Dat is niet helemaal waar. Apple levert geen API voor Adobe om bijvoorbeeld GPU ondersteuning goed mogelijk te maken. Bron: http://theflashblog.com/?p=1641quote:Op maandag 15 februari 2010 20:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Collectief oplossen? Adobe moet gewoon competente software leveren. En zolang ze dat niet doen, levert het Flash platform ondersteuning en marktaandeel in. Als ze zo doorgaan, is Flash over een tijdje alleen nog maar een vage herinnering.
html5 videoquote:Op maandag 15 februari 2010 20:27 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat moeten we dan gebruiken als alternatief voor flash?
flash is natuurlijk veel meer dan alleen videoquote:
duurt dat echt zo lang?quote:Nadat u uw bankoverschrijving hebt verzonden, kan het drie tot vijf werkdagen duren voordat de bank uw betaling heeft verwerkt.
Houd rekening met een periode van 2 dagen voor de bestelde computer.
Houd rekening met een levertijd van Per koeriersdienst geleverd binnen 3-7 werkdagen na verzending.
Zeker waar. Het zal dan ook niet zomaar verdwijnen. Maar voor het gros van de markt is Flash enkel gelijk aan online video. Die mensen zullen verder steeds minder met Flash te maken gaan krijgen (online spelletjes zijn een uitzondering hier).quote:Op maandag 15 februari 2010 20:33 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
flash is natuurlijk veel meer dan alleen video
het is een erg compleet en krachtig platform, je kunt er hele applicaties in maken.
In de meeste gevallen heb je Flash uberhaupt niet nodig, dus hoef je ook niet naar een alternatief te zoeken. Je website een beetje opleuken kan ook prima met Javascript. Samen met SVG en straks het canvas element van HTML5 kun je helemaal je lol op. Ook voor audio en video is HTML5 natuurlijk hard op weg om een volwaardig alternatief te worden.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:27 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat moeten we dan gebruiken als alternatief voor flash?
Hoe vaak gebruik jij een Flashapplicatie? Ik in elk geval nooit.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:33 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
het is een erg compleet en krachtig platform, je kunt er hele applicaties in maken.
Java? Als in: applets? Wanneer kom je die ooit nog tegen?quote:Op maandag 15 februari 2010 20:47 schreef DutchErrorist het volgende:
Tot die tijd zullen we het toch echt met java moeten doen
Ik bedoelde flash, weet niet waarom ik java heb ingetyptquote:Op maandag 15 februari 2010 20:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Java? Als in: applets? Wanneer kom je die ooit nog tegen?
Ahquote:Op maandag 15 februari 2010 20:57 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik bedoelde flash, weet niet waarom ik java heb ingetypt
Ik hoop het ook af en toe... Ik vind het heerlijk als er een site is zonder flash want dat werkt over het algemeen heerlijk snel en je kan tenminste rechtermuisknop doen op de site zonder About Flash te zienquote:Op maandag 15 februari 2010 21:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
AhNou ja, natuurlijk is Flash niet zomaar verdwenen. En voor sommige gevallen is het misschien ook best een goede keus. Maar de gloriedagen zijn duidelijk voorbij en als Adobe niet snel in actie komt, gaan ze serieus terrein verliezen de komende jaren.
Dat is toch ook zo op bijna alle sites? Ik kom eigenlijk echt zelden tot nooit Flash tegen. Veruit de meeste video kijk ik zelf op YouTube en Vimeo en daar zijn ze al over op HTML5. Alleen op Dumpert enzo is het nog Flash, maar die hebben sowieso nooit hun eigen speler gehad en gebruiken gewoon de JW player. Zodra daar een HTML5-versie van uitkomt, zullen ze ook wel overstappen.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:05 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik hoop het ook af en toe... Ik vind het heerlijk als er een site is zonder flash want dat werkt over het algemeen heerlijk snel en je kan tenminste rechtermuisknop doen op de site zonder About Flash te zien
Je moet je even inschrijven, dan krijg je (indien beschikbaar) een HTML5 player voorgeschoteld in plaats van Flash:quote:
Youtube is natuurlijk nog niet over, het zit nog in een beta stadium en niet alle video's zijn al in HTML5 te bekijken.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo op bijna alle sites? Ik kom eigenlijk echt zelden tot nooit Flash tegen. Veruit de meeste video kijk ik zelf op YouTube en Vimeo en daar zijn ze al over op HTML5. Alleen op Dumpert enzo is het nog Flash, maar die hebben sowieso nooit hun eigen speler gehad en gebruiken gewoon de JW player. Zodra daar een HTML5-versie van uitkomt, zullen ze ook wel overstappen.
quote:Op maandag 15 februari 2010 21:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet je even inschrijven, dan krijg je (indien beschikbaar) een HTML5 player voorgeschoteld in plaats van Flash:
[ afbeelding ]
Mag ik Javacursussen uit de jaren '90 meerekenen?quote:Op maandag 15 februari 2010 20:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Java? Als in: applets? Wanneer kom je die ooit nog tegen?
Flash laten vallen voor HTML5 is natuurlijk ook niet de bedoeling. Het is juist mooi dat ze het gracefully degrading bouwen, met Flash als fallback. Zo zou elke site het moeten implementeren.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:29 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Youtube is natuurlijk nog niet over, het zit nog in een beta stadium en niet alle video's zijn al in HTML5 te bekijken.
Ja maar daar gingen ze mee stoppenquote:Op maandag 15 februari 2010 21:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Flash laten vallen voor HTML5 is natuurlijk ook niet de bedoeling. Het is juist mooi dat ze het gracefully degrading bouwen, met Flash als fallback. Zo zou elke site het moeten implementeren.
En beta, ach, hoe lang is GMail beta geweest? 5 jaar ofzo?
Kan ook met Javascript/AJAX. En daar heb je geen brakke plugin voor nodig.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:33 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik vermoed van wel.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:32 schreef Edwinuss het volgende:
Mensen, ik heb moeite met het afspelen van 1080P content op mijn 50" en 24" scherm. Ligt dit aan mijn specs?
[ afbeelding ]
Heb ik ook op mijn 1.83 dual corequote:Op maandag 15 februari 2010 22:35 schreef Edwinuss het volgende:
720P content is zonder enig probleem af te spelen
Neuh, doe ik ook prima.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:32 schreef Edwinuss het volgende:
Mensen, ik heb moeite met het afspelen van 1080P content op mijn 50" en 24" scherm. Ligt dit aan mijn specs?
[ afbeelding ]
Welke player, welk formaat video? welke bitrate?quote:Op maandag 15 februari 2010 22:32 schreef Edwinuss het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 15 februari 2010 23:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ook al had ze een Zune en draaide ze W7 op een Dell laptop: ik ben verliefd en ga weer OS kijken.
[ afbeelding ]
Er zijn knapper olimpische dames roelquote:
Thanks me ook meteen aangemeldquote:Op maandag 15 februari 2010 21:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet je even inschrijven, dan krijg je (indien beschikbaar) een HTML5 player voorgeschoteld in plaats van Flash:
[ afbeelding ]
Op mijn werk heb ik Windows XP op een Dell E6400quote:Op maandag 15 februari 2010 23:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ook al had ze een Zune en draaide ze W7 op een Dell laptop: ik ben verliefd en ga weer OS kijken.
[ afbeelding ]
neem ontslagquote:Op maandag 15 februari 2010 23:50 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Op mijn werk heb ik Windows XP op een Dell E6400![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |