dat iedereen dacht dat je snel weer zou stoppen, omdat je dus zonder dat je het merkt heel zware aanpassingsproblemen hebt gehad in je nieuwe baan? Wat je niet merkt, daar kun je weinig aan doen helaas. Ik zou het wel willen, maar als ik het zelf niet merk en andere mensen zeggen het niet, kan ik er niks mee.
7. Onvoldoendes krijgen voor essays omdat je geen gestructureerd stuk kunt schrijven omdat je hersens de gewenste structuur gewoon niet snappen en niet af kunnen studeren omdat je zoveel problemen hebt met het structureren van informatie dat je gewoon geen scriptie kan schrijven?
8. Zesentwintig jaar lang problemen hebben, zonder dat iemand op het idee komt dat je een probleem hebt en dat niemand je dus helpt? Zodat je zelf ook met name als kind niet weet wat er nou mis gaat en waarom, en zodat je er dus eigenlijk niets aan kan doen? En dat je als volwassene nog jarenlang zoekt naar wat het probleem nou zou kunnen zijn.
9. Gepest worden op de basisschool, achteraf begreep ik dat dat was omdat ik de tik had om op mijn haar te kauwen. (Da's natuurlijk ook een erg goede reden om mensen te achtervolgen, slaan, spullen te stelen en wormen in iemands kleren te gooien. )
10. Zware problemen met je ouders, omdat je als puber zo in de knoop zit (en omdat je ouders allebei niet sporen), tot het punt dat je moeder zegt dat ze je liever niet gehad had.
Zoals net al gepost; veel slechter kan niet..quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En jij denkt dat er voor ons een gunstiger kabinet komt?
Ik denk het echt niet. De sociale zekerheid zal zwaar onder druk komen te staan.
Iedereen mag zijn zegje doen. Maar de manier waarop de PVV dat doet kan gewoon niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:34 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik zou het zelf niet erg vinden als de PVV ook in de regering zou zitten, ik vind ze met een hoop dingen net zo goed als dat ze met een hoop dingen zo slecht zijn. Maar ook omdat de regering gewoon een echte mix moet zijn en ik denk dat heel veel mensen/volk ook blij zullen zijn als de PVV invloed heeft en dat stemt de maatschappelijke rust.
Iedereen mag zijn zegje doen, en politiek is de kunst om van al die zegjes éen statement te maken.
Ik weet zelf absoluut nog niet wat ik ga stemmen, ik heb ook nog nooit gestemd omdat helemaal gek werd van al die kneuzen.. Maar nu ga ik het erg volgen en ik ga ook absoluut stemmen. This is it!
Ik vrees dat je dicht bij een zeer waarschijnlijk scenario verwoord. Ik denk nl precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:34 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is inderdaad heel goed mogelijk een rechts kabinet met de VVD, CDA, TON, PVV, CU en eventueel D66. Een combinatie met die partijen is helaas goed mogelijk.
Nee, dat deel ik niet. Het kan wmb echt veel slechter, nl een (ultra) rechts kabinet is een zeer groot risico voor de sociale zekerheid, zeker in tijden van crisis. Je hoopt toch uitkering te kunnen behouden?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:38 schreef Autidude het volgende:
[..]
Zoals net al gepost; veel slechter kan niet..
Het kon ook niet anders. Er lag een duidelijk besluit in 2007 dat Nederlandse militairen zouden terugtrekken uit Uruzgan. Niet de PvdA maar het CDA zorgde voor een grote blamage. Wil wouter Bos in dit prices zeker niet de schoonheidsprijs geven....quote:En heb een beetje hoop.. Het is de zoveelste keer heh, het duurt ook altijd ff voordat mensen écht
beginnen met denken, maar daar worden ze nu door de media ook wel door geholpen hoor.. Dit
is gewoon een blamage, en misschien wel precies wat we nu nodig hebben![]()
De man is motorisch danig onhandig dat ik menig keer dacht zou die.....quote:Ik blijf er positief over, al is het alleen maar omdat het oh zo leuk is om Balkenende te zien vallen.. of dat nou op een skateboard is of met zijn hele circustent, dat maakt mij niets uit![]()
Ik gun je het genot, maar denk je ook na over de nabij toekomst? Natuurlijk ik geniet ook van de gebeurtenissen, maar dit is zo slecht voor een landquote:Vandaag is een echte geschiedenisdag, ik ga er van genieten!
Gaan we je op POL ook zien posten?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:34 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik zou het zelf niet erg vinden als de PVV ook in de regering zou zitten, ik vind ze met een hoop dingen net zo goed als dat ze met een hoop dingen zo slecht zijn. Maar ook omdat de regering gewoon een echte mix moet zijn en ik denk dat heel veel mensen/volk ook blij zullen zijn als de PVV invloed heeft en dat stemt de maatschappelijke rust.
Iedereen mag zijn zegje doen, en politiek is de kunst om van al die zegjes éen statement te maken.
Ik weet zelf absoluut nog niet wat ik ga stemmen, ik heb ook nog nooit gestemd omdat helemaal gek werd van al die kneuzen.. Maar nu ga ik het erg volgen en ik ga ook absoluut stemmen. This is it!
Hier kan ik weinig aan toegevoegen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, dat deel ik niet. Het kan wmb echt veel slechter, nl een (ultra) rechts kabinet is een zeer groot risico voor de sociale zekerheid, zeker in tijden van crisis. Je hoopt toch uitkering te kunnen behouden?
[..]
Het kon ook niet anders. Er lag een duidelijk besluit in 2007 dat Nederlandse militairen zouden terugtrekken uit Uruzgan. Niet de PvdA maar het CDA zorgde voor een grote blamage. Wil wouter Bos in dit prices zeker niet de schoonheidsprijs geven....
[..]
De man is motorisch danig onhandig dat ik menig keer dacht zou die.....![]()
![]()
[..]
Ik gun je het genot, maar denk je ook na over de nabij toekomst? Natuurlijk ik geniet ook van de gebeurtenissen, maar dit is zo slecht voor een landEn het politieke klimaat verrechtst dat het een lieve lust is. Daar baart mij het meest zorgen.
Ik vrees een bikkelhard sociaal economisch klimaat de komende jaren. Ik kan er dus geen moment van geniet, ben uiterst bezorgd.
O ja, hoor. Wat denk je van de sloop van de sociale zekerheid, al die jaren daarvoor?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:34 schreef Redbaron het volgende:
veel slechter dan het de afgelopen jaren was kan niet lijkt me
Nee, daarom wil ik het hier ook niet erg teveel over hebben want dat is echt offtopic.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gaan we je op POL ook zien posten?
Ik deel je opvatting over de manier waarop. De "kopvoddentax" is een tragisch dieptepunt wat dat betreft.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Iedereen mag zijn zegje doen. Maar de manier waarop de PVV dat doet kan gewoon niet.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:57 schreef francis998 het volgende:
zo kom er net achter dat het kabinet van balkenellende is gevallen. Hopelijk gaan mensen nu beginnen te snappen dat een kabinet met balkenellende iig niet ver vooruit gaat...dit is al de 4e keer dat ze vallen...leer daar dan van mensen..een kabinet valt niet zomaar.
IIg zit hier ff nieuws te lezen met een paar poffertjes met poedersuiker om de val te vieren!.
Verder niet echt veel te melden!
Nu ik dit weet, weet ik het zeker: ik word Minister-President van dit land. Vergis je niet!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Hier kan ik weinig aan toegevoegen.
Alternatief?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:57 schreef francis998 het volgende:
zo kom er net achter dat het kabinet van balkenellende is gevallen. Hopelijk gaan mensen nu beginnen te snappen dat een kabinet met balkenellende iig niet ver vooruit gaat...dit is al de 4e keer dat ze vallen...leer daar dan van mensen..een kabinet valt niet zomaar.
IIg zit hier ff nieuws te lezen met een paar poffertjes met poedersuiker om de val te vieren!.
Verder niet echt veel te melden!
Ik denk inderdaad, dat je het beter niet kan doen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:55 schreef Autidude het volgende:
[..]
Nee, daarom wil ik het hier ook niet erg teveel over hebben want dat is echt offtopic.
Mede door mijn stoornissen heb ik problemen met de politiek (ik ben ook zo iemand die tegen zijn tv schreeuwt en het nieuws samen kijken met mij is erg zwaar voor anderen).
En de rest van Fok! is gewoon echt veels te veel prikkels voor mij, dat is geen aanstellerij en ik wou juist dat dát anders was.. maar ik raak gewoon heel snel gefrustreerd of opgefokt van wat ik dan lees of hoe dom mensen zijn, dat is niet goed en ik kan me dan ook al snel niet gedragen en dan ga ik heel slecht posten en gaat het IRL ook niet helemaal zoals het hoort.. Dus dat is gewoon niet zo'n goed idee.
En hier deed ik dan even mijn zegje omdat jullie het ook wel erg volgen en het voor mij wel heel erg ingrijpend iets is dat veel invloed heeft. Maar ik wil er voor het topic niet te veel over uitwijden over politiek
Misschien wel op betere forums, en ik lees soms ook wel veel op Fok! hoor.. En dat lezen is dan soms al moeilijk genoeg, dan moet ik mij inhouden om niet te posten. Dus ik vermijd ook gewoon heel veel.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad, dat je het beter niet kan doen.Het is een keihard forum
Volgens mij zoek je er teveel achter. Veel "normale" mensen kan zoiets ook niet schelen, ze kennen hun helemaal niet. Maar die gaan dan toneelspelen. Net zoals bij Haïti, mensen zeggen wel dat het hun iets kan schelen en geven een beetje geld maar over een maand (nu) zijn ze het alweer vergeten. Al die mensen zijn niet autistisch ofzo. Het kan hun gewoon niks schelen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 02:10 schreef mirved het volgende:
[..]
Verder dan "oh wat erg" kwam ik in ieder geval niet bij beide situaties mede omdat ik er gewoon totaal geen ervaring mee had. Zo zijn er nog 100 de situaties waar "normale" mensen een bepaalde reactie van je verwachten en als ze die niet krijgen dan zullen ze een beeld over je vormen waar je nog lastig vanaf komt.
Er zit ook veel bagger idd. Vooral in POLquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:09 schreef Autidude het volgende:
[..]
Misschien wel op betere forums, en ik lees soms ook wel veel op Fok! hoor.. En dat lezen is dan soms al moeilijk genoeg, dan moet ik mij inhouden om niet te posten. Dus ik vermijd ook gewoon heel veel.
Ik had toen pas geleden ook zo'n topic dat een zware trigger was, en ook nog een sukkel in een borderline topic en toen ging ik mij echt opvreten.
Er zitten ook wel goede mensen op Fok! Bijvoorbeeld ook dit topic, en ook wel veel slimme en goede sociale mensen.. Maar ook echt extreem veel koters en vreselijk domme mensen, en daar kan ik niet goed mee omgaan.
Het is als voer na middernacht voor Mogwhai's/Gremlins ofzo
Edit; het probleem is niet dat het een keihard forum is, het probleem is dat ik harder ben![]()
Over politiek moet je nu volledig je geheugen wissen en je volledig gaan concentreren op de campagnes.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:04 schreef francis998 het volgende:
okey, een echt alternatief weet ik niet. Want ik ben de draad van de partijen een beetje kwijt..het enige wat ik weet is dat imo kabinetten met balkenende de neiging hebben te vallen..dus lijkt het me logisch om voor iets anders te gaan..wat weet ik niet..
En auti...ik heb je post over circuitbord enzo ff gelezen..maar moet het nog een keertje lezen denk ik om hem helemaal door te hebben hoewel ik je aardig kan volgen..
ik moet zeggen dat ik het hier goed mee eens ben en me er ook wel in kan vinden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:32 schreef Autidude het volgende:
Oh ja!
@ EchtGaaf;
Je vroeg hoe dat nou kan met die savants, zware autisten. Die hersenen van die mensen werken door een hersenbeschadiging afwijkend van de normale mens. In mijn ogen, en nogal duidelijk ook, efficienter. Maar dan, helaas, op slechts enkele of een enkel gebied.
Wat ik nu ga zeggen is volgens mij niet wetenschappelijk helemaal bewezen, maar autisme is in feite een fysieke hersenbeschadiging. Door die beschadiging is er afwijkend gedrag, maar kan er dus ook sprake zijn van gave's / zeer beter ontwikkelde hersengedeeltes/werking.
Om heel duidelijk te zijn moet je Kim Peek als extreem voorbeeld nemen. Bij hem ontbreekt gewoon een heel belangrijk deel van de hersenen.. De kern die de linker en rechterhelft met elkaar verbind, die is er bij hem gewoon niet!! En daarnaast is de overige aansturing binnen die twee helften bij hem ook aantoonbaar afwijkend. En toch is die man sneller met antwoorden dan een computer met Google![]()
Heel mooi voorbeeld dat zijn linker en rechterhelft niet goed samenwerken is niet alleen zijn slechte coordinatie, maar vooral dat hij linkerpagina's met zijn linkeroog leest en rechterpagina's met zijn rechter.. gelijktijdig!! En dan dat geheugen...
Die andere man is een 100% beelddenker met perfect fotografisch geheugen, beelddenken is er ook in gradaties maar je moet het zien als dat je situaties gewoon letterlijk als een film opslaat en dat vervolgens weer voor jezelf kan afspelen. Fotografisch geheugen is eigenlijk hetzelfde. Dat is ook het geval met het onthouden van Pi tot een heel groot getal.. niets zo heel moeilijk aan![]()
Denk het volgende eens heel praktisch en simpel in;
De computer is ontwikkeld door de mens. Maar ook náár de mens. Heel simpel, 1'en en 0'en dmw stroomstootjes in een code. Nét als je hersens en zenuwstelselAlleen kunnen wij met transistors en electronische circuitjes (dat is jouw veld toch?
) veel meer als een organisme.. het is iig efficienter aan te sturen. Alleen soms zijn er bij mensen die organische circuitjes van het zenuwstelsel anders aangesloten.. dan worden bepaalde delen van het circuitboard omzeilt en staat er meer voltage op die delen die wel zijn verbonden. Maar ipv doorbranden, werken die delen super efficient.. overclocking
![]()
volg je het nog een beetje?
gast, waarom jat je me ideeën!?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:32 schreef Autidude het volgende:
Je vroeg hoe dat nou kan met die savants, zware autisten. Die hersenen van die mensen werken door een hersenbeschadiging afwijkend van de normale mens. In mijn ogen, en nogal duidelijk ook, efficienter. Maar dan, helaas, op slechts enkele of een enkel gebied.
Wat ik nu ga zeggen is volgens mij niet wetenschappelijk helemaal bewezen, maar autisme is in feite een fysieke hersenbeschadiging. Door die beschadiging is er afwijkend gedrag, maar kan er dus ook sprake zijn van gave's / zeer beter ontwikkelde hersengedeeltes/werking.
Om heel duidelijk te zijn moet je Kim Peek als extreem voorbeeld nemen. Bij hem ontbreekt gewoon een heel belangrijk deel van de hersenen.. De kern die de linker en rechterhelft met elkaar verbind, die is er bij hem gewoon niet!! En daarnaast is de overige aansturing binnen die twee helften bij hem ook aantoonbaar afwijkend. En toch is die man sneller met antwoorden dan een computer met Google![]()
Heel mooi voorbeeld dat zijn linker en rechterhelft niet goed samenwerken is niet alleen zijn slechte coordinatie, maar vooral dat hij linkerpagina's met zijn linkeroog leest en rechterpagina's met zijn rechter.. gelijktijdig!! En dan dat geheugen...
Die andere man is een 100% beelddenker met perfect fotografisch geheugen, beelddenken is er ook in gradaties maar je moet het zien als dat je situaties gewoon letterlijk als een film opslaat en dat vervolgens weer voor jezelf kan afspelen. Fotografisch geheugen is eigenlijk hetzelfde. Dat is ook het geval met het onthouden van Pi tot een heel groot getal.. niets zo heel moeilijk aan![]()
De computer is ontwikkeld door de mens. Maar ook náár de mens. Heel simpel, 1'en en 0'en dmw stroomstootjes in een code. Nét als je hersens en zenuwstelselAlleen kunnen wij met transistors en electronische circuitjes (dat is jouw veld toch?
) veel meer als een organisme.. het is iig efficienter aan te sturen. Alleen soms zijn er bij mensen die organische circuitjes van het zenuwstelsel anders aangesloten.. dan worden bepaalde delen van het circuitboard omzeilt en staat er meer voltage op die delen die wel zijn verbonden. Maar ipv doorbranden, werken die delen super efficient.. overclocking
![]()
Hmmm. Een savant zijn er dacht ik diverse mogelijkheden. Ik dacht van autisme en/of een geestelijke handicap. Bij die laatste groep is meestal sprake van een vorm van hersenbeschadiging. (vb bij geboorte door zuurstof gebrek). Bij autisme ligt het denk ik iets genuanceerder, de wetenschap is daar nog niet over uit, behalve dat het om een neurobiologische stoornis gaat, hetgeen zich manifesteerde in de informatieverwerking in hersenen. Ik zou liever in het geval van autisme willen spreken in afwijkingen van de hersenen (bijvoorbeeld i omvang groter) dan wel het functioneren van de hersenen. Overigens moet ik je wel gelijk geven dat autisme ook het gevolg van fysieke beschadiging kan zijn, al denk ik dat in de zeer kleine minderheid.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:32 schreef Autidude het volgende:
Oh ja!
@ EchtGaaf;
Wat ik nu ga zeggen is volgens mij niet wetenschappelijk helemaal bewezen, maar autisme is in feite een fysieke hersenbeschadiging.
Helemaal me eens. Sterker nog , er zijn mensen die stukken hersenen missen of slecht weinig herseninhoud hebben. Slechts een klein deel van de hersenen lijkt primair te worden gebruikt. Wordt ene stuk beschadigd, dan nemen andere delen het vaak over. Heeft natuurlijk direct gevolgen voor de verwerking van de informatie, al dan niet efficiënterquote:Door die beschadiging is er afwijkend gedrag, maar kan er dus ook sprake zijn van gave's / zeer beter ontwikkelde hersengedeeltes/werking.
Ja, een pracht voorbeeld natuurlijk. Toch is het frappant dat de hersenen in "normale" conditie op specifieke punten dan minder lijken te presteren. De natuur kan wat dat betreft hele rare dingen doen. Frapant was trouwens ook de experimenten met sterke magnetische velden waardoor proefpersonen als savants begonnen te manifesteren. Iemand postte dat het hier al.quote:Om heel duidelijk te zijn moet je Kim Peek als extreem voorbeeld nemen. Bij hem ontbreekt gewoon een heel belangrijk deel van de hersenen.. De kern die de linker en rechterhelft met elkaar verbind, die is er bij hem gewoon niet!! En daarnaast is de overige aansturing binnen die twee helften bij hem ook aantoonbaar afwijkend. En toch is die man sneller met antwoorden dan een computer met Google![]()
De hersenhelften die misschien dan afzonderlijk/autonoom kunnen functioneren als ze niet verbonden zijn? Zoietsquote:Heel mooi voorbeeld dat zijn linker en rechterhelft niet goed samenwerken is niet alleen zijn slechte coordinatie, maar vooral dat hij linkerpagina's met zijn linkeroog leest en rechterpagina's met zijn rechter.. gelijktijdig!! En dan dat geheugen...
Weet je, als er een orgaan in ons lichaam is ,waarvan we nog zo weinig weten, dan zijn het onze hersenen wel. Jij zou eigenlijk eens met een neuroloog moeten gaan pratenquote:Die andere man is een 100% beelddenker met perfect fotografisch geheugen, beelddenken is er ook in gradaties maar je moet het zien als dat je situaties gewoon letterlijk als een film opslaat en dat vervolgens weer voor jezelf kan afspelen. Fotografisch geheugen is eigenlijk hetzelfde. Dat is ook het geval met het onthouden van Pi tot een heel groot getal.. niets zo heel moeilijk aan![]()
Ja! Kippevel. Nooit aan gedacht. Klasse.quote:Denk het volgende eens heel praktisch en simpel in;
![]()
Je hebt het vermogen om erin te verdiepen en zaken te duiden. . Het boek kan een mooie zingeving voor je zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:47 schreef Autidude het volgende:
Als ik even heel arrogant en megalomaan mag zijn dan wil ik even zeggen dat (in mijn ogen) mijn bovenstaande post semi-briljant is en een soort voorbeeld van de werking van mijn eigen hersens en ik zou het veel dieper willen uitleggen enzovoort, maar dat is dus voor mijn boek
Wil je een serieus antwoord, of wil je dat ik zeg dat alle Aspergers/PDD'ers/Auti's geen kans van slagen hebben?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 03:54 schreef Satsuma het volgende:
1. Vrienden die je laten vallen maar niet willen zeggen waarom (stuk of zes keer)
2. Collega's die je buitensluiten (ontelbaar)
3. Studiegenoten die op een studiereis je buitensluiten en negeren, of kleineren als ze echt niet om je heen kunnen, en zelfs zo ver gaan om andere mensen te vragen van kamer te ruilen, omdat ze nog geen nacht met jou op dezelfde kamer willen slapen, terwijl je ze nooit iets misdaan hebt en ze amper kent?
4. Geen band kunnen voelen met 99% van de mensen, inclusief familie
5. Afgewezen worden op sollicitatiegesprekken zonder duidelijke reden (waaronder "je praat te zacht" en "je past niet in het team" (van 350 mensen, en ondanks dat je werkervaring 100% aansluit op de vacature).
6. Op je nieuwe baan te horen krijgen dat iedereen je een bitch vond toen je er net kwam werken, dat je je werk slecht deed en dat iedereen dacht dat je snel weer zou stoppen, omdat je dus zonder dat je het merkt heel zware aanpassingsproblemen hebt gehad in je nieuwe baan? Wat je niet merkt, daar kun je weinig aan doen helaas. Ik zou het wel willen, maar als ik het zelf niet merk en andere mensen zeggen het niet, kan ik er niks mee.
7. Onvoldoendes krijgen voor essays omdat je geen gestructureerd stuk kunt schrijven omdat je hersens de gewenste structuur gewoon niet snappen en niet af kunnen studeren omdat je zoveel problemen hebt met het structureren van informatie dat je gewoon geen scriptie kan schrijven?
8. Zesentwintig jaar lang problemen hebben, zonder dat iemand op het idee komt dat je een probleem hebt en dat niemand je dus helpt? Zodat je zelf ook met name als kind niet weet wat er nou mis gaat en waarom, en zodat je er dus eigenlijk niets aan kan doen? En dat je als volwassene nog jarenlang zoekt naar wat het probleem nou zou kunnen zijn.
9. Gepest worden op de basisschool, achteraf begreep ik dat dat was omdat ik de tik had om op mijn haar te kauwen. (Da's natuurlijk ook een erg goede reden om mensen te achtervolgen, slaan, spullen te stelen en wormen in iemands kleren te gooien. )
10. Zware problemen met je ouders, omdat je als puber zo in de knoop zit (en omdat je ouders allebei niet sporen), tot het punt dat je moeder zegt dat ze je liever niet gehad had.
goed gezegd, de computer is een slim maar dom ding tegelijk. Het is slim omdat als het de juiste instructies krijgt...kan hij er goed mee. Maar ik noem dit voorbeeld als dom, hopelijk dat jullie hem volgen: als een computer zou kunnen bewegen en je zou zeggen spring in de sloot, dan zou het dat ook echt doen.Terwijl een mens er eerst over nadenkt(uitzonderingen daar gelaten)..en een mens kan zelf kiezen. Maar de computer volgt een reeks instructies uit, die tot het wel of niet gewenste resultaat leidt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
[..]
Ja! Kippevel. Nooit aan gedacht. Klasse.
Een mooie visie hoe je het efficiënter functioneren van beschadigde hersenen (op deelgebieden) wil verklaren met ons minder gesofisticeerde (lees stuntige hardware) taken door computer die sneller rekenen dan onze hersenen.
Ik vul even aan: een computer is een heel dom ding. Echt waar. Maar wat ie kan, kan die supersnel en zeer efficiënt. Dat maakt een computer tot een krachtig instrument las het gaat om vergelijken, rekenen etc. etc.
Niemand is perfect.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:33 schreef francis998 het volgende:
[..]
goed gezegd, de computer is een slim maar dom ding tegelijk. Het is slim omdat als het de juiste instructies krijgt...kan hij er goed mee. Maar ik noem dit voorbeeld als dom, hopelijk dat jullie hem volgen: als een computer zou kunnen bewegen en je zou zeggen spring in de sloot, dan zou het dat ook echt doen.Terwijl een mens er eerst over nadenkt(uitzonderingen daar gelaten)..en een mens kan zelf kiezen. Maar de computer volgt een reeks instructies uit, die tot het wel of niet gewenste resultaat leidt.
Dus een mens is toch veel slimmer..tja..logisch de mens heeft de computer gemaakt.
En net zoals auti zei: in autisten hun hersenen zit een programmeerfout! Om het kort op te sommen!
