hey, wat voor werk doe je daar?quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:16 schreef Schadenfreude het volgende:
Dat ik dit topic nu pas zie. Woon inmiddes ruim 6 maanden in Stockholm en heb het geweldig naar mijn zin. Zal misschien later eens wat foto's posten.
Het is hier momenteel vrij warm (qua gevoelstemperatuur, de thermometer schommelt rond de 0 graden).
Ik studeer aan de Tekniska Högskolan, maar voor komend semester ben ik op zoek naar een stage. Studeer architectuur en op dat gebied heeft NL meer te bieden dan Stockholm, maar wil eigenlijk wel graag blijven...quote:hey, wat voor werk doe je daar?
Ik heb ook sterkte plannen om te verhuizen maar voorlopig nog geen geluk gehad met werk te vinden...
Moet ook nodig weer eens gaan.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stockholm.
Toch weer es een keer naartoe
quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stockholm.
Ben in het na jaar voor 290 erheen geweest. Vlucht+Hotel. Radisson SAS naast het centraal stagunquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:15 schreef Fogel het volgende:
Stockholm, een van mijn favorieten![]()
Helaas woon ik nu net te ver weg om even impulsief een weekend heen en weer te rijden.
Alleen rond kerst, en voor mij betekend dat juist een uur extra met lichtquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:16 schreef fokjunk het volgende:
In de zomer lijkt het me wel leuk maar in de winter is het daar al om 3 uur smiddags donker.
Ik ook. Hopelijk dit jaar nog.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
Stockholm.
Nu om een uur of 5 hoor, met een lekker zonnetje overdag is het heerlijk! En met de zon heb je als bonus ook nog eens prachtige luchten over het water als ie onder gaat..quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:16 schreef fokjunk het volgende:
In de zomer lijkt het me wel leuk maar in de winter is het daar al om 3 uur smiddags donker.
Wow, ben diep onder de indruk. Prachtige foto's en veel van de plekken die hij fotografeert kom ik regelmatig wat het nog mooier maakt om naar te kijken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:39 schreef ItaloDancer het volgende:
tvp
Om deze post nog enigszins nuttig te maken: http://www.flickr.com/photos/malter/ , deze user op Flickr heeft vaak erg mooie foto's van Stockholm
Inderdaad, ik was er 2 jaar terug ook in Februari, en ik vond het weer eigenlijk wel prettig, niet te koud, zon scheen gewoon.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:06 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Nu om een uur of 5 hoor, met een lekker zonnetje overdag is het heerlijk! En met de zon heb je als bonus ook nog eens prachtige luchten over het water als ie onder gaat..
Als je die rand rechts(onder) niet had gefotografeerd was die helemaal mooi geweest!quote:Op zondag 14 februari 2010 21:12 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Wow, ben diep onder de indruk. Prachtige foto's en veel van de plekken die hij fotografeert kom ik regelmatig wat het nog mooier maakt om naar te kijken.
Ik was zelf wel trots op deze foto:
[ afbeelding ]
Slussen
Ik ook. Was wel weer een lekker weekend, die paar uurtjes extra licht nu schelen behoorlijk! Verder even goed geshopt in de laatste uitverkoop, was wel weer nodig. Zeker goed voor een warme winterjas, heb ik in Stockholm tenminste iets warms in de kast hangen.quote:Op maandag 15 februari 2010 19:01 schreef bassieVL het volgende:
Net weer terug uit Stockholm, ligt nog veel ijs op de stoep.
Gamla stan door lopen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:17 schreef Melro het volgende:
We zijn met 4 jongens dus zal stappen (blonde vrouwen) en beetje sightseeing worden!
En wat is Gamla Stan?quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:44 schreef wise het volgende:
[..]
Gamla stan door lopen.![]()
man, ik wil binnenkort weer als ik er aan denk
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gamla_Stanquote:
Nooit geweest, wel eens zien zitten als ik richting Soder loop. Daar heb je trouwens een paar takke-grote gaten in het trottoir, stond er laatst tot aan de enkels in een ijskoude plas waterquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:11 schreef angelfish het volgende:
Ik vond Debaser altijd leuk. Is wel vaak alternatief en dat moet je net leuk vinden. Zit onder de brug naast de sluis bij Slussen.
Ja! Ik heb nog niet het gevoel dat ik alles heb gezien/gedaan en heb een jaar in stockholm gewoond. Nu woon ik er buiten, maar kom er nog steeds heel graag en veel. Blijft altijd nog leuk en speciaal.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:22 schreef TJLinden het volgende:
Is het een toffe stad om 4 maanden rond te dwalen?
Ligt eraan, is natuurlijk van veel factoren afhankelijk. Wat bedoel je met "relaxed" ? Huurprijzen?quote:Is het er relaxed wonen?
Ligt er ook maar precies aan wat jij open en benaderbaar vindt. Ikzelf vind het beeld van de Zweed (stug en er op zichzelf) niet opgaan.quote:Zijn de mensen open en benaderbaar?![]()
Ok, cool!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:16 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ja! Ik heb nog niet het gevoel dat ik alles heb gezien/gedaan en heb een jaar in stockholm gewoond. Nu woon ik er buiten, maar kom er nog steeds heel graag en veel. Blijft altijd nog leuk en speciaal.
Voornamelijk of er leuke woonruimte is (alhoewel ik waarschijnlijk op een campus zou zitten). Maar huurprijzen en dagelijkse levenskosten ben ik ook wel erg benieuwd naar. Zijn de dagelijkse boodschappen daar vergelijkbaar met NL of anders?quote:[..]
Ligt eraan, is natuurlijk van veel factoren afhankelijk. Wat bedoel je met "relaxed" ? Huurprijzen?
Benaderbaar en open als in: makkelijk aan te stoten voor een gesprekje of een vraag. Maar jij hebt dus het beeld van de Zweed als stug en op zichzelf. Stoere Vikingen dus.quote:[..]
Ligt er ook maar precies aan wat jij open en benaderbaar vindt. Ikzelf vind het beeld van de Zweed (stug en er op zichzelf) niet opgaan.
Ja hiero, een jaarquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:22 schreef TJLinden het volgende:
Zijn er ook mensen hier die langere tijd in Stockholm hebben gezeten/zitten?
Oh absoluut! Nu ben ik een Zwedenfreak dus telt het misschien niet maar het is een fantastische stad en enorm veel te doen! Het verveelde ook na een jaar niet om gewoon lekker door het centrum te banjeren merkte ik. Of gewoon de metro eens nemen naar een ver ver gebied en daar een lekker stuk wandelenquote:Ik zit m'n opties te bekijken voor een semester studie in het buitenland en zit ook erg aan Stockholm te denken. Is het een toffe stad om 4 maanden rond te dwalen?
Qua? Ik zat bij mensen in huis dus daar kan ik weinig over zeggen. Wel zijn dingen als eten enzo vrij duur.quote:Is het er relaxed wonen?
Zweden zelf zijn als je ze toevallig ontmoet heel aardig en open en vol leuke praatjes maar terugbellen oid komt er nooit van. Je komt er als buitenlander simpelweg niet tussen. Alle echte vrienden die ik gemaakt heb zijn dan ook geen Zwedenquote:Zijn de mensen open en benaderbaar?
in Uppsala liggen de huurprijzen lager dan in Nederland. Stockholm heb ik geen idee...quote:Op zondag 21 februari 2010 13:50 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik vind het beeld van de stugge Zweed juist niet opgaan hoor.
En huurprijzen zijn denk ik wel wat hoger dan in Nederland. Al heb ik daar eigenlijk helemaal niet zo veel kijk op. Prijzen van levensmiddelen is wel vergelijkbaar met Nl, misschien iets duurder. Verse produkten zoals fruit en groente en ook vlees zijn wel duurder hier. En als je op de mogelijkheid hebt om op campus te gaan zou ik dat zeker overwegen. HEt is niet makkelijk om een kamer te vinden in Stockholm.
Van kamers of van huizen?quote:Op maandag 22 februari 2010 10:24 schreef AKnynke het volgende:
[..]
in Uppsala liggen de huurprijzen lager dan in Nederland. Stockholm heb ik geen idee...
beiden. Wel op studentengericht. ik woonde eerst in een korridor, voor 2300 kronen per maand, en nu huur ik een appartement met een vriend voor 5500 kronen per maand. Ruim apartement met badkamer met ligbad, grote woonkamer met open keuken en 2 redelijke slaapkamers...quote:
Het zijn ook geen mensen die meteen open en spontaan zijn, daarvoor moet je ze eerst een beetje voor kennen, of gewoon een praatje maken, dan worden ze vanzelf openerquote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:50 schreef peenvogel86 het volgende:
Vorige zomer naar Stockholm gegaan en het viel me toch wel een beetje tegen...
Vooral dat Stureplan, ik weet niet wat iedereen daar zo bijzonder aan vind?? Misschien lag het wel aan de tijd van het jaar (eind juli? iedereen op vakantie?) maar het was 'rustig' en naast dat ronde ding waar je zo onder kan staan was zo'n soort vage open lucht bar... Ik keek m'n vrienden zo aan 'is dit het nou?'
Heb wel mooie tijden beleefd in 'F12 club' (Fredsgatan 12), had wel 'wat' met al die zweedse schonen op die trappen in de zomer, maar ik zou niet weten hoe het er in de winter daar uitziet (is het dan ook open?;))
En dan die Zweedse vrouwen... Ik weet het niet... In Rhodos en Bulgarije zijn ze zo lekker 'los', maar in Stockholm... Leek wel of ze je gwn 'wegkijken'... En nu zal je misschien 'als lezer van mijn stukje' denken: 'Jij bent gwn lelijk'... maar dat is echt het probleem niet
![]()
Toedels:)
Het stikt in en rond Stockholm van de badplaatsen. Sommigen zij superdruk, bij anderen zul je nagenoeg alleen zijn.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:14 schreef copyfile het volgende:
Maandag 2 tot Zaterdag 7 Augustus willen wij (4 personen) met de auto naar Stockholm. Nu ben ik er zelf al een keertje geweest maar heb toch nog wat vraagjes. Allereerst weet iemand een goedkoop hotel/hostel ? Heb al een beetje gezocht maar kom niet lager dan 30¤ p.p.p.n. in deze periode. Heeft iemand suggesties of ervaringen ? Verder is het natuurlijk zomer dus moet er ook een beetje gezwommen en gezond worden. Wat zijn daarvoor de mogelijkheden is Stockholm of iets daarbuiten. We hebben natuurlijk een auto dus kunnen prima ergens naartoe rijden. Daarom ook de vraag om iemand nog suggesties heeft voor dingen buiten Stockholm of aan de buitenkant van Stockholm die we zeker niet moeten missen ?
http://www.booking.com/hotel/se/komhotel.nl.htmlquote:Op maandag 19 juli 2010 16:14 schreef copyfile het volgende:
Maandag 2 tot Zaterdag 7 Augustus willen wij (4 personen) met de auto naar Stockholm. Nu ben ik er zelf al een keertje geweest maar heb toch nog wat vraagjes. Allereerst weet iemand een goedkoop hotel/hostel ? Heb al een beetje gezocht maar kom niet lager dan 30¤ p.p.p.n. in deze periode. Heeft iemand suggesties of ervaringen ? Verder is het natuurlijk zomer dus moet er ook een beetje gezwommen en gezond worden. Wat zijn daarvoor de mogelijkheden is Stockholm of iets daarbuiten. We hebben natuurlijk een auto dus kunnen prima ergens naartoe rijden. Daarom ook de vraag om iemand nog suggesties heeft voor dingen buiten Stockholm of aan de buitenkant van Stockholm die we zeker niet moeten missen ?
Grappig, recht tegenover het apartement van m'n vriendin aan de andere kant van het park.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:18 schreef w00h00 het volgende:
[..]
http://www.booking.com/hotel/se/komhotel.nl.html
Prima hotel, hebben er zelf ook gezeten. Tegenover een striptent btw
Kino?quote:Op maandag 19 juli 2010 23:14 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Grappig, recht tegenover het apartement van m'n vriendin aan de andere kant van het park.
Nee, echt aan de andere kant van het park dat ernaast ligt... Kino is ook wel gezellig, hoor ik...quote:
Hier een lijstjequote:Op maandag 19 juli 2010 23:03 schreef copyfile het volgende:
@w00h00 : Hotel is helaas al vol voor onze datum. Zouden trouwens ook liever 4persoons kamer hebben.
@Knutknuttsson : Klinkt goed ! Hoe heten deze/hoe kan ik ze vinden ?
Of, als je toch een auto hebt, verder de Archipelago in! Gebruik de site die Knut hier al linkte voor reviews van de verschillende eilandjes. Je rijdt bijvoorbeeld vanuit Stockholm in minder dan een uurtje naar Stavnas en vandaar gaan veel bootjes ver de Archipelago in, als je echt even buiten wilt zijn. En vanaf elk van de eilandjes daar kun je natuurlijk zwemmen, heerlijk.quote:
Ik vond cityhostel goed (niet heel goedkoop, maar dat zal je in die periode niet vinden). Qua locatie leek het boothostel ons ideaal (Rygerfjord), maar dat was vol.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:41 schreef copyfile het volgende:
Thanks mooie link ! Nu nog iemand misschien ideeën voor goedkope hotels/hostels ?
Oh sorry, ik bedoelde Södermalmquote:Op zondag 23 januari 2011 16:09 schreef heaven7 het volgende:
Nou echt shoppen kun je niet doen bij dure souvenierswinkeltjes hoor
Als je gewone kledingzaken, juweliers etc wil hebben moet je niet echt naar Gamla Stan.
Ik krijg wel eens zo'n nieuwsbrief via email van Nederlanders in Stockholm, daar zitten ook vaak oproepjes voor stageplekken bij. Misschien heb je daar wat aan.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Inwoners van Stockholm of Zweden in het algemeen die mij kunnen wijzen op mediastages in het land? Heb onderzoek gedaan maar kon vrij weinig vinden.
Ik vind het shoppen in Stockholm juist een pluspunt. De mannenmode die je in Nederland treft is maar bagger. Al wordt het de laatste jaren wel iets beter. Ik zou zo naar Stockholm gaan alleen maar om te shoppen.quote:
Ja. Meerdere mensen hier in dit topic zelfs. Wat wil je weten?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:22 schreef Hulleman het volgende:
Een echte must-see in Stockholm is de Stockholm archipelago, iemand daar al eens geweest?
Zekers, hoewel dat voor toeristen volgens mij 10x leuker is om het een keer met Zweedse vrienden ter ervaren. Een goede midsommer bijvoorbeeld in een leuk hutje op een eilandje ergens met vrienden, da's echt zo ongelovelijk briljant...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:22 schreef Hulleman het volgende:
Een echte must-see in Stockholm is de Stockholm archipelago, iemand daar al eens geweest?
Dat is ook gelijk mijn ervaring met de archipelago. De eerste keer voor een bruiloft van een Zweedse vriend van me. Eerst met een grote boot vanuit Stockholm naar een kerkje op een eiland en daarna met de boot verder naar het eiland waar z'n schoonouders een zomerverblijf hebben voor de receptie. De tweede keer was een paar jaar later met midsommer in hetzelfde zomerverblijf. Geweldige tijd met als hoogtepunt een barbecue en midden in de nacht de sauna in.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:56 schreef Drive-r het volgende:
Zekers, hoewel dat voor toeristen volgens mij 10x leuker is om het een keer met Zweedse vrienden ter ervaren. Een goede midsommer bijvoorbeeld in een leuk hutje op een eilandje ergens met vrienden, da's echt zo ongelovelijk briljant...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |