quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Ziet er leuk uit, met van die typisch Turkse tenten.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:10 schreef Bortecinem het volgende:
Hebben jullie ook een yayla?
http://photos-f.ak.fbcdn.(...)050605_7227279_n.jpg
http://photos-e.ak.fbcdn.(...)576663_2467019_n.jpg
http://photos-a.ak.fbcdn.(...)8925_706817_6434.jpg
Dit is de onze.
Nee, hic duymadim.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:21 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit, met van die typisch Turkse tenten.![]()
Wij hebben ook iets wat op een yayla lijkt (Kepez). Het wordt niet 'yayla' genoemd, maar het vervult wel dezelfde functie. Mensen gaan er picknicken en er wordt jaarlijks een soort festival gehouden ter ere van de 'yağmur duası' (voor een goede oogst). Zou dat iets Centraal-Aziatisch zijn, dat 'yağmur duası'? Ben je het wel eens tegengekomen?
Omdat ik er anders overheen had gelezen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:23 schreef wikwakka2 het volgende:
Waarom post je dezelfde reactie nog een keer, TM?
Toffe titel.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:23 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb maar even een TT verzonnen.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:23 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb maar even een TT verzonnen.
Zodat het niet over het hoofd werd gezien.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:23 schreef wikwakka2 het volgende:
Waarom post je dezelfde reactie nog een keer, TM?
Hebben jullie ook geen eerste hulp in het dorp, maar wel een bakkal en een moskee?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:24 schreef IHVK het volgende:
Is het weer post je dorp tijd.
Cool. [ afbeelding ]
Geen winkel, wel een moskee.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hebben jullie ook geen eerste hulp in het dorp, maar wel een bakkal en een moskee?
Hahaha ja.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hebben jullie ook geen eerste hulp in het dorp, maar wel een bakkal en een moskee?
Neem een zak chips mee. Dank u.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:31 schreef wikwakka2 het volgende:
Hmm, ik ga even boodschappen doen.
Bij ons wonen er ook maar 500 mensen ofzo, merendeels oudjes. De meeste mensen zijn inmiddels naar de stad (Eskisehir) vertrokken, wat 30 minuten rijden is.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Geen winkel, wel een moskee.
Winkel is niet rendabel, omdat een groot dorp 10 minuten rijden is. Er wonen echt 300 mensne ofzo in de zomer en in de winter 30.![]()
Je kan ook foto's posten van alle buitenlanden waar je bent geweest.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:31 schreef wikwakka2 het volgende:
Hmm, ik ga even boodschappen doen.
Onze moskee is iets van 80 jaar oud ofzo. Ik weet niet of er daarvoor ook al een heeft gestaan.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahaha ja.
Onze moskee staat er ook pas sinds 20 jaar ofzo. Daarvoor had ons dorp geen moskee. Best raar.
80 jaar is wel iets langer dan 20.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:34 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Onze moskee is iets van 80 jaar oud ofzo. Ik weet niet of er daarvoor ook al een heeft gestaan.
Heb je geen basisbeurs?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:35 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb een brief gekregen van de IB groep, die bitches hadden mij te weinig geld gegeven of zo. Nu gaan ze alles terug dokken!
Wel langer, maar het dorp bestaat al iets van 150 jaar, dus ik weet niet waar ze tot die tijd hebben gebeden.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
80 jaar is wel iets langer dan 20.
Maar ons dorp was vroeger echt arm, zelfs armer dan de meeste dorpen in het zuid-oosten van TR. Niemand keek om naar ons.
O, dat kan. Ik heb gewoon basisbeurs (¤95,- p/m); ik ben thuiswonend, dus ik zou verwachten dat jij ook ongeveer evenveel zou moeten krijgen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jawel, maar ik had recht op meer ofzo.
Dat betekent dat jouw ouders boven een bepaald bedrag krijgen. Ik krijg ook 90 p/m maar een vriend van mijn krijgt >200 p/m thuiswonend.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:43 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
O, dat kan. Ik heb gewoon basisbeurs (¤95,- p/m); ik ben thuiswonend, dus ik zou verwachten dat jij ook evenveel zou moeten krijgen.
O, zo.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat betekent dat jouw ouders boven een bepaald bedrag krijgen. Ik krijg ook 90 p/m maar een vriend van mijn krijgt >200 p/m thuiswonend.
Turks of Nederlands?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:45 schreef IHVK het volgende:
Kent iemand een leuke familiefilm?
Mag best een beetje cheesy zijn.
Love, Actuallyquote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:45 schreef IHVK het volgende:
Kent iemand een leuke familiefilm?
Mag best een beetje cheesy zijn.
Shawshank is geen familiefilm, Forrest kan nog netquote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:47 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Turks of Nederlands?
The Shawshank Redemption en Forrest Gump zijn twee hele goede.
Maakt niet uit.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:47 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Turks of Nederlands?
The Shawshank Redemption en Forrest Gump zijn twee hele goede.
Er was zo'n berekening gebaseerd op inkomen van je ouders hoeveel je kreegquote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat betekent dat jouw ouders boven een bepaald bedrag krijgen. Ik krijg ook 90 p/m maar een vriend van mijn krijgt >200 p/m thuiswonend.
Ja maar dat weten ze volgens mij automatisch toch? Bij mij hadden ze het zelf bepaald.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:49 schreef Rookert het volgende:
[..]
Er was zo'n berekening gebaseerd op inkomen van je ouders hoeveel je kreeg
Wel romkoms allemaal.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:48 schreef Rookert het volgende:
[..]
Love, Actually
Notting Hill
Family Man
Hmm, dan zou ik geen The Shawshank Redemption kijken.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maakt niet uit.
Maar er kijkt een 11 jarige mee en twee jongvolwassenen. Dus in die richting.
Ja, maar je moest het geloof ik ook nog een keer zelf doen, beetje lamequote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja maar dat weten ze volgens mij automatisch toch? Bij mij hadden ze het zelf bepaald.
Het scheelde maar 9 euro per maand.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het lijkt mij een leuke film, maar ik weet niet of het gewaardeerd gaat worden..quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hmm, dan zou ik geen The Shawshank Redemption kijken.Forrest Gump kan nog wel, maar er zit één heel klein semi-erotische scène, maar er gebeurt verder niets en je ziet ook niets. Desgewenst kun je het wel doorspoelen. Het is wel een hele leuke familiefilm. Ik moest op een bepaald moment zelfs even een traantje wegpinken.
![]()
Ze klimt bij hem in bed en daarna is het ongeveer al voorbijquote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hmm, dan zou ik geen The Shawshank Redemption kijken.Forrest Gump kan nog wel, maar er zit één heel klein semi-erotische scène, maar er gebeurt verder niets en je ziet ook niets. Desgewenst kun je het wel doorspoelen. Het is wel een hele leuke familiefilm. Ik moest op een bepaald moment zelfs even een traantje wegpinken.
Neequote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Neem een zak chips mee. Dank u.
Lekker shoppen!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het scheelde maar 9 euro per maand.Dus 12 x 9 = 108 euro. Dat bedrag wordt volgende maand op mijn rekening gestort.
Wat niet?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het lijkt mij een leuke film, maar ik weet niet of het gewaardeerd gaat worden..
Ik hoop het.
Up is cool ja.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:56 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wat niet?
Je kan ook gewoon Up of een andere Pixar film kijken
Het staat op plaats 37 in de IMDb- top 250 (met een 8.5), dus dat zegt wel wat.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het lijkt mij een leuke film, maar ik weet niet of het gewaardeerd gaat worden..
Ik hoop het.
Werk je niet?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:56 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Lekker shoppen!Ik kan er niet eens mijn boeken van betalen. Mijn ouders schieten gelukkig bij.
Gierige.quote:
IK weet het, vrij hoge waarderingquote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het staat op plaats 37 in de IMDb- top 250 (met een 8.5), dus dat zegt wel wat.
Precies.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:54 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ze klimt bij hem in bed en daarna is het ongeveer al voorbij
Maar goede film ja, kan zo 1,2,3 geen andere familiefilms verzinnen
Nee, momenteel leeft ik van 'baba parası'.quote:
Haha, die Baby's Day Out ('Bebek Firarda') is echt zó vaak op de Turkse tv geweest.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:56 schreef IHVK het volgende:
Night at the Musuem, Honey I shrunk the kids, Baby's day out, Baby genuises, 101 Dalmatiërs. Free Willy, Beethoven
etc.
Dat zeg ik ook steeds tegen mijzelfquote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, momenteel leeft ik van 'baba parası'.Ik werkte twee jaar terug wel in het restaurant, maar toen de studie wat veeleisender werd, ben ik gestopt. Maar na dit semester ga ik weer werken hoor.
Iddquote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook steeds tegen mijzelf.
Echt he.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:04 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Haha, die Baby's Day Out ('Bebek Firarda') is echt zó vaak op de Turkse tv geweest.![]()
[ afbeelding ]
Als wat?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:04 schreef IHVK het volgende:
Ik ben op zoek naar werk.![]()
Ik kan in het ziekenhuis werken, maar dat vind ik niks. Het is mijn plan Z zeg maar.
Hoe is het met je rozengeur en maneschijn msnmattie?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:04 schreef Ayca het volgende:
Nah ik kan het niet vindenmaar ik was toen ook wel de hele middag bezig
Hoezo wil je dat dan nietquote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Uh, meehelpen in het lab enzo dacht ik.
Er zijn wat dingen voor Biologie studenten.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je kan ook foto's posten van alle buitenlanden waar je bent geweest.
Vaak gezien. Was inderdaad leuk.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:05 schreef IHVK het volgende:
[..]
Echt he.![]()
![]()
Ook op de Nederlandse TV. Leuke film.
User Rating:
4.9/10
![]()
Ik dacht al.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:13 schreef wikwakka2 het volgende:
Die tweede foto ís Dubai. In Oman is hoogbouw verboden, juist omdat ze geen Dubai willen worden.
Het is een quiz denk ik.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik dacht al.
Maar je zei 'Muscat' en postte daarna meteen die foto, dus vandaar.
Lol inderdaad.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:16 schreef wikwakka2 het volgende:
Dit vond ik zo'n surrealistische foto:
[ afbeelding ]
Het lijkt de toren van Mordor wel of zo.
Yup.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Lol inderdaad.![]()
Is dat de Burj Dubai?
Echt geldverspilling dat gebouw. Hoe willen ze het ooit vol gaan krijgen? Over een aantal jaartjes bouwen ze in Saoedi-Arabië een hoger gebouw dan de Burj Khalifa; in Dubai zullen ze dat dan natuurlijk wel weer willen overtreffen, and so on...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:16 schreef wikwakka2 het volgende:
Dit vond ik zo'n surrealistische foto:
[ afbeelding ]
Het lijkt de toren van Mordor wel of zo. Foto is van twee jaar geleden of zo, hij had toen nog lang niet zijn hoogste punt bereikt.
quote:The man said: ‘Tell me about the Hour (Doomsday)’. The Prophet said: “I – the one questioned – do not know about it more than you – the questioner”. The man said: ‘Tell me about its signs’. The Prophet said: “It is when a slave gives birth to her own mistress (or master), and when you see the barefooted and tattered needy shepherds vying with one another in erecting high buildings”.
Het is al uitverkocht hoor. Nou ja, de appartementen in ieder gevalquote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:22 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Echt geldverspilling dat gebouw. Hoe willen ze het ooit vol gaan krijgen? Over een aantal jaartjes bouwen ze in Saoedi-Arabië een hoger gebouw dan de Burj Khalifa; in Dubai zullen ze dat dan natuurlijk wel weer willen overtreffen, and so on...
Ik moet hierbij altijd aan de volgende Hadith denken...
[..]
In Turkije is hoogbouw wél gaafquote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:29 schreef TheMagnificent het volgende:
Istanbul krijgt ook twee van die Dubai-torens.
[ afbeelding ]
Ziet er wel gaaf uit.
Boh, dit doet mij ergens aan denken.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:34 schreef IHVK het volgende:
Dubai torens in Istanbul. Daar komen kamervragen van.
Arabieren nemen het land over etc.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:06 schreef Rookert het volgende:
[..]
Hoe is het met je rozengeur en maneschijn msnmattie?
Ik ben niet tegen hoogbouw; een mooie wolkenkrabber, op de juiste plek en in overeenstemming met de omgeving, kan ik wel waarderen. New York vind ik bijvoorbeeld prachtig, maar in Dubai vind ik die torens helemaal niet staan.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Het is al uitverkocht hoor. Nou ja, de appartementen in ieder geval. Op zich is het natuurlijk een nutteloos gebouw, maar het geeft Dubai wel prestige - en dat komt het toerisme weer ten goede
.
[..]
In Turkije is hoogbouw wél gaaf?
Haha idd!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:04 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Haha, die Baby's Day Out ('Bebek Firarda') is echt zó vaak op de Turkse tv geweest.![]()
[ afbeelding ]
Maar in Dubai staat toch best veel hoogbouw al?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen hoogbouw; een mooie wolkenkrabber, op de juiste plek en in overeenstemming met de omgeving, kan ik wel waarderen. New York vind ik bijvoorbeeld prachtig, maar in Dubai vind ik die torens helemaal niet staan.
Istanbul heeft twee zakencentra, Maslak en Levent, waar soms best mooie gebouwen staan, maar ook een hoop oerlelijke. Maar ik ben toch meer iemand van de oude gebouwen zoals in Bankalar Caddesi, met haar monumentale panden, waar vroeger het financiële centrum van het Ottomaanse Istanbul huisde.
Individuele gebouwen kunnen soms best lelijk zijn, maar je moet naar het totaalplaatje kijken!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen hoogbouw; een mooie wolkenkrabber, op de juiste plek en in overeenstemming met de omgeving, kan ik wel waarderen. New York vind ik bijvoorbeeld prachtig, maar in Dubai vind ik die torens helemaal niet staan.
Istanbul heeft twee zakencentra, Maslak en Levent, waar soms best mooie gebouwen staan, maar ook een hoop oerlelijke. Maar ik ben toch meer iemand van de oude gebouwen zoals in Bankalar Caddesi, met haar monumentale panden, waar vroeger het financiële centrum van het Ottomaanse Istanbul huisde.
Dat is zo een prachtig gebouw. Extreem imposant.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar in Dubai staat toch best veel hoogbouw al?
En daar zijn ook zakencentra. Dus verschil met Istanbul zie ik niet.
Kijk wat ze in Mekka aan het bouwen zijn nu vind ik wel absurd.![]()
[ afbeelding ]
Kwestie van smaak dan, ik vind het er niet uitzien.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:59 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Individuele gebouwen kunnen soms best lelijk zijn, maar je moet naar het totaalplaatje kijken!
[..]
Dat is zo een prachtig gebouw. Extreem imposant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |