abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85582881
stiemie die nieuwe vloer van vt wonen is kliklaminaat met houtnerf in een kleurtje. Wij vonden em niet strak genoeg, maar dat is onze smaak. En als je novilon laat verlijmen is de kans op bobbels minder groot. Ik had 't vroeger op mijn slaapkamer. Nooit een hobbel gezien.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85582948
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:16 schreef mefke79 het volgende:
stiemie die nieuwe vloer van vt wonen is kliklaminaat met houtnerf in een kleurtje. Wij vonden em niet strak genoeg, maar dat is onze smaak. En als je novilon laat verlijmen is de kans op bobbels minder groot. Ik had 't vroeger op mijn slaapkamer. Nooit een hobbel gezien.
:o Is dat zo? Op de site staan een paar hele strakke foto's waarbij het echt een gladde strakke vloer lijkt. Zoals bijvoorbeeld die O+ olijf O+

Deze ziet er bv ook strak uit

Stom zeg als dat in het echt niet zo is -O-
pi_85583593
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:24 schreef wickie het volgende:
Zoals je weet ben ik lyrisch over een bamboevloer. Wij hebben denk ik 50 euro per m2 betaald. Met ondervloer erbij. Wij hebben groene platen. maar als je betonnen vloer hebt kan je ook met ander goedkoper spul af volgens mij.
We hebben geen massieve bamboe vloer. Maar lamel, dus toplaag is bamboe. Met een kliksysteem, heel makkelijk zelf te leggen dus.

Het was wel erg zoeken naar een goedkope vloerenboer. Dezelfde vloer werd elders voor 20 euro meer per m2 verkocht.
Ik ben héél erg gecharmeerd van een bamboevloer. Ik kwam online zulke wisselende prijzen tegen dat ik er een beetje mismoedig van raakte. 50 euro vind ik nog wel acceptabel, al is het wel balen dat we de vloer dan nog zelf moeten leggen. Maar volgens jou is dat goed te doen dus? En over de kwaliteit lees ik ook wisselende verhalen. De één vindt het maar niks terwijl de ander blijft benadrukken dat het juist een ontzettend sterke vloer is (die ook nog eens beter tegen water kan dan een houten vloer?).

Wij hebben indertijd trouwens ook grote prijsverschillen gevonden tussen vloerboeren voor onze novilonvloer.

quote:
Maar ik dacht dat jullie een epoxy vloer hadden trouwens?
Nee! Krijgen we wel heel vaak te horen (en dat zegt ook wel iets over de kwaliteit van het vinyl). Maar als je wat beter naar de vloer kijkt zie je al gauw dat het vinyl is. Bij de verwarming zie je bijvoorbeeld een paar naden, er zijn 2 plekken waar een steentje onder het zeil zit en daar zie je een bobbeltje. En ook zijn er inmiddels dus 'bobbels' ontstaan in de vloer. Ik ben een echte muggenzifter en die dingen vallen me op.

quote:
Er is ook een effen marmoleum. In hele mooie grijs kleuren. Marmoleum is sterker dan Novilon (maar dat weet je al denk ik :) )
Ik ga nog eens naar marmoleum kijken. Indertijd was het geen optie vanwege het verlijmen, maar dat zou nu geen probleem zijn (en ik begrijp dat er een laminaatvariant is?). Hoe duur is marmoleum eigenlijk?

quote:
En speur eens flink op Marktplaats, toendertijd kwam ik best wat interessante dingen tegen. Zo ook een oude gymzaalvloer, we hadden het bijna gedaan. Vriendlief vond de kleurtjes van de strepen toch niet zo.
Goede tip, dankjewel!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85583783
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:17 schreef Stiemie het volgende:

Stom zeg als dat in het echt niet zo is -O-
Dat is het op zich ook wel. Je moet er wel voor zorgen dat de ondervloer héél schoon en vlak is, want je ziet elk steentje eronder. Die bobbels zijn denk ik ontstaan doordat de vloer tijd nodig had om 'uit te liggen'. Daar waarschuwde de vloerboer ons wel voor net nadat hij de vloer had gelegd. Tja, dat was dus net iets te laat. We hadden wel meteen het idee dat hij de vloer prima gelegd had, lekker strak tegen plinten aan. Aan de randen van de kamers kun je ook niet zien dat het vinyl is (in tegenstelling tot het zeil dat we zelf in onze oude keuken hadden gelegd, dat was veel minder netjes gesneden).

Kom gewoon eens de vloer bekijken!
pi_85583858
Wat ik het vervelendst vind aan onze novilonvloer is denk ik dat we zo voorzichtig moeten zijn met het schuiven van meubels. Dat los je niet op met verlijmen of met een laminaatvariant. Het is uiteindelijk gewoon best zacht spul (ookal is het harder dan gewoon zeil).
pi_85584146
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:43 schreef Stiemie het volgende:
Ah jammer want ik kijk juist zo uit naar een novilon-vloer -O-

We hebben nu lamelparket, maar ik vind het heel veel onderhoud.

Ik zag in de vtwonen van vorige maand trouwens een soort novilon-vloer maar dat was dan van laminaat, dan heb je geen bubbels en putten enzo
http://www.vtwonen.nl/sho(...)wei-vtwonen-vloeren/
Hey, wacht, dit had ik gemist! Dat ziet er tof uit. Ik heb niet zo'n probleem met laminaat als het niet probeert te doen alsof het hout is. Het lijkt op de site alsof er echt effen varianten zijn.

Wat ik absoluut niet wil is een vloer die gaat werken als er vocht op komt. Als dat met dit laminaat zou zo zijn dan hoef ik het niet!
pi_85584776
Ja die Novilon vloer bedoel ik. Ik heb die VTWonen hier thuis liggen, heel misschien is ie nog wel te krijgen. Anders kan ik wel scannen voor je. edit - in de vtwonen staat hetzelfde aan info en plaatjes

Ik zag die vloer en dacht, 'dat was echt zooooo veel goedkoper geweest en ziet er best heel erg charmant uit.'

Wij hebben in de gang beneden wel laminaat gelegd, maar een effen versie, wel een met een lichte houtstructuur maar egale kleur. Van de gamma, ik ben echt anti laminaat (vanwege het hout-uiterlijk) maar vind deze best wel ok/mooi. Hij kan goed tegen vocht. Test het met die regen elke keer, want mijn fiets staat ik de gang :')

En klikvloeren leggen is niet moeilijk hoor maar kost gewoon tijd. Je kan ook wel ergens een goedkoop mannetje scoren die het voor een zacht prijsje legt.

[ Bericht 3% gewijzigd door wickie op 22-08-2010 22:10:08 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_85585121
Die olijfkleur vind ik héél mooi!
pi_85585910
claudia, die olijfvloer is mooi, maar wij willen graag zonder nerf, vandaar. Manlief vond de kwaliteit er prima uizien en hij heeft al heel wat klikvkoeren gelegd, dus ervaring genoeg. Klikvloeren zelf leggen gaat prima.
Trouwens, er is ook een noviloncollectie van vt-wonen. Die was ons te blinkend, maar wel gaaf op zich.
pi_85586022
Heeft die olijf-loft dan een nerf? Hij ziet er zo glad uit.
pi_85586231
ja, die heeft een nerf, voelbaar en zichtbaar helaas...vorige week even in de karwei bekeken
pi_85586392
Op de site doen ze het voorkomen alsof Lodge de variant is met nerf en Loft het industriële zusje zonder. Dat is ook suf!
pi_85586448
Wij hebben trouwens een vloer van vt wonen, 'goud'. Inderdaad wel blinkend, en we hebben er ook over getwijfeld, maar we vinden hem heel mooi hier in huis.
pi_85586655
Weten jullie al wat jullie gaan nemen, mefke?
pi_85586900
loft is zonder v-groef, dus planken strak tegen elkaar aan en lodge is met v-groef en dan lijken het dus planken. Wij waren erg verbaasd toen we het in 't echt zagen. Lodge hebben ze niet in olijf, dus kan me ook niet voorstellen dat we 't verkeerd gezien hebben.
We hebben gisteren heel wat stalen (a4) meegenomen en nog folders. Morgen maar eens in de kamer leggen.
pi_85586966
claudia, het gaat echt van de kosten afhangen, kleur is wel al bijna zeker.
pi_85587039
Ik ben benieuwd. Houd ons op de hoogte!
pi_85587173
Ja die olijf was ik ook helemaal verliefd op O+ Oh Claudia en die kleur die jullie nu hebben ook zeg O+

rg stom dat ze in het blad die vloer vlak maken terwijl ie dat dus niet is -O- Ik was al plannen aan het maken voor als we ooit een echt grote-mensen-huis zouden krijgen met olijf-laminaat in de kinderkamers.
pi_85763153
Er is een extra eis bijgekomen, namelijk dat de vloer compatibel moet zijn met vloerverwarming. Ik heb begrepen dat vloerverwarming wel samengaat met bepaalde bamboevloeren, maar dan moet er wel aan allerlei eisen zijn voldaan en je krijgt een garantie op kieren. Dat zie ik niet zo zitten.

Linoleum/Marmoleum begint ineens weer een aantrekkelijke optie te worden. Ik heb een paar aardige kleuren gevonden van Forbo:

Rosemary green (mijn favoriet)

Paving (wel erg donker)

Lead

Cement (mijn tweede keuze)

Plaster (lekker licht, lijkt me een veilige keuze maar misschien ook wat saai)

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 27-08-2010 10:42:15 ]
pi_85763749
Oh die Rosemary green O+
Is het marmoleum? (wat is nou eigenlijk het verschil tussen linoleum en marmoleum? Het is me toen wel uitgelegd maar ik vergeet het altijd :') )

Ik vind die lichte, plaster, ook heel weg mooi. Hij is inderdaad misschien wat saai, maar wel erg mooi en subtiel.
pi_85763976
Volgens mij is marmoleum gewoon een merknaam; het product is linoleum.

Wat het fijne is aan zo'n kleur als Rosemary green is dat je verder in huis niet veel hoeft te doen; de vloer brengt al zoveel kleur/sfeer/rust. Maar Plaster is inderdaad licht en combineert volgens mij juist weer geweldig. Ik zag foto's van een huis met Cement en het viel me mee hoe licht de vloer oogde. Dat had ik ook met de Novilonvloer die we nu hebben liggen: op een staal zag de kleur er best donker uit, maar nu er licht op valt valt het me ontzettend mee hoe donker de vloer is.

We gaan binnenkort denk ik maar eens modelvloeren bekijken!
pi_85765375
claudia, wij hebben cement nu als grote staal thuis en we wachten geloof ik op plaster, die komt met de post. Bij de fabriek van forbo hebben ze bijna alle stalen op voorraad, gewoon even gaan kijken!
pi_85765402
en dat van merknaam en productnaam klopt!
pi_85765530
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:43 schreef mefke79 het volgende:
claudia, wij hebben cement nu als grote staal thuis en we wachten geloof ik op plaster, die komt met de post. Bij de fabriek van forbo hebben ze bijna alle stalen op voorraad, gewoon even gaan kijken!
Heb je al een voordelige vloerboer gevonden? De prijzen lopen enorm uiteen!

En heb je deze folder al gezien? Daar staan ook foto's in van het huis van een styliste die Cement op haar vloer heeft liggen.
pi_85765684
vloerboer moeten we nog doen. Folder kijk ik thuis even, lukt niet op m'n foon.
pi_85765744
Mooi zeg, die marmoleum vloeren.
Een zwager van mij heeft marmoleum liggen en hij heeft er in de hal ook een figuur in laten leggen. Een beetje als een granieten vloer zeg maar. Dat vind ik ook erg mooi.

Ik ga helemaal mee met je 2 favorieten, Claudia. Erg mooie kleuren.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_85765800
Je kunt met een beetje zoekwerk wel een vloerboer vinden die een prijs voorberekent inclusief leggen (bijv. www.lowbudgetlinoleum.nl, 30 euro per m2 voor wat ik op het oog heb). Je hebt daar alleen het egaliseren niet mee betaald. Nu weet ik niet hoe nodig dat is, egaliseren, maar ik weet wel dat het voor het strak liggen van de vloer een behoorlijke ramp is als er ineens een steentje onder blijkt te liggen. Wij hebben hier indertijd zelf goed schoongemaakt, en toch zitten er 2 steentjes onder vloer. :(

Ik heb één keer toen ik een steentje in Ivans oude kamer zat was alle meubels opzij geschoven, de vloer losgetrokken en het steentje verwijderd. :Y) Er zit nog steeds een zwart plekje dat ik er niet uit krijg op dat deel van de vloer .
pi_85765916
Oh cement is mooooooooi O+ Lead trouwens ook met dat kleine beetje blauwige O+
pi_85766159
Ik ben helemaal weg van die vinyl vloer van Forbo. Die allura wood collectie. Maar ja 80 euro per m2 En het zijn er 72 :X

Marmoleum is ook een mooie optie :Y
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_85768907
Wij hebben hier nu twee proefplaatjes. Voor boven denken we aan Golden sunset. We hebben de plinten al gelig en de muren zijn creme dus we kunnen wel wat kleur gebruiken:

Voor beneden in de woonkamer (Spa):

Eind november begin december moeten we het zeker weten ivm de planning van het klussen. De hele woonkamer moet namelijk nog gedaan worden, plafond, muren stucen etc.
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:22:10 #131
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89347203
*kick*

Ik ben op zoek naar ervaringen met/over pvc vloeren. We twijfelen...

Novilon is toch iets anders dan pvc?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')