http://www.telegraaf.nl/b(...)koopt_tuig_af__.htmlquote:Sneeuwballenterreur beloond met feestje Gebaar van gemeente
GOUDA - Marokkaanse crimineeltjes die in Gouda betrokken waren bij het sneeuwballenincident, zijn door de gemeente 'afgekocht' om hen rond de jaarwisseling van de straat te houden.
VVD-lijsttrekker Laura Werger is furieus... Ze kregen gezamenlijk 2250 euro in een envelop geduwd om zelf een feestje te organiseren. Dat stelt de gemeentelijke VVD-fractie op basis van verklaringen van de betrokken jongeren uit de omstreden Goudse woonwijk Oosterwei. Enkele tientallen Marokkanen belaagden verschillende mensen met sneeuwballen, wierpen barrières op en maakten zich schuldig aan berovingen.
Om de jongeren koest te houden, kregen ze van de gemeente handje contantje geld aangeboden. De VVD in Gouda is furieus omdat gemeenschapsgeld zonder procedures werd uitbetaald. "Bovenal is het niet verstandig. Je beloont immers crimineel gedrag", stelt de VVD-fractie.
Rustig
Gouda bevestigt dat er geld is gegeven. "Wij wilden juist voorkomen dat de boel verder zou escaleren", is de reactie bij de gemeente. "De jongeren hebben zelf voor het feest een begroting ingediend. Ze moesten aangeven hoeveel geld ze nodig hadden voor het inhuren van een diskjockey, een hapje en een drankje. Voor ons was het belangrijk dat het in de wijk rustig zou blijven rond de jaarwisseling."
Volgens de gemeente moest er snel gehandeld worden. "Het zal best zo zijn dat het geld contant is overhandigd, maar het is goed besteed. Achteraf was iedereen blij. We hebben vijf Marokkanen als dank na afloop ook nog een boekenbon gegeven", meldt een woordvoerster.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als dat in meer gemeenten gebeurt dan is het helemaal goed natuurlijk, asociaal en crimineel gedrag onder een bepaald deel van de bevolking moet je zeker belonen...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 07:59 schreef eleusis het volgende:
Gebeurt wel in meer gemeentenEn voor zover ik ervaringen hoor van de betrokken jongerenwerkers gaat het vaak goed.
Als je de keus hebt tussen 5k om een activiteit te organiseren of 50k aan schade en ME-inzet is die keus snel gemaakt.
Als je pragmatisch bent ipv dogmatisch natuurlijk. Voor dat laatste, zie de berichten onder mij.
Doet niets af aan het feit dat het compleet gestoord is om welke vorm van criminaliteit dan ook te belonen met geld-bedragen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 07:59 schreef eleusis het volgende:
Gebeurt wel in meer gemeentenEn voor zover ik ervaringen hoor van de betrokken jongerenwerkers gaat het vaak goed.
Als je de keus hebt tussen 5k om een activiteit te organiseren of 50k aan schade en ME-inzet is die keus snel gemaakt.
Als je pragmatisch bent ipv dogmatisch natuurlijk. Voor dat laatste, zie de berichten onder mij.
Hoe is dat pragmatisch? Het is een korte termijn oplossing die op de lange duur waarschijnlijk duurder uitpakt. Het uitschot leert immers alleen maar dat rellen loont.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 07:59 schreef eleusis het volgende:
Ach, is niets nieuws, de maffia noemt het beschermingsgeld...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 07:59 schreef eleusis het volgende:
Blijkbaar belonen we slecht gedrag in dit landquote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:10 schreef Abraracadabra het volgende:
Dus als we dingen kapot maken krijgen we geld? Geweldig!
Ja, klopt. Echt heel bijzonder hoe onze volksvertegenwoordigers het voor zichzelf geregeld hebbenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
En eigenlijk is het niets nieuws dat slecht gedrag beloond wordt, kijk naar politici en hoge heren met belangrijke functies. Als zij het verkloten krijgen ze ergens anders een functie om uit de media te verdwijnen maar vaak met behoud van salaris dus dat is ook belonen voor slecht gedrag
Gewoon werken en je aan de regels houden wordt iig NIET beloond...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Blijkbaar belonen we slecht gedrag in dit land![]()
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
En eigenlijk is het niets nieuws dat slecht gedrag beloond wordt, kijk naar politici en hoge heren met belangrijke functies. Als zij het verkloten krijgen ze ergens anders een functie om uit de media te verdwijnen maar vaak met behoud van salaris dus dat is ook belonen voor slecht gedrag
Met de ME-knuppel d'r overheenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:09 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Hoe is dat pragmatisch? Het is een korte termijn oplossing die op de lange duur waarschijnlijk duurder uitpakt. Het uitschot leert immers alleen maar dat rellen loont.
Dan liever wat meer investeren in het afleren van rellen.
Gewoon het ME team die 2250 euro geven als ze dat tuig succesvol hebben weten neer te slaan bij een oproerquote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Met de ME-knuppel d'r overheenPaar hondjes mee
Kijken hoe gezellig het is, dan wil ik ook nog wel 50 euro bijleggen voor een DJ en een hapje / drankje.
Dat komt omdat in de beleving van de in de jaren 70 afgestudeerde rechters, vooral de daders ook slachtoffer zijn. Van de maatschappij. Dat werd letterlijk toen onderwezen!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:21 schreef Scorpie het volgende:
Het word steeds gekker in Nederland. Het belonen van crimineel gedrag is het zoveelste teken aan de wand dat de verhoudingen tussen daders en slachtoffers ontzettend scheef zijn.
Het is vele malen goedkoper om die kereltjes 2500 euro te geven dan om extra politie in te zetten/aan te nemen of alle gedoe rondom sneeuwovervallen af te handelen. Bij zo'n overval breekt één oud vrouwtje haar been en je kosten zijn al het vijfvoudige!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:31 schreef SocialDisorder het volgende:
Tuurlijk, tuig gaan belonen in tijden dat gemeenten moeten bezuinigen. Logisch.
Pragmatisch? Een pragmatische oplossing werkt in mijn boekje ook op lange termijn. Dat lijkt me hiermee helemaal niet van toepassing.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 07:59 schreef eleusis het volgende:
Op korte termijn is het wellicht goedkoper, maar je geeft als gemeente een signaal af dat je als crimineel gratis geld van de overheid krijgt als je je gedraagt, maar dan moet je dus wel een geschiedenis hebben als straatterrorist. Je krijgt dus een groei van vernielingen, vandalisme en overlast, wat geld kost voor de gemeente en komende oudejaarsavond staat het hele kluitje met hun pootjes omhoog om geld te eisen, anders gaan ze rellen. Als je het geld dan niet geeft, gaan ze uit woede alsnog rellen en als je het wel geeft groeit de club alleen maar verder. Gouda heeft zich in een uitgavespiraal gestort die alleen maar groter gaat worden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is vele malen goedkoper om die kereltjes 2500 euro te geven dan om extra politie in te zetten/aan te nemen of alle gedoe rondom sneeuwovervallen af te handelen. Bij zo'n overval breekt één oud vrouwtje haar been en je kosten zijn al het vijfvoudige!
Maar efficiency mag niet de doorslaggevende factor zijn het wel of niet te doen. Want waar ligt de grens? Gaan we straks iedere crimineel geld geven om niet crimineel bezig te zijn? En is de Nederlandse belastingbetaler wel bereid tot zijn 67-ste te werken om vreemdelingen van riante bonussen te voorzien omdat ze anders overlast veroorzaken? Dát is de vraag.
Kun je ze misschien ook een formulier laten invullen hoeveel ze verdienen met tasjesroof en drugshandel, dan betalen we dat gewoon uit maar is er geen criminaliteit meer in Nederland is dat niet een idee?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 07:59 schreef eleusis het volgende:
Met alle respect maar dit slaat nergens op.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 07:59 schreef eleusis het volgende:
Wat moeten ze daar nou mee? Ze zijn waarschijnlijk nog te dom om hun eigen naam te schrijven, laat staan dat ze kunnen lezen.quote:We hebben vijf Marokkanen als dank na afloop ook nog een boekenbon gegeven
bronquote:Marokkanen melden ’gebaar’ gemeente
Op het Goudse stadhuis komt vanavond een aantal Marokkaanse jongens bij elkaar om tijdens een publiek debat te vertellen over de wijze waarop de gemeente hen heeft ’afgekocht’ ten tijde van de sneeuwbalincidenten.
„De Marokkanen hoefden volgens hun eigen verklaringen niet te tekenen voor het in ontvangst nemen van het geld. Als ze maar niet de straat op gingen. Dat was waarschijnlijk de belangrijkste drijfveer van het gemeentebestuur”, stelt VVD-fractievoorzitter Laura Werger. „Gelukkig hebben ze het geld op een nette manier besteed aan een feestavond. Ze kunnen de bonnetjes overleggen.”
Maar de VVD wil nog meer tekst en uitleg van de gemeente. „Zo blijkt dat ook Marokkanen naar een cursus worden gestuurd om Arabisch te leren. Ook hiervoor is geen potje gereserveerd”, aldus de liberale fractievoorzitter Werger.
Lessen
De Marokkanen zouden die lessen binnenkort in de voormalige Anne Frank school mogen bijwonen. Op die manier wil de gemeente Gouda de jongens ook „van de straat houden”.
Ze zijn in ieder geval slim genoeg om hinderlagen te leggen met sneeuw, overvallen te plegen en in plaats van de bak in te gaan geld toe te krijgen van de gemeente! Jou zie ik dit niet doen, jij betaalt ervoor.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:13 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Wat moeten ze daar nou mee? Ze zijn waarschijnlijk nog te dom om hun eigen naam te schrijven, laat staan dat ze kunnen lezen.
Ja. Zoals eerder al geschreven is: normaal gedrag wordt niet beloond. Hoeft ook niet, maar geef geen verkeerd signaal af door slecht gedrag wél te belonen. Dit is zo volkomen krankjorum, hoe verzinnen ze het. Ze hadden ook dit tuig waarvan ze op voorhand wisten dat ze zich zouden misdragen gedurende oud en nieuw op kunnen sluiten.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze zijn in ieder geval slim genoeg om hinderlagen te leggen met sneeuw, overvallen te plegen en in plaats van de bak in te gaan geld toe te krijgen van de gemeente! Jou zie ik dit niet doen, jij betaalt ervoor.
Dus wie is er nu slim en wie is er nu dom?
Kruip maar gauw terug achter je computer om hard te werken, je moet nog 47 jaar en de staat heeft nog heel veel geld nodig. En mondje houden!
Nou zeg, ik ben nu enorm onder de indruk van je.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:15 schreef LXIV het volgende:
Kruip maar gauw terug achter je computer om hard te werken, je moet nog 47 jaar en de staat heeft nog heel veel geld nodig. En mondje houden!
En dat is misschien wel een beter idee, ten minste, als je bezig bent onderbuikgevoelens te masseren. Want als je ze in de cel gooit kost het de samenleving nog vele malen meer.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:39 schreef MrData het volgende:
Je kan overlastgevers ook de cel in flikkeren, levert net zo'n rustige samenleving op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
zoals gezegd, dit kost de samenleving nog veel meer op de lange termijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dat is misschien wel een beter idee, ten minste, als je bezig bent onderbuikgevoelens te masseren. Want als je ze in de cel gooit kost het de samenleving nog vele malen meer.²
Je hebt eigenlijk wel gelijk. Waarom straffen, met alle nare gevolgen van dien, als je ze ook rustig kan houden met een zak geld.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dat is misschien wel een beter idee, ten minste, als je bezig bent onderbuikgevoelens te masseren. Want als je ze in de cel gooit kost het de samenleving nog vele malen meer.²
Goed punt, men kan er misbruik van gaan maken en je zendt een verkeerd signaal uit naar andere (verse) criminelen. Sterker nog, dit soort methodes werken stimulerend.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:45 schreef SocialDisorder het volgende:
zoals gezegd, dit kost de samenleving nog veel meer op de lange termijn.
Hulde.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:46 schreef Mr.J het volgende:
Absurd dit. Crimineel gedrag zal nooit, maar dan ook nooit beloond moeten worden in welke vorm dan ook. Dit afkopen van rust is een knieval voor het tuig, degenen verantwoordelijk zouden zich kapot moeten schamen.![]()
een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Nee. En daarbij is het natuurlijk een Televaag-artikel.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:16 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ben ik nou de enige die zich afvraagt of het verhaal wel echt zo gegaan is zoals omschreven?
Nee, ik denk dat het aan de groep zelf is overhandigd, maar aan de niet zo grote aso's.quote:Want er wordt gesuggereerd dat de gemeente een dikke envelop met flappen persoonlijk in de handen een draaideurcrimineel heeft geduwd, terwijl het waarschijnlijker is dat men een of andere stichting of buurtwerker het geld heeft laten beheren en alles heeft laten regelen.
Dat denk ik ook. Ik denk dat er een groepje "normale" Marokkanen is opgestaan en de boel georganiseerd heeft. Tuig dat berooft lijkt me niet het volk dat netjes met de gemeente om tafel gaat zitten voor een plan.quote:En waarom wordt er geschreven dat er juist voor die rotte appels een feestje is georganiseerd, terwijl het waarschijnlijk gewoon een soort buurtfeest is geweest voor alle daar wonende Mocro jeugd?
Het gaat zekerweten meer kosten als mensen uiteindelijk gaan denken dat crimineel gedrag goed is voor een aardige bijlage.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
'Ze hadden zich schuldig gemaakt aan onder meer openlijke geweldpleging, vernieling en overvallen.'quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
Bang zijn voor sneeuwbalwerpende kutjeugd
En daarmee hadden ze aan de voorwaarden voor een gesubsidieerd feessie voldaan,quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:12 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
'Ze hadden zich schuldig gemaakt aan onder meer openlijke geweldpleging, vernieling en overvallen.'
Ik zou als relmarrokaan de ballen uit mijn broek lachen en zonder blikken of blozen volgend jaar weer bij de gemeente gaan vragen om geld.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het gaat zekerweten meer kosten als mensen uiteindelijk gaan denken dat crimineel gedrag goed is voor een aardige bijlage.
Daarnaast gaat het niet om het geld maar om de wet. Ik betaal juist belasting zodat de overheid crimineel tuig keihard kan aanpakken. Niet om dit soort feestjes te sponsoren.
Alleen dan veel meer natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou als relmarrokaan de ballen uit mijn broek lachen en zonder blikken of blozen volgend jaar weer bij de gemeente gaan vragen om geld.
Precies. Wat nou niet geven? Vorig jaar deden jullie het ook. Moet ik jullie ruiten komen ingooien ofzo? Geef me dat geld, wethoudertje, anders zoeken we je op!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Alleen dan veel meer natuurlijk.
Wat is 2250 euro voor een beetje feest? 22.500 komt dan meer in de richting.
Het precedent is er, dus the sky is the limit
Dit dus. Wie zegt dat dat geld daadwerkelijk is opgegaan aan het organiseren van (Nieuwjaars)activiteiten?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:08 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Doet niets af aan het feit dat het compleet gestoord is om welke vorm van criminaliteit dan ook te belonen met geld-bedragen.
Plus dat het niet gaat om het organiseren van activiteiten maar geld in een envelop cadeau doen.
1. lees het artikel. Ze kunnen bonnetjes overleggenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:56 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Dit dus. Wie zegt dat dat geld daadwerkelijk is opgegaan aan het organiseren van (Nieuwjaars)activiteiten?
Jazeker wel, met een belastingaanslag.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gewoon werken en je aan de regels houden wordt iig NIET beloond...
Hoezo? Je gaat fout gedrag toch niet bestraffen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:56 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
Daarnaast wordt, naar mijn idee, fout/crimineel gedrag zo alleen maar gemotiveerd en toegejuichd.
Wat was hier nou zo 'fout' dat het geknipt moet worden? De waarheid zal wel weer te hard zijn oid?quote:
Daar verbaas ik me dus ook elke keer weer over. Staan die mensen buiten de werkelijkheid ofzo?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:59 schreef Strolie75 het volgende:
Zouden die bestuurders bij het bedenken van dit soort debiele plannen nu zelf niet aanvoelen dat ze nat gaan als het naar buiten toe bekend wordt? In wat voor naïeve wereld leven die mensen?
Ik denk dat zij weten dat wanneer er mensen zijn die er over vallen , er weer mensen zullen zijn die het zullen bagatelliseren.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar verbaas ik me dus ook elke keer weer over. Staan die mensen buiten de werkelijkheid ofzo?
Inderdaad, ik begrijp ook niet hoe die bestuurders dit voor zichzelf goed kunnen praten.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:59 schreef Strolie75 het volgende:
Zouden die bestuurders bij het bedenken van dit soort debiele plannen nu zelf niet aanvoelen dat ze nat gaan als het naar buiten toe bekend wordt? In wat voor naïeve wereld leven die mensen?
Artikel in de trouw erover:quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:32 schreef Corkscrew het volgende:
Even wat relativering:Er is geen verband tussen de 'sneeuwbalterroristen' en de organisators van dit feest. Dat maken de VVD Gouda en de Telegraaf ervan. Het budget was geen 2250, maar 1750 euro. De Telegraaf is een kutkrant.
Ze zouden ook digitale post als brieven moeten behandelen dus heb je (als het goed is..) binnen 8 weken een antwoord op je vraag.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:33 schreef Elvi het volgende:
Ik ben ook Gouwenaar (yeah, I know...![]()
) en ik heb net de gemeente gemaild dat ik me ook heb gedragen tijdens oud&nieuw en waar en wanneer ik MIJN boekenbon kan ophalen.
Of Trouw natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:36 schreef kipknots het volgende:
[..]
Artikel in de trouw erover:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)geld_voor_feest.html
Lijkt er inderdaad op dat de Telegraaf weer eens onzin aan het vertellen is.
Dan begrijp ik nog niet waarom deze Marokkaanse jongeren dat geld gekregen hebben voor een feestje. Waarom niet alle jongeren van Gouda? Waarom die uitzondering maken?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:36 schreef kipknots het volgende:
[..]
Artikel in de trouw erover:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)geld_voor_feest.html
Lijkt er inderdaad op dat de Telegraaf weer eens onzin aan het vertellen is.
Ben je nou serieus?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan begrijp ik nog niet waarom deze Marokkaanse jongeren dat geld gekregen hebben voor een feestje. Waarom niet alle jongeren van Gouda? Waarom die uitzondering maken?
Pure discriminatie.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan begrijp ik nog niet waarom deze Marokkaanse jongeren dat geld gekregen hebben voor een feestje. Waarom niet alle jongeren van Gouda? Waarom die uitzondering maken?
Ja , ben serieus, wat maakt dat Marokkaanse jongeren geld krijgen om een feestje te organiseren? Wat maakt hen de uitzondering op de andere jongeren van Gouda?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:49 schreef Aandemur het volgende:
[..]
Ben je nou serieus?
Wat een wereldvreemde mensen hier. Beetje sneu aan het worden...
Het was een feest van/voor Gouda-Oost, daar wonen veel Marokkanen. Bovendien is me niet helemaal duidelijk of het überhaupt wel alleen Marokkanen betreft.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dan nog lijkt het mij een stuk goedkoper dan de eventuele inzet van politie / ME + kosten van vernielingen e.d. Lekker schreeuwen over keiharde repressie en de kosten verhalen op daders klinkt leuk, maar het getuigt niet echt van realiteitszin wat kosten betreft.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:54 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Het was een feest van/voor Gouda-Oost, daar wonen veel Marokkanen. Bovendien is me niet helemaal duidelijk of het überhaupt wel alleen Marokkanen betreft.
Zie ook http://michel.klijmij.net(...)p-dat-het-zeer-doet/
dat maakt nu toch niet meer uit... hek is nou wel van de damquote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
En dan nog lijkt het mij een stuk goedkoper dan de eventuele inzet van politie / ME + kosten van vernielingen e.d. Lekker schreeuwen over keiharde repressie en de kosten verhalen op daders klinkt leuk, maar het getuigt niet echt van realiteitszin wat kosten betreft.
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja , ben serieus, wat maakt dat Marokkaanse jongeren geld krijgen om een feestje te organiseren? Wat maakt hen de uitzondering op de andere jongeren van Gouda?
Dat zijn geen Marokkanen en dan is het niet meer interessant.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:04 schreef Hephaistos. het volgende:
Uhh, in hoeverre verschilt dit van die tientallen dorpen waar de gemeente feesten organiseert, omdat jongeren anders herrie gaan schoppen met oud en nieuw?
Dat is volgens mij inderdaad vrij gebruikelijk. In de gemeente waar mijn ouders wonen doen ze dat ook al een jaar of vijf, nadat het dus vijf jaar geleden flink uit de hand was gelopen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:04 schreef Hephaistos. het volgende:
Uhh, in hoeverre verschilt dit van die tientallen dorpen waar de gemeente feesten organiseert, omdat jongeren anders herrie gaan schoppen met oud en nieuw?
Waar ik woon organiseert de gemeente elk jaar met Luilak een groot feest. Iedereen is welkom. En dat werkt prima.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is volgens mij inderdaad vrij gebruikelijk. In de gemeente waar mijn ouders wonen doen ze dat ook al een jaar of vijf, nadat het dus vijf jaar geleden flink uit de hand was gelopen.
De angst om tegen ze in te gaan, terwijl de gemeente weet dat andere groepen jongeren wel erkenning voor gezag en autoriteit hebbenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja , ben serieus, wat maakt dat Marokkaanse jongeren geld krijgen om een feestje te organiseren? Wat maakt hen de uitzondering op de andere jongeren van Gouda?
Ah, de gemeente organiseert het.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is volgens mij inderdaad vrij gebruikelijk. In de gemeente waar mijn ouders wonen doen ze dat ook al een jaar of vijf, nadat het dus vijf jaar geleden flink uit de hand was gelopen.
O werkt dat zo? Give me the money or else? Ik had die 2,5K liever besteed aan een knokploeg die erop toe keek dat die gasten zich gedroegen. Zo niet, direct met de lange lat in die schapennekjes slaan.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:03 schreef Aandemur het volgende:
[..]
Ze los laten rondlopen en dan voor 25000 schade aanbrengen. Dat zien we liever.
Dat zal het wel zijn, anders valt dit niet te begrijpen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:32 schreef Amos_ het volgende:
[..]
De angst om tegen ze in te gaan, terwijl de gemeente weet dat andere groepen jongeren wel erkenning voor gezag en autoriteit hebben
Bang voor represailles.
Je noemt allemaal dingen die voor iedereen bedoeld zijn. Dit topic gaat over straatschorum geld te doneren van de belastingbetaler, voor een feestje. Omdat ze te laf en links zijn om ze gewoon neer te knuppelen om ze wat normen en waarden bij te brengen. Jij ziet liever alle gemeentes met geld strooien oneindig lang om ze koest te houden?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:03 schreef Aandemur het volgende:
[..]
Waarom kregen wij, Nederlanders, vroeger een pleintje met huisje voor x euro, terwijl de anderen niks kregen?
Waarom kregen wij, Nederlanders, subsidie om een buurthuis draaiende te houden twee dagen in de week?
Waarom kregen wij, Nederlanders, via de gemeente geld om een raceteam te starten?
Wat verschilde wij nou van andere jongeren?
Marokkanen in de titel en er komen weer reacties die alleen mensen met oogkleppen op kunnen plaatsen.
1750 goed besteed (gewoon, wijkbudget oid) en niemand heeft overlast gehad en dan nog lopen mensen te zeiken. Ach, ik vind het een beetje sneu. Dit gebeurt in elk dorp, elke stad. Als je dat niet door hebt, tsja, dan ben je toch echt wereldvreemd. Ze los laten rondlopen en dan voor 25000 schade aanbrengen. Dat zien we liever.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |