beidequote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:09 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Je bent wel goed op de hoogte van de ontwikkelingen in Azie. Is dat puur uit interesse of ben je op de een of andere manier verbonden aan die regio?
agossiequote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is peanuts in vergelijking met de taxes op bankiers in Londen en NY. Van een looncheck van een miljoen pond houden de bankiers in Azie bijna 1.5 keer zoveel over als de hardwerkende jongens in NY en Londen
niks, wat zou je daar tegen moeten doen, water stroomt gewoon naar het laagste punt. Of het nou financieringsmaatschappijen in Zwitserland zijn, captives in Ierland, of administratieve en IT processen in IIndia.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:14 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
En wat kunnen we daar tegen doe, op salaris kun je toch niet met zulke landen concurreren.
Ik moet eerst maar eens een 'echte' baan krijgen en afgestudeerd zijnquote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
agossie
Als ondernemer maakt het niet zo heel veel uit, aangezien er in Nederland behoorlijk wat fiscale faciliteiten bestaan. En dit soort landen kent anders dan Nederland wel een echte vermogenswinstbelasting, dus ik zou nog maar even niet emigereren S_E
Op het moment dat het welvaartsniveau daar gestegen is weer wel. Als die salarissen daar met 10% of meer stijgen en hier met 2% komt er vanzelf weer een break-even punt.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:14 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
En wat kunnen we daar tegen doe, op salaris kun je toch niet met zulke landen concurreren.
Haha thanks!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Vanuit India even een vraag/tip voor Tony_Clifton.
Zijn er ook biotech bedrijven die producten ontwikkelen specifiek op diabetes gebied?
Er tikt hier namelijk een tijdbom zonder weerga.
Novo Nordisk is een uitstekend bedrijf! Leuk dividend, sterk fundamenteel en verdienen ongeveer 36% van hun omzet uit de verkoop van insuline.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:29 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Haha thanks!
Al een goede reis gehad hoop ik?
Ik moet zeggen dat ik al een tijdje niet meer naar de sector gekeken heb, het gewicht van dat thema in mijn portefeuille (50%) is voorlopig wel genoeg.
Geen idee wat je er precies over wou weten maar dit is mijn visie:
Voor zover ik weet klopt 't dat diabetes een 'groeimarkt' is; buiten de vergrijzing hier zijn er inderdaad ook nog opportuniteiten in de groeilanden. Enerzijds stapt men daar hoe langer hoe meer af van traditionele geneeskunde en dit komt de farmasector natuurlijk ten goede. Anderzijds veranderen de voedingspatronen en meer vlees, vetten, suikers, leiden tot meer diabetes en hart- en vaatziekten enz.
Wat betreft diabetes - ik geloof dat Novo Nordisk hier de wereldspeler in is. NN is wel eerder 'big pharma' dan biotech maar dus ook een veiligere belegging. Voor zover ik weet is diabetes sowieso goed controleerbaar met insuline, dus ik zou denken dat zo'n grote bedrijven een vrij constante kasstroom genereren.
Waarom niet? Meer diabetes-lijders = meer verkoop van insuline toch? Een dieet kan zo'n injecties toch niet vervangen? Tenzij bij de mensen die gewoon 'niet genoeg' insuline aanmaken... Geen idee hoe vaak dat voorkomt...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:49 schreef Your_honor het volgende:
Vraag me wel af of er veel geld te verdienen valt op Diabetes. In de zin van sporten en voeding om suiker vriendelijk eten te stimuleren of de actuele ziekte tegen te gaan.
Dat zou fantastisch zijn! Weber is een anti-inflatie en anti-deficit havik van het oude (Bundesbank) stempel. Precies wat we nodig hebben voor een sterke euro die z'n waarde behoudt.quote:'Frankrijk steunt Duitse ECB-president'
12 februari 2010, 20:53 | ANP
BERLIJN (AFN) - Frankrijk is bereid om een eventuele kandidatuur van de Duitser Axel Weber te steunen als nieuwe president van de Europese Centrale Bank (ECB). Frankrijk krijgt in ruil daarvoor de post van hoofdeconoom bij de centrale bank die over de euro waakt. Dat meldden Duitse media vrijdag.
Weber is nu nog baas bij de Bundesbank, de Duitse centrale bank. De zittingstermijn van de huidige ECB-president Jean-Claude Trichet eindigt eind oktober volgend jaar. Weber is al favoriet om de Fransman op te volgen, maar ook de Italiaan Mario Draghi wordt nog nadrukkelijk genoemd.
Volgens het weekblad Der Spiegel wordt Duitsland gecompenseerd voor het feit dat het onlangs geen belangrijke posten kreeg bij de Europese Unie. Bondskanselier Angela Merkel zou daar bewust op hebben aangestuurd om Weber alle ruimte te geven, aldus de krant Welt am Sonntag.
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:04 schreef LXIV het volgende:
Wat me opviel in Indonesië was dat de arme kinderen er knap en gezond uitzagen en de rijke kinderen lelijk en dik!
Hoe kwam dat? Die arme kinderen eten gewoon traditioneel voedsel, groenten en rijst gebakken in de wok met een heel klein beetje kip. Prima eten! Die rijke kinderen kregen McDonalds, dat was daar een luxe die maar enkelen konden betalen! Dus die zagen er niet mooi uit!
In bepaalde gevallen kan verandering van het levenspatroon wel de symptomen van diabetes type 2 (ouderdomsdiabetes) laten afnemen of zelfs laten verdwijnen. Dat betekent dat de mensen gezonder moeten gaan eten en vooral meer moeten gaan bewegen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:54 schreef tony_clifton- het volgende:
Waarom niet? Meer diabetes-lijders = meer verkoop van insuline toch? Een dieet kan zo'n injecties toch niet vervangen? Tenzij bij de mensen die gewoon 'niet genoeg' insuline aanmaken... Geen idee hoe vaak dat voorkomt...
Oi, interesting... Wist ik niet, nog nooit van gehoord zelfs...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:22 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
In bepaalde gevallen kan verandering van het levenspatroon wel de symptomen van diabetes type 2 (ouderdomsdiabetes) laten afnemen of zelfs laten verdwijnen. Dat betekent dat de mensen gezonder moeten gaan eten en vooral meer moeten gaan bewegen.
Philips heeft daarvoor een interessant apparaatje ontwikkeld: Philips DirectLife. Ik heb zelf hieraan meegewerkt tijdens de testfase. Nu het geïntroduceerd is in onder andere de VS, is het voor mij geen kwestie meer van.
Het is nog niet zo lang geleden geïntroduceerd. Uit de informatie op de website begrijp ik dat ze op dit moment alleen aan bedrijven leveren, waarschijnlijk om in één klap grotere groepen mensen te bereiken zonder dure reclamecampagnes. Erg groot is de markt dus nog niet, maar wat niet is, kan nog komen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 19:38 schreef tony_clifton- het volgende:
Oi, interesting... Wist ik niet, nog nooit van gehoord zelfs...
Heb je enig zicht op de impact daarvan? Is dat een grote markt die toestelletjes?
Wat deed je toen? Tientallen trades per dag?quote:Op zondag 14 februari 2010 21:48 schreef SeLang het volgende:
Binck heeft in 2004 een fles wijn naar Taiwan gestuurd (toen ik daar woonde) omdat ik zo'n goede klant was. Dat ging echter maar om ruim ¤4000 aan transactiekosten
Wat voor fles wijn was dat? Appie heijn merk of echt iets fatsoenlijk; een 100 euro waardevol flesje?quote:Op zondag 14 februari 2010 21:48 schreef SeLang het volgende:
Binck heeft in 2004 een fles wijn naar Taiwan gestuurd (toen ik daar woonde) omdat ik zo'n goede klant was. Dat ging echter maar om ruim ¤4000 aan transactiekosten
Nee hoor, beetje swingtraden met FTI contracten. Wel veel contracten tegelijk. Tikt toch aardig aan in kosten.quote:Op zondag 14 februari 2010 21:50 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Wat deed je toen? Tientallen trades per dag?
Wat is jouw percentage transactie kosten / rendement ?quote:Op zondag 14 februari 2010 21:50 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Wat deed je toen? Tientallen trades per dag?
Neuh, was gewoon een goedkoop flesje. Ik vermoed dat ze gewoon iedereen die boven een bepaald bedrag zat zo'n kistje stuurden, alleen ik zat natuurlijk in Taiwan dus dat waren aardig hoge verzendkosten denk ikquote:Op zondag 14 februari 2010 21:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat voor fles wijn was dat? Appie heijn merk of echt iets fatsoenlijk; een 100 euro waardevol flesje?
En die 4k zal waarschijnlijk minder dan 10% van het totale rendement geweest zijn dat jaar.
Ik heb er geen valide zicht op. Als ik de kosten van mijn ene verkoop en drie aankopen dit jaar deel door de winst die ook van de 10 andere aandelen komt is 't resultaat veel te laag...quote:Op zondag 14 februari 2010 21:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat is jouw percentage transactie kosten / rendement ?![]()
Je houd een equity curve bij dus ik neem aan dat je ook de transactie kosten bijhoudt. Mijn transactie kosten zijn vooral zo hoog (3 kwart) door CFDs.
Bij een goed money management hoort ook een goed kosten plaatje! Dat kan je sowieso al tig procenten per jaar schelen door een goedkopere broker te gebruiken of altijd goed op te letten hoe je iets aanschaft. Het gaat ook om het overzicht per tijdsperiode. Als je ziet dat je transactiekosten per maand of per jaar steeds omhoog gaan zul je dat op die manier sneller opmerken. Ik in ieder geval welquote:Op zondag 14 februari 2010 22:07 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik heb er geen valide zicht op. Als ik de kosten van mijn ene verkoop en drie aankopen dit jaar deel door de winst die ook van de 10 andere aandelen komt is 't resultaat veel te laag...
Over de afgelopen 4 jaar zit ik aan een duizend euro kosten, maar ben nog niet zo ver boven break even na de crash, dus dan is 't resultaat misschien 25% ofzo...
Moet wel zeggen dat ik sinds dit jaar de kosten niet meer volg.
Mijn rendement schommelt nogal en dan is soms mijn transactie kosten percentage bizar hoog. Zit er over na te denken om meer de kant op te gaan van FTI future contracten bij Interactive Brokers en CFDs wat te laten liggen omdat als je daar echt goed geld mee wil verdienen de transactiekosten buiten proportioneel zijn.quote:Op zondag 14 februari 2010 22:08 schreef SeLang het volgende:
Eigenlijk vind ik 10% transactiekosten voor actief traden nog heel netjes. De waarden waar ik later met allerlei strategieen in backtests op uitkwam lagen meestal aanzienlijk hoger (omdat de edges zo klein zijn).
Of ES (S&P500 futures). Lage kosten, lage spread, hoge liquiditeit.quote:Op zondag 14 februari 2010 23:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Mijn rendement schommelt nogal en dan is soms mijn transactie kosten percentage bizar hoog. Zit er over na te denken om meer de kant op te gaan van FTI future contracten bij Interactive Brokers en CFDs wat te laten liggen omdat als je daar echt goed geld mee wil verdienen de transactiekosten buiten proportioneel zijn.
Ja.quote:Op zondag 14 februari 2010 22:26 schreef Rejected het volgende:
Is wall street uit 1987 een leuke film?
Wachten op 320-324 voor nieuwe shortsquote:Op maandag 15 februari 2010 13:09 schreef capricia het volgende:
Beetje saaie beursdag zo zonder Wall Street.
Ja, veel mensen wachten daarop. Een stukje herstel zit ook volgens RTL-Z in de maak:quote:Op maandag 15 februari 2010 13:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wachten op 320-324 voor nieuwe shorts
Maar even wachten of er nog verrassingen uit Griekenland komen..quote:Tot welk niveau kan de AEX`Index herstellen?
Essentieel voor het korte termijn herstel is dat koersen niet onder de steunlijn op 315 punten sluiten. Een succesvolle test van deze trendlijn is de opmaat voor een stijging die de koersen terug kan brengen richting het 50-daags gemiddelde op circa 329 punten en de voormalige onderkant van het lange termijn trendkanaal op circa 333 punten. Als de koers de korte termijn gap weet te sluiten tussen 321,59 en 322,22 punten dan is de zone 329-333 ons eerste richtpunt in het herste
Oe, als iedereen daarop wacht moet je oppassenquote:Op maandag 15 februari 2010 13:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, veel mensen wachten daarop. Een stukje herstel zit ook volgens RTL-Z in de maak:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)inten_op_herstel.xml
[..]
Maar even wachten of er nog verrassingen uit Griekenland komen..
280 is wel een koopmomentje, even kijken welke beren er dan op de weg zitten..quote:Op maandag 15 februari 2010 13:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Oe, als iedereen daarop wacht moet je oppassen![]()
Na 320zone verwacht ik daling richting 280
Aegon 3,50
ING 4,50
MT 22
Ik heb mijn short posities iets te snel ingenomen, ik verwacht(te) ook een daling binnen een dag of 2 - 3 om weer wat punten naar beneden te gaan.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Oe, als iedereen daarop wacht moet je oppassen![]()
Na 320zone verwacht ik daling richting 280
Aegon 3,50
ING 4,50
MT 22
Leuk!quote:Op maandag 15 februari 2010 13:26 schreef SeLang het volgende:
Ik heb m'n eerste default te pakken op een subprime lening
http://www.kiva.org/lend/156570
quote:Op maandag 15 februari 2010 13:26 schreef SeLang het volgende:
Ik heb m'n eerste default te pakken op een subprime lening
http://www.kiva.org/lend/156570
$18,75quote:Op maandag 15 februari 2010 13:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoeveel dollar ben je kwijt ?
Dat wordt (is) echt het thema van 2010 : (souvereign) defaultsquote:Onrust over herstructurering Dubai World
15 februari 2010, 15:24 | ANP
LONDEN (AFN) - Terwijl de deadline voor een aflossing met rasse schreden nadert, is de onrust over de schuldenproblematiek van Dubai World maandag weer opgelaaid. Berichten in de media leidden tot een stijging van de kosten voor verzekering tegen een faillissement van de investeringsmaatschappij van het emiraat.
Persbureau Dow Jones meldde dat Dubai World overweegt zijn schuldeisers slechts 60 procent van hun kredieten terug te betalen. Dubai ontkende, maar de kosten voor faillissementsverzekering schoten toch omhoog. Op een gegeven moment kostte het 651.000 dollar per jaar om 10 miljoen dollar aan schuld van Dubai World voor vijf jaar te verzekeren.
Het staatsbedrijf moet op 1 maart 1,2 miljard dollar aflossen. Er zouden gesprekken met de banken zijn over betalingsuitstel voor in totaal 22 miljard dollar aan schulden. Volgens bankiers heeft Dubai echter nog geen concreet plan op tafel gelegd.
Beurs
De beurs van Dubai stond zondag en maandag onder druk door de onzekerheid over de schulden. Sinds de berichtgeving in de media is de index met 3,7 procent gedaald.
De problemen bij Dubai World kwamen in november aan het licht. Toen het concern zei niet aan zijn schuldverplichtingen te kunnen voldoen, leidde dit wereldwijd tot grote onrust op de financiële markten. Uiteindelijk kreeg Dubai een kapitaalinjectie van buurland Abu Dhabi. Daarmee werd de grootste financiële nood geledigd.
Zorg dat je je PayPal betaling in ieder geval met een CreditCard fund en niet met een nederlandse bankrekening. Anders rekent PayPal je 2,5% "conversion fee" nog bovenop een ongunstige wisselkoers. En dat dus opnieuw als je je geld terug haalt.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:34 schreef tony_clifton- het volgende:
SeLang; offtopic I know, maar had al langer gedacht om ook zo'n Kiva account te maken en met 100 euro (5x25$) iets te doen. Nu, stel dat je telkens terugbetaald wordt, kan je dan lang doen met dat geld of gaat er naar je ervaring altijd een deel verloren aan wisselkoersen enz?
Kiva werkt met $, dus je hebt eerst een omzetting van ¤ naar $ en daar kun je wat op verliezen. Als je echter wordt terugbetaald dan is dat in $ en dat telt als Kiva credit wat je opnieuw kunt uitlenen of kan laten uitbetalen. Als je laat terugbetalen dan heb je opnieuw een conversie maar niet als je heruitleent.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:34 schreef tony_clifton- het volgende:
SeLang; offtopic I know, maar had al langer gedacht om ook zo'n Kiva account te maken en met 100 euro (5x25$) iets te doen. Nu, stel dat je telkens terugbetaald wordt, kan je dan lang doen met dat geld of gaat er naar je ervaring altijd een deel verloren aan wisselkoersen enz?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |