abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77886199
Cheqy, de gemeenten hebben natuurlijk ook al weken de tijd gehad om de voorraden aan te vullen, maar ze hebben het risico genomen te wachten op een lagere prijs. Wat dat betreft valt er wel wat te verwijten en zou je (als je daar bewijs voor hebt) schade kunnen claimen.

En tsja, dat jij dan misschien je best doet, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet beter kan.....
Whatever...
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 februari 2010 @ 15:47:41 #77
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77886331
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:44 schreef Spanky78 het volgende:
Cheqy, de gemeenten hebben natuurlijk ook al weken de tijd gehad om de voorraden aan te vullen, maar ze hebben het risico genomen te wachten op een lagere prijs. Wat dat betreft valt er wel wat te verwijten en zou je (als je daar bewijs voor hebt) schade kunnen claimen.

En tsja, dat jij dan misschien je best doet, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet beter kan.....
tuurlijk... want het is niet zo dat de voorraden bij de leveranciers inmiddels ook aardig geslonken zijn. Gewoon een kwestie van bestellen en een dag later heb je het in huis... Ow nee wacht
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:50:04 #78
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_77886411
quote:

De gemeente heeft gewacht op een lagere prijs? Dan heb je dus echt geen idee wat er aan de hand is. De voorraad is gewoon op. We hebben in korte tijd zoveel zout gestrooid dat er gewoon niet meer is. En het is niet zo dat je het zo even uit de kast trekt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_77886420
Dat zeg ik niet. Maar je weet best dat de prijzen van 70 euro per ton naar 120 zijn gegaan en er zijn zat gemeenten die dan denken... even afwachten tot de prijzen dalen, want het gaat vast niet zo hard meer vriezen... of sneeuwen....

Na de kerst hebben de gemeenten een dikke twee weken gehad om alle voorraden aan te vullen. In twee weken haal je echt wel wat extra zout uit duitsland of spanje.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:47 schreef Sjeen het volgende:

[..]

tuurlijk... want het is niet zo dat de voorraden bij de leveranciers inmiddels ook aardig geslonken zijn. Gewoon een kwestie van bestellen en een dag later heb je het in huis... Ow nee wacht
Whatever...
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 februari 2010 @ 15:52:24 #80
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77886473
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:50 schreef Spanky78 het volgende:
Dat zeg ik niet. Maar je weet best dat de prijzen van 70 euro per ton naar 120 zijn gegaan en er zijn zat gemeenten die dan denken... even afwachten tot de prijzen dalen, want het gaat vast niet zo hard meer vriezen... of sneeuwen....

Na de kerst hebben de gemeenten een dikke twee weken gehad om alle voorraden aan te vullen. In twee weken haal je echt wel wat extra zout uit duitsland of spanje.
[..]
Tuurlijk, want in Duitsland en Spanje ligt nu geen sneeuw... Ow nee, wacht
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:52:33 #81
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_77886478
quote:

[..]
Duitsland, dat land waar het niet sneeuwt, dat land bedoel je?

http://news.google.de/news/search?aq=f&pz=1&cf=all&ned=de&hl=de&q=schnee
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:52:43 #82
152789 karr-1
pi_77886481
quote:
Nogmaals, dan heb je dus echt geen idee wat er aan de hand is. Een gemeente heeft altijd een bepaalde hoeveelheid zout in voorraad ongeacht de prijs. De kou is lang genoeg van tevoren aangekondigd.
quote:
[..]
En bv Duitsland heeft het niet zelf nodig? Het is echt niet zo dat er ineens vrachtwagens vol zout uit de grond komen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 februari 2010 @ 15:54:20 #83
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77886541
quote:
Akzo haalt zout uit Egypte ‘in belang verkeersveiligheid’
donderdag 04 februari 2010 | 10:31 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 05 februari 2010 | 22:07

HENGELO - AkzoNobel haalt zout uit Egypte. De Nederlandse zoutproducent heeft daartoe besloten ‘in het belang van de verkeersveiligheid’. Op dit moment zijn de zoutvoorraden van veel gemeenten en verschillende provincies al praktisch op, waardoor soms zelfs niet meer op belangrijke, doorgaande wegen kan worden gestrooid.

Een schip met 45.000 ton Egyptisch zeezout arriveert vermoedelijk eind volgende week in Nederland. „We zijn nu bij onze klanten aan het inventariseren wie daarvan zout wil afnemen”, zegt woordvoerster Ilse Jansen van AkzoNobel in Hengelo. Twente Milieu, die de gladde wegen in diverse gemeenten in deze regio bestrijdt, heeft al aangegeven interesse te hebben.

Dat een belangrijke zoutproducent uit Nederland strooizout uit het buitenland moet halen, onderstreept de extreme vraag naar (strooi)zout. „De verkeersveiligheid is in het geding. Daarom zetten we alles op alles om toch enigszins aan de vraag van gemeenten en provincies tegemoet te kunnen komen. Het zeezout uit Egypte is niet slechter voor het milieu en kan gebruikt worden in de strooiwagens.”

De prijs van strooizout is de afgelopen weken sterk gestegen. Er wordt al gesproken over ‘het witte goud’.
pi_77886736
Waarom halen ze het niet gewoon bij AH!
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_77886776
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:30 schreef cheqy het volgende:

[..]

Wat een onzin. De gemeentes strooien zich suf, ook de fietspaden. Maar de winter dat we nu hebben valt niet tegen op te strooien.

Dit zou betekenen dat in Moskou er aan het eind van de winter geen fietsers meer over zijn omdat ze allemaal hun nek gebroken hebben.
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:01:09 #86
152789 karr-1
pi_77886793
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom halen ze het niet gewoon bij AH!
Omdat strooizout wel iets anders is dan gewoon zout. Chemisch zijn ze volgens mij hetzelfde, maar er zit een verschil in de afwerking.
pi_77886809
^

Hebben ze daar fietsen, dan?
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:01:42 #88
152789 karr-1
pi_77886812
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:00 schreef DRA het volgende:

[..]

Dit zou betekenen dat in Moskou er aan het eind van de winter geen fietsers meer over zijn omdat ze allemaal hun nek gebroken hebben.
Volgens mij word er ook niet veel gefietst of gestrooid in Moskou
pi_77886863
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:01 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Omdat strooizout wel iets anders is dan gewoon zout. Chemisch zijn ze volgens mij hetzelfde, maar er zit een verschil in de afwerking.
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 februari 2010 @ 16:03:28 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77886882
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:01 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nou, er is anders geen pak zout meer te vinden bij de AH, dus ik verdenk de gemeente ervan dat ze het opgekocht hebben!

Moet ik zoutloos eten omdat van die sukkels anders hun nek breken op de fiets
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:04:47 #91
152789 karr-1
pi_77886933
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:06:17 #92
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_77886985
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:00 schreef DRA het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze in Moskou wel fietsen.
pi_77887018
quote:
Zal ik het er voortaan bijzetten als ik niet serieus ben?
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:09:01 #94
152789 karr-1
pi_77887085
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zal ik het er voortaan bijzetten als ik niet serieus ben?
Doe maar, want ik snap hem niet.
pi_77887194
Dat had ik al door (het was al de tweede keer, dit topic....) ....
pi_77887204
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:03 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nou, er is anders geen pak zout meer te vinden bij de AH, dus ik verdenk de gemeente ervan dat ze het opgekocht hebben!

Moet ik zoutloos eten omdat van die sukkels anders hun nek breken op de fiets
Bij de Dirk van dern Broek is er nog net zo veel zout als anders. Nog eens een stuk goedkoper ook.
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 februari 2010 @ 16:13:00 #97
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77887221
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:12 schreef DRA het volgende:

[..]

Bij de Dirk van dern Broek is er nog net zo veel zout als anders. Nog eens een stuk goedkoper ook.
Dirk van den Broek heeft geen vestigingen hier...
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:13:08 #98
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_77887227
quote:

[..]

Begin jij even met strooien bij jou in de straat dan. Geef het goede voorbeeld. Wel voorzichtig doen, het is glad buiten.
pi_77888309
quote:

[..]

Je weet dat er 100.000+ ton aan zout er doorheen gaat in een gemiddelde winter, en we nu al royaal over het dubbele heen zitten? We hebben het over 2 miljoen pakken jozo-zout, om even in supermarkt termen te blijven.

Maar wie of wat heeft jou gedwongen om te gaan fietsen over een met sneeuw en ijs bedekte weg?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_77888419
quote:

Er is niet genoeg productiecapaciteit om deze winter op te vangen. RWS etc rekenen voor een Nederlandse winter met genoeg zout voor ~30 volle strooidagen, we zijn nu al over het dubbele heen, en sneeuw "wegstrooien" kost ook nog meer zout dan de meer voorkomende jizel en opvriezende weggedeelten... Op een gegeven moment is het ook overmacht..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')