Als ik deze week de ultieme waarheid gehoord heb, dan kwam het het van jou!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:57 schreef Drive-r het volgende:
Wat een heerlijk topic blijft dit toch, ik begrijp al die gefrustreerde emigranten echt voor geen meter. Die heel VS propaganda moet gewoon een keer kappen, daardoor worden normale emigranten zonder oogkleppen (lees: ik prijs mezelf hier aan) nergens meer serieus genomen. Iedereen denkt dat je net zo'n bord voor je hoofd hebt als StefanP
Want ik zit halve dagen op buitenlandse fora te zeiken over hoe kut het daar allemaal wel niet gaat?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ik vanaf nu jou niet meer in topics tegenkom die niet over NL gaan. Dat je uit internetcafé's blijft, geniet van het mooie winterse weer, wat vrienden opdoet en integreert.
Maar je bent wel voorstander van dat expats geen mening mogen hebben over het land van herkomst.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:33 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Want ik zit halve dagen op buitenlandse fora te zeiken over hoe kut het daar allemaal wel niet gaat?
Er is een verschil tussen een mening hebben en halve dagen alleen maar zitten zeiken, vind je ook niet?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar je bent wel voorstander van dat expats geen mening mogen hebben over het land van herkomst.
Als je daar zo tegen bent verwacht ik van jou dat je ook je mening voor je houdt wat er in de rest van de wereld gebeurt anders ga je maar zeiken op een buitenlandse forum.
Ja, een mening wat jou niet aanstaat is zeiken, zo ken ik nog wel een paar ad hominems.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:48 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een mening hebben en halve dagen alleen maar zitten zeiken, vind je ook niet?
quote:
Ik ga denk land, eten en wapens kopen :´)quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:46 schreef StefanP het volgende:
Nederland heeft hoogopgeleiden, mensen met initiatief en wil en mensen die hun vrijheid waarderen gewoon niets te bieden. Het is een grauwe eenheidsworst waar het bedrijfsleven en "rijken" afgeschilderd worden als egoistische uitbuiters, terwijl de hele linkse mulitikul en verzorgingsstaat bekostigd worden door die groep. Je wordt er gedwongen in een keurslijf te leven zoals de pennelikkers dat voor je hebben uitgestippeld... een modaal salaris, 1 auto, een veel te dure Vinex woning met een piepklein huisje; verder moet je je bek houden en de goden in de bureaucratie en politiek alles voor je laten bepalen.
Je bent wel gek als je dat door je strot laat duwen. Pak je paspoort en ga ergens anders heen, want je weet niet wat je mist. Laat dat mislukte "sociale" experiment in Europa maar gerust achter want het gaat er daar écht niet beter op worden de komende decennia.
Er emigreren sinds 2000 gemiddeld ongeveer 110.000 mensen per jaar. Dat is 0,6% van de bevolking en internationaal gezien is dat geen bijzonder hoog percentage. Je moet daarbij bedenken dat daar ook nog de expats en buitenlandse studenten bij zitten die uberhaupt nooit de intentie hadden om hier definitief te blijven.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:00 schreef bendk het volgende:
Overigens is dit al sinds 2000 aan de gang, het cijfer is stabiel, alhoewel het gemiddeld tot dusver 100.000 per jaar is, een stijging dus nu van 16.800 mensen, plm 17 % meer. Ikzelf verwacht dat dit zo zal blijven, zelfs zal stijgen.
De emigranten zijn voor 2/3 deel hoog opgeleid, waarbij al jaren opvallend is dat vooral veel hoog opgeleide allochtonen vertrekken. Van de immigranten is ruim 90% laag opgeleid, zo'n 10% heeft HBO of universiteit. Daar zit dus wel een probleem: jaarlijks is er in feite een flinke braindrain.quote:De vraag voor de Nederlandse politiek is: wat komt er voor terug, hoe wordt Nederland ingevuld met welke mensen die welke capaciteiten hebben. Komen ze brengen of komen ze halen ? Wat dan
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:05 schreef petertje2 het volgende:
Zowel van de immigranten als de emigranten is bijna 80% EU-burger.
Dat zegt natuurlijk niet veel. Belangrijker is autochtoon of allochtoon(en daar weer een onderscheidt tussen Westers en niet Westers) maar dat is zo niet op te maken uit de cijfers
Ik heb zelf jarenlang als expat in Azie gewerkt en ben alleen terugkomen omdat allebei mijn ouders tegelijkertijd ernstig ziek zijn geworden en er niemand anders was om voor ze te zorgen. Zonder dat had ik er niet over gepiekerd om terug te komen, er zijn veel landen waar het gras wel degelijk groener is dan hier en waar je met een hogere opleiding niet met de nek wordt aangekeken.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:09 schreef Samson het volgende:
Ik zou niet zo snel emigreren, ik vind Nederland leuk, afwisselend en woon er gewoon graag. Ik houd van de seizoenen hier, van de bossen, het strand, de kleinschaligheid etc etc.Alsof het in andere landen altijd beter zou zijn....
Je moet bij de vergelijking met de jaren 50 wel bedenken dat bedrijven en instellingen natuurlijk veel internationaler zijn geworden en dat afstanden en grenzen in die zin vervaagd zijn. Mensen zijn veel mobieler geworden.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In de jaren 50 gingen ongeveer 500.000 mensen naar het buitenland, en in deze eeuw is dat aantal ongeveer gelijk. Best opvallend op zich al is 500.000 van 10 miljoen natuurlijk meer dan 500.000 van 16 miljoen.
Verder weet je ook niet hoeveel van die 500.000 weer terug zijn in NL
Welke landen zijn dat dan?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:13 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Ik heb zelf jarenlang als expat in Azie gewerkt en ben alleen terugkomen omdat allebei mijn ouders tegelijkertijd ernstig ziek zijn geworden en er niemand anders was om voor ze te zorgen. Zonder dat had ik er niet over gepiekerd om terug te komen, er zijn veel landen waar het gras wel degelijk groener is dan hier en waar je met een hogere opleiding niet met de nek wordt aangekeken.
Fijn voor je, ik ben ook hoogopgeleid en wordt hierdoor niet bepaald met de nek aangekeken. Ik zie dat probleem helemaal niet. Maar bij jou speelt dat blijkbaar wel. Jammer voor je en leuk dat je het ergens anders beter bevalt.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:13 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Ik heb zelf jarenlang als expat in Azie gewerkt en ben alleen terugkomen omdat allebei mijn ouders tegelijkertijd ernstig ziek zijn geworden en er niemand anders was om voor ze te zorgen. Zonder dat had ik er niet over gepiekerd om terug te komen, er zijn veel landen waar het gras wel degelijk groener is dan hier en waar je met een hogere opleiding niet met de nek wordt aangekeken.
Lees het forum op de Telegraaf of Elsevier eens een paar dagen: je bent als hoger opgeleide een wereldvreemde, zakkenvullende profiteur, die niets snapt van de maatschappij.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:30 schreef Samson het volgende:
[..]
Fijn voor je, ik ben ook hoogopgeleid en wordt hierdoor niet bepaald met de nek aangekeken. Ik zie dat probleem helemaal niet. Maar bij jou speelt dat blijkbaar wel. Jammer voor je en leuk dat je het ergens anders beter bevalt.
Denk bijv. aan Singapore, Japan of Thailand. Goed georganiseerde landen, lekker klimaat, lekker eten, lagere belastingen, etc. Zeker als je er wat langer woont, vrienden en kennissen maakt en de taal en cultuur wat beter kent is het daar prima toeven.quote:
Het boeit mij echt 0,0 wat laaggeschoolden over mij denken. Wat hier al meer gezegd wordt, als het je hier niet bevalt, zoek het dan gerust ergens anders, maar ga dan vervolgens niet enkel afgeven op het land dat je blijkbaar liever niet verkiest. Steek je energie dan liever in een ander bestaan in een ander land. Daar schiet je meer mee op. Ik begrijp niet dat mensen die vertrokken zijn zich nog zo bezig kunnen houden met Nederland als ze er in principe weinig mee hebben. Je vertrekt natuurlijk niet voor niets.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:34 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Lees het forum op de Telegraaf of Elsevier eens een paar dagen: je bent als hoger opgeleide een wereldvreemde, zakkenvullende profiteur, die niets snapt van de maatschappij.
Ik geeft toe, de Telegraaf-lezer is misschien niet helemaal de doorsnee Nederlander, maar heel wat lager geschoolden denken er wel degelijk zo over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |