Had ik een iPhone, had ik het ook gekocht.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou en? Hij heeft iets gemaakt dat goed werkt, was de eerste met het idee en heeft het blijkbaar goed uitgevoerd. Waar komt dat toch vandaan dat je vooral niet te veel geld mag verdienen met je eigen ideeën en dat alles maar gratis moet zijn?
Ook de Doorkomststaat op Somda herkent deze Intercity.quote:Vertrek 09:45 Aankomst 09:56
Woensdag 17 februari 2010 Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
09:45 Apeldoorn 4 Deventer Intercity (NS)
09:56 Deventer 2
De 2800. Waarschijnlijk last gehad van de verstoring tussen Utrecht en Bilthoven.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Ook de Doorkomststaat op Somda herkent deze Intercity.
Als hij echt niet gereden heeft, is hij uitgevallen om een of andere reden.
Omdat ze geen vervoersplicht hebben?quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:13 schreef its_me_ het volgende:
Waarom wordt de Thalys eigenlijk niet omgeleid? Het is toch schandalig dat Thalys zijn reizigers zo in de kou laat staan!
Of bijvoorbeeld de Thalys op een deeltraject laten rijden. Gent - Parijs.
De personen van Brussel naar Gent met Belgisch materieel vervoeren.
Ze hebben dan misschien geen wettelijke vervoersplicht maar m.i. wel een morele vervoersplicht.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat ze geen vervoersplicht hebben?
OK, dat maakt het wel extra lastig, maar waarom leggen ze dat dan niet gewoon uit?quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:54 schreef trainfreak het volgende:
In België zijn maar een beperkt aantal lijnen waar Thalys toegelaten is, geen idee of ze hem wel via Lille kunnen omsturen.
Ja, maar moraal en commercie maken nog wel eens ruzie.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:32 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Ze hebben dan misschien geen wettelijke vervoersplicht maar m.i. wel een morele vervoersplicht.
En het is toch ontzettend slecht voor het imago?
Sorry, ik heb het verkeerd verwoord.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, dat maakt het wel extra lastig, maar waarom leggen ze dat dan niet gewoon uit?
Je zou maar machinist zijn om bijvoorbeeld de merwede-lingelijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:
Lijnkennis is ook in Nederland verplicht, en heeft voor zover mij bekend een 'houdbaarheidsdatum' van 12 maanden. Al weet ik niet zeker hoe lijnkennis getoetst wordt... volgens mij is dat iets van de vervoerder zelf.
Zwolle - Kampen, zou ik echt niks aanvinden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:54 schreef trainfreak het volgende:
Bij ons wordt dat niet getoetst. Je moet zelf als bestuurder weten of je de lijn al voldoende kent of niet. Uiteraard mag je dan wel mee in de stuurpost om alles te noteren (rempunten enzo).
Bij ons is wegbekendheid een beetje vaag. Je moet het hebben, je werkgever moet er voor instaan dat je het hebt, en jij zelf ook als machinist. Bij een aanrading de laatste tijd waarbij wegbekendheid een rol speelde, bleek echter dat het niet zo zwart-wit is als altijd is gedacht. In Nederland hebben machinisten altijd omleidingsroutes in hun wegbekendheidspakket zitten. Machinisten die bijvoorbeeld de Thalys rijden, hebben ook wegbekendheid op de route via Den Bosch en Utrecht.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:54 schreef trainfreak het volgende:
Bij ons wordt dat niet getoetst. Je moet zelf als bestuurder weten of je de lijn al voldoende kent of niet. Uiteraard mag je dan wel mee in de stuurpost om alles te noteren (rempunten enzo).
Rijdt-ie nog niet dan? Vanochtend om 08:30 vertrok er in ieder geval een I6/I10 stam uit Roosendaal, de trein van 07:30 is ook al maanden planmatig een I6/I10 stam..quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:35 schreef greavy het volgende:
Nice plaat Zug!
Binnenkort een extra I6/I10 stam te zien in de BeNeLux. De stam bivakkeert al in Nederland, maar moet nog remproeven doorstaan.
Wat een vreemd plaatjequote:
Ik heb er ook even naar moeten kijken, maar volgens mij is het meest linker sein voor het aftakkende spoor.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:50 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Wat een vreemd plaatje
rechter sein is normale sein het linker een dwerg en dan iets verder bij het wissel staat er een normale sein voor links....
Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb er ook even naar moeten kijken, maar volgens mij is het meest linker sein voor het aftakkende spoor.
Misschien was een dwergsein daar niet goed genoeg zichtbaar, vanwege de bocht?quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:58 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)
Geen idee hoe dat hier zit, ik heb de Thalys wel al zien omrijden, maar dat zal ook maar op beperkte lijnen zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Nederland hebben machinisten altijd omleidingsroutes in hun wegbekendheidspakket zitten. Machinisten die bijvoorbeeld de Thalys rijden, hebben ook wegbekendheid op de route via Den Bosch en Utrecht.
Maar komend vanaf het meest linker spoor zou een meer voorkomende situatie kunnen zijn dan links rijden op het dubbelspoor. Daarnaast hoef je rijdend naar een dwergsein niet te voorzien in ATB, bij een hoog sein waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:58 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft)
Is ook Valkenburg. De andere optie was Schin op Geul geweest, maar dat heeft op die plaatsen geen bebouwingquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar komend vanaf het meest linker spoor zou een meer voorkomende situatie kunnen zijn dan links rijden op het dubbelspoor. Daarnaast hoef je rijdend naar een dwergsein niet te voorzien in ATB, bij een hoog sein waarschijnlijk wel.
Lijkt me trouwens Valkenburg...
Bron: http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.aspx?genericID=642&articleID=DMF20100217_126quote:Drie spoorbazen maandag naar Kamercommissie
BRUSSEL - De voorzitter van de Kamercommissie Infrastructuur en Overheidsbedrijven, François Bellot (MR), heeft de CEO’s van de NMBS, de NMBS Holding en Infrabel naar de zitting van komende maandag gesommeerd. Dat zegt hij woensdag. Hij sluit niet uit dat er een parlementaire onderzoekscommissie komt.
Bellot wil dat de drie vragen beantwoorden over hoe de treinramp in Buizingen, waarbij achttien mensen om het leven kwamen, kon gebeuren.
'Ik heb de drie CEO’s naar de commissie geroepen. Ze zullen aanwezig zijn op een speciale vergadering van de commissie maandagnamiddag', zegt Bellot. De drie spoorbazen zijn de gedelegeerd bestuurders van Infrabel Luc Lallemand, van de NMBS Marc Descheemaeker en van de NMBS Holding Jannie Haek.
Minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) zal ook aanwezig zijn bij de zitting van de commissie. 'Aansluitend zal ze uitgenodigd worden om antwoorden te geven op vragen van de parlementsleden. Als er te veel onduidelijkheid zou blijken te zijn, zal ik vragen of het opportuun is een parlementaire onderzoekscommissie te installeren', zegt Bellot nog.
Er moeten koppen rollen
MR-senator Alain Destexhe vraagt intussen het ontslag van de gedelegeerd bestuurder van de NMBS, Marc Descheemaecker. Destexhe brengt ook de verantwoordelijkheid van minister Inge Vervotte en staatssecretaris Etienne Schouppe onder de aandacht.
'Terwijl het hele land in shock is na de catastrofe in Halle', zegt Destexhe niet goed te zijn van 'het uitblijven van een sterk signaal in hoofde van de politieke verantwoordelijken, maar ook van de NMBS-kopstukken na een drama dat verschillende mankementen blootlegt waar dit overheidsbedrijf al jaren mee kampt'.
'Na de treinbotsing in Pécrot in 2001 nam niemand verantwoordelijkheid op en negen jaar later is er niets veranderd', zegt Destexhe. Hij herinnert er aan dat jaren geleden Johan Vande Lanotte en Stefaan De Clerck 'de logische gevolgen trokken uit de ontsnapping van Dutroux, ook al waren ze zelf niet rechtstreeks verantwoordelijk'.
Zou dat kunnen zijn omdat vanaf spoor 2 maar heel soms richting Heerlen wordt gereden?quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien was een dwergsein daar niet goed genoeg zichtbaar, vanwege de bocht?
Maar dat weet ik verder ook niet, misschien dat iemand die bij het spoor werkt een definitief antwoord kan geven.
Dat was het geval tijdens die opname als mijn herinnering klopt.quote:Naar mijn weten doet enkel de stoomlocomotief van de ZLSM dat om kop te maken op spoor 3
Bron: HLN.bequote:[b]Treinbestuurder Halle ontkent dat hij rood licht negeerde[/size]
De machinist die de trein van Leuven naar 's Gravenbrakel bestuurde, weerlegt dat hij het rode seinlicht negeerde. Dat meldt De Morgen.
Vanop zijn ziekenbed verklaarde de machinist aan enkele familieleden en instructeurs van de NMBS dat het seinlicht in Buizingen "eerst op oranje en vervolgens op groen sprong". Daarmee groeit opnieuw twijfel over de echte oorzaak van de treinramp, die al aan achttien mensen het leven kostte. Zijn uitspraken maken het voor het parket van Brussel en de NMBS een pak moeilijker om uit te maken of het om een menselijke fout dan wel een technisch mankement ging. (belga/kh)
quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:25 schreef trainfreak het volgende:
Volgens het parket is de man nog niet ondervraagd![]()
(Gelezen op HGBTF)
Die man kan ook iets zeggen zonder dat het parket hem ondervraagt hequote:De gewonde treinbestuurder heeft vanaf zijn ziekbed tegen familieleden en collega's van spoorwegmaatschappij NMBS gezegd dat het seinlicht in Buizingen ''eerst op oranje en vervolgens op groen sprong''.
Nee inderdaad, laat hun dat maar uitzoeken. Of je er mee kan leven is een tweede...quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:29 schreef Yreal het volgende:
ik zou ook niet toegeven dat ik door rood reed en daardoor 18 mensen dood zijn
Zeker, ik kan me nog iets anders voor stellen, ik ben geen kenner maar ik krijg door alle reacties wel het idee dat in Belgie er van alles mis is met het spoor.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee inderdaad, laat hun dat maar uitzoeken. Of je er mee kan leven is een tweede...
Het stoplicht staat op roodquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ link | afbeelding ]
ADOB Overwegstoring al vanaf gisteravond bij Almelo de riet![]()
Mensen die naar het andere perron wouden, moesten vet eind omlopen/fietsen of overstappen in Almelo of Hengelo
quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het stoplicht staat op rood
Het stoplicht staat op rood
Oversteken in Almelo
is spelen met de dood
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |