Jup.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Heb je ook al schijfopruiming, defragmentatie, antivirus-software en dergelijken gedaan en gedraaid?
Ja, we hebben nog een computer in de huiskamer wat ik momenteel gebruik. Die heeft nergens last van.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Maken nog andere mensen gebruik van diezelfde internetverbinding en zo ja, hebben die ook problemen met de snelheid?
Eens, maar het is raar dat de klachten opeens ontstaan zijn. Dan kan het dus niet daaraan liggen, dunkt me.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:46 schreef het_fokschaap het volgende:
224 mb is inderdaad wat karig ja
Klopt.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:46 schreef Netsplitter het volgende:
Neem aan dat je wel alle drivers geinstalleerd hebt die nodig zijn?
Dat is ook inderdaad een zeer goede mogelijkheid.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hoe oud is de installatieCD die je gebruikt?
Het kán zijn dat Windows, na verbinding met internet, nog even fijn ServicePack 1 t/m 3 gaat downloaden + de nodige updates.
Dat zou ik echt niet weten eigenlijk. Even mijn neef navragen. Kan ook aan de installatie zelf liggen misschien.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hoe oud is de installatieCD die je gebruikt?
Het kán zijn dat Windows, na verbinding met internet, nog even fijn ServicePack 1 t/m 3 gaat downloaden + de nodige updates.
Wat updates betreft verbaast me niks meer in Windows.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:51 schreef L.no het volgende:
Dat zou ik echt niet weten eigenlijk. Even mijn neef navragen. Kan ook aan de installatie zelf liggen misschien.
Maar dit probleem heb ik sinds december, dus de updates moeten allang klaar zijn met downloaden lijkt me.
Haha, true. Ik heb het zo ingesteld dat ik zelf kan bepalen wanneer ze gedownload worden, dus het draait niet in de achtergrond (denk ikquote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wat updates betreft verbaast me niks meer in Windows.
Heel toevallig vlak na de introductie van W7?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:23 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb trouwens vanaf december ook veel klachten gehad van gebruikers dat de computers zo traag zijn geworden, dus je bent niet de enige.
Hmm, rond die tijd zal het inderdaad geweest zijn, maar ik geloof niet zo in die complottheorieën...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heel toevallig vlak na de introductie van W7?
Geheugen erin zetten kan iedereenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:30 schreef L.no het volgende:
Wow, bedankt voor die uitleg Metalfreak! Dat wist ik namelijk niet.
Nu moet ik nog kijken hoe ik uberhaupt meer geheugen erin moet stoppen.. ik ben echt slecht met hardware.![]()
Hoe kan dat dan dat mensen ineens klachten hebben vanaf december? Is er een verklaring daarvoor?
Logisch, maar ik moet wel weten waar het probleem vandaan komt waardoor ik nieuwe shit erin kan zetten eh.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:15 schreef genakt het volgende:
denk toch wel dat je er vanuit kan gaan dat je na 6 jaar je computer het gewoon niet meer al te best doet
computers slijten ook
gooi er iedegeval wat extra geheugen in kost niks tegenwoordigquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:18 schreef L.no het volgende:
[..]
Logisch, maar ik moet wel weten waar het probleem vandaan komt waardoor ik nieuwe shit erin kan zetten eh.
Een nieuwe pc kopen vind ik niet zo nodig als het goed doet behalve de snelheid.
Geheugen voor een 6 jaar oude PC hoeft niet perse net zo goedkoop geheugen voor een nieuwe PC.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:24 schreef genakt het volgende:
gooi er iedegeval wat extra geheugen in kost niks tegenwoordig
zal wel aardig wat schelen
Ik zou het toch overwegen. Een simpele nieuwe is aanzienlijk sneller. Het verschil in kosten (geheugen vervangen/uitbreiden of een nieuwe pc) zal ook niet erg groot zijn. En dan kun je weer even vooruit, investeren in de huidige, al lang afgeschreven pc lijkt me niet zinnig.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:18 schreef L.no het volgende:
[..]
Logisch, maar ik moet wel weten waar het probleem vandaan komt waardoor ik nieuwe shit erin kan zetten eh.
Een nieuwe pc kopen vind ik niet zo nodig als het goed doet behalve de snelheid.
zolang der moederbord het nog goed doet is ze maar een paar tientjes kwijtquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zou het toch overwegen. Een simpele nieuwe is aanzienlijk sneller. Het verschil in kosten (geheugen vervangen/uitbreiden of een nieuwe pc) zal ook niet erg groot zijn. En dan kun je weer even vooruit, investeren in de huidige, al lang afgeschreven pc lijkt me niet zinnig.
Precies wat hij zegt!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zou het toch overwegen. Een simpele nieuwe is aanzienlijk sneller. Het verschil in kosten (geheugen vervangen/uitbreiden of een nieuwe pc) zal ook niet erg groot zijn. En dan kun je weer even vooruit, investeren in de huidige, al lang afgeschreven pc lijkt me niet zinnig.
Oud geheugen is niet altijd makkelijk en goedkoop te krijgen. Nu blijft het gissen, want ik weet niet wat erin zit.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:40 schreef genakt het volgende:
[..]
zolang der moederbord het nog goed doet is ze maar een paar tientjes kwijt
maar een pc van 6 jaar oud die kan je inderdaad beginnen af te schrijven
Dat krijg je met al die hi-res pr0nquote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:29 schreef Androo het volgende:
gebruik je toevallig firefox of chrome?
want mijn firefox gebruikt soms wel 200mb+ geheugen
Like I said, ik heb FF geprobeerd, maar ook Opera, IE en Chrome. Ze zuigen allemaal veel te veel geheugen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:29 schreef Androo het volgende:
gebruik je toevallig firefox of chrome?
want mijn firefox gebruikt soms wel 200mb+ geheugen
Dat is waar. Als andere hardware het in een korte tijd gaat begeven achter elkaar, dan meot ik dat niet meer doen inderdaad.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Houd bij de afweging vooral ook in gedachten dat je inderdaad nu kapotte hardware kunt vervangen wanneer dat goedkoper is, maar dat de kans ook best aanwezig is dat de andere oude hardware het binnen afzienbare tijd ook gaat begeven.
En ook nog compatibility (qua slots enzo).quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Houd bij de afweging vooral ook in gedachten dat je inderdaad nu kapotte hardware kunt vervangen wanneer dat goedkoper is, maar dat de kans ook best aanwezig is dat de andere oude hardware het binnen afzienbare tijd ook gaat begeven.
heb geen addons:Pquote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:38 schreef L.no het volgende:
[..]
Like I said, ik heb FF geprobeerd, maar ook Opera, IE en Chrome. Ze zuigen allemaal veel te veel geheugen.
En over firefox.. kan ook door addons komen dat ie zoveel zuigt bij jou.
Kan ook.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:46 schreef Androo het volgende:
[..]
heb geen addons:P
waarschijnlijk door de vele tab-bladen die ik open heb!
( GEEN PRON )![]()
nja ik zou zegge, gooi der nieuw geheugen in,
1gig ofzo, kost geen ruk meer tegenwoordig
Dean toch!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:50 schreef L.no het volgende:
[..]
Kan ook.Dat is ook een habit van me. Nu moet ik dat vermeiden en ook alle addons weggooien en minder gesprekken op msn voeren, minder webcammen, minder programma's tegelijk, etc,etc.
Mja, ik ga dat proberen dus met die nieuwe geheugen en kijken hoe het verloopt.
Ik kan voor 200 euro zelfs een nieuwe pc kopen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:48 schreef super-gabber het volgende:
Je kan voor 500 euro al een compleet nieuwe pc samenstellen, die gewoon weer een aantal jaar mee gaat en die je kan upgraden waneer jij wilt
als je een nieuwe Pc wil moet je me maar even Pm'en met een Budget, + wat je hebt aan randapparatuur enz. dan kan ik zo een pc voor je samenstellenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:53 schreef L.no het volgende:
[..]
Ik kan voor 200 euro zelfs een nieuwe pc kopen.![]()
Die van mijn huiskamer doet t perfect en gaat al 4 jaar mee.
Of is het beter om toch een duurdere te kopen?
Trouwens, ik weet niet eens hoe ik zelf een nieuwe pc kan samenstellen, weinig verstand daarvan.
Nice, dankje!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:55 schreef super-gabber het volgende:
[..]
als je een nieuwe Pc wil moet je me maar even Pm'en met een Budget, + wat je hebt aan randapparatuur enz. dan kan ik zo een pc voor je samenstellen
Weet je al wat je nodig hebt?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:59 schreef L.no het volgende:
[..]
Nice, dankje!![]()
Eerst ga ik die geheugen zetten though.
Nee.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Weet je al wat je nodig hebt?.
Als je specs van je moederbord (of de hele pc) weet, kunnen we het zo voor je op zoekenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:02 schreef L.no het volgende:
[..]
Nee.
Ik krijg wel wat hulp gelukkig.
Is dit voldoende?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Als je specs van je moederbord (of de hele pc) weet, kunnen we het zo voor je op zoeken. Enig idee van merk/type?
.
Een googleactie leert mij dat je qua RAM nodig hebt:quote:
En dan het liefst 2, en het oude eruit halen. Volgens mij maximaal 2 GB op dat moederbord. Voor die prijs (valt alleszins mee) zou ik er gewoon 2 GB in zetten.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een googleactie leert mij dat je qua RAM nodig hebt:
DDR266 PC2100, 184p DIMM
Zoiets dus (als prijsindicatie):
http://www.informatique.nl/130172
Ach, ik zou het gewoon met eentje proberenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En dan het liefst 2, en het oude eruit halen. Volgens mij maximaal 2 GB op dat moederbord. Voor die prijs (valt alleszins mee) zou ik er gewoon 2 GB in zetten.
Ik was de aanvulling al aan het typen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ach, ik zou het gewoon met eentje proberenVoor de standaardddingetjes zou dat voldoende moeten zijn
Ik volg je niet meer bij je laatste 2 zinnen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hoewel je met 2 GB wel weer extra uitgeeft aan een oude pc en het geheugen niet mee te nemen is naar een nieuw systeem wanneer je dat over enige tijd, als andere hardware ook het loodje legt, gaat kopen. Lijkt me dat nieuwe systemen tegenwoordig wel standaard DDR2 gebruiken. DDR3 is zelfs al geen uitzondering, maar wel nog prijzig.
Daar wilde hij mee uitdrukken dat het type geheugen dat jouw pc gebruikt inmiddels al twee keer is opgevolgd door systemen die niet compatible zijn met het systeem wat jouw pc gebruikt. Het nadeel hiervan is dus dat als jij nu geld zou investeren in deze pc door RAM te kopen en de rest van de hardware faalt in de komende maanden bijv, dat jij jouw redelijk nieuwe RAM niet kan migreren naar een nieuwe pc.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:03 schreef L.no het volgende:
[..]
Ik volg je niet meer bij je laatste 2 zinnen.
Ja, jij hebt me goed begrepen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Daar wilde hij mee uitdrukken dat het type geheugen dat jouw pc gebruikt inmiddels al twee keer is opgevolgd door systemen die niet compatible zijn met het systeem wat jouw pc gebruikt. Het nadeel hiervan is dus dat als jij nu geld zou investeren in deze pc door RAM te kopen en de rest van de hardware faalt in de komende maanden bijv, dat jij jouw redelijk nieuwe RAM niet kan migreren naar een nieuwe pc.
We're pros, dudequote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, jij hebt me goed begrepen.
Oh oke, dus ik begreep het toch goed, alleen werd ik in de war met die DDR.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Daar wilde hij mee uitdrukken dat het type geheugen dat jouw pc gebruikt inmiddels al twee keer is opgevolgd door systemen die niet compatible zijn met het systeem wat jouw pc gebruikt. Het nadeel hiervan is dus dat als jij nu geld zou investeren in deze pc door RAM te kopen en de rest van de hardware faalt in de komende maanden bijv, dat jij jouw redelijk nieuwe RAM niet kan migreren naar een nieuwe pc.
Wat cool, dat zoiets bestaat! Waar kan je het precies halen? Is het gratis of weer niet?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:52 schreef Fortitude het volgende:
Geheugen zou ik echt niet doen, weggegooid geld. Alles is toe aan vervanging.
Wat je kan proberen is Tiny XP. Dat is een kaal gestripte versie van Windows XP die veel minder zwaar is voor je computer. Anders Ubuntu:
http://www.ubuntu.com/
Maar ik zou echt proberen om je PC gewoon te vervangen. Zo heel duur zijn Instap PC's tegenwoordig niet meer.
Geniaal idee! Ik ga een nachtje over nadenken wat ik precies wil gaan doen en dan ga ik dat ook eens proberen. Iemand stelde me al eentje voor, alleen heeft het wat minder geheugen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:11 schreef HeatWave het volgende:
Ik zou gewoon even een V&A berichtje plaatsten voor dat geheugen, er moet echt nog wel iemand zijn die dat heeft liggen thuis voor een klein prijsje (ik misschien zelf nog wel, maar ik ben niet thuis).
Moet ik mijn huidige dan back-uppen of toch niet?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
TinyXP is gewoon Windows XP ontdaan van allerlei (voor velen nutteloze) features waardoor het minder harde schijf gebruikt en minder geheugen. Althans dat vermoed ik. Gratis? Als je een XP licentie hebt, kun je die waarschijnlijk ook gebruiken om TinyXP mee te installeren. Waar je het kunt halen, waarschijnlijk op een torrent site ofzo.
Onthoud wel dat het mogelijk is dat bepaalde software niet meer werkt doordat er benodigde onderdelen van Windows ontbreken.
End an heb je dus en quadcore met 4 GB geheugen, 1 TB harde schijf en een erg mooie kast.quote:72619
Product : Antec Performance One Mini P180 White - EU - Minitowermodel - micro ATX - geen voeding - wit - USB/Audio/E-SATA
stukprijs : 57,66 euro
aantal : 1
Subtotaal : 57,66 euro
235625
Product : Processor - 1 x AMD Athlon II X4 620 / 2.6 GHz - Socket AM3 - L2 2 MB ( 4 x 512 KB ) - Box
stukprijs : 81,73 euro
Subtotaal : 81,73 euro
239783
Product : Be Quiet Pure Power 350W (L7) - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.0 - 230 Volt wisselstroom V - 350 Watt
stukprijs : 36,88 euro
Subtotaal : 36,88 euro
236334
Product : MSI 785GM-E51 - Moederbord - micro ATX - 785G - Socket AM3 - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID), eSATA - Gigabit Ethernet - video -
stukprijs : 64,02 euro
Subtotaal : 64,02 euro
225309
Product : Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB
stukprijs : 75,66 euro
Subtotaal : 75,66 euro
59299
Product : Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR2 - 800 MHz / PC2-6400 - CL5 - 1.8 V - niet-gebufferd - ni
stukprijs : 82,80 euro
Subtotaal : 82,80 euro
219782
Product : Samsung SH-S223B - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 22x/22x/12x - Serial ATA - intern - 5.25" - wit
stukprijs : 19,09 euro
Subtotaal : 19,09 euro
Verzendkosten : 9,00 euro
Betaling
Ordertotaal : 427,84 euro
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |