quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Hoezo hoort? Turken hechten nou eenmaal meer waarde aan 'volksmuziek'. Voor Nederlanders is het iets ouderwets, terwijl jongeren in Turkije behalve Turkse pop ook gewoon volksmuziek van 50 jaar terug beluisteren. Wij houden er gewoon van, en de saz is heel erg belangrijk voor ons. De Alevitische Turken gebruiken de saz zelfs om er mee te 'bidden'.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:35 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Of zeggen jullie dat maar omdat het zo hoort?
Een echte Turrek dus.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Een van mijn beste vrienden is Turk en speelt graag Saz.²
Ja, het type dat ontbijt met een verse bosui (uiteraard met zout) en regelmatig buiten loopt met een kromme komkommer in zijn handen. Ja, hij gooit sugük bij zijn omelet.quote:
Ik sla ze op bij mijn favorieten en beluister ze dadelijk. Lijkt me wel oke muziek.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:43 schreef Rookert het volgende:
Daughters of Erin is ook heel vrolijk, maar kan ik niet vindenDit is gewoon leuke Iers achtige dromerige folk muziek
Gatver, hartig ontbijtquote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, het type dat ontbijt met een verse bosui (uiteraard met zout) en regelmatig buiten loopt met een kromme komkommer in zijn handen. Ja, hij gooit sugük bij zijn omelet.²
Lekker.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, het type dat ontbijt met een verse bosui (uiteraard met zout) en regelmatig buiten loopt met een kromme komkommer in zijn handen. Ja, hij gooit sugük bij zijn omelet.²
We dachten, ze heeft zo haar best gedaan, laten we haar niet op deze fout wijzenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:46 schreef Bortecinem het volgende:
wtf waarom zegt niemand dat ik de OP in een nieuwe post heb geplaatst.
Ik dacht, laat ik niet mierenneukenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:46 schreef Bortecinem het volgende:
wtf waarom zegt niemand dat ik de OP in een nieuwe post heb geplaatst.
Jullie waren gewoon net zo scheel als ik. Geef toe.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:48 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
We dachten, ze heeft zo haar best gedaan, laten we haar niet op deze fout wijzen.
Nee, we wilden jouw trots niet krenken.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jullie waren gewoon net zo scheel als ik. Geef toe.
Welke van de driehonderd miljoen miljard?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:55 schreef Ayca het volgende:
Mijn moeder was vanmiddag een nationalistisch turks liedje aan het zingen.. ik weet alleen niet meer welke(nee niet het volkslied
) help?
(nee ik ga het niet aan mijn moeder vragen want dat gaat ze vragen stellen en blabla
)
Nah dat weet ik dus niet meer.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:56 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Welke van de driehonderd miljoen miljard?
Baskoymusum Turkiyemin yoluna, duzlugune yokusuna olurum. Olurumm Turkiyemmm blablalba?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:55 schreef Ayca het volgende:
Mijn moeder was vanmiddag een nationalistisch turks liedje aan het zingen.. ik weet alleen niet meer welke(nee niet het volkslied
) help?
(nee ik ga het niet aan mijn moeder vragen want dat gaat ze vragen stellen en blabla
)
Wat een achterlijk woordquote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Baskoymusum Turkiyemin yoluna, duzlugune yokusuna olurum. Olurumm Turkiyemmm blablalba?
Nee dat was m nietquote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Baskoymusum Turkiyemin yoluna, duzlugune yokusuna olurum. Olurumm Turkiyemmm blablalba?
Wtf, het lijkt of die o's steeds kleiner worden terwijl het alleen de tweede is die kleiner isquote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
O o o o wat zijn we weer grappig.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:01 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nee dat was m niet![]()
Volgens mij kwam asker er in voor, maar ik weet het niet meer zeker.![]()
Mijn geheugen is
turkse zwarte magie.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:03 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wtf, het lijkt of die o's steeds kleiner worden terwijl het alleen de tweede is die kleiner is
Dat dacht ik ook.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:03 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wtf, het lijkt of die o's steeds kleiner worden terwijl het alleen de tweede is die kleiner is
Neh dat was hem ook niet volgens mij.quote:
Waarom durf jij het niet te vragen dan?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:07 schreef Ayca het volgende:
[..]
Vraag jij het maar aan mijn moeder.
Waarom zou het raar zijn om te vraegn welk lied ze aan het zingen was?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:07 schreef Ayca het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:07 schreef Ayca het volgende:
[..]
"Nou, het begon toen ik 5 was en in de zandbak aan het spelen was met mijn Hello Kitty, toen mijn moeder...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waarom durf jij het niet te vragen dan?
Dan gaat ze vragen stellen enzoquote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waarom durf jij het niet te vragen dan?
Een leuke vraag en ik weet het antwoord ook niet. Misschien omdat kort na de oorlog Nederland(ers) ineens overspoeld werden met (veelal) Amerikaanse invloeden en veel door de Nederlanders werd overgenomen want alles wat gebracht werd was goed en stond in het teken van vrijheid.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:40 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoezo hoort? Turken hechten nou eenmaal meer waarde aan 'volksmuziek'. Voor Nederlanders is het iets ouderwets, terwijl jongeren in Turkije behalve Turkse pop ook gewoon volksmuziek van 50 jaar terug beluisteren. Wij houden er gewoon van, en de saz is heel erg belangrijk voor ons. De Alevitische Turken gebruiken de saz zelfs om er mee te 'bidden'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |