Precies wat hij zegt!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zou het toch overwegen. Een simpele nieuwe is aanzienlijk sneller. Het verschil in kosten (geheugen vervangen/uitbreiden of een nieuwe pc) zal ook niet erg groot zijn. En dan kun je weer even vooruit, investeren in de huidige, al lang afgeschreven pc lijkt me niet zinnig.
Oud geheugen is niet altijd makkelijk en goedkoop te krijgen. Nu blijft het gissen, want ik weet niet wat erin zit.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:40 schreef genakt het volgende:
[..]
zolang der moederbord het nog goed doet is ze maar een paar tientjes kwijt
maar een pc van 6 jaar oud die kan je inderdaad beginnen af te schrijven
Dat krijg je met al die hi-res pr0nquote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:29 schreef Androo het volgende:
gebruik je toevallig firefox of chrome?
want mijn firefox gebruikt soms wel 200mb+ geheugen
Like I said, ik heb FF geprobeerd, maar ook Opera, IE en Chrome. Ze zuigen allemaal veel te veel geheugen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:29 schreef Androo het volgende:
gebruik je toevallig firefox of chrome?
want mijn firefox gebruikt soms wel 200mb+ geheugen
Dat is waar. Als andere hardware het in een korte tijd gaat begeven achter elkaar, dan meot ik dat niet meer doen inderdaad.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Houd bij de afweging vooral ook in gedachten dat je inderdaad nu kapotte hardware kunt vervangen wanneer dat goedkoper is, maar dat de kans ook best aanwezig is dat de andere oude hardware het binnen afzienbare tijd ook gaat begeven.
En ook nog compatibility (qua slots enzo).quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Houd bij de afweging vooral ook in gedachten dat je inderdaad nu kapotte hardware kunt vervangen wanneer dat goedkoper is, maar dat de kans ook best aanwezig is dat de andere oude hardware het binnen afzienbare tijd ook gaat begeven.
heb geen addons:Pquote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:38 schreef L.no het volgende:
[..]
Like I said, ik heb FF geprobeerd, maar ook Opera, IE en Chrome. Ze zuigen allemaal veel te veel geheugen.
En over firefox.. kan ook door addons komen dat ie zoveel zuigt bij jou.
Kan ook.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:46 schreef Androo het volgende:
[..]
heb geen addons:P
waarschijnlijk door de vele tab-bladen die ik open heb!
( GEEN PRON )![]()
nja ik zou zegge, gooi der nieuw geheugen in,
1gig ofzo, kost geen ruk meer tegenwoordig
Dean toch!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:50 schreef L.no het volgende:
[..]
Kan ook.Dat is ook een habit van me. Nu moet ik dat vermeiden en ook alle addons weggooien en minder gesprekken op msn voeren, minder webcammen, minder programma's tegelijk, etc,etc.
Mja, ik ga dat proberen dus met die nieuwe geheugen en kijken hoe het verloopt.
Ik kan voor 200 euro zelfs een nieuwe pc kopen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:48 schreef super-gabber het volgende:
Je kan voor 500 euro al een compleet nieuwe pc samenstellen, die gewoon weer een aantal jaar mee gaat en die je kan upgraden waneer jij wilt
als je een nieuwe Pc wil moet je me maar even Pm'en met een Budget, + wat je hebt aan randapparatuur enz. dan kan ik zo een pc voor je samenstellenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:53 schreef L.no het volgende:
[..]
Ik kan voor 200 euro zelfs een nieuwe pc kopen.![]()
Die van mijn huiskamer doet t perfect en gaat al 4 jaar mee.
Of is het beter om toch een duurdere te kopen?
Trouwens, ik weet niet eens hoe ik zelf een nieuwe pc kan samenstellen, weinig verstand daarvan.
Nice, dankje!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:55 schreef super-gabber het volgende:
[..]
als je een nieuwe Pc wil moet je me maar even Pm'en met een Budget, + wat je hebt aan randapparatuur enz. dan kan ik zo een pc voor je samenstellen
Weet je al wat je nodig hebt?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:59 schreef L.no het volgende:
[..]
Nice, dankje!![]()
Eerst ga ik die geheugen zetten though.
Nee.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Weet je al wat je nodig hebt?.
Als je specs van je moederbord (of de hele pc) weet, kunnen we het zo voor je op zoekenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:02 schreef L.no het volgende:
[..]
Nee.
Ik krijg wel wat hulp gelukkig.
Is dit voldoende?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Als je specs van je moederbord (of de hele pc) weet, kunnen we het zo voor je op zoeken. Enig idee van merk/type?
.
Een googleactie leert mij dat je qua RAM nodig hebt:quote:
En dan het liefst 2, en het oude eruit halen. Volgens mij maximaal 2 GB op dat moederbord. Voor die prijs (valt alleszins mee) zou ik er gewoon 2 GB in zetten.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een googleactie leert mij dat je qua RAM nodig hebt:
DDR266 PC2100, 184p DIMM
Zoiets dus (als prijsindicatie):
http://www.informatique.nl/130172
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |