abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78098898
Zeker, ik heb er nog een euro of 5 voor betaald maar het is het zelfs meer dan waard!
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:31:01 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78099191
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nou en? Hij heeft iets gemaakt dat goed werkt, was de eerste met het idee en heeft het blijkbaar goed uitgevoerd. Waar komt dat toch vandaan dat je vooral niet te veel geld mag verdienen met je eigen ideeën en dat alles maar gratis moet zijn?
Had ik een iPhone, had ik het ook gekocht.
En het is zijn goed recht. Het werkt tenminste beter dan die NS rommel
pi_78099500
Vage NS toch weer
Gisteravond even gekeken en besloten om de trein van 09.45 te pakken. Kijk ik vanochtend nog even vlak voordat ik weg moest, blijkt die trein helemaal niet meer op de site te staan (en niet te rijden). Fijn is dat!
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:50:14 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78100001
Vanaf welk station was dat? En waarheen?
Ben benieuwd welke trein een spookmelding was op de ns site
pi_78102281
Intercity naar Deventer. Zou 09.45 vertrekken vanuit Apeldoorn vanaf spoor 4
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:50:13 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78102452
quote:
Vertrek 09:45 Aankomst 09:56

Woensdag 17 februari 2010 Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
09:45 Apeldoorn 4 Deventer Intercity (NS)
09:56 Deventer 2
Ook de Doorkomststaat op Somda herkent deze Intercity.
Als hij echt niet gereden heeft, is hij uitgevallen om een of andere reden.
  woensdag 17 februari 2010 @ 16:09:26 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78103295
Ik heb de Trein-applicatie voor Windows Mobile. Dat ding is uiteindelijk net zo snel als naar m.ns.nl gaan
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 februari 2010 @ 16:12:40 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78103465
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:50 schreef greavy het volgende:

[..]

Ook de Doorkomststaat op Somda herkent deze Intercity.
Als hij echt niet gereden heeft, is hij uitgevallen om een of andere reden.
De 2800. Waarschijnlijk last gehad van de verstoring tussen Utrecht en Bilthoven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78103494
Waarom wordt de Thalys eigenlijk niet omgeleid? Het is toch schandalig dat Thalys zijn reizigers zo in de kou laat staan!
Of bijvoorbeeld de Thalys op een deeltraject laten rijden. Gent - Parijs.
De personen van Brussel naar Gent met Belgisch materieel vervoeren.
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:23:48 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78106553
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:13 schreef its_me_ het volgende:
Waarom wordt de Thalys eigenlijk niet omgeleid? Het is toch schandalig dat Thalys zijn reizigers zo in de kou laat staan!
Of bijvoorbeeld de Thalys op een deeltraject laten rijden. Gent - Parijs.
De personen van Brussel naar Gent met Belgisch materieel vervoeren.
Omdat ze geen vervoersplicht hebben?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:27:29 #61
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_78106706
tgvp

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_78106928
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat ze geen vervoersplicht hebben?
Ze hebben dan misschien geen wettelijke vervoersplicht maar m.i. wel een morele vervoersplicht.
En het is toch ontzettend slecht voor het imago?
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 17:43:39 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_78107308
Kan Thalys in België wel over de gewone sporen eigenlijk, of is dit een hele domme vraag?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78107360
Thalys rijdt ook naar Oostende, dus lijkt me geen probleem.
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 17:47:55 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_78107487
Oké tja, het zou dan vriendelijk geweest zijn om m om te leiden. Maar misschien voegt dat te weinig toe aan de uitgedunde dienstregeling.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78107756
In België zijn maar een beperkt aantal lijnen waar Thalys toegelaten is, geen idee of ze hem wel via Lille kunnen omsturen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:32:17 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78108977
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:54 schreef trainfreak het volgende:
In België zijn maar een beperkt aantal lijnen waar Thalys toegelaten is, geen idee of ze hem wel via Lille kunnen omsturen.
OK, dat maakt het wel extra lastig, maar waarom leggen ze dat dan niet gewoon uit?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:32:36 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78108994
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:32 schreef its_me_ het volgende:

[..]

Ze hebben dan misschien geen wettelijke vervoersplicht maar m.i. wel een morele vervoersplicht.
En het is toch ontzettend slecht voor het imago?
Ja, maar moraal en commercie maken nog wel eens ruzie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78109752
Ik zag 2 thalys stellen gekoppeld voorbij rijden bij Delft richting het Zuiden.
Iemand enig Idee waarom?
bier
pi_78110718
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

OK, dat maakt het wel extra lastig, maar waarom leggen ze dat dan niet gewoon uit?
Sorry, ik heb het verkeerd verwoord.
Er zijn maar enkele lijnen waarop de Thalys rijdt.

Bij ons moet de bestuurder lijnkennis hebben, in Nederland is dit blijkbaar niet verplicht.
Men kan wel een bestuurder die die kennis heeft meesturen met een trein, maar dan zit je weer met extra kosten.
En ik weet niet of de Thalys wel op de lijn Gent-Kortrijk is toegelaten (misschien wel beperkt wegens noodzakelijke omleidingen ofzo)
pi_78110998
In Nederland heb je ook lijnkennis nodig.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:33:56 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78111375
Lijnkennis is ook in Nederland verplicht, en heeft voor zover mij bekend een 'houdbaarheidsdatum' van 12 maanden. Al weet ik niet zeker hoe lijnkennis getoetst wordt... volgens mij is dat iets van de vervoerder zelf.
pi_78111487
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:
Lijnkennis is ook in Nederland verplicht, en heeft voor zover mij bekend een 'houdbaarheidsdatum' van 12 maanden. Al weet ik niet zeker hoe lijnkennis getoetst wordt... volgens mij is dat iets van de vervoerder zelf.
Je zou maar machinist zijn om bijvoorbeeld de merwede-lingelijn.
Iedere dag continu heen en terug
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78112373
Bij ons wordt dat niet getoetst. Je moet zelf als bestuurder weten of je de lijn al voldoende kent of niet. Uiteraard mag je dan wel mee in de stuurpost om alles te noteren (rempunten enzo).
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:10:38 #75
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78116329
GTW te Limburg.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_78117243
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:54 schreef trainfreak het volgende:
Bij ons wordt dat niet getoetst. Je moet zelf als bestuurder weten of je de lijn al voldoende kent of niet. Uiteraard mag je dan wel mee in de stuurpost om alles te noteren (rempunten enzo).
Zwolle - Kampen, zou ik echt niks aanvinden.
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:10:14 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78119400
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:54 schreef trainfreak het volgende:
Bij ons wordt dat niet getoetst. Je moet zelf als bestuurder weten of je de lijn al voldoende kent of niet. Uiteraard mag je dan wel mee in de stuurpost om alles te noteren (rempunten enzo).
Bij ons is wegbekendheid een beetje vaag. Je moet het hebben, je werkgever moet er voor instaan dat je het hebt, en jij zelf ook als machinist. Bij een aanrading de laatste tijd waarbij wegbekendheid een rol speelde, bleek echter dat het niet zo zwart-wit is als altijd is gedacht. In Nederland hebben machinisten altijd omleidingsroutes in hun wegbekendheidspakket zitten. Machinisten die bijvoorbeeld de Thalys rijden, hebben ook wegbekendheid op de route via Den Bosch en Utrecht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78119433
Even een verlate tvp

  woensdag 17 februari 2010 @ 22:35:14 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78120776
Nice plaat Zug!

Binnenkort een extra I6/I10 stam te zien in de BeNeLux. De stam bivakkeert al in Nederland, maar moet nog remproeven doorstaan.
pi_78120971
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:35 schreef greavy het volgende:
Nice plaat Zug!

Binnenkort een extra I6/I10 stam te zien in de BeNeLux. De stam bivakkeert al in Nederland, maar moet nog remproeven doorstaan.
Rijdt-ie nog niet dan? Vanochtend om 08:30 vertrok er in ieder geval een I6/I10 stam uit Roosendaal, de trein van 07:30 is ook al maanden planmatig een I6/I10 stam..
pi_78121511
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:10 schreef bork het volgende:
GTW te Limburg.

[ afbeelding ]
Wat een vreemd plaatje
rechter sein is normale sein het linker een dwerg en dan iets verder bij het wissel staat er een normale sein voor links....
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_78121631
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:50 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Wat een vreemd plaatje
rechter sein is normale sein het linker een dwerg en dan iets verder bij het wissel staat er een normale sein voor links....
Ik heb er ook even naar moeten kijken, maar volgens mij is het meest linker sein voor het aftakkende spoor.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2010 22:53:14 ]
pi_78121899
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb er ook even naar moeten kijken, maar volgens mij is het meest linker sein voor het aftakkende spoor.
Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_78122154
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:58 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)
Misschien was een dwergsein daar niet goed genoeg zichtbaar, vanwege de bocht?

Maar dat weet ik verder ook niet, misschien dat iemand die bij het spoor werkt een definitief antwoord kan geven.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2010 23:06:02 ]
pi_78122837
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:10 schreef Duvel het volgende:

[..]
In Nederland hebben machinisten altijd omleidingsroutes in hun wegbekendheidspakket zitten. Machinisten die bijvoorbeeld de Thalys rijden, hebben ook wegbekendheid op de route via Den Bosch en Utrecht.
Geen idee hoe dat hier zit, ik heb de Thalys wel al zien omrijden, maar dat zal ook maar op beperkte lijnen zijn.
Ik kan me goed voorstellen dat ze niet gekeurd zijn om naar Lille te rijden.
Een uitsluitsel kan ik er niet over geven, maar ik zal het eens navragen.
Bij Crossrail hebben bestuurders wel lijnkennis over omleidingsroutes, maar geen idee of ze dat ook allemaal hebben.
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:21:49 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78122913
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:58 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)
Maar komend vanaf het meest linker spoor zou een meer voorkomende situatie kunnen zijn dan links rijden op het dubbelspoor. Daarnaast hoef je rijdend naar een dwergsein niet te voorzien in ATB, bij een hoog sein waarschijnlijk wel.

Lijkt me trouwens Valkenburg...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 februari 2010 @ 23:28:45 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78123155
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar komend vanaf het meest linker spoor zou een meer voorkomende situatie kunnen zijn dan links rijden op het dubbelspoor. Daarnaast hoef je rijdend naar een dwergsein niet te voorzien in ATB, bij een hoog sein waarschijnlijk wel.

Lijkt me trouwens Valkenburg...
Is ook Valkenburg. De andere optie was Schin op Geul geweest, maar dat heeft op die plaatsen geen bebouwing
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78123705
Iemand Willem Wever vandaag gezien? Lieten ze zien hoe ICM naar ICMm ging. Best interessant.

http://cgi.omroep.nl/lega(...)5672/bb.20100217.asf
Vanaf 11:21
"Dat is een artikeltje 5"
  Lieve Belg woensdag 17 februari 2010 @ 23:47:41 #89
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_78123835
quote:
Drie spoorbazen maandag naar Kamercommissie

BRUSSEL - De voorzitter van de Kamercommissie Infrastructuur en Overheidsbedrijven, François Bellot (MR), heeft de CEO’s van de NMBS, de NMBS Holding en Infrabel naar de zitting van komende maandag gesommeerd. Dat zegt hij woensdag. Hij sluit niet uit dat er een parlementaire onderzoekscommissie komt.

Bellot wil dat de drie vragen beantwoorden over hoe de treinramp in Buizingen, waarbij achttien mensen om het leven kwamen, kon gebeuren.

'Ik heb de drie CEO’s naar de commissie geroepen. Ze zullen aanwezig zijn op een speciale vergadering van de commissie maandagnamiddag', zegt Bellot. De drie spoorbazen zijn de gedelegeerd bestuurders van Infrabel Luc Lallemand, van de NMBS Marc Descheemaeker en van de NMBS Holding Jannie Haek.

Minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) zal ook aanwezig zijn bij de zitting van de commissie. 'Aansluitend zal ze uitgenodigd worden om antwoorden te geven op vragen van de parlementsleden. Als er te veel onduidelijkheid zou blijken te zijn, zal ik vragen of het opportuun is een parlementaire onderzoekscommissie te installeren', zegt Bellot nog.

Er moeten koppen rollen

MR-senator Alain Destexhe vraagt intussen het ontslag van de gedelegeerd bestuurder van de NMBS, Marc Descheemaecker. Destexhe brengt ook de verantwoordelijkheid van minister Inge Vervotte en staatssecretaris Etienne Schouppe onder de aandacht.

'Terwijl het hele land in shock is na de catastrofe in Halle', zegt Destexhe niet goed te zijn van 'het uitblijven van een sterk signaal in hoofde van de politieke verantwoordelijken, maar ook van de NMBS-kopstukken na een drama dat verschillende mankementen blootlegt waar dit overheidsbedrijf al jaren mee kampt'.

'Na de treinbotsing in Pécrot in 2001 nam niemand verantwoordelijkheid op en negen jaar later is er niets veranderd', zegt Destexhe. Hij herinnert er aan dat jaren geleden Johan Vande Lanotte en Stefaan De Clerck 'de logische gevolgen trokken uit de ontsnapping van Dutroux, ook al waren ze zelf niet rechtstreeks verantwoordelijk'.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.aspx?genericID=642&articleID=DMF20100217_126


In het 19u nieuws op VTM zat ook een stukje reportage over iemand die zwaargewond was bij een trienongeluk (in Aalter?) 28 jaar geleden, en toen werd er ook een mechanisme beloofd dat treinen automatisch zouden stoppen als ze door het rood reden
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_78124288
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien was een dwergsein daar niet goed genoeg zichtbaar, vanwege de bocht?