Dat klinkt leuk. lijkt me een leuk gezelschap zo'n groepje!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:24 schreef robuust89 het volgende:
om de negativiteit te laten wieberen; ik vertel wat ik gister gedaan heb
gister had ik me heel spontaan ingeschreven bij een toneelgroep, en dat is tof! totaal iets nieuws, en een leuke ervaring![]()
leer je ook nog eens nieuwe mensen kennen, een vrij bont gezelschap wat daar op af komt![]()
kortom, geslaagd avondje!
daarna ff de kroeg in met die mensen, al moet ik zeggen dat luid omgevingsgeluid niet echt meehelpt
ik probeer niet negatief te zijn. Maar ik zoek overal de voor en nadelen van..omdat ik op die manier objetiever kan blijven...en niet terugdaal in de negativiteit als de realiteit weer tegenvalt..dus zie het maar meer als een aanvulling om beide kanten te behouden..en een gezonde discussiequote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:07 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Niemand is perfect.
Die negatieve benadering hier moet echt eens ophouden of vind je dat zelf nou zo prettig.
WIj zijn ubermenschen
Nee niemand moet je in een hokje (willen) plaatsenniemand is perfect gewoon.
Zie daar mijn probleem...die 2 stomme stemmetjes, rationaliteit en emotionaliteit.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:19 schreef mirved het volgende:
Er werd kort over bewustzijn gesproken daar wil ik even op ingaan. Je hebt bewustzijn en je hebt dat stemmetje in je hoofd. Dat stemmetje is niet je bewustzijn het is je rationaliteit. Deze is alleen zo de overhand gaan nemen dat we het als onszelf zien. Alhoewel deze heel handig kan zijn bij veel zaken in ons leven kan die ons ook vaak erg remmen. Het zit constant in je hoofd afwegingen over de toekomst te maken door vergelijkingen te maken met ervaringen uit het verleden. Bij veel gebeurtenissen doe je bepaalde dingen maar niet omdat in je hoofd dat stemmetje zegt "doe dat niet want dan kan ..... weer gebeuren". Op youtube stond een conference van een hersenonderzoeker die een beroerte kreeg waardoor het gedeelte van de hersenen waar dat stukje zit uitviel. Opeens bevind je je dan alleen nog in het nu. Er is geen verleden of toekomst meer, je maakt je niet meer druk over zaken en voelt je een met alles. Een heel gelukzalig gevoel schijnbaar. Deze momenten maak je zelf ook wel eens heel zelden mee als je even verbaasd raakt van iets heel moois dat je even alles om je heen vergeet. Er zijn ook boeken over oefeningen die je kan doen om tijdelijk dat stukje uit te zetten.
Ik zal even zoeken of ik dat filmpje nog kan vinden.
Edit: deel 1:
edit2: computers en hersenen
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:24 schreef robuust89 het volgende:
om de negativiteit te laten wieberen; ik vertel wat ik gister gedaan heb
gister had ik me heel spontaan ingeschreven bij een toneelgroep, en dat is tof! totaal iets nieuws, en een leuke ervaring![]()
leer je ook nog eens nieuwe mensen kennen, een vrij bont gezelschap wat daar op af komt![]()
kortom, geslaagd avondje!
daarna ff de kroeg in met die mensen, al moet ik zeggen dat luid omgevingsgeluid niet echt meehelpt
ik zou zeggen auti..try it. Je verliest niks met proberen..begin gewoon met kleine dingen..bijv. een minder leuke film, zoek het negatieve en het positieve. En probeer gewoon meer positieve dingen te ontdekken dan negatieve..want negatief beinvloed een mens meer en heftiger dan het positieve.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:01 schreef Autidude het volgende:
[..]
Gaaf! Misschien dat zoiets mij ooit ook nog wel eens gaat lukken
![]()
Ik ben eigenlijk ook wel goed in rol spel en super goed in tekst onthouden... maar dan ook meteen voor het hele stuk en iedereenDat is zo'n dingetje wat in mijn jeugd duidelijk naar voren kwam maar waar niemand wat mee deed
![]()
Maar aan de andere kant is samenspel ook weer een probleem.. regie dan weer niet, want dan MOET je wel luisteren![]()
Toneel is mooi manIk hoop dat je een leuk en goed plekje hebt gevonden
Tja, toch word geprobeerd om kunstmatige intelligentie toe te passen. Het zal echter surrogaat blijven....al was het maar dat het "bewustzijn" zo ongeveer het meest onbegrepen fenomeen is....quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:33 schreef francis998 het volgende:
[..]
goed gezegd, de computer is een slim maar dom ding tegelijk. Het is slim omdat als het de juiste instructies krijgt...kan hij er goed mee. Maar ik noem dit voorbeeld als dom, hopelijk dat jullie hem volgen: als een computer zou kunnen bewegen en je zou zeggen spring in de sloot, dan zou het dat ook echt doen.Terwijl een mens er eerst over nadenkt(uitzonderingen daar gelaten)..en een mens kan zelf kiezen. Maar de computer volgt een reeks instructies uit, die tot het wel of niet gewenste resultaat leidt.
Dus een mens is toch veel slimmer..tja..logisch de mens heeft de computer gemaakt.
Als het positief bekijkt: autisten zijn atypische gewone mensen. Toegeven, zo op het eerste gezicht een contradictio in terminis, er zit toch wel wat in.quote:En net zoals auti zei: in autisten hun hersenen zit een programmeerfout! Om het kort op te sommen!
in dat laatste heb je eigenlijk wel gelijk...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, toch word geprobeerd om kunstmatige intelligentie toe te passen. Het zal echter surrogaat blijven....al was het maar dat het "bewustzijn" zo ongeveer het meest onbegrepen fenomeen is....
[..]
Als het positief bekijkt: autisten zijn atypische gewone mensen. Toegeven, zo op het eerste gezicht een contradictio in terminis, er zit toch wel wat in.
Een fout, gaat mij tever. Een fout is te zwart-wit, autisme zie ik - net als vele ander ongemak- als een gradueel fenomeen.
Om in jouw analogie te blijven, zou ik liever willen spreken van andere weerstandswaarden ipv draadbruggen bij auti's in vergelijking met NT-ers.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:36 schreef Autidude het volgende:
Óm nog heel kort terug te komen op "het circuitboard" en het menselijk brein, en dat gaat dus eigenlijk standaard al heel diep en voor mijn vergelijking moet je ook enig verstand van electronica hebben.. maar ik zie dus iets en 1 van mijn gave's is dat ik dingen soms goed kan verwoorden of vergelijken. Want dat doe ik dus voor mijzelf ook, als ik iets niet kan vertalen in mijn eigen Jip en Jannekke taal dan begrijp ik het niet.
Maar ik denk dus dat bij mensen met autisme dat bij hun in het circuit wat weerstandjes ontbreken en dat die gewoon zijn vervangen door draadbruggen, en dat kan heel veel en over de hele plank maar dat kan ook heel weinig en dus minder erg.
En ik denk dat dat een hele mooie maar ook realistische omschrijving is.
Tja, soms grijp je naar analoge modellen, dan weer naar discrete/digitale. Het gaat om de helderheid.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:14 schreef francis998 het volgende:
[..]
in dat laatste heb je eigenlijk wel gelijk...
tja dat kan verwarrend zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, soms grijp je naar analoge modellen, dan weer naar discrete/digitale. Het gaat om de helderheid.![]()
ow...tnxquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:48 schreef robuust89 het volgende:
wahaha, heb ik al verteld dat jullie toffe gasten zijn?(en meiden ook!
)
Sssst. Niet teveel vragen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:50 schreef francis998 het volgende:
[..]
ow...tnx, en waar baseer je dat eigenlijk op
Jij ook hoorquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:48 schreef robuust89 het volgende:
wahaha, heb ik al verteld dat jullie toffe gasten zijn?(en meiden ook!
)
Jij en anderen zijn mij voor.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:32 schreef Autidude het volgende:
Oh ja!
@ EchtGaaf;
![]()
1 Wetenschap bestaat bij de gratie van voortschrijdend inzicht.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:36 schreef francis998 het volgende:
[..]
tja dat kan verwarrend zijn.
Maar deels is overzicht lastig te behouden..maar aan de andere kant is overzicht verliezen soms oke, laat je weer dingen uitzoeken en soms is het beter omdat dat je naar nieuw inzicht leidt.
Maar voor autisten moet dit wel lastiger zijn denk ik. En die kunnen denk ik ook wel redelijk overspoeld en overprikkeld raken ervan
Volgens mij violieren wij nu op het sub-communicatieve vlak.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:20 schreef robuust89 het volgende:
echtgaaf snapt me![]()
idd, snel, voordat ik me bedenk
Daarom kwalificeer ik het fenomeen als "gradueel"quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:24 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Jij en anderen zijn mij voor.
Enkel ben ik van mening dat autisten geen defect hebben o.i.d., maar 'anders' zijn. Is niet alleen positiever, maar volgens mij is het gewoon zo.
Een aantal processen binnen de hersenen zullen wellicht beter met digitale modellen te beschrijven zijn; andere weer analoog. Er is geen dekkend model te bedenken dat het functioneren van de hersenen adequaat kan beschrijven.....quote:Overigens: ik meen ergens gehoord te hebben dat hersenen ook digitaal werken: het is 'ja' of 'nee', alleen oneindig snel en parallel (terwijl computers nog steeds in-lijn-werken)
nou..nee dat hoeft nou ook weer niet hoorquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:20 schreef robuust89 het volgende:
echtgaaf snapt me![]()
idd, snel, voordat ik me bedenk
Het is niet goed of fout. Een model is haast per definitie arbitrair. Waarheden in de wetenschap zijn niet zelden utopisch....quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:19 schreef Autidude het volgende:
Ik denk graag in zwart wit om een duidelijk compromis te bereiken.
Er zullen altijd afwijkingen zijn, maar voor mijzelf denk ik liever in grote lijnen omdat dat duidelijk is. Maar soms als ik ga hyperfocussen dan kan ik wel dieper gaan.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Volgens mij violieren wij nu op het sub-communicatieve vlak.
Doe het lekker rustig aanquote:Op zondag 21 februari 2010 00:29 schreef Autidude het volgende:
[..]
![]()
Ik wil ook al weer veel gaan reageren maar het is eventjes te onduidelijk in mijn hoofd. Wel duidelijk maar niet helderKomt ook omdat ik echt maar heel weinig heb geslapen en ik helemaal overloaded ben, ik ga straks ook even liggen.. even rusten, ik hoop dat ik in slaap val en dat dat dan ook doorzet
machtig. ik schiet ook af en toe op de schietbaan, en dan met geweren. heb met een 7*64 geschoten, echt heftig!quote:Op zondag 21 februari 2010 01:29 schreef Autidude het volgende:
Ja, ik heb het heel druk..![]()
En morgen ga ik misschien mee met mijn broer, om te schieten op de schietbaan. En ze gaan morgen schieten op foto's van het kabinetEn ik hou zelf heel erg van zware munitie en bijvoorbeeld de .460 S&W en daarmee wil ik graag op JP schieten
![]()
Dat is zo kicken! Het ziekelijke en haast onvergelijkbare geweld van dat patroon staat gelijk aan mijn gevoel.
Die klappen![]()
![]()
Nee, ik wil wel een serieus antwoord. M.i. klets je gewoon uit je nek, maar je mag mij uitleggen wat er positief is aan de dingen die ik noemde.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:28 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Wil je een serieus antwoord, of wil je dat ik zeg dat alle Aspergers/PDD'ers/Auti's geen kans van slagen hebben?
Want volgens mij weet jij net zo goed als mij waar je die antwoorden kan vinden.
Voor het blok worden gezet is inderdaad niet leuk. Dan maak je vaak de verkeerde beslissing en doe je dingen die je eigenlijk niet wilt.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:51 schreef francis998 het volgende:
hmm..ik ben er weer.
Zit ff een beetje met dubbele gevoelens. Mijn ma gaat bij een kennis/vriendin eten...en met die vriendin der zoon was ik vroeger beste vrienden maar op bepaald heb ik al het contact verbroken. En net belt die vriendin op met het excuus dat ze om 2 uur mijn ma komen ophalen..en tegelijk mij ff onder druk te zetten...en een slap excuus te verzinnen dat iemand nodig heeft die de vcr kan aansluiten..en waarom niet...en zus en zo. En ik voel me dan zo snel onder druk gezet..en dat maakt me weer twijfelen.
Heb jullie ook last van het feit dat jullie je snel onder druk gezet voelen????
Ten eerste is het niet positiefs. Het zijn nou eenmaal ervaringen die je liever niet meemaakt. Maar het gaat erom wat je er mee doet. Dat je iets verschrikkelijks meemaakt, betekent niet dat je nou voor de rest van je leven maar melij met jezelf moet hebben. Dat gaat je niks goeds brengen.quote:Op zondag 21 februari 2010 11:55 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Nee, ik wil wel een serieus antwoord. M.i. klets je gewoon uit je nek, maar je mag mij uitleggen wat er positief is aan de dingen die ik noemde.
So what. Als zij jou laten vallen zijn ze je niet waard(jah dat klinkt belachelijk, het is een cliché. Maar het is wel zo).quote:Op zaterdag 20 februari 2010 03:54 schreef Satsuma het volgende:
Zie 1.quote:2. Collega's die je buitensluiten (ontelbaar)
Als ik met mensen op een kamer lig die ik niet ken, dan wil ik ook graag ruilen. Mss ligt het niet aan je diagnose, maar aan hun. Mss zijn ze wel doodsbang in nieuwe situaties, dat zijn veel mensen nou eenmaal. En ik zou dan ook proberen te ruilen.quote:3. Studiegenoten die op een studiereis je buitensluiten en negeren, of kleineren als ze echt niet om je heen kunnen, en zelfs zo ver gaan om andere mensen te vragen van kamer te ruilen, omdat ze nog geen nacht met jou op dezelfde kamer willen slapen, terwijl je ze nooit iets misdaan hebt en ze amper kent?
Daar ben jij geen uitzondering in. Veel mensen kunnen geen band voelen met anderen. Dat valt deels te wijten aan Autisme in het algemeen. Maar mss ben je ook niet gewoon op je plaats. Heb je er wel eens aangedacht om gewoon een tijdje te verdwijnen, kijken of je mss ergens anders beter op je plek bent?quote:4. Geen band kunnen voelen met 99% van de mensen, inclusief familie
Je komt op mij over als een zeer zeer depressief persoon. En die zou ik ook niet aannemen. Wat ik nu ga zeggen(en heb gezegd) kan volledig onterevht zijn. Maar ik denk dat als jij vrede met jezelf kan sluiten, en in het algemeen weer wat optimistischer. Dat dit probleem dan voor een groot deel wordt opgelost. Natuurlijk is optimisme en blij zijn geen echte oplossing, maar het is een hele grote eerste stap.quote:5. Afgewezen worden op sollicitatiegesprekken zonder duidelijke reden (waaronder "je praat te zacht" en "je past niet in het team" (van 350 mensen, en ondanks dat je werkervaring 100% aansluit op de vacature).
Maar wanner hebben ze dan gezegd dat je een bitch bent?? Toen je er net kwam werken, of toen je weg ging? Ik kok huer namelijk niet echt uit.quote:6. Op je nieuwe baan te horen krijgen dat iedereen je een bitch vond toen je er net kwam werken, dat je je werk slecht deed en dat iedereen dacht dat je snel weer zou stoppen, omdat je dus zonder dat je het merkt heel zware aanpassingsproblemen hebt gehad in je nieuwe baan? Wat je niet merkt, daar kun je weinig aan doen helaas. Ik zou het wel willen, maar als ik het zelf niet merk en andere mensen zeggen het niet, kan ik er niks mee.
Mensen kunnen ook niet vliegen, toch zitten er op dit moment enkele duizenden in de lucht. Wat ik hiermee wil zeggen is dat, dat wat nu zo onmogelijk lijkt. Ontzettend makkelijk wordt als de juiste oplossingis gevonden.quote:7. Onvoldoendes krijgen voor essays omdat je geen gestructureerd stuk kunt schrijven omdat je hersens de gewenste structuur gewoon niet snappen en niet af kunnen studeren omdat je zoveel problemen hebt met het structureren van informatie dat je gewoon geen scriptie kan schrijven?
Het is gebeurd, spijtig maar waar. Je hebt (geloof ik) nu een diagnose gekregen, ik hoop dat je hier zo veel mogelijk mee doet, zodat de komende 26 jaar beter worden.quote:8. Zesentwintig jaar lang problemen hebben, zonder dat iemand op het idee komt dat je een probleem hebt en dat niemand je dus helpt? Zodat je zelf ook met name als kind niet weet wat er nou mis gaat en waarom, en zodat je er dus eigenlijk niets aan kan doen? En dat je als volwassene nog jarenlang zoekt naar wat het probleem nou zou kunnen zijn.
Ook ik heb dit meegemaakt, en ik ben er blij mee. Het heeft voor mij duidelijk gemaakt dat anders zijn geaccepteerd wordt binnen bepaalde marges. Dankzij mijn pestkoppen, heb ik geleerd mij aan te passen aan de maatschappij, daarmee hebben zij indirect mijn kansen op succes vergroot. En daar zal ik ze eeuwig dankbaar voor zijn.quote:9. Gepest worden op de basisschool, achteraf begreep ik dat dat was omdat ik de tik had om op mijn haar te kauwen. (Da's natuurlijk ook een erg goede reden om mensen te achtervolgen, slaan, spullen te stelen en wormen in iemands kleren te gooien. )
Wederom spijtig, maar ik hoop dat als jij kinderen hebt(mocht je dat willen) dat je dan keert van je ouders fouten, zodat het hun beter vergaat.quote:10. Zware problemen met je ouders, omdat je als puber zo in de knoop zit (en omdat je ouders allebei niet sporen), tot het punt dat je moeder zegt dat ze je liever niet gehad had.
Ik weet toch dat ik niet ga..ten eerste loop ik het risico die ****** jongen weer te zien..en daar heb ik geen zin..en ten tweede..ja doei..ik heb geen zin om die vcr aan te sluiten(hoewel dat me wel ff zou vermaken)..maar wat ga ik daar doen..mensen die ik meer dan 2 jaar niet heb gezien..en eigenlijk niks voor en tegen heb..en met een jochie van 7/8 jaar die ik nooit los van me kon krijgen(sinds hij een kleine baby was)...jajajaja. Ik heb er gewoon geen zin..en om duidelijk te maken..dat het onder druk zetten niks uitmaakt.quote:Op zondag 21 februari 2010 13:05 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Voor het blok worden gezet is inderdaad niet leuk. Dan maak je vaak de verkeerde beslissing en doe je dingen die je eigenlijk niet wilt.
Succesquote:Op zondag 21 februari 2010 13:13 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ik weet toch dat ik niet ga..ten eerste loop ik het risico die ****** jongen weer te zien..en daar heb ik geen zin..en ten tweede..ja doei..ik heb geen zin om die vcr aan te sluiten(hoewel dat me wel ff zou vermaken)..maar wat ga ik daar doen..mensen die ik meer dan 2 jaar niet heb gezien..en eigenlijk niks voor en tegen heb..en met een jochie van 7/8 jaar die ik nooit los van me kon krijgen(sinds hij een kleine baby was)...jajajaja. Ik heb er gewoon geen zin..en om duidelijk te maken..dat het onder druk zetten niks uitmaakt.
Moet straks ook ff naar centrum..deo halen..is veel balangerijker...
Verder ga ik nu ff bijlezen
Ja. Toch proberen om zo goed mogelijk bij jezelf te blijven. Als je iets niet wilt, gewoon niet doen.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:51 schreef francis998 het volgende:
hmm..ik ben er weer.
Zit ff een beetje met dubbele gevoelens. Mijn ma gaat bij een kennis/vriendin eten...en met die vriendin der zoon was ik vroeger beste vrienden maar op bepaald heb ik al het contact verbroken. En net belt die vriendin op met het excuus dat ze om 2 uur mijn ma komen ophalen..en tegelijk mij ff onder druk te zetten...en een slap excuus te verzinnen dat iemand nodig heeft die de vcr kan aansluiten..en waarom niet...en zus en zo. En ik voel me dan zo snel onder druk gezet..en dat maakt me weer twijfelen.
Heb jullie ook last van het feit dat jullie je snel onder druk gezet voelen????
juist..want als je zelf niet loyaal bent aan jezelf wie is dan wel loyaal aan jou..dat wordt dan lastiger!!quote:Op zondag 21 februari 2010 14:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja. Toch proberen om zo goed mogelijk bij jezelf te blijven. Als je iets niet wilt, gewoon niet doen.
Al begrijp ik het probleem bij loyaliteitsconflicten maar al te goed
Daarom is het goed om bij je eigen gevoel te blijven.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:53 schreef francis998 het volgende:
[..]
juist..want als je zelf niet loyaal bent aan jezelf wie is dan wel loyaal aan jou..dat wordt dan lastiger!!
preciesquote:Op zondag 21 februari 2010 15:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daarom is het goed om bij je eigen gevoel te blijven.
Eind goed al goedquote:Op zondag 21 februari 2010 16:33 schreef francis998 het volgende:
[..]
precies![]()
En daarom gewoon lekker "thuisgebleven" op het ff deo halen na..wel zeiknat thuis..maar met lekkere zuurkool met worst..en frisdrankje..en biertje erbij..Dus ik ben weer helemaal gelukkig
Dat laatste gaat vanzelf weer overquote:Op zondag 21 februari 2010 18:50 schreef Redbaron het volgende:
T is hier ook wel rustig, nog brak van gister
Daar ga ik wel van uitquote:Op zondag 21 februari 2010 18:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat laatste gaat vanzelf weer over
Neuh, nie echt.....Was beetje een saaie dag. En hier is het ook erg stil.quote:Op zondag 21 februari 2010 18:53 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Daar ga ik wel van uitZoveel heb ik niet eens gehad
![]()
Jij nog wat gedaan?
Nee was t maar waar, dat was alleen sollicitatie dat ik had, hij moest ff overleggen of er plek was enzo.quote:Op zondag 21 februari 2010 18:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Trouwens jij heb toch een ritje Denemarken erop zitten?
Nog gefeliciteerd met zijn verjaardag. Ik hoop dat je snel iets leuks zal vindenquote:Op zondag 21 februari 2010 19:00 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Nee was t maar waar, dat was alleen sollicitatie dat ik had, hij moest ff overleggen of er plek was enzo.
Had gister verjaardag van mn beste kameraad
volgens mij heb jij 't gisteren iets teveel naar je zin gehadquote:Op zondag 21 februari 2010 19:00 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Nee was t maar waar, dat was alleen sollicitatie dat ik had, hij moest ff overleggen of er plek was enzo.
Had gister verjaardag van mn beste kameraad
Op welk gebied bedoel je dat?quote:Op zondag 21 februari 2010 19:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Hebben jullie nou ook dingen waar je never nooit meer overheen komt?
Maak niet uit. Bijvoorbeeld net zo'n ervaring die ik heb. Je leert je tot je 26e te pletter voor een goede toekomst en blijkt dat je gewoon gruwelijk voor de gek bent gehoudenquote:
Nee, wel dingen die me voor altijd bij blijven. Dat zijn ook de dingen die me hebben gemaakt tot wie ik ben.quote:Op zondag 21 februari 2010 19:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Ergens voor kapot gewerkt en totaal voor niets, bijvoorbeeld?
wat werk betreft probeer ik hetgene dat me niet bevalt te vergeten.quote:Op zondag 21 februari 2010 19:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maak niet uit. Bijvoorbeeld net zo'n ervaring die ik heb. Je leert je tot je 26e te pletter voor een goede toekomst en blijkt dat je gewoon gruwelijk voor de gek bent gehouden
Dat ik het niet leuk vind. Dat ik er niet gelukkig van word. Dat ik er geen steek verder mee kom. Dat maakt het uit.quote:Op zondag 21 februari 2010 13:07 schreef ikke043 het volgende:
Waar je wel wat aan hebt is als je jezelf bijeen raapt, en er weer voor gaat. Ik zeg niet dat je meteen Emile-Ratelband-achtig-tsjakka-roepend over straat moet gaan. Maar dat je gewoon je best moet doen, zorg dat je de positieve dingen in het leven weer ziet. En ondanks dat je 100 keer iets probeert. , zul je nog steeds falen. Nou en! Wat maakt dat uit. Wie kan je nou wat maken, als jij weigert op te geven. Ooit komt er succes. En als het er niet komt, kun je tenminste zeggen dat je er alles aan gedaan hebt.
Goh, dat laatste is wel erg heftig.... Je bent je vader dan wel vroeg verloren.quote:Op zondag 21 februari 2010 20:02 schreef Redbaron het volgende:
[..]
wat werk betreft probeer ik hetgene dat me niet bevalt te vergeten.
School die niet meewerkt om mij een niveau op maat te geven irriteert me wel mateloos.
Waar ik nooit meer overheen kom is het overlijden van mn pa.
Nooit meer wil ik niet zeggen, maar sommige dingen blijven erg lang zeer doen. Bijv bij m'n vorige baan waren er twee meiden waar ik het goed mee kon vinden en waar ik al jaren mee werkte. Ik zou ergens anders gaan werken en hoopte aan hun toch twee vrienden over te houden. Vervolgens spraken ze van het ene op het andere moment niet meer tegen me. In eerste instantie dacht ik dat het kwam omdat ik met een meisje een kleine onenigheid had gehad over iets werkgerelateerds, waarvan ik dacht dat het met een paar dagen hooguit wel weer over zou zijn. Maar er veranderde niks. Het andere meisje negeerde me compleet met een 'afscheidsetentje' voor een andere collega, eigenlijk zou het voor ons samen zijn. De week erna op het werk heb ik haar toen gevraagd waarom ze zo deed, en het antwoord was "dat weet je zelf wel". Dat wist ik dus niet en dat zei ik ook. Maar ze wilde het niet uitleggen. Uiteindelijk zei ze dat anderen gezegd hadden dat ik "verhaaltjes over haar vertelde", wat niet zo was, maar dat wilde ze niet van me aannemen. Ook wilde ze niet zeggen wat er gezegd was of door wie, alleen dat het meerdere mensen waren.quote:Op zondag 21 februari 2010 19:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou goed, ik kan niet inloggen op SciAm. Maar ik kan er ook totaal niets over vinden. Wat wel enigzins in die richting is is dit artikel. Alleen komen daar andere conclusies uit.quote:Op zondag 21 februari 2010 20:13 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Iets uit SciAm, ik heb geen editienummers en paginanummers in m'n hoofd.
Dat is idd wel heel iets anders. Wel interessant overigens.quote:Op zondag 21 februari 2010 20:29 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Nou goed, ik kan niet inloggen op SciAm. Maar ik kan er ook totaal niets over vinden. Wat wel enigzins in die richting is is dit artikel. Alleen komen daar andere conclusies uit.
Je zal toch een manier moeten vinden om er overheen te komen. Heb een beetje hetzelfde probleem als jij, kan ook niks met m'n studie. Maar ik verwijt het mezelf, omdat ik ook zelf die studie gekozen heb en ik met een andere studie meer kans op werk zou hebben gehad. Dat zou nog geen garantie op werk bieden natuurlijk, maar met een betere studie had ik in ieder geval meer kans. Daarom wil ik dus een nieuwe studie gaan doen, waarin ik veel meer werkgelegenheid verwacht en waarin ik dus meer kans maak. Daarnaast ben ik iemand die het niet moet hebben van zijn persoonlijkheid (in tegenstelling tot mijn vriend, die altijd meteen aardig gevonden wordt door iedereen), maar van harde feiten, kennis, vaardigheden. Ik moet iemand echt kunnen overtuigen, en dat kan ik alleen als ik iets heb waarmee ik iemand kan overtuigen. En met de flutstudie die ik gedaan heb, waar ik vrijwel niks nuttigs geleerd heb, kan ik dat niet. Dat was gewoon niet meer dan een veredeld theekransje. Soms had het letterlijk meer weg van Oprah's book club dan van een universitair college. Dan kun je zelf ook niet met vertrouwen zeggen dat je echt iets kunt.quote:Op zondag 21 februari 2010 20:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kom er echt niet meer overheen.
Echt, kon ik instelling maar aanklagen, ze hebben wmb grote psychische schade berokkend.
Ik zou het niet eens meer kunnen opbrengen om weer iets anders te gaan studeren. Zelfs niet als daar een baangarantie tegenover staat. Ik ben gewoon kapot.quote:Op zondag 21 februari 2010 20:46 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Je zal toch een manier moeten vinden om er overheen te komen. Heb een beetje hetzelfde probleem als jij, kan ook niks met m'n studie. Maar ik verwijt het mezelf, omdat ik ook zelf die studie gekozen heb en ik met een andere studie meer kans op werk zou hebben gehad. Dat zou nog geen garantie op werk bieden natuurlijk, maar met een betere studie had ik in ieder geval meer kans. Daarom wil ik dus een nieuwe studie gaan doen, waarin ik veel meer werkgelegenheid verwacht en waarin ik dus meer kans maak. Daarnaast ben ik iemand die het niet moet hebben van zijn persoonlijkheid (in tegenstelling tot mijn vriend, die altijd meteen aardig gevonden wordt door iedereen), maar van harde feiten, kennis, vaardigheden. Ik moet iemand echt kunnen overtuigen, en dat kan ik alleen als ik iets heb waarmee ik iemand kan overtuigen. En met de flutstudie die ik gedaan heb, waar ik vrijwel niks nuttigs geleerd heb, kan ik dat niet. Dat was gewoon niet meer dan een veredeld theekransje. Soms had het letterlijk meer weg van Oprah's book club dan van een universitair college. Dan kun je zelf ook niet met vertrouwen zeggen dat je echt iets kunt.
Overigens ben ik ook op het punt dat ik niet meer op zoek ben naar werk wat ik leuk vind, maar gewoon naar werk dat beschikbaar is en wat me niet tegenstaat. Al is het iets wat ik helemaal niet kan, dan ga ik het wel leren. Al is het iets wat me niet bijzonder interesseert, zolang het me niet tegenstaat doe ik het wel. Liever 'zonder tegenzin' naar m'n werk gaan en genoeg geld hebben om daarnaast iets leuks te doen, dan hoe het nu is (een klotebaan zonder geld) of hoe ik in het verleden gekozen heb (interessant vakgebied zonder perspectief).
Sommige dingen uit mijn jeugd. Maar het kan altijd erger en je moet proberen niet te veel in het verleden te blijven hangen en verder gaan met je leven. Dit lukt mij steeds beter.quote:Op zondag 21 februari 2010 19:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Heb je eigenlijk wel al werkervaring op kunnen doen?quote:Op zondag 21 februari 2010 20:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou het niet eens meer kunnen opbrengen om weer iets anders te gaan studeren. Zelfs niet als daar een baangarantie tegenover staat. Ik ben gewoon kapot.
Je studeert voor een kansje. Ik vind het sowieso achterlijk dat een groot goed als arbeid via een markt moet worden verhandeld. Alles wordt hier vermarkt.....Winner takes it all....Als je een paard op de veemarkt bent....
Ik vind dat echt mensonwaardig. Het krijgen van werk dat bij je past en waarvoor je keihard hebt gestudeerd, dient gewoon een basisrecht te zijn, waar je niet om kapot hoeft te vechten met medesollicitanten
Ja, maar het is niets waard. Opleiding sluit gewoon totaal niet aan. De branche is in 1 woord een verschrikking. Opleiding houdt je totaal voor de gek.quote:Op zondag 21 februari 2010 21:44 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk wel al werkervaring op kunnen doen?
Ik vind het sowieso knap hoe jij dat doet.quote:Op zondag 21 februari 2010 21:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sommige dingen uit mijn jeugd. Maar het kan altijd erger en je moet proberen niet te veel in het verleden te blijven hangen en verder gaan met je leven. Dit lukt mij steeds beter.
Ik denk het ook. Ik maak me echt zorgen over de enorme verrechtsing van dit land en wat dat gaat betekenen voor het sociale klimaat in dit land...Om maar niet te speken van de verder sloop van de sociale zekerheid door de rechtse partijen, we krijgen hier echt Amerikaanse toestanden als dit uit gaat komen.....quote:Op maandag 22 februari 2010 12:02 schreef francis998 het volgende:
ach..echtgaaf dan ben je waarschijnlijk niet de enige die inpakt.
Ik begrijp goed hoe tegenop je ziet. En het weer helpt inderdaad ook niet echt mee, het is om triest van te worden. Ik verlang erg naar het voorjaar en de zomer.quote:Ik mag om 3 uur bij de psych wezen met mijn ma..kijk er redelijk tegenop..en heb een beetje last van zenuwen. En het weer helpt ook niet echt veel mee..alleen ik kan dan voor het eerst sinds ik mijn regenbroek heb gekocht hem daadwerkelijk gebruiken![]()
![]()
Maar ja..dan heb ik het ten minste maar gehad...zowieso benieuwd wat mijn ma gaat zeggen..en hoe ze gaat reageren op de psych..ze kan dingen nogal snel als aanval opnemen...na..ja..we zijn het wel
Nee.quote:Op zondag 21 februari 2010 19:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kan niet anders dan weer gaan studeren. Ik ben te gedreven om alleen maar hersendood werk te doen. Misschien komt het bij jou ook nog wel, drie jaar geleden zou ik ook nee gezegd hebben, maar nu wil ik ook gewoon weer verder.quote:Op zondag 21 februari 2010 20:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou het niet eens meer kunnen opbrengen om weer iets anders te gaan studeren. Zelfs niet als daar een baangarantie tegenover staat. Ik ben gewoon kapot.
Je studeert voor een kansje. Ik vind het sowieso achterlijk dat een groot goed als arbeid via een markt moet worden verhandeld. Alles wordt hier vermarkt.....Winner takes it all....Als je een paard op de veemarkt bent....
Ik vind dat echt mensonwaardig. Het krijgen van werk dat bij je past en waarvoor je keihard hebt gestudeerd, dient gewoon een basisrecht te zijn, waar je niet om kapot hoeft te vechten met medesollicitanten
Ben je politiek actief? Ook een manier om iets te bereiken en iets te doen met dat gevoel over de politiek. En ook om zelf nuttige dingen te leren waar je misschien nog wat aan hebt.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Ik maak me echt zorgen over de enorme verrechtsing van dit land en wat dat gaat betekenen voor het sociale klimaat in dit land...Om maar niet te speken van de verder sloop van de sociale zekerheid door de rechtse partijen, we krijgen hier echt Amerikaanse toestanden als dit uit gaat komen.....
Ik merk dat dit mij erg bezighoudt...![]()
Knap van je..... Veel succes.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:22 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan weer gaan studeren. Ik ben te gedreven om alleen maar hersendood werk te doen. Misschien komt het bij jou ook nog wel, drie jaar geleden zou ik ook nee gezegd hebben, maar nu wil ik ook gewoon weer verder.
Je moet het ook proberen om een andere reden te doen - niet alleen maar voor werk, niet alleen op dat ene paard wedden. Ik wil het doen voor mijn eigen interesse, voor het trainen van mijn aftakelende hersens, tegen de verveling van m'n saaie werk, voor kans op werk en anders kan ik die richting ook nog gebruiken voor politieke doeleinden misschien.
Nee. Ik zou in een no-time gefrustreerd raken. Al die vieze spelletjes elkaar de vliegen afvangen..En die spelletjes heb ik door mijn handicap dan weer net niet door, waardoor ik steeds achter de feiten aan zal hollen.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:22 schreef Satsuma het volgende:
Ben je politiek actief? Ook een manier om iets te bereiken en iets te doen met dat gevoel over de politiek. En ook om zelf nuttige dingen te leren waar je misschien nog wat aan hebt.
Daar heb ik gelukkig geen last van. Ik krijg alleen de ziekte van m'n medestudenten en zielige maatregelen als aanwezigheidsplicht. Daarom dus de OU voor mij. Mijn studie, mijn tempo, mijn cijfers, en geen gedoe met irritante 'samenwerkingen' waarbij je een laag cijfer haalt door een ander of een hoog cijfer voor een ander. Dus ik heb er wel zin in op zich.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Knap van je..... Veel succes.
Ik zie mij zelf weer niet in de stress te moeten creperen met al die tentamens met slapeloze periodes tot gevolg....
Welke diagnose heb jij dan, ik dacht PDD-NOS.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee. Ik zou in een no-time gefrustreerd raken. Al die vieze spelletjes elkaar de vliegen afvangen..En die spelletjes heb ik door mijn handicap dan weer net niet door, waardoor ik steeds achter de feiten aan zal hollen.
Ik heb geen uitstraling. Ik zal nooit in de raad oid komen. Laat staan in de Tweede Kamer
Nee hoor. Asperger.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:13 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Welke diagnose heb jij dan, ik dacht PDD-NOS.
Ja.quote:Op zondag 21 februari 2010 19:47 schreef EchtGaaf het volgende:
nou was het maar waar. Ik ben door de markt kapot gemaakt. Ik kan in zo'n achterlijk bestel onmogelijk functioneren. Liever een communisme wmb.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:56 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ja.
Ja.
In het eerste geval: uiteindelijk schik je of breek je (of laat je het breken)
In het tweede geval: ja, opnieuw beginnen of wat anders doen
Ook daar zou je veel problemen krijgen, of anderen krijgen problemen. Er is geen perfect systeem en dat zal er ook nooit komen.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
nou was het maar waar. Ik ben door de markt kapot gemaakt. Ik kan in zo'n achterlijk bestel onmogelijk functioneren. Liever een communisme wmb.
Er zit veel tussen een hardcore marktbestel (wat we feitelijk hier hebben) of een hardcore communisme. Feit is dat ik het hier niet redt. De zwakken zijn hier 100% de klos.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ook daar zou je veel problemen krijgen, of anderen krijgen problemen. Er is geen perfect systeem en dat zal er ook nooit komen.
Daar moet je eigenlijk heel erg blij mee zijnquote:
Dankjequote:Op maandag 22 februari 2010 01:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso knap hoe jij dat doet.![]()
Maar er zijn verliezen die niet te verwerken zijn. Als de opleiding 1 jaar duurt, is het leed nog wel te overzien.
Maar 14 jaar studie (incl middelbaar onderwijs) weggegooide moeite, kom je nooit meer overheen.
Het CDA heeft een nieuwe zondenbok nodig voor als ze weer falen.quote:Op maandag 22 februari 2010 10:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Bericht in Telegraaf met interview met Wilders....
Ik zie nog een kabinet komen met CDA/VVD/PVV
Nou, dan kan ik wel inpakken.
Ik hoop voor jou dat het gesprek iets opleverdquote:Op maandag 22 februari 2010 12:02 schreef francis998 het volgende:
ach..echtgaaf dan ben je waarschijnlijk niet de enige die inpakt.
Ik mag om 3 uur bij de psych wezen met mijn ma..kijk er redelijk tegenop..en heb een beetje last van zenuwen. En het weer helpt ook niet echt veel mee..alleen ik kan dan voor het eerst sinds ik mijn regenbroek heb gekocht hem daadwerkelijk gebruiken![]()
![]()
Maar ja..dan heb ik het ten minste maar gehad...zowieso benieuwd wat mijn ma gaat zeggen..en hoe ze gaat reageren op de psych..ze kan dingen nogal snel als aanval opnemen...na..ja..we zijn het wel
Misschien kan je inderdaad actief worden voor een politieke partij. Je bezit er genoeg kennis voor.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zit veel tussen een hardcore marktbestel (wat we feitelijk hier hebben) of een hardcore communisme. Feit is dat ik het hier niet redt. De zwakken zijn hier 100% de klos.
Te mongool om Asperger te zijnquote:Op maandag 22 februari 2010 18:50 schreef Autidude het volgende:
[..]
Daar moet je eigenlijk heel erg blij mee zijnWant Asperger mensen zijn heel goed en meestal is hun stoornis in hun voordeel, en eigenlijk ben ik ook een Asperger maar omdat ik ook symptomen heb van Klassiek Autisme ben ik PDD-NOS. En dan is het net alsof ze zeggen; Nee, je bent teveel mongool om Asperger te zijn
![]()
Natuurlijk is dat niet helemaal exact zo, maar zo voelt het wel en eigenlijk is het feitelijk ook wel zo.. maar het voelt gewoon erg verkeerd en frustrerend. Want ook goede mensen hebben aanzienlijke tekortkomingen die ook nadelig kunnen werken.
Ja het klinkt heel simplistisch heh, maar zo voelt het gewoon echt. En ik zie zelf ook Asperger mensen als heel erg goed, en ik hoor daar zelf dan nét niet bij omdat ik een paar extra beperkingen hebquote:Op maandag 22 februari 2010 18:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Te mongool om Asperger te zijn![]()
Een PDD-NOSer kan op andere vlakken misschien wel beter presteren dan een asperger. Dus dat zegt niets.
Buiten de boot vallen. Breek mij de bek er niet over openquote:Op maandag 22 februari 2010 19:00 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja het klinkt heel simplistisch heh, maar zo voelt het gewoon echt. En ik zie zelf ook Asperger mensen als heel erg goed, en ik hoor daar zelf dan nét niet bij omdat ik een paar extra beperkingen heb![]()
En een savant ben ik dan ook weer nét niet.. dus ik val buiten de boot terwijl ik al niet in die boot zat..
Snap je?
Ik heb er wel vrede mee hoor, maar het voelt zo absurd raar en extreem hokjes plaatsen etc.
Het is gewoon lood om oud ijzer. Asperger was bij mij helemaal geen voordeel, ik ben hierdoor pas later begonnen met werken. Ik ben ‘te mongool’ om normaal te zijn.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:50 schreef Autidude het volgende:
[..]
Daar moet je eigenlijk heel erg blij mee zijnWant Asperger mensen zijn heel goed en meestal is hun stoornis in hun voordeel, en eigenlijk ben ik ook een Asperger maar omdat ik ook symptomen heb van Klassiek Autisme ben ik PDD-NOS. En dan is het net alsof ze zeggen; Nee, je bent teveel mongool om Asperger te zijn
![]()
Natuurlijk is dat niet helemaal exact zo, maar zo voelt het wel en eigenlijk is het feitelijk ook wel zo.. maar het voelt gewoon erg verkeerd en frustrerend. Want ook goede mensen hebben aanzienlijke tekortkomingen die ook nadelig kunnen werken.
JA!! Hokloos!!quote:Op maandag 22 februari 2010 19:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Buiten de boot vallen. Breek mij de bek er niet over open![]()
Nee auti jij bent zo uniek dat je niet in hokje valt te vatten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |