abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77837850
Heb ik goed begrepen dat je een bod altijd weer kunt terugtrekken ook als je bod wordt geaccepteerd?
In dat geval kan ik dus op meer huizen tegelijk bieden? Zonder het risico met de 10% boete te worden geconfronteerd
  woensdag 10 februari 2010 @ 10:45:07 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77838020
Je hebt een wettelijke bedenktermijun van een aantal dagen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_77838038
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:45 schreef sanger het volgende:
Je hebt een wettelijke bedenktermijun van een aantal dagen
na het tekenen van een koopovereenkomst ja. Die 10 procent waar TS het over heeft is pas als je na die bedenktijd en financieringstermijn wil ontbinden.
  woensdag 10 februari 2010 @ 10:46:16 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77838050
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:45 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

na het tekenen van een koopovereenkomst ja.
Ja, dat klopt ja.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_77838203
Alleen een bod? Dat is altijd vrijblijvend, aangezien de overeenkomst van een koopwoning schriftelijk moet worden vastgelegd.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_77838227
Maar het is niet netjes. Kun je niet beter een betrouwbaarder bron raadplegen voor dit aoort vragen. Straks moet je wel die 10% betalen omdat je niet aan bepaalde eisen hebt voldaan?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_77838252
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:53 schreef Deetch het volgende:
Straks moet je wel die 10% betalen omdat je niet aan bepaalde eisen hebt voldaan?
Lees nog eens wat ik eerder schreef.
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:10:31 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_77838694
Als jij een bod uitbrengt, en de verkoper accepteert dat, ook mondeling, dan is er wel degelijk sprake van een bindende overeenkomst. Bedenktijd is in dit geval niet aan de orde, omdat je geacht wordt voldoende nagedacht te hebben om met het bod te kunnen komen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:14:51 #9
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_77838843
De overeenkomst is mondeling zeker bindend, maar feitelijk heb je geen poot om op te staan als die overeenkomt word verbroken (ervaring hierme nl)

Ik zou zeggen, weet eerst wat je wil, dan hoef je niet op 4 huizen een bod te doen. Lijtk me best logisch dat je met een huis een klik hebt, maar als je een bod doet om een huis ' vast te houden' is dat ronduit asociaal naar de verkopers toe die evt potentiele kopers mislopen.
pi_77838872
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:10 schreef mvdejong het volgende:
Als jij een bod uitbrengt, en de verkoper accepteert dat, ook mondeling, dan is er wel degelijk sprake van een bindende overeenkomst. Bedenktijd is in dit geval niet aan de orde, omdat je geacht wordt voldoende nagedacht te hebben om met het bod te kunnen komen.
Al zou dat zo zijn, teken je de koopopvereenkomst, en een uur later beroep je je op de bedenktermijn. waarom zou een mondeling bod dan bindend zijn? Het is zo vrijblijvend als wat.
pi_77839398
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:15 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Al zou dat zo zijn, teken je de koopopvereenkomst, en een uur later beroep je je op de bedenktermijn. waarom zou een mondeling bod dan bindend zijn? Het is zo vrijblijvend als wat.
Dit inderdaad
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_77839868
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:10 schreef mvdejong het volgende:
De wetgever heeft bij de aankoop van een woning expliciet aangegeven dat deze schriftelijk moet worden vastgelegd. Een mondelinge overeenkomst over de prijs is dan ook geen bindende overeenkomst. (koop is dan nietig, als niet is voldaan aan de schriftelijkheidsvereiste, BW art. 7:2.)
  woensdag 10 februari 2010 @ 11:53:31 #13
8252 mvdejong
pi_77840012
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:49 schreef Five_Horizons het volgende:
De wetgever heeft bij de aankoop van een woning expliciet aangegeven dat deze schriftelijk moet worden vastgelegd. Een mondelinge overeenkomst over de prijs is dan ook geen bindende overeenkomst. (koop is dan nietig, als niet is voldaan aan de schriftelijkheidsvereiste, BW art. 7:2.)
Blijkbaar een wetswijziging gemist, maar ik ben dan ook een verstokt huurder.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_77840176
Is sinds september 2003

In de praktijk kunnen er wel uitzonderingen zijn: als men het eens is over de prijs en alle leveringsvoorwaarden (ontbindende voorwaarden, overdrachtsdatum enz.) kan er wellicht wél een overeenkomst zijn, maar dan heb je nog de bedenktijd. (wat boven al gemeld werd)

Dit laatste geldt dan voornamelijk voor kopers die willen dat de verkoper de overeenkomst nakomt.
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:38:39 #15
8252 mvdejong
pi_77845410
Op zich goed, want er waren teveel gevallen waarin een twijfelachtig positief geluid door de verkoper als definitieve instemming werd geinterpreteerd (al dan niet met kwade bedoelingen). Soms werd aspirant-kopers na een "Mmmm, dat lijkt best leuk" al een boeta afgetroggeld.
pi_77856730
De antwoorden blijven mij onduidelijk en tegenstijdig.

Ik heb dus een bod gedaan op een huis en zie daar bij nader inziens van af.
De vraag is of ik verplichtgingen heb in de zin van een boete moet betalen. Lijkt me van niet...

Ik stel verder van dat ik op twee huizen kan bieden en kan kan kiezen voor het huis dat mij het meeste aanspreekt.
pi_77857145
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 19:47 schreef Heerda het volgende:
De antwoorden blijven mij onduidelijk en tegenstijdig.
Dan moet je de juiste antwoorden lezen (en het volgende wetsartikel lezen: BW art. 7:2)
quote:
Ik heb dus een bod gedaan op een huis en zie daar bij nader inziens van af.
De vraag is of ik verplichtgingen heb in de zin van een boete moet betalen. Lijkt me van niet...

Ik stel verder van dat ik op twee huizen kan bieden en kan kan kiezen voor het huis dat mij het meeste aanspreekt.
Boete nee, bieden op twee huizen en met één daarvan verdergaan zonder consequenties: ja.
pi_77878952
Wat een luxe positie... en wat een verschil met vroeger toen je er bij een geaccepteerd bod gelijk aan vast zat. Alleen de keuze blijft moeilijk. Het ene huis kan ik zo in maar staat 4 mnd te koop, het andere huis staat al meer dan een jaar te koop en is leeg en er moet ruim worden geinvesteerd om het in orde te maken. Beide huizen hebben dezelfde vraagprijs. Dat laatste huis kan ik dus geweldig op onderbieden. Investering + 15%? Het eerste huis ca. 12%?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')