Maar dat weet ik verder ook niet, misschien dat iemand die bij het spoor werkt een definitief antwoord kan geven.
Zou dat kunnen zijn omdat vanaf spoor 2 maar heel soms richting Heerlen wordt gereden?
Naar mijn weten doet enkel de stoomlocomotief van de ZLSM dat om kop te maken op spoor 3.

Nog een plaatje van een coole Belgische trein van Luik naar Maastricht.
  donderdag 18 februari 2010 @ 00:30:59 #91
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78125033
quote:
Naar mijn weten doet enkel de stoomlocomotief van de ZLSM dat om kop te maken op spoor 3
Dat was het geval tijdens die opname als mijn herinnering klopt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 18 februari 2010 @ 06:25:18 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78128383
quote:
[b]Treinbestuurder Halle ontkent dat hij rood licht negeerde[/size]

De machinist die de trein van Leuven naar 's Gravenbrakel bestuurde, weerlegt dat hij het rode seinlicht negeerde. Dat meldt De Morgen.

Vanop zijn ziekenbed verklaarde de machinist aan enkele familieleden en instructeurs van de NMBS dat het seinlicht in Buizingen "eerst op oranje en vervolgens op groen sprong". Daarmee groeit opnieuw twijfel over de echte oorzaak van de treinramp, die al aan achttien mensen het leven kostte. Zijn uitspraken maken het voor het parket van Brussel en de NMBS een pak moeilijker om uit te maken of het om een menselijke fout dan wel een technisch mankement ging. (belga/kh)
Bron: HLN.be
pi_78128970
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 06:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: HLN.be
Volgens het parket is de man nog niet ondervraagd
(Gelezen op HGBTF)
pi_78129010
ik zou ook niet toegeven dat ik door rood reed en daardoor 18 mensen dood zijn
pi_78130412
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:25 schreef trainfreak het volgende:
Volgens het parket is de man nog niet ondervraagd
(Gelezen op HGBTF)
quote:
De gewonde treinbestuurder heeft vanaf zijn ziekbed tegen familieleden en collega's van spoorwegmaatschappij NMBS gezegd dat het seinlicht in Buizingen ''eerst op oranje en vervolgens op groen sprong''.
Die man kan ook iets zeggen zonder dat het parket hem ondervraagt he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78131319
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:29 schreef Yreal het volgende:
ik zou ook niet toegeven dat ik door rood reed en daardoor 18 mensen dood zijn
Nee inderdaad, laat hun dat maar uitzoeken. Of je er mee kan leven is een tweede...
Facts don't care about your feelings
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:45:48 #97
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78131711
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee inderdaad, laat hun dat maar uitzoeken. Of je er mee kan leven is een tweede...
Zeker, ik kan me nog iets anders voor stellen, ik ben geen kenner maar ik krijg door alle reacties wel het idee dat in Belgie er van alles mis is met het spoor.
Wanneer (stel, ik weet het niet dus) deze machinist wel door het rode licht is gereden en dit toegeeft dan gebeurt er de komende jaren weer niks tot het volgende ongeluk.
Maar om de boel daar eens goed wakker te schudden dat er wat koppen rollen en er echt iets gebeurt dan zeg je gewoon: groen. Dan kan je er wel mee leven in zoverre dat je daadwerkelijk iets aan die puinzooi doet.
Een duivels dilemma wat je niemand toewenst

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 18-02-2010 10:50:03 (spelling) ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_78133094


ADOB Overwegstoring al vanaf gisteravond bij Almelo de riet
Mensen die naar het andere perron wouden, moesten vet eind omlopen/fietsen of overstappen in Almelo of Hengelo

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2010 11:31:06 ]
pi_78133236
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ link | afbeelding ]

ADOB Overwegstoring al vanaf gisteravond bij Almelo de riet
Mensen die naar het andere perron wouden, moesten vet eind omlopen/fietsen of overstappen in Almelo of Hengelo
Het stoplicht staat op rood
Het stoplicht staat op rood
Oversteken in Almelo
is spelen met de dood
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78133278
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het stoplicht staat op rood
Het stoplicht staat op rood
Oversteken in Almelo
is spelen met de dood
hehe hij is leuk

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2010 11:35:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')