My thoughts exactly. Laminaat is geen veroorzaker van die statische elektriciteit, dus een oplossing hoef je daar ook niet te zoeken....quote:Op maandag 15 februari 2010 09:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Schoonmaakmiddel helpt daar echt niet tegen, en laminaat maakt ook niet uit.
De echte oorzaken zijn je kleding en droge lucht.
quote:Op maandag 15 februari 2010 09:57 schreef MrNiles het volgende:
1 cm water in de kamer zetten helpt ook heel goed tegen statische elec
Planten zijn wat lastig omdat ik 5 katten heb die echt alle planten continue slopen, maar ik neem de tip even mee. Er zijn meen ik ook apparaten die de luchtvochtigheid bevorderen? Mijn schoonouders wonen nu in een nieuwbouwflat en hiervoor in een ouder huis, wellicht ligt daar een bron van het probleem.quote:Op maandag 15 februari 2010 09:57 schreef Fixers het volgende:
Je schoenen vooral, rubberzolen zijn het ergst. Bepaalde stoffen, zoals wol slaan het ook nog eens goed op. Tip van de electriciën die ik erover vroeg: "Zet een paar planten neer." Hogere luchtvochtigheid verminderd het effect.
Ik heb geen idee wat er onder de zolen van mijn schoen zit... ik lees dit weleens vaker, maar in principe moet het dan opgelost zijn als ik naar een schoenmaker ga en leren zolen onder mijn schoenen laat zetten? Heeft iemand daar ervaring mee?quote:Op maandag 15 februari 2010 09:57 schreef Fixers het volgende:
Je schoenen vooral, rubberzolen zijn het ergst.
Heb inmiddels contact gehad met experts. Het is niet 100% te garanderen, maar de kans is klein. Quick-step vind ik niet een heel bijzonder merk. Maar de meeste goede merken hebben een antistische bewerking gehad. Samen met een goede onderlaag voorkom je veel problemen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:23 schreef Sappie- het volgende:
Gewoon een goede kwaliteit laminaat kopen (bv Quick-Step). Deze zijn antistatisch...
Hou er rekening mee dat je met een houten vloer ook een luchtbevochtiger nodig hebt. Verder ook dat 1200 euro laminaat al snel een 6000 euro aan houten vloer is.....quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:11 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Heb inmiddels contact gehad met experts. Het is niet 100% te garanderen, maar de kans is klein. Quick-step vind ik niet een heel bijzonder merk. Maar de meeste goede merken hebben een antistische bewerking gehad. Samen met een goede onderlaag voorkom je veel problemen.
Maar ik ga het er niet op gokken, wij gaan een houten vloer nemen. Ik wil niet 1200 euro uitgevan aan laminaat en er achter komen dat ik toch schrokken krijg. Ik denk dat ik er wat gevoeliger voor ben dan de meeste mensen (heeft mijn moeder namelijk ook).
nee joh, luchbevochtiger is niet nodig en laminaat is (in de betere klasse) 40 euro per m2 en echt hout 60 euro per m2. Er zijn natuurlijk wel houten vloeren die duurder zijn, maar dan praat je over vloeren voor heerenhuizen en dan zit je rond de 100 euro per m2 tot 160 euro per m2.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:37 schreef error_404 het volgende:
Hou er rekening mee dat je met een houten vloer ook een luchtbevochtiger nodig hebt. Verder ook dat 1200 euro laminaat al snel een 6000 euro aan houten vloer is.....
Dat is wel een interessant vraagstuk. Ik heb nu tapijt en geen last namelijk. Alleen kan ik zo met google niet vinden of dit inderdaad zo is...quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:20 schreef Karina het volgende:
Volgens mij is tapijt sowieso statischer vanwege de wrijving als je loopt (vooral als je wollen tapijt hebt).
Hout geleidt niet, maar toch schokken?quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:27 schreef Ataraxy het volgende:
Wij hebben in huis ook last van statische elektrische schokken, maar dan ook van ALLES.
Staande lamp, de kat, elkaar, houten tv kast, deurklinken, kraan, laptop (toetsenbord), koelkast, etc
Ik was ook zeer verbaasd.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:33 schreef error_404 het volgende:
[..]
Hout geleidt niet, maar toch schokken?
het was inclusief leggen en inclusief ondervloer, wellicht is het goedkoper in friesland dan in het westen ? Dat is ook zo met de dierenartsen. Maar ben nog maar bij 1 zaak geweest, we gaan zaterdag rondkijken. Het verhaal over de luchtvochtigheid neem ik dan ook even mee.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:30 schreef error_404 het volgende:
is ook weer afhankelijk van het soort tapijt natuurlijk en daarbij het type ondervloer.
Wat betreft je hout; als je een houten vloer neemt, is een luchtbevochtiger bijna een noodzaak, om je luchtvochtigheid constant te houden (trust me, een uitgdroogde vloer is geen pretje...).
(Verder haak ik even in op de reactie van iemand die meldde dat een luchtbevochtiger goed was tegen statische elektriciteit.
Waar je goed rekening mee moet houden, is dat een houten vloer in geen enkel opzicht te vergelijken is met laminaat, met name in het leggen. De prijs die je nu noemt zal voor B-kwaliteit of grenen zijn en zonder legkosten. Hou er dus rekening mee dat je dan ook een parketteur in moet huren.
Zelf parketteren wil ik je afraden als je het nog nooit gedaan hebt, zonde van je materiaal.
ja, huren is echt bizar. Ik ga er wel 1tje proberen te lenen van iemand.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:37 schreef error_404 het volgende:
hygrometer huren?!
Lijkt me dat die dingen een tientje kosten of zo......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |