Dat pvc spul lijkt wel o marmoleum, is alleen dikker en in laminaatplakken zeg maar. En wordt ook vastgelijmd.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben trouwens ook nog gekeken naar Marmoleum en het nadeel daarvan is dat het met de vloer verlijmd moet worden (zo hebben we ons door diverse vloerboeren laten vertellen). Ik vond wel dat er fraaie vloeren tussen zaten.
Wij hebben ook van die speciale zeep om mee schoon te maken. Vind ik wel een nadeel want je maakt niet even snel een soppie. Je moet eerst heel nat met dat spul dweilen en dan nog een keer nadweilen om het droger te maken.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:53 schreef Vlindur het volgende:
[..]
De vloer kun je wel dweilen ja, mits niet al te nat en volgens mij moet je het dan met een speciaal middel voor houten vloeren doen, maar ik dweil eerlijk gezegd amper. 2x per jaar oid tot nu toe en dan ook nog met 'gewone' allesreiniger. De vlekken worden direct schoongemaakt (want hout) en verder vind ik het wel goed. Stofzuigen doe ik wel wat vaker dan 2x per jaar
Maar idd. Straks als Rienk groter is moet ik toch echt vaker die vloer dweilen.. Want hygiënisch is hij nu zeker niet. (We hebben ook nog 2 katten)
Ik heb ook een gietvloer en wil echt nooit meer iets anders. Maar zou het inderdaad niet in een huurwoning doen. Ook al is het een perfect egale ondervloer voor andere vloeren.. je krijgt het er idd niet uit.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:56 schreef willempjewever het volgende:
[..]
nou, te laat... gietvloer hadden mijn ouders en dat beviel ze goed. Maar het is een huurhuis en ik ben er van plan nog wel 15 jaar te wonen, maar toch... en ik vermoed dat een houten vloer al op het randje is, maar een gietvloer is echt vragen om problemen omdat je dat er gewoon amper uitkrijgt (denk ik).
Nee, maar of je er geen vlekken aan over houdt durf ik echt niet te zeggen.. Denk dat het redelijk te vergelijken is met hout.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:05 schreef Ticootje het volgende:
even een vraag: kurk, neemt dat vocht op?? Dus stel he![]()
mn kat piest op de vloer en ik zie het pas 's morgens, heb ik dan een vlek die blijft stinken?
Ik vind echt alles wat op hout lijkt lelijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:54 schreef Grunsfan het volgende:
Ik vind eigenlijk alles behalve hout/lamelparket lelijk of 'koud'. Er is tegenwoordig wel mooi laminaat te krijgen, maar toch blijf je horen dat het laminaat is als je er op loopt. Die gietvloeren en marmoleum vind ik wel mooi in bedrijfspanden ofzo, maar voor een huis toch echt te kil. En tegels...brrrr
Katten.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:56 schreef Stiemie het volgende:
Groot nadeel van onze vloer is ook dat kattenkots vreselijke vlekken achterlaat. Niet als je het meteen weghaalt, maar ja katten doen hun ding natuurlijk het liefst als je net in bed ligt en dus niks hoort
jij hebt een houten vloer toch?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:56 schreef Stiemie het volgende:
Groot nadeel van onze vloer is ook dat kattenkots vreselijke vlekken achterlaat. Niet als je het meteen weghaalt, maar ja katten doen hun ding natuurlijk het liefst als je net in bed ligt en dus niks hoort
Bij laminaat heb ik dus geen problemen met kattenkots of plas.. Ik zie idnerdaad bij de "echte" houten vloer van mn ouders dat kattenpis wel een probleem is.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:27 schreef willempjewever het volgende:
[..]
jij hebt een houten vloer toch?
onze katten kosten ook weleens in de nacht, maar dat gaat er dus heel lastig af?
dan is wellicht een mooie laminaatvloer een beter idee... we hebben namelijk 5 binnenkatten en 2 konijnen. En er ligt elke week wel een haarbal of spuug van die beesten op de vloer (lang leve de tapijtreiniger).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |