abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 februari 2010 @ 19:06:22 #201
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78561164
Arme Iris, dat moet een beste klap zijn geweest

Voel je maar niet schuldig, Lois, ze kunnen zich ook heel erg aanstellen hoor...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_78561771
Lily, Amber kan niet zelfstandig spelen. Wil altijd dat ik met haar speel maar daar heb ik niet altijd tijd voor of zin in. En momenteel is ze een beetje anti-mama geloof ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78562499
Beterschap voor Iris.
  zondag 28 februari 2010 @ 21:18:26 #204
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78567510
Ach wat sneu, toch een hersenschudding... Beterschap!

Wij zijn vanavond naar de pizzeria geweest, en op een gegeven moment vroeg de kok of de kinderen zin hadden om in de keuken mee te helpen aan een pizza. Sterre en Tristan durfden wel! Klik hier voor het filmpje.
  zondag 28 februari 2010 @ 21:30:44 #205
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_78568309
Beterschap voor Iris...

Wat leuk dat Sterre en Tristan wilden en mochten helpen!
Make love, not war ☮
  zondag 28 februari 2010 @ 21:44:18 #206
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78569214
Hoe is het nou met Iris? Beterschap voor haar. Wij hebben ook ooit eens zo'n wekadvies gehad. Na twee keer werd zoonlief extreem knorrig wakker en zei (zonder dat we iets vroegen): ik heet Daan morgen is het woensdag en laat me nu slapen!

En wat leuk! helpen bij de Pizzeria
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 28 februari 2010 @ 21:50:23 #207
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78569606
Wahahaha Daan! Nou, die hoefden jullie niet nóg eens wakker te maken daarna!
  zondag 28 februari 2010 @ 21:53:37 #208
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78569835
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:50 schreef Spuuglokje het volgende:
Wahahaha Daan! Nou, die hoefden jullie niet nóg eens wakker te maken daarna!
Dat was onze conclusie ook inderdaad. Ik moet er elke keer weer aan denken als ik wekadvies hoor.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 28 februari 2010 @ 22:08:35 #209
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_78570670
Auuwww, arme Iris
Sterkte met het wekadvies en ik hoop dat ze zich snel wat beter voelt. Klinkt helemaal niet fijn, een zware hersenschudding.

En ik zag ook al een hele zielige foto van Cas , heeft hij er nog erg veel pijn aan?

En stoer, helpen in de keuken van een restaurant. Leuk dat dat mogelijk was!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 februari 2010 @ 22:17:16 #210
13151 crew  Rewimo
pi_78571118
Wat een leuk filmpje, Spuug
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator maandag 1 maart 2010 @ 07:09:35 #211
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_78579523
Wat een leuk filmpje Spuug!

Met Iris gaat het goed! Ik kreeg wel steeds knorrigere reacties zoals de zoon van de Buuf maar dat was ook een teken dat ze er nog was.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 maart 2010 @ 07:17:07 #212
13151 crew  Rewimo
pi_78579558
Als ze zo reageren weet je dat het goed met ze is inderdaad Fijn dat het meevalt. Al zal ze nog wel even kalm aan moeten doen.
pi_78580925
Leuk Spuug
En is Sterre nou zo groot of is die pizzakok nu zo klein (of beiden)

haha, Daan. Goede reactie!
  maandag 1 maart 2010 @ 09:54:26 #214
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78581433
Beiden Lily!

Fijn dat het weer beter gaat met Iris.
  maandag 1 maart 2010 @ 10:01:55 #215
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78581584
Haha Sterre op Tristans hoofd *taptaptap*

Hier gisteravond een drama met randpuber..kwam uit bd met het verhaal dat hij het gevoel had dat hij bijna niet kon ademen. Toen ik om uitleg vroeg zei hij dat hij zich heel erg eenzaam voelde.
En dat na een week vakantie met uit eten, binnenspeeltuinen, tenten bouwen, cakejes bakken en spelletjes doen.
Ik vind dat soms zoooo moeilijk bij hm..je kunt er onbeperkt liefde een aandacht in storten maar er blijft niets van hangen
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 1 maart 2010 @ 10:05:54 #216
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78581653
Oi Taartjesfee, da's niet fijn. Je hoopt dat je na zo'n topvakantie bomvol speciale activiteiten heel tevreden kindjes hebt. Maar eenzaam kun je je helaas ook voelen zelfs als je omringd wordt door drukte en gezelligheid...
  maandag 1 maart 2010 @ 10:08:15 #217
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78581704
Daar weet ik helaas alles van...
Ik vraag me wel af wat ik er aan kan doen om voor hem dat gevoel weg te nemen?
Stimuleer hem altijd z`n vriendjes te bellen of na school af t spreken, ga regelmatig alleen met hm op stap en noem het maar op..en ik krijg nooit reaktie want hij ligt liever op de bank of zijn bed een boek te lezen
  maandag 1 maart 2010 @ 10:09:31 #218
37150 livelink
pi_78581728
Arme Taartjesfee. Wat Spuuglokje zegt is wel waar. Eenzaamheid overstijgt de activiteiten. Ik denk echt dat er heus veel blijft hangen van alle activiteiten en dat hij zich later ook zeker de gezelligheid van thuis kan herinneren, maar zo 's avonds in bed komt de eenzaamheid weer dubbel en dwars naar boven natuurlijk
Wat moet dat toch moeilijk zijn voor hem en voor jullie
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 maart 2010 @ 10:13:13 #219
13151 crew  Rewimo
pi_78581800
TF, wat moeilijk. Dat lijkt me wel een enorme domper als je juist een vakantie met allerlei leuks achter de rug hebt Wat rot voor hem en voor jullie.
  maandag 1 maart 2010 @ 10:13:46 #220
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78581814
Weet je, sinds ik Wouter niet meer push om 'gezellig' te doen, af te spreken met vriendjes e.d voelt hij zich veel prettiger. Hij wil gewoon met rust gelaten worden geloof ik, lekker alleen op de computer op z'n kamer gamen is zijn ideale tijdsbesteding. Als een vriendje opbelt om te spelen zegt hij bijna altijd nee. Daar zijn ze inmiddels aan gewend. Hij vindt dat hij ze op school al gezien heeft, en wil dan na school het liefst niemand meer zien. Zelf heb ik ook dat ik op een bepaalde manier uitgeput raak van teveel sociale activiteiten. En dat versterkt het gevoel van 'anders' zijn weer, en dan voel je je rotter. Kijk, het zal ongetwijfeld anders zijn bij jouw zoon, maar misschien lees je toch een beetje herkenning in mijn verhaal.
  maandag 1 maart 2010 @ 10:18:44 #221
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78581906
Zeker wel herkenning..maar ik ben bij mijn oudste ook wel een beetje bang dat hij vereenzaamt. Omdat hij toch sociaal al niet zo hel handig is..en hoe gaat dat straks als hij van de beschermde basisschool af is?
Maar misschien maak ik me juist wel teveel zorgen en moet ik hem wat meer z`n gan laten gaan?
  maandag 1 maart 2010 @ 10:24:31 #222
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78582030
Hier ook herkenning TF. En soms denk ik ook dat al die dingen "verzinnen" ook een vorm van gezellig een gesprek voeren is bij mijn oudste. Want ik schrik me natuurlijk ook het rambam, en wil het ook niet zomaar voorbij laten gaan enzo. En dat weten ze dan ook weer haarfijn.

Sluit natuurlijk niet uit dat ze zich écht rot of eenzaam voelen. En eerlijk gezegd herken ik me ook in wat Spuug zegt. Zelf vind ik het ook wel heerlijk om even niemand om me heen te hebben na een drukke dag met veel mensen. Alleen dacht ik toen ik 10 was dat ik de enige was, en nu weet ik dat er meer mensen zijn die dat hebben. En denken dat je alleen bent met iets is natuurlijk ook wel erg eenzaam. ik merk dat Daan héél erg uitkijkt naar de middelbare school en daar meer aansluiting te vinden. Anders zijn dan de rest is pas als je volwassen bent leuk, denk ik.
  maandag 1 maart 2010 @ 10:28:16 #223
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78582128
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:24 schreef debuurvrouw het volgende:
Anders zijn dan de rest is pas als je volwassen bent leuk, denk ik.
Dat denk ik ook wel! Heb het zelf ook pas later leren waarderen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 maart 2010 @ 14:01:05 #224
13151 crew  Rewimo
pi_78589443
Vanmorgen bloed geprikt bij Christan, dat ging goed (papa is niet flauwgevallen ), maar net mailde qltel dat ie hem weer ziek uit school heeft gehaald

Morgen kunnen we bellen voor de uitslag van het bloed. Ben benieuwd.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:01:38 #225
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78589471
Jeetje wat een gedoe Rewimo! Hoop dat er iets simpels uitkomt wat makkelijk te verhelpen is
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 maart 2010 @ 14:03:08 #226
13151 crew  Rewimo
pi_78589541
Ja, dat hoop ik ook. Dit is ook niks zo
pi_78589756
Rewimo
Ik ben ook erg benieuwd naar de uitslag.

TF, hier ook een sociaal onhandige zoon die vaak worstelt met zijn gevoelens. Hij zegt soms dat hij het leven niet zo leuk vind
Het gaat de laatste tijd weer wat beter trouwens maar af en toe kakt hij weer in, zeg maar. Hij wordt dan ook daadwerkelijk ziek. Onverklaarbare buikpijn of hoofdpijn wat een uur later weer over is.

Spuug, mijn broer was als kind ook zo als Wouter.
Vriendjes stuurde hij weg omdat hij moest lezen. Hij zat altijd in zijn uppie binnen terwijl de rest van de straat buiten bezig was. Mijn moeder vond het maar niks maar hij wilde dat gewoon zo.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:12:28 #228
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78589992
Hier wordt ook wel eens gezegd dat 'hij het leven zwaar heeft'
M`n hart breekt als ik dat hoor
  maandag 1 maart 2010 @ 14:25:42 #229
114177 Diaan73
pi_78590627
Pff wat zielig niet het goede woord denk ik, maar kan zo 123 niet een ander treffend woord bedenken voor de bijna puberjongetjes. Lijkt me erg vervelend als je zo jong bent en je al zo niet blij/gelukkig voelt. Ik hoop dat ze er snel overheen groeien. Voor de moeders lijkt het me trouwens ook erg lastig... je doet eigenlijk zo goed als alles om je kinderen gelukkig te maken en om ze dan zo te zien. Machteloos gevoel lijkt me.

Rewimo, hmm met Christan gaat het dus nog steeds niet goed... morgen eindelijk de uitslag van het bloedonderzoek.

Fijn, dat het weer beter gaat met Iris!!
Make love, not war ☮
  maandag 1 maart 2010 @ 15:16:10 #230
37150 livelink
pi_78592704
Helaas heb ik hier ook te maken met een ongelukkig jongetje. Hij wil wel graag met andere kinderen spelen, maar door zijn onvoorspelbare gedrag is hij bijna nergens welkom. Vandaag wilde hij zo graag spelen. Ik kreeg de moeder van zijn enige vriendje niet te pakken en hij was bijna ontroostbaar. Uiteindelijk ben ik met hem naar het huis zijn vriendje gelopen, maar ze waren echt niet thuis. Toen wilde hij persé naar de opa en oma van het jongetje om te kijken of hij dan daar was. En die wisten ons te vertellen dat zijn vriendje inderdaad niet thuis was vandaag.

Net bij het ophalen van Katja wilde Katja een paar vriendinnetjes mee naar huis nemen. Dat kon natuurlijk, geen probleem. En Job keek zo verdrietig. Gelukkig zag de moeder van het vriendinnetje van Katja dat ook en ze zegt: "Dan neem ik Job wel gezellig mee naar mijn huis". Goh, ik kan haar wel omhelzen. Job was helemaal aan het stralen dat hij ook ergens mocht spelen. Bij de ouders van de klasgenoten van Katja heeft Job gelukkig wat meer krediet dan bij de ouders van zijn klasgenootjes.

Christan, alweer ziek . Buikpijn en moeheid weer? Ik las vandaag toevallig dat het wel vaker gebeurt dat kinderen na een griep heel lang last houden van moeheid en buikpijn/hoofdpijn. Soort overmoeidheidsreactie na een griep. Heeft Christan toevallig de griep gehad, Rewimo?
  Licht Ontvlambaar maandag 1 maart 2010 @ 15:55:42 #231
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78594300
Ik word zo blij van het stukje van die moeder van vriendinnetje van Katja Lieve actie!

Beterschap aan al de zieken en gewonden! En een dikke knuffel voor alle mama's van kinderen die het allemaal om de een of andere reden niet zo gemakkelijk hebben
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 1 maart 2010 @ 16:18:02 #232
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_78595190
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hier wordt ook wel eens gezegd dat 'hij het leven zwaar heeft'
M`n hart breekt als ik dat hoor
Mijn eerste gedicht (16 jaar geleden, toen was ik 9 ) begint zo:
Ik zit hier alleen
Alleen op een steen
Overal is geeneen
Die met mij praat
En mij laat

Dat gevoel van toen, dat weet ik nog precies. En eigenlijk, is het ook wel zo moeilijk geweest. Geen contact kunnen maken, maar het wel willen, en toch ook weer niet.
Vergeet niet te praten, ook al 'heeft het leven zwaar'.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 maart 2010 @ 19:24:21 #233
13151 crew  Rewimo
pi_78603702
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:16 schreef livelink het volgende:
Helaas heb ik hier ook te maken met een ongelukkig jongetje. Hij wil wel graag met andere kinderen spelen, maar door zijn onvoorspelbare gedrag is hij bijna nergens welkom. Vandaag wilde hij zo graag spelen. Ik kreeg de moeder van zijn enige vriendje niet te pakken en hij was bijna ontroostbaar. Uiteindelijk ben ik met hem naar het huis zijn vriendje gelopen, maar ze waren echt niet thuis. Toen wilde hij persé naar de opa en oma van het jongetje om te kijken of hij dan daar was. En die wisten ons te vertellen dat zijn vriendje inderdaad niet thuis was vandaag.

Net bij het ophalen van Katja wilde Katja een paar vriendinnetjes mee naar huis nemen. Dat kon natuurlijk, geen probleem. En Job keek zo verdrietig. Gelukkig zag de moeder van het vriendinnetje van Katja dat ook en ze zegt: "Dan neem ik Job wel gezellig mee naar mijn huis". Goh, ik kan haar wel omhelzen. Job was helemaal aan het stralen dat hij ook ergens mocht spelen. Bij de ouders van de klasgenoten van Katja heeft Job gelukkig wat meer krediet dan bij de ouders van zijn klasgenootjes.

Christan, alweer ziek . Buikpijn en moeheid weer? Ik las vandaag toevallig dat het wel vaker gebeurt dat kinderen na een griep heel lang last houden van moeheid en buikpijn/hoofdpijn. Soort overmoeidheidsreactie na een griep. Heeft Christan toevallig de griep gehad, Rewimo?
Wat lief van die moeder, livelink Fijn dat ze dat aanvoelde

Christan heeft niet echt griep gehad, wel een virusje met hoesten eind vorig jaar. Maar het is wel opvallend, dat je dat zegt. Wij hebben daarstraks met zijn tweetjes zitten overdenken wanneer het gebeurt en hoe en het lijkt wel of hij een batterij heeft die niet goed opgeladen wordt en na een paar dagen weer leeg is. En dat lijkt toch wel op wat jij zegt.
  maandag 1 maart 2010 @ 20:01:20 #234
279126 anjelieren
wees blij met alles wat je heb
pi_78605884
maar rewima dat zou toch denk ik geen 2 maanden duren. Vind hij het wel leuk om naar school te gaan? En omdat hij zoveel verzuimd, kan hij het dan wel bijhouden of help je hem thuis? Ik vind het heel erg zielig voor hem omdat het zolang duurt.Ik hoop dat er wat uit de onderzoeken komt.Beterschap met hem hoor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 maart 2010 @ 20:55:56 #235
13151 crew  Rewimo
pi_78608703
We hebben vandaag nog met hem gepraat en op school is echt niks aan de hand (gelukkig). Als we hem halen is hij ook echt net een dood vogeltje, valt in de auto al in slaap, duikt thuis zijn bed in en na een paar uur gaat het dan wel weer. Hij ziet ook bleek, kringen onder zijn ogen, en dat terwijl hij van half 8 tot half 7 slaapt, dus slaaptekort heeft hij ook niet bepaald.
  maandag 1 maart 2010 @ 21:16:12 #236
279126 anjelieren
pi_78609861
echt zorgelijk, ik hoop dat je snel uitslag krijgt
  † In Memoriam † maandag 1 maart 2010 @ 21:49:27 #237
7074 moussy
kuttekop
pi_78611925
Mien pfeifer is er weer, kijken ze daar ook naar?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 maart 2010 @ 21:54:08 #238
13151 crew  Rewimo
pi_78612245
Daar ga ik in elk geval naar vragen ja. Dat zou die energiedips wel verklaren.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:37:14 #239
279126 anjelieren
pi_78615167
Ik lees net in een blad dat je kinderen extra vitamine D moet geven na een virale infectie. Misschien helpt dat, kwaad kan het niet.

ik lees net in een blad dat je kinderen extra vitamine D moet geven na een virale infectie. Misschien helpt dat., kwaad kan het niet.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:47:26 #240
105850 Fuente
mamamuts
pi_78625048
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:55 schreef Rewimo het volgende:
We hebben vandaag nog met hem gepraat en op school is echt niks aan de hand (gelukkig). Als we hem halen is hij ook echt net een dood vogeltje, valt in de auto al in slaap, duikt thuis zijn bed in en na een paar uur gaat het dan wel weer. Hij ziet ook bleek, kringen onder zijn ogen, en dat terwijl hij van half 8 tot half 7 slaapt, dus slaaptekort heeft hij ook niet bepaald.
Groeit hij momenteel snel? Misschien dat het daar wat mee te maken heeft?
Wel sneu hoor, hopelijk komen jullie er snel achter wat 't is
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_78627016
Sven is gisteren naar de tandarts geweest voor zijn eerste echte tandartsbehandeling: gaatjes vullen in 2 (blijvende) kiezen. En hij heeft het echt heel goed gedaan. De tandarts (mondhygieniste) legde alles helemaal uit wat ze ging doen, hij kreeg verdoving (2 spuitjes en dan gaan je kiezen slapen) en is al met al een half uurtje zoet geweest in die stoel.
Ikzelf vond het wel spannend hoe het zou gaan (en was stiekem een beetje blij dat ik zelf niet meehoefde) en het is gelukkig geen traumatische ervaring geworden. (Hij ziet meer op tegen de fluorbehandelingen als tegen gaatjes vullen geloof ik )

De gaatjes zijn overigens ontstaan door plak , dus een advies: Poets goed na bij vooral de achterste kiezen want het gaat echt snel). Sven werkte altijd heel erg tegen want hij kon het allemaal "zelluf wel" maar die achterste kiezen komen ze dus zelf heel moeilijk bij.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_78627135
wat supergoed van Sven!

Amber mag 's avonds zelf poetsen maar ik poets altijd na.

Het kind was vanmorgen weer helemaal door het dolle heen!! ze mocht weer naar school
Ze sjeesde naar binnen toen de deuren open gingen, ik kreeg een kus en het was daaaaaahaaaag mama!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78627287
Rewimo, heb je al iets gehoord?
Lotte!
Noah!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2010 @ 10:58:49 #244
13151 crew  Rewimo
pi_78627375
Wat dapper van Sven zeg Goed gedaan!

Amber, zo blij dat je weer mocht

Fuente, hij groeit inderdaad hard momenteel. Zal vast ook meespelen. qltel zou Christan gelijk meenemen als hij de uitslagen ging halen van het bloedonderzoek. Kan de arts hem meteen bekijken als dat nodig is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2010 @ 10:59:21 #245
13151 crew  Rewimo
pi_78627399
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:56 schreef Linda2205 het volgende:
Rewimo, heb je al iets gehoord?
Nee, zie hierboven, ik zit zelf ook te wachten op bericht.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:25:10 #246
114177 Diaan73
pi_78628535
Sven, wat goed zeg!!

Wat leuk dat Amber zo enthousiast was dat heeft Twan nog nooit gehad...

hoe laat gaat qltel de uitslagen halen?
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2010 @ 11:31:25 #247
13151 crew  Rewimo
pi_78628818
Om 11 uur, Diaan. Ik verwacht zo langzamerhand wel bericht. Maar ja, artsen = wachten, dus...
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:45:11 #248
114177 Diaan73
pi_78629407
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:31 schreef Rewimo het volgende:
Om 11 uur, Diaan. Ik verwacht zo langzamerhand wel bericht. Maar ja, artsen = wachten, dus...
Ja, dat is waar... ik hoop dat je snel bericht krijgt!! en wij dus ook...
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2010 @ 12:14:31 #249
13151 crew  Rewimo
pi_78630658
Er is niets uit het bloed gekomen. Pfeiffer was qltel vergeten te vragen helaas, maar dat doen we dan volgende week wel bij de huisarts als hij de glucosetest krijgt. Er is dus niks ernstigs aan de hand, maar ja, hij is dus wel ziek... en wat het nu is? Dat weten we nog steeds niet

Wel goed nieuws op een ander vlak: Christan is aangenomen op het gymnasium De school waar hij zelf ook heel graag heen wil, dus dat is heel erg fijn
pi_78630731
nou moe wat moet je daar nou weer mee

Maar wel voor de toelating!
Lotte!
Noah!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2010 @ 12:22:21 #251
13151 crew  Rewimo
pi_78630997
Mja, dat wist de arts dus zelf ook niet Maandag glucosetest bij de huisarts en dan zullen we meteen ook even naar Pfeiffer vragen. We zitten er echt mee, kind is ziek maar niks te vinden.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 12:23:58 #252
114177 Diaan73
pi_78631054
je hoopt ook niets ernstigs te vinden, maar een ziek kind en helemaal niets vinden, is ook niet fijn.

Hmm nog maar weer een week wachten dus.
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2010 @ 12:31:58 #253
13151 crew  Rewimo
pi_78631352
Ja, we zijn natuurlijk blij dat het niks ernstigs is. Maar helemaal niks te vinden is ook raar. Terwijl hij toch echt niet in orde is.
pi_78633274
Rewimo jammer dat je nog niet veel verder bent.

Juffen! Hebben jullie nog tips? Kim kan nog steeds niet goed tekenen, veel krassen. En knippen lukt al helemaal niet. Nog tips om te stimuleren/leren? Prikken gaat redelijk, al prikt ze ook wel veel in het wilde weg, maar nog niet vaak gedaan. Mocht ze idd autisme hebben is het wel te verklaren, net zoals nog steeds niet kunnen fietsen.
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 13:23:49 #255
7074 moussy
kuttekop
pi_78633420
Uh? autisme en neit kunnen/willen fietsen?

Ik moet me zorgen gaan maken dan denk ik, Cas weigert te fietsen, in aug. wordt hij zeven
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:42:36 #256
114177 Diaan73
pi_78634080
Twan was ook pas 6 jaar toen hij ging fietsen, er is nog hoop voor Kim hoor.
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2010 @ 13:44:23 #257
13151 crew  Rewimo
pi_78634159
Misschien is het ook een kwestie van: ik kan het niet dus doe ik het niet. Of het is zo'n kind dat iets pas gaat doen als ze zeker weet dat ze het kan. En het dan ook meteen goed doet (zoals Christan destijds met lopen).

Heeft Kim een goede schaar? Niet zo'n plastic geval dat rafels maakt maar een goede kleuterschaar. Dat kan ook helpen. Bij Christan ging het knippen beter toen ik een (linkshandige) kleuterschaar voor hem kocht.
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 13:48:04 #258
7074 moussy
kuttekop
pi_78634295
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:42 schreef Diaan73 het volgende:
Twan was ook pas 6 jaar toen hij ging fietsen, er is nog hoop voor Kim hoor.
Voor Cas niet?!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:51:31 #259
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_78634417
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:48 schreef moussy het volgende:

[..]

Voor Cas niet?!
Zelfs voor Cas. Daan was 6 en half toen hij ging fietsen. Voordeel: hij kon al goed uitkijken toen hij kon fietsen .

Rewimo, wat vervelend dat jullie nog steeds niets weten.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2010 @ 14:02:08 #260
7074 moussy
kuttekop
pi_78634864
Hij wil een grote fiets, die krijgt hij pas als hij zonder zijwielen kan fietsen alsof dat werkt bij meneer..
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:05:16 #261
114177 Diaan73
pi_78634990
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:48 schreef moussy het volgende:

[..]

Voor Cas niet?!
Ja, natuurlijk is er ook nog hoop voor Cas hoor
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2010 @ 14:05:45 #262
13151 crew  Rewimo
pi_78635006
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:02 schreef moussy het volgende:
Hij wil een grote fiets, die krijgt hij pas als hij zonder zijwielen kan fietsen alsof dat werkt bij meneer..
Hij laat zich niet chanteren?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:06:55 #263
105850 Fuente
mamamuts
pi_78635062
Rewimo, nog meer afwachten dus...

Ingrid, is er vermoeden dat ze autistisch is dan? Sara kan ook nog niet fietsen hoor, doet ook weinig pogingen daartoe
Kleuren kan ze wel goed (vindt ze ook echt leuk om te doen), maar dat is eigenlijk ook pas sinds kort dat ze echt netjes kleurt. Daarvoor was 't ook meer krassen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:27:48 #264
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78635914
Rewimo wat een gedoe nog steeds , vind het sneu voor christan en jullie

En ingrid krassen doet arwen ookk, tot je echt 1 op 1 ermee gaat zitten dan kan ze zelfs redelijk binnen de lijntjes kleuren.
Fietsen gaat wel, maar met zijwieltjes, maar dat is meer omdat haar fiets eigenlijk te groot is nog
Daar tegenover kan ze heel veel andere dingen wel heel goed, ligt denk ik ook aan het interesse vlak van het kind.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_78636013
Ja ik dacht dat ik het eerder vermeld had, misschien niet of in het autisme topic.
Maar ze is dus bij accare 6x in dagbehandeling geweest. In eerste instantie werd er aan adhd gedacht. Nu juist meer richting autisme.
Kunnen de kinders van jullie wel fietsen op een driewieler? Dat kan ze namelijk ook niet. Was ik vergeten erbij te zeggen. Of wil ze neit, ik weet het niet. Ze sleept zich voort en zo komt ze vooruit.
Een kleuterschaar heeft ze nog neit. Maar op school wil het knippen amper. En daar hebben ze wel een goede schaar.

Ohja, niet (goed) kunnen fietsen, tekenen en bv lastig tanden poetsen past ook goed bij autisme.
Maar ja, het is ook lastig veel dingen kunnen ook normaal zijn natuurlijk. Alleen heeft Kim de dingen wat extremer dan gemiddeld. En kleuterpuber gedrag kan het ook wel een beetje zijn.

Gelukkig gaat het verder heel goed. Puzzels maken kan ze dus wel en goed ook. En samen spelen en delen gaat gelukkig vaak ook wel goed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2010 @ 14:33:32 #266
13151 crew  Rewimo
pi_78636151
Misschien interesseert het haar gewoon niet, Ingrid. Dat motiveert ook niet natuurlijk
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:34:16 #267
105850 Fuente
mamamuts
pi_78636195
Sara kn wel fietsen met zijwieltjes, dat wel. Sjah, ik ben zelf totaal niet op de hoogte van autisme, maar ik kan me indenken dat je wilt weten wat er aan de hand is met je kind.
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:36:27 #268
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78636280
Ingrid, probeer niet achter alles direct al een stempeltje te plakken, ik snap wel waarom enzo. Zeker als er door pedagoog aan gedacht wordt.
Maar sommige dingen horen nu eenmaal bij het kind zoals ik al zei ivm interesse vlak.

Ik grap hier ook wel eens dat Arwen een halve autist is, bepaalde dingen die ze doet, maar ze is het niet, het hoort gewoon bij haar.
pi_78636384
Precies. Vooral het agressieve tegen Tyler en het hele drukke is de reden dat we zijn doorverwezen.
Op de brief stond ook mogelijke ontwikkelingsachterstand.
Overigens begint ze wel rondjes/ovalen te tekenen.
@Rewimo dat kan ook idd. Is wel lastig dat zowel mijn ouders als de (minst leuke) juf over het niet kunnen fietsen vallen, ga je er meer op letten en wordt je er zelf onzekerder van.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2010 @ 18:28:14 #270
13151 crew  Rewimo
pi_78645785
Ach Ingrid, mijn moeder was ook altijd zo drammerig over zulke dingen, je leert vanzelf wel om je daar niets van aan te trekken. Je kunt haar niet dwingen om het te leren en ze doet het wel op haar eigen tijd hoor Laat je niet door anderen onzeker maken over dingen waar je zelf geen invloed op hebt.
pi_78668716
Knippen en prikken konden ze hier snel maar een fatsoenlijk poppetje tekenen ? Dat heeft echt wel even geduurd. Nu kunnen ze het mwoa..

Rewimo balen dat er nog niks duidelijk is...ik zou zeker naar de pfeiffer vragen, maar daar hebben we het al over gehad
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:37:18 #272
279126 anjelieren
pi_78672669
rewimo waarom heb je steeds zo'n kritiek op je moeder, ik neem toch aan, dat ze ook wel iets goeds heeft, ze is toch je moeder, je hebt er maar een hoor.
pi_78672889
Ingrid dat komt allemaal wel. Mikael kan ook helemaal niet tekenen of kleuren. Simpele reden, hij vind het niks aan. Als ie "moet" dan krast ie snel iets op papier om er maar vanaf te zijn. Als ik hem bv laat verven kan ie best een poppetje maken.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:50:36 #274
279126 anjelieren
pi_78673080
Ingrid je moet gewoon geduld hebben met haar, het ene kind is nou eenmaal sneller dan het andere en geen kind is hetzelfde hoor, geen paniek hoor, laat haar maar lekker in haar eigen wereldje, komt best goed.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:53:57 #275
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_78673196
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:37 schreef anjelieren het volgende:
rewimo waarom heb je steeds zo'n kritiek op je moeder, ik neem toch aan, dat ze ook wel iets goeds heeft, ze is toch je moeder, je hebt er maar een hoor.
Ik ben Rewimo niet, maar ik vind dat je niet automatisch blij hoeft te zijn met je moeder omdat je er maar 1 hebt. Mijn moeder is een schat, maar ik zet bij bepaalde beslissingen die ze genomen heeft in de opvoeding van mij gróte vraagtekens. En als ik dat zou uiten hier, zou ik niet meteen de behoefte hebben om voor het evenwicht ook even wat positieve dingen te noemen.
pi_78673470
quote:
..ik neem toch aan, dat ze ook wel iets goeds heeft, ze is toch je moeder, je hebt er maar een hoor.
Dat moet je niet tegen mijn man zeggen...
pi_78673571
Ingrid,

Damon kon ook niet fietsen, ook niet op een driewieler.
Hij heeft het afgelopen zomer geleerd (op 8 jarige leeftijd) en doet het nog steeds niet heel graag trouwens.

Ook zwemmen ging uiterst moeizaam. Heeft met heel veel gedoe een A diploma maar is niet bepaald een waterrat.
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:04:56 #278
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_78673640
Verdorie Rewimo Christan

Misschien raar maar wat vind ik het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een kind wat niet wil fietsen. Heb al tips gehad om der maar gewoon op de fiets te zetten en een duwtje te geven. Omkopen werkt ook niet, het komt gewoon goed heb ik besloten.

Ingrid ieder kind zijn eigen tempo.
pi_78673692
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:04 schreef Rottdog het volgende:
Verdorie Rewimo Christan

Misschien raar maar wat vind ik het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een kind wat niet wil fietsen. Heb al tips gehad om der maar gewoon op de fiets te zetten en een duwtje te geven. Omkopen werkt ook niet, het komt gewoon goed heb ik besloten.

Ingrid ieder kind zijn eigen tempo.
Mijn kind is ook ngeen actief fietser. Tot voor kort wilde ze alleen maar op het driewielertje fietsen maar nu wil ze wel vaker op d'r grote fiets.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:06:51 #280
279126 anjelieren
pi_78673742
Lily dan mag ik aannemen dat het niet botert tussen je man en je moeder.
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:09:15 #281
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78673831
mijn oudste fietste pas nadat we ontdekten dat hij bang was voor pijn bij vallen. dus in het bos, met een helm. hij was bijna 5 toen hij het leerde. De driewieler konden ze niet op, te lange benen en dat als je stuurt dat de trapper dan van je weg gaat vonden ze raar. Mijn middelste kon tegelijk zonder zijwielen als zijn broer, gewoon door koppigheid. Dus laat je niks aanpraten. en samen kleuren, er iets leuks van maken helpt. Positief stimuleren. En wat ik begreep zijn rondjes de eerste fase in leren tekenen? daarna volgen spiralen, en daarna de koppoters (maar pin me er niet op vast, ik heb geen onderwijskundige achtergrond)
pi_78674073
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:04 schreef Rottdog het volgende:
Ingrid ieder kind zijn eigen tempo. stempel
pi_78674090
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:06 schreef anjelieren het volgende:
Lily dan mag ik aannemen dat het niet botert tussen je man en je moeder.

nope
ze hebben al 6 jaar geen contact meer
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:41:15 #284
279126 anjelieren
pi_78675146
Spuuglokje, ik denk dat dat in iedere generatie voorkomt, jouw kinderen hebben misschien later wel kritiek op jou, maar dat is heel normaal hoor, iedereen maakt wel fouten in de opvoeding, opvoeden is vooral heel moeilijk. Ik zie ook wel dingen die mijn moeder anders had moeten doen, die doe ik nu niet bij mijn kinderen
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:47:37 #285
114177 Diaan73
pi_78675390
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:15 schreef lily het volgende:

[..]

nope
ze hebben al 6 jaar geen contact meer
Dat lijkt me ook vreemd voor jou zeg...
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 maart 2010 @ 12:20:10 #286
13151 crew  Rewimo
pi_78676629
quote:
Oja, dat heeft ze ook hoor. Maar daar heeft Ingrid niks aan toch

Hier ook geen contact tussen man en moeder. En inmiddels ook niet meer tussen mij en mijn moeder - op haar verzoek
pi_78676794
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:47 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook vreemd voor jou zeg...
Ja, het is best triest allemaal maar het ligt nu eenmaal moeilijk. De situatie gaat ver terug maar je bent niet zomaar "moeder" omdat je een kind gebaard hebt (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ze heeft David zelfs nog nooit gezien...en we wonen notabene in dezelfde stad..

Maar goed; way off-topic
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:35:33 #288
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78677157
ik sluit me aan bij spuuglokje. anjelieren, rewimo mag toch zelf wel bepalen hoe positief ze over haar moeder schrijft?

wat erg eigenlijk, rewimo, dat 't contact helemaal verbroken is. voorheen was dat toch heel anders. echt jammer, voor alle partijen. maar ja, ik begreep al eerder dat ze zo negatief was over jouw relatie met Qtel en jullie verhuizing naar D'land. als ze zich daar niet overheen heeft kunnen zetten houdt het op een gegeven moment op natuurlijk. hoe is 't met Christan vandaag?

lily, bij jullie ook al zo'n slecht contact met je (schoon?)moeder. treurig inderdaad! ik snap ook nooit goed dat oma's & opa's het zover laten komen, zo'n enorm gemis als je je eigen kleinkinderen niet kunt zien opgroeien lijkt me.

easy, dat vind ik wel wat te 'easy' hoor. ze zullen niet voor niks 't onderzoekstraject ingegaan zijn met kim, de zorgen om haar gedrag bestaan toch ook al best een tijd. ik hoop natuurlijk ook dat 't allemaal wel goed komt met kim, zoals anjelieren blijkbaar al kan voorspellen, maar ik vind de zorgen niet ongegrond hoor. ingrid, ik vind het juist goed dat jullie actief hulp zoeken hierbij. succes ermee!

[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 03-03-2010 12:49:45 ]
in de haak.
pi_78677591
Ja we gaan toch echt niet zomaar naar Accare toe. Bovendien ging dat wel met verwijzing en die krijg je niet zomaar. Ze (de leidsters en de orthopedagoog tijdens het gesprek) hebben daar ook wel het idee dat er wel iets is. En er werd dus ipv adhd autisme geopperd.
Dat het niet normaal kleuterpubertijd gedrag is.
Maar wie weet is dat wel de uitkomst. Dan horen we dan maandag wel. In ieder geval kun je wat de uitkomst ook is verdere (opvoedings)hulp en tips krijgen.
En dan nu naar de tandarts met Kim en ook voor mezelf. Kijken hoe het ervoor staat. e klaagt al weken niet meer over pijn, dus ben benieuwd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 maart 2010 @ 12:52:36 #290
13151 crew  Rewimo
pi_78677884
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:35 schreef trui het volgende:
ik sluit me aan bij spuuglokje. anjelieren, rewimo mag toch zelf wel bepalen hoe positief ze over haar moeder schrijft?

wat erg eigenlijk, rewimo, dat 't contact helemaal verbroken is. voorheen was dat toch heel anders. echt jammer, voor alle partijen. maar ja, ik begreep al eerder dat ze zo negatief was over jouw relatie met Qtel en jullie verhuizing naar D'land. als ze zich daar niet overheen heeft kunnen zetten houdt het op een gegeven moment op natuurlijk. hoe is 't met Christan vandaag?
Ja, ik vind het ook jammer, maar zij wil het zo. En dan moet zij ook maar weer degene zijn die contact opneemt, als ze dat wil. Ze is het nooit met onze relatie eens geweest.

Christan is weer naar school vandaag. Vanmorgen was hij weer helemaal in orde gelukkig. Wel heeft hij een paracetamolletje mee voor het geval dat. Dan kan hij eerst proberen of het daarmee nog wel gaat (in een poging om hem wat minder te laten missen op school).
pi_78678549
Ik hoop echt dat Christan nu opknapt, Rewimo! Maar goed; er lopen nog wat zaken. begrijp ik..
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:35 schreef trui het volgende:
lily, bij jullie ook al zo'n slecht contact met je (schoon?)moeder. treurig inderdaad! ik snap ook nooit goed dat oma's & opa's het zover laten komen, zo'n enorm gemis als je je eigen kleinkinderen niet kunt zien opgroeien lijkt me.
Schoonmoeder, en ja, ongelooflijk heh. Haar prachtige kleinkinderen...mist ze gewoon.. (en haar eigen zoon natuurlijk)
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:09:52 #292
279126 anjelieren
pi_78678729
rewimo, goed dat christan weer naar school is. Hopelijk red hij het de hele dag. Misschien zou je moeder eigenlijk ook wel eens willen vertellen, waarom ze het contact heeft verbroken, want je hoort het nu van een kant he., of zie ik dat verkeerd.
pi_78678878
Wil je nu dat de moeder van Rewimo dat hier komt vertellen
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:20:52 #294
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78679232
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:13 schreef lily het volgende:
Wil je nu dat de moeder van Rewimo dat hier komt vertellen
pi_78679255
Waar staat dat ik het over Kim heb?

Misschien vind ik de algemene tendens wel dat er teveel naar etiketjes gezocht word(t?).
No offence overigens tot de echte gevallen, maar daar weet ik dan ook weer van dat het best kwetsend over kan komen als er maar zo lichtjes geroepen word dat mijn kind autisme/PDD/ADHD of wat er al niet "in" is tegenwoordig heeft.
  † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 13:22:34 #296
43556 miss_dynastie
pi_78679329
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:09 schreef anjelieren het volgende:
rewimo, goed dat christan weer naar school is. Hopelijk red hij het de hele dag. Misschien zou je moeder eigenlijk ook wel eens willen vertellen, waarom ze het contact heeft verbroken, want je hoort het nu van een kant he., of zie ik dat verkeerd.
En dan ga jij natuurlijk tegen haar vertellen: waarom heb je steeds zo'n kritiek op je dochter, je hebt zelfs het contact verbroken vanwege haar huwelijk, ik neem aan dat ze ook wel iets goeds heeft, ze is toch je dochter, je hebt er maar een hoor.
?

Rewimo, ik hoop toch dat ze gauw vinden wat er aan de hand is met het manneke
pi_78679529
Ze weten er nu gewoon meer van daarom lijkt het alsof het "in" is. Vroeger waren deze kinderen gewoon of raar of vervelend of moeilijk opvoedbaar.
Het viel rauw op ons dak toen de school ermee kwam dat er iets mis zou zijn met ons kind want daar hadden wij nooit bij stilgestaan, dat klopt.
Maar wat ook kwetsend is, is dat mensen roepen (als je het over ADHD hebt); oh, ja, tuurlijk! Een verzinsel van mensen die hun kind niet kunnen opvoeden..

Niet dat ik vind dat er heel makkelijk met etiketjes moet worden omgegaan hoor. Als ouder svp heel kritisch blijven!
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:29:37 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78679634
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:21 schreef easy-going het volgende:
Waar staat dat ik het over Kim heb?

Misschien vind ik de algemene tendens wel dat er teveel naar etiketjes gezocht word(t?).
No offence overigens tot de echte gevallen, maar daar weet ik dan ook weer van dat het best kwetsend over kan komen als er maar zo lichtjes geroepen word dat mijn kind autisme/PDD/ADHD of wat er al niet "in" is tegenwoordig heeft.
OK, dat heb ik dan verkeerd begrepen. maar ook als 't niet specifiek over kim gaat vind ik 't wel wat te simpel om maar te stellen dat het alleen maar om een tendens gaat. ik snap (denk ik) wat je bedoelt, maar ook weet ik dat je als ouder over 't algemeen juist liever niet hebt dat er echt iets is met je kind, en dat je echt niet voor de lol zo'n onderzoekstraject in gaat. wij hebben zelf ook pas echt op aanraden van leidsters bij 't kdv en later de juffen op school die stap gezet, en nu ben ik toch blij dat we dat gedaan hebben ipv de kop in 't zand laten zitten. hoe eerder een en ander duidelijk is, hoe beter.
in de haak.
pi_78679738
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:29 schreef trui het volgende:
, maar ook weet ik dat je als ouder over 't algemeen juist liever niet hebt dat er echt iets is met je kind, en dat je echt niet voor de lol zo'n onderzoekstraject in gaat.
dat bedoel ik
pi_78679848
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:26 schreef lily het volgende:
Maar wat ook kwetsend is, is dat mensen roepen (als je het over ADHD hebt); oh, ja, tuurlijk! Een verzinsel van mensen die hun kind niet kunnen opvoeden..

Maar ik heb ook wel eens het idee dat ouders van kinderen die slecht opgevoed worden en daardoor lastig en druk zijn het wel makkelijk vinden als er een etiketje opgeplakt word.
"Jaaa, hij luistert niet he, maarja hij heeft vast ADHD"

Waardoor de echte "gevallen" weer de geqoute reacties opwekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')