nee, voorkeurshouding had hij ook, maar hebben we zelf verholpen. En het moet als de schedel nog zacht is. Na 6 mnd beginnen ze niet meer.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:39 schreef dutchie het volgende:
Is dat vanwege het afplatten van het hoofdje?
En bij 3 maanden al?
Is het niet beter om gewoon consequent en regelmatig zijn hoofdje bij te draaien als hij ligt?
Ook hoor je vaak dat het helpt als je zijn knuffels aan de andere kant legt of speelgoed. Succes!
23 uur per dag... dat heb ik dan wel weer gevonden....quote:Op donderdag 17 november 2005 13:44 schreef Icaä het volgende:
Ik zou zelf niet gauw voor een helm kiezen. Dat ding moet (heb ik mij laten vertellen) zo'n beetje de hele dag op, en dat vind ik gewoon zielig. En hoe erg is het als het kind een asymmetrisch hoofd heeft? Lijkt mij niet zo verschrikkelijk, in vergelijking tot zo'n helm.
Hoe vaak moet je naar het ziekenhuis? Hoe meten ze dat aan? Is (een deel van) de behandeling pijnlijk of beangstigend? Wat kost het?quote:
We moesten naar het ziekenhuis waar we naar de plastisch chirurg gingen en naar een revalidatie centrum in Rotterdam. Bij de plastisch chirurg zijn we een keer of drie geweest en bij het revalidatiecentrum ook een keer of drie, denk ik.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:06 schreef wendytje het volgende:
[..]
Hoe vaak moet je naar het ziekenhuis? Hoe meten ze dat aan? Is (een deel van) de behandeling pijnlijk of beangstigend? Wat kost het?
En alle info die je verder dankt dat van belang is....
bedankt alvast
Hier vind je ook nog een hoop reacties van ouders. Ik had het in het andere Topic gezet maar misschien heb je het niet gezien.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:06 schreef wendytje het volgende:
[..]
Hoe vaak moet je naar het ziekenhuis? Hoe meten ze dat aan? Is (een deel van) de behandeling pijnlijk of beangstigend? Wat kost het?
En alle info die je verder dankt dat van belang is....
bedankt alvast
nee, limburg, via ziekenhuis maastrichtquote:Op donderdag 17 november 2005 13:52 schreef moussy het volgende:
Woon je toevallig rond de randstad?
Mijn zoon kreeg uiteindelijk geen helm omdat het volgens kinderarts en fysio geen reet uit zou maken. Ze vertelde wel dat ze eigenlijk alleen nog maar bij de randstad gebruikt worden.
En mijn zoon, dat had echt een enorm scheve kop, zo scheef dat als hij een brilletje moest hij een lang en een kort pootje aan dat brilltje moest hebben.
Het is zo herkenbaar, wat je zegt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:09 schreef het-is-mij het volgende:
Ja dat topic bedoel ik, het reageervakje is zwart en niet klikbaar zeg maar.
Hij is een grensgeval, zoals de fysio voor de meting ook al schatte maar we hebben er vanaf begin af aan vanalles aan gedaan maar het is echt scheef, hij zit op 107.
En zijn oortje links (links heeft hij ook de asymetrie) staat 11 mm naar voren en vlgs de fysio was dat ook wel aardig groot zeg maar.
Als je hem van bovenop het hoofd kijkt zie je het ook echt goed, echt een punt en zoals op de plaatjes van google.
We hebben 18 mrt een afspr. bij de kinderarts, dan is ie 5 mnd en 5 dgn en dan horen we het wel.
Paar dagen ervoor moeten we nog een een nieuwe meting laten doen.
Hopelijk is het dan nog net zo want anders valt ie er net niet in terwijl hij een behoorlijke afwijking heeft zeg maar.
Niet dat ik direct op een helmpje zit te wachten maar net niet is ook al zo.......... (kan t lastig omschrijven)
Mijn vriend heeft echt een giga scheef hoofd. Zijn oren staan ook niet gelijk aan elkaar. Moet die maar een keer langs gaanquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:03 schreef k_i_m het volgende:
Zelfs de kinderarts zei dat hij nog nooit een volwassene had gezien met een scheef hoofd.
Ja dat kan ik goed snappen... Het is toch niet niets.quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
Hij heeft hem gisteren 2 keer een half uurtje opgehad en hij leek het allemaal wel best te vinden.
Tijdens het eerste passen was het wel even mopperen, maar toen zat hij ook nog niet goed bij zijn oren en voorhoofd, maar later was het dus wel ok.
We gaan pas morgen echt beginnen met wennen en opbouwen want vandaag zit hij de hele dag op de creche en ik ben er liever zelf bij de eerste tijd.
Dus als het echt warm begint te worden is ie klaar. Want neem aan dat ie als ie lekker wil "zwemmen" enzo dta ie af moet toch?quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:59 schreef Brighteyes het volgende:
Meestal dragen ze hem totdat ze een jaar oud zijn. Dus een half jaar vanaf nu.
Ze meten het toch op? Dat was tenminste zo bij Julian, en als de scheefheid boven een bepaalde waarde komt wordt een helmpje aangemeten. Dit was nadat we al een aantal weken/maanden fysiotherapie kregen en oefeningen deden.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:52 schreef moussy het volgende:
Woon je toevallig rond de randstad?
Mijn zoon kreeg uiteindelijk geen helm omdat het volgens kinderarts en fysio geen reet uit zou maken. Ze vertelde wel dat ze eigenlijk alleen nog maar bij de randstad gebruikt worden.
En mijn zoon, dat had echt een enorm scheve kop, zo scheef dat als hij een brilletje moest hij een lang en een kort pootje aan dat brilltje moest hebben.
Dat is volgens mij dan ook niet de reden voor het kiezen voor een helmquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:27 schreef Grijs het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met een 'ferengi'-hoofd? Is het puur esthetisch (ik vind het zeker niet lelijk), of heeft het (ook) andere nadelen?
Ach nee, niet goed gelezenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:53 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat is volgens mij dan ook niet de reden voor het kiezen voor een helm.
Uiteindelijk niet zo heel lang, omdat ons CB het ook enorm mee vond vallen, tot een maand of 7. Toen heb ik via de huisarts zelf een verwijzing naar de KA geregeld. Die vond het ook meevallen, maar zei dat als wij het nodig vonden hij wel een doorverwijzing zou geven. Hij wist niet dat we 3 dagen daarna al de afspraak met de orthopeed hadden gemaaktquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:13 schreef het-is-mij het volgende:
@ Wendy, thx voor de uitleg en het beeldmateriaal.
@ Kim, hoe lang heeft jou dochter de helm gehad?
@ Be, moet werken en ik durf niet haha, jullie kennen elkaar allemaal al enzo.
Nou gister op het cb vonden ze het meevallen, wij niet en we hopen nog steeds dat de volgende meting nog hetzelfde is.
Cb heeft overigens ook brief v/d fysio gehad met metingen.
Heb geprobeerd een foto te maken van zijn scheefheid maar dat valt nog niet zo mee.
Geeft toch niet, je kan toch onmogelijk alles volgen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:45 schreef dutchie het volgende:
BE, ik wist dat helemaal niet van Oscar.
Sorry voor deze Spuitelf-reactie, maar that's me.
Weet ik, weet ik. Maar tochquote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Geeft toch niet, je kan toch onmogelijk alles volgen.
Ja, ik heb net even z'n enorme pruik aan de kant gegooid om te voelen en te kijken, het enige wat je nog kan voelen is dat de ronding achter in de nek iets vlakker is dan aan de 'gezonde'quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:32 schreef het-is-mij het volgende:
Hehe blij ei, zeggen wij hier ook altijd.
Ja je hoort er verschillende verhalen over, de ene herstelt zich goed en de ander niet.
Is dat je blije ei met die krullen?
Zo'n uitstekend voorhoofd is echt niet mooi. Als ze dat niet terug hadden kunnen drukken met de helm, was het een schedeloperatie geworden, want ook voor de groei van de hersenen is dit niet bevordelijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:27 schreef Grijs het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met een 'ferengi'-hoofd? Is het puur esthetisch (ik vind het zeker niet lelijk), of heeft het (ook) andere nadelen?
Het is nu 4 jaar geleden dat hij begonnen is.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:46 schreef Suzanna het volgende:
Wendy'tje, het is inmiddels 5 jaar geleden voor jouw zoon, toch? Ik ben benieuwd of de helm geholpen heeft!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.uit een aspergernest
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:28 schreef Brighteyes het volgende:
*cross-post spam*
[ afbeelding ]
Kindjes met helmpjes zijn iig absoluut niet zielig!
Te groot schuurt over het algemeen niet. Wel te strak, of een ruw stukje wat niet goed glad is geslepen. En leukopor is die wittequote:Op donderdag 4 maart 2010 20:18 schreef Brighteyes het volgende:
Maar dan kan het toch juist weer gaan schuren?
Die leukopor heb ik nu gekocht, dat is dat hele zachte dunne tape toch?
wij hadden ook een roessingh helm ideaal en veel fijner als een livitquote:Op donderdag 18 maart 2010 18:28 schreef het-is-mij het volgende:
Zo, wij zijn terug van de kinderarts.
Maandag nog een nieuwe meting gehad en die zat op 106 maar dat kon vlgs de kinderarts ook binnen de foute metingsgrens liggen.
Het was een twijfelgeval, ze had weleens ergere koppies gezien en het was nog mild maar ze kon het wel duidelijk zien aan zijn hoofdje, oortjes en iets aan zijn voorhoofd.
De keus lag een beetje bij ons en ze benoemde ook wel heel vaak dat zij er achter moest staan om een verwijsbrief te schrijven.
Nou het was dus een twijfelgeval en dan kijtk ze ook naar de dingen eromheen.
Nou we treffen hem in bed erg vaak op links aan en daarom was ze meer voor een Ja dan voor een Nee omdat je dat weinig kutn corrigeren door andere houdingen, of je moet er een nacht naast gaan zitten maar hij ligt nog zoveel uren per dag, vandaar dat het toch meer een ja werd en we een verwijsbrief hebben en we Maandag a.s. al terecht kunnen bij het roessingh. (iets sneller dan gedacht) en ik hield er wel rekening mee maar nu word het wel echt zeg maar.
Zit geen riempje onder die helmpjes bij de kin en het is geen uitpelbaar helmpje
naar welke vesteging ga je van roessingh?quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:56 schreef het-is-mij het volgende:
Ja dat is idd het voorbeeldhelmpje wat we vanmiddag gezien hebben.
En lekker dun i.t.t sommige andere helmpjes die wat dikker zijn.
Maar nu las ik in de folder dat er daar nog weer een keer gekeken word of het nodig is, ik dacht dat het nu gewoon zou gebeuren.
Ach ja we zienwel, ben blij dat we nu snel terecht kunnen.
*kuch*quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:45 schreef mikey-joshua het volgende:
bizar dat ik niks kanin en uitloggen werkt ook niet
whehe ja ik ben de truukendoos! das weer ns wat anders dan de taartjesfeequote:Op donderdag 18 maart 2010 21:12 schreef mikey-joshua het volgende:
[..]
thnx you je naam doet eer aan
ja ze hebben gave hoor eerst had hij deze de leger helm maar die was al snel te kleinquote:Op donderdag 18 maart 2010 21:15 schreef huuphuup het volgende:
[..]
whehe ja ik ben de truukendoos! das weer ns wat anders dan de taartjesfee![]()
Maar wat een stoer helmpje hadden jullie! Misstaat hem zeker niet
ja ik vond van wel,ze zeiden op school van sarah dat hij op een alien leekquote:Op donderdag 18 maart 2010 21:20 schreef het-is-mij het volgende:
ja dat klopt, daar hebben we een afspraak mee.
HAdden jullie een erge afwijking?
Ow als de fysio je doorstuurt is het helemaal prima toch maar ik las het en dachtquote:Op maandag 22 maart 2010 08:14 schreef Incantrix het volgende:
Het-is-mij, ik weet niet precies wat de 'minimum eisen' zijn voor een helmpje, maar Stef's hoofd is nu ook aan één kant 'groter' als aan de andere en hij heeft ook een beetje een 'cone-head' nu zeg maar, met een soort van bult helemaal boven, bij zijn kruin zeg maar, misschien dat hij daarom toch in aanmerking komt? En de fysio zei ook dat wellicht later zal blijken dat het tóch niet nodig is, maar je kunt beter opgeven en afblazen als te laat opgeven en niet meer geholpen worden zei hijIk zal vandeweek wel eens kijken of ik een foto kan maken van de bult achterop, het ziet er vanaf opzij uit alsof de achterkant recht omhoog loopt en dan op het hoogste punt een soort punt heeft, ofzo. Nouja, foto volgt, denk ik
Dat zou mooi zijn!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:43 schreef het-is-mij het volgende:
Zo wij zijn gisterochtend geweest.
Modelletje zoals heirboven van mikey en ook die groenige legerprint.
Het voorbeeld was met teletubbies![]()
Hoofd is ingegipst enzo en dat ging beter dan de metingen met het bandje, gek kind haha.
Vond het motiefje kiezen wel moeilijk hoor maar vooalsnog is de afplatting nog mild en zoals het er nu naar uit ziet is het de eerste 3 mnd fulltime op en daanra alleen met slaapmomentendus daar gaan wevoor.
9 april gaan we afmeten/passen.
ja die teletubbie helm sleept jarno altijd achter zich aan vol met pennen,stiften,meerlint enz enzquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:43 schreef het-is-mij het volgende:
Zo wij zijn gisterochtend geweest.
Modelletje zoals heirboven van mikey en ook die groenige legerprint.
Het voorbeeld was met teletubbies![]()
Hoofd is ingegipst enzo en dat ging beter dan de metingen met het bandje, gek kind haha.
Vond het motiefje kiezen wel moeilijk hoor maar vooalsnog is de afplatting nog mild en zoals het er nu naar uit ziet is het de eerste 3 mnd fulltime op en daanra alleen met slaapmomentendus daar gaan wevoor.
9 april gaan we afmeten/passen.
ja die silkoplar plakje binnen in op de gaten voor de drukplekkenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
Hier is het voldoende om de helm 1 keer per dag af te soppen met zwitsal shampoo.
Die tape plak je op de helm dan, als er schuurplekjes zijn?
Thnx voor je lieve reactie, ik was erg druk dus ik kan pas nu reageren, sorry!quote:Op maandag 22 maart 2010 09:51 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Ow als de fysio je doorstuurt is het helemaal prima toch maar ik las het en dachtnet zoals het ene cb dit zegt en het andere dat, kijk als dat dan nog met het westen en oosten verschilt oke maar iemand van de zw.gym heeft de kleine een weekje ouder en die moest nog tot ong. 6 mnd op 5 flessen blijven zitten bijv. en ik moest met 4 mnd proberen naar 4, op hetzelfde bureau!
Tijn heeft een soort wybertjes vorm zeg maar, ik snap denk ik wel wta je bedoeld en idd, zo dachten wij ook, dan moet het maar gewoon even want als ze er straks last mee krijgen in de zin van gepest worden ofzo zit je er ook niet op te wachten toch?
En het schijnt dat de ouders er meer last van hebben dan de kleintjes
Wat zijn nu de vervolgstappen voor jullie?
De ka zei van de week tegen ons ook; misschien hoeft hij hem na een paar mnd maar alleen maar op wanneer hij druk krijgt zoals met slapen enzo.
Succes ermee, wij gaan NU naar het revalidatieding zeg maar.
vanaf een maand of 8 begint de schedel uit te harden en met een jaar of hooguit anderhalf jaar zullen er geen schrikbarende afplattingen meer optreden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:52 schreef MeNicole2 het volgende:
Wat ik me afvraag he? Tot welke leeftijd moet je eigenlijk oppassen voor een afplatting? Tot wanneer is een hoofdje nog zo zacht dat het een platte kant kan krijgen?
Huup, jouw meisje had toch ook een afplatting op haar achterhoofd? Is dat door oefeningen weer rechtgetrokken?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:56 schreef huuphuup het volgende:
[..]
vanaf een maand of 8 begint de schedel uit te harden en met een jaar of hooguit anderhalf jaar zullen er geen schrikbarende afplattingen meer optreden.
Maar jij liet Leander toch op zn buik slapen? Dus dan is de kans klein dat je bang hoeft te zijn voor een afplatting...
nouja dat dus, heel veel op de buik leggen zodat hij daaraan went en het nekje steeds sterker wordt.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:57 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Huup, jouw meisje had toch ook een afplatting op haar achterhoofd? Is dat door oefeningen weer rechtgetrokken?
Heb je misschien nog tips?
Hier is de kinderfysio donderdag langs geweest en heeft oefeningen meegegeven. Moet hem oa veel meer op zn buik leggen en hem krachtiger laten worden in het optillen van zn hoofd, en met een rol achter zn rug in de box op zn ''slechte'' kant leggen.
Zijn oortjes en gezicht waren gelukkig nog helemaal recht, maar hij heeft dus wel een afplatting rechts achter.
De eerstvolgende keer meet ze zn hoofd op
Oh ok, bedankt.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:56 schreef huuphuup het volgende:
[..]
vanaf een maand of 8 begint de schedel uit te harden en met een jaar of hooguit anderhalf jaar zullen er geen schrikbarende afplattingen meer optreden.
Maar jij liet Leander toch op zn buik slapen? Dus dan is de kans klein dat je bang hoeft te zijn voor een afplatting...
Echter is het verschil tussen verslechtering en verbetering onder de 6 maanden zeer groot, en daarboven gaat het gewoon veel langzamer omdat het hoofd niet zo snel meer groeit. Hoe oud is dat kindje dan, Menicole?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:56 schreef huuphuup het volgende:
[..]
vanaf een maand of 8 6 begint de schedel uit te harden en een jaar of hooguit anderhalf jaar rond een maand of 8 zullen er geen schrikbarende afplattingen meer optreden.
Over 2 weken 8 maand!quote:Op maandag 29 maart 2010 14:58 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Echter is het verschil tussen verslechtering en verbetering onder de 6 maanden zeer groot, en daarboven gaat het gewoon veel langzamer omdat het hoofd niet zo snel meer groeit. Hoe oud is dat kindje dan, Menicole?
Ik had hem al heel lang niet gezien. Denk al bijna 3 maand niet. Mijn ma zei dat het daardoor kwam. Omdat ik Leander zijn hoofdje gewend ben en dan ineens de afplatting zie bij mijn neefje. Maar zondag zie ik mijn broer en schoonzus ook dan zal ik eens vragen of ze er mee bezig zijn ofzo!quote:Op maandag 29 maart 2010 15:09 schreef k_i_m het volgende:
Ik weet niet wanneer je hem voor het laatst gezien hebt, maar als je een verschil ziet in bijvoorbeeld één week tijd kan ik me dat bijna niet voorstellen. Als je hem 2 maanden niet gezien hebt zou ik het me wel voor kunnen stellen, zeker als de voorkeur nog steeds hardnekkig is waardoor er geen verbetering kan optreden.
inderdaadquote:Op zaterdag 3 april 2010 13:56 schreef Incantrix het volgende:
BE, OMG, wát een spectaculaire verbetering!Fantastisch!!
quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
Vandaag op controle geweest en alles was goed. Nog even gemeten en toen bleek dat de schuine afwijking eerst 19% was en nu, na 6 weken, al 2%!![]()
![]()
*weer weet waar ze het voor doet...
Nou ja... hij eigenlijk.![]()
Wow dat het zo snel kan gaan! Betekent het ook meteen dat je mag gaan afbouwen, of werkt het zo niet?quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
Vandaag op controle geweest en alles was goed. Nog even gemeten en toen bleek dat de schuine afwijking eerst 19% was en nu, na 6 weken, al 2%!![]()
![]()
BOVEN DE 23 GRADEN MAG HIJ NIET OP DUS DAT PROBLEEM IS OOK OPGELOST METEENquote:Op zaterdag 3 april 2010 21:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het verkeerd gezegd vanmiddag, het is van 19mm naar 2mm ipv % maar goed, even indrukwekkend wel!![]()
Ik krijg helemaal geen gekke reacties eig. Wel mensen die vragen waarom hij hem op heeft, maar dat vind ik niet zo heel erg. En verder valt het me eig. enorm mee!
We mogen niet gaan afbouwen. Ik heb dat vandaag nog gevraagd, nav het verhaal van hetismij dat de helm bij hun maar een kortere periode full-time op moet, maar bij Westland doen ze dat dus niet omdat het hoofdje wel enorm verbeterd kan zijn, maar de schedelnaden zijn nog niet dichtgegroeid en met in de wipstoel zitten en gewoon op de grond liggen is er nog steeds druk op het schedeltje. Zij adviseren dus full-time tot aan 1 jaar. Dus daar gaan we dan maar gewoon voor.
Ik weet nog steeds niet wat ik ga doen als het van de zomer 25 graden is en hij echt het zweet van zijn koppie heeft lopen hoor... maar dat zie ik dan wel weer.
spannend en bij vragen en of tips mag je me altijd roepen hequote:Op vrijdag 2 april 2010 21:49 schreef het-is-mij het volgende:
Over een weekje heeft ie hem.
9 april moeten we hem s middags ophalen.
Soms denk ik nu, het lijkt iets minder te zijn geworden maar dat is dan ook weer net hoe je erop kijkt.
we wachten af en hij zei gelukkig laatst aldat hij hem over een paar maandjes ws alleen nog maar s nachts op hoeft.
super he,wij zagen ook al na 2 weken een super verschilquote:Op zaterdag 3 april 2010 13:07 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
Hmm zo'n gevoel hadden wij ook al..quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:18 schreef Brighteyes het volgende:
Wij zaten ook op de 111,nogwat.
En ons is verteld dat dat soort afwijking echt vrijwel nooit meer zelf zomaar terug verbeteren naar acceptabele waardes...
Oh en thanks!Wij vinden dat ook wel, maar ja, wij zijn bevooroordeeld.
![]()
NOU, DAT WAS NIET WAT MIJN ORTHOPEED VANMIDDAG ZEI HOOR!quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:23 schreef mikey-joshua het volgende:
[..]
BOVEN DE 23 GRADEN MAG HIJ NIET OP DUS DAT PROBLEEM IS OOK OPGELOST METEEN
Moneponequote:Op zaterdag 3 april 2010 21:34 schreef Mone het volgende:
[..]
Hmm zo'n gevoel hadden wij ook al..
Ik bedoel, die oefeningen van de fysio zijn vast wel goed, sowieso lijkt me, maar ze zetten niet echt zoden aan de dijk. En wij waren er toch behoorlijk vroeg bij, we zijn al vanaf week 9/10 bezig denk.
Goed nieuws, dat 'ie boven de 23 graden afmag.
hier mocht het niet ivm over verhitting,ze kunnen de warmte niet meer kwijt en dat hoor ik overalquote:Op zaterdag 3 april 2010 21:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
NOU, DAT WAS NIET WAT MIJN ORTHOPEED VANMIDDAG ZEI HOOR!
Die zei: kwestie van koppie even droog maken en weer terug opzetten, kindjes hebben er niet veel last van.
Dus... Ik zal het tzt nog wel even navragen, de 23 graden halen we voorlopig niet.
misschien klopt het wel niet wat jouw orthopeed zegt..quote:Op zondag 4 april 2010 07:03 schreef mikey-joshua het volgende:
dus wat jou orthopeed zegt klopt echt niet, zou
Kimmetjequote:Op zaterdag 3 april 2010 23:33 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Monepone.
Ik heb maar 1 advies. Doen. Nu. Nu gaat het nog snel en is de kans zeer groot dat het helemaal goedkomt. Wij zijn tot 7 maanden van het kastje naar de muur gestuurd, en toen we eindelijk door mochten naar de orthopeed was ze uiteindelijk 8 maanden toen we eindelijk konden beginnen.
Dat is 7 maanden "leed" (hoofden omdraaien, boeken onder matras, optillen etc) wat gewoon voorkomen had kunnen worden. En omdat we zo laat begonnen zijn is het ook niet helemaal bijgetrokken. Ik ben zo blij dat wij een fysio hadden die gewoon volkomen eerlijk was en gelijk bij de eerste blik op Lilah zei dat we als de razende bliksem naar de orthopeed moesten.
Ja, maar voor 6 maanden opzetten is iets anders dan zorgen dat je voor 6 maanden al in de molen zit zodat je zsm na die 6 maanden aan de slag kan.quote:Op maandag 5 april 2010 17:16 schreef Mone het volgende:
Hm altijd fijn die verschillende verhalen..de fysio vertelde dat het hoofd vOOr 6 maanden nog te zacht is..
Ik ga er even achteraan, van de week.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij zijn er weer incl. helm.
Ik heb wel wat van bovenstaande gelezen maar ff geen tijd om er goed op in te gaan.
Denk dat iedere instrumentenmaker/merk zo zijn eigen "handleiding" en aanwijzingen bij de helmpjes heeft.
Dit is ook een andere helm van bijv. livit dus ik doe gewoon wat ze me daar zeggen en wat mijn gevoel zegt.
Als je op internet leest worden met alle soorten/merken helmpjes goede resultaten geboekt maar das net welke weg zij inslaan.
En denk neit dat er een goed of fout is.
De een doet het gewoon zus en de ander zo.
Iedere dag ff met een washandje schoonmaken en 1x per week met alcohol en daarna met een washandje even na.
Leukosilk werd idd geadviseerd om aan de binnenkant te doen als de rondjes duidelijk zichtbaar blijven en niet weg trekken.
Hij heeft er nog geen traan om gelaten. (en ik ook nog niet haha)
Vind het wel lastiger dan gedacht om hem goed en recht op te zetten zeg maar.
Heb het gevoel dat ik hem goed heb en dat hij even later iets naar onder is gezakt maar een volgend moment zat hij weer goed.
Ik mocht ook altijd bellen, leiver een keer teveel dan te weinig en dat gaf me wel een prettig gevoel.
Ook fijn dat ze er tegenwoordig steeds meer in gespecialiseerd zijn omdat het jaren terug alleen in Rotterdam en Tilburg zou zijn geweest, dat is toch een behoolijk eind om even te laten kijken of hij nog wel goed zit.
Over 3 weken moeten we in principe terug komen.
En we beginnen met opbouwen vandaag.
Over de temperaturen nog niets gezegd.
Bij koorts boven de 38 graden afzetten en voorlopig ben ik blij dat het 15 graden is haha.
@ BE, wat een verschil al zeg!
Dat parttime dragen van de helm is ook vaak hier pas na 3 mnd volgens hem ALS het zou mogen en goed verbeterd.
En dan met drukmomenten op.
Dus middagslaapje, nachtslaap etc.
Maar daar heb ik me nog niet teveel op verspitst, kan het alleen maar meevallen
Wij zaten trouwens ong. in hetzelfde tijdstraject als BE, tijn word de 13e een half jaar.
We waren er wel op tijd bij werd gister nog bevestigd want zijn koppie begon achter al ergens te bollen ofzo, heb het niet precies nagevraagd maar kwam erop neer dat zijn hoofdje nu aan het veranderen is dus goed moment om te starten.
Succes alvast.quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:46 schreef Incantrix het volgende:
Wij hebben 1 juni de eerste afspraak. Ben benieuwd..
Stef is dan iets ouder als een half jaar (24-11-2009), maar dat kon nog volgens de mevrouw van het Erasmus, madat de uitgerekende datum 4 december was.. Ik ga er maar vanuit dat het ok is dusquote:Op zaterdag 10 april 2010 09:51 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Succes alvast.
Hoe oud is Stef dan?
quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:49 schreef het-is-mij het volgende:
Ja hoiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij zijn er weer incl. helm.
Ik heb wel wat van bovenstaande gelezen maar ff geen tijd om er goed op in te gaan.
Denk dat iedere instrumentenmaker/merk zo zijn eigen "handleiding" en aanwijzingen bij de helmpjes heeft.
Dit is ook een andere helm van bijv. livit dus ik doe gewoon wat ze me daar zeggen en wat mijn gevoel zegt.
Als je op internet leest worden met alle soorten/merken helmpjes goede resultaten geboekt maar das net welke weg zij inslaan.
En denk neit dat er een goed of fout is.
De een doet het gewoon zus en de ander zo.
Iedere dag ff met een washandje schoonmaken en 1x per week met alcohol en daarna met een washandje even na.
Leukosilk werd idd geadviseerd om aan de binnenkant te doen als de rondjes duidelijk zichtbaar blijven en niet weg trekken.
Hij heeft er nog geen traan om gelaten. (en ik ook nog niet haha)
Vind het wel lastiger dan gedacht om hem goed en recht op te zetten zeg maar.
Heb het gevoel dat ik hem goed heb en dat hij even later iets naar onder is gezakt maar een volgend moment zat hij weer goed.
Ik mocht ook altijd bellen, leiver een keer teveel dan te weinig en dat gaf me wel een prettig gevoel.
Ook fijn dat ze er tegenwoordig steeds meer in gespecialiseerd zijn omdat het jaren terug alleen in Rotterdam en Tilburg zou zijn geweest, dat is toch een behoolijk eind om even te laten kijken of hij nog wel goed zit.
Over 3 weken moeten we in principe terug komen.
En we beginnen met opbouwen vandaag.
Over de temperaturen nog niets gezegd.
Bij koorts boven de 38 graden afzetten en voorlopig ben ik blij dat het 15 graden is haha.
@ BE, wat een verschil al zeg!
Dat parttime dragen van de helm is ook vaak hier pas na 3 mnd volgens hem ALS het zou mogen en goed verbeterd.
En dan met drukmomenten op.
Dus middagslaapje, nachtslaap etc.
Maar daar heb ik me nog niet teveel op verspitst, kan het alleen maar meevallen
Wij zaten trouwens ong. in hetzelfde tijdstraject als BE, tijn word de 13e een half jaar.
We waren er wel op tijd bij werd gister nog bevestigd want zijn koppie begon achter al ergens te bollen ofzo, heb het niet precies nagevraagd maar kwam erop neer dat zijn hoofdje nu aan het veranderen is dus goed moment om te starten.Dit had ik helemaal gemist!
Wat een grappig koppie ook zo met de helm zeg!
Hoe gaat het nu?***
Ja, dat dacht ik dus idd ook, blij dat we al in de molen zitten. Hoe kom je daar anders achter zeg maar.quote:Op maandag 3 mei 2010 12:02 schreef k_i_m het volgende:
Wat spannend! Dan mag je helemaal blij zijn dat je er zo op tijd bijgeweest bent als het misschien al gesloten is!.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |