Voordelen: heel makkelijk schoon te maken, stijlvol, mooi.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:46 schreef willempjewever het volgende:
Tegels
Voordelen : ehhh
Nadelen: te koud om op sokken op te lopen en te koud bij het spelen op de vloer
Smaken verschillenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:51 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Voordelen: heel makkelijk schoon te maken, stijlvol, mooi.
En met vloerverwarming is er niks kouds aan.
En fijn basismateriaal!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:08 schreef Ultralaser het volgende:
Ik mis kurk.
Kurk is warm, goede isolatie en is zacht.
Tevens in alle kleuren te krijgen
Natuursteen tegels zijn echt wel een stuk stijlvoller dan hout.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Smaken verschillen
Hout doet warmer aan dan tegels en voelt ook warmer.
Ik vind het niet mooi zeg ik tochquote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:13 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Natuursteen tegels zijn echt wel een stuk stijlvoller dan hout.
Wat is daarvan een prijsindicatie?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:15 schreef IkWilbert het volgende:
Kijk eens naar een pvc vloer, metroflor is een fabrikant. Dit hebben wij ook en bevalt erg goed!![]()
http://www.mflor.eu/nl/
dat dus,vooral nu peutertje alles de hele dag verschuifd, ja ook de meubels als het haar luktquote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:13 schreef tessie het volgende:
Een houten vloer heb je best wel veel onderhoud aan, en je krijgt heel snel krassen en deuken.
Wij hebben tegels, met vloerverwarming. Vind het wel erg lekker zo warm, maar het is idd wel heel erg hard. Vind het nu al eng, als Graeme er een keer goed hard op gaat vallen.....
Ja, maar ze blijven niet klein. Een goede parketvloer zou je na een aantal jaar opnieuw kunnen laten schuren en lakken...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
dat dus,vooral nu peutertje alles de hele dag verschuifd, ja ook de meubels als het haar lukt
Tegenwoordig hoe je maar wilt.. Er zijn zoveel designs...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:22 schreef DaviniaHR het volgende:
hoe ziet een kruk vloer eruit?
en mooie tegels zijn idd niet lelijk. wel koud, zonder vloerverwarming. en hard, tsja, tafelranden en deur(post)en zijn ook hard
Natuurlijk is het subjectief, het is mijn lijstjequote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:15 schreef TheFrankey het volgende:
TS stelt zijn opsomlijst wel heel erg subjectief.
ja dat is wel de bedoeling ja, dat we hem tzt weer een goed opschuren en in de lak zetten..quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, maar ze blijven niet klein. Een goede parketvloer zou je na een aantal jaar opnieuw kunnen laten schuren en lakken...
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:22 schreef DaviniaHR het volgende:
hoe ziet een kruk vloer eruit?
en mooie tegels zijn idd niet lelijk. wel koud, zonder vloerverwarming. en hard, tsja, tafelranden en deur(post)en zijn ook hard
Is dat zoiets als marmoleum ? Ik kan het wat lastig van die site halen. Kan je wat meer vertellen?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:15 schreef IkWilbert het volgende:
Kijk eens naar een pvc vloer, metroflor is een fabrikant. Dit hebben wij ook en bevalt erg goed!![]()
http://www.mflor.eu/nl/
Heerlijk spul. Ook zonder vloerverwarming goed te doen. Wij hebben het in de klikvariant liggen met als basiskleur blauw en rood en geel als verfraaiing.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:19 schreef owlet het volgende:
Ik vind marmoleum met vloerverwarming en waterdicht gesealde randen erg prettig met kinderen. Maar dan wel met een leuk kleurtje, niet basisschoolbeige of gemeentehuisgroen
Erg mooi inderdaad! Waar heb je die gekocht?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:23 schreef Vlindur het volgende:
Wij hebben een massief eikenhouten vloer (Die heb je gezien)
nou, te laat... gietvloer hadden mijn ouders en dat beviel ze goed. Maar het is een huurhuis en ik ben er van plan nog wel 15 jaar te wonen, maar toch... en ik vermoed dat een houten vloer al op het randje is, maar een gietvloer is echt vragen om problemen omdat je dat er gewoon amper uitkrijgt (denk ik).quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:51 schreef ik80lll het volgende:
Wilde ik je nog de tip geven van de gietvloer, maar ben al te laat lees ik...
Houten vloer hebben wij ook gehad. Als ik nog een keer zou mogen kiezen zou ik weer voor gietvloer kiezen.
Wij hebben zeil van Novilon liggen. Sterker nog, dat is precies de vloer die wij hebben. Ideaal! Het is gemakkelijk schoon te maken, het is niet bikkelhard en veert een klein beetje mee (altijd fijn met vallende koters) en de vloer is niet zo duur. Bij onze vloerboer werd de vloer zelfs nog gratis gelegd.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:32 schreef Stiemie het volgende:
Ik zou nu eerder voor zoiets gaan, is novilon
[ afbeelding ]
De vloer kun je wel dweilen ja, mits niet al te nat en volgens mij moet je het dan met een speciaal middel voor houten vloeren doen, maar ik dweil eerlijk gezegd amper. 2x per jaar oid tot nu toe en dan ook nog met 'gewone' allesreiniger. De vlekken worden direct schoongemaakt (want hout) en verder vind ik het wel goed. Stofzuigen doe ik wel wat vaker dan 2x per jaarquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:36 schreef Stiemie het volgende:
Maar Vlindur kan je het dan wel normaal dweilen? Ik vind het erg fijn als ik bv veel bezoek met schoenen aan in huis heb gehad om dan wel even te dweilen aangezien er 2 kinderen dagelijks op de vloer liggen.
Wij hebben alleen een beschadiging in de berging waarin we wat onhandig met het verplaatsen van de vriezer hebben gedaan. Het verbaast me juist hoe stevig het spul is (terwijl het ook nog veerkrachtig is). De goedkope laminaatvloer in ons oude huis liep veel vlugger beschadigingen op, bijvoorbeeld door het laten vallen van bestek en door vocht (denk aan een glas dat omvalt of een beest dat eens een ongelukje heeft; vooral bij een kat ontdek je dat laatste niet altijd even snel).quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:54 schreef ik80lll het volgende:
Ik weet niet wat het verschil is tussen natuursteen en een gietvloer. Natuursteen is toch een stenen vloer?
Novilon hebben wij ook bekeken, maar dat werd ons afgeraden omdat je toch sneller dan bij ons nu krssen ed hebt (zeker in de kleur die wij hebben, grijs)
Houten vloer hebben wij destijds ook zelf gedaan.
Daarna met kleur behandelt en olie erover heen. Olie deden wij wel vaker, dweilen daar kregen wij rare vlekken van.
Wat meer informatie over pvc vloeren (website van een verkoper)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:27 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Is dat zoiets als marmoleum ? Ik kan het wat lastig van die site halen. Kan je wat meer vertellen?
Ik zie dat kurkvloeren ook in kleurtjes te krijgen zijn, ik ga zo in de pauze even sneupen in een zaak hier vlakbij
We hebben 5 katten, we stofzuigen 2 keer per dagquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:41 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Enige nadeel is dat je vaak de stofwolken ziet liggen (zeker boven) dus je zult wat vaker moeten stofzuigen.
Ik begrijp nog steeds niet precies wat voor soort vloer het nou is, maar ik vind mijn epoxy vloercoating als een betere optie klinken. Dat spul gebruiken ze zelfs in garages dus het moet zeker tegen een paar koters bestand zijn. Ook kun je het zelf 'leggen' en voor onze woning (zo'n 90m2) zouden we ongeveer 800 euro kwijt geweest zijn. Veel mensen vinden het wel kil, net als een gietvloer. (Je moet gewoon een goede kleur kiezen of de warmte in je huis op een andere manier aanbrengen.)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:14 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Wat meer informatie over pvc vloeren (website van een verkoper)
Ik vind het een ideale vloer, krast niet, makkelijk schoon te houden enz. enz. Kosten kan ik je niet zoveel over vertellen want ik heb de vloer via mijn broer aangeschaft. (special price)
Kan je wel vertellen dat er door onze vloer in mijn omgeving opeens veel pvc vloeren worden gekocht. Ik zou een vergoeding hiervoor moeten krijgen van mflor.
Dat pvc spul lijkt wel o marmoleum, is alleen dikker en in laminaatplakken zeg maar. En wordt ook vastgelijmd.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben trouwens ook nog gekeken naar Marmoleum en het nadeel daarvan is dat het met de vloer verlijmd moet worden (zo hebben we ons door diverse vloerboeren laten vertellen). Ik vond wel dat er fraaie vloeren tussen zaten.
Wij hebben ook van die speciale zeep om mee schoon te maken. Vind ik wel een nadeel want je maakt niet even snel een soppie. Je moet eerst heel nat met dat spul dweilen en dan nog een keer nadweilen om het droger te maken.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:53 schreef Vlindur het volgende:
[..]
De vloer kun je wel dweilen ja, mits niet al te nat en volgens mij moet je het dan met een speciaal middel voor houten vloeren doen, maar ik dweil eerlijk gezegd amper. 2x per jaar oid tot nu toe en dan ook nog met 'gewone' allesreiniger. De vlekken worden direct schoongemaakt (want hout) en verder vind ik het wel goed. Stofzuigen doe ik wel wat vaker dan 2x per jaar
Maar idd. Straks als Rienk groter is moet ik toch echt vaker die vloer dweilen.. Want hygiënisch is hij nu zeker niet. (We hebben ook nog 2 katten)
Ik heb ook een gietvloer en wil echt nooit meer iets anders. Maar zou het inderdaad niet in een huurwoning doen. Ook al is het een perfect egale ondervloer voor andere vloeren.. je krijgt het er idd niet uit.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:56 schreef willempjewever het volgende:
[..]
nou, te laat... gietvloer hadden mijn ouders en dat beviel ze goed. Maar het is een huurhuis en ik ben er van plan nog wel 15 jaar te wonen, maar toch... en ik vermoed dat een houten vloer al op het randje is, maar een gietvloer is echt vragen om problemen omdat je dat er gewoon amper uitkrijgt (denk ik).
Nee, maar of je er geen vlekken aan over houdt durf ik echt niet te zeggen.. Denk dat het redelijk te vergelijken is met hout.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:05 schreef Ticootje het volgende:
even een vraag: kurk, neemt dat vocht op?? Dus stel he![]()
mn kat piest op de vloer en ik zie het pas 's morgens, heb ik dan een vlek die blijft stinken?
Ik vind echt alles wat op hout lijkt lelijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:54 schreef Grunsfan het volgende:
Ik vind eigenlijk alles behalve hout/lamelparket lelijk of 'koud'. Er is tegenwoordig wel mooi laminaat te krijgen, maar toch blijf je horen dat het laminaat is als je er op loopt. Die gietvloeren en marmoleum vind ik wel mooi in bedrijfspanden ofzo, maar voor een huis toch echt te kil. En tegels...brrrr
Katten.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:56 schreef Stiemie het volgende:
Groot nadeel van onze vloer is ook dat kattenkots vreselijke vlekken achterlaat. Niet als je het meteen weghaalt, maar ja katten doen hun ding natuurlijk het liefst als je net in bed ligt en dus niks hoort
jij hebt een houten vloer toch?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:56 schreef Stiemie het volgende:
Groot nadeel van onze vloer is ook dat kattenkots vreselijke vlekken achterlaat. Niet als je het meteen weghaalt, maar ja katten doen hun ding natuurlijk het liefst als je net in bed ligt en dus niks hoort
Bij laminaat heb ik dus geen problemen met kattenkots of plas.. Ik zie idnerdaad bij de "echte" houten vloer van mn ouders dat kattenpis wel een probleem is.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:27 schreef willempjewever het volgende:
[..]
jij hebt een houten vloer toch?
onze katten kosten ook weleens in de nacht, maar dat gaat er dus heel lastig af?
dan is wellicht een mooie laminaatvloer een beter idee... we hebben namelijk 5 binnenkatten en 2 konijnen. En er ligt elke week wel een haarbal of spuug van die beesten op de vloer (lang leve de tapijtreiniger).
Onze vloer is ge-olied en gezeept zodat hij mooi mat blijft, maar dan trekt het zuur er wel aardig in hoor. Er zijn wel een aantal plekjes achtergebleven. Die kan je dan wel gaan wegschuren enzo, maar dat is echt veel werk. In ons vorige huis hadden we laminaat en dat is natuurlijk gewoon een soort plastic met een houtprintje dus daar haal je het zo vanafquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:27 schreef willempjewever het volgende:
[..]
jij hebt een houten vloer toch?
onze katten kosten ook weleens in de nacht, maar dat gaat er dus heel lastig af?
dan is wellicht een mooie laminaatvloer een beter idee... we hebben namelijk 5 binnenkatten en 2 konijnen. En er ligt elke week wel een haarbal of spuug van die beesten op de vloer (lang leve de tapijtreiniger).
Als ik de vloer heb liggen ga ik op zoek naar een mannetje die dat gaat doen elk jaar (ik meen dat dat elk jaar moest, maar misschien heb ik het mis).quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:06 schreef Stiemie het volgende:
Die kan je dan wel gaan wegschuren enzo, maar dat is echt veel werk.
Laat je het mij even weten als je een goedkope hebt gevonden? Dan mag ie dat hier ook komen doenquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:39 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Als ik de vloer heb liggen ga ik op zoek naar een mannetje die dat gaat doen elk jaar (ik meen dat dat elk jaar moest, maar misschien heb ik het mis).
Ik vond het niet mooi... Maar beter schoon te houden dan de vloerbedekking die ervoor lagquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef Ynske het volgende:
wij hebben thuis kurk gehad. boven in een neutrale kleur, gelakt, en beneden eentje die licht geel was gelakt.
geniaal spul. niet koud, kunt er makkelijk op t zitten. gewoon dweilen, eens in de zoveel tijd indweilen met onderhoudsspul.
je kunt er zelfs glazen deksels van de pannen op laten vallen vanaf t aanrechtniets kapot
quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vond het niet mooi... Maar beter schoon te houden dan de vloerbedekking die ervoor lag
De stenen vloer met vloerverwarming bij mijn ouders is ook heel praktisch en ook redelijk warm, alleen wat meer 'auw' voor kinderen.
En ik ben zelf nog steeds heel blij met onze geoliede eiken planken. Goed geolied houden, zorgt ervoor dat je vlekken zo wegpoetst, ook in de keuken. De vloer doet warm aan en is ideaal om op te schaatsen volgens Isa
Dat lukt hier dus echt niet. Moet er niet aan denken om elk jaar alle zooi uit het hele huis te halen (vloer ligt door het hele appartement behalve wc, badkamer en washok) en heb 1 keer ergens gezien hoeveel stof dat schuren geeftquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:39 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Als ik de vloer heb liggen ga ik op zoek naar een mannetje die dat gaat doen elk jaar (ik meen dat dat elk jaar moest, maar misschien heb ik het mis).
Ik doe de kids wel een dag uit logeren en wij een nacht in een hotelletje en dan laat ik iemand het doen. Mjin zus laat de bank enzo gewoon staan, maar ik zal eens navragen hoe ze dat precies regelt allemaal. Ik ga het in iedergeval niet zelf doenquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:21 schreef Stiemie het volgende:
Moet er niet aan denken om elk jaar alle zooi uit het hele huis te halen (vloer ligt door het hele appartement behalve wc, badkamer en washok) en heb 1 keer ergens gezien hoeveel stof dat schuren geeft
Ik twijfel erg of ik het nog een keer zou willen. Waar ik me aan erger is dat er hier en daar bobbels zijn onstaan in het vinyl. In 1,5 jaar tijd zijn er ook een paar butsjes bijgekomen, maar die vallen me alleszins mee. Ook vind ik het vervelend dat je met het verplaatsen van een kast héél goed rekening moet houden met de voer. Als er een punt van de kast in de vloer komt dan heb je zo een krater in je vloer zitten. En als je een meubel verplaatst dan blijven de drukplekken zichtbaar.quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:10 schreef Stiemie het volgende:
Claudia je hebt nu toch novilon? Bevalt dat niet meer?
Mijn moeder heeft een grindvloer in haar nieuwe huis die ik binnenkort ga bewonderen. Ik ben er heel nieuwsgierig naar. Volgens haar kwam de vloer inclusief leggen op ongeveer 40 euro per m2 neer. Is dat realistisch, denk je?quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:14 schreef Jeetjejom het volgende:
Wij hebben thuis een grindvloer en ik zweer erbij. Het hele huis (behalve de zolder) hebben wij dat spul liggen, keuken, badkamer, wc, kinderkamer, you name it.
Het is niet het meest kindvriendelijke vloerspul, maar hey, over een jaar of 3 hoop ik dat alles loopt en dat de knieën niet meer vol met putjes van het kruipen zitten. Vlekken trekken niet erin, vocht blijft er gewoon opliggen, krassen bestaan niet....
Maar ik lees nu dat je geen grind wil omdat er een patroon in zit. Maar dat zit toch in iedere vloer of snap ik hem gewoon niet?
quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:16 schreef mefke79 het volgende:
stiemie die nieuwe vloer van vt wonen is kliklaminaat met houtnerf in een kleurtje. Wij vonden em niet strak genoeg, maar dat is onze smaak. En als je novilon laat verlijmen is de kans op bobbels minder groot. Ik had 't vroeger op mijn slaapkamer. Nooit een hobbel gezien.
Ik ben héél erg gecharmeerd van een bamboevloer. Ik kwam online zulke wisselende prijzen tegen dat ik er een beetje mismoedig van raakte. 50 euro vind ik nog wel acceptabel, al is het wel balen dat we de vloer dan nog zelf moeten leggen. Maar volgens jou is dat goed te doen dus? En over de kwaliteit lees ik ook wisselende verhalen. De één vindt het maar niks terwijl de ander blijft benadrukken dat het juist een ontzettend sterke vloer is (die ook nog eens beter tegen water kan dan een houten vloer?).quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:24 schreef wickie het volgende:
Zoals je weet ben ik lyrisch over een bamboevloer. Wij hebben denk ik 50 euro per m2 betaald. Met ondervloer erbij. Wij hebben groene platen. maar als je betonnen vloer hebt kan je ook met ander goedkoper spul af volgens mij.
We hebben geen massieve bamboe vloer. Maar lamel, dus toplaag is bamboe. Met een kliksysteem, heel makkelijk zelf te leggen dus.
Het was wel erg zoeken naar een goedkope vloerenboer. Dezelfde vloer werd elders voor 20 euro meer per m2 verkocht.
Nee! Krijgen we wel heel vaak te horen (en dat zegt ook wel iets over de kwaliteit van het vinyl). Maar als je wat beter naar de vloer kijkt zie je al gauw dat het vinyl is. Bij de verwarming zie je bijvoorbeeld een paar naden, er zijn 2 plekken waar een steentje onder het zeil zit en daar zie je een bobbeltje. En ook zijn er inmiddels dus 'bobbels' ontstaan in de vloer. Ik ben een echte muggenzifter en die dingen vallen me op.quote:Maar ik dacht dat jullie een epoxy vloer hadden trouwens?
Ik ga nog eens naar marmoleum kijken. Indertijd was het geen optie vanwege het verlijmen, maar dat zou nu geen probleem zijn (en ik begrijp dat er een laminaatvariant is?). Hoe duur is marmoleum eigenlijk?quote:Er is ook een effen marmoleum. In hele mooie grijs kleuren. Marmoleum is sterker dan Novilon (maar dat weet je al denk ik)
Goede tip, dankjewel!quote:En speur eens flink op Marktplaats, toendertijd kwam ik best wat interessante dingen tegen. Zo ook een oude gymzaalvloer, we hadden het bijna gedaan. Vriendlief vond de kleurtjes van de strepen toch niet zo.
Dat is het op zich ook wel. Je moet er wel voor zorgen dat de ondervloer héél schoon en vlak is, want je ziet elk steentje eronder. Die bobbels zijn denk ik ontstaan doordat de vloer tijd nodig had om 'uit te liggen'. Daar waarschuwde de vloerboer ons wel voor net nadat hij de vloer had gelegd. Tja, dat was dus net iets te laat. We hadden wel meteen het idee dat hij de vloer prima gelegd had, lekker strak tegen plinten aan. Aan de randen van de kamers kun je ook niet zien dat het vinyl is (in tegenstelling tot het zeil dat we zelf in onze oude keuken hadden gelegd, dat was veel minder netjes gesneden).quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:17 schreef Stiemie het volgende:
Stom zeg als dat in het echt niet zo is![]()
Hey, wacht, dit had ik gemist! Dat ziet er tof uit. Ik heb niet zo'n probleem met laminaat als het niet probeert te doen alsof het hout is. Het lijkt op de site alsof er echt effen varianten zijn.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:43 schreef Stiemie het volgende:
Ah jammer want ik kijk juist zo uit naar een novilon-vloer![]()
We hebben nu lamelparket, maar ik vind het heel veel onderhoud.
Ik zag in de vtwonen van vorige maand trouwens een soort novilon-vloer maar dat was dan van laminaat, dan heb je geen bubbels en putten enzo
http://www.vtwonen.nl/sho(...)wei-vtwonen-vloeren/
Heb je al een voordelige vloerboer gevonden? De prijzen lopen enorm uiteen!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:43 schreef mefke79 het volgende:
claudia, wij hebben cement nu als grote staal thuis en we wachten geloof ik op plaster, die komt met de post. Bij de fabriek van forbo hebben ze bijna alle stalen op voorraad, gewoon even gaan kijken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |