Je gaat bevallen hoor, geen party hosten. Wat zijn jullie van plan?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:24 schreef leonieke het volgende:
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar dan moet het eten en de drank (en al het nodige materiaal als glazen, flessenopers, schalen, ...) nog verhuizen.
Mijn man wordt gek als hij die verhuis zal zien. Maar dat zal voor hem zijn, niet voor in de vluchttassen![]()
Maar ik blijf 5 dagen in het ziekenhuis, maw een heel deel van de familie zal ginder op bezoek komen (en niet bij ons thuis). Dan moet je de mensen toch iets te drinken kunnen aanbieden. Dat doe je toch ook als ze thuis op bezoek komen?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:27 schreef Memmel het volgende:
[..]
Je gaat bevallen hoor, geen party hosten. Wat zijn jullie van plan?
Dat meen je niet?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:30 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar ik blijf 5 dagen in het ziekenhuis, maw een heel deel van de familie zal ginder op bezoek komen (en niet bij ons thuis). Dan moet je de mensen toch iets te drinken kunnen aanbieden. Dat doe je toch ook als ze thuis op bezoek komen?Er staat niet voor niets per bed een koelkast op de kamer
Het staat zelfs op het lijstje van het ziekenhuis dat je die spullen zelf moet meebrengen
België vs Nederland vrees ik in dit gevalquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat meen je niet?![]()
Ik vind het sowieso een raar idee dat je bij iemand in het ziekenhuis op bezoek gaat en dat je dan verwacht dat je iets te eten of te drinken krijgt..
Ja maar das thuisquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
België vs Nederland vrees ik in dit geval![]()
Je geeft de mensen thuis toch ook iets als iemand op kraamvisite komt?
Echt? Ojee.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:30 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar ik blijf 5 dagen in het ziekenhuis, maw een heel deel van de familie zal ginder op bezoek komen (en niet bij ons thuis). Dan moet je de mensen toch iets te drinken kunnen aanbieden. Dat doe je toch ook als ze thuis op bezoek komen?Er staat niet voor niets per bed een koelkast op de kamer
Het staat zelfs op het lijstje van het ziekenhuis dat je die spullen zelf moet meebrengen
En dit is dus echt standaard in België: ik ben nog nooit op kraamvisite geweest in het ziekenhuis zonder dat ik iets te drinken kreeg of chips. Ik ga gewoon eens zien of ik ergens bekers of plastieken glazen te pakken kan krijgen. Moeten er al geen glazen sneuvelen onderweg.
Maar ik veronderstel dat jullie ook bijna geen bezoek krijgen in het ziekenhuis aangezien jullie daar zo kort verblijven.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:35 schreef Memmel het volgende:
[..]
Echt? Ojee.
Wat Tico zegt, bij ons is het echt niet gebruikelijk om je bezoek iets te eten of te drinken te geven hoor. Maar bij ons blijf je dan ook niet standaard 5 dagen in het zkh. Morris was om half vijf geboren en ik mocht om 7 uur al weer naar huis (heb ik niet gedaan, ben een nachtje gebleven).
Het bezoekuur is van 13.30 tot 20u ofzoquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:38 schreef pessie het volgende:
Leo, je krijgt een koelkast op je kamer???Wowwww wordt er ook een espressomachine bij geleverd voor de koffie en thee? Verder ben ik nog niet zo vaak in het ziekenhuis op kraambezoek geweest. 1 keer kreeg ik niets en 1 keer kreeg ik beschuit met muisjes die de vader snel even gekocht had en ter plekke smeerde. En hier is het nu zo dat er alleen beneden in de hal een koffieautomaat staat dus je kunt je gasten niet eens iets aanbieden. En kraambezoek mag toch maar een half uurtje duren in het ziekenhuis? Mijn ervaring is dat er dan een verpleegster langskomt die je vriendelijk verzoekt te vertrekken.
En ik snap nu wel dat je dus een echte vliegtuigkoffer nodig hebt. Dat wordt nog even shoppen!
Dat is nog eens een idee. Misschien start ik binnenkort wel een eigen zaakquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:49 schreef amaranta het volgende:
Hmmmdan heb je inderdaad wel een hutkoffer nodig
Kun je niet een cateringbedrijf inhuren?
Nou dat zou voor mij niet hoeven hoor. Ik vind mn baas een beste man, maar echt niet in mn kraamweek.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:50 schreef amaranta het volgende:
Mijn baas was er al anders al na 3 dagen,dus wet is het niet.
En andere collega's ook vrij snel.
ik heb voor de collega's sowieso een kraamfeestje gegeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |