abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78058619
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben trouwens ook nog gekeken naar Marmoleum en het nadeel daarvan is dat het met de vloer verlijmd moet worden (zo hebben we ons door diverse vloerboeren laten vertellen). Ik vond wel dat er fraaie vloeren tussen zaten.
Dat pvc spul lijkt wel o marmoleum, is alleen dikker en in laminaatplakken zeg maar. En wordt ook vastgelijmd.

Op die site van dat pvc spul hebben ze het trouwens over een levensduur van minimaal 25 jaar. Maar dat wil je toch niet? Meer dan 15 jaar naar dezelfde vloer kijken lokt me niet echt aan.
pi_78058627
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:53 schreef Vlindur het volgende:

[..]

De vloer kun je wel dweilen ja, mits niet al te nat en volgens mij moet je het dan met een speciaal middel voor houten vloeren doen, maar ik dweil eerlijk gezegd amper. 2x per jaar oid tot nu toe en dan ook nog met 'gewone' allesreiniger. De vlekken worden direct schoongemaakt (want hout) en verder vind ik het wel goed. Stofzuigen doe ik wel wat vaker dan 2x per jaar

Maar idd. Straks als Rienk groter is moet ik toch echt vaker die vloer dweilen.. Want hygiënisch is hij nu zeker niet. (We hebben ook nog 2 katten)
Wij hebben ook van die speciale zeep om mee schoon te maken. Vind ik wel een nadeel want je maakt niet even snel een soppie. Je moet eerst heel nat met dat spul dweilen en dan nog een keer nadweilen om het droger te maken.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:25:28 #53
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_78058749
Wij hebben een donkere hardhouten vloer en ik vind hem ideaal... Deze lag er al in toen we het huis kochten, ik zou bij een nieuwe vloer toch een lichtere kleur doen daar zie je toch minder op. Wat dweilen betreft, ik dweil te weinig maar gemiddeld wel 1x per week en dan gewoon nat, wel met speciaal spul voor houten vloer van HG. Het mooiste is om hem 1x per jaar in de olie te zetten, maar dat hebben we tot nu toe nog maar 1x in 2,5 jaar gedaan.

Ow en wat betreft dingen vallen enz. je ziet er niets van op de vloer. Er vallen hier toch regelmatig glazen, speelgoed e.d. op de vloer, maar daar zie je helemaal niets van.

onze vloer toen de kamer nog leeg was en we druk met verhuizen waren.
Make love, not war ☮
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:46:26 #54
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_78059754
Mijn ouders namen in het nieuwe huis (1990) kurk, en dat ligt er nog steeds.
Diagonaal gelegd, met groef.
Nou zijn mijn broer en ik heel druk , en werd er vaak met water gespeeld, (in de keuken ligt ook kurk) en nog is het een, mooie vloer.
Nu heb je wel, wat deukjes en afgeketste stukjes, maar na 20 jaar veel schuiven en spetteren, mag dat ook wel, en, omdat het een soort van gevlekt is, valt het amper op.

(Voor 1990 hadden we thuis laminaat, maar dat was, (toen?) erg glad met lopen voor, kinderen. Ik herrinner me nog menige, glijpartij. )
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:22:20 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_78061368
Kurk is inderdaad ook heel prettig (maar ook behoorlijk prijzig). En als je een natte doek laat liggen op kurk krijg je van die mooie witte plekken (die ook wel weer wegtrekken).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78065079
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:56 schreef willempjewever het volgende:

[..]

nou, te laat... gietvloer hadden mijn ouders en dat beviel ze goed. Maar het is een huurhuis en ik ben er van plan nog wel 15 jaar te wonen, maar toch... en ik vermoed dat een houten vloer al op het randje is, maar een gietvloer is echt vragen om problemen omdat je dat er gewoon amper uitkrijgt (denk ik).
Ik heb ook een gietvloer en wil echt nooit meer iets anders. Maar zou het inderdaad niet in een huurwoning doen. Ook al is het een perfect egale ondervloer voor andere vloeren.. je krijgt het er idd niet uit.

Maar echt.. een gietvloer is perfect met kinderen (en onzindelijke katten )
pi_78067561
Gietvloer.

Later als ik groot ben en veel centjes verdien koop ik een huis met een gietvloer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78068279
even een vraag: kurk, neemt dat vocht op?? Dus stel he mn kat piest op de vloer en ik zie het pas 's morgens, heb ik dan een vlek die blijft stinken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78073087
Een gietvloer gaat het niet worden. Moet er vloerverwarming in en hout vind ik mooier en past beter in onze inrichting. We hebben al redelijk strakke meubels en met een gietvloer is het helemaal strak en we willen er juist warmte inbrengen met de vloer. We hebben nu ook tapijt in de kleur bordeaux (de muren juist wit voor de rust).

Ben trouwens wel benieuwd wat een gietvloer gemiddeld per m2 kost.

Over een maand of wat hebben we een weekeinde de kids op logeren en dan gaan we eens offertes opvragen. Tot nu toe was ik alleen een keer bij bouwmarkten naar laminaat gaan kijken en dan was de keuze niet zo lastig, maar bij speciaalzaken hebben ze zoveel keuze, alleen al in de mooie boekjes die ik heb gekregen ga ik al duizelen van de kleuren en mogelijkheden.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:28:27 #60
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_78075498
Wij hebben in de woonkamer tegels en in de keuken en tuinkamer (de speelkamer voor Thomas) een grindvloer met vloerverwarming. Ik zou zelf nooit voor een grindvloer gekozen hebben, hij lag er al in toen we het huis kochten. Maar nu zou ik niet meer zonder willen. Met stip de makkeljikste vloer in onderhoud die ik ooit gehad heb!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:30:28 #61
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78075615
vloerbedekking, glijden ze niet uit, vallen zachter en is warmer
laminaat kan soms echt ijskoud aanvoelen
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:31:59 #62
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78075711
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:05 schreef Ticootje het volgende:
even een vraag: kurk, neemt dat vocht op?? Dus stel he mn kat piest op de vloer en ik zie het pas 's morgens, heb ik dan een vlek die blijft stinken?
Nee, maar of je er geen vlekken aan over houdt durf ik echt niet te zeggen.. Denk dat het redelijk te vergelijken is met hout.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:43:50 #63
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78076397
Laminaat met vloerverwarming.

Vind het zelf ideaal, de vloer is lekker warm voor de kleintje om op te spelen, het is goed schoon te houden en ik vind het ook mooi.
we hebben het in de huiskamer, slaapkamers en mijn fotostudio.

Houten vloer vind ik persoonlijk mooier maar is duurder en laminaat is onderhoudsarmer ( als je goede hebt)

We hebben ook tegels in de gang,keuken, badkamer en wc maar dat vind ik zelf niet zo, er zijn wel tegels die ik mooi vind maar die zijn te duur.

Linoleum hebben we in de andere gang, opzich niks mis mee, we hebben 4 katten en je ziet er niks van maar mijn voorkeur gaat dan toch uit naar laminaat.

Tapijt hebben we in het washok en bijhok, nooit meer!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:46:38 #64
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_78076531
Ik had in het eerste huis laminaat; dochter leerde lopen, viel en brak een tandje af Daarna hadden we kurk, heerlijk warm, redelijk zacht, maar best veel onderhoud (net als hout, schuren, lakken ed).

Nu vinyl (dikke kwaliteit) en eigenlijk bevalt dat het beste (ligt over houten parketvloer heen). Zacht, redelijk warm, makkelijk in onderhoud (kat, hond en kind, dus dagelijks stofzuigen veel dweilen) en relatief goedkoop, dus makkelijk vervangbaar.

Marmoleum vind ik erg mooi (en duurzaam), maar da's behoorlijk prijzig, vooral je met patronen/kleuren laat leggen.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:54:15 #65
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78076888
Hier een houten vloer en ik zal blij zijn als ik er vanaf ben. Alles vlekt, knoeit en bezoedelt de boel . En het is toch een pokkewerk om al die vlekken er elke keer vanaf te dweilen. In het nieuwe huis doen we mooie stenen tegels met vloerverwarming .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78076914
Ik vind eigenlijk alles behalve hout/lamelparket lelijk of 'koud'. Er is tegenwoordig wel mooi laminaat te krijgen, maar toch blijf je horen dat het laminaat is als je er op loopt. Die gietvloeren en marmoleum vind ik wel mooi in bedrijfspanden ofzo, maar voor een huis toch echt te kil. En tegels...brrrr
pi_78076994
Groot nadeel van onze vloer is ook dat kattenkots vreselijke vlekken achterlaat. Niet als je het meteen weghaalt, maar ja katten doen hun ding natuurlijk het liefst als je net in bed ligt en dus niks hoort
  dinsdag 16 februari 2010 @ 22:03:44 #68
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_78077386
Wij hebben beneden een antiek eiken vloer, ook in de keuken. Je ziet er bijna niks op, qua krassen en als er al een krasje inkomt is het ook niet zo erg, want die vloer is al antiek.
Boven hebben we grenen vloerdelen, geolied. Is wat bewerkelijker, ook omdat de kleur lichter is. Maar ik vind het mooi en praktisch.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  dinsdag 16 februari 2010 @ 22:06:12 #69
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78077523
Ohja, vooral in de keuken, die gevallen etensresten die zo lekker aan het hout vastkoeken, zodat je met je nagels alles eraf mag krabben omdat het met de dweil niet lukt .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78078516
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:54 schreef Grunsfan het volgende:
Ik vind eigenlijk alles behalve hout/lamelparket lelijk of 'koud'. Er is tegenwoordig wel mooi laminaat te krijgen, maar toch blijf je horen dat het laminaat is als je er op loopt. Die gietvloeren en marmoleum vind ik wel mooi in bedrijfspanden ofzo, maar voor een huis toch echt te kil. En tegels...brrrr
Ik vind echt alles wat op hout lijkt lelijk.
pi_78078595
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:56 schreef Stiemie het volgende:
Groot nadeel van onze vloer is ook dat kattenkots vreselijke vlekken achterlaat. Niet als je het meteen weghaalt, maar ja katten doen hun ding natuurlijk het liefst als je net in bed ligt en dus niks hoort
Katten.

Is er ook nog een vloer waarbij je niet elke dag hoeft te stofzuigen als je hond aan het verharen is?
pi_78079269
Dit is trouwens onze vloer. Vind het erg mooi, maar zou er nu met kinderen echt nooit meer aan beginnen...

dinsdag 16 februari 2010 @ 23:44:42 #73
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_78082379
Wij hebben deze vloer, is licht eiken.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_78104157
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:56 schreef Stiemie het volgende:
jij hebt een houten vloer toch?
onze katten kosten ook weleens in de nacht, maar dat gaat er dus heel lastig af?

dan is wellicht een mooie laminaatvloer een beter idee... we hebben namelijk 5 binnenkatten en 2 konijnen. En er ligt elke week wel een haarbal of spuug van die beesten op de vloer (lang leve de tapijtreiniger).
pi_78104415
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:27 schreef willempjewever het volgende:

[..]

jij hebt een houten vloer toch?
onze katten kosten ook weleens in de nacht, maar dat gaat er dus heel lastig af?

dan is wellicht een mooie laminaatvloer een beter idee... we hebben namelijk 5 binnenkatten en 2 konijnen. En er ligt elke week wel een haarbal of spuug van die beesten op de vloer (lang leve de tapijtreiniger).
Bij laminaat heb ik dus geen problemen met kattenkots of plas.. Ik zie idnerdaad bij de "echte" houten vloer van mn ouders dat kattenpis wel een probleem is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')