quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:16 schreef mefke79 het volgende:
stiemie die nieuwe vloer van vt wonen is kliklaminaat met houtnerf in een kleurtje. Wij vonden em niet strak genoeg, maar dat is onze smaak. En als je novilon laat verlijmen is de kans op bobbels minder groot. Ik had 't vroeger op mijn slaapkamer. Nooit een hobbel gezien.

Ik ben héél erg gecharmeerd van een bamboevloer. Ik kwam online zulke wisselende prijzen tegen dat ik er een beetje mismoedig van raakte. 50 euro vind ik nog wel acceptabel, al is het wel balen dat we de vloer dan nog zelf moeten leggen. Maar volgens jou is dat goed te doen dus? En over de kwaliteit lees ik ook wisselende verhalen. De één vindt het maar niks terwijl de ander blijft benadrukken dat het juist een ontzettend sterke vloer is (die ook nog eens beter tegen water kan dan een houten vloer?).quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:24 schreef wickie het volgende:
Zoals je weet ben ik lyrisch over een bamboevloer. Wij hebben denk ik 50 euro per m2 betaald. Met ondervloer erbij. Wij hebben groene platen. maar als je betonnen vloer hebt kan je ook met ander goedkoper spul af volgens mij.
We hebben geen massieve bamboe vloer. Maar lamel, dus toplaag is bamboe. Met een kliksysteem, heel makkelijk zelf te leggen dus.
Het was wel erg zoeken naar een goedkope vloerenboer. Dezelfde vloer werd elders voor 20 euro meer per m2 verkocht.
Nee! Krijgen we wel heel vaak te horen (en dat zegt ook wel iets over de kwaliteit van het vinyl). Maar als je wat beter naar de vloer kijkt zie je al gauw dat het vinyl is. Bij de verwarming zie je bijvoorbeeld een paar naden, er zijn 2 plekken waar een steentje onder het zeil zit en daar zie je een bobbeltje. En ook zijn er inmiddels dus 'bobbels' ontstaan in de vloer. Ik ben een echte muggenzifter en die dingen vallen me op.quote:Maar ik dacht dat jullie een epoxy vloer hadden trouwens?
Ik ga nog eens naar marmoleum kijken. Indertijd was het geen optie vanwege het verlijmen, maar dat zou nu geen probleem zijn (en ik begrijp dat er een laminaatvariant is?). Hoe duur is marmoleum eigenlijk?quote:Er is ook een effen marmoleum. In hele mooie grijs kleuren. Marmoleum is sterker dan Novilon (maar dat weet je al denk ik)
Goede tip, dankjewel!quote:En speur eens flink op Marktplaats, toendertijd kwam ik best wat interessante dingen tegen. Zo ook een oude gymzaalvloer, we hadden het bijna gedaan. Vriendlief vond de kleurtjes van de strepen toch niet zo.

Dat is het op zich ook wel. Je moet er wel voor zorgen dat de ondervloer héél schoon en vlak is, want je ziet elk steentje eronder. Die bobbels zijn denk ik ontstaan doordat de vloer tijd nodig had om 'uit te liggen'. Daar waarschuwde de vloerboer ons wel voor net nadat hij de vloer had gelegd. Tja, dat was dus net iets te laat. We hadden wel meteen het idee dat hij de vloer prima gelegd had, lekker strak tegen plinten aan. Aan de randen van de kamers kun je ook niet zien dat het vinyl is (in tegenstelling tot het zeil dat we zelf in onze oude keuken hadden gelegd, dat was veel minder netjes gesneden).quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:17 schreef Stiemie het volgende:
Stom zeg als dat in het echt niet zo is![]()

Hey, wacht, dit had ik gemist! Dat ziet er tof uit. Ik heb niet zo'n probleem met laminaat als het niet probeert te doen alsof het hout is. Het lijkt op de site alsof er echt effen varianten zijn.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:43 schreef Stiemie het volgende:
Ah jammer want ik kijk juist zo uit naar een novilon-vloer![]()
We hebben nu lamelparket, maar ik vind het heel veel onderhoud.
Ik zag in de vtwonen van vorige maand trouwens een soort novilon-vloer maar dat was dan van laminaat, dan heb je geen bubbels en putten enzo
http://www.vtwonen.nl/sho(...)wei-vtwonen-vloeren/

Heb je al een voordelige vloerboer gevonden? De prijzen lopen enorm uiteen!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:43 schreef mefke79 het volgende:
claudia, wij hebben cement nu als grote staal thuis en we wachten geloof ik op plaster, die komt met de post. Bij de fabriek van forbo hebben ze bijna alle stalen op voorraad, gewoon even gaan kijken!

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |