Dat had ik al door, ik begreep enkel niet wat jij niet snapte aan mijn eerder post. Ik hou ook wel van klassieke kleding (anders zou ik er niet zoveel geld aan besteden), maar ik liever de keuze tussen sneakers en mijn pak bij mij liggen. Zeker als je 's ochtends in de tube staat met 1000-en andere grijze pakken, dan ben je snel jaloers op die ene architect in zijn relaxte outfit...quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:07 schreef Teteteterek het volgende:
Daarin verschillen wij dan van mening. Ik houd graag van klassieke kleding. Voor mij betekent dat, dat ik bijna altijd een jasje draag en bij formele aangelegenheden( ben nog student dus zo vaak komt dat niet voor) een pak.
Dus mocht ik eenmaal veranderen in een loonslaaf zal mijn koopgedrag qua kleding niet aanmerkelijk veranderen. Waarschijnlijk alleen wat meer zwarte schoenen en dassen.
Vanwaar eigenlijk die behoefte aan 30 'werkhemden'? Ik denk dat ik ongeveer het zelfde aantal bezit, echter slechts om esthetische, niet praktische redenenquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat had ik al door, ik begreep enkel niet wat jij niet snapte aan mijn eerder post. Ik hou ook wel van klassieke kleding (anders zou ik er niet zoveel geld aan besteden), maar ik liever de keuze tussen sneakers en mijn pak bij mij liggen. Zeker als je 's ochtends in de tube staat met 1000-en andere grijze pakken, dan ben je snel jaloers op die ene architect in zijn relaxte outfit...
En qua koopgedrag maakte het voor mij wel iets uit. Vroeger had ik een paar duurdere overhemden, maar nu ik werk heb ik er gewoon een stuk of 30 nodig - dan vind ik het simpelweg een makkelijk afweging om iets minder uit te geven aan de "werk"-hemden. Direct 5000 euro aan witte overhemden te besteden, leek me wat gortig en simpelweg niet de moeite waard.
Veel reizen en soms komt de werkster een weekje niet (en nee, ik strijk niet). Dus 30 is een aantal dat goed blijkt te werken. Ik draag in mijn vrije tijd vrij zelden een overhemd, enkel als ik een avondje naar een wat betere club hier in Londen ga eigenlijk. Maar goed, ik heb er dus wel iets meer nodig voor casual.quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:28 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Vanwaar eigenlijk die behoefte aan 30 'werkhemden'? Ik denk dat ik ongeveer het zelfde aantal bezit, echter slechts om esthetische, niet praktische redenen
Wat voor tint grijs heb je op het oog?quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:27 schreef Repeat het volgende:
Weet iemand mooie grijze brogues of waar ze deze verkopen?
Redelijk licht. Maar ik ben hierin niet zo heel moelijkquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:31 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Wat voor tint grijs heb je op het oog?
Wat vind je niet mooi aan het model dan? Lijkt me toch een redelijk standaard semi-brogue oxford schoenquote:
Ikzelf vind ze foeilelijk, maar goed. Onderstaande Santoni's zijn licht/grijs-kleurig, zit er niet wat voor je bij?quote:
Als je nog meer van die handige sites hebt, graag.quote:
Die laatstequote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:53 schreef JaapTrekhaak het volgende:
[..]
Ikzelf vind ze foeilelijk, maar goed. Onderstaande Santoni's zijn licht/grijs-kleurig, zit er niet wat voor je bij?
[ afbeelding ]
Voor hi-ha-hip moet je bij Hans Ubbink zijnquote:Op donderdag 1 april 2010 18:29 schreef NJlo het volgende:
Gister een vrij kek colbertje geprobeerd van Boss, dun rood-wit gestreept, meer roze van een afstandje dus.. Moet voor mij alleen wel iets strakker en iets langer gesneden zijn. Tips voor merken waar soortgelijke hippere printjes en kleurtjes in zo'n model te vinden zijn? Lengtematen waren helaas niet aanwezig in de Bijenkorf.
Of in het H&M-topic. Met al die bezuinigingsplannen van de overheid, zal ik hier binnenkort ook wel moeten wieberen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 02:00 schreef dnzl het volgende:
[..]
Voor hi-ha-hip moet je bij Hans Ubbink zijn
als het te warm is voor een overjas dan zou ik gewoon géén jas c.q. een regenjas over je pak dragen.quote:Op woensdag 7 april 2010 00:35 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Watvoor jas kan je over je pak aantrekken vroeg ik me opeens af? Ik heb een mooie zwarte wollen manteljas, maar daar begint het een beetje te warm voor te worden.
Op zich wel, maar wellicht hangt het van de jas af. Ik heb zelf een vrij dunnen wollen overjas met een vrije "strakke" fit, dus daarbij staat het niet vreemd en die draag ik ook tot aan de zomer eigenlijk.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:53 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Kan je ook die overjas zonder sjaal dragen, want het ziet er dan echt uit alsof je iets bent vergeten
quote:Op woensdag 7 april 2010 10:14 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Op zich wel, maar wellicht hangt het van de jas af. Ik heb zelf een vrij dunnen wollen overjas met een vrije "strakke" fit, dus daarbij staat het niet vreemd en die draag ik ook tot aan de zomer eigenlijk.
Een regenjas o.i.d. vind ik niet direct nodig, in de zomer heb je hier gewoon geen jas nodig.
Daar heb ik een paraplu voorquote:Op woensdag 7 april 2010 13:24 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Die regenjas draag je natuurlijk alleen wanneer het regent/dreigt te gaan regenen.
Wit shirt, gekleurde das. Das kan dan eigenlijk erg veel kleuren hebben, maar ik hou in die combinatie wel van iets roods bijvoorbeeld. Maar eigenlijk alles kan, ik draag erg veel die exacte combinatie van pak/shirt/schoenen, maar met een variatie aan dassen, voornamelijk de iets "drukkere" Hermes motieven.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:14 schreef Stansfield het volgende:
Wat is eigenlijk een beetje mooie tijdloze combinatie qua shirtkleur en daskleur bij een donkerblauw pak met zwarte schoenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |