na het tekenen van een koopovereenkomst ja. Die 10 procent waar TS het over heeft is pas als je na die bedenktijd en financieringstermijn wil ontbinden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:45 schreef sanger het volgende:
Je hebt een wettelijke bedenktermijun van een aantal dagen
Ja, dat klopt ja.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:45 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
na het tekenen van een koopovereenkomst ja.
Lees nog eens wat ik eerder schreef.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:53 schreef Deetch het volgende:
Straks moet je wel die 10% betalen omdat je niet aan bepaalde eisen hebt voldaan?
Al zou dat zo zijn, teken je de koopopvereenkomst, en een uur later beroep je je op de bedenktermijn. waarom zou een mondeling bod dan bindend zijn? Het is zo vrijblijvend als wat.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:10 schreef mvdejong het volgende:
Als jij een bod uitbrengt, en de verkoper accepteert dat, ook mondeling, dan is er wel degelijk sprake van een bindende overeenkomst. Bedenktijd is in dit geval niet aan de orde, omdat je geacht wordt voldoende nagedacht te hebben om met het bod te kunnen komen.
Dit inderdaadquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:15 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Al zou dat zo zijn, teken je de koopopvereenkomst, en een uur later beroep je je op de bedenktermijn. waarom zou een mondeling bod dan bindend zijn? Het is zo vrijblijvend als wat.
De wetgever heeft bij de aankoop van een woning expliciet aangegeven dat deze schriftelijk moet worden vastgelegd. Een mondelinge overeenkomst over de prijs is dan ook geen bindende overeenkomst. (koop is dan nietig, als niet is voldaan aan de schriftelijkheidsvereiste, BW art. 7:2.)quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:10 schreef mvdejong het volgende:
Als jij een bod uitbrengt, en de verkoper accepteert dat, ook mondeling, dan is er wel degelijk sprake van een bindende overeenkomst. Bedenktijd is in dit geval niet aan de orde, omdat je geacht wordt voldoende nagedacht te hebben om met het bod te kunnen komen.
Blijkbaar een wetswijziging gemist, maar ik ben dan ook een verstokt huurder.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:49 schreef Five_Horizons het volgende:
De wetgever heeft bij de aankoop van een woning expliciet aangegeven dat deze schriftelijk moet worden vastgelegd. Een mondelinge overeenkomst over de prijs is dan ook geen bindende overeenkomst. (koop is dan nietig, als niet is voldaan aan de schriftelijkheidsvereiste, BW art. 7:2.)
Dan moet je de juiste antwoorden lezen (en het volgende wetsartikel lezen: BW art. 7:2)quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:47 schreef Heerda het volgende:
De antwoorden blijven mij onduidelijk en tegenstijdig.
Boete nee, bieden op twee huizen en met één daarvan verdergaan zonder consequenties: ja.quote:Ik heb dus een bod gedaan op een huis en zie daar bij nader inziens van af.
De vraag is of ik verplichtgingen heb in de zin van een boete moet betalen. Lijkt me van niet...
Ik stel verder van dat ik op twee huizen kan bieden en kan kan kiezen voor het huis dat mij het meeste aanspreekt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |