abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78098138
Ik weet niet hoor. Er is een verschil tussen kattenkwaad en sneeuwballen gebruiken om weerloze mensen te overvallen. Ik denk dat het laatste de mensen in het verkeerde keelgat schiet.

Een vrouw die overvallen is door Marokkaanse jongens met behulp van sneeuwballen. En dat ze vervolgens in de krant leest dat ze geld krijgen om ze van de straat te houden.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:06:37 #202
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_78098206
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:03 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

[..]

De letterlijke woorden van de woordvoerster van de gemeente Gouda. Volgens mij is dit toch gewoon het afkopen van crimineel gedrag.
Hoezo? Zoveel gemeenten organiseren of subsidiëren dit soort feesten. Zo'n feest draagt bij aan de bevordering van de leefsituatie in de wijk, waarvan de gemeente de problemen heus niet ontkent. Vind je het opknappen van Vogelaarwijken ook 'afkopen'?
Wie dit leest is alfabeet.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:06:52 #203
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_78098216
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:05 schreef Mylene het volgende:
Ik weet niet hoor. Er is een verschil tussen kattenkwaad en sneeuwballen gebruiken om weerloze mensen te overvallen. Ik denk dat het laatste de mensen in het verkeerde keelgat schiet.

Een vrouw die overvallen is door Marokkaanse jongens met behulp van sneeuwballen. En dat ze vervolgens in de krant leest dat ze geld krijgen om ze van de straat te houden.
Zucht...
http://www.trouw.nl/nieuw(...)geld_voor_feest.html
http://www.gouda.nl/Bestu(...)g_Kerstperiode_Gouda
http://michel.klijmij.net(...)p-dat-het-zeer-doet/
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:07:24 #204
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78098242
quote:

het initiatief kwam niet van de overvalletjes/sneeuwballengooiers he... al lijkt men dat wel graag te willen horen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_78098244
quote:

[..]

[..]

De letterlijke woorden van de woordvoerster van de gemeente Gouda. Volgens mij is dit toch gewoon het afkopen van crimineel gedrag.
Natuurlijk is het dat. En dat kun je verdoezelen door andere mensen van domheid te beschuldigen of arrogant te stellen dat mensen de Telegraaf als bijbel zien, maar zo ís het natuurlijk wel.
Plus dat er nu een precedent is, Gouda wordt bedankt.
pi_78098267
quote:

[..]

[..]

Natuurlijk is het dat, maar zoals al meermaals aangegeven is dat niet bepaald iets dat alleen in Gouda plaatsvindt. Daarnaast is het feit dat er een feest georganiseerd wordt om problemen te voorkomen wat anders dan stellen dat het feest bedoeld is voor mensen die al eerder crimineel gedrag hebben vertoond. Die 1750 euro ben je ook al kwijt aan een gemolesteerde lantaarnpaal (vriend van me mocht hem zelf vergoeden na een dronken avondje. ), laat staan inzet van ME e.d.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:08:48 #207
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_78098312
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:00 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Maar als Gouwenaar is het ontzettend frustrerend dit soort onzin te lezen. De Telegraaf is daarbij toch wel het meest anti-Gouda, al dragen op zetels beluste Goudse partijen daar ook wel aan bij.

Of het nu de onzin is over "burgemeester Cornelis met zijn Marokkaanse vrouw" (ze is Nederlands, voor zover het überhaupt uitmaakt), de vergelijking van Oosterwei met een Amerikaanse getto of Franse banlieue (de buurt heeft een oppervlakte van nog geen 1 km²) of het verhaal over de "luxe inburgeringstaxi" (die bedoeld was voor mensen die slecht ter been zijn of anders lang moeten reizen) - het wordt zonder enige controle of redactie online en in de krant geplempt (zowel in berichten als in reacties).
En blogs en op fora wordt het als zoete koek geslikt en wordt er vrolijk op doorgeredeneerd alsof het de waarheid is. Er is best aanleiding om kritisch te kijken naar het gedrag van specifieke doelgroepen, maar het gedrag van de grootste krant van Nederland moet net zo kritisch beschouwd worden.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:09:30 #208
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78098343
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Natuurlijk is het dat. En dat kun je verdoezelen door andere mensen van domheid te beschuldigen of arrogant te stellen dat mensen de Telegraaf als bijbel zien, maar zo ís het natuurlijk wel.
http://hellendoorn.christ(...)dan-jaar-eerder.html

hellendoorn bedankt bedoel je?.. of is dat niet Marokkanen genoeg?
pi_78098397
quote:

Ja natuurlijk, en het is typisch iets voor de Telegraaf om dan die mevrouw ook even te vragen wat die ervan vindt, omdat ze zeker weten dat het antwoord dat die mevrouw gaat geven ook het antwoord is dat ze willen publiceren. Ik heb de Telegraaf nog nooit op enige objectiviteit kunnen betrappen.

Maar als je 1750 euro geeft uit een algemeen potjeom een feestje te geven zodat je tonnen aan schade kan voorkomen, dan is dat gewoon afkopen van crimineel gedrag. (ik heb misschien andere definitie van kattekwaad..)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:11:12 #210
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78098421
quote:

Ja, als "ze" slaat op alle Marokkanen in Gouda, krijgen "ze" - dat groepje criminelen - inderdaad ook een feest cadeau. Het is echt te gek voor woorden dat de Telegraaf die twee gebeurtenissen op deze manier aan elkaar koppelt, en verbijsterend te zien hoe iedereen dit overneemt en spreekt van 'criminelen' die geld krijgen voor een feestje.
pi_78098482
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:09 schreef Re het volgende:

[..]

http://hellendoorn.christ(...)dan-jaar-eerder.html

hellendoorn bedankt bedoel je?.. of is dat niet Marokkanen genoeg?
Die link doet het niet.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:14:28 #212
79262 Dwersdriever
pi_78098542
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je kunt ook eens moeite doen zelf iets voorbij berichtgeving te kijken die wel erg goed aansluit bij jouw vooroordelen. Je hebt de feiten niet op een rijtje staan, maar verbindt daar wel vergaande conclusies aan die aan elkaar hangen van de onjuiste aannames. Dat is jammer, maar past wel in de trend in de maatschappij. Dus wat dat betreft hoor je er helemaal bij.
We Came A Long Time Ago
pi_78098567
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:06 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Hoezo? Zoveel gemeenten organiseren of subsidiëren dit soort feesten. Zo'n feest draagt bij aan de bevordering van de leefsituatie in de wijk, waarvan de gemeente de problemen heus niet ontkent. Vind je het opknappen van Vogelaarwijken ook 'afkopen'?
Ik ben het met je eens dat een feest vaak de leefsituatie in de wijk kan bevorderen. Voor het opknappen van Vogelaarwijken is ook iets te zeggen, zolang er uit de wijk zelf voldoende animo is en de bewoners de wijk ook echt opgeknapt willen zien.

Alleen een feest gaan geven omdat je een spoor van vernielingen en tonnen schade wil voorkomen, dat vind ik een verkeerd signaal afgeven, en inderdaad, ik vind dat het afkopen van crimineel gedrag.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:15:49 #214
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78098605
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die link doet het niet.
hiero
pi_78098620
quote:
Ja, dat had ik al begrepen. Ik hecht niet zoveel waarde aan wat een gemeente of een woordvoerster zegt. Ik vind het ronduit gevaarlijk dit soort poespas. Je kunt op voorhand wel nagaan wat voor gezeik hiervan komt.

Hetzelfde gezeik met linkse partijen die menen te kunnen denken voor moslims wat voor hen het beste zou kunnen zijn. Het gevolg is dat moslim hierop worden aangesproken terwijl ze er niet om hebben gevraagd. En Wilders die zijn aanhang ziet groeien.

Stop in godsnaam die betutteling.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:18:10 #216
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_78098718
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:16 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, dat had ik al begrepen. Ik hecht niet zoveel waarde aan wat een gemeente of een woordvoerster zegt. Ik vind het ronduit gevaarlijk dit soort poespas. Je kunt op voorhand wel nagaan wat voor gezeik hiervan komt.

Hetzelfde gezeik met linkse partijen die menen te kunnen denken voor moslims wat voor hen het beste zou kunnen zijn. Het gevolg is dat moslim hierop worden aangesproken terwijl ze er niet om hebben gevraagd. En Wilders die zijn aanhang ziet groeien.

Wat is er nou betutteling? Want aan je vorige reactie te zien denk je nog steeds dat er een verband is tussen de sneeuwbalterroristen en de organisatoren van het feest.
Zie ook de AD Groene Hart van vandaag.
pi_78098789
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:16 schreef Mylene het volgende:

[..]

Amen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:20:22 #218
79262 Dwersdriever
pi_78098818
Hoe triest is het overigens voor goedwillende tieners die een mooie activiteit organiseren in hun wijk waarmee ze de maatschappij een dienst bewezen om in no-time te worden benoemd als onderdeel van een groep criminele jongeren, waarbij hun feestje van 1750 euro nationaal nieuws is.
We Came A Long Time Ago
pi_78098874
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:15 schreef Re het volgende:

[..]

hiero
Prima dus zoals Hellendoorn het doet. Subsidie voor een feest voor iedereen.
Dat had Gouda beter kunnen doen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:24:36 #220
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78098970
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoezo? Het feest in Gouda was volgens jou niet voor iedereen?
pi_78099022
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:19 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Amen.
Echt hoor. Wilders zijn populariteit heeft nooit zo ver kunnen komen door incidenten als bijvoorbeeld het verwijderen van die kerstboom uit de Hogeschool in Den Haag. Ik ken moslims uit de bewuste Hogeschool en mij vertelden dat ze geen enkel probleem hadden met die kerstboom. Ze vonden het wel knus en gezellig. Alleen dat ze er naderhand wel op werden aangesproken. Dat is toch ernstig?
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:27:46 #222
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_78099069
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:26 schreef Mylene het volgende:

[..]

Echt hoor. Wilders zijn populariteit heeft nooit zo ver kunnen komen door incidenten als bijvoorbeeld het verwijderen van die kerstboom uit de Hogeschool in Den Haag. Ik ken moslims uit de bewuste Hogeschool en mij vertelden dat ze geen enkel probleem hadden met die kerstboom. Ze vonden het wel knus en gezellig. Alleen dat ze er naderhand wel op werden aangesproken. Dat is toch ernstig?
De beste reclame voor Wilders is de hetze tegen hem .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:27:50 #223
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78099077
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

en in Gouda was het een ... let op... ja komt tie.... een... buurtfeest!
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:32:44 #224
79262 Dwersdriever
pi_78099263
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:27 schreef Re het volgende:

[..]

Doe nou niet zo flauw. Iedere keer met feiten de vooroordelen bestrijden. Daar is Fok niet voor uitgevonden hoor. Lees de Telegraaf, daar staat de waarheid in.
We Came A Long Time Ago
pi_78099285
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:27 schreef Re het volgende:

[..]

Nou geweldig toch? Iedereen blij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')