Yep, de aftrekpost "Zieketekosten en andere buitengewone uitgaven" is flink versoberd de afgelopen paar jaren. Voorheen kon ik ook nog wel een kleine aftrekpost creeëren voor mijzelf, maar dat zit er niet meer in.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:55 schreef justmattie het volgende:
Had vandaag op stage een aangifte voor iemand die voorheen altijd recht had op de arbeidsongeschiktheid uitkering, maar die zit er dit jaar niet meer in. Wajong heeft hij geen recht op dus naar die 821 euro extra aftrek kan de beste man naar fluiten. Scheelt een hoop geld met wat hij vorig jaar terug kreeg
Nee, als er maar 818 euro aan loonheffing is ingehouden, zal je (een enkele uitzondering daargelaten) niet meer terug kunnen krijgen dan 818 euro. Je zal dus wel ergens iets fout hebben gedaan?quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:27 schreef Zwansen het volgende:
Dit is een van de beste topics op fok aller tijden.
Ik heb ook een klein vraagje. Ik ben vorig jaar februari uit dienst gegaan bij een werkgever en heb alle vakantiedagen die ik nog had uitbetaald gekregen inc. vakantiegeld en een bonus van 500 euro. In totaal heb ik 3000 euro aan loon ontvangen en 818 euro aan loonbelasting betaald.
Nu ben ik student (zonder studiefinanciering) en heb ik als aftrekposten ook mijn studiekosten ingevuld. Nu zegt het progamma dat ik iets van 1800 euro terugkrijg? Dit is toch niet mogelijk?
En hoe wordt de arbeidskorting verrekend bij hem, want daar heeft hij het ook niet over.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:30 schreef KillGhost het volgende:
Heb je verder nog ergens anders loon ingevuld? Heb je misschien een fiscale partner en heb je aangegeven dat je de Algemene Heffingskorting wilt ontvangen?
Ik heb een fiscale partner en ik heb heffingskorting ontvangen, maar dat was maar 13 euro.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:30 schreef KillGhost het volgende:
Heb je verder nog ergens anders loon ingevuld? Heb je misschien een fiscale partner en heb je aangegeven dat je de Algemene Heffingskorting wilt ontvangen?
Hoe heb je die 13 euro ontvangen? via voorlopige aanslag? Had je fiscale partner een (veel) hoger inkomen dan jij? Dan kan het inderdaad zijn dat jij zelf op zich maar recht had op die 800 nogwat euro, maar omdat je fiscale partner genoeg belasting verschuldigd was, je nog recht had op uitbetaling van het restant van jouw heffingskortingen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb een fiscale partner en ik heb heffingskorting ontvangen, maar dat was maar 13 euro.
Moet je dit eigenlijk verplicht invullen? Ook als je onder de vrijstelling zit?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
als je het hebt over de invulvelden bij box 3... daar moet je het saldo van al je rekeningen gewoon bij elkaar optellen... Ik neem aan dat je in totaal op beide rekeningnummers op 31-12 wel een positief saldo had?
Als je de vragen juist beantwoordt, kun je het niet eens invullen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Moet je dit eigenlijk verplicht invullen? Ook als je onder de vrijstelling zit?
Nee.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:25 schreef kaputwiehund het volgende:
Mijn vrouw heeft in 2009 ouderschapsverlof opgenomen en daardoor recht op de ouderschapsverlofkorting. Nu is zij in 2009 t.o.v. 2008 1 dag in de week minder gaan werken en heeft daarnaast 1 dag verlof opgenomen die gedeeltelijk doorbetaald is. Verder heeft ze in 2009 een aardige loonsverhoging gehad. Door deze loonsverhoging is het verschil tussen het belastbaar loon in 2009 nagenoeg gelijk aan dat van 2009. M.a.w. ze kan de ouderschapsverlofkorting slechts ten dele benutten. Als ik me op het standpunt stel dat die loonsverhoging geelimineerd moet worden uit het loon 2009 omdat deze de bedoeling van de wetgever met deze regeling ten onrechte beinvloedt, heb ik dan een pleitbaar standpunt.![]()
![]()
Nee.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:38 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Kun je de kosten van kraamhulp ook opgeven aan de belasting als zijnde ziektekosten?
Doel van de regeling is toch om de daling van het inkomen als gevolg van opgenomen ouderschapsverlof te compenseren. Dan moet de korting toch ook gelijk zijn het aantal opgenomen uren x niet uitbetaald loon. (met inachtneming van het maximum).quote:
Dat extra geld wat hij terugkrijgt boven die 818 is dus niet bestemd voor de partner?quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:28 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hoe heb je die 13 euro ontvangen? via voorlopige aanslag? Had je fiscale partner een (veel) hoger inkomen dan jij? Dan kan het inderdaad zijn dat jij zelf op zich maar recht had op die 800 nogwat euro, maar omdat je fiscale partner genoeg belasting verschuldigd was, je nog recht had op uitbetaling van het restant van jouw heffingskortingen.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:14 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
Doel van de regeling is toch om de daling van het inkomen als gevolg van opgenomen ouderschapsverlof te compenseren. Dan moet de korting toch ook gelijk zijn het aantal opgenomen uren x niet uitbetaald loon. (met inachtneming van het maximum).
Ik ga Andre Rouvoet maar eens SMS'en. Als minister van gezinsuitbreiding kan ik toch tenminste op zijn steun rekenen.
cheklist op die site...quote:
dat zit toch niet meer in de IB??quote:15. Uitgaven voor kinderopvang (rekeningen bijvoegen met opgaven dagdelen en evt. bijdrage werkgever).
Welke site?quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:57 schreef Nizno het volgende:
[..]
cheklist op die site...
[..]
dat zit toch niet meer in de IB??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |