abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80558917
@Harribo: zonder een oordeel te vellen: je schrijft over veel prikkels... is er nooit gepraat over Asperger? Veel mensen die dat hebben, kregen die diagnose pas in een laat stadium te horen. Doordat mensen met ASS voortdurend overvraagd worden, kunnen ze uiteindelijk overspannen raken, met alle gevolgen van dien. Wat je vertelt over de instroom vanuit de Bijstand, klopt inderdaad.

Een diagnose Asperger vergroot trouwens de kans op Wajong, omdat die stoornis aangeboren is (en dus al ontstaan voor het begin van het 18e levensjaar).
pi_80570406
Zijn psychologen het met je eens dat je niet kunt werken????

Want dan kunnen hun toch een verklaring laten schrijven en wat hun bevindingen zijn.
En vraag hulp van de instantie MEE. Voordat ik naar mijn eerste gesprek ging was ik goed voorbereid en had ik stapels met papieren bij me. o.a. medisch dossier verslag van revalidatiecentrum etc etc etc.
pi_80570714
@haribo ben jij wel naar de rechter geweest of heb je iig een advocaat in de arm genomen.

Ik heb binnenkort de hoorzitting (telefonisch) dus zal wel tzt posten hoe dat afloopt. Als die hoorzitting is geweest dan zal het natuurlijk weer een paar weken duren voordat er een beslissing wordt gemaakt.. Maar als deze naar mijn mening onrechtvaardig is dan ga ik een advocaat in de arm nemen.

Ja ik heb verklaringen van huisarts en psychiater btw

@haribo succes man en doe rustig aan
pi_80570796
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:33 schreef Riann het volgende:
Zijn psychologen het met je eens dat je niet kunt werken????

Want dan kunnen hun toch een verklaring laten schrijven en wat hun bevindingen zijn.
En vraag hulp van de instantie MEE. Voordat ik naar mijn eerste gesprek ging was ik goed voorbereid en had ik stapels met papieren bij me. o.a. medisch dossier verslag van revalidatiecentrum etc etc etc.
Mijn psychiater heeft trouwens niet gezegd dat ik niet kan werken, maar heeft wel de hele gang van zaken omtrent mijn behandeling en de diagnoses beschreven. Aan de hand hiervan is het aan het uwv om te schatten in hoeverre een persoon arbeidsongeschikt is.
pi_80570918
ik veroordeel hier niemand maar ik vind wel dat er vaak veel misbruik word gemaakt van uitkering zoals de wajong en dat vind ik echt te betreuren. Want er zijn ooit mensen de dupe van die eigenlijk wel recht hebben op een wajong.
pi_80570994
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:41 schreef SameOldGrind het volgende:

[..]

Mijn psychiater heeft trouwens niet gezegd dat ik niet kan werken, maar heeft wel de hele gang van zaken omtrent mijn behandeling en de diagnoses beschreven. Aan de hand hiervan is het aan het uwv om te schatten in hoeverre een persoon arbeidsongeschikt is.
Waarom ga je niet de uren werken die je wel kunt werken???
pi_80570999
ik denk dat het misbruik wel meevalt, aangezien het al een hel is om een wajong te krijgen als je er ECHT recht op hebt
pi_80571056
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:46 schreef SameOldGrind het volgende:
ik denk dat het misbruik wel meevalt, aangezien het al een hel is om een wajong te krijgen als je er ECHT recht op hebt
Voor mij was het geen hel om hem te krijgen
pi_80571214
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:46 schreef Riann het volgende:

[..]

Waarom ga je niet de uren werken die je wel kunt werken???
ja k ben bereid de uren te werken die ik kan wekren uiteraard. Dit zal in samenwerking met het uwv gaan. Aangezien zij passend werk voor mij voorstellen en ook de werkgever op de hoogte stellen van mijn beperkingen.

Maar goed wat zou ik momenteel kunnen?

Iets thuis achter de pc ofzo
pi_80571336
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:51 schreef SameOldGrind het volgende:

[..]

ja k ben bereid de uren te werken die ik kan wekren uiteraard. Dit zal in samenwerking met het uwv gaan. Aangezien zij passend werk voor mij voorstellen en ook de werkgever op de hoogte stellen van mijn beperkingen.

Ik heb duurbelasting gedaan bij blixembosch revalidatiecentrum. Zo kun je er achter komen wat je kunt en hoelang dat je iets kunt. Zo laat je ook nog eens zien dat je wel wilt.
pi_80571463
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:51 schreef SameOldGrind het volgende:

[..]

Maar als jij geen wajong hebt dan wil geen 1 werkgever jou aannemen omdat er dan geen voordelen aanzitten voor de werkgever. Dus vind het dom van het UWV dat ze het zo willen doen. En als je wajong hebt dan neemt nog niemand je aan is mijn ervaring. En nu ben ik zover dat ik helemaal niet kan werken is zonde van de paar jaar wat wel nog had gekund en dan was ik misschien beter af geweest dan wat ik nu ben van al die jaren thuis zitten.
pi_80571519
o ja nog een bericht en een advies schakel stichting MEE in.
  zondag 25 april 2010 @ 11:46:26 #88
188719 Harribo
Voetbalfan
pi_80689809
Allemaal reacties, heel fijn.

Wat betreft dat schoonmaakwerk, daar heb ik ook aan gedacht. Ik heb het zelfs in het verleden ook een tijd gedaan. Alleen...aangezien ik vrij intelligent ben....heb ik het vermoeden dat het op den duur een burn out oplevert omdat het werk geen voldoening oplevert.
Wat trouwens niet wil zeggen dat ik het misschien ooit nog een kans wil geven overigens.
Heb trouwens ook geen flauw idee hoeveel je zou moeten verdienen om uit de bijstand te blijven, wat verdient een schoonmaker tegenwoordig gemiddeld?

De afgelopen jaren heb ik ook veel dingen geprobeerd op mijn vakgebied. Ik heb natuurlijk HTS Informatica en als ik bijv 20 uur per week daar in zou slagen, krijg ik per uur veel meer dan een simpel baantje waardoor ik én op niveau bezig ben én uit de bijstand. Maar helaas is dat tot nu toe mislukt allemaal.

Voor mijzelf beginnen heb ik ook wel eens aan zitten denken, maar dat lijkt me eng. Voor je het weet, ben je toch zoveel uren bezig dat het misschien te veel wordt. Maar grootste tegen-factor is toch de sociale dienst, die willen niet dat je voor jezelf begint in eerste instantie.
Ik ben trouwens sowieso bang voor werk geworden. Als je elke keer hetzelfde liedje meemaakt, wordt het toch die angst en negatieve ervaringen die overheersen. Hoop dat dat ooit anders wordt.
Mijn zelfvertrouwen is inmiddels ook tot een nulpunt gedaald voor wat betreft werk.

Of ik nu wel of geen Wajong krijg...tja wat ik kan er aan doen? De eisen zijn nu eenmaal streng.
Las laatst dat bijna de helft van de mensen in de bijstand moeilijk aan het werk komen door allerlei arbeidsongeschiktheidsdingetjes.
Enfin, komende maandag mag ik praten bij de soos. Gaan ze kijken wat er loos met mij is en waar ik nog wel geschikt voor ben. Spannend maar klinkt tenminste constructief.

Wat betreft psychologen/psychiaters die mij eventueel arbeidsongeschikt kunnen verklaren: dat doen ze niet. Lijkt alsof ze dat niet mogen of niet durven. Ik vermoed dat zoiets alleen maar gaat spelen indien er druk op mij zou worden uitgeoefend en ik op het randje van een hoge flat sta.
En ergens heb ik ook nog wel het idee dat het in de toekomst heel misschien nog wel goed zal komen met mij. Maar ja...dat is een heeeel klein puntje. Mijn omgeving heeft er best wel veel vertrouwen in moet ik zeggen. Tja die zien natuurlijk ook iemand die flink wat capaciteiten heeft en wel wil. Ik hoop dat ze dingen dan zien die ik niet kan zien.

Mensen die lopen te zaniken dat er misbruik van de sociale voorzieningen worden gemaakt. Mijn ervaring in mijn wereldje om mij heen is dat dat wel meevalt. Kortzichtig denk ik.
Mensen denken zeker dat de meeste mensen daar voor hun lol in zitten dan?

Asperger? Dat heb ik echt niet. Heb zelf tijdelijk gewerkt tussen kinderen met Asperger. Dus weet er iets van. Nee dat van mij is ontstaan toen ik heel nerveus werd opeens en allerlei angsten kreeg.
Ik had toen een baan op een slachthuis waar ik keihard werkte en van de een op de andere dag sloop de (mentale) vermoeidheid in. Moest toen ook meteen stoppen. Een optelsom van alles daarvoor, dit was alleen de druppel. Soort chronische vermoeidheid/burn out met angsten en/of een depressie. Mijn eigen natte vinger diagnose

[ Bericht 7% gewijzigd door Harribo op 25-04-2010 11:56:15 ]
Hoop doet voetballen
  zondag 25 april 2010 @ 14:31:33 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80694335
Harribo, je maakt toch geen gebruik van sociale voorzieningen momenteel? Of alleen maar bijstand?
In jouw geval vind ik het terecht dat je verzoek is afgewezen. Als het toegewezen zou worden dan zou ik het misbruik van sociale voorzieningen vinden. Want het lijkt er op dat je wel kunt werken, maar het werk dat je kunt (simpele baantjes zonder stress) niet wilt doen.
Ikzelf heb ook wel eens geen zin in m'n werk. Ik ken zelfs mensen die dag in dag uit geen zin hebben in hun werk. Maar die werken wel gewoon, voor hun kinderen of voor zichzelf, en daar heb ik ontiegelijk veel respect voor .

Dit zijn overigens de lonen voor schoonmakers volgens de CAO. http://www.euroadviseurs.nl/schoonmaak_cao.htm
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 25 april 2010 @ 21:00:02 #90
188719 Harribo
Voetbalfan
pi_80706969
quote:
Op zondag 25 april 2010 14:31 schreef Maanvis het volgende:
Harribo, je maakt toch geen gebruik van sociale voorzieningen momenteel? Of alleen maar bijstand?
In jouw geval vind ik het terecht dat je verzoek is afgewezen. Als het toegewezen zou worden dan zou ik het misbruik van sociale voorzieningen vinden. Want het lijkt er op dat je wel kunt werken, maar het werk dat je kunt (simpele baantjes zonder stress) niet wilt doen.
Ikzelf heb ook wel eens geen zin in m'n werk. Ik ken zelfs mensen die dag in dag uit geen zin hebben in hun werk. Maar die werken wel gewoon, voor hun kinderen of voor zichzelf, en daar heb ik ontiegelijk veel respect voor .
Alleen maar bijstand. Ik heb steeds geprobeerd om werk te vinden binnen mijn vakgebied.
Dat was ook met het idee dat ik dan snel de bijstand weer uit zou kunnen.
Ik kan ook wel iets werken hoor, alleen niet hele lange dagen. Ik ga ook zeker weer wat doen binnenkort en dat zullen dan ook simpelere baantjes zijn, wees maar niet bang. Ik ben niet te beroerd om te werken, ook niet beneden mijn niveau.
En mijn problematiek reikt wel wat verder dan alleen maar geen zin hebben maar meer of ik het werk kan volhouden. Ben wat dat betreft ook zeker niet uitgeprobeerd in het werk. Kan je wel een lijst geven van symptomen waar ik last van krijg als je mij niet gelooft. Symptomen die de TS aankaart, herken ik grotendeels oa ook wel.
Hoop doet voetballen
pi_80707852
Naar Maanvis hoef je je eigenlijk niet te verantwoorden, wat hem betreft worden de uitkeringen per direct afgeschaft. Tenminste, dat vermoeden heb ik. Nederland is al heel ver qua streven naar meer arbeidsparticipatie. Denk aan Work First projecten voor mensen in de bijstand. In sommige gemeentes 32 uur per week werken voor een bijstandsuitkering. Ik ben geen rekenwonder, maar dat is geloof ik iets van 2,50 euro netto per uur. Voor eenvoudig werk komt ook niet iedereen in aanmerking. Al zou op niet werken levenslang staan, dan nog zal er werkloosheid zijn. Er is altijd een bepaalde basiswerkloosheid.
pi_80707910
kudt, verkeerde knopje
  zondag 25 april 2010 @ 21:24:38 #93
188719 Harribo
Voetbalfan
pi_80708121
quote:
Op zondag 25 april 2010 21:18 schreef sempron2400 het volgende:
Naar Maanvis hoef je je eigenlijk niet te verantwoorden, wat hem betreft worden de uitkeringen per direct afgeschaft. Tenminste, dat vermoeden heb ik.
Snap ook niet waar Maanvis de info vandaan haalt voor wat betreft zijn reactie op mijn verhaal hoor maar enfin.
Hoop doet voetballen
pi_80708265
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:46 schreef Harribo het volgende:
Allemaal reacties, heel fijn.

Wat betreft dat schoonmaakwerk, daar heb ik ook aan gedacht. Ik heb het zelfs in het verleden ook een tijd gedaan. Alleen...aangezien ik vrij intelligent ben....heb ik het vermoeden dat het op den duur een burn out oplevert omdat het werk geen voldoening oplevert.

Waarom zou je overigens geen voldoening kunnen halen uit schoonmaakwerk? Omdat je er niet voor hoeft te studeren?
Je kunt volgens mij uit alles wat niet achter een lopende band is en waar je een eindresultaat ziet voldoening halen. Gewoon door het zo goed mogelijk te doen. Jezelf te motiveren. En als je dan echt intelligent bent groei je vanzelf uit je baan.
En als je werkervaring hebt en de routine, en het gaat allemaal, dan kun je ook iets 'beters' proberen.
Lukt het niet, dan weet je dat ook.

Maar om nu liever een uitkering te krijgen dan te proberen om te werken omdat je denkt dat het werk geen voldoening oplevert??

Ja, dan ben ik een korzichtig mens en zie dit als onterecht gebruik maken van sociale voorzieningen.
  zondag 25 april 2010 @ 21:32:33 #95
299345 zomermuis
piep piep <3
pi_80708517
mensen die zichzelf dingen aanpraten is zooo 1900, praat jezelf geen dingen aan
en ga gewoon werken

van hard werken is nooit iemand minder geworden mien jong

(en nu niet antwoorden met, 'nee' ik ben zielig, dit en dat.. )
quote:
.aangezien ik vrij intelligent ben....heb ik het vermoeden dat
Dit is toch wel het stomste wat ik in minstens 3mnd tijd heb gehoord, en (behoudens) in de 3mnd daarvoor heb ik dan wel 1 x naar 'lekker slim' gekeken

zo'n opmerking getuigd alles behalve dat van intelligentie
pi_80708698
quote:
Op zondag 25 april 2010 21:27 schreef annavankleef het volgende:

[..]

Waarom zou je overigens geen voldoening kunnen halen uit schoonmaakwerk? Omdat je er niet voor hoeft te studeren?
Je kunt volgens mij uit alles wat niet achter een lopende band is en waar je een eindresultaat ziet voldoening halen. Gewoon door het zo goed mogelijk te doen. Jezelf te motiveren. En als je dan echt intelligent bent groei je vanzelf uit je baan.
En als je werkervaring hebt en de routine, en het gaat allemaal, dan kun je ook iets 'beters' proberen.
Lukt het niet, dan weet je dat ook.

Maar om nu liever een uitkering te krijgen dan te proberen om te werken omdat je denkt dat het werk geen voldoening oplevert??

Ja, dan ben ik een korzichtig mens en zie dit als onterecht gebruik maken van sociale voorzieningen.
Precies, dat is waar. Door er toch iets van proberen te maken kun je de tijd dragelijker maken. Ik heb zelf ook een tijdje in een vervelende omgeving gewerkt. Maar het werk en de collega’s ben ik toch trouw gebleven. Vanuit een Wajong-uitkering (loondispensatie) stond ik toch een beetje onderaan de sociale ladder, die tokkies hadden het toch beter voor elkaar met in ieder geval een volledig salaris.

Ik wist ook toen ook nog niet hoe het is om bij een echt fijne werkgever te werken. Nu zie ik pas goed de verschillen tussen een leven als arbeider en mijn huidige werkzaamheden als onderzoeker.

De keuring van het UWV is trouwens een stuk strenger geworden, misbruik maken van de voorzieningen is dan ook praktisch niet mogelijk. Voordeel bij de Wajong is dat er meer maatwerk mogelijk is bij de re-integratie.
  zondag 25 april 2010 @ 21:50:50 #97
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80709386
quote:
Op zondag 25 april 2010 21:18 schreef sempron2400 het volgende:
Naar Maanvis hoef je je eigenlijk niet te verantwoorden, wat hem betreft worden de uitkeringen per direct afgeschaft. Tenminste, dat vermoeden heb ik.
Als ik dat vond dan had ik dat wel gezegd . Ik snap ook niet dat je hem zo verdedigt. Als hij een wajong/wa uitkering zou krijgen dan zou dat geld uit het potje waarvan jij je uitkering ontving komen. Dat de uitkeringen zo weinig stijgen komt ook doordat er mensen gebruik van maken die er eigenlijk geen recht op zouden moeten hebben.
quote:
Nederland is al heel ver qua streven naar meer arbeidsparticipatie. Denk aan Work First projecten voor mensen in de bijstand. In sommige gemeentes 32 uur per week werken voor een bijstandsuitkering. Ik ben geen rekenwonder, maar dat is geloof ik iets van 2,50 euro netto per uur. Voor eenvoudig werk komt ook niet iedereen in aanmerking. Al zou op niet werken levenslang staan, dan nog zal er werkloosheid zijn. Er is altijd een bepaalde basiswerkloosheid.
Ik vind ook dat mensen die werken gewoon minimumloon moeten krijgen, niet om 'een uitkering te kunnen behouden'. Dat vermindert ook een hoop bureacratie eromheen. Er is altijd wel wat te doen in een dorp/stad .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 25 april 2010 @ 21:55:59 #98
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80709671
quote:
Op zondag 25 april 2010 21:00 schreef Harribo het volgende:

[..]

Alleen maar bijstand. Ik heb steeds geprobeerd om werk te vinden binnen mijn vakgebied.
Dat was ook met het idee dat ik dan snel de bijstand weer uit zou kunnen.
Ik kan ook wel iets werken hoor, alleen niet hele lange dagen. Ik ga ook zeker weer wat doen binnenkort en dat zullen dan ook simpelere baantjes zijn, wees maar niet bang. Ik ben niet te beroerd om te werken, ook niet beneden mijn niveau.
dat respecteer ik wel, dat je tenminste wilt werken
quote:
En mijn problematiek reikt wel wat verder dan alleen maar geen zin hebben maar meer of ik het werk kan volhouden. Ben wat dat betreft ook zeker niet uitgeprobeerd in het werk. Kan je wel een lijst geven van symptomen waar ik last van krijg als je mij niet gelooft. Symptomen die de TS aankaart, herken ik grotendeels oa ook wel.
Ik geloof wat je zegt volkomen, maar je conclusies zijn verkeerd . De experts zijn het daar ook mee eens, dus waarschijnlijk sta je daarin niet zo sterk.
Zie de afwijzing als een nieuwe kans in je leven .
Een gedicht over Maanvis
pi_80717885
ik denk gewoon zo je bent niet voor niks afgewezen voor de wajong. Ik had stapels papieren bij toen ik naar de UWV arts ging daar zie ik jullie niet over praten. Ik heb er 2 gesprekken gehad met de UWV arts en niet omdat hij twijfelde over zijn advies nee dat hij alles van mij in het dossier had zitten. Hij zei in het eerste gesprek tussen neus en lippen al dat ik die wajong zou krijgen dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.

Sommige vragen aan mij zou je niet willen werken dan is mijn antwoord erop NEE. Ik wil wel GEZOND ZIJN EN WERKEN.
  maandag 26 april 2010 @ 11:28:05 #100
188719 Harribo
Voetbalfan
pi_80721995
Ik ga hier niet tegen mensen aanpraten die menen mij te kennen via een paar berichten en mijn mentaliteit in twijfel trekken.
Blijkbaar hebben ze zelf niet zo iets ervaren als ik of de TS. Dan praat je echt wel anders, kortzichtigheid ten top. Met mijn mentaliteit is absoluut niets mis hoor, maar dat is ook niet de discussie hier.

Enfin, ben net bij de sociale dienst geweest. Die willen niet eens dat ik op dit moment ga werken.
Dat zijn dus mensen die mij inmiddels kennen, niet alleen via dit forum, en ook de mensen zijn die je liever vandaag dan morgen schoppen naar werk hoor.
En ze zeiden ook dat ik niet te simpel werk later moest doen vanwege mijn intelligentie/capaciteiten want dan zou ik weer afbranden. Heb zelfs schoonmaakwerk aangekaart maar dat vonden ze zeer onverstandig. Ik heb hun niets verteld, ik heb er alleen maar gezeten en het voornamelijk aan gehoord.
Die vinden nu dat ik eerst doorgelicht moet worden middels een traject. Sta ik zelf ook wel achter.
Hoop wel dat het niet te lang gaat duren en/of weinig oplevert. Zou ik zonde van mijn tijd vinden.

Ergens ben ik ook wel blij dat ik niet in de WAJONG zit. Hoe gek het ook klinkt, het geeft aan dat "men" mij nog niet opgegeven heeft. Ik zelf ook niet, dus wie weet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Harribo op 26-04-2010 11:39:04 ]
Hoop doet voetballen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')