abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78049428
Een vraagje aan de ouders op fok: onze vloerbedekking is toe aan vernieuwing. Nu zijn we aan het onderzoeken wat we het beste kunnen nemen wat ook goed gaat bevallen met onze kinderen. Ben benieuwd naar jullie mening / ervaringen.

Tot zover heb ik dit:

VloerbedekkingTapijt

Voordelen: goedkoop, lekker warm aan de voeten en bij het spelen
Nadelen: wat lastig schoon te maken, kattenharen blijven bij hoogpollig tapijt zitten

Laminaat
Voordelen: makkelijk schoon te maken, staat mooi met een leuk kleed
Nadelen: statische electriceit waar ik vaak last van heb bij laminaat en koud bij het spelen op de vloer

Houten vloer
Voordelen: makkelijk schoon te maken, ziet er mooi uit
Nadelen: relatief duur, niet zo fijn bij het spelen op de grond

Linoleum
Voordelen: ehhhh
Nadelen: snel kapot met de scherpe nageltjes van de katten

Tegels
Voordelen : ehhh
Nadelen: te koud om op sokken op te lopen en te koud bij het spelen op de vloer

Nu zijn er natuurlijk nog meer mogelijkheden, maar dit leken mij de meest voorkomende. Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie ons adviersen?

De vloer is ongeveer 40 m2 en begane grond en we hebben 5 katten en 2 jonge kinderen en tot nu toe hebben we 3000 euro gespaard voor de vloer en aangezien we nog nieuwe gordijnen en een kleed willen moet het eigenlijk niet veel duurder worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door willempjewever op 16-02-2010 11:10:58 ]
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:51:46 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_78049544
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:46 schreef willempjewever het volgende:

Tegels
Voordelen : ehhh
Nadelen: te koud om op sokken op te lopen en te koud bij het spelen op de vloer

Voordelen: heel makkelijk schoon te maken, stijlvol, mooi.
En met vloerverwarming is er niks kouds aan.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:51:56 #3
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78049547
Ik vind laminaat ook erg leuk zónder kleed Ik vind t tot nu toe ideaal. Erg koud? Hmm... vind ik wel meevallen hoor. Volgens mij hebben de kids er geen last van so far. Een speelkleed is aanwezig, maar erop liggen ! Laminaat is idd makkelijk schoon te maken, knoeien mag dus! En, het is relatief goedkoop (in verschillende prijsklassen te verkrijgen natuurlijk), dus ik zit er niet heel erg mee als er beschadigingen oid komen straks. Ook wel een fijn idee.
pi_78049568
Een ander probleem met laminaat is dat er nogal snel deukjes in komen met spelende kinderen.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:56:34 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78049637
wij hebben laminaat, ben er erg blij mee. er zitten wel deuken in nadat zoonmans er op is gaan trommelen en hij gooit nogal met zijn duplo, maar omdat het minder duur is, is het minder erg om over een paar jaar wat plankjes te vervangen.
voordelen: makkelijk in onderhoud, ff doekkie erover en alle kots, ontbijtsporen ed is eraf. top! en hetis een prima ondergrond voor de autootjes.
nadelen: omgevallen glazen moet je heel goed afdrogen, anders gaat het werken. kletterende duplo maakt een onwijze teringherrie, wat het natuurlijk nog veel leuker maakt

kan je de opbouw van statische electriciteit niet voorkomen met sokken te dragen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78049682
Wij hebben laminaat (lelijk!) maar ik vind de vloer niet koud hoor.
(Ja als het buiten -10 vriest, maar dan zou je vloerverwarming kunnen overwegen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78049683
laminaat.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_78049719
tegels zijn zo hard
pi_78049739
tapijt met kinderen? (tapijt! vloerbedekking is alles wat je net opnoemt he )
pi_78049755
hout is prachtig, maar duur en het lijkt me ook snel dutsen? misschien heb ik het fout.
pi_78049763
linoleum is lelijk.

zo, klaar
pi_78049958
Ik mis kurk.

Kurk is warm, goede isolatie en is zacht.

Tevens in alle kleuren te krijgen
pi_78050031
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:51 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Voordelen: heel makkelijk schoon te maken, stijlvol, mooi.
En met vloerverwarming is er niks kouds aan.
Smaken verschillen

Hout doet warmer aan dan tegels en voelt ook warmer.

Overigens moet je gewoon doen wat je zelf graag wil en mooi vindt en niet waar de kinderen het beste op kunnen spelen. Die worden groot, een vloer is duur en gaat veel langer mee dan dat zij rondkruipen. Bovendien maakt het voor kinderen gewoon niet zoveel uit. Gooi anders als ze gaan spelen een kleed neer ofzo.
compact en kleverig.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:12:55 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_78050043
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:08 schreef Ultralaser het volgende:
Ik mis kurk.

Kurk is warm, goede isolatie en is zacht.

Tevens in alle kleuren te krijgen
En fijn basismateriaal!

dinsdag 16 februari 2010 @ 11:13:24 #15
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_78050051
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:12 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Smaken verschillen

Hout doet warmer aan dan tegels en voelt ook warmer.

Natuursteen tegels zijn echt wel een stuk stijlvoller dan hout.
pi_78050061
ik vind kurk een hele goede optie!
pi_78050064
Een houten vloer heb je best wel veel onderhoud aan, en je krijgt heel snel krassen en deuken.

Wij hebben tegels, met vloerverwarming. Vind het wel erg lekker zo warm, maar het is idd wel heel erg hard. Vind het nu al eng, als Graeme er een keer goed hard op gaat vallen.....
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_78050090
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:13 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Natuursteen tegels zijn echt wel een stuk stijlvoller dan hout.
Ik vind het niet mooi zeg ik toch

Smaken verschillen, ook in wat je stijlvol vindt en wat niet, mag het alsjeblieft? Dank u
compact en kleverig.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:15:12 #19
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_78050114
Kijk eens naar een pvc vloer, metroflor is een fabrikant. Dit hebben wij ook en bevalt erg goed!
http://www.mflor.eu/nl/
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_78050116
TS stelt zijn opsomlijst wel heel erg subjectief.

Ik heb plavuizen thuis (jij noemt het tegels)

Voordeel: Makkelijk schoon te maken, niet te beschadigen (die van mij in elk geval niet), lekker warm door vloerverming
Nadeel: Boem is meer auw dan bij tapijt.
pi_78050133
houten vloer hier,en niet makkelijkschoon te houden, spijt als haren op mn hoofd
zelfde geldt ook voor 'stoffen' bank
pi_78050175
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:15 schreef IkWilbert het volgende:
Kijk eens naar een pvc vloer, metroflor is een fabrikant. Dit hebben wij ook en bevalt erg goed!
Wat is daarvan een prijsindicatie?

(Wij gaan van de zomer, hoogswaarschijnlijk, onze vloer doen.)
pi_78050222
Ik vind marmoleum met vloerverwarming en waterdicht gesealde randen erg prettig met kinderen. Maar dan wel met een leuk kleurtje, niet basisschoolbeige of gemeentehuisgroen
pi_78050242
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:13 schreef tessie het volgende:
Een houten vloer heb je best wel veel onderhoud aan, en je krijgt heel snel krassen en deuken.

Wij hebben tegels, met vloerverwarming. Vind het wel erg lekker zo warm, maar het is idd wel heel erg hard. Vind het nu al eng, als Graeme er een keer goed hard op gaat vallen.....
dat dus,vooral nu peutertje alles de hele dag verschuifd, ja ook de meubels als het haar lukt
pi_78050318
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

dat dus,vooral nu peutertje alles de hele dag verschuifd, ja ook de meubels als het haar lukt
Ja, maar ze blijven niet klein. Een goede parketvloer zou je na een aantal jaar opnieuw kunnen laten schuren en lakken...
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:22:26 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78050324
hoe ziet een kruk vloer eruit?

en mooie tegels zijn idd niet lelijk. wel koud, zonder vloerverwarming. en hard, tsja, tafelranden en deur(post)en zijn ook hard
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78050352
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:22 schreef DaviniaHR het volgende:

en mooie tegels zijn idd niet lelijk. wel koud, zonder vloerverwarming. en hard, tsja, tafelranden en deur(post)en zijn ook hard
Tegenwoordig hoe je maar wilt.. Er zijn zoveel designs...
pi_78050438
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:15 schreef TheFrankey het volgende:
TS stelt zijn opsomlijst wel heel erg subjectief.
Natuurlijk is het subjectief, het is mijn lijstje

Maar ik sta open voor de mening van anderen, basseer het nu grotendeels op mijn gevoel. Sommmige zaken die hier genoemd worden ken ik niet, ik ga me erin verdiepen.
pi_78050473
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, maar ze blijven niet klein. Een goede parketvloer zou je na een aantal jaar opnieuw kunnen laten schuren en lakken...
ja dat is wel de bedoeling ja, dat we hem tzt weer een goed opschuren en in de lak zetten..
maar vooralsnog schaam ik me soms voor de staat warin de vloer verkeerd... ziet er uit alsof ik nooit poets, en dat is ook zo en dat is natuurlijk niet zo
Maargoed, dat is mijn gebrek want ik zou er natuurlijk schijt aan moeten hebben.
pi_78050480
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:22 schreef DaviniaHR het volgende:

hele fijne vloer, maar onderhoud is niet prettig
mijn ouders hadden voorheen kurk met een werkje erin. Het vuil ging in die werkjes zitten en dat was lastig schoon te krijgen.

Wij hebben laminaat en ik ben er zeer tevreden over. Tis zo schoon, maar idd als je een glas drinken laat vallen moet je het wel snel opvegen.
Vloerbedekking is zacht en warmer, maar vind ik zeer onpraktisch met kinderen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78050488
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:15 schreef IkWilbert het volgende:
Is dat zoiets als marmoleum ? Ik kan het wat lastig van die site halen. Kan je wat meer vertellen?

Ik zie dat kurkvloeren ook in kleurtjes te krijgen zijn, ik ga zo in de pauze even sneupen in een zaak hier vlakbij

[ Bericht 14% gewijzigd door willempjewever op 16-02-2010 11:56:24 ]
pi_78054114
Wij hebben een massief eikenhouten vloer (Die heb je gezien ) En ik vind het super. We houden van de landelijke stijl en hij is geolied. Dus eens in de zoveel jaar haal je de schuurmachine er overheen en doe je hem weer opnieuw in de olie. Dat hij vies wordt vind ik niet zo boeiend. Dweilen doe ik amper en stofzuig alleen.
Straks als Rienk ouder is moet de vloer wel nauwkeuriger schoon gehouden worden, maar dan zijn er wel speciale hout-olie dweil middelen te krijgen.

Het is wel een nadeel dat het echt hout is en dat 'werkt'. Het ligt hier nu al 3 jaar en het krimpt en zet nog steeds uit..
(maar misschien wordt het gewoon es tijd om plinten te slaan.. )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_78054293
We hebben een houten vloer, maar dat zou ik niet adviseren. Zou er zelf ook niet snel meer voor gaan. Maar ja gekozen toen we 6 jaar geleden hard gingen lachen als anderen het over kinderen hadden

Voordelen: hout voelt niet koud aan en weinig last van statische elektriciteit
Nadelen: butsen, krassen, mag niet te nat dweilen, dweilen alleen met speciale zeep, eens per jaar alles in de olie zetten etc...
pi_78054412
Ik zou nu eerder voor zoiets gaan, is novilon

dinsdag 16 februari 2010 @ 13:39:34 #35
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78054685
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:19 schreef owlet het volgende:
Ik vind marmoleum met vloerverwarming en waterdicht gesealde randen erg prettig met kinderen. Maar dan wel met een leuk kleurtje, niet basisschoolbeige of gemeentehuisgroen
Heerlijk spul. Ook zonder vloerverwarming goed te doen. Wij hebben het in de klikvariant liggen met als basiskleur blauw en rood en geel als verfraaiing.

pi_78055011
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:23 schreef Vlindur het volgende:
Wij hebben een massief eikenhouten vloer (Die heb je gezien )
Erg mooi inderdaad! Waar heb je die gekocht?

Ik ben net bij Lippelap geweest en alles even in het echt bekeken. Alle vragen kon ik daar gelijk kwijt en we hebben al een beslissing gemaakt: we gaan voor een echte houten vloer. Gemiddeld zitten we dan op 60 euro per m2 inclusief legkosten en ondervloer en ik ben inmiddels overtuigd dat dat voor ons het beste is. Krijg er wel jaarlijks een klusje bij om alles in de olie te zetten, maar dan verveel ik me ook niet.

Ik heb ook bij die pvc vloeren gekeken, die zijn ongeveer 70 euro per m2 en vooral handig als je in een flat woont. Was ook mooi trouwens. Laminaat valt af, al kon de verkoper wel garanderen dat met bepaalde ondervloeren en bepaald parket ik geen last van statische elektriciteit zal krijgen. Voor laminaat zit ik op ongeveer 40 a 50 euro per m2 inclusief legkosten (ik ben geen held in klussen en mijn schoonvader die laminaat gelegd heeft voor zijn brood heeft nu een versleten heup) en dan is echt hout niet veel duurder.

Dat marmoleum in tegels (klik variant heet dat meen ik) was inderdaad ook mooi, maar ik ken mijn vrouw en we moeten het er wel beiden over eens zijn.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 13:51:07 #37
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_78055115
Wilde ik je nog de tip geven van de gietvloer, maar ben al te laat lees ik...
Houten vloer hebben wij ook gehad. Als ik nog een keer zou mogen kiezen zou ik weer voor gietvloer kiezen.
pi_78055324
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:51 schreef ik80lll het volgende:
Wilde ik je nog de tip geven van de gietvloer, maar ben al te laat lees ik...
Houten vloer hebben wij ook gehad. Als ik nog een keer zou mogen kiezen zou ik weer voor gietvloer kiezen.
nou, te laat... gietvloer hadden mijn ouders en dat beviel ze goed. Maar het is een huurhuis en ik ben er van plan nog wel 15 jaar te wonen, maar toch... en ik vermoed dat een houten vloer al op het randje is, maar een gietvloer is echt vragen om problemen omdat je dat er gewoon amper uitkrijgt (denk ik).
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:02:17 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_78055527
Wij hebben beneden een lamellenparket en als die vervangen gaat worden komt er wat mij betreft weer een houten vloer in. Boven hebben wij in de gang en in de studeerkamer tapijttegels en dat vind ik ronduit lelijk. Op onze slaapkamer hebben we vrij zwaar tapijt liggen, maar echt mooi vind ik het niet (ja, ik heb wat tegen tapijt ). Op de kinderkamer hebben we nu al een tijdje een zware variant "zeil" liggen met de looks alsof het een gespoten plastic vloer is. Erg prettig en voelt ook niet echt koud aan (niet te vergelijken met tegels zonder verwarming). Wel is het al heel handig gebleken bij zindelijkheidsongelukjes en kotspartijtjes. Met een ander dessin is het ook voor een woonkamer wel toepasbaar, maar met dat soort vloeren zit je al snel met de afmetingen van een kamer.
Ik denk dat je een prima keuze hebt gemaakt!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78056266
Het hout komt uit Reusel en hebben we via via. Dus ook veel goedkoper maar we hebben wel alles zelf moeten doen. Maar gelukkig heeft J. een handige familie en lag het er met een dag in.
We hebben het 2 keer in de olie en nog nooit opnieuw gedaan. Het ziet er nog steeds goed genoeg uit.

Maar.. Als we het opnieuw zouden schuren en olieen zou het er vast weer als nieuw uit zien. Maargoed
pi_78056764
Maar Vlindur kan je het dan wel normaal dweilen? Ik vind het erg fijn als ik bv veel bezoek met schoenen aan in huis heb gehad om dan wel even te dweilen aangezien er 2 kinderen dagelijks op de vloer liggen.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:40:20 #42
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_78056915
Gatver, een gietvloer. . Neem dan toch echt natuursteen! is net zo duur.
pi_78056964
Laminaat hebben wij met een kleed onder de salontafel.

Prima te stofzuigen en te dweilen.
Zowel boven als beneden.
Enige nadeel is dat je vaak de stofwolken ziet liggen (zeker boven) dus je zult wat vaker moeten stofzuigen.
♥ K, N, R en F ♥
pi_78057071
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:32 schreef Stiemie het volgende:
Ik zou nu eerder voor zoiets gaan, is novilon

[ afbeelding ]
Wij hebben zeil van Novilon liggen. Sterker nog, dat is precies de vloer die wij hebben. Ideaal! Het is gemakkelijk schoon te maken, het is niet bikkelhard en veert een klein beetje mee (altijd fijn met vallende koters) en de vloer is niet zo duur. Bij onze vloerboer werd de vloer zelfs nog gratis gelegd.

Bijna iedereen die bij ons binnenkomt vraag wat voor vloer we hebben en is verbaasd als we zeggen dat we zeil hebben. Het lijkt wat op een gietvloer (mits netjes gelegd).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78057464
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:36 schreef Stiemie het volgende:
Maar Vlindur kan je het dan wel normaal dweilen? Ik vind het erg fijn als ik bv veel bezoek met schoenen aan in huis heb gehad om dan wel even te dweilen aangezien er 2 kinderen dagelijks op de vloer liggen.
De vloer kun je wel dweilen ja, mits niet al te nat en volgens mij moet je het dan met een speciaal middel voor houten vloeren doen, maar ik dweil eerlijk gezegd amper. 2x per jaar oid tot nu toe en dan ook nog met 'gewone' allesreiniger. De vlekken worden direct schoongemaakt (want hout) en verder vind ik het wel goed. Stofzuigen doe ik wel wat vaker dan 2x per jaar

Maar idd. Straks als Rienk groter is moet ik toch echt vaker die vloer dweilen.. Want hygiënisch is hij nu zeker niet. (We hebben ook nog 2 katten)
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:54:03 #46
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_78057489
Ik weet niet wat het verschil is tussen natuursteen en een gietvloer. Natuursteen is toch een stenen vloer?
Novilon hebben wij ook bekeken, maar dat werd ons afgeraden omdat je toch sneller dan bij ons nu krssen ed hebt (zeker in de kleur die wij hebben, grijs)
Houten vloer hebben wij destijds ook zelf gedaan.
Daarna met kleur behandelt en olie erover heen. Olie deden wij wel vaker, dweilen daar kregen wij rare vlekken van.
pi_78057774
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:54 schreef ik80lll het volgende:
Ik weet niet wat het verschil is tussen natuursteen en een gietvloer. Natuursteen is toch een stenen vloer?
Novilon hebben wij ook bekeken, maar dat werd ons afgeraden omdat je toch sneller dan bij ons nu krssen ed hebt (zeker in de kleur die wij hebben, grijs)
Houten vloer hebben wij destijds ook zelf gedaan.
Daarna met kleur behandelt en olie erover heen. Olie deden wij wel vaker, dweilen daar kregen wij rare vlekken van.
Wij hebben alleen een beschadiging in de berging waarin we wat onhandig met het verplaatsen van de vriezer hebben gedaan. Het verbaast me juist hoe stevig het spul is (terwijl het ook nog veerkrachtig is). De goedkope laminaatvloer in ons oude huis liep veel vlugger beschadigingen op, bijvoorbeeld door het laten vallen van bestek en door vocht (denk aan een glas dat omvalt of een beest dat eens een ongelukje heeft; vooral bij een kat ontdek je dat laatste niet altijd even snel).

Oh, en ik heb nog even naar een fotootje gezocht (helaas kan ik zo snel geen goede overzichtsfoto vinden, maar er staan ook foto's in mijn klustopic Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost ):

Wat we ook overwogen hebben is om zelf een coating aan te brengen. Daar hebben we uiteindelijk vanaf gezien omdat we (1) niet op de begane grond wonen en het eigenlijk niet mogen i.v.m. geluidsoverlast, maar vooral omdat (2) ik bij onze verhuizing zwanger was en we geen zin hadden in gedoe. (In mijn klustopic kun je er meer informatie over vinden.)

Sorry, dat beest ligt altijd in beeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 16-02-2010 15:12:14 ]
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:14:06 #48
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_78058227
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:27 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Is dat zoiets als marmoleum ? Ik kan het wat lastig van die site halen. Kan je wat meer vertellen?

Ik zie dat kurkvloeren ook in kleurtjes te krijgen zijn, ik ga zo in de pauze even sneupen in een zaak hier vlakbij
Wat meer informatie over pvc vloeren (website van een verkoper)
Ik vind het een ideale vloer, krast niet, makkelijk schoon te houden enz. enz. Kosten kan ik je niet zoveel over vertellen want ik heb de vloer via mijn broer aangeschaft. (special price )

Kan je wel vertellen dat er door onze vloer in mijn omgeving opeens veel pvc vloeren worden gekocht. Ik zou een vergoeding hiervoor moeten krijgen van mflor.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_78058231
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:41 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Enige nadeel is dat je vaak de stofwolken ziet liggen (zeker boven) dus je zult wat vaker moeten stofzuigen.
We hebben 5 katten, we stofzuigen 2 keer per dag

Maar volgens mij heb je dat wel met elke vloer, al zie je het misschien bij bepaalde vloeren eerder ligggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door willempjewever op 16-02-2010 15:21:14 ]
pi_78058526
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:14 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Wat meer informatie over pvc vloeren (website van een verkoper)
Ik vind het een ideale vloer, krast niet, makkelijk schoon te houden enz. enz. Kosten kan ik je niet zoveel over vertellen want ik heb de vloer via mijn broer aangeschaft. (special price )

Kan je wel vertellen dat er door onze vloer in mijn omgeving opeens veel pvc vloeren worden gekocht. Ik zou een vergoeding hiervoor moeten krijgen van mflor.
Ik begrijp nog steeds niet precies wat voor soort vloer het nou is, maar ik vind mijn epoxy vloercoating als een betere optie klinken. Dat spul gebruiken ze zelfs in garages dus het moet zeker tegen een paar koters bestand zijn. Ook kun je het zelf 'leggen' en voor onze woning (zo'n 90m2) zouden we ongeveer 800 euro kwijt geweest zijn. Veel mensen vinden het wel kil, net als een gietvloer. (Je moet gewoon een goede kleur kiezen of de warmte in je huis op een andere manier aanbrengen.)

Wij hebben trouwens ook nog gekeken naar Marmoleum en het nadeel daarvan is dat het met de vloer verlijmd moet worden (zo hebben we ons door diverse vloerboeren laten vertellen). Ik vond wel dat er fraaie vloeren tussen zaten.
pi_78058619
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben trouwens ook nog gekeken naar Marmoleum en het nadeel daarvan is dat het met de vloer verlijmd moet worden (zo hebben we ons door diverse vloerboeren laten vertellen). Ik vond wel dat er fraaie vloeren tussen zaten.
Dat pvc spul lijkt wel o marmoleum, is alleen dikker en in laminaatplakken zeg maar. En wordt ook vastgelijmd.

Op die site van dat pvc spul hebben ze het trouwens over een levensduur van minimaal 25 jaar. Maar dat wil je toch niet? Meer dan 15 jaar naar dezelfde vloer kijken lokt me niet echt aan.
pi_78058627
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:53 schreef Vlindur het volgende:

[..]

De vloer kun je wel dweilen ja, mits niet al te nat en volgens mij moet je het dan met een speciaal middel voor houten vloeren doen, maar ik dweil eerlijk gezegd amper. 2x per jaar oid tot nu toe en dan ook nog met 'gewone' allesreiniger. De vlekken worden direct schoongemaakt (want hout) en verder vind ik het wel goed. Stofzuigen doe ik wel wat vaker dan 2x per jaar

Maar idd. Straks als Rienk groter is moet ik toch echt vaker die vloer dweilen.. Want hygiënisch is hij nu zeker niet. (We hebben ook nog 2 katten)
Wij hebben ook van die speciale zeep om mee schoon te maken. Vind ik wel een nadeel want je maakt niet even snel een soppie. Je moet eerst heel nat met dat spul dweilen en dan nog een keer nadweilen om het droger te maken.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:25:28 #53
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_78058749
Wij hebben een donkere hardhouten vloer en ik vind hem ideaal... Deze lag er al in toen we het huis kochten, ik zou bij een nieuwe vloer toch een lichtere kleur doen daar zie je toch minder op. Wat dweilen betreft, ik dweil te weinig maar gemiddeld wel 1x per week en dan gewoon nat, wel met speciaal spul voor houten vloer van HG. Het mooiste is om hem 1x per jaar in de olie te zetten, maar dat hebben we tot nu toe nog maar 1x in 2,5 jaar gedaan.

Ow en wat betreft dingen vallen enz. je ziet er niets van op de vloer. Er vallen hier toch regelmatig glazen, speelgoed e.d. op de vloer, maar daar zie je helemaal niets van.

onze vloer toen de kamer nog leeg was en we druk met verhuizen waren.
Make love, not war ☮
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:46:26 #54
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_78059754
Mijn ouders namen in het nieuwe huis (1990) kurk, en dat ligt er nog steeds.
Diagonaal gelegd, met groef.
Nou zijn mijn broer en ik heel druk , en werd er vaak met water gespeeld, (in de keuken ligt ook kurk) en nog is het een, mooie vloer.
Nu heb je wel, wat deukjes en afgeketste stukjes, maar na 20 jaar veel schuiven en spetteren, mag dat ook wel, en, omdat het een soort van gevlekt is, valt het amper op.

(Voor 1990 hadden we thuis laminaat, maar dat was, (toen?) erg glad met lopen voor, kinderen. Ik herrinner me nog menige, glijpartij. )
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:22:20 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_78061368
Kurk is inderdaad ook heel prettig (maar ook behoorlijk prijzig). En als je een natte doek laat liggen op kurk krijg je van die mooie witte plekken (die ook wel weer wegtrekken).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78065079
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:56 schreef willempjewever het volgende:

[..]

nou, te laat... gietvloer hadden mijn ouders en dat beviel ze goed. Maar het is een huurhuis en ik ben er van plan nog wel 15 jaar te wonen, maar toch... en ik vermoed dat een houten vloer al op het randje is, maar een gietvloer is echt vragen om problemen omdat je dat er gewoon amper uitkrijgt (denk ik).
Ik heb ook een gietvloer en wil echt nooit meer iets anders. Maar zou het inderdaad niet in een huurwoning doen. Ook al is het een perfect egale ondervloer voor andere vloeren.. je krijgt het er idd niet uit.

Maar echt.. een gietvloer is perfect met kinderen (en onzindelijke katten )
pi_78067561
Gietvloer.

Later als ik groot ben en veel centjes verdien koop ik een huis met een gietvloer.
pi_78068279
even een vraag: kurk, neemt dat vocht op?? Dus stel he mn kat piest op de vloer en ik zie het pas 's morgens, heb ik dan een vlek die blijft stinken?
pi_78073087
Een gietvloer gaat het niet worden. Moet er vloerverwarming in en hout vind ik mooier en past beter in onze inrichting. We hebben al redelijk strakke meubels en met een gietvloer is het helemaal strak en we willen er juist warmte inbrengen met de vloer. We hebben nu ook tapijt in de kleur bordeaux (de muren juist wit voor de rust).

Ben trouwens wel benieuwd wat een gietvloer gemiddeld per m2 kost.

Over een maand of wat hebben we een weekeinde de kids op logeren en dan gaan we eens offertes opvragen. Tot nu toe was ik alleen een keer bij bouwmarkten naar laminaat gaan kijken en dan was de keuze niet zo lastig, maar bij speciaalzaken hebben ze zoveel keuze, alleen al in de mooie boekjes die ik heb gekregen ga ik al duizelen van de kleuren en mogelijkheden.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:28:27 #60
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78075498
Wij hebben in de woonkamer tegels en in de keuken en tuinkamer (de speelkamer voor Thomas) een grindvloer met vloerverwarming. Ik zou zelf nooit voor een grindvloer gekozen hebben, hij lag er al in toen we het huis kochten. Maar nu zou ik niet meer zonder willen. Met stip de makkeljikste vloer in onderhoud die ik ooit gehad heb!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:30:28 #61
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78075615
vloerbedekking, glijden ze niet uit, vallen zachter en is warmer
laminaat kan soms echt ijskoud aanvoelen
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:31:59 #62
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78075711
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:05 schreef Ticootje het volgende:
even een vraag: kurk, neemt dat vocht op?? Dus stel he mn kat piest op de vloer en ik zie het pas 's morgens, heb ik dan een vlek die blijft stinken?
Nee, maar of je er geen vlekken aan over houdt durf ik echt niet te zeggen.. Denk dat het redelijk te vergelijken is met hout.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:43:50 #63
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78076397
Laminaat met vloerverwarming.

Vind het zelf ideaal, de vloer is lekker warm voor de kleintje om op te spelen, het is goed schoon te houden en ik vind het ook mooi.
we hebben het in de huiskamer, slaapkamers en mijn fotostudio.

Houten vloer vind ik persoonlijk mooier maar is duurder en laminaat is onderhoudsarmer ( als je goede hebt)

We hebben ook tegels in de gang,keuken, badkamer en wc maar dat vind ik zelf niet zo, er zijn wel tegels die ik mooi vind maar die zijn te duur.

Linoleum hebben we in de andere gang, opzich niks mis mee, we hebben 4 katten en je ziet er niks van maar mijn voorkeur gaat dan toch uit naar laminaat.

Tapijt hebben we in het washok en bijhok, nooit meer!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:46:38 #64
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_78076531
Ik had in het eerste huis laminaat; dochter leerde lopen, viel en brak een tandje af Daarna hadden we kurk, heerlijk warm, redelijk zacht, maar best veel onderhoud (net als hout, schuren, lakken ed).

Nu vinyl (dikke kwaliteit) en eigenlijk bevalt dat het beste (ligt over houten parketvloer heen). Zacht, redelijk warm, makkelijk in onderhoud (kat, hond en kind, dus dagelijks stofzuigen veel dweilen) en relatief goedkoop, dus makkelijk vervangbaar.

Marmoleum vind ik erg mooi (en duurzaam), maar da's behoorlijk prijzig, vooral je met patronen/kleuren laat leggen.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:54:15 #65
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78076888
Hier een houten vloer en ik zal blij zijn als ik er vanaf ben. Alles vlekt, knoeit en bezoedelt de boel . En het is toch een pokkewerk om al die vlekken er elke keer vanaf te dweilen. In het nieuwe huis doen we mooie stenen tegels met vloerverwarming .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78076914
Ik vind eigenlijk alles behalve hout/lamelparket lelijk of 'koud'. Er is tegenwoordig wel mooi laminaat te krijgen, maar toch blijf je horen dat het laminaat is als je er op loopt. Die gietvloeren en marmoleum vind ik wel mooi in bedrijfspanden ofzo, maar voor een huis toch echt te kil. En tegels...brrrr
pi_78076994
Groot nadeel van onze vloer is ook dat kattenkots vreselijke vlekken achterlaat. Niet als je het meteen weghaalt, maar ja katten doen hun ding natuurlijk het liefst als je net in bed ligt en dus niks hoort
  dinsdag 16 februari 2010 @ 22:03:44 #68
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_78077386
Wij hebben beneden een antiek eiken vloer, ook in de keuken. Je ziet er bijna niks op, qua krassen en als er al een krasje inkomt is het ook niet zo erg, want die vloer is al antiek.
Boven hebben we grenen vloerdelen, geolied. Is wat bewerkelijker, ook omdat de kleur lichter is. Maar ik vind het mooi en praktisch.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  dinsdag 16 februari 2010 @ 22:06:12 #69
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78077523
Ohja, vooral in de keuken, die gevallen etensresten die zo lekker aan het hout vastkoeken, zodat je met je nagels alles eraf mag krabben omdat het met de dweil niet lukt .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78078516
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:54 schreef Grunsfan het volgende:
Ik vind eigenlijk alles behalve hout/lamelparket lelijk of 'koud'. Er is tegenwoordig wel mooi laminaat te krijgen, maar toch blijf je horen dat het laminaat is als je er op loopt. Die gietvloeren en marmoleum vind ik wel mooi in bedrijfspanden ofzo, maar voor een huis toch echt te kil. En tegels...brrrr
Ik vind echt alles wat op hout lijkt lelijk.
pi_78078595
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:56 schreef Stiemie het volgende:
Groot nadeel van onze vloer is ook dat kattenkots vreselijke vlekken achterlaat. Niet als je het meteen weghaalt, maar ja katten doen hun ding natuurlijk het liefst als je net in bed ligt en dus niks hoort
Katten.

Is er ook nog een vloer waarbij je niet elke dag hoeft te stofzuigen als je hond aan het verharen is?
pi_78079269
Dit is trouwens onze vloer. Vind het erg mooi, maar zou er nu met kinderen echt nooit meer aan beginnen...

dinsdag 16 februari 2010 @ 23:44:42 #73
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78082379
Wij hebben deze vloer, is licht eiken.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_78104157
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:56 schreef Stiemie het volgende:
jij hebt een houten vloer toch?
onze katten kosten ook weleens in de nacht, maar dat gaat er dus heel lastig af?

dan is wellicht een mooie laminaatvloer een beter idee... we hebben namelijk 5 binnenkatten en 2 konijnen. En er ligt elke week wel een haarbal of spuug van die beesten op de vloer (lang leve de tapijtreiniger).
pi_78104415
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:27 schreef willempjewever het volgende:

[..]

onze katten kosten ook weleens in de nacht, maar dat gaat er dus heel lastig af?

dan is wellicht een mooie laminaatvloer een beter idee... we hebben namelijk 5 binnenkatten en 2 konijnen. En er ligt elke week wel een haarbal of spuug van die beesten op de vloer (lang leve de tapijtreiniger).
Bij laminaat heb ik dus geen problemen met kattenkots of plas.. Ik zie idnerdaad bij de "echte" houten vloer van mn ouders dat kattenpis wel een probleem is.
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:02:50 #76
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78112800
kattenplas gelukkig geen ervaring mee maar met kattenkots wel, tot nu toe altijd makkelijk schoon gekregen op het laminaat.
Zelfs een keer toen we een week op vakantie zijn geweest en we er bij terugkomst pas achter kwamen.
pi_78112964
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:27 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Onze vloer is ge-olied en gezeept zodat hij mooi mat blijft, maar dan trekt het zuur er wel aardig in hoor. Er zijn wel een aantal plekjes achtergebleven. Die kan je dan wel gaan wegschuren enzo, maar dat is echt veel werk. In ons vorige huis hadden we laminaat en dat is natuurlijk gewoon een soort plastic met een houtprintje dus daar haal je het zo vanaf
pi_78131529
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:06 schreef Stiemie het volgende:
Die kan je dan wel gaan wegschuren enzo, maar dat is echt veel werk.
Als ik de vloer heb liggen ga ik op zoek naar een mannetje die dat gaat doen elk jaar (ik meen dat dat elk jaar moest, maar misschien heb ik het mis).

Mjin zus heeft met haar houten vloer en open keuken (waar ze een megatraphek uit Amerika heeft neergezet) wel wat last dat dat traphek bij het open/dichtdoen de vloer beschadigd. Het openbreken van onze keuken doen we dus pas als de kids wat ouder zijn.
pi_78132899
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:39 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Als ik de vloer heb liggen ga ik op zoek naar een mannetje die dat gaat doen elk jaar (ik meen dat dat elk jaar moest, maar misschien heb ik het mis).
Laat je het mij even weten als je een goedkope hebt gevonden? Dan mag ie dat hier ook komen doen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 18 februari 2010 @ 11:29:40 #80
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78133088
wij hebben thuis kurk gehad. boven in een neutrale kleur, gelakt, en beneden eentje die licht geel was gelakt.

geniaal spul. niet koud, kunt er makkelijk op t zitten. gewoon dweilen, eens in de zoveel tijd indweilen met onderhoudsspul.
je kunt er zelfs glazen deksels van de pannen op laten vallen vanaf t aanrecht niets kapot
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_78134103
marmoleum
Voordelen: Hygiënisch, praktisch, duurzaam.
Nadelen: Duur.
Ok, doei!
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 februari 2010 @ 12:07:29 #82
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78134243
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef Ynske het volgende:
wij hebben thuis kurk gehad. boven in een neutrale kleur, gelakt, en beneden eentje die licht geel was gelakt.

geniaal spul. niet koud, kunt er makkelijk op t zitten. gewoon dweilen, eens in de zoveel tijd indweilen met onderhoudsspul.
je kunt er zelfs glazen deksels van de pannen op laten vallen vanaf t aanrecht niets kapot
Ik vond het niet mooi... Maar beter schoon te houden dan de vloerbedekking die ervoor lag
De stenen vloer met vloerverwarming bij mijn ouders is ook heel praktisch en ook redelijk warm, alleen wat meer 'auw' voor kinderen.

En ik ben zelf nog steeds heel blij met onze geoliede eiken planken. Goed geolied houden, zorgt ervoor dat je vlekken zo wegpoetst, ook in de keuken. De vloer doet warm aan en is ideaal om op te schaatsen volgens Isa
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 18 februari 2010 @ 12:14:43 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78134455
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vond het niet mooi... Maar beter schoon te houden dan de vloerbedekking die ervoor lag
De stenen vloer met vloerverwarming bij mijn ouders is ook heel praktisch en ook redelijk warm, alleen wat meer 'auw' voor kinderen.

En ik ben zelf nog steeds heel blij met onze geoliede eiken planken. Goed geolied houden, zorgt ervoor dat je vlekken zo wegpoetst, ook in de keuken. De vloer doet warm aan en is ideaal om op te schaatsen volgens Isa
k vind bij de stenen vloer overigens wel dat deze goed gelegd moet zijn, en niet verschil van hoogte bij de voegen, iets met rennen en tenen stoten aan de randjes van de stenen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_78134677
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:39 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat lukt hier dus echt niet. Moet er niet aan denken om elk jaar alle zooi uit het hele huis te halen (vloer ligt door het hele appartement behalve wc, badkamer en washok) en heb 1 keer ergens gezien hoeveel stof dat schuren geeft Nee hoor dat mag de volgende bewoner lekker zelf doen en dan nemen wij marmoleum zoals dat naturelle van vt wonen

En ik olie me lam, maar de vlekken blijven... Zo is er laatst een potje met zongedroogde tomaatjes op olie gaan lekken... die vlekken krijg ik gewoon niet meer weg
pi_78176299
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:21 schreef Stiemie het volgende:
Moet er niet aan denken om elk jaar alle zooi uit het hele huis te halen (vloer ligt door het hele appartement behalve wc, badkamer en washok) en heb 1 keer ergens gezien hoeveel stof dat schuren geeft
Ik doe de kids wel een dag uit logeren en wij een nacht in een hotelletje en dan laat ik iemand het doen. Mjin zus laat de bank enzo gewoon staan, maar ik zal eens navragen hoe ze dat precies regelt allemaal. Ik ga het in iedergeval niet zelf doen

Maar zover is het nog niet , eerst een vloer uitzoeken en zoonlief heeft sinds gistermiddag pseudo kroep en kan misschien niet uit logeren zaterdag en met de kids erbij veel woonwinkels langs is ook niet echt handig... schiet ook niet echt op zo.
pi_78531132
Zo, even een topic kickje. We hebben een iets andere keuze gemaakt. Het is geen houten vloer geworden, maar een 4 groefs-laminaatvloer. We waren bezig met een eikenhouten vloer, maar omdat er op den duur toch een kleursverandering komt (door zonlicht e.d.) die wij niet willen gaan we voor een duurdere laminaatvloer (die in tegenstelling tot echt hout kleurvast is). Verder was er qua prijs weinig verschil, volgens mij zijn we nu 300 euro goedkoper uit (inclusief legkosten e.d.). En als voordeel dat ik nu geen onderhoud meer heb

We hebben een duurdere ondervloer erbij genomen zodat de kans op statische elektriciteit nul is. In de keuken nemen we waarschijnlijk laminaattegels, maar dat overdenken we nog even en bespreken we als alles opgemeten gaat worden. Bij de voordeur een grote inloopmat die in het laminaat gelegd wordt en waarschijnlijk in de keuken een kleinere inloopmat.

Deze is het geworden (onze bank is terracottakleur, deze afbeelding heb ik even met een tool op de website van de laminaatleverancier gemaakt om een beeld te krijgen):

zaterdag 27 februari 2010 @ 21:10:40 #87
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78532122
mooi hoor!!
pi_78546706
Wij hebben tegels met vloerverwarming, ideaal met een kleine meid die behoorlijk kan knoeien

Mijn vader heeft zo'n vloer die bestaat uit allemaal hele kleine steentjes. Die vloer word opgespoten oid. Ook erg handig, en mooi
pi_78550548
Wow, mooi Willemwever!
pi_78555916
Handig topic dit. De vloer ziet er mooi uit willempjewever!

Zelf lijkt mij een kurkvloer wel wat met kinderen, maar de vraag is of het verstandig is omdat we in een huurwoning zitten. Kun je zo'n kurkvloer ook 'overleggen' als je zou gaan verhuizen? Het lijkt me erg jammer als wij een leuke koopwoning zouden vinden, dat we dan de vloer zouden moeten achterlaten. Zeker als het een dure vloer was...

We hebben nu (oud) laminaat, wat erg beschadigd is. Het is hard nodig om een andere vloer erin te zetten vind ik, echt schoon krijg je het niet meer met al die beschadigingen.
pi_85567387
Ik ga dit topic even een schop geven omdat ik ook op zoek ben naar een vloer. Mijn budget is 40 euro per m2 all in. Wat zijn de opties?

Het valt me op dat het via internet heel lastig is om gedegen informatie te krijgen over de voor- en nadelen van vloeren en de prijzen. Informatie over de vloer die we voor deze woning hebben uitgezocht (vinyl van Novilon) hebben we vooral verkregen door bij verschillende winkels langs te gaan. Ik zou het deze keer toch handiger vinden als ik wat beter voorbereid bij vloerboeren langs kon gaan.

Eisen:
* bescheiden kosten
* de vloer moet tegen vocht kunnen
* het liefst zo sterk mogelijk, maar krassen zijn niet erg (reparatiemogelijkheden maken veel goed)
* het liefst een effen vloer (ik vind kurk en grind vaak niet mooi omdat er een 'patroontje' in zit, maar houtachtige vloeren zijn oké)

Ik zit nu te denken aan lamelparket of een bamboevloer, maar ik vind het maar lastig om te ontdekken of dat realistische opties zijn binnen mijn budget.
pi_85567577
Claudia je hebt nu toch novilon? Bevalt dat niet meer?
  zondag 22 augustus 2010 @ 13:14:51 #93
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85567696
Wij hebben thuis een grindvloer en ik zweer erbij. Het hele huis (behalve de zolder) hebben wij dat spul liggen, keuken, badkamer, wc, kinderkamer, you name it.
Het is niet het meest kindvriendelijke vloerspul, maar hey, over een jaar of 3 hoop ik dat alles loopt en dat de knieën niet meer vol met putjes van het kruipen zitten. Vlekken trekken niet erin, vocht blijft er gewoon opliggen, krassen bestaan niet....
Maar ik lees nu dat je geen grind wil omdat er een patroon in zit. Maar dat zit toch in iedere vloer of snap ik hem gewoon niet?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_85580016
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 13:10 schreef Stiemie het volgende:
Claudia je hebt nu toch novilon? Bevalt dat niet meer?
Ik twijfel erg of ik het nog een keer zou willen. Waar ik me aan erger is dat er hier en daar bobbels zijn onstaan in het vinyl. In 1,5 jaar tijd zijn er ook een paar butsjes bijgekomen, maar die vallen me alleszins mee. Ook vind ik het vervelend dat je met het verplaatsen van een kast héél goed rekening moet houden met de voer. Als er een punt van de kast in de vloer komt dan heb je zo een krater in je vloer zitten. En als je een meubel verplaatst dan blijven de drukplekken zichtbaar.

De voordelen zijn dat de vloer heel goedkoop (ongeveer 20 euro per m2 inclusief leggen) en heel kindvriendelijk is. Ik veeg alles er met gemak vanaf. Ook vind ik de vloer ontzettend mooi, maar dat wordt enigszins teniet gedaan door de bobbels die ik elke dag tegenkom. Misschien valt dat laatste te verhelpen door de vloer te verlijmen? Dat kon hier niet omdat het een huurhuis is, maar met een koopwoning hoeven we geen rekening te houden met onderburen.

Kortom: mooi, goedkoop en praktisch maar niet duurzaam.
pi_85580145
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 13:14 schreef Jeetjejom het volgende:
Wij hebben thuis een grindvloer en ik zweer erbij. Het hele huis (behalve de zolder) hebben wij dat spul liggen, keuken, badkamer, wc, kinderkamer, you name it.
Het is niet het meest kindvriendelijke vloerspul, maar hey, over een jaar of 3 hoop ik dat alles loopt en dat de knieën niet meer vol met putjes van het kruipen zitten. Vlekken trekken niet erin, vocht blijft er gewoon opliggen, krassen bestaan niet....
Maar ik lees nu dat je geen grind wil omdat er een patroon in zit. Maar dat zit toch in iedere vloer of snap ik hem gewoon niet?
Mijn moeder heeft een grindvloer in haar nieuwe huis die ik binnenkort ga bewonderen. Ik ben er heel nieuwsgierig naar. Volgens haar kwam de vloer inclusief leggen op ongeveer 40 euro per m2 neer. Is dat realistisch, denk je?

Ik heb wisselende verhalen gelezen over hoe onderhoudsvriendelijk een grindvloer is. Wat is jouw ervaring?

Wat ik niet zo mooi vind aan een grindvloer is de spikkelachtige structuur. Misschien kun je dat verminderen door allemaal dezelfde kleuren korrels te nemen? Daarvoor zou ik eens naar een showroom moeten, denk ik. Als ik google kom ik allemaal vloeren tegen met een gespikkeld patroon.
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:18:42 #96
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85580676
Ik zweer nog steeds bij mijn marmoleum. hier zelf gelegd als laminaat, maar bij mijn zus is het gelegd in hele stukken door het bedrijf. Prijs durf ik niet zo te zeggen. maar ben er qua onderhoud en duurzaamheid erg blij mee.
pi_85580889
Zoals je weet ben ik lyrisch over een bamboevloer. Wij hebben denk ik 50 euro per m2 betaald. Met ondervloer erbij. Wij hebben groene platen. maar als je betonnen vloer hebt kan je ook met ander goedkoper spul af volgens mij.
We hebben geen massieve bamboe vloer. Maar lamel, dus toplaag is bamboe. Met een kliksysteem, heel makkelijk zelf te leggen dus.

Het was wel erg zoeken naar een goedkope vloerenboer. Dezelfde vloer werd elders voor 20 euro meer per m2 verkocht.

Maar ik dacht dat jullie een epoxy vloer hadden trouwens?

Er is ook een effen marmoleum. In hele mooie grijs kleuren. Marmoleum is sterker dan Novilon (maar dat weet je al denk ik :) )
Er is trouwens laatst wel een nieuwe lijn Novilon uitgebracht die sterker schijnt te zijn.

En speur eens flink op Marktplaats, toendertijd kwam ik best wat interessante dingen tegen. Zo ook een oude gymzaalvloer, we hadden het bijna gedaan. Vriendlief vond de kleurtjes van de strepen toch niet zo.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:39:10 #98
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85581375
Ik vind het heel onderhoudsvriendelijk, er wordt iedere dag gezuigd (nu heb ik de luxe een stofzuigrobot te hebben, nog zo'n aanrader) en op zaterdag dweil ik en dan vind ik het alweer prima. Ik zou wel ervoor waken dat de vloer geseald wordt, want anders gaat het vuil tussen de steentjes zitten en dat is niet handig om schoon te krijgen.
Wij hebben 37,50 per m2 betaald, maar dan ging het over een oppervlak van bijna 250m2, dus dan krijg je wel wat korting :@
Maar dit valt toch best mee met stippels:

Wij hebben trouwens 2 kleuren liggen, maar we hebben een woonkamer van 15 meter lang, dus als je dat in een kleur doet lijkt er helemaal geen einde aan te komen
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_85581496
wij zijn gisteren gaan kijken bij forbo, de fabrikant van novilon en marmoleum. Inderdaad super mooie grijze vloeren gezien. Onze voorkeur gaat uit naar marmoleum, duurzamer en matte kleuren. Op zich krijg je bij hun zelf wel goed uitleg.
Nu hebben we een zware kwaliteit laminaat, na 5 jaar amper krassen, prima kwaliteit. Hij is alleen nogal glanzend en dan zie je er veel op. Wij zijn toen in vloerenzaken gaan kijken en hebben em via internet gekocht, veel goedkoper. Van hetzelfde merk (pergo) hebben we in het vorige huis ook een vloer gehad. Die is na de verhuizing op de kamers boven gelegd, ging prima. Op zolder ligt een vloer van cando, die krast al als je er naar kijkt, die dus nooit meer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85581560
Ah jammer want ik kijk juist zo uit naar een novilon-vloer -O-

We hebben nu lamelparket, maar ik vind het heel veel onderhoud.

Ik zag in de vtwonen van vorige maand trouwens een soort novilon-vloer maar dat was dan van laminaat, dan heb je geen bubbels en putten enzo
http://www.vtwonen.nl/sho(...)wei-vtwonen-vloeren/
pi_85582881
stiemie die nieuwe vloer van vt wonen is kliklaminaat met houtnerf in een kleurtje. Wij vonden em niet strak genoeg, maar dat is onze smaak. En als je novilon laat verlijmen is de kans op bobbels minder groot. Ik had 't vroeger op mijn slaapkamer. Nooit een hobbel gezien.
pi_85582948
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:16 schreef mefke79 het volgende:
stiemie die nieuwe vloer van vt wonen is kliklaminaat met houtnerf in een kleurtje. Wij vonden em niet strak genoeg, maar dat is onze smaak. En als je novilon laat verlijmen is de kans op bobbels minder groot. Ik had 't vroeger op mijn slaapkamer. Nooit een hobbel gezien.
:o Is dat zo? Op de site staan een paar hele strakke foto's waarbij het echt een gladde strakke vloer lijkt. Zoals bijvoorbeeld die O+ olijf O+

Deze ziet er bv ook strak uit

Stom zeg als dat in het echt niet zo is -O-
pi_85583593
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:24 schreef wickie het volgende:
Zoals je weet ben ik lyrisch over een bamboevloer. Wij hebben denk ik 50 euro per m2 betaald. Met ondervloer erbij. Wij hebben groene platen. maar als je betonnen vloer hebt kan je ook met ander goedkoper spul af volgens mij.
We hebben geen massieve bamboe vloer. Maar lamel, dus toplaag is bamboe. Met een kliksysteem, heel makkelijk zelf te leggen dus.

Het was wel erg zoeken naar een goedkope vloerenboer. Dezelfde vloer werd elders voor 20 euro meer per m2 verkocht.
Ik ben héél erg gecharmeerd van een bamboevloer. Ik kwam online zulke wisselende prijzen tegen dat ik er een beetje mismoedig van raakte. 50 euro vind ik nog wel acceptabel, al is het wel balen dat we de vloer dan nog zelf moeten leggen. Maar volgens jou is dat goed te doen dus? En over de kwaliteit lees ik ook wisselende verhalen. De één vindt het maar niks terwijl de ander blijft benadrukken dat het juist een ontzettend sterke vloer is (die ook nog eens beter tegen water kan dan een houten vloer?).

Wij hebben indertijd trouwens ook grote prijsverschillen gevonden tussen vloerboeren voor onze novilonvloer.

quote:
Maar ik dacht dat jullie een epoxy vloer hadden trouwens?
Nee! Krijgen we wel heel vaak te horen (en dat zegt ook wel iets over de kwaliteit van het vinyl). Maar als je wat beter naar de vloer kijkt zie je al gauw dat het vinyl is. Bij de verwarming zie je bijvoorbeeld een paar naden, er zijn 2 plekken waar een steentje onder het zeil zit en daar zie je een bobbeltje. En ook zijn er inmiddels dus 'bobbels' ontstaan in de vloer. Ik ben een echte muggenzifter en die dingen vallen me op.

quote:
Er is ook een effen marmoleum. In hele mooie grijs kleuren. Marmoleum is sterker dan Novilon (maar dat weet je al denk ik :) )
Ik ga nog eens naar marmoleum kijken. Indertijd was het geen optie vanwege het verlijmen, maar dat zou nu geen probleem zijn (en ik begrijp dat er een laminaatvariant is?). Hoe duur is marmoleum eigenlijk?

quote:
En speur eens flink op Marktplaats, toendertijd kwam ik best wat interessante dingen tegen. Zo ook een oude gymzaalvloer, we hadden het bijna gedaan. Vriendlief vond de kleurtjes van de strepen toch niet zo.
Goede tip, dankjewel!
pi_85583783
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:17 schreef Stiemie het volgende:

Stom zeg als dat in het echt niet zo is -O-
Dat is het op zich ook wel. Je moet er wel voor zorgen dat de ondervloer héél schoon en vlak is, want je ziet elk steentje eronder. Die bobbels zijn denk ik ontstaan doordat de vloer tijd nodig had om 'uit te liggen'. Daar waarschuwde de vloerboer ons wel voor net nadat hij de vloer had gelegd. Tja, dat was dus net iets te laat. We hadden wel meteen het idee dat hij de vloer prima gelegd had, lekker strak tegen plinten aan. Aan de randen van de kamers kun je ook niet zien dat het vinyl is (in tegenstelling tot het zeil dat we zelf in onze oude keuken hadden gelegd, dat was veel minder netjes gesneden).

Kom gewoon eens de vloer bekijken!
pi_85583858
Wat ik het vervelendst vind aan onze novilonvloer is denk ik dat we zo voorzichtig moeten zijn met het schuiven van meubels. Dat los je niet op met verlijmen of met een laminaatvariant. Het is uiteindelijk gewoon best zacht spul (ookal is het harder dan gewoon zeil).
pi_85584146
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:43 schreef Stiemie het volgende:
Ah jammer want ik kijk juist zo uit naar een novilon-vloer -O-

We hebben nu lamelparket, maar ik vind het heel veel onderhoud.

Ik zag in de vtwonen van vorige maand trouwens een soort novilon-vloer maar dat was dan van laminaat, dan heb je geen bubbels en putten enzo
http://www.vtwonen.nl/sho(...)wei-vtwonen-vloeren/
Hey, wacht, dit had ik gemist! Dat ziet er tof uit. Ik heb niet zo'n probleem met laminaat als het niet probeert te doen alsof het hout is. Het lijkt op de site alsof er echt effen varianten zijn.

Wat ik absoluut niet wil is een vloer die gaat werken als er vocht op komt. Als dat met dit laminaat zou zo zijn dan hoef ik het niet!
pi_85584776
Ja die Novilon vloer bedoel ik. Ik heb die VTWonen hier thuis liggen, heel misschien is ie nog wel te krijgen. Anders kan ik wel scannen voor je. edit - in de vtwonen staat hetzelfde aan info en plaatjes

Ik zag die vloer en dacht, 'dat was echt zooooo veel goedkoper geweest en ziet er best heel erg charmant uit.'

Wij hebben in de gang beneden wel laminaat gelegd, maar een effen versie, wel een met een lichte houtstructuur maar egale kleur. Van de gamma, ik ben echt anti laminaat (vanwege het hout-uiterlijk) maar vind deze best wel ok/mooi. Hij kan goed tegen vocht. Test het met die regen elke keer, want mijn fiets staat ik de gang :')

En klikvloeren leggen is niet moeilijk hoor maar kost gewoon tijd. Je kan ook wel ergens een goedkoop mannetje scoren die het voor een zacht prijsje legt.

[ Bericht 3% gewijzigd door wickie op 22-08-2010 22:10:08 ]
pi_85585121
Die olijfkleur vind ik héél mooi!
pi_85585910
claudia, die olijfvloer is mooi, maar wij willen graag zonder nerf, vandaar. Manlief vond de kwaliteit er prima uizien en hij heeft al heel wat klikvkoeren gelegd, dus ervaring genoeg. Klikvloeren zelf leggen gaat prima.
Trouwens, er is ook een noviloncollectie van vt-wonen. Die was ons te blinkend, maar wel gaaf op zich.
pi_85586022
Heeft die olijf-loft dan een nerf? Hij ziet er zo glad uit.
pi_85586231
ja, die heeft een nerf, voelbaar en zichtbaar helaas...vorige week even in de karwei bekeken
pi_85586392
Op de site doen ze het voorkomen alsof Lodge de variant is met nerf en Loft het industriële zusje zonder. Dat is ook suf!
pi_85586448
Wij hebben trouwens een vloer van vt wonen, 'goud'. Inderdaad wel blinkend, en we hebben er ook over getwijfeld, maar we vinden hem heel mooi hier in huis.
pi_85586655
Weten jullie al wat jullie gaan nemen, mefke?
pi_85586900
loft is zonder v-groef, dus planken strak tegen elkaar aan en lodge is met v-groef en dan lijken het dus planken. Wij waren erg verbaasd toen we het in 't echt zagen. Lodge hebben ze niet in olijf, dus kan me ook niet voorstellen dat we 't verkeerd gezien hebben.
We hebben gisteren heel wat stalen (a4) meegenomen en nog folders. Morgen maar eens in de kamer leggen.
pi_85586966
claudia, het gaat echt van de kosten afhangen, kleur is wel al bijna zeker.
pi_85587039
Ik ben benieuwd. Houd ons op de hoogte!
pi_85587173
Ja die olijf was ik ook helemaal verliefd op O+ Oh Claudia en die kleur die jullie nu hebben ook zeg O+

rg stom dat ze in het blad die vloer vlak maken terwijl ie dat dus niet is -O- Ik was al plannen aan het maken voor als we ooit een echt grote-mensen-huis zouden krijgen met olijf-laminaat in de kinderkamers.
pi_85763153
Er is een extra eis bijgekomen, namelijk dat de vloer compatibel moet zijn met vloerverwarming. Ik heb begrepen dat vloerverwarming wel samengaat met bepaalde bamboevloeren, maar dan moet er wel aan allerlei eisen zijn voldaan en je krijgt een garantie op kieren. Dat zie ik niet zo zitten.

Linoleum/Marmoleum begint ineens weer een aantrekkelijke optie te worden. Ik heb een paar aardige kleuren gevonden van Forbo:

Rosemary green (mijn favoriet)

Paving (wel erg donker)

Lead

Cement (mijn tweede keuze)

Plaster (lekker licht, lijkt me een veilige keuze maar misschien ook wat saai)

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 27-08-2010 10:42:15 ]
pi_85763749
Oh die Rosemary green O+
Is het marmoleum? (wat is nou eigenlijk het verschil tussen linoleum en marmoleum? Het is me toen wel uitgelegd maar ik vergeet het altijd :') )

Ik vind die lichte, plaster, ook heel weg mooi. Hij is inderdaad misschien wat saai, maar wel erg mooi en subtiel.
pi_85763976
Volgens mij is marmoleum gewoon een merknaam; het product is linoleum.

Wat het fijne is aan zo'n kleur als Rosemary green is dat je verder in huis niet veel hoeft te doen; de vloer brengt al zoveel kleur/sfeer/rust. Maar Plaster is inderdaad licht en combineert volgens mij juist weer geweldig. Ik zag foto's van een huis met Cement en het viel me mee hoe licht de vloer oogde. Dat had ik ook met de Novilonvloer die we nu hebben liggen: op een staal zag de kleur er best donker uit, maar nu er licht op valt valt het me ontzettend mee hoe donker de vloer is.

We gaan binnenkort denk ik maar eens modelvloeren bekijken!
pi_85765375
claudia, wij hebben cement nu als grote staal thuis en we wachten geloof ik op plaster, die komt met de post. Bij de fabriek van forbo hebben ze bijna alle stalen op voorraad, gewoon even gaan kijken!
pi_85765402
en dat van merknaam en productnaam klopt!
pi_85765530
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:43 schreef mefke79 het volgende:
claudia, wij hebben cement nu als grote staal thuis en we wachten geloof ik op plaster, die komt met de post. Bij de fabriek van forbo hebben ze bijna alle stalen op voorraad, gewoon even gaan kijken!
Heb je al een voordelige vloerboer gevonden? De prijzen lopen enorm uiteen!

En heb je deze folder al gezien? Daar staan ook foto's in van het huis van een styliste die Cement op haar vloer heeft liggen.
pi_85765684
vloerboer moeten we nog doen. Folder kijk ik thuis even, lukt niet op m'n foon.
pi_85765744
Mooi zeg, die marmoleum vloeren.
Een zwager van mij heeft marmoleum liggen en hij heeft er in de hal ook een figuur in laten leggen. Een beetje als een granieten vloer zeg maar. Dat vind ik ook erg mooi.

Ik ga helemaal mee met je 2 favorieten, Claudia. Erg mooie kleuren.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_85765800
Je kunt met een beetje zoekwerk wel een vloerboer vinden die een prijs voorberekent inclusief leggen (bijv. www.lowbudgetlinoleum.nl, 30 euro per m2 voor wat ik op het oog heb). Je hebt daar alleen het egaliseren niet mee betaald. Nu weet ik niet hoe nodig dat is, egaliseren, maar ik weet wel dat het voor het strak liggen van de vloer een behoorlijke ramp is als er ineens een steentje onder blijkt te liggen. Wij hebben hier indertijd zelf goed schoongemaakt, en toch zitten er 2 steentjes onder vloer. :(

Ik heb één keer toen ik een steentje in Ivans oude kamer zat was alle meubels opzij geschoven, de vloer losgetrokken en het steentje verwijderd. :Y) Er zit nog steeds een zwart plekje dat ik er niet uit krijg op dat deel van de vloer .
pi_85765916
Oh cement is mooooooooi O+ Lead trouwens ook met dat kleine beetje blauwige O+
pi_85766159
Ik ben helemaal weg van die vinyl vloer van Forbo. Die allura wood collectie. Maar ja 80 euro per m2 En het zijn er 72 :X

Marmoleum is ook een mooie optie :Y
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_85768907
Wij hebben hier nu twee proefplaatjes. Voor boven denken we aan Golden sunset. We hebben de plinten al gelig en de muren zijn creme dus we kunnen wel wat kleur gebruiken:

Voor beneden in de woonkamer (Spa):

Eind november begin december moeten we het zeker weten ivm de planning van het klussen. De hele woonkamer moet namelijk nog gedaan worden, plafond, muren stucen etc.
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:22:10 #131
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89347203
*kick*

Ik ben op zoek naar ervaringen met/over pvc vloeren. We twijfelen...

Novilon is toch iets anders dan pvc?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')