abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77854261
Aangezien ik het vorig topic eindigde met de beste post ooit *kuch kuch*
hier dus het nieuwe deel over the great city...

Vorige deel is hier te vinden: Stockholm #3

Laatste post:
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 18:16 schreef Schadenfreude het volgende:
Dat ik dit topic nu pas zie. Woon inmiddes ruim 6 maanden in Stockholm en heb het geweldig naar mijn zin. Zal misschien later eens wat foto's posten.

Het is hier momenteel vrij warm (qua gevoelstemperatuur, de thermometer schommelt rond de 0 graden).
hey, wat voor werk doe je daar?

Ik heb ook sterkte plannen om te verhuizen maar voorlopig nog geen geluk gehad met werk te vinden...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_77855138
Stockholm .
Toch weer es een keer naartoe
pi_77865057
quote:
hey, wat voor werk doe je daar?

Ik heb ook sterkte plannen om te verhuizen maar voorlopig nog geen geluk gehad met werk te vinden...
Ik studeer aan de Tekniska Högskolan, maar voor komend semester ben ik op zoek naar een stage. Studeer architectuur en op dat gebied heeft NL meer te bieden dan Stockholm, maar wil eigenlijk wel graag blijven...
Is het zo lastig om werk te vinden hier?
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_77865389
tvp

Om deze post nog enigszins nuttig te maken: http://www.flickr.com/photos/malter/ , deze user op Flickr heeft vaak erg mooie foto's van Stockholm
  Moderator donderdag 11 februari 2010 @ 10:02:28 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_77874298
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stockholm .
Moet ook nodig weer eens gaan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:07:23 #6
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_77874416
quote:
Stockholm .
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_77874587
TVP - Vandaag weer die kant op.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77874625
Stockholm, een van mijn favorieten

Helaas woon ik nu net te ver weg om even impulsief een weekend heen en weer te rijden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_77874788
Stockholm i mitt hjärta

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2010 10:22:27 ]
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:25:30 #10
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_77874852
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:15 schreef Fogel het volgende:
Stockholm, een van mijn favorieten

Helaas woon ik nu net te ver weg om even impulsief een weekend heen en weer te rijden.
Ben in het na jaar voor 290 erheen geweest. Vlucht+Hotel. Radisson SAS naast het centraal stagun
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_77885117
In de zomer lijkt het me wel leuk maar in de winter is het daar al om 3 uur smiddags donker.
Junk van het jaar
  Moderator donderdag 11 februari 2010 @ 15:29:10 #12
45833 crew  Fogel
pi_77885649
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:16 schreef fokjunk het volgende:
In de zomer lijkt het me wel leuk maar in de winter is het daar al om 3 uur smiddags donker.
Alleen rond kerst, en voor mij betekend dat juist een uur extra met licht
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:58:59 #13
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_77886719
quote:
Stockholm .
Ik ook. Hopelijk dit jaar nog.
pi_77923349
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:16 schreef fokjunk het volgende:
Nu om een uur of 5 hoor, met een lekker zonnetje overdag is het heerlijk! En met de zon heb je als bonus ook nog eens prachtige luchten over het water als ie onder gaat..
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_77997474
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:39 schreef ItaloDancer het volgende:
tvp

Om deze post nog enigszins nuttig te maken: http://www.flickr.com/photos/malter/ , deze user op Flickr heeft vaak erg mooie foto's van Stockholm
Wow, ben diep onder de indruk. Prachtige foto's en veel van de plekken die hij fotografeert kom ik regelmatig wat het nog mooier maakt om naar te kijken.
Ik was zelf wel trots op deze foto:

Slussen
  Moderator zondag 14 februari 2010 @ 21:39:26 #16
45833 crew  Fogel
pi_77998881
Ik meende dat ik de link al eens gepost had, maar kan het niet vinden... anyway, de nieuwe attractie van Stockholm, de Skyview op Globen is nu open voor publiek.

http://www.globearenas.se/sv/skyview/press.aspx
  zondag 14 februari 2010 @ 21:39:46 #17
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_77998907
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:06 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Nu om een uur of 5 hoor, met een lekker zonnetje overdag is het heerlijk! En met de zon heb je als bonus ook nog eens prachtige luchten over het water als ie onder gaat..
Inderdaad, ik was er 2 jaar terug ook in Februari, en ik vond het weer eigenlijk wel prettig, niet te koud, zon scheen gewoon.
  zondag 14 februari 2010 @ 21:40:39 #18
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_77998960
quote:
Op zondag 14 februari 2010 21:12 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Wow, ben diep onder de indruk. Prachtige foto's en veel van de plekken die hij fotografeert kom ik regelmatig wat het nog mooier maakt om naar te kijken.
Ik was zelf wel trots op deze foto:

[ afbeelding ]

Slussen
Als je die rand rechts(onder) niet had gefotografeerd was die helemaal mooi geweest!
  maandag 15 februari 2010 @ 18:43:42 #19
202348 Susi
Temple of Love
pi_78025877
In april weer.
pi_78026443
Net weer terug uit Stockholm, ligt nog veel ijs op de stoep.
Stop rockin' the boat.
pi_78026502
quote:
Op maandag 15 februari 2010 19:01 schreef bassieVL het volgende:
Net weer terug uit Stockholm, ligt nog veel ijs op de stoep.
Ik ook. Was wel weer een lekker weekend, die paar uurtjes extra licht nu schelen behoorlijk! Verder even goed geshopt in de laatste uitverkoop, was wel weer nodig. Zeker goed voor een warme winterjas, heb ik in Stockholm tenminste iets warms in de kast hangen.
pi_78089736
Ik ga 1 april, naar Stockholm.
Voor de eerste keer dus ben benieuwd hoe het gaat worden... heb er wel veel zin in.

Heb al wat must visits gezien in oudere topics, iemand nog tips of trucs?
pi_78091931
Ligt eraan wat je wilt doen, sightseeing, stappen, shoppen?
Stop rockin' the boat.
pi_78092266
We zijn met 4 jongens dus zal stappen (blonde vrouwen) en beetje sightseeing worden!
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:44:17 #25
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78093057
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef Melro het volgende:
We zijn met 4 jongens dus zal stappen (blonde vrouwen) en beetje sightseeing worden!
Gamla stan door lopen.

man, ik wil binnenkort weer als ik er aan denk
VIVA LA ASSANGE¡
pi_78093100
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:44 schreef wise het volgende:

[..]

Gamla stan door lopen.

man, ik wil binnenkort weer als ik er aan denk
En wat is Gamla Stan?
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:51:13 #27
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78093248
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:45 schreef Melro het volgende:

[..]

En wat is Gamla Stan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gamla_Stan

de oude stad. Veel oude gebouwen, cafe's, touristshop, steegjes en het paleis.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_78094125
Stappen is gekoppeld aan blonde vrouwen? Er lopen sowieso genoeg blonde mensen rond maar vaak incl dood lang strohaar en een plamuurlaag waar je u tegen zegt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2010 12:18:33 ]
pi_78094267
Stappen:
- Stureplan. Hip uitgaansgebied van Stockholm. Veel blonde vrouwen. Maar ook vaak lange rijen voor de clubs. Sfeerimpressies: http://www.stureplan.se/
- Gamla Stan: leuke kroegen, restaurants en pubs.
- Södermalm, voornamelijk Götgatan, tussen Slussen en Medborgarplatsen. Veel kroegen, restaurants, clubs.
Nog wat andere sfeerimpressies: http://www.finest.se/imageGallery/list.php

Meer tips: http://www.spottedbylocals.com/stockholm/
Stop rockin' the boat.
pi_78107184
Götgatan zitten alleen restaurants en cafes. Medborgarplatsen vind ik niks aan. Ik zou gaan voor Mariatorget op Söder.
Gamla Stan is ook niet echt een plek om te stappen.
pi_78107809
Ik ga graag naar Stureplan. Niet te ver bij het appartement van de vriendin vandaan en goeie restaurants en clubs. Eigenlijk moeten we wat vaker uitgaan in Soder, maar goed, komt er nooit van.
pi_78119438
Ik vond Debaser altijd leuk. Is wel vaak alternatief en dat moet je net leuk vinden. Zit onder de brug naast de sluis bij Slussen.
pi_78119759
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:11 schreef angelfish het volgende:
Ik vond Debaser altijd leuk. Is wel vaak alternatief en dat moet je net leuk vinden. Zit onder de brug naast de sluis bij Slussen.
Nooit geweest, wel eens zien zitten als ik richting Soder loop. Daar heb je trouwens een paar takke-grote gaten in het trottoir, stond er laatst tot aan de enkels in een ijskoude plas water
pi_78120120
Ik vind Söder wel het gezelligste om een middag doorheen te lopen. Leuke diversiteit aan (tweedehands) winkels, koffiehuisjes en eetgelegenheden. En Gamla Stan is altijd wel gezellig, maar je struikelt over de toeristen. Maar je moet het haast wel gezien hebben!
pi_78120223
Zeker maar idd niet als je echt uit wil.
pi_78120306
Dat klopt ook wel weer...
pi_78122340
In Gamla Stan heb je ook leuke bars als http://www.lerouge.se/#/en/le_bar_rouge

Dat vind ik het leuke aan Stockholm. Overal heb je leuke bars, restaurants en kroegen.
Stop rockin' the boat.
pi_78180459
Thnx voor jullie antwoorden, gaan het vast mooi hebben. Dat zie ik al wel haha...
pi_78234047
Zijn er ook mensen hier die langere tijd in Stockholm hebben gezeten/zitten?

Ik zit m'n opties te bekijken voor een semester studie in het buitenland en zit ook erg aan Stockholm te denken. Is het een toffe stad om 4 maanden rond te dwalen? Is het er relaxed wonen? Zijn de mensen open en benaderbaar?
pi_78239753
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:22 schreef TJLinden het volgende:
Is het een toffe stad om 4 maanden rond te dwalen?
Ja! Ik heb nog niet het gevoel dat ik alles heb gezien/gedaan en heb een jaar in stockholm gewoond. Nu woon ik er buiten, maar kom er nog steeds heel graag en veel. Blijft altijd nog leuk en speciaal.
quote:
Is het er relaxed wonen?
Ligt eraan, is natuurlijk van veel factoren afhankelijk. Wat bedoel je met "relaxed" ? Huurprijzen?
quote:
Zijn de mensen open en benaderbaar?
Ligt er ook maar precies aan wat jij open en benaderbaar vindt. Ikzelf vind het beeld van de Zweed (stug en er op zichzelf) niet opgaan.
pi_78247687
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:16 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Ja! Ik heb nog niet het gevoel dat ik alles heb gezien/gedaan en heb een jaar in stockholm gewoond. Nu woon ik er buiten, maar kom er nog steeds heel graag en veel. Blijft altijd nog leuk en speciaal.
Ok, cool!
quote:
[..]
Ligt eraan, is natuurlijk van veel factoren afhankelijk. Wat bedoel je met "relaxed" ? Huurprijzen?
Voornamelijk of er leuke woonruimte is (alhoewel ik waarschijnlijk op een campus zou zitten). Maar huurprijzen en dagelijkse levenskosten ben ik ook wel erg benieuwd naar. Zijn de dagelijkse boodschappen daar vergelijkbaar met NL of anders?
quote:
[..]
Ligt er ook maar precies aan wat jij open en benaderbaar vindt. Ikzelf vind het beeld van de Zweed (stug en er op zichzelf) niet opgaan.
Benaderbaar en open als in: makkelijk aan te stoten voor een gesprekje of een vraag. Maar jij hebt dus het beeld van de Zweed als stug en op zichzelf. Stoere Vikingen dus.

In ieder geval bedankt voor het reageren!
pi_78249276
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:22 schreef TJLinden het volgende:
Zijn er ook mensen hier die langere tijd in Stockholm hebben gezeten/zitten?
Ja hiero, een jaar
quote:
Ik zit m'n opties te bekijken voor een semester studie in het buitenland en zit ook erg aan Stockholm te denken. Is het een toffe stad om 4 maanden rond te dwalen?
Oh absoluut! Nu ben ik een Zwedenfreak dus telt het misschien niet maar het is een fantastische stad en enorm veel te doen! Het verveelde ook na een jaar niet om gewoon lekker door het centrum te banjeren merkte ik. Of gewoon de metro eens nemen naar een ver ver gebied en daar een lekker stuk wandelen
quote:
Is het er relaxed wonen?
Qua? Ik zat bij mensen in huis dus daar kan ik weinig over zeggen. Wel zijn dingen als eten enzo vrij duur.
quote:
Zijn de mensen open en benaderbaar?
Zweden zelf zijn als je ze toevallig ontmoet heel aardig en open en vol leuke praatjes maar terugbellen oid komt er nooit van. Je komt er als buitenlander simpelweg niet tussen. Alle echte vrienden die ik gemaakt heb zijn dan ook geen Zweden
pi_78261959
Ik vind het beeld van de stugge Zweed juist niet opgaan hoor.

En huurprijzen zijn denk ik wel wat hoger dan in Nederland. Al heb ik daar eigenlijk helemaal niet zo veel kijk op. Prijzen van levensmiddelen is wel vergelijkbaar met Nl, misschien iets duurder. Verse produkten zoals fruit en groente en ook vlees zijn wel duurder hier. En als je op de mogelijkheid hebt om op campus te gaan zou ik dat zeker overwegen. HEt is niet makkelijk om een kamer te vinden in Stockholm.
pi_78263644
Heaven7 & Knutknuttsson, bedankt voor de info! Handig om te weten over de kosten en over accommodatie.

En Knut, ik had inderdaad eventjes te snel over je opmerking over het beeld van de Zweden gelezen. Mooi dat je dat tegenspreekt.
Uiteindelijk denk ik (zoals Heaven7 zegt) dat je als NL-student in eerste instantie de meeste contacten op doet onder de internationals en misschien aan aantal 'nationale' studenten, maar dat gaat volgens mij op voor alle buitenlandse studie-ervaringen.

Ik zal het topic in ieder geval goed blijven volgen!
  maandag 22 februari 2010 @ 09:50:37 #45
51286 w00h00
Digital man!
pi_78294125
Je moet naar Kino in Stockholm. Echt een aanrader!
  maandag 22 februari 2010 @ 10:24:42 #46
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78294856
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:50 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik vind het beeld van de stugge Zweed juist niet opgaan hoor.

En huurprijzen zijn denk ik wel wat hoger dan in Nederland. Al heb ik daar eigenlijk helemaal niet zo veel kijk op. Prijzen van levensmiddelen is wel vergelijkbaar met Nl, misschien iets duurder. Verse produkten zoals fruit en groente en ook vlees zijn wel duurder hier. En als je op de mogelijkheid hebt om op campus te gaan zou ik dat zeker overwegen. HEt is niet makkelijk om een kamer te vinden in Stockholm.
in Uppsala liggen de huurprijzen lager dan in Nederland. Stockholm heb ik geen idee...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_78299988
Nee Zweden zijn heel hartelijk en gastvrij maar altijd oppervlakkig. Je komt er echt niet zomaar tussen met je buitenlandse hoofd Ze zijn wel te porren om iets leuks te doen maar het initiatief komt niet van hen uit. Verder hebben we de voedelprijsdiscussie wel vaker gevoerd maar ik vind het wel aanzienlijk duurder. Simpel voorbeeld; een voorverpakt fabrieks brood kost je in Zweden minstens ¤2,20. Het Aldibrood van ¤0,50 smaakt werkelijk lekkerder dan dat. Een bakje roomkaas van Eldorado notabene kost 11 kronen (= ruim ¤1,-). Kost je bij de Aldi ¤0,45 en bij een Amerksupermarkt ¤0,70. Tel alles bij elkaar op, doe dat een jaar en je bent in Zweden echt veel duurder uit.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2010 13:00:04 ]
pi_78300075
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:24 schreef AKnynke het volgende:

[..]

in Uppsala liggen de huurprijzen lager dan in Nederland. Stockholm heb ik geen idee...
Van kamers of van huizen?
  maandag 22 februari 2010 @ 13:12:26 #49
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78300604
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:59 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Van kamers of van huizen?
beiden. Wel op studentengericht. ik woonde eerst in een korridor, voor 2300 kronen per maand, en nu huur ik een appartement met een vriend voor 5500 kronen per maand. Ruim apartement met badkamer met ligbad, grote woonkamer met open keuken en 2 redelijke slaapkamers...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_79632035
Vorige zomer naar Stockholm gegaan en het viel me toch wel een beetje tegen...

Vooral dat Stureplan, ik weet niet wat iedereen daar zo bijzonder aan vind?? Misschien lag het wel aan de tijd van het jaar (eind juli? iedereen op vakantie?) maar het was 'rustig' en naast dat ronde ding waar je zo onder kan staan was zo'n soort vage open lucht bar... Ik keek m'n vrienden zo aan 'is dit het nou?'

Heb wel mooie tijden beleefd in 'F12 club' (Fredsgatan 12), had wel 'wat' met al die zweedse schonen op die trappen in de zomer, maar ik zou niet weten hoe het er in de winter daar uitziet (is het dan ook open?;))

En dan die Zweedse vrouwen... Ik weet het niet... In Rhodos en Bulgarije zijn ze zo lekker 'los', maar in Stockholm... Leek wel of ze je gwn 'wegkijken'... En nu zal je misschien 'als lezer van mijn stukje' denken: 'Jij bent gwn lelijk '... maar dat is echt het probleem niet

Toedels:)
  zondag 28 maart 2010 @ 11:18:19 #51
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_79664592
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 23:50 schreef peenvogel86 het volgende:
Vorige zomer naar Stockholm gegaan en het viel me toch wel een beetje tegen...

Vooral dat Stureplan, ik weet niet wat iedereen daar zo bijzonder aan vind?? Misschien lag het wel aan de tijd van het jaar (eind juli? iedereen op vakantie?) maar het was 'rustig' en naast dat ronde ding waar je zo onder kan staan was zo'n soort vage open lucht bar... Ik keek m'n vrienden zo aan 'is dit het nou?'

Heb wel mooie tijden beleefd in 'F12 club' (Fredsgatan 12), had wel 'wat' met al die zweedse schonen op die trappen in de zomer, maar ik zou niet weten hoe het er in de winter daar uitziet (is het dan ook open?;))

En dan die Zweedse vrouwen... Ik weet het niet... In Rhodos en Bulgarije zijn ze zo lekker 'los', maar in Stockholm... Leek wel of ze je gwn 'wegkijken'... En nu zal je misschien 'als lezer van mijn stukje' denken: 'Jij bent gwn lelijk '... maar dat is echt het probleem niet

Toedels:)
Het zijn ook geen mensen die meteen open en spontaan zijn, daarvoor moet je ze eerst een beetje voor kennen, of gewoon een praatje maken, dan worden ze vanzelf opener
pi_84238056
Maandag 2 tot Zaterdag 7 Augustus willen wij (4 personen) met de auto naar Stockholm. Nu ben ik er zelf al een keertje geweest maar heb toch nog wat vraagjes. Allereerst weet iemand een goedkoop hotel/hostel ? Heb al een beetje gezocht maar kom niet lager dan 30¤ p.p.p.n. in deze periode. Heeft iemand suggesties of ervaringen ? Verder is het natuurlijk zomer dus moet er ook een beetje gezwommen en gezond worden. Wat zijn daarvoor de mogelijkheden is Stockholm of iets daarbuiten. We hebben natuurlijk een auto dus kunnen prima ergens naartoe rijden. Daarom ook de vraag om iemand nog suggesties heeft voor dingen buiten Stockholm of aan de buitenkant van Stockholm die we zeker niet moeten missen ?
pi_84244772
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:14 schreef copyfile het volgende:
Maandag 2 tot Zaterdag 7 Augustus willen wij (4 personen) met de auto naar Stockholm. Nu ben ik er zelf al een keertje geweest maar heb toch nog wat vraagjes. Allereerst weet iemand een goedkoop hotel/hostel ? Heb al een beetje gezocht maar kom niet lager dan 30¤ p.p.p.n. in deze periode. Heeft iemand suggesties of ervaringen ? Verder is het natuurlijk zomer dus moet er ook een beetje gezwommen en gezond worden. Wat zijn daarvoor de mogelijkheden is Stockholm of iets daarbuiten. We hebben natuurlijk een auto dus kunnen prima ergens naartoe rijden. Daarom ook de vraag om iemand nog suggesties heeft voor dingen buiten Stockholm of aan de buitenkant van Stockholm die we zeker niet moeten missen ?
Het stikt in en rond Stockholm van de badplaatsen. Sommigen zij superdruk, bij anderen zul je nagenoeg alleen zijn.
  maandag 19 juli 2010 @ 19:18:38 #54
51286 w00h00
Digital man!
pi_84245104
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:14 schreef copyfile het volgende:
http://www.booking.com/hotel/se/komhotel.nl.html

Prima hotel, hebben er zelf ook gezeten. Tegenover een striptent btw
pi_84255316
@w00h00 : Hotel is helaas al vol voor onze datum. Zouden trouwens ook liever 4persoons kamer hebben.

@Knutknuttsson : Klinkt goed ! Hoe heten deze/hoe kan ik ze vinden ?
pi_84255924
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:18 schreef w00h00 het volgende:

[..]

http://www.booking.com/hotel/se/komhotel.nl.html

Prima hotel, hebben er zelf ook gezeten. Tegenover een striptent btw
Grappig, recht tegenover het apartement van m'n vriendin aan de andere kant van het park.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 00:03:45 #57
51286 w00h00
Digital man!
pi_84258096
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:14 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Grappig, recht tegenover het apartement van m'n vriendin aan de andere kant van het park.
Kino?
pi_84258432
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 00:03 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Kino?
Nee, echt aan de andere kant van het park dat ernaast ligt... Kino is ook wel gezellig, hoor ik...
pi_84265122
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:03 schreef copyfile het volgende:
@w00h00 : Hotel is helaas al vol voor onze datum. Zouden trouwens ook liever 4persoons kamer hebben.

@Knutknuttsson : Klinkt goed ! Hoe heten deze/hoe kan ik ze vinden ?
Hier een lijstje
pi_84265373
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:42 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Hier een lijstje
Of, als je toch een auto hebt, verder de Archipelago in! Gebruik de site die Knut hier al linkte voor reviews van de verschillende eilandjes. Je rijdt bijvoorbeeld vanuit Stockholm in minder dan een uurtje naar Stavnas en vandaar gaan veel bootjes ver de Archipelago in, als je echt even buiten wilt zijn. En vanaf elk van de eilandjes daar kun je natuurlijk zwemmen, heerlijk.
pi_84277074
Thanks mooie link ! Nu nog iemand misschien ideeën voor goedkope hotels/hostels ?
pi_84282751
Als je toch een auto tot je beschikking hebt zou je ook kunnen overwegen om iets buiten de stad iets te zoeken. Openbaar vervoer is nml prima. Zit je zo in de stad. Het is maar een idee, maar op campings kun je volledig uitgeruste huisjes huren, met eigen douche en wc, slaapkamer, keukentje. Kost je ongeveer hetzelfde als voor 4 man in een hotel, waarschijnlijk nog wel goedkoper. Zit je ook gelijk aan het badstrand.
hier bijvoorbeeld
pi_84408068
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:41 schreef copyfile het volgende:
Thanks mooie link ! Nu nog iemand misschien ideeën voor goedkope hotels/hostels ?
Ik vond cityhostel goed (niet heel goedkoop, maar dat zal je in die periode niet vinden). Qua locatie leek het boothostel ons ideaal (Rygerfjord), maar dat was vol.
pi_89340148
30 december tot 2 januari ben ik met 5 vrienden in Stockholm om oud&nieuw te vieren. Weet iemand een vette club waar we echt heen moeten de 31e?
pi_89341021
Zoek er een leuke uit: http://www.finest.se/imageGallery/list.php

Probeer ergens een gastenlijst terecht te komen, anders kunnen de clubs rondom Stureplan lastig om binnen te komen zijn. Als je van dat soort cubs houdt.
Stop rockin' the boat.
pi_91751069
Hee mensen!

Ik ga over een paar weken twee dagen naar Stockholm op te shoppen,
waar kan ik het beste heengaan? welke straten?

Thanks!
pi_91751431
Naar Stockholm om te shoppen? :D Maar oke.. DE winkelstraat is Drottningsgatan en aan/omliggende straatjes. Er zijn ook tal van winkelcentra zoals Täby centrum en Kista gallerian. Nacka is ook erg leuk. Moet je echter wel allemaal met het OV heen. Koop een 3 dagen SLkaart :)
  zondag 23 januari 2011 @ 15:40:35 #68
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_91752345
Gamla Stan! O+ Dat vind ik echt leuk om te winkelen.
pi_91753684
:o Nou echt shoppen kun je niet doen bij dure souvenierswinkeltjes hoor :P Als je gewone kledingzaken, juweliers etc wil hebben moet je niet echt naar Gamla Stan.
  zondag 23 januari 2011 @ 16:18:58 #70
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_91754135
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:09 schreef heaven7 het volgende:
:o Nou echt shoppen kun je niet doen bij dure souvenierswinkeltjes hoor :P Als je gewone kledingzaken, juweliers etc wil hebben moet je niet echt naar Gamla Stan.
Oh sorry, ik bedoelde Södermalm :P In Gamla Stan zit wel 1 klein vintagewinkeltje, die is wel heel leuk. O+
pi_91760995
Inwoners van Stockholm of Zweden in het algemeen die mij kunnen wijzen op mediastages in het land? Heb onderzoek gedaan maar kon vrij weinig vinden.
pi_91772867
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Inwoners van Stockholm of Zweden in het algemeen die mij kunnen wijzen op mediastages in het land? Heb onderzoek gedaan maar kon vrij weinig vinden.
Ik krijg wel eens zo'n nieuwsbrief via email van Nederlanders in Stockholm, daar zitten ook vaak oproepjes voor stageplekken bij. Misschien heb je daar wat aan.

Edit: http://www.hollandseclubstockholm.com/
pi_91785448
Qua shoppen vind ik Stockholm zelf wel relaxed, ik kan er een hoop relaxte merken makkelijk vinden. Anyway, ik shop dus meestal een beetje rond Sture Gallerian, biblioteksgatan en dan zo richting NK (warenhuis) en PUB (warenhuis). De grote winkelstraten zijn niet zo leuk, vind ik, enkel de grote merken die je overal kunt krijgen. Sodermalm is ook leuk, daar heb je ook een Grandpa zitten, dat vind ik zelf altijd een fijne winkel. Oh, en voor sneakers Caliroots!
pi_91795077
Biblioteksgatan is inderdaad erg leuk, vooral ook met de prachtige Urban outfitters.
pi_91849878
Een echte must-see in Stockholm is de Stockholm archipelago, iemand daar al eens geweest?
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 15:42:55 #76
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_91850783
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:23 schreef heaven7 het volgende:
Naar Stockholm om te shoppen?
Ik vind het shoppen in Stockholm juist een pluspunt. De mannenmode die je in Nederland treft is maar bagger. Al wordt het de laatste jaren wel iets beter. Ik zou zo naar Stockholm gaan alleen maar om te shoppen. :@

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:22 schreef Hulleman het volgende:
Een echte must-see in Stockholm is de Stockholm archipelago, iemand daar al eens geweest?
Ja. Meerdere mensen hier in dit topic zelfs. Wat wil je weten?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 15:45:53 #77
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_91850920
Zou bijna een shopmeet in Stockholm voor gaan stellen. Speciaal voor de FOK!-mannen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_91857513
Whehe begrijp me niet verkeerd, shoppen in Stockholm is ook geweldig :P Alleen zou ik persoonlijk niet puur voor het shoppen gaan als ik voor de 1e keer naar een land ga :P
pi_91866387
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:22 schreef Hulleman het volgende:
Zekers, hoewel dat voor toeristen volgens mij 10x leuker is om het een keer met Zweedse vrienden ter ervaren. Een goede midsommer bijvoorbeeld in een leuk hutje op een eilandje ergens met vrienden, da's echt zo ongelovelijk briljant...
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 21:20:48 #80
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_91867845
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:56 schreef Drive-r het volgende:
Zekers, hoewel dat voor toeristen volgens mij 10x leuker is om het een keer met Zweedse vrienden ter ervaren. Een goede midsommer bijvoorbeeld in een leuk hutje op een eilandje ergens met vrienden, da's echt zo ongelovelijk briljant...
Dat is ook gelijk mijn ervaring met de archipelago. De eerste keer voor een bruiloft van een Zweedse vriend van me. Eerst met een grote boot vanuit Stockholm naar een kerkje op een eiland en daarna met de boot verder naar het eiland waar z'n schoonouders een zomerverblijf hebben voor de receptie. De tweede keer was een paar jaar later met midsommer in hetzelfde zomerverblijf. Geweldige tijd met als hoogtepunt een barbecue en midden in de nacht de sauna in.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')