Tja, dat ligt er maar net aan natuurlijk. Zelf koken is goedkoper, maar 's middags eet je vaak een goede hap voor onder de 70 SEK, wat opzich natuurlijk weer niet duur is. Trein is over het algemeen goedkoper dan in NL, maar afstanden natuurlijk groter, dus trajactenprijzen zijn niet goedkoop.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:14 schreef koei het volgende:
Ik ben een begroting aan het maken voor een zomerkamp naar zweden. Kan iemand mij vertellen wat de kosten voor eten en drinken en trein zijn in vergelijking met Nederland? Is het ongeveer hetzelfde of goedkoper/duurder? En welk natuurgebied in de omgeving van Stockholm (lees: binnen 100 km) is het meest de moeite waard?
Duur, koud en donker. Maar da's het meestal. Ik zal het eens vragen aan de vriendin, zij doet vaak een feestje ergens in de Archipelago.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:56 schreef veekeend het volgende:
Hoe is Stockholm met O&N, en dat vergeleken met Oslo. Zit namelijk met een paar vrienden te kijken om hier de jaarwisseling door te brengen. Eens wat anders zullen we maar zeggen. Gewoon een paar nachten hotelletje, beetje clubben en uiteraard wat zien van één van de twee steden.
In Oslo is niet zo enorm veel te beleven in ieder geval, dus Stockholm zal vast beter zijn qua viering. En Stockholm is mooierquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:56 schreef veekeend het volgende:
Hoe is Stockholm met O&N, en dat vergeleken met Oslo. Zit namelijk met een paar vrienden te kijken om hier de jaarwisseling door te brengen. Eens wat anders zullen we maar zeggen. Gewoon een paar nachten hotelletje, beetje clubben en uiteraard wat zien van één van de twee steden.
Het kan me eerlijk gezegd niet koud genoeg zijn. Hoe meer sneeuw, koude en ijs, hoe beter (ben ook van plan om volgend jaar of de noordpool, of de zuidpool te bezoeken op zo'n ijscruise). Donker is misschien niet helemaal optimaal, maar ach, tijdens de winter met werken zie ik van zondagavond tot zaterdagochtend ook amper daglichtquote:Op dinsdag 10 november 2009 23:00 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Duur, koud en donker. Maar da's het meestal. Ik zal het eens vragen aan de vriendin, zij doet vaak een feestje ergens in de Archipelago.
Ik laat het wel weten. Wat ik zelf in ieder geval een heerlijke tent vind is Sturehof in Ostermalm. Precies goed voor bijna alle clubs in het centrum. Het heeft zelf ook een club boven en beneden is het een mooie mix tussen goed eten, super goede service en gezelligheid; veel mensen gaan er ook heen voor gewoon een borrel. Ik zou ze eens mailen en kijken of ze iets speciaals doen met O&N.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:34 schreef veekeend het volgende:
[..]
Het kan me eerlijk gezegd niet koud genoeg zijn. Hoe meer sneeuw, koude en ijs, hoe beter (ben ook van plan om volgend jaar of de noordpool, of de zuidpool te bezoeken op zo'n ijscruise). Donker is misschien niet helemaal optimaal, maar ach, tijdens de winter met werken zie ik van zondagavond tot zaterdagochtend ook amper daglicht
Maar ben benieuwd of je meer info hebt.
De meeste vandrarhem zitten al rond die prijs, dus een hotel zal moeilijk worden denk ik..quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:36 schreef AKnynke het volgende:
heeft er iemand tips voor een goedkoop hotel (lees, niet meer dan 30 euro pp) centraal in stockholm?
Maar dan moet je vaak het ontbijtbuffet er apart bij betalen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:51 schreef Fogel het volgende:
Ibis heeft meestal tweepersoons kamers voor 60-70¤ per nacht. http://www.ibishotel.com
De hotels zitten dan wel wat buiten het centrum, maar met de metro (of auto als je die hebt) ben je zo in het centrum. De hotels zijn niet slecht, maar erg basic. Je hebt in ieder geval een eigen, schone kamer, met eigen badkamer/WC.
Dat moet je tegenwoordig bijna overal.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Maar dan moet je vaak het ontbijtbuffet er apart bij betalen.
Heb hetzelf alleen nog maar bij Ibiss meegemaakt, maar we overnachten tegenwoordig niet zo heel veer meer in hotels, dus je zal best gelijk hebben.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat moet je tegenwoordig bijna overal.
De korte versie van de vriendin: Ga niet naar Stockholm voor O&N!quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:34 schreef veekeend het volgende:
[..]
Het kan me eerlijk gezegd niet koud genoeg zijn. Hoe meer sneeuw, koude en ijs, hoe beter (ben ook van plan om volgend jaar of de noordpool, of de zuidpool te bezoeken op zo'n ijscruise). Donker is misschien niet helemaal optimaal, maar ach, tijdens de winter met werken zie ik van zondagavond tot zaterdagochtend ook amper daglicht
Maar ben benieuwd of je meer info hebt.
Heb in dit hotel geslapen. Krakende vloer op de gang hoor je wel erg goed, verder best rustig, receptie 24/7.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:18 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb wel een positieve ervaring met dit hotel
http://www.booking.com/hotel/se/hagakristineberg.nl.html?aid=311093;label=hotel-18155-se-krTd3sjmotAP*D1NKdmSnQS710433564;ws=&gclid=CKra0vTRh54CFUMF3godaiQmoQ
Heb 48 euro betaald voor 1 zaterdag- op zondagnacht. Was in m'n eentje en dit was inclusief ontbijt (waar ik echter geen gebruik van heb gemaakt). Het is allemaal niet hoogstaand maar dat boeide me ook niet zo.
Die op Gamla Stan?quote:Op donderdag 3 december 2009 13:31 schreef bassieVL het volgende:
Morgen vlieg ik weer eens naar Stockholm. Wat is de leukste kerstmarkt om glögg te gaan drinken?
ik wil ook graag weer eens terug, en ik ben er pas 2x 4 dagen geweestquote:
*jaloers isquote:Op woensdag 9 december 2009 15:39 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben er 10x30 dagen geweesten dan nog al die vakanties
eh, vrije dagen hahaquote:Op woensdag 9 december 2009 15:48 schreef heaven7 het volgende:
Wat houdt je tegen!
Ijshockey?quote:Op woensdag 30 december 2009 20:42 schreef PLAE@ het volgende:
Heeft iemand een tip wat te doen op een zaterdagavond in januari met een (volwassen) gezin. We dachten aan een musical maar dat lijkt allemaal Zweeds te zijn...iets Engelstalig zou fijn zijn.
Andere suggesties zijn ook welkom natuurlijk
De liedjes van Buddy Holly zijn in het Engels, maar vrij veel dialoog in het Zweeds. Heb je ook weinig aan.quote:Op maandag 11 januari 2010 10:38 schreef PLAE@ het volgende:
Nee dat is voor dit gezin niks
Sorry voor m'n late reactie.
Nog steeds op zoek naar leuke activiteiten. Tips voor een leuk restaurant zijn ook welkom.
We gaan komend weekend.
Een musical is Engelstalig niet te vinden op het moment.
Zomg, even kijken voor het voorjaarquote:Op zaterdag 6 februari 2010 10:38 schreef Fogel het volgende:
Stockholm heeft een nieuwe attractie, de SkyView op Globen:
[ afbeelding ]
Meer fotos van bij de persmelding (pdf, Zweeds): http://www.globearenas.se/sv/skyview/press.aspx
In Uppsala is het nu -8. Het was de afgelopen dagen warmer...quote:Op maandag 8 februari 2010 12:10 schreef bassieVL het volgende:
Woensdag tot Zaterdag ben ik weer eens in Stockholm. Is het nog erg koud?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |