abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77887828
British fashion icon Alexander McQueen commits suicide

By Rebecca Camber and Sara Nathan
Last updated at 3:24 PM on 11th February 2010

British fashion designer Alexander McQueen has been found dead after taking his own life.
The 40-year-old committed suicide just three years after his close friend, Isabella Blow - who plucked him from obscurity and helped him become a star - killed herself.
A source at McQueen’s office this afternoon confirmed his death, saying: ‘It is a tragic loss. We are not making a comment at this time out of respect for the McQueen family.’
His death comes just days before the start of London Fashion Week and weeks before he was due to unveil his new collection at Paris Fashion Week on March 9.

Born in the East End and the son of a taxi driver, McQueen got his training in tailoring in Savile Row, eventually making suits for Prince Charles, and won the distinction of being named British designer of the year four times between 1996 and 2003.
He went on to be awarded the CBE, as well as being named International Designer of the Year at the Council of Fashion Designer Awards.
McQueen became the 'enfant terrible' of the fashion world after he was famously discovered by Isabella Blow, who was fashion director of Tatler.
She bought all the clothes he made for his graduate show for Ŗ5,000 and they were delivered to her in black binliners.

Miss Blow killed herself in May 2007 after taking an overdose of weed killer after being diagnosed with ovarian cancer. She had attempted suicide several times by then.
McQueen was forced to deny rumours of a rift between the pair at the time of her death, saying: ‘It’s so much b******s. These people just don’t know what they’re talking about. They don’t know me. They don’t know my relationship with Isabella. It’s complete bull****.

'People can talk; you can ask her sisters.… That part of the industry, they should stay away from my life, or mine and Isabella’s life. What I had with Isabella was completely disassociated from fashion, beyond fashion.’

McQueen was so distraught by Isabella’s death that he dedicated his spring summer 2008 show at Paris fashion week to his late friend.
The invites to the show were poster-size illustrations Richard Gray. It depicts a triumphant Blow, in a McQueen dress and a Philip Treacy headdress, in a horse-drawn carriage ascending to heaven.
Miss Blow had said: 'My relationship with McQueen began in 1994, when I went to a Saint Martins graduate show. I couldn't get a seat, so I sat on the stairs and I was just watching, when I suddenly thought: I really like those clothes, they are amazing. It was his first collection.
‘It was the tailoring and the movement which initially drew me to them. I tried to get hold of him and I kept calling his mother, but he was on holiday.

She kept saying: 'He's not here, he's not here.' She told him: 'This crazy person is trying to get hold of you.' I eventually got to meet him and I decided to buy the collection: I bought one thing a month and paid him Ŗ100 a week. He'd bring an outfit in a bin liner, I'd look at it and then he'd come to the cashpoint with me.’

Born Lee Alexander McQueen, the designer was the youngest of six children.
Openly gay, McQueen - who once described himself as the 'pink sheep of the family' - left school at 16 and went to work at Savile Row’s Anderson & Sheppard, whose clients included Prince Charles and Mikhail Gorbachev, after he saw a television program about the apprentice shortage in traditional tailoring.
He went on to work for Gieves & Hawkes, theatre’s famous Angels & Bermans costumiers, and then worked in Japan and Italy.

He returned to London in 1994, hoping to work as a pattern cutter tutor at London’s prestigious Central Saint Martins fashion school. Thanks to the strength of his portfolio he was persuaded to enroll in the course himself.

After graduating McQueen set up his own label based in the East End of London. With the launch of his 'bumsters' trousers with a waistband so low that the buttocks are revealed, McQueen made his label famous through tabloid headlines.
He went on to be named head designer at Givenchy in 1996, succeeding John Galliano, before joining forces with Gucci, who bought 51 per cent of his company.

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)e.html#ixzz0fF2c8zTl
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:34:32 #2
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_77887987
OMG

Ik moet toch even kijken of dat echt waar is...
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_77888011
Neee.
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:37:23 #4
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_77888075
Ja ik geloof wel dat het waar is, dat hij ondanks alle successen niet meer gelukkig kan zijn, maar toch is het raar als zoiets gebeurt....
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_77888158
Ik lees het net op LIF. Wat een verlies voor de modewereld.
Go hard or go home
pi_77888318
Dailymail is geloof ik de enige bron, maar ja zulks verzin je niet, lijkt me...
know'm sayin?
word? word.
pi_77888897
Nee
All good things are wild and free.
pi_77888927
RIP
Geweldige designer.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_77888929
Het staat nu al op meerdere sites zie ik.
All good things are wild and free.
  donderdag 11 februari 2010 @ 17:03:43 #10
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_77889045
Wat erg.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_77889090
whaaaat? echt?

pi_77889441
  donderdag 11 februari 2010 @ 18:43:30 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_77892227
WTF
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 11 februari 2010 @ 18:47:33 #14
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_77892389
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  donderdag 11 februari 2010 @ 18:49:18 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_77892463
Telegraaf:
quote:
Alexander McQueen pleegt zelfmoord
LONDEN - De Britse modeontwerper Alexander McQueen heeft zelfmoord gepleegd.

De Britse media meldt dat de ontwerper zichzelf heeft opgehangen in zijn appartement. Alexander zou in een depressie zijn beland nadat zijn geliefde moeder Joyce vorige week overleed.
Bovendien pleegde zijn goede vriendin, en ontdekker, Isabella Blow in 2007 zelfmoord.
Alexander zou zijn nieuwe collectie op 9 maart onthullen tijdens de Paris Fashion Week.
"Het is een tragisch verlies", zo laat een medewerker van zijn kantoor weten. "We zullen er verder niet op reageren uit respect voor de familie McQueen."
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 11 februari 2010 @ 18:51:54 #16
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77892561
Hij heeft zich dus verhangen:
quote:
BRITAIN'S top fashion designer Alexander McQueen has been found hanged, The Sun can reveal.
Celebrated designer to the stars McQueen, 40, was found dead at his luxury million pound flat in central London's exclusive Green Park area.

A source said: "An ambulance was called at 10am today. Alexander was found hanging inside."

McQueen is believed to have become depressed following the death of his beloved mum Joyce a week ago.

The designer told his followers on Twitter the sad news the next day.

He wrote: "i'm letting my followers know the my mother passed away yesterday if it she had not me nor would you RIP mumx"
http://www.thesun.co.uk/s(...)nd-found-hanged.html
pi_77893396
ken um nie
  Moderator donderdag 11 februari 2010 @ 19:14:45 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_77893447
Nooit van gehoord. Niet zielig voor hem, wel voor de familie.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 11 februari 2010 @ 19:18:28 #19
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_77893583
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:14 schreef Karina het volgende:
Nooit van gehoord. Niet zielig voor hem, wel voor de familie.
Waarom zou het ook zielig voor hem zijn? Als iemand 'gewoon' doodgaat is dat toch ook niet zielig voor diegene? Vind ik dan.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_77893674
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:18 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Waarom zou het ook zielig voor hem zijn? Als iemand 'gewoon' doodgaat is dat toch ook niet zielig voor diegene? Vind ik dan.
Jawel want dan is het niet iemand's eigen keuze, waarschijnlijk wil die ene niet dood om mensen achter te laten en had ie nog dingen willen doen.

Ik vind het super dom/zonde van mensen zoals deze Alexander, waar ik trouwens nog nooit van had gehoord, dat zij zelfmoord plegen.
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:22:13 #21
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77893725
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:20 schreef CharlyLownoise het volgende:

[..]

Jawel want dan is het niet iemand's eigen keuze, waarschijnlijk wil die ene niet dood om mensen achter te laten en had ie nog dingen willen doen.

Ik vind het super dom/zonde van mensen zoals deze Alexander, waar ik trouwens nog nooit van had gehoord, dat zij zelfmoord plegen.
Het is denk ik een stuk dommer om het per definitie te kwalificeren als "super dom", zonder dat je ook maar enig inzicht in de persoon hebt.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 11 februari 2010 @ 19:40:23 #22
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_77894340
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:22 schreef Morgenrood het volgende:

[..]

Het is denk ik een stuk dommer om het per definitie te kwalificeren als "super dom", zonder dat je ook maar enig inzicht in de persoon hebt.
Eens.

En ik snap wat Karina bedoeld dan, maar ik vind het alsnog niet zielig voor degene die overlijd, op welke manier dan ook. Ik vind wel het overlijden triest in zn algemeenheid, maar niet van: ' Oh, wat zielig voor *insert naam overledene'. Heb ik ook nog nooit gehoord, .

Maargoed, OT;

Erg triest natuurlijk, allemaal. Ik kon zijn collecties wel waarderen.
pi_77895032
Zeker een verlies voor de modewereld, geweldige designer was hij!
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:07:18 #24
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77895329
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:40 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Eens.

En ik snap wat Karina bedoeld dan, maar ik vind het alsnog niet zielig voor degene die overlijd, op welke manier dan ook. Ik vind wel het overlijden triest in zn algemeenheid, maar niet van: ' Oh, wat zielig voor *insert naam overledene'. Heb ik ook nog nooit gehoord, .

Maargoed, OT;

Erg triest natuurlijk, allemaal. Ik kon zijn collecties wel waarderen.
True. Zielig is iets voor iemand als hij het als naar of vervelend oid ervaart. Een overleden persoon zal daar nooit meer last van hebben, dus het is wat onzinnig om iemands dood zielig voor hem te vinden.

Je zou in het geval van McQueen kunnen zeggen dat het zielig voor hem was, dat hij zich zo voelde dat hij geen uitweg meer zag.
pi_77895414
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:59 schreef Farina het volgende:
Zeker een verlies voor de modewereld, geweldige designer was hij!
Dat dus
pi_77896512
shocking...
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_77897741
Wat triest...door miljoenen mensen geliefd en bewonderd, en toch zo alleen..
Hopelijk heeft hij zijn soulmates teruggevonden..
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:42:51 #28
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_77899389
Alexander McQueen is 40 jaar geworden.

Gefeliciteerd
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:43:58 #29
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77899462
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:42 schreef HalvinCarris het volgende:
Alexander McQueen is 40 jaar geworden.

Gefeliciteerd
Geen geringe prestatie.
pi_77901988
RIP Alexander .
pi_77904893
Tja als je zulke dingen maakt..

Nee hoor , afschuwelijk als mensen zelfmoord plegen.. dan moet je wel erg diep in de shit zitten. Ik vind het vooral vreselijk voor de nabestaande, hopelijk hebben zij wel iets van duidelijkheid gekregen waarom. Lijkt mij zo naar om geen reden te weten? :/
rip
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:50:37 #32
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_77918092
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:34 schreef Franneh het volgende:
Tja als je zulke dingen maakt.. [ afbeelding ]

Nee hoor , afschuwelijk als mensen zelfmoord plegen.. dan moet je wel erg diep in de shit zitten. Ik vind het vooral vreselijk voor de nabestaande, hopelijk hebben zij wel iets van duidelijkheid gekregen waarom. Lijkt mij zo naar om geen reden te weten? :/
rip
Zijn moeder was deze maand nog overleden.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:02:26 #33
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77918580
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:50 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Er zit altijd wel meer achter en problemen die langer spelen (de zelfmoord van een goede vriendin van hem enkele jaren geleden bijvoorbeeld). Dat zou wat zijn zeg als elke volwassen man suicidaal zou worden omdat zijn bejaarde moeder overlijdt.
pi_77919479
Jeetje wat erg. Ik heb niet zoveel verstand van de modewereld, maar hij is volgens mij een heel groot verlies!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:30:24 #35
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_77919672
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:02 schreef Morgenrood het volgende:

[..]

Er zit altijd wel meer achter en problemen die langer spelen (de zelfmoord van een goede vriendin van hem enkele jaren geleden bijvoorbeeld). Dat zou wat zijn zeg als elke volwassen man suicidaal zou worden omdat zijn bejaarde moeder overlijdt.
Tuurlijk, maar daar zal de familie echt wel van op de hoogte zijn dan.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:36:25 #36
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77919909
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:30 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar daar zal de familie echt wel van op de hoogte zijn dan.
Dat weet ik niet. Zeker wanneer iemand succesvol is, staan maar weinig mensen stil bij iemands gevoelleven. (Zie ook bij topsporters)
pi_77920366
Holy fuck!
pi_77943671
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:50 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Misschien dat dat er wel mee te maken heeft idd, maar dat gaat ook wel diep dan als at de reden zou zijn.
Hoe dan ook, erg naar altijd. :s
pi_77943777
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:13 schreef DrDentz het volgende:
ken um nie
zijn ontwerpen vast wel

Jusqu'ici tout va bien...
pi_77949720
Wat vreselijk! Vond het een goede ontwerper!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 14 februari 2010 @ 13:09:38 #41
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_77981060
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:36 schreef Morgenrood het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Zeker wanneer iemand succesvol is, staan maar weinig mensen stil bij iemands gevoelleven. (Zie ook bij topsporters)
Er zijn wel brieven gevonden, dus daar staat vast wel enige uitleg in.
quote:
LONDEN - In zijn woning in Londen zijn afscheidsbrieven gevonden van de Britse modeontwerper Alexander McQueen. "Alexander heeft meerdere brieven geschreven, waarin hij zijn vrienden probeert uit te leggen waarom hij zelfmoord heeft gepleegd", zo is te lezen in het Engelse dagblad The Sun.

De ontwerper hing zichzelf eerder deze week op in zijn appartement. Alexander zou in een depressie zijn beland nadat zijn geliefde moeder Joyce vorige week overleed. Bovendien pleegde zijn goede vriendin, en ontdekker, Isabella Blow in 2007 zelfmoord. (CBR)
  maandag 15 februari 2010 @ 00:43:20 #42
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78007592
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:09 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Er zijn wel brieven gevonden, dus daar staat vast wel enige uitleg in.
[..]

Een - over het algemeen globale - uitleg, verschaft betrokkenen doorgaans weinig inzicht in het (gevoels)leven.. Hooguit deels naderhand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')