Dat is niet helemaal waar. Apple levert geen API voor Adobe om bijvoorbeeld GPU ondersteuning goed mogelijk te maken. Bron: http://theflashblog.com/?p=1641quote:Op maandag 15 februari 2010 20:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Collectief oplossen? Adobe moet gewoon competente software leveren. En zolang ze dat niet doen, levert het Flash platform ondersteuning en marktaandeel in. Als ze zo doorgaan, is Flash over een tijdje alleen nog maar een vage herinnering.
html5 videoquote:Op maandag 15 februari 2010 20:27 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat moeten we dan gebruiken als alternatief voor flash?
flash is natuurlijk veel meer dan alleen videoquote:
duurt dat echt zo lang?quote:Nadat u uw bankoverschrijving hebt verzonden, kan het drie tot vijf werkdagen duren voordat de bank uw betaling heeft verwerkt.
Houd rekening met een periode van 2 dagen voor de bestelde computer.
Houd rekening met een levertijd van Per koeriersdienst geleverd binnen 3-7 werkdagen na verzending.
Zeker waar. Het zal dan ook niet zomaar verdwijnen. Maar voor het gros van de markt is Flash enkel gelijk aan online video. Die mensen zullen verder steeds minder met Flash te maken gaan krijgen (online spelletjes zijn een uitzondering hier).quote:Op maandag 15 februari 2010 20:33 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
flash is natuurlijk veel meer dan alleen video
het is een erg compleet en krachtig platform, je kunt er hele applicaties in maken.
In de meeste gevallen heb je Flash uberhaupt niet nodig, dus hoef je ook niet naar een alternatief te zoeken. Je website een beetje opleuken kan ook prima met Javascript. Samen met SVG en straks het canvas element van HTML5 kun je helemaal je lol op. Ook voor audio en video is HTML5 natuurlijk hard op weg om een volwaardig alternatief te worden.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:27 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat moeten we dan gebruiken als alternatief voor flash?
Hoe vaak gebruik jij een Flashapplicatie? Ik in elk geval nooit.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:33 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
het is een erg compleet en krachtig platform, je kunt er hele applicaties in maken.
Java? Als in: applets? Wanneer kom je die ooit nog tegen?quote:Op maandag 15 februari 2010 20:47 schreef DutchErrorist het volgende:
Tot die tijd zullen we het toch echt met java moeten doen
Ik bedoelde flash, weet niet waarom ik java heb ingetyptquote:Op maandag 15 februari 2010 20:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Java? Als in: applets? Wanneer kom je die ooit nog tegen?
Ahquote:Op maandag 15 februari 2010 20:57 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik bedoelde flash, weet niet waarom ik java heb ingetypt
Ik hoop het ook af en toe... Ik vind het heerlijk als er een site is zonder flash want dat werkt over het algemeen heerlijk snel en je kan tenminste rechtermuisknop doen op de site zonder About Flash te zienquote:Op maandag 15 februari 2010 21:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
AhNou ja, natuurlijk is Flash niet zomaar verdwenen. En voor sommige gevallen is het misschien ook best een goede keus. Maar de gloriedagen zijn duidelijk voorbij en als Adobe niet snel in actie komt, gaan ze serieus terrein verliezen de komende jaren.
Dat is toch ook zo op bijna alle sites? Ik kom eigenlijk echt zelden tot nooit Flash tegen. Veruit de meeste video kijk ik zelf op YouTube en Vimeo en daar zijn ze al over op HTML5. Alleen op Dumpert enzo is het nog Flash, maar die hebben sowieso nooit hun eigen speler gehad en gebruiken gewoon de JW player. Zodra daar een HTML5-versie van uitkomt, zullen ze ook wel overstappen.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:05 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik hoop het ook af en toe... Ik vind het heerlijk als er een site is zonder flash want dat werkt over het algemeen heerlijk snel en je kan tenminste rechtermuisknop doen op de site zonder About Flash te zien
Je moet je even inschrijven, dan krijg je (indien beschikbaar) een HTML5 player voorgeschoteld in plaats van Flash:quote:
Youtube is natuurlijk nog niet over, het zit nog in een beta stadium en niet alle video's zijn al in HTML5 te bekijken.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo op bijna alle sites? Ik kom eigenlijk echt zelden tot nooit Flash tegen. Veruit de meeste video kijk ik zelf op YouTube en Vimeo en daar zijn ze al over op HTML5. Alleen op Dumpert enzo is het nog Flash, maar die hebben sowieso nooit hun eigen speler gehad en gebruiken gewoon de JW player. Zodra daar een HTML5-versie van uitkomt, zullen ze ook wel overstappen.
quote:Op maandag 15 februari 2010 21:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet je even inschrijven, dan krijg je (indien beschikbaar) een HTML5 player voorgeschoteld in plaats van Flash:
[ afbeelding ]
Mag ik Javacursussen uit de jaren '90 meerekenen?quote:Op maandag 15 februari 2010 20:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Java? Als in: applets? Wanneer kom je die ooit nog tegen?
Flash laten vallen voor HTML5 is natuurlijk ook niet de bedoeling. Het is juist mooi dat ze het gracefully degrading bouwen, met Flash als fallback. Zo zou elke site het moeten implementeren.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:29 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Youtube is natuurlijk nog niet over, het zit nog in een beta stadium en niet alle video's zijn al in HTML5 te bekijken.
Ja maar daar gingen ze mee stoppenquote:Op maandag 15 februari 2010 21:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Flash laten vallen voor HTML5 is natuurlijk ook niet de bedoeling. Het is juist mooi dat ze het gracefully degrading bouwen, met Flash als fallback. Zo zou elke site het moeten implementeren.
En beta, ach, hoe lang is GMail beta geweest? 5 jaar ofzo?
Kan ook met Javascript/AJAX. En daar heb je geen brakke plugin voor nodig.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:33 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik vermoed van wel.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:32 schreef Edwinuss het volgende:
Mensen, ik heb moeite met het afspelen van 1080P content op mijn 50" en 24" scherm. Ligt dit aan mijn specs?
[ afbeelding ]
Heb ik ook op mijn 1.83 dual corequote:Op maandag 15 februari 2010 22:35 schreef Edwinuss het volgende:
720P content is zonder enig probleem af te spelen
Neuh, doe ik ook prima.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:32 schreef Edwinuss het volgende:
Mensen, ik heb moeite met het afspelen van 1080P content op mijn 50" en 24" scherm. Ligt dit aan mijn specs?
[ afbeelding ]
Welke player, welk formaat video? welke bitrate?quote:Op maandag 15 februari 2010 22:32 schreef Edwinuss het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 15 februari 2010 23:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ook al had ze een Zune en draaide ze W7 op een Dell laptop: ik ben verliefd en ga weer OS kijken.
[ afbeelding ]
Er zijn knapper olimpische dames roelquote:
Thanks me ook meteen aangemeldquote:Op maandag 15 februari 2010 21:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet je even inschrijven, dan krijg je (indien beschikbaar) een HTML5 player voorgeschoteld in plaats van Flash:
[ afbeelding ]
Op mijn werk heb ik Windows XP op een Dell E6400quote:Op maandag 15 februari 2010 23:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ook al had ze een Zune en draaide ze W7 op een Dell laptop: ik ben verliefd en ga weer OS kijken.
[ afbeelding ]
neem ontslagquote:Op maandag 15 februari 2010 23:50 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Op mijn werk heb ik Windows XP op een Dell E6400![]()
I already have one, thank you. En interessant is het zeker hoor. Daarom kom ik het ook hier vertellen. Is toch ook leuk? Amerikanen die dagelijks komen dreigen dat ze nu echt een Envy gaan kopen als ome Steve vandaag geen i7 MBP released. En dat weken achter elkaar. Of iemand die al sinds october 'wacht' en dagelijks enorm boos wordt omdat hij er echt echt echt één nodig heeft!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:18 schreef DutchErrorist het volgende:
Volgens mij vind je het maar al te intressant en zodra ze iets vinden kom jij het hier vol trots vertellen om de hype machine te voeren
Tja, wel een fucking oude versiequote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:40 schreef maess het volgende:
Sinds de ipad geen flash ondersteund loopt iedereen flash helemaal kapot te relativeren
Kom zeg, zelfs de sony PSP support flash met ze 333 mhz.
7, valt dus wel mee. En al was het 4 of 5, de support voor flash is er in ieder geval wel.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:54 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Tja, wel een fucking oude versie
Uit mn hoofd 4 of 5
Nintendo wii ondersteund het ook nietquote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:40 schreef maess het volgende:
Sinds de ipad geen flash ondersteund loopt iedereen flash helemaal kapot te relativeren
Kom zeg, zelfs de sony PSP support flash met ze 333 mhz.
Dat is zeker goed nieuws! Nu maar hopen op nieuwe iPhonesquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:18 schreef Maravilla het volgende:
En dit is ook goed nieuws, 1 jarige iPhone abo's vanaf deze maand.
Met ClickToFlash kun je ook instellen dat hij bij YouTube automatisch de H.264-versie pakt. Werkt ook erg goedquote:
Koningquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:18 schreef Maravilla het volgende:
En dit is ook goed nieuws, 1 jarige iPhone abo's vanaf deze maand.
Daarom zijn die acties er ookquote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:59 schreef Blaxje het volgende:
[..]
KoningGeen 2 jaar meer voor mij. Sowieso het liefst geen T-Mobile meer natuurlijk
Absoluut mee eens. Ik denk dat we rond juni minimaal KPN en Vodafone zien die de iPhone ook gaan aanbiedenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:28 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Daarom zijn die acties er ook
Volgens mij verlies T-mobile zijn alleenrecht.
En ik heb een sterk vermoede dat ook de G4 niet gebonden is aan 1 provider.
Als het allemaal aan hetzelfde netwerk vastzit wel natuurlijk. Zeker met wifi, waar je bandbreedte toch al erg beperkt is.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:31 schreef jakkop het volgende:
Vraagje: kan een file-transfer over een lokaal netwerk (via gedeelde mappen) de internetsnelheid van alle gebruikers beinvloeden?
Zijn de kanalen aan te passen van (1 van) beide? misschien dan ze elkaar verstoren. En/of een andere signaal verstoord je ontvangst, kan ook.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:19 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb de laatste tijd wat problemen met een Airport Express die ik als netwerk extender gebruik. Gek genoeg komt de dichtstbijzijnde mac niet meer altijd online via het netwerk van de Express. Op zich is het signaal van de Extreme wel sterk genoeg, maar die Express lag toch niks te doen en het kan geen kwaad, dacht ik. Nouja, dan maar weer voor Airtunes gebruiken.
Ik dacht al wel dat het wel iets beinvloed, maar de bandbreedte van wifi is dus zo weinig dat het merkbaar is. Bummer. Wired netwerk is erg onpraktisch in dit geval.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het allemaal aan hetzelfde netwerk vastzit wel natuurlijk. Zeker met wifi, waar je bandbreedte toch al erg beperkt is.
Dat is geen i7 maar een Core2Duo / Core2Extremequote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:00 schreef Junkie het volgende:
Mijn iMac i7 is een beetje warm geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Swede's iMac takes a burnin' and it's still turnin'
Nog niet bekend.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:17 schreef rubje het volgende:
En...... Hoe staat het met de mogelijkheid om zo een iPad te bestellen?
Wat is de begindatum dat je kan bestellen?
Prima kwaliteit. Sterker nog, gewoon hele goede kwaliteit.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:41 schreef fyah het volgende:
Heeft er iemand al ooit losse fotoafdrukken (geen fotoboek) via iphoto besteld? Hoe is de kwaliteit hiervan?
Hoe dan?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Met ClickToFlash kun je ook instellen dat hij bij YouTube automatisch de H.264-versie pakt. Werkt ook erg goed
Safari -> ClickToFlash -> Settings -> Load H.264 from YouTubequote:
Kan het alleen maar bevestigen. Heb nu 2 boeken ontvangen en beide zijn ze super!quote:Op woensdag 17 februari 2010 10:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Prima kwaliteit. Sterker nog, gewoon hele goede kwaliteit.
Zo dan: dat was makkelijk. En ik maar zoeken in de preferences van Safariquote:Op woensdag 17 februari 2010 10:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Safari -> ClickToFlash -> Settings -> Load H.264 from YouTube
en we wachten rustig af.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:12 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Jaaaah! Nu is het echt,
http://www.macrumors.com/(...)-inventory-database/
Met zoveel netwerken wordt dat een beetje lastig, vrees ikquote:Op woensdag 17 februari 2010 15:46 schreef maess het volgende:
Gewoon een ander kanaal kiezen als de rest.
Jammer ik zie er ook tegenwoordig 25 wifi's in mijn omgeving.. iedereen krijgt gratis wifi routers tegenwoordig zucht.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Meh, lekker dat draadloos internet, superuitvinding dat 802.11g protocol...
[ afbeelding ]
Lekker onstabiel enzo...
Met coconutWiFi kon je zien welke kanalen iedereen gebruikt. Maar die werkt niet meer in SnowLeopard. Weet iemand nog een tool waarmee je dat kan zien?quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Meh, lekker dat draadloos internet, superuitvinding dat 802.11g protocol...
[ afbeelding ]
Lekker onstabiel enzo...
AP Grapher.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:27 schreef Junkie het volgende:
[..]
Met coconutWiFi kon je zien welke kanalen iedereen gebruikt. Maar die werkt niet meer in SnowLeopard. Weet iemand nog een tool waarmee je dat kan zien?
quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:32 schreef Geqxon het volgende:
MacBook Repair Extension Program for Hard Drive Issues
http://www.apple.com/support/macbook/hd/repairextension/
Booooyah! Perfect timing.
quote:
Blackberry heeft een eigen internetsysteem weet ik vrijwel zeker, nee dus.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:34 schreef nelisb het volgende:
Mn Iphone houdt ermee op. Nu kan ik voor weinig een BlackBerry kopen. Weten jullie of mijn Iphone abo werkt met de Blackberry en dan met name push mail?
M'n contract loopt tot juli, dan verleng ik dan wel met de nieuwe iphone. Maar tot die tijd moet ik toch een telefoon hebben.
En dat terwijl mijn pc echt naar de klote aan het gaan is, echt belachelijk!quote:De vraag naar het door u bestelde product blijkt groter dan verwacht. Daardoor is het niet mogelijk u het product op de opgegeven verzenddatum toe te sturen. Uiteraard zullen wij het bestelde product zo spoedig mogelijk verzenden. De verzending zal nu naar verwachting op 01.03.2010 plaatsvinden.
We verwachten dat uw bestelling op uw afleveradres afgeleverd wordt op of voor 09.03.2010.
Het moet toch binnenkort gebeuren, die updates met Arrandale.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:19 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Zou het dan dit keer echt zo zijn?![]()
http://www.macrumors.com/(...)best-buy-skus-found/
Inderdaad, straks gaat Apple met de Pro lijn nog achterlopen op de rest. Dat kan ik me dus echt niet voorstellen...quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het moet toch binnenkort gebeuren, die updates met Arrandale.
Veel andere fabrikanten hebben al lang nieuwe modellen aangekondigd. Apple kan moeilijk achterblijven.
Denk dat best wel meevalt. De meeste mensen die uiteindelijk een dure laptop kopen zijn over het algemeen wat beter ingelezen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:53 schreef Jarno het volgende:
De realiteit is echter dat 8 van de 10 consumenten geeneens weet wat een Arrendale is. Die wil gewoon een MBP, of daar nou een C2D, i5 of P3 in zit.
Nee, ik denk echt van niet. Wij nerds zijn NIET representatief voor wat er gemiddeld in een winkel een laptop komt kopen. De hoge Apple prijzen doen daar niks aan af. Ga eens een half uurtje in een Apple winkel staan... de meesten komen gewoon om te kopen, niet om te vragen wanneer de Arrendale met IGP of discrete graphics uitkomt...quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:16 schreef robbolo het volgende:
[..]
Denk dat best wel meevalt. De meeste mensen die uiteindelijk een dure laptop kopen zijn over het algemeen wat beter ingelezen.
Europees zou dat twee jaar moeten zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:18 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee hoelang de garantie is op een iPhone?
HOAX. Een i7 is Arrendale en die kunnen niet warm worden en alles binnen 3 tellen doen!!!quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ff flink aan 't stoeien met Aperture3 op m'n i7 iMac. Kan inmiddels een eitje bakken op de linker bovenkant. CPU diode en heatsink dik 70 graden... CPU fan 2100 rpm.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
HOAX. Een i7 is Arrendale en die kunnen niet warm worden en alles binnen 3 tellen doen!!!
Waarschijnlijk draaid hij per ongeluk een flash-site op de achtergrondquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
HOAX. Een i7 is Arrendale en die kunnen niet warm worden en alles binnen 3 tellen doen!!!
quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:28 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk draaid hij per ongeluk een flash-site op de achtergrond
Nerd? Spreek voor jezelfquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, ik denk echt van niet. Wij nerds zijn NIET representatief voor wat er gemiddeld in een winkel een laptop komt kopen. De hoge Apple prijzen doen daar niks aan af. Ga eens een half uurtje in een Apple winkel staan... de meesten komen gewoon om te kopen, niet om te vragen wanneer de Arrendale met IGP of discrete graphics uitkomt...
candy-barquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:30 schreef Intrepidity het volgende:
Wat zijn de mogelijkheden voor het themen van Snow Leopard? Vroeger (in de tijd van 10.4) gebruikte ik altijd Shapeshifter, wat niet meer werkt in 10.5 en 10.6. Magnifique was ook altijd goed, werkt niet in 10.6. Theme park schijnt wel te werken, maar vind ik ronduit een kloteprogramma, en kan er nauwelijks themes voor vinden. Wil graag donkerdere vensters, en een algeheel donkerder kleurenschema. Rustiger aan de ogen
Dat is een perfecte vraag voor Twylight a.k.a Captain Customize.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:30 schreef Intrepidity het volgende:
Wat zijn de mogelijkheden voor het themen van Snow Leopard? Vroeger (in de tijd van 10.4) gebruikte ik altijd Shapeshifter, wat niet meer werkt in 10.5 en 10.6. Magnifique was ook altijd goed, werkt niet in 10.6. Theme park schijnt wel te werken, maar vind ik ronduit een kloteprogramma, en kan er nauwelijks themes voor vinden. Wil graag donkerdere vensters, en een algeheel donkerder kleurenschema. Rustiger aan de ogen
Er is wel wat mogelijk maar donkere vensters niet, het is tot nu toe onmogelijk de onderkant van een finder venster te themen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:30 schreef Intrepidity het volgende:
Shit, net 1.999 euro te kort op m'n rekeningquote:Op donderdag 18 februari 2010 13:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.aanbiedingsknaller.nl/?TRANSID=407256076&m4n_aid=10963
Apple MacBook Pro 17-inch: 2.8GHz voor 1.999 euro.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:08 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Shit, net 1.999 euro te kort op m'n rekening
Dat laatste!quote:Reuters today reports on the secrecy demanded by Apple of its Asian manufacturing partners, profiling a sprawling Foxconn facility in Longhua, China complete where employees live and work while producing many of Apple's devices.
Inside the walled city -- one of several compounds run by Foxconn International, a major supplier for Apple Inc -- employees are provided with most of their daily needs. There are dormitories, canteens, recreation facilities, even banks, post offices and bakeries.
The rank-and-file within the compound have little reason to venture outside. That reduces the likelihood of leaks, which in turn lessens the risk of incurring the wrath of Apple and its chief executive, Steve Jobs, whose product launches have turned into long-running, tightly controlled media spectacles.
According to the report, workers are subject to metal detectors and searches when leaving the compound, while security personnel aggressively protect the security of the facility. One Reuters reporter was reportedly physically assaulted by Foxconn security personnel while taking photos of the compound from a public road, and only the intervention of police summoned by the reporter was able to resolve the situation.
"You're free to do what you want," the policeman explained, "But this is Foxconn and they have a special status here. Please understand."
Apple's manufacturing partners are also subject to confidentiality agreements as is standard in the industry, while Apple also performs unannounced security checks at manufacturing facilities to test security. According to sources, several partners have been warned about the possibility of losing their contracts if suspected leaks continued, although none appear to have actually had their contracts terminated.
Another security measure employed by Apple is the use of custom parts with tight lead times for parts manufacturers, limiting the amount of time such companies are aware of Apple's plans. Apple also reportedly sources components from many different manufacturers, leaving each one with only very limited knowledge of Apple's forthcoming devices until manufacturing begins just weeks before product launch. Finally, the report notes that Apple has been known to test potential manufacturing partners by contracting with them for production of different parts and watching for any leaks from those sources.
Apple's obsession with secrecy has been profiled in the past, with workers on its main headquarters campus in Cupertino faced with numerous security access points and special protocols to severely limit the number of people with knowledge of products under development. According to the earlier report, Apple has also been known to seed its own employees with incorrect information in attempts to discover the sources of product information leaks in its bid for the strictest security possible.
Whehe. Neuh. Ik gok op 23/2. Als het dan niet gebeurd is dan wacht Apple gewoon op Sandy Bridge.quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Is dit het topic dat J. een verouderde MBP heeft...
Nee manquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:08 schreef Jarno het volgende:
[..]
Whehe. Neuh. Ik gok op 23/2. Als het dan niet gebeurd is dan wacht Apple gewoon op Sandy Bridge.
Dankje!quote:
quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
tales of monkey island komt uit op de mac misschien leuk voor de mac gamers onder jullie
http://www.telltalegames.com/
Ik wil ook een MacBook met een HyperDeluxe Ultra Snelle GeForce.quote:Mac System Requirements:
Operating Systems: Mac OS X 10.5 or newer
Processor: Intel Core 2 Duo processor
Not Recommended For: Macs with integrated graphics
http://macthemes.net/forum/viewtopic.php?id=16802012quote:Op donderdag 18 februari 2010 07:14 schreef Intrepidity het volgende:
ThanksMaar het ging me eigenlijk specifiek om een donker kleurenschema, dus dat wordt 'm niet helemaal..
quote:Building on comments reportedly made by Apple CEO Steve Jobs at a town hall meeting for company employees last month, Valleywag claims that Jobs focused a significant amount of effort during his recent visit to The Wall Street Journal on selling newspaper executives on the need to move away from Adobe Flash for digital content.
Jobs was brazen in his dismissal of Flash, people familiar with the meeting tell us. He repeated what he said at an Apple Town Hall recently, that Flash crashes Macs and is buggy.
But he also called Flash a "CPU hog," a source of "security holes" and, in perhaps the most grevious insult an famous innovator can utter, a dying technology. Jobs said of Flash, "We don't spend a lot of energy on old technology."
According to the report, Jobs then shared a list of technologies such as floppy drives, data port standards, and CCFL-backlit LCDs that Apple had helped computer users abandon in favor of newer technologies.
In his arguments against Flash, Jobs reportedly claimed that including Flash support would have decimated the iPad's battery life, bringing it down from its claimed 10 hours to the neighborhood of 1.5 hours. Jobs also claimed that abandoning Flash in favor of other tools would be "trivial" for The Wall Street Journal, suggesting that they embrace H.264-encoded video has one means toward that end. He apparently did not address, however, the steps that would be required for the paper to entirely redo its entire Web-based content in iPad-friendly technologies such as JavaScript.
Just yesterday, Adobe Chief Technical Officer Kevin Lynch defended Flash's reputation on the Mac and noted that increasing numbers of smartphone operating are supporting the standard. Based on his comments, Lynch appears to remain hopeful that the adoption of Flash for mobile platforms will convince holdouts like Apple that it can be supported.
Je was me net voorquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:48 schreef Jarno het volgende:
Zo. His Steveness heeft Flash dan eindelijk dood verklaard:
[..]
Vanavond toch nog iets waar een einde aan lijkt te komenquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:00 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Je was me net voor
Mooi dat dit het begin van het einde voor Flash is
quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hoezo? Mail en agenda is genoeg en dat werkt perfect op de iPhone.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:59 schreef maess het volgende:
Iphone als zakelijk toestel? :S
neem dan een nokia E90 ofzo
Ik zie idd ook niet waarom een iPhone niet als zakelijk toestel zou kunnen dienen...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:33 schreef nelisb het volgende:
[..]
Hoezo? Mail en agenda is genoeg en dat werkt perfect op de iPhone.
Kan prima en zeker gecombineerd met MobileMe.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 01:59 schreef maess het volgende:
Iphone als zakelijk toestel? :S
neem dan een nokia E90 ofzo
Mijn vader is op en top zakenman en gebruikt de iPhone inderdaad met groot plezier voor zijn werk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:34 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Ik zie idd ook niet waarom een iPhone niet als zakelijk toestel zou kunnen dienen...
Er zit meer achter denk ik.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dan zouden ze Silverlight ook buiten de deur moeten houden. Daarmee is volgens mij nog meer mogelijk dan met Flashquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er zit meer achter denk ik.
Ze willen Flash ook buiten de deur houden omdat het een erg krachtige ontwikkelomgeving is. Er kunnen complete applicaties in geschreven worden. Programma's en spellen. En dat zou natuurlijk concurreren met de appstore.
Ik vind het bij uitzending gemist bijvoorbeeld echt heerlijk werkenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:13 schreef nietzman het volgende:
Silverlight is op de mac echt een verademing naast Flash zeg..
Wat een stelletje mafketels...quote:
dat ding kan ook weinig hebbenquote:
Ja hallo, hij flikkert zo van wat zal het zijn, een meter of 10 in volle vaart een trappenhuis in.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
dat ding kan ook weinig hebben
ik dacht dat de uitstekende bouwkwaliteit juist zo'n goed argument was voor de macbooks
Ghohohohohohohoquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:31 schreef De_Hertog het volgende:
En Apple lacht en telt gewoon weer 1 op bij de verkochte Macs van dit kwartaal.
Dus? Webapplicaties concurreren ook met de App Store, en het ontwikkelen daarvan wordt zelfs door Apple gestimuleerd.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er zit meer achter denk ik.
Ze willen Flash ook buiten de deur houden omdat het een erg krachtige ontwikkelomgeving is. Er kunnen complete applicaties in geschreven worden. Programma's en spellen. En dat zou natuurlijk concurreren met de appstore.
http://store.apple.com/nl/product/TS589ZM/A?mco=MTY3ODQ5OTYquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:21 schreef Jarno het volgende:
Weet iemand een goedkope maar functionele DVB-T stick die het goed doet onder OSX? Free to Air is voldoende dus er hoeft geen smartcardmeuk bij. Als er een antenne bij of in zit is dat wel handig.
Je krijgt wel méér!quote:
Sadquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Gewoon een leuk apple-gerelateerd filmpje dan
Wat denk je zelf? Nederlands nummer, dus Nederlands tarief.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:00 schreef TwyLight het volgende:
Weet iemand hoe duur het smsen is naar Amerika?
Ik ben dus al over m'n abonnement heen dus het kost sowieso 0,25 cent en diegene heeft een Nederlands nummer maar zit in LA.
T-mobile met iphone uiteraard
Bellen is toch ook duurder?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Nederlands nummer, dus Nederlands tarief.
Nee, als jij naar een NL nummer in het buitenland belt of sms't, betaal je gewoon het Nederlands tarief.quote:
Jep, theorie is dat je neit kan weten dat het nummer zich in het buitenland bevind, dus de eigenaar betaald vanaf de Nederlandse grens tot zijn positie en terug.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nee, als jij naar een NL nummer in het buitenland belt of sms't, betaal je gewoon het Nederlands tarief.
http://www.entourage.mvps.org/path/index.htmlquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:51 schreef nelisb het volgende:
Even een vraag.
Ik heb online back-up van KPN.
Nu wil ik de mail bestanden en de entourage bestanden ook back-uppen.
Waar staan deze op de imac?
Een acer lag allang in 2 stukken.quote:
Weekje terug heb ik de EyeTV Hybrid gekocht van de store. Eigenlijk enkel om radio te ontvangen, maar DVB-T ontvangst is ook uitstekend! Zelfs met de kleine bijgeleverde antenne. Ooit had ik iets van Hauppage maar dat was echt om te huilen... Van dit ga je geen spijt krijgen, als je niet schrikt van de prijsquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:21 schreef Jarno het volgende:
Weet iemand een goedkope maar functionele DVB-T stick die het goed doet onder OSX? Free to Air is voldoende dus er hoeft geen smartcardmeuk bij. Als er een antenne bij of in zit is dat wel handig.
NTFS formatted?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:09 schreef Bellerophon het volgende:
WTF?!?
Ik heb een WD Passport Essential aan mijn iMac hangen, en wil wat bestanden erop plaatsen maar krijg nu deze error, hoe kan dit?!?
[ afbeelding ]
FAT formattedquote:
FUUUUUUUUUUUUUUUUUquote:
én kan nu beter geindexeerd worden door spotlight, mocht je er ooit door willen zoekenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:22 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
FUUUUUUUUUUUUUUUUU
Even vergeten dat FAT geen bestanden slikt die groter dan 4GB zijn... :$
Hij staat nu op Macpartitie (Journaled) en hij doet het meteen...
En het werkt ook gewoon naar behoren met mijn WD Live HD boxquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:06 schreef fyah het volgende:
[..]
én kan nu beter geindexeerd worden door spotlight, mocht je er ooit door willen zoeken
quote:@SebastienPage tweeting 2U since U have so many followers.Feel free 2 RT my experience. Went to local APP STORE about 2 weeks ago. For nothing other then I was in the area and had an hour to kill. Figured I'd browse around. Obviously, they were very polite and a salesperson approached me to see if I needed some help (store was not busy at all). Told him "Nope, just browisng". Being that they were not busy he starts asking me what type of comp I have, what kind of phone and etc...When I told him I dont have an iphone he asked why and if I was interested in 1. I explained why and told him I am not interested due to apples unwillingness to allow owners to 'do their own thing' and that I have no intention of paying for an iphone if apple is going to handcuff me....he kept going on and on about what I was missing out on......I then told him I was more then happy with my new droid and I was more then happy with my Itouch. he said "Oh, so you do have an iTouch then?" I said yep and pulled it out. Flipped the case open and hit the home button and he saw my lockscreen, which is the Grateful Dead with some other 'goodies' on there. he sort of stepped back and his eyes popped wide. he asked if he could look at it..I would NOT hand it to him, but what the hell, it is my device so screw em....I slid the lockscreen to access the device and very obviously (i'm sure he knew as soon as he saw my lockscreen) at first look he knew it was JB'd. he didnt say anything other then going sort of quiet and saying "wow"......He walked away.....I was then approached by the manager. He said " I was informed you have an ILLEGAL iTouch".....I replied "I do have an iTouch but that it was not ILLEGAL". he then asked if it was 'modified'.....I said ( and happily I may add) "Yep, it IS MODIFIED...You should get one yourself as you dont know what you are missing out on"....he then said "Sir, that is an ILLEGAL device"....I said "Your NUTS....It is my device I paid for. I own it and can do anything I damn well please with it".....he then said "Sir, the device you have IS illegal....I must now ask you to turn over the ILLEGAL device at once". I responded and said "Dude, your nuts, it is not illegal and if you think I am giving it to you, I have a bridge in the sahara desert I'd like to sell you"....he then said "sir, if you refuse to turn over your ILLEGAL device I must have a copy of your drivers license"......I said " Dude, you really are nuts..your not taking my itouch and you have no right to ask for my DL"..he then said I had to either give him my itouch or my DL or he will contact security...LOL..Oh boy..the MALL POLICE!!!.....I told him "go right ahead..I'll make myself comfy and wait".....Instead of the MALL POLICE..and actual Police Officer came....They spoke to the manager..then came to me.....I told them I am breaking no laws and there is no way in hell anybody is taking my itouch unless the COURTS order me to turn it over...I said..here is my info...take me to court.....Otherwise, get off my friggin back or I will sue apple and file complaints against you as just because you have a badge does NOT give you the right to detain me or ask me to give you my personal possessions unless you can tell me WHAT LAW I AM BREAKING.....They walked away.....talked to the manager...came back and said "sorry for the inconvenience. You have a pleasant day"......and I left.........Anyway, just thought I'd share this since I see others posting about geting banned from their stores and etc, and I want to make sure everybody knows..DO NOT LET THEM CON YOU INTO GIVING UP YOUR DEVICE...some are intimidated by the authorities so may give up their device out of 'fear'....DONT DO IT.....Tell them to explain what law you are breaking and to either arrest you or get F*cked...do not let them CON you into giving up YOUR PERSONAL iphone/itouch!!!!!
quote:
Prey geinstalleerd en getest en het werkt best goed! Alleen geeft het (voor zover ik kan zien) niet de locatie van je laptop weer zoals hidden. Maar dat het open-source is wel een stuk beter aangezien je het de mogelijkheid geeft foto's en screenshots te versturen.quote:
Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe goed dat locatiebepaling in Nederland werkt, waar bijna geen een netwerk aan coördinaten is gekoppeld.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Prey geinstalleerd en getest en het werkt best goed! Alleen geeft het (voor zover ik kan zien) niet de locatie van je laptop weer zoals hidden. Maar dat het open-source is wel een stuk beter aangezien je het de mogelijkheid geeft foto's en screenshots te versturen.
Nog geen tijd gehad om de website e.d. te bekijken, maar je zou dus ook je vriend(in) in de gaten kunnen houden op deze manier door haar/hem een mac te geven en op isight beelden bekijken wat er rond de mac afspeelt?quote:Op zondag 21 februari 2010 11:22 schreef Jarno het volgende:
Even een cheap software tip: TUAW geeft nu 50% korting op de theft-recovery service Hidden waardoor deze maar $10 (iets van 7,50 euro dus) kost per Mac! Ik was zelf al een tijdje op zoek naar zoiets en heb het direct aangeschaft. Nadat je op hun website je Mac als gestolen hebt gemarkeerd gaat hij locatie, publieke ip adressen, webcam shots via de iSight en screenshots doorgeven om de dader te kunnen opsporen. Erg handig! En goedkoop dus (iig goedkoper dan een nieuwe MBP...).
Kan, wel beetje ziekquote:Op zondag 21 februari 2010 19:50 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Nog geen tijd gehad om de website e.d. te bekijken, maar je zou dus ook je vriend(in) in de gaten kunnen houden op deze manier door haar/hem een mac te geven en op isight beelden bekijken wat er rond de mac afspeelt?
Ja, in dat toelatingsbeleid voor de App Store hebben ze zich in Cupertino ook even flink vergist. Elke keer als je denkt dat de bodem bereikt is, weten ze er toch weer onder te gravenquote:Op maandag 22 februari 2010 14:16 schreef Jarno het volgende:
Ik moet zeggen dat dit me toch eigenlijk wel ver gaat... Geen porno in de App Store, okay, maar schaatspakken? Stukken blote huid?? Wazzup?!
Misschien wordt het tijd voor een grote beurt voor Steve ofzo?
Ja, land of the free indeed he.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:21 schreef Jarno het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat ze met die 17+ rating dit soort dingen afgedekt hadden. Maar goed, kennelijk is sex bad ofzo.
Echt ongelooflijk idd. En hoeveel omzet lopen ontwikkelaars én Apple hierdoor mis? Sex sells... remember, Steve? De Sports Illustrated Swimsuit moet dan natuurlijk meteen verwijderd worden, zou je denken.... En wat te denken van den Playboy-app???quote:Op maandag 22 februari 2010 14:16 schreef Jarno het volgende:
Ik moet zeggen dat dit me toch eigenlijk wel ver gaat... Geen porno in de App Store, okay, maar schaatspakken? Stukken blote huid?? Wazzup?!
Daar zitten speciale reglementen aan verbonden hoor. De Vancouver app gaat niet zomaar geband worden of zo. Ik snap Apple in dezen eigenlijk wel. Als ze dit soort semi-porno/nude apps gaan toelaten wordt de App Store er langzaam mee vervuild met en dat haalt de kwaliteit van de app store drastisch omlaag.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:16 schreef Jarno het volgende:
Lees dit verhaal eventjes.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:21 schreef Jarno het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat ze met die 17+ rating dit soort dingen afgedekt hadden. Maar goed, kennelijk is sex bad ofzo.
Wat is je punt? Spammers hebben de AppStore als mogelijke bron van inkomsten ontdekt? We all kinda knew that toch? Wat heeft het te maken met een kruistocht tegen schaatspakken?quote:
Dat verhaal van de schaatspakken is toch alleen mondeling geconfirmeerd door een Apple medewerker? Ik denk dat het wel meevalt.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat is je punt? Spammers hebben de AppStore als mogelijke bron van inkomsten ontdekt? We all kinda knew that toch? Wat heeft het te maken met een kruistocht tegen schaatspakken?
http://www.macrumors.com/(...)-store-and-counting/quote:Op maandag 22 februari 2010 14:30 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Dat verhaal van de schaatspakken is toch alleen mondeling geconfirmeerd door een Apple medewerker? Ik denk dat het wel meevalt.
Of ik kan niet lezen, of er staat niks over schaatspakken inquote:Op maandag 22 februari 2010 14:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
http://www.macrumors.com/(...)-store-and-counting/
Je vraagt je af hoe dat soort apps in de App Store terechtkomen met zulke 'strenge' controle....quote:
Oops sorry, verkeerde link. In de Tweakers comments op het artikel staat oa dit:quote:Op maandag 22 februari 2010 14:33 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Of ik kan niet lezen, of er staat niks over schaatspakken in
quote:Ze hebben mijn Fitness app ook verwijderd
De Engelstalige versie althans. Je moest invoeren welk geslacht je bent.
Helemaal voor niets geprogrammeerd dus. Ik ga hem maar voor android maken denk ik..
edit: @ flowmo: klopt, maar voordat mijn app weer door de keuring is zijn we normaal gesproken weken, zo niet maanden verder.
De laad splash-screen was een getekende man en vrouw, beiden in sportkleding. Denk dat ik dat beter door ski-pakken kan vervangen, just to be safe
Nou ja ik denk dat ze gewoon de regels aangescherpt hebben om bedrijven te kunnen weren die bijv. zo'n 20 (!) van die crap apps per dag uploaden.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat is je punt? Spammers hebben de AppStore als mogelijke bron van inkomsten ontdekt? We all kinda knew that toch? Wat heeft het te maken met een kruistocht tegen schaatspakken?
Een van de commenters zegt: "The flash ad on the iPhone is replaced by an image ad and the main photo flash page selector thingy is also just an image."quote:Op maandag 22 februari 2010 14:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Apple's iPad NYTimes Promo Video Shows Flash Again
Ook daar is een app voor!quote:Op maandag 22 februari 2010 14:16 schreef Jarno het volgende:
Weet het wel bijna zekerquote:Op maandag 22 februari 2010 14:58 schreef Jarno het volgende:
Nouja. Of ze gaan HTML5 gebruiken natuurlijk.
Hoe oud is die vriendinquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Windows!
![]()
Asus!
![]()
Sorry, dat moest er even uit, nadat de nieuwe netbook van mijn vriendin fucking blue screens of death aan het geven was omdat (blijkt na een paar uur) de voorgeinstalleerde Parental Control conflicteert met virtual-drive programma's zoals Daemon Tools.
MacMiepquote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:05 schreef mime_negert het volgende:
Ik vond het een beetje overbodig om voor mijn vraag een apart topic te openen. Daarom post ik mijn vraag maar even hier.
Mijn oom is een noob op computergebied. Met zijn laptop, netbook en PC komt hij regelmatig met de raarste vragen naar me toe. Onlangs heeft hij ook een iMac gekocht. Hij is voor twee weken naar America en heeft zijn iMac bij mij afgeleverd onder het mom van "Dan kun jij het ook eens uitproberen".
Ik als fanatiek Microsoft gebruiker heb er even mee gespeeld maar vond niet zo handig. Nu komt mijn oom dit weekend weer terug en verwacht hij waarschijnlijk dat hij veel van mij kan leren over het besturingssysteem...
Hebben jullie nog goede tips welke ook nuttig voor mijn oom kunnen zijn?
Nee, want dat kan nog nietquote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:20 schreef rubje het volgende:
Hey! nog luitjes die een iPad in bestelling hebben staan
'Niet lang' is relatief, dat was een jaar later. Bij de iPhone houdt Apple nu redelijk een 1-jaar-window aan voor nieuwere versies, ik denk dat dit bij de iPad ook zal zijn. En ja, die tweede versie zal verbeteringen hebben, als je daar op wilt wachten moet je dat doen, dat kunnen wij niet voor je beslissenquote:en is het wel zo verstandig nu blijkt dat een 2de versie met camera en flash niet lang na de eerste zal worden uitgebracht (beetje zoals met de iPhone release)
Ik ken ze beide nog niet. Ga ze straks even openen met de iMac. Thanks!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:47 schreef Junkie het volgende:
[..]
MacMiep
Apple - Find Out How - Mac Basics
Mac OS X 10.5 Leopard Guided Tour
(Ik kan die van Snow Leopard nergens vinden)
Ik weet niet of je deze twee websites al kent.
Ha! Toldya. Ik zeg Apple slaat heel dat Arrendale gebeuren over en gaat voor een snelle implementatie voor Sandy Bridge.quote:
Toch gaan de meeste techsites nog steeds uit van eind dit jaar.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Sandy Bridge laat echt nog wel even op zich wachten. Clarksfield en Arrandale werden ook al bewust vertraagd om de Core 2 Duo's niet in de weg te zitten.
Ik praat ook alleen maar na wat ik op MacRumors lees hoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:30 schreef Tijn het volgende:
Dat jullie die namen uit elkaar kunnen houden joh.
Floppy's zijn een dying format. Koop een CD-speler. It's No Big Deal.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:54 schreef DutchErrorist het volgende:
Govver... Ik wil een Mac OS 7.0.1 floppy beschrijven op Mac OSX maar dat kan niet... Op windows kan het wel maar alleen met een bout programma met een limiet van 1 mbIk wil tetris op de powerbook
iTunes zal een aangesloten iPod volledig synchroniseren met zijn eigen library. Als jij ff iTunes installeert en 50 tracks in je library gooit zal iTunes de huidige inhoud op haar iPod wissen en jouw 50 tracks erop zetten. Het is niet gemaakt om hier en daar mp3's op te halen, maar puur om je library altijd bij te hebben. Je kan beter jouw muziek op USBstick zetten zodat zij die in hara library kan slepen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:37 schreef One_conundrum het volgende:
Mijn vriendin wil mijn muziek op haar ipod, maar ik heb niet zo'n ding, dus ook geen itunes.
Als ik itunes installeer, hoe heftig is dit dan? kan ik het er makkelijk afkrijgen. En blijft winamp mijn primaire speler?
Ik heb het verdomme over een Powerbook 170 hierquote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Floppy's zijn een dying format. Koop een CD-speler. It's No Big Deal.
Starbucks?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:54 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Vrijdag stagegesprek bij een Apple-gerelateerd bedrijf. Spannend!
Een hoop gelul. 't Wordt namelijk een custom processorquote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:30 schreef Tijn het volgende:
Dat jullie die namen uit elkaar kunnen houden joh.
Al wordt het een Dorito, ik heb nog jaren plezier van m'n Core2Duo.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:59 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Een hoop gelul. 't Wordt namelijk een custom processor
Ja okay, maar kun je een beetje koffie zetten?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Het schrijven van artikelen en het helpen bij het maken van audiovisuele content.
Als dat het geval is ben ik na een week weer weg.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:18 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja okay, maar kun je een beetje koffie zetten?
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:49 schreef Incolumis het volgende:
effe een vraagje. ik heb een tijd lang met iTunes allemaal podcasts gedownload, nou heb ik windows opnieuw geinstalleerd, en als ik mij weer abonneer op al die podcasts, geeft iTunes niet aan dat ik al die vorige downloads heb, ondanks dat ik de juiste map heb aangewezen. kan dit uberhaubt niet, of mis ik iets?
quote:guys some serious **** is going on at my apple store, and espionage is a mission failed for me unfortunately. there are 2 security guards at the entrance of the mall and they're asking for employer ids since at this time only inventory employees are allowed in the area. from far away I can see the apple store, there are ppl coming in and out but the glass of the store is covered up so I can see light but nothing..
quote:Sending from phone in restroom stall. I am on the late night crew at Boston location. They are here. I repeat, they are here. Details when I get off work (if I'm not caught and fired).
Kun je die podcasts niet gewoon uit die map in de iTunes-library slepen?quote:
Het begint bijna PowerBook G5-vormen aan te nemen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 08:46 schreef Jarno het volgende:
Meanwhile op MacRumors.com...
[..].
En:
[..]
Het hoort er bij!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:51 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Als dat het geval is ben ik na een week weer weg.
Mooie lijst, maar ze maken te weinig onderscheid tussen echt slechte dingen als de Apple III en verkeerde timing/marketing als de QuickTake en eWorld.quote:Op woensdag 24 februari 2010 16:17 schreef DutchErrorist het volgende:
Niet dat het jullie wat intresseert, maar toch..
http://lowendmac.com/musings/10mm/10-worst-apple-products.html
http://lowendmac.com/musings/10mm/10-worst-part-2.html
Over de slechtse producten van Apple, wel een grappige lijst, en wel leuk om te lezen. Kwam het toevallig tegen in mijn zoektocht naar info over het installeren van system 7.5
Dat zeggen ze tochquote:Op woensdag 24 februari 2010 16:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mooie lijst, maar ze maken te weinig onderscheid tussen echt slechte dingen als de Apple III en verkeerde timing/marketing als de QuickTake en eWorld.
Wat is oud?quote:Op woensdag 24 februari 2010 16:26 schreef jakkop het volgende:
Is het mogelijk om een oude Mac standaard in target mode te hebben staan? Dus te gebruiken als hdd-rack zeg maar.
Ik had even gemist dat dit commentaar van hen was op die lijst. Maar ik vind toch dat er een verschil is tussen een slecht product, zoals de Apple III, of een verkeerde timing/marketing zoals dat eWorld-verhaal. Als je dat mee wilt nemen had je ook de Newton mee moeten nemen, bijvoorbeeld. Als je het echt over producten hebt kun je bijvoorbeeld de ROKR meenemen, die het slechtste van de iPod en Motorola-telefoons combineerdequote:Op woensdag 24 februari 2010 16:25 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat zeggen ze tochMaar goed of het nu slechte marketing is of slecht gemaakt, allebei is het niet goed voor apple
Newton was niet slechte marketing en het was eenquote:Op woensdag 24 februari 2010 16:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik had even gemist dat dit commentaar van hen was op die lijst. Maar ik vind toch dat er een verschil is tussen een slecht product, zoals de Apple III, of een verkeerde timing/marketing zoals dat eWorld-verhaal. Als je dat mee wilt nemen had je ook de Newton mee moeten nemen, bijvoorbeeld. Als je het echt over producten hebt kun je bijvoorbeeld de ROKR meenemen, die het slechtste van de iPod en Motorola-telefoons combineerde
Dat bedoel ik nu net, voor Apple was het een nogal grote flop, dus als je producten wilt meenemen die wel goed waren maar toch geen commercieel succes waren moet die er ook bij.quote:Op woensdag 24 februari 2010 16:42 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Newton was niet slechte marketing en het was eenproduct
Hij verkocht gewoon niet goed volgens mij...
Hij was gewoon niet zo'n grote flop als de anderequote:Op woensdag 24 februari 2010 16:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nu net, voor Apple was het een nogal grote flop, dus als je producten wilt meenemen die wel goed waren maar toch geen commercieel succes waren moet die er ook bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |