Mijn psychiater heeft trouwens niet gezegd dat ik niet kan werken, maar heeft wel de hele gang van zaken omtrent mijn behandeling en de diagnoses beschreven. Aan de hand hiervan is het aan het uwv om te schatten in hoeverre een persoon arbeidsongeschikt is.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:33 schreef Riann het volgende:
Zijn psychologen het met je eens dat je niet kunt werken????
Want dan kunnen hun toch een verklaring laten schrijven en wat hun bevindingen zijn.
En vraag hulp van de instantie MEE. Voordat ik naar mijn eerste gesprek ging was ik goed voorbereid en had ik stapels met papieren bij me. o.a. medisch dossier verslag van revalidatiecentrum etc etc etc.
Waarom ga je niet de uren werken die je wel kunt werken???quote:Op woensdag 21 april 2010 19:41 schreef SameOldGrind het volgende:
[..]
Mijn psychiater heeft trouwens niet gezegd dat ik niet kan werken, maar heeft wel de hele gang van zaken omtrent mijn behandeling en de diagnoses beschreven. Aan de hand hiervan is het aan het uwv om te schatten in hoeverre een persoon arbeidsongeschikt is.
Voor mij was het geen hel om hem te krijgenquote:Op woensdag 21 april 2010 19:46 schreef SameOldGrind het volgende:
ik denk dat het misbruik wel meevalt, aangezien het al een hel is om een wajong te krijgen als je er ECHT recht op hebt
ja k ben bereid de uren te werken die ik kan wekren uiteraard. Dit zal in samenwerking met het uwv gaan. Aangezien zij passend werk voor mij voorstellen en ook de werkgever op de hoogte stellen van mijn beperkingen.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:46 schreef Riann het volgende:
[..]
Waarom ga je niet de uren werken die je wel kunt werken???
Ik heb duurbelasting gedaan bij blixembosch revalidatiecentrum. Zo kun je er achter komen wat je kunt en hoelang dat je iets kunt. Zo laat je ook nog eens zien dat je wel wilt.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:51 schreef SameOldGrind het volgende:
[..]
ja k ben bereid de uren te werken die ik kan wekren uiteraard. Dit zal in samenwerking met het uwv gaan. Aangezien zij passend werk voor mij voorstellen en ook de werkgever op de hoogte stellen van mijn beperkingen.
Maar goed wat zou ik momenteel kunnen?
Iets thuis achter de pc ofzo
Maar als jij geen wajong hebt dan wil geen 1 werkgever jou aannemen omdat er dan geen voordelen aanzitten voor de werkgever. Dus vind het dom van het UWV dat ze het zo willen doen. En als je wajong hebt dan neemt nog niemand je aan is mijn ervaring. En nu ben ik zover dat ik helemaal niet kan werken is zonde van de paar jaar wat wel nog had gekund en dan was ik misschien beter af geweest dan wat ik nu ben van al die jaren thuis zitten.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:51 schreef SameOldGrind het volgende:
[..]
ja k ben bereid de uren te werken die ik kan wekren uiteraard. Dit zal in samenwerking met het uwv gaan. Aangezien zij passend werk voor mij voorstellen en ook de werkgever op de hoogte stellen van mijn beperkingen.
Maar goed wat zou ik momenteel kunnen?
Iets thuis achter de pc ofzo
Alleen maar bijstand. Ik heb steeds geprobeerd om werk te vinden binnen mijn vakgebied.quote:Op zondag 25 april 2010 14:31 schreef Maanvis het volgende:
Harribo, je maakt toch geen gebruik van sociale voorzieningen momenteel? Of alleen maar bijstand?
In jouw geval vind ik het terecht dat je verzoek is afgewezen. Als het toegewezen zou worden dan zou ik het misbruik van sociale voorzieningen vinden. Want het lijkt er op dat je wel kunt werken, maar het werk dat je kunt (simpele baantjes zonder stress) niet wilt doen.
Ikzelf heb ook wel eens geen zin in m'n werk. Ik ken zelfs mensen die dag in dag uit geen zin hebben in hun werk. Maar die werken wel gewoon, voor hun kinderen of voor zichzelf, en daar heb ik ontiegelijk veel respect voor.
Snap ook niet waar Maanvis de info vandaan haalt voor wat betreft zijn reactie op mijn verhaal hoor maar enfin.quote:Op zondag 25 april 2010 21:18 schreef sempron2400 het volgende:
Naar Maanvis hoef je je eigenlijk niet te verantwoorden, wat hem betreft worden de uitkeringen per direct afgeschaft. Tenminste, dat vermoeden heb ik.
quote:Op zondag 25 april 2010 11:46 schreef Harribo het volgende:
Allemaal reacties, heel fijn.
Wat betreft dat schoonmaakwerk, daar heb ik ook aan gedacht. Ik heb het zelfs in het verleden ook een tijd gedaan. Alleen...aangezien ik vrij intelligent ben....heb ik het vermoeden dat het op den duur een burn out oplevert omdat het werk geen voldoening oplevert.
Dit is toch wel het stomste wat ik in minstens 3mnd tijd heb gehoord, en (behoudens) in de 3mnd daarvoor heb ik dan wel 1 x naar 'lekker slim' gekekenquote:.aangezien ik vrij intelligent ben....heb ik het vermoeden dat
Precies, dat is waar. Door er toch iets van proberen te maken kun je de tijd dragelijker maken. Ik heb zelf ook een tijdje in een vervelende omgeving gewerkt. Maar het werk en de collega’s ben ik toch trouw gebleven. Vanuit een Wajong-uitkering (loondispensatie) stond ik toch een beetje onderaan de sociale ladder, die tokkies hadden het toch beter voor elkaar met in ieder geval een volledig salaris.quote:Op zondag 25 april 2010 21:27 schreef annavankleef het volgende:
[..]
Waarom zou je overigens geen voldoening kunnen halen uit schoonmaakwerk? Omdat je er niet voor hoeft te studeren?
Je kunt volgens mij uit alles wat niet achter een lopende band is en waar je een eindresultaat ziet voldoening halen. Gewoon door het zo goed mogelijk te doen. Jezelf te motiveren. En als je dan echt intelligent bent groei je vanzelf uit je baan.
En als je werkervaring hebt en de routine, en het gaat allemaal, dan kun je ook iets 'beters' proberen.
Lukt het niet, dan weet je dat ook.
Maar om nu liever een uitkering te krijgen dan te proberen om te werken omdat je denkt dat het werk geen voldoening oplevert??
Ja, dan ben ik een korzichtig mens en zie dit als onterecht gebruik maken van sociale voorzieningen.
Als ik dat vond dan had ik dat wel gezegdquote:Op zondag 25 april 2010 21:18 schreef sempron2400 het volgende:
Naar Maanvis hoef je je eigenlijk niet te verantwoorden, wat hem betreft worden de uitkeringen per direct afgeschaft. Tenminste, dat vermoeden heb ik.
Ik vind ook dat mensen die werken gewoon minimumloon moeten krijgen, niet om 'een uitkering te kunnen behouden'. Dat vermindert ook een hoop bureacratie eromheen. Er is altijd wel wat te doen in een dorp/stadquote:Nederland is al heel ver qua streven naar meer arbeidsparticipatie. Denk aan Work First projecten voor mensen in de bijstand. In sommige gemeentes 32 uur per week werken voor een bijstandsuitkering. Ik ben geen rekenwonder, maar dat is geloof ik iets van 2,50 euro netto per uur. Voor eenvoudig werk komt ook niet iedereen in aanmerking. Al zou op niet werken levenslang staan, dan nog zal er werkloosheid zijn. Er is altijd een bepaalde basiswerkloosheid.
dat respecteer ik wel, dat je tenminste wilt werkenquote:Op zondag 25 april 2010 21:00 schreef Harribo het volgende:
[..]
Alleen maar bijstand. Ik heb steeds geprobeerd om werk te vinden binnen mijn vakgebied.
Dat was ook met het idee dat ik dan snel de bijstand weer uit zou kunnen.
Ik kan ook wel iets werken hoor, alleen niet hele lange dagen. Ik ga ook zeker weer wat doen binnenkort en dat zullen dan ook simpelere baantjes zijn, wees maar niet bang. Ik ben niet te beroerd om te werken, ook niet beneden mijn niveau.
Ik geloof wat je zegt volkomen, maar je conclusies zijn verkeerdquote:En mijn problematiek reikt wel wat verder dan alleen maar geen zin hebben maar meer of ik het werk kan volhouden. Ben wat dat betreft ook zeker niet uitgeprobeerd in het werk. Kan je wel een lijst geven van symptomen waar ik last van krijg als je mij niet gelooft. Symptomen die de TS aankaart, herken ik grotendeels oa ook wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |