Super goed beschreven vooral de 1ste 2 alinea's maar stel dat het goed gaat en het apparaat werkt boven verwachting dan hoef ik toch niet te verversen of zou jij het ook preventief doen ? Heb nu 2 x 25% ververst op zich wel prima, hou het nu wel bij 1 keer in de week voor de zekerheid. Ga vanavond proberen wat meer diepte in mijn bak te creëren, had wat mooie tips van iemand gekregen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:37 schreef Spanky78 het volgende:
Een beete stroming aan het wateroppervlak is heel goed voor de gasuitwisseling, dus gezond voor de vissen.
Nog even een opmerking over dat philips apparaat, het is een ozonisator. Zo'n ding voegt hele kleine beetjes ozon toe, waardoor rondvliegende bacterien doodgaan (de goeien zitten vast aan filtermateriaal, dus niet erg) wat het ook doet is organische stoffen oxideren/afbreken. Met een ozonisator heb je veel minder risico op nitrietpieken omdat nitriet door het aoparaat wordt geoxideerd naar nitraat. In looptijden zullen dus korter zijn met een philip apparaatje.
Maar met discussen in een bak (grote vervuilers) zul je toch wel 35% moeten verversen per week, liefst 2x per week. En zodra je nitriet meet direct 40% verversen en de dagen erna blijf je elke dag 10% verversen. Na een ev nitrietpiek blijf je nog 14 dagen elke dag je nitriet meten, meet je iets, ga je weer 40% verversen. Op die manier voorkom je veel ellende.
Anyway. er zijn een hoop manieren om eea te doen, maar bij aquaria is één ding het belangrijkste: geduld!!
quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:06 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Super goed beschreven vooral de 1ste 2 alinea's maar stel dat het goed gaat en het apparaat werkt boven verwachting dan hoef ik toch niet te verversen of zou jij het ook preventief doen ? Heb nu 2 x 25% ververst op zich wel prima, hou het nu wel bij 1 keer in de week voor de zekerheid. Ga vanavond proberen wat meer diepte in mijn bak te creëren, had wat mooie tips van iemand gekregen.
zeker 80% slaat hij volledig tegen de wind in. En ik heb er helemaal geen handje van om hem de grond in te drukken. Maar wel inderdaad om hem te wijzen op het feit dat hij zo veel vraagt en zo veel dan niet doet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:25 schreef Stali het volgende:
Hij heeft helemaal niet alles in de wind geslagen. Voornamelijk Perry heeft hem geadviseerd en ik heb het gedaan waar ik het kon dus men moet hier nu niet gaan doen alsof men zijn hele ziel en zaligheid er in heeft gelegd om Versteeg te helpen he en vervolgens alleen langskomen als het misschien mis dreigt te gaan en hem dan de wind van voren geven, waar "Isookgek" nogal een handje van heeft. '
ja en dat is zo lang natuurlijk?quote:En niet om het een of ander maar als ik het juist heb draait de bak van Versteeg inmiddels al weer 2 weken he?
Die is naar jouw idee nu niet meer zo goed als vroeger. Bedoel je daar mee te zeggen voor dat rob hier kwam? aan wie zal het dan liggen denk je?quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:39 schreef Stali het volgende:
Ja, dat gezeur moet maar eens afgelopen zijn. We hadden hier een heel gezellige sfeer, laten we dit gewoon lekker zo houden.
Op de rest ga ik niet meer in, dat begrijp je natuurlijk zelf ook wel.quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:49 schreef ook_gek het volgende:
Het lijkt wel een lief dagboek te worden. Daar is dit topic niet voor bedoeld.
Ik heb hier al eerder de discussie over gestart en nu blijken er toch meer mensen zich te "ergeren" aan 1 user. En dan zal mijn toon vast en zeker niet netjes zijn, maar dat maakt niks uit. Ik ben gewoon recht door zee en eerlijk.
toch vreemd dat er toch genoeg users zijn die niet blij zijn met de gang van zaken. Maar dat vergeet jij even met alle gemak.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:16 schreef Stali het volgende:
[..]
Op de rest ga ik niet meer in, dat begrijp je natuurlijk zelf ook wel.
Maar wel even het volgende, deze reeks gaat in het algemeen over aquaria. Het staat iedereen vrij om hierin te posten.
Je hebt eerder al op een onbeschofte manier je ergernissen jegens Versteeg geuit en ook toen kwam je met het argument dat vaste users zich teveel zouden ergeren. Ik heb toen vriendelijk gevraagd dat als dit zo zou zijn users het zouden moeten laten weten en dat er eventueel een spin-off zou moeten komen. Geen enkele user heeft toen laten weten dat nieuwelingen hier niet welkom zijn, integendeel zelfs en er zijn nieuwe users bijgekomen.
Iedereen is welkom en ik denk niet dat zgn. kliekjesvorming op prijs wordt gesteld.
Dus nu ga ik het eens omdraaien, als jij vindt dat het topic hier niet voor bedoeld is misschien moet je dan maar zelf een reeks overwegen met de regeltjes van Ook_Gek.
Goed, op dit soort viezigheid ga ik niet in.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:12 schreef ook_gek het volgende:
[..]
toch vreemd dat er toch genoeg users zijn die niet blij zijn met de gang van zaken. Maar dat vergeet jij even met alle gemak.
en onbeschoft? Wel nee dat valt best mee. Onbeschoft zal zijn als ik iets zal zeggen in de trand van dat het net een eigenwijze puber is en dat jij vuistdiep bij hem in z'n reet zit. Dat zal onbeschoft zijn.
Je lijkt echt wel een kloon van rob
kan ik best wel, maar ik gaat het niet zoetjes zeggen. En dan vind jij het opeens onbeschoft. Ik ben direct meer niet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:25 schreef Stali het volgende:
Blijkbaar kun jij niet op een normale manier discussieren. Nogmaals ik zou een beetje oppassen met kliekjesvorming (althans een sneue poging) en users buiten proberen te sluiten.
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik kom in iedergeval een stuk minder hier, scheelt me ergernis van iemand die niks weet, alles komt vragen en toch tegen de adviezen in andere dingen doet. Hierbij mijn tvp, gezellig is het topic in ieder geval niet om mee te lezen en aan Ook_Gek ligt het deze keer niet
Wat zijn dat voor soort haaien, zeker familie van de meerval? Heb je een scherpere foto, zie zien er echt super uitquote:Op donderdag 11 februari 2010 20:52 schreef Faithfulness het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tvp
Ik faal in foto's makenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:00 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor soort haaien, zeker familie van de meerval? Heb je een scherpere foto, zie zien er echt super uit
Leuk en aardig, maar die opties zitten echt niet op mijn 1999 digicam.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:17 schreef FP128 het volgende:
Falen in foto's maken?Kom op zeg, iedereen kan toch wel zijn hand een beetje stil houden
en dan klikken? Daarbij kun je praktisch geen slechte foto's meer maken gezien al die digitale mogelijkheden.![]()
En heb je problemen met foto's maken vanachter glas, dan moet je even de opties op je camera
bekijken want als het goed is heb je ook een stand waarbij je foto's kunt maken vanachter glas.
Uhhh kijk mijn foto's eens in het vorige topic, allemaal zo lelijk dus ik faal ook hard erin terwijl ik op vakanties de mooiste foto's maak. Ben nu aan het kijken voor een spiegelreflex icm macro lensquote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:17 schreef FP128 het volgende:
Falen in foto's maken?Kom op zeg, iedereen kan toch wel zijn hand een beetje stil houden
en dan klikken? Daarbij kun je praktisch geen slechte foto's meer maken gezien al die digitale mogelijkheden.![]()
En heb je problemen met foto's maken vanachter glas, dan moet je even de opties op je camera
bekijken want als het goed is heb je ook een stand waarbij je foto's kunt maken vanachter glas.
Er staat btw. nog een vraag voor je open. Of is het nu eens klaar met dat rare gedoe?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:22 schreef admiraal_anaal het volgende:
http://saurama.aqua-web.org/index.htm
Hier een handige site mocht iemand nog bepaalde kleur verlichting zoeken
Ik weet dat ie open staat maar ik ga er niet verder op in. Geen zin om het topic te verzieken. Topic is bedoelt voor mensen met dezelfde hobby en daar hoeft geen gebitch bij van mij.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:29 schreef Stali het volgende:
[..]
Er staat btw. nog een vraag voor je open. Of is het nu eens klaar met dat rare gedoe?
Ga je link eens bekijken want ik ben sinds vandaag helemaal vol van de nieuwe verlichting.
Echt apart hoe vissen zo positief kunnen reageren op de nieuwe kleurverlichting en in mijn geval hebben de vissen nu warmer en wat meer donker licht. De neons zijn het mooist maar ik heb echt het idee dat de manen er het meest blij mee zijn.
STD van Trofis maar is het raadzaam om dit te vervangen? Wordt het mooier? Groeien de planten beter ? En hoe duur is zoiets ? Volgende week komt de led lamp binnen, heb nu licht van 14.00-00.00 uur en dan led 00.00 - 02.00 en 7.00 - 9.00, ben benieuwd.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:33 schreef Stali het volgende:
Algemene vraag: wat voor verlichting hebben jullie?
Is zoiets betaalbaar? En na wanneer vervang je de lampen ? Heb ze pas 2 weken, lijkt me beetje overdreven maar als het zou mooi als jij zegt, hmmmmquote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb nu trouwens een Sera plant-colour, 15 watt/45cm 4900 kelvin.
Planten zijn opzienbarend beter gaan groeien en icm met HS aqua shrimp protect (wat ook zeer goed voor mijn garnalen werkt) krijg ik het volgende plaatje
[ afbeelding ]
Ik vind het heerlijk rustgevend in ieder geval en mijn planten en garnalen doen het top
Het ziet er prachtig uit, A_A.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb nu trouwens een Sera plant-colour, 15 watt/45cm 4900 kelvin.
Planten zijn opzienbarend beter gaan groeien en icm met HS aqua shrimp protect (wat ook zeer goed voor mijn garnalen werkt) krijg ik het volgende plaatje
[ afbeelding ]
Ik vind het heerlijk rustgevend in ieder geval en mijn planten en garnalen doen het top
Heb nu ook weer een komkommer neer gelegd maar beginnen ze direct bij jou te eten? Je hebt mijn l-nummers gezien he ? Had laatst een komkommer neer gelegd en ze aten er niks van, ben benieuwd of die morgen ochtend op is, hope so!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:11 schreef Stali het volgende:
Het zegt me helemaal niets, Rob. Zo is het ook he.
Ben zelf gewoon helemaal verguld en het koppeltje maantjes ook en zelfs de neons vertonen zich ijdel aan het voorglas. Ik had tot vanmorgen natuurlijk zo'n standaard Juwellamp in de bak zitten.
Mind you, ik heb een bescheiden 100 liter bakje en dit is niets in vergelijking met de honderden literbakken in dit topic.
Maar hoe de vissen erop reageren daar kan ik echt van genieten.
Oja, verder heb ik reserveringen op levend voer en verder aan Perry:
Mijn koppel maantjes zijn opgegroeid met neontetra's en na een paar weken levend voer vallen ze de kleine visjes niet aan. Overigens heb ik besloten volledig op levend voer over te stappen en af en toe een komkommertje aan een theelepeltje te laten afzinken voor de algenetertjes.
Oh ja, diepviesvoer, alle vissen eten het op maar mijn lievelings en inmiddels volwassen zwarte kweekmaan eet gewoon niets meer behalve levend voer. Vandaar dat ik ook maar helemaal overstap.
Jeez, wat gaaf.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:16 schreef Faithfulness het volgende:
Na worp 1 is er maar één babymolly (inmiddels tienermolly) overgebleven.
Zit ik net voor m'n bak, zie ik iets kleins bewegen! En nog één, en nog één, en nog één! Heb er zes kunnen spotten![]()
Mooi licht inderdaad! Enkel iets te donker naar mijn smaak. Zal je licht-linkje, zo eens spieken!
Wel blijven neerleggen en vervangen die komkommer, sla of spruitenschillen. Ik zelf heb maar kleine algenetertjes, (heb ook maar een kleine bak in vergelijking met de users hier) maar die komen 'savonds te voorschijn en ik heb wat last van snoralg en dat eten ze helaas niet en verder is het inmiddels vrijwel algenvrij dus leg af en toe wat gekookte komkommer voor ze neer. En daar vliegen ze inderdaad niet op af maar ze eten er wel van.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:27 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Heb nu ook weer een komkommer neer gelegd maar beginnen ze direct bij jou te eten? Je hebt mijn l-nummers gezien he ? Had laatst een komkommer neer gelegd en ze aten er niks van, ben benieuwd of die morgen ochtend op is, hope so!
Levend voer is beter ja, alleen jammer dat het bij mijn lfs maar 1 keer in de week binnenkomt, wat voor levend voer haal jij ?
Maak anders weer is een foto van je nieuwe lampen en dan een vergelijken met je oude lampen aub
He, hier is jouw hoekbak!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dit is trouwens me bak met mislukte inrichting, gaat volgende week leeg om een nieuwe achterwand te bouwen en opnieuw inrichten en nieuw vissenbestand erin te doen
[ afbeelding ]
Voor mij is het een mislukt en lelijke inrichting, totaal verwaarloosd ook, weinig aan gedaan behalve zelf de achterwand gemaakt
Vanmorgen was de komkommer al een stuk meer opgegeten als eerst alleen kook ze nooit, is dat zo erg? Zal volgende week een stukje sla neerleggen of wat spruitjes, ben benieuwd.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:45 schreef Stali het volgende:
[..]
Wel blijven neerleggen en vervangen die komkommer, sla of spruitenschillen. Ik zelf heb maar kleine algenetertjes, (heb ook maar een kleine bak in vergelijking met de users hier) maar die komen 'savonds te voorschijn en ik heb wat last van snoralg en dat eten ze helaas niet en verder is het inmiddels vrijwel algenvrij dus leg af en toe wat gekookte komkommer voor ze neer. En daar vliegen ze inderdaad niet op af maar ze eten er wel van.
Versteeg, blijf het geven he, je hebt nl. nog geen algen in je aquarium en anders gaan ze dood van de honger.
Geef het gewoon ondanks dat ze er niet uitgehongerd op aanvallen. Die jij hebt zijn nachtdiertjes en een schijfje gaat niet op..
Ohh kijk das goed nieuws! Mooi dat ze nu van de kleintjes afblijvenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:11 schreef Stali het volgende:
aan Perry:
Mijn koppel maantjes zijn opgegroeid met neontetra's en na een paar weken levend voer vallen ze de kleine visjes niet aan. Overigens heb ik besloten volledig op levend voer over te stappen en af en toe een komkommertje aan een theelepeltje te laten afzinken voor de algenetertjes.
Oh ja, diepviesvoer, alle vissen eten het op maar mijn lievelings en inmiddels volwassen zwarte kweekmaan eet gewoon niets meer behalve levend voer. Vandaar dat ik ook maar helemaal overstap.
Misschien kunnen ze bij je discussen, cory's en tetra'squote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:00 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor soort haaien, zeker familie van de meerval? Heb je een scherpere foto, zie zien er echt super uit
En gewoon een paar posts terug zeggen dat je niet continu dingen vraagtquote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:58 schreef versteegrob het volgende:
Leuk nieuws, ga je ze verkopen?
Vraag: welke lampen raden jullie aan voor mijn aquarium? Heb veel kleurrijke vissen en veel groen planten met wat rood tussendoor
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/techniek_aquarium/verlichting
Zoveel keus
Ik denk dat dat o.a een kwestie is van smaakquote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:58 schreef versteegrob het volgende:
Leuk nieuws, ga je ze verkopen?
Vraag: welke lampen raden jullie aan voor mijn aquarium? Heb veel kleurrijke vissen en veel groen planten met wat rood tussendoor
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/techniek_aquarium/verlichting
Zoveel keus
Niet huilen he!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:24 schreef Faithfulness het volgende:
En JortK, ik vind je strontvervelend. Ga lekker op jezelf letten of zo
Het maakt ook niet uit dat hij veel vraagt. Daar is dit topic voor. Maar hij moet er ook iets mee doen! En dat was het probleem.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:02 schreef JortK het volgende:
[..]
En gewoon een paar posts terug zeggen dat je niet continu dingen vraagt
Ja dat zijn deze beestjes, erg leuk, heb zelf een school van 15 stuks, heb de sterbai, kan wel een filmpje maken als je wilt.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:29 schreef Holy_Goat het volgende:
welke zoetwater visjes waren nou zo mega 'speels' met elkaar?
Cory's? Ze waren iig klein (cm of 3, 4) en in groepjes van 10. Af en toe elkaar lekker aan het plagen, waardoor het net leek of ze aan het spelen waren. Ook zand wroeten e.d.
Je de lampen zijn inderdaad vrij nieuw alleen echt mooi is anders en aangezien nieuwe lampen maar 40 euro zijn kan ik er wel even naar kijken. Maar ja, luxe probleem voor later.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:24 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik denk dat dat o.a een kwestie is van smaak![]()
De bak van admiraal_anaal is prachtig, maar iets te donker naar MIJN smaak. Een ander vindt het misschien weer net een tikkie te licht, enz enz.
Maar goed, je bak is net nieuw en er zitten nieuwe lampen inJe hebt geen goedkoop bakkie gekocht dus neem aan dat het met de verlichting wel goed zit!
En JortK, ik vind je strontvervelend. Ga lekker op jezelf letten of zo
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:54 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Ja dat zijn deze beestjes, erg leuk, heb zelf een school van 15 stuks, heb de sterbai, kan wel een filmpje maken als je wilt.
Corydora soort idd..quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:29 schreef Holy_Goat het volgende:
welke zoetwater visjes waren nou zo mega 'speels' met elkaar?
Cory's? Ze waren iig klein (cm of 3, 4) en in groepjes van 10. Af en toe elkaar lekker aan het plagen, waardoor het net leek of ze aan het spelen waren. Ook zand wroeten e.d.
Lampen zijn gemiddeld 20 tot 25 euro per stuk iig..quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:55 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Je de lampen zijn inderdaad vrij nieuw alleen echt mooi is anders en aangezien nieuwe lampen maar 40 euro zijn kan ik er wel even naar kijken. Maar ja, luxe probleem voor later.
Jep, en bij mij lijkt het zo goed te gaanquote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:27 schreef versteegrob het volgende:
De colisa lalia is toch ook een gourami? Gaat dat goed met de diamant ?
Jij post steeds heel veel informatie die ik erg graag lees.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:34 schreef Spanky78 het volgende:
Je kunt diverse lampen aanschaffen, maar als je goedkoop uit wilt zijn:
het eerste kleurgetal gaat over het spectrum, een 8 is goed genoeg voor een aquarium een 9 is meer compleet. de twee getallen erna zijn samen het kleurgetal: 830 is dus warmwit reelijk relaistisch licht. 940 is witter. ZOnlicht is 6500k ongeveer, dus alle daylight lampen hebben ongeveer die kleur.
10.000k is licht voor zeeaquaria. Planten doen het over het algemeen heel goed op 830/840. Die lampen kun je ook gebruiken voor de zonsopgang. Midden op de dag kun je dan bijvoorbeeld nog een 865 bijschakelen.
Alleen de colorplus lampen zijn apart: die hebben meer rood en meer blauwaandeel, waardoor de kleuren van je vissen feller lijken.
De 840 lampen ed kun je gewoon bij de bouwmarkt oid kopen en zijn vrijwel net zo goed als diverse andere lampen. De enige lampen die wat mij betreft echt beter zijn zijn die van Dennerle en JBL, maar die zijn ook een stuk duurder.
Dat maanlicht van jou is echt heel erg mooi. Al ik een grotere bak heb dan wil ik ook graag zoiets.quote:Op zondag 14 februari 2010 00:18 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Felblauw (maanlicht) in de vorm van led hebben ze geen last van heb ik eens begrepen.
Zonsopgang weet ik niet..
Zelf heb ik nu ook maanlicht in 1 van de bakken, en dat gaat erg goed
Eigen ervaring: Complete verduistering voor 1 week (dus echt helemaal dichtgeplakt) heeft het leven gekost aan 1 plantje. Een rode, en las al dat die sowieso niet erg sterk zijn. De rest van de planten niets raars aan gezien/gemerkt!quote:Op zondag 14 februari 2010 00:56 schreef Stali het volgende:
[..]
Hypothetisch, zou het werkelijk kwaad kunnen wanneer je bijv. een week je bak alleen maar het daglicht geeft? Ik denk dat in de natuur met grijze regenachtige dagen er ook nauwelijks licht doordringt in die wateren en dan gaan de planten ook niet dood neem ik aan?
Waarvan ik trouwens ook nog heel benieuwd ben naar de babyMolly. Het lijkt mij iig heel erg tof om zoiets in je aquarium mee te maken.
Ik hoop dat je alg nu snel vertrokken is.quote:Op zondag 14 februari 2010 12:40 schreef Stali het volgende:
Wel mooi dat je er geen last van hebt. Bij mij kwam het inderdaad omdat ik de lamp veel te veel uren aan had.
Doe hem nu pas eind van de middag aan i.p.v. meteen 'sochtends.
Het Arsenaal is een soort onderwaterwereld heb ik begrepen. Ben er ook nog nooit geweest.
Goed weekend nog!
Kijk goed of het nergens drijft, kan een grote zooi geven als je niet oppastquote:Op maandag 15 februari 2010 11:42 schreef versteegrob het volgende:
Vanmorgen keek ik in mijn bak en de komkommer was bijna helemaal opgegeten, denk dus goed nieuws. Binnenkort ook een nieuwe camera voor betere foto's
Dat wordt idd wel aangeraden. Minimaal 1 keer omspoelen!quote:Op maandag 15 februari 2010 16:07 schreef ook_gek het volgende:
Ik wil over een paar maanden een achterwand van jewel in me bak gaan plaatsen. Maar dat moet neem ik aan 24uur minimaal drogen en dan paar keer uitspoelen toch?
Want dan moet ik een tijdelijke oplossing zoeken voor me vissen
Is dit nou echt nodig ? Ja het wordt aangeraden maar is het ooit mis gegaan? Snap wel dat mensen geen risico willen nemen maar de fabrikant van het aquarium lijm gaat er toch geen giftige stoffen voor de vissen in doen, kan ik me nauwelijks voorstellen.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:18 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
Dat wordt idd wel aangeraden. Minimaal 1 keer omspoelen!
Inderdaad. Waarom denk je dat wij zo op jouw haastige gedrag reagerenquote:Op maandag 15 februari 2010 17:17 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Is dit nou echt nodig ? Ja het wordt aangeraden maar is het ooit mis gegaan? Snap wel dat mensen geen risico willen nemen maar de fabrikant van het aquarium lijm gaat er toch geen giftige stoffen voor de vissen in doen, kan ik me nauwelijks voorstellen.
Als je alles echt heel serieus moet nemen is een beetje bak pas gevuld na 6 tot 12 maanden![]()
Achterwand lijmen, 24 tot 48 uur lijmen, 3 keer goed spoelen en 24 uur laten staan. Ruim 3 weken laten inwerken, dan 5 vissen per keer erin, week wachten weer 5 vissen, lange opstarttijd op deze manier.
Lekker doen mooie vissenquote:Op maandag 15 februari 2010 17:14 schreef versteegrob het volgende:
Wat vinden jullie van de L134? Ga er vanavond waarschijnlijk een paar van kopen
Is jouw bak niet een beetje vol aan het raken?quote:Op maandag 15 februari 2010 17:14 schreef versteegrob het volgende:
Wat vinden jullie van de L134? Ga er vanavond waarschijnlijk een paar van kopen
Ik heb verhalen gelezen en gehoord dat het fout ging.quote:Op maandag 15 februari 2010 17:17 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Is dit nou echt nodig ? Ja het wordt aangeraden maar is het ooit mis gegaan? Snap wel dat mensen geen risico willen nemen maar de fabrikant van het aquarium lijm gaat er toch geen giftige stoffen voor de vissen in doen, kan ik me nauwelijks voorstellen.
Als je alles echt heel serieus moet nemen is een beetje bak pas gevuld na 6 tot 12 maanden![]()
Achterwand lijmen, 24 tot 48 uur lijmen, 3 keer goed spoelen en 24 uur laten staan. Ruim 3 weken laten inwerken, dan 5 vissen per keer erin, week wachten weer 5 vissen, lange opstarttijd op deze manier.
Ja is echt nodig, ook ik dacht van niet. Had maar 1 keer half uitgespoeld, 3 dagen later al mijn aquariumbewoners dood door vergiftiging en nee geen nitrietpiek wat de oorzaak wasquote:Op maandag 15 februari 2010 17:17 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |