Code 1, ai, da's foute boel.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:04 schreef michiel_merk het volgende:
Ik heb begin van het jaar 2 maanden in de ww gezeten nu kijk ik op de jaar opgave en staat er bij loonheffing code 1 ..wat moet ik invullen ?
Code 1 is meestal dat de loonheffingskorting is toegepast.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:04 schreef michiel_merk het volgende:
Ik heb begin van het jaar 2 maanden in de ww gezeten nu kijk ik op de jaar opgave en staat er bij loonheffing code 1 ..wat moet ik invullen ?
quote:Op zondag 21 februari 2010 22:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Code 1, ai, da's foute boel.![]()
maar serieus, staat er geen bedrag bij? Of staat op de achterkant niet uitgelegd wat "code 1" is?
ok tnx ..quote:Op zondag 21 februari 2010 22:11 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Code 1 is meestal dat de loonheffingskorting is toegepast.
Daar hoef je niks mee te doen. Je hoeft alleen het fiscaal loon en de ingehouden loonheffing in te vullen.
Dat is wel geweest... maar nee, niet meer mogelijk.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:42 schreef ShaoliN het volgende:
Vraagje; Mijn schoonvader is er heilig van overtuigd dat je de basispremie zorgverzekering mag aftrekken (rekeninghoudend met de drempel).
blijf niet hopen...quote:Ik betwijfel dit sterk als ik de site van de belastingdienst doorloop, maar hoop dat ik niet goed lees zo op de maandagmorgen.
jaquote:Iemand die dit zeker weet?
Dat lag dus wel in de lijn der verwachtingen.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:52 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat is wel geweest... maar nee, niet meer mogelijk.
[..]
blijf niet hopen...
[..]
ja
Gebruik het normale aangifteprogramma, lees dit topic (en de vorige) even door, en alles zal duidelijk worden.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:50 schreef donroyco het volgende:
Als student zijnde, heb ik het afgelopen jaar een investering moeten doen voor mijn studie (nieuwe laptop aangeschaft, de oude ging kapot, welke echt noodzakelijk is voor mijn studie). Kan ik deze aanschaf meenemen in mijn aangifte? Zo ja, hoe en waar moet ik het invullen? (Op het Tj-biljet zag ik niks staan van bijzondere uitgaven)
Alvast bedankt!
Staat al in dit topic uitgelegd, als je recht op stufi hebt en in totaal plus minus 4400 euro kosten hebt gemaakt voor je studie kan je waarschijnlijk aftrekken. Even kort door de bocht uitgelegd, maar lees het topic nog maar even door.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:50 schreef donroyco het volgende:
Als student zijnde, heb ik het afgelopen jaar een investering moeten doen voor mijn studie (nieuwe laptop aangeschaft, de oude ging kapot, welke echt noodzakelijk is voor mijn studie). Kan ik deze aanschaf meenemen in mijn aangifte? Zo ja, hoe en waar moet ik het invullen? (Op het Tj-biljet zag ik niks staan van bijzondere uitgaven)
Alvast bedankt!
Oké, bedankt. Die 4400 euro red ik nietquote:Op maandag 22 februari 2010 13:47 schreef v0lt026 het volgende:
[..]
Staat al in dit topic uitgelegd, als je recht op stufi hebt en in totaal plus minus 4400 euro kosten hebt gemaakt voor je studie kan je waarschijnlijk aftrekken. Even kort door de bocht uitgelegd, maar lees het topic nog maar even door.
waarom 4400 euro?quote:Op maandag 22 februari 2010 13:47 schreef v0lt026 het volgende:
[..]
Staat al in dit topic uitgelegd, als je recht op stufi hebt en in totaal plus minus 4400 euro kosten hebt gemaakt voor je studie kan je waarschijnlijk aftrekken. Even kort door de bocht uitgelegd, maar lees het topic nog maar even door.
Je kan niet meer terug krijgen dan dat er is ingehouden. Als je niet al je aftrekposten in dit jaar kan gebruiken, schuift het niet-gebruikte deel door naar volgend jaar. Het heeft dus wel degelijk zin om ze in te vullen.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:06 schreef RandomMoron het volgende:
ik snap even wat niet..
ik was de teruggaaf aan het invullen en heb rond de 600 aan loonbelasting wat ik terug kan vragen.
Als ik dan bij aftrekposten mijn studie invul en alle kosten die ik gemaakt heb kan ik alsnog alleen maar 600 euro terugkrijgen. Wat is dan het punt om mijn aftrekposten in te vullen als ik dan toch niets meer of minder terugkrijg?
Lijkt mij goed.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:11 schreef Spiegelei het volgende:
Even checken of ik mijn aangifte nou goed heb ingevuld hoor:
voltijdsstudie vanaf 1-3 tot en met 31-12 in 2009
stufi over 01-06 tot en met 31-12 2009 *
deel collegegeld van schooljaar 2008/2009 en boeken heb ik in maart 2009 betaald/gekocht
In de aangifte heb ik studiekosten zonder stufi aangevinkt en ingevuld (toch ruim ¤ 1.000,00)
en studiekosten met stufi (maar dan kom ik niet boven de grens).
Dit is toch gewoon goed? Ik heb het collegegeld en boeken daadwerkelijk gekocht toe ik nog geen stufi had.
* reden van late ingaan van stufi is dat ik eind 2009 30 jaar ben geworden en ik op jaarbasis boven de bijverdiengrens uitkomt, nu kwam ik over de periode 1-6 - 31-12 niet over de bijverdiensgrens en kan ik ook dit jaar nog een half jaartje stufi ontvangen, daarna is het jammergenoeg klaar ...
quote:Op maandag 22 februari 2010 16:14 schreef Eva4Evah het volgende:
Hoi,
Bewaren.quote:ik heb even een vraagje over de Belastingdienst. Ik snap er eerlijk gezegd helemaal niets vanIk heb dus een brief gekregen van Aanslag 2008 inkomstenbelasting. En dan staat er: te betalen: 0 euro. Op de achterkant staan wat cijfertjes van wat ik toen heb verdiend en heffingskortingen en dergelijke. Maar wat moet ik hier nu mee?
Klopt, dat is een hele andere brief. Jij hebt een aanslag gekregen over het jaar 2008, kennelijk heb je toen wel aangifte gedaan. Als je geen uitnodiging hebt gekregen voor de aangifte 2009, hoef je die ook niet te doen, tenzij je geld moet betalen (dan moet je hem wel doen).quote:Ik heb in 2009 niets verdiend omdat ik in het buitenland zat. Ik ontvang nu wel stufi, maar ik heb geen brief ontvangen waarin staat dat ik werkelijk iets moet aangeven, of moet dat nu met die brief van 2008? Daar staat niets concreets van 'u moet dit hier en daar invullen'
Heb je alles wel goed ingevuld?quote:Op maandag 22 februari 2010 02:06 schreef 1517 het volgende:
Boh! Heb gisteren een brief ontvangen waar in stond dat ik nog aangifte moet doen over 2008.
Was net even bezig met de aangifte over dat jaar, kom ik uit dat ik 460 euro moet bij betalen!
Waar denken ze dat ik dat geld vandaan haal als ik maar een verzamelinkomen van 8501,- heb
2x het normbedrag (MBO: ¤ 3.180 en HBO/WO: ¤ 4.496)quote:
Staat er een aanslagnummer boven de brief? Zo ja, wat zijn dan de letter en laatste 2 cijfers?quote:Op maandag 22 februari 2010 16:14 schreef Eva4Evah het volgende:
Hoi, ik heb even een vraagje over de Belastingdienst. Ik snap er eerlijk gezegd helemaal niets vanIk heb dus een brief gekregen van Aanslag 2008 inkomstenbelasting. En dan staat er: te betalen: 0 euro. Op de achterkant staan wat cijfertjes van wat ik toen heb verdiend en heffingskortingen en dergelijke. Maar wat moet ik hier nu mee? Ik heb in 2009 niets verdiend omdat ik in het buitenland zat. Ik ontvang nu wel stufi, maar ik heb geen brief ontvangen waarin staat dat ik werkelijk iets moet aangeven, of moet dat nu met die brief van 2008? Daar staat niets concreets van 'u moet dit hier en daar invullen'
H.86quote:Op maandag 22 februari 2010 18:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Staat er een aanslagnummer boven de brief? Zo ja, wat zijn dan de letter en laatste 2 cijfers?
Je kunt echt wel belasting verschuldigd zijn als je een aanslag van 0 krijgt.quote:Te betalen 0 houdt in dat je geen belasting verschuldigd bent.
Waarom zou ze niet belastingplichtig zijn?quote:Er staat een "bedrag van de aanslag" daarna staat er eventueel "eerdere aanslagen" met een bedrag. Die bij elkaar leidt tot het te betalen/te ontvangen bedrag.
Wat betreft 2009, als je aangifteplichtig bent kun je nog tot eind februari de uitnodiging krijgen om aangifte te doen. Als je zeker wilt weten of je aangifteplichtig bent of niet dan kun je even met de belastingtelefoon bellen.
Ook als je niet belastingplichtig bent mag je natuurlijk wel gewoon aangifte doen.
ja oke maar dat is dus als er stufi ontvangen is?quote:Op maandag 22 februari 2010 17:59 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
2x het normbedrag (MBO: ¤ 3.180 en HBO/WO: ¤ 4.496)
(in verband met herrekende studiekosten.)
onjuist dus!quote:Op maandag 22 februari 2010 18:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Staat er een aanslagnummer boven de brief? Zo ja, wat zijn dan de letter en laatste 2 cijfers?
Te betalen 0 houdt in dat je geen belasting verschuldigd bent. Er staat een "bedrag van de aanslag" daarna staat er eventueel "eerdere aanslagen" met een bedrag. Die bij elkaar leidt tot het te betalen/te ontvangen bedrag.
Wat betreft 2009, als je aangifteplichtig bent kun je nog tot eind februari de uitnodiging krijgen om aangifte te doen. Als je zeker wilt weten of je aangifteplichtig bent of niet dan kun je even met de belastingtelefoon bellen.
Ook als je niet belastingplichtig bent mag je natuurlijk wel gewoon aangifte doen.
Ik weet niet precies waarom de ¤4.400 m.b.t. die vraag wordt aangehaald.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja oke maar dat is dus als er stufi ontvangen is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |