Dat valt dus heel heel erg mee, en dan heb ik zelfs redelijk stugge progressieve H&R Sports veren. Op normale wegen merk je het amper dat er andere veren onder zitten (afgezien van de verbeterde wegligging), en op klinkerwegen voel je het uiteraard wat meer. Maar van tevoren had ik verwacht dat ik veel meer zou stuiteren, maar dat valt eerlijk waar erg mee (en dan heb ik dus nogmaals één van de stuggere veren in deze "klasse" t.o.v. eibach etc.)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:20 schreef M.O.D het volgende:
Is die wagen nu niet een geweldige stuiterbak? Vind de 3 serie toch al niet echt top punt van confertabel en dan ook nog is 35mm naar beneden. Klapperen de vullingen dan niet uit je tanden
Nee E30 koop je niet voor het comfort iddquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:25 schreef Maharbal het volgende:
Overigens koop je een E30 uiteraard niet voor het deluxe comfort hehe.
En ondanks dat m'n E30 een sport-sedan is uit '89, zijn die sportstoelen toch best comfortabel. Op de snelweg is het in ieder geval prima toefen, ook omdat die sportstoelen erg goed ondersteuning bieden en op veel manieren kunnen worden versteld.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:29 schreef M.O.D het volgende:
[..]
Nee E30 koop je niet voor het comfort iddAl vond de 1 serie die ik een keer als leen wagen had toch ook veels te stug om lange stukken in te rijden. Voor in de stad een leuke auto, maar wat was ik blij toen ik mijn 5 weer terug had
Trots op de eigen nationaliteit en niet bang om het te uiten.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:21 schreef tha_rizzo het volgende:
http://cgi.ebay.de/Tuerke(...)?hash=item4a9aa6f99c
Vertel me waarom?
Die dingen zijn ook erg comfortabel, maar waarschijnlijk niet zo comfortabel als een 5serie die over de snelweg zoemt. Vandaar dat ik zei "deluxe comfort".quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:36 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb een hele 'normale' e30 en hij is echt wel comfortabel hoor. Ik ben laatst nog naar A'dam gereden (dat is 2 uur vanaf hier) en dat ging als een trein...
2 uurtjes ging in de 1 serie ook nog wel maar met 2,5 stond ik toch op de parkeer plaats om ff te rusten en te rekken en strekken. Alleen zijn meestal de stukken die ik verder rij dan woon werk verkeer ook meteen een uur 7 tot 8. En dan is het toch wel prettig als het allemaal net ff wat soepeler en stiller is zodat je dan ook nog fris uitstaptquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:36 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb een hele 'normale' e30 en hij is echt wel comfortabel hoor. Ik ben laatst nog naar A'dam gereden (dat is 2 uur vanaf hier) en dat ging als een trein...
Duitse Turken en BMWquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:21 schreef tha_rizzo het volgende:
http://cgi.ebay.de/Tuerke(...)?hash=item4a9aa6f99c
Vertel me waarom?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:50 schreef Turquaz52 het volgende:![]()
![]()
Echt vet![]()
Zal ik dat ook doen op mijn witte bmw..?
.. zuchtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
Wat een geldquote:Op woensdag 17 februari 2010 17:47 schreef Bowny het volgende:
APK, schijven/blokken voorzijde (preventief) en een nieuw oliefilterhuis......525 euri armer....Laat ik net op zoek zijn naar een 525i.
Kwam er goed mee weg dat er nog precies 1.6mm profiel op de achterbanden zaten![]()
Slik, dat is prijzig. Hoezo zou je schijven en blokken preventief vervangen? Is toch te zien als ze versleten zijn, maja is ook een klusje van niks. Ach kan je weer ff mee rijdenquote:Op woensdag 17 februari 2010 17:47 schreef Bowny het volgende:
APK, schijven/blokken voorzijde (preventief) en een nieuw oliefilterhuis......525 euri armer....Laat ik net op zoek zijn naar een 525i.
Kwam er goed mee weg dat er nog precies 1.6mm profiel op de achterbanden zaten![]()
Cool, jammer van die booskijkers. Wel gruwelijke velgen, hoeveel inch is dat?quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:01 schreef disyn het volgende:
Meld zich opnieuw met fotow
BMW E39 520i High Executive met als geboortejaar 1998
zie onderstaand fotow voor meer info
[ afbeelding ]
Je hebt het over de voorste draagarmen neem ik aan? Je kan de schroeven waarmee ze vast zitten aan de auto zo losschroeven maar dan ben je er nog nietquote:Op woensdag 17 februari 2010 17:19 schreef Maharbal het volgende:
Zoals ik in m'n project-topic aangaf heb ik dus nieuwe draagarmrubbers nodig. Die dingen zitten in een soort metalen ring....
Weet iemand of ik die metalen ring gewoon zo los kan schroeven en de ring samen met het draagarmrubber zo onder de auto weg kan halen zonder dat er bijzondere dingen met dat ding gebeuren?
19 inch...kopen?quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Slik, dat is prijzig. Hoezo zou je schijven en blokken preventief vervangen? Is toch te zien als ze versleten zijn, maja is ook een klusje van niks. Ach kan je weer ff mee rijden![]()
[..]
Cool, jammer van die booskijkers. Wel gruwelijke velgen, hoeveel inch is dat?
Yep de voorste. Ik was er al achter dat die rubbers geperst zijn inderdaad, maar kun je de draagarm gewoon zo losschroeven in principe en meenemen om er aan te werken? Zonder dat je auto als het ware in elkaar pleurtquote:Op woensdag 17 februari 2010 18:05 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Je hebt het over de voorste draagarmen neem ik aan? Je kan de schroeven waarmee ze vast zitten aan de auto zo losschroeven maar dan ben je er nog nietDe rubbers zitten namelijk geperst op de draagarmen dus die krijg je er niet zo maar af. Ik had toen ik m'n subframe verving alles los liggen en zelfs toen kreeg ik het niet voor elkaar..
Bedoel je dit?quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:19 schreef Maharbal het volgende:
Zoals ik in m'n project-topic aangaf heb ik dus nieuwe draagarmrubbers nodig. Die dingen zitten in een soort metalen ring....
...
Nee, zonder draagarm zit het wiel eigenlijk nergens meer aan vast (behalve aan de veerpoot en de stuurstang) dus dan ligt ie op de grondquote:Op woensdag 17 februari 2010 18:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Yep de voorste. Ik was er al achter dat die rubbers geperst zijn inderdaad, maar kun je de draagarm gewoon zo losschroeven in principe en meenemen om er aan te werken? Zonder dat je auto als het ware in elkaar pleurt(ik heb daar vrij weinig inzicht in).
http://www.tinygarage.com/post/5/
Aan zoiets dacht ik dus: gewoon die hele draagarm mooi meenemen en met bankschroeven werken of langs een garage die mij waarschijnlijk wel even helpt.
Ja, gewoon de ring waar het rubber in zit.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bedoel je dit?
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f01513/f01513.htm
De fuseekogel bij het wiel kan sowieso redelijk makkelijk los nu denk ik, omdat de veren pas een maandje geleden vervangen zijn. Ik vraag me dus ook af of dat hele deel er nou af moet, of er een andere oplossing voor is?quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:16 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Nee, zonder draagarm zit het wiel eigenlijk nergens meer aan vast (behalve aan de veerpoot en de stuurstang) dus dan ligt ie op de grondDraagarm zit op 3 punten vast:
- Aan het wiel
- Aan het subframe
- In het rubber
Als de boel goed vastgeroest zit kan zeker de fuseekogel die door het subframe zit een hel zijnMaar zou er geen andere manier voor zijn? Want om voor 2 rubbertjes de hele voorophanging uit elkaar te moeten halen lijkt me wel raar..
Nee, een specialistquote:Op woensdag 17 februari 2010 17:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat een geld.
Zeker bij de dealer geweest?
Just curious, wat vraag je ervoor?quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:06 schreef disyn het volgende:
[..]
19 inch...kopen?Dank voor de compliment
![]()
Wil mijn velgen kwijt
Hoezo, ga je nu voor 20 inch?quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:06 schreef disyn het volgende:
[..]
19 inch...kopen?Dank voor de compliment
![]()
Wil mijn velgen kwijt
Ding was bij mij na 150K kms en/of 7 jaar op. Zaten allemaal dwarsscheuren aan de binnen(=geribbelde) kant.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:59 schreef Bowny het volgende:
Laat ik eens een domme vraag stellen! Die multiriem in m'n E46....wanneer moet die eigenlijk vervangen worden? Zit daar een kilometrage aan vast?
Nog een algemene vraag, misschien leuk voor discussie: Wat is een goed setje gereedschap om de kleine klussen zelf uit te voeren? Het hoeft uiteraard geen garage-kwaliteit te zijn, maar ook weer niet een schroevedraaier van de Action voor EUR 0,95.
Even zoeken om de hoeveel km een distributieriem van een E46 vervangen moet worden, maar ik zou het geen 150dkm aandurven. Als die bende knapt ben je het haasje.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ding was bij mij na 150K kms en/of 7 jaar op. Zaten allemaal dwarsscheuren aan de binnen(=geribbelde) kant.
Tengtools vind ik wel aardig compromis prijs/kwaliteit.
Voor dingen die ik vaak gebruik; doppendoos oid., heb ik liever Hazet, Rahsol/Gedore oid.
Blue Point (B-merk van Snap on) is ook wel aardig als je er een beetje voordelig aan kan komen. Beta is ook OK. Op motorbeurzen (as. weekend Utrecht) ed. heb je vaak ook prima aanbiedingen.
Wij 46'ers hebben al een kettingquote:Op woensdag 17 februari 2010 20:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Even zoeken om de hoeveel km een distributieriem van een E46 vervangen moet worden,
Ja, ik wist dat die van m'n moeder een ketting heeft....maar ik las dat hierboven iemand het had over de distributieriem (tenzij ik het fout las), dus ik dacht dat het misschien per blok kon verschillen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:26 schreef Bowny het volgende:
[..]
Wij 46'ers hebben al een ketting
Gaat om de zichtbare snaar voorin.
Dat schreef ik ook niet.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
...
Overigens is Gedore niet meteen een erg goedkoop setje.
...
Die auto is echt heel geil.. E39 is na mijn mening het aller mooiste 5 Serie, vooral de Mquote:Op woensdag 17 februari 2010 18:01 schreef disyn het volgende:
Meld zich opnieuw met fotow
BMW E39 520i High Executive met als geboortejaar 1998
zie onderstaand fotow voor meer info
[ afbeelding ]
Veel te grote velgen..?? Wat wil je er dan onder? 14inch?quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:14 schreef Catch22- het volgende:
erg jammer van de imo te grote velgen en de booskijkers. Verder wel lekker
Wat ik net 30 min geleden hoorde...is dat die velgjes nog niet zijn opgehaaldquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:58 schreef piekartz87 het volgende:
ik wil ook een ketting
maargoed heb net een verse d-riem dus ik kan weer ff.
heb nu ook waarschijnlijk orginele 3serie velgjes, ipv mijn orginele wieldoppen waar ik wel op uit ben gekeken.
17" is m.i. al groot genoegquote:Op donderdag 18 februari 2010 00:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Veel te grote velgen..?? Wat wil je er dan onder? 14inch?
klopt :p fucking zeeland. ik woon door de week in leeuwarden en in het weeken in twente,quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat ik net 30 min geleden hoorde...is dat die velgjes nog niet zijn opgehaald.
Ik weet dat vervoer is geregeld, maar gaf slechts aan dat je ze nog niet hebt!quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:43 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
klopt :p fucking zeeland. ik woon door de week in leeuwarden en in het weeken in twente,
veel verder weg kon het niet zijn in eigen land.
maar vervoer is al geregeld als het goed is
en anders moet ik een hele tank brandstof opofferen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |