En dan is er over een paar jaar weer een lokale partij die lekker tegen het zittende college aan gaat zitten schoppen omdat ze veel te veel zout hebben liggen en belastinggeld verspillen..quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En die rekent het weer door aan de burger in de vorm van belastingen e.d.

Dat vind ik nou ook een argument van niets, dan kunnen de gemeenten praktisch alles wel gewoon links laten liggen en de kas spekken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:43 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Maar wie of wat heeft jou gedwongen om te gaan fietsen over een met sneeuw en ijs bedekte weg?

Probeer eens mee te lopen bij zo een organisatie voor je gaat oordelen. Wie ben jij en wat weet jij om te bepalen of ze tijd genoeg hebben en die tijd niet gebruiken? Je weet helemaal niets van de organisatie ervan maar zoals gewoonlijk staan de beste stuurlui weer eens aan wal.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:44 schreef Spanky78 het volgende:
Cheqy, de gemeenten hebben natuurlijk ook al weken de tijd gehad om de voorraden aan te vullen, maar ze hebben het risico genomen te wachten op een lagere prijs. Wat dat betreft valt er wel wat te verwijten en zou je (als je daar bewijs voor hebt) schade kunnen claimen.

Lul toch niet zo dom. Rusland vergelijken met Nederland. Geloof me dat als dit soort winters standaart beginnen te worden dat het er echt wel op wordt aangepast.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:00 schreef DRA het volgende:
[..]
Dit zou betekenen dat in Moskou er aan het eind van de winter geen fietsers meer over zijn omdat ze allemaal hun nek gebroken hebben.

Volgens mij zijn er in Moskou in de zomer al geen fietsers, laat staan in de winter.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:00 schreef DRA het volgende:
[..]
Dit zou betekenen dat in Moskou er aan het eind van de winter geen fietsers meer over zijn omdat ze allemaal hun nek gebroken hebben.

Daar heb je een goed punt, maar in dit geval is er al geruime tijd in het nieuws dat er zout tekorten zijn, gemeenten het niet bij kunnen houden met strooien etc etc. Dan zie je een witte met sneeuw bedekte weg, en je gaat er toch over heen fietsen.. Waarom dan niet even dat stukje lopen oid?quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:04 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook een argument van niets, dan kunnen de gemeenten praktisch alles wel gewoon links laten liggen en de kas spekken.

quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:17 schreef cheqy het volgende:
[..]
Probeer eens mee te lopen bij zo een organisatie voor je gaat oordelen. Wie ben jij en wat weet jij om te bepalen of ze tijd genoeg hebben en die tijd niet gebruiken? Je weet helemaal niets van de organisatie ervan maar zoals gewoonlijk staan de beste stuurlui weer eens aan wal.
Even ter informatie, als de meesten van ons zomers nog op het strand liggen zijn de voorbereidingen voor het strooiseizoen al in volle gang.

Je moet eens weten waar je belastingen allemaal naar toe gaan. Alsof alles niks kost. En jij bent heus niet de enige die betaaldquote:Op donderdag 11 februari 2010 20:37 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ben iemand die zich de groene vlektyfus betaalt aan belastingen en dan verwacht dat bepaalde zaken zijn geregeld. En ja, ik kan me dan best wel eens ergens aan ergeren, ik vind dat ik dat recht heb voor dat bedrag wat ik maandelijks afdraag.
Overigens werk in in een industrie waar het wel mogelijk is om binnen een paar dagen een flink aantal tonnen grondstof te bestellen en geleverd te krijgen.... Waarom dit met zout niet kan is mij een raadsel... heeft alles te maken met wat het mag kosten. In een aantal gemeenten heeft men gewoon de gok genomen en gehoopt dat het wel mee ging vallen.
[..]

quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:00 schreef cheqy het volgende:
[..]
Je moet eens weten waar je belastingen allemaal naar toe gaan. Alsof alles niks kost. En jij bent heus niet de enige die betaald
En dat je in een industrie werkt is helemaal niet te vergelijken met deze situatie. De industrie is een molen dat continu doordraait met soms iets meer en soms iets minder aanbod.
En natuurlijk kan je je aan iets ergeren maar ga niet even als leek vertellen waar dat aan ligt. Je hebt ook zoiets als overmacht. Of heb jij daar nooit last van in jouw industrietje?
En dan ook nog gaan lopen blaten dat de gemeentes gokt en bezuinigd op strooizout. Man je moet eens weten hoeveel tonnen er door heen gaan per gemeente. En dan heb ik het nog niet eens over de provincies en rijkswaterstaat.
Kortzichtigheid ten top.

Natuurlijk mag je dat vinden. Maar sommige zaken kunnen gewoon niet beter. Dat er bij de leveranciers een tekort is mag je de gemeentes niet aan rekenen. Leveranciers eigenlijk ook niet want ze zijn ingericht naar de gemiddelde nederlandse winter, en ja dat dat nu een keer zo extreem is....quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:28 schreef Spanky78 het volgende:
Mag ik niet vinden dat sommige zaken beter geregeld kunnen worden? Je kunt wel minachtend doen over mijn industrietje, maar wij moeten ons geld VERDIENEN en dan kun je je dit soort dingen gewoon niet veroorloven. Feit is dat het te laat is gedaan, anders was het zout niet op geweest.
Even ter info: ook voor diverse natuurlijke materialen heb je oogstseizoenen.....waar een hoop variatie in voorkomt. En natuurlijk kun je niet alles voorspellen. Maar alsnog betekent het niet dat het neit beter kan...
[..]

Om hier nog even op terug te komen: ik denk dat je werkgever juist geld bespaard als je er niet bent want dan kan je de wel werkende mensen niet van het werk houden met je domme gelul.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:12 schreef DRA het volgende:
[..]
Hoeveel denk je bijvoorbeeld dat mijn werkgever mis loopt aan gederfde inkomensten agv het feit dat ik nu ziek thuis zit?

Niet alleen grotendeels, maar uitsluitend strooizout gaan rijdenquote:Op donderdag 11 februari 2010 21:41 schreef cheqy het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat vinden. Maar sommige zaken kunnen gewoon niet beter. Dat er bij de leveranciers een tekort is mag je de gemeentes niet aan rekenen. Leveranciers eigenlijk ook niet want ze zijn ingericht naar de gemiddelde nederlandse winter, en ja dat dat nu een keer zo extreem is....
En als er op eens wel genoeg is moet het weer naar alle opslagplaatsen door heel Nederland gereden worden. Dus om nu te gaan janken over belastingcentjes en zo.....
Ons bedrijf dat voor een gemeente rijdt is daar ook continu mee bezig. Onze vrachtwagens rijden grotendeels alleen nog maar strooizout. Wat kan je nog meer doen?
En nogmaals wat jullie gronstoffen betreft...
Jullie weten vantevoren dat het niet het hele jaar voorradig is. Lijkt me sterk dat daar niet op wordt ingespeeld.
Het is allemaal wel leuk hoor dat gekanker maar je weet niet waar het wel aan schort en wat voor oplossing er moet komen. Typisch Nederlands gedrag.

Ben blij dat je knieschijf niet gebroken is joh...quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:04 schreef Spanky78 het volgende:
Ik zeg dus dat het mij geen fuck uitmaakt hoe ze het doen, maar ze doen het maar. Ik heb gisteren 7 uur (7 UUR!) in de file gestaan omdat er in een stad het strooizout op was. DUs inderdaad, mag ik even mijn gal spuwen?

Het maakt niet uit of het kan, je weet niet of het kan, maar het moet gebeuren.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:04 schreef Spanky78 het volgende:
Ik zeg dus dat het mij geen fuck uitmaakt hoe ze het doen, maar ze doen het maar.

quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Heb je de weg niet beschadigd?

Zoek het uit vent. Dat je er de volgende keer er tien uur over mag doen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:04 schreef Spanky78 het volgende:
Ik zeg dus dat het mij geen fuck uitmaakt hoe ze het doen, maar ze doen het maar. Ik heb gisteren 7 uur (7 UUR!) in de file gestaan omdat er in een stad het strooizout op was. DUs inderdaad, mag ik even mijn gal spuwen?

quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of het kan, je weet niet of het kan, maar het moet gebeuren.

quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:11 schreef cheqy het volgende:
[..]
Zoek het uit vent. Dat je er de volgende keer er tien uur over mag doen.

in sommige stadsdelen wordt er voor de fietspaden idd zand vermengd met strooizout.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Niet alleen grotendeels, maar uitsluitend strooizout gaan rijden
Maar wordt er eigenlijk ook zand gestrooid in Nederland? Is ook erg effectief voor de grip.
Je weet het, de beste stuurlui staan aan wal...

Je stond vooraan?quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:04 schreef Spanky78 het volgende:

quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:04 schreef Spanky78 het volgende:

Fijn idee van 'de echte wereld' heb jij.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:11 schreef Spanky78 het volgende:
Yup, welkom in de echte wereld..
[..]

Dat mag, je bereikt er alleen niets mee. De gemeente doet alles wat ze kunnen, meer is gewoon onmogelijk.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:04 schreef Spanky78 het volgende:
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |