Te lang jaar nog voor een daling? In 2008 begon hij gelijk al in januariquote:Op maandag 15 februari 2010 18:09 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik denk dat je te hard van stapel loopt VDG... Het jaar is nog te lang daarvoor...
Momenteel is iedereen pessimistisch, en je kan beter niet te veel met de kudde meelopen in mijn ogen.
Je kan gelijk hebben natuurlijk, daar niet van...
Dat macronieuwstrading is toch wel echt de bom, alleen is het kut om zoiets te testen met minutebars . Overigens doet een docent van onze instelling ook aan dergelijk macronieuwstraden met een relatief jong hedgefund. Vooralsnog doen ze het redelijk goed.quote:Op maandag 15 februari 2010 23:36 schreef sitting_elfling het volgende:
We hadden vandaag ook een gast college van een Italiaanse Forex boer die meldde dat Forex helemaal de bom was. Hij gebruikt een automatisch beleggingssysteem op macro - nieuws gebaseerd op de 1 minuten candle frame waar hij een jaarlijks rendement van 7.5% mee weet te behalen. Iedereen die dealt met producten die je in 1 veeg van tafel kunnen halen verklaarde hij voor gek. Hij zei vooral dat de drawdowns in zijn systeem miniem zijn door dat hij een erg liquide markt zit en hij continu let op de volatiliteit. Volgens mij maakt dat niet veel uit?
Voor de rest zei die dat de 2 meest belangrijke currencies de Yen en de Zwitserse Frank zijn en meer dan 3 kwart van zijn trades gerelateerd zijn aan deze 2 currencies. Waarom? Ze zijn het meest stabiel wanneer het komt op macro cijfers en het minst volatiel over lange periodes.
Ik zal eens kijken of ik wat meer info over dat fonds kan krijgen op een "andere" manierquote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:22 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat macronieuwstrading is toch wel echt de bom, alleen is het kut om zoiets te testen met minutebars . Overigens doet een docent van onze instelling ook aan dergelijk macronieuwstraden met een relatief jong hedgefund. Vooralsnog doen ze het redelijk goed.
Met scalping neem ik aan dat je gewoon het verschil tussen bid/ask wilt uitbuiten? Hoe test je dit eigenlijk? En vraag me af of dit wel werkt?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:37 schreef flyguy het volgende:
Even tussen door; doet hier ook iemand aan scalping?
Heb hier namelijk een poosje mee zitten testen en voor mij persoonlijk lijkt het een redelijk goede strategie te zijn (nou ja, een deel daarvan).
Wat mij meestal opvalt is dat veelal een minuut of vijf voordat er een cijfer uitkomt de posities ingenomen worden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken of ik wat meer info over dat fonds kan krijgen op een "andere" manier. En inderdaad macro trading is nog steeds de bom
Hij deed het overigens wel nadat de macro cijfers uitkomen. In mijn 'modelletje' doe ik voor dat ze uitkomen.
Hij begon met een zakenpartner eerst alle macro gegevens in Excel te pleuren om daarna te kijken welke macro cijfers het belangrijkste zijn om op te traden. Wel tof dat zulke professionals het in wezen op zo'n simpele manier doenHij was wel fel tegenstander van wiskundig onverantwoorde leverages, dat was wat minder
Hij vertelde ook alleen maar voorbeelden van mensen die in de eerste 2 jaar een rendement hadden van 100% om het jaar daarna bankroet te zijn
![]()
Ik zal eens kijken of ik zijn naam zo nog ergens op een flyer kan terugvinden.
Nou ik bedoel meer gewoon kort positie houden en kleine percentages pakken. In mijn testen pak ik ook macro-economisch nieuws en kijk ik of voordat het nieuws daadwerkelijk arriveert de positie al rendabel is.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Met scalping neem ik aan dat je gewoon het verschil tussen bid/ask wilt uitbuiten? Hoe test je dit eigenlijk? En vraag me af of dit wel werkt?
Ik doe zelf ook nog wel eens aan gap arbitraging tussen verschillende markten maar daar vind ik maar weinig echte mogelijkheden voor per week. Als er overduidelijk is levert het wel 9 van de 10 gevallen geld op.
Ik weet niet welke markten en welke cijfers je bekijkt? De cijfers die uit mijn onderzoek voortkomen, kan het nog wel eens posten mits daar interesse voor is, is dat retail / gdp / unemployment de zwaarste gewichten zijn op de Dow & FTSE. De 2 indices die ik dus ook gebruik voor de CFD trades voordat nieuws uitkomt.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:44 schreef flyguy het volgende:
[..]
Wat mij meestal opvalt is dat veelal een minuut of vijf voordat er een cijfer uitkomt de posities ingenomen worden.
Nou de meeste cijfers die je daar post bekijken + bijvoorbeeld consumentenvertrouwen. De markt die ik het interessants vind is de DJ. Vooral voor dat die officieel geopend is vind ik prettig. Dan is er minder 'handelsruis'.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik weet niet welke markten en welke cijfers je bekijkt? De cijfers die uit mijn onderzoek voortkomen, kan het nog wel eens posten mits daar interesse voor is, is dat retail / gdp / unemployment de zwaarste gewichten zijn op de Dow & FTSE. De 2 indices die ik dus ook gebruik voor de CFD trades voordat nieuws uitkomt.
Verder kwam ik ook tot de conclusie dat op de zeer korte termijn, de volatiliteit op dit soort momenten bijna stil staat. De trades die gedaan worden voor dat het nieuws uit komt (1 van de 3) is slechts een 5 a 10% van hoeveelheid trades die worden gedaan op het moment dat het cijfer uitkomt. Al die trades worden overigens automatisch gedaan op het moment dat het nieuws uitkomt. Alle trades de minuten er na is alweer ruis. Daarom trade ik ook liever ervoor dan erna.
Op basis waarvan neem je dan een positie in waarin je systeem dus er van uit gaat dat er al een kleine percentage winst wordt gepakt?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:47 schreef flyguy het volgende:
[..]
Nou ik bedoel meer gewoon kort positie houden en kleine percentages pakken. In mijn testen pak ik ook macro-economisch nieuws en kijk ik of voordat het nieuws daadwerkelijk arriveert de positie al rendabel is.
Positie op basis van de verwachte cijfers.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Op basis waarvan neem je dan een positie in waarin je systeem dus er van uit gaat dat er al een kleine percentage winst wordt gepakt?
En dan te bedenken ze al de gebeten hond zijn van de AEX sinds 1 Januari: laagste rendement van allemaal! Alhoewel er ook maar 3 aandelen vanaf 1 Januari in de plus staanquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:08 schreef Falco het volgende:
BAM! Voor de tweede keer foppen ze de boel! Gelukkig al ruime tijd eerder uit mijn portefeuille gemikt.
Winstwaarschuwing.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:46 schreef Arcee het volgende:
Waarom BAM zo hard onderuit?
quote:
http://www.fd.nl/artikel/(...)afschijving-vastgoedquote:Het bouwbedrijf verwacht dat de nettowinst naar verwachting zal uitkomen op euro 30 mln. Eerder sprak de bouwonderneming de verwachting uit van een nettowinst van ten minste euro 100 mln.
Ik zie hem hier inderdaad ook. Beetje aparte shock. Kan hem ook nergens plaatsen waar het vandaan komt. Helemaal omdat de AEX zelf ook niet zo'n grote dip vertoont.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:08 schreef TeringHenkie het volgende:
Kunnen die gasten bij Euronext nou niks goed?
[ afbeelding ]
!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |