De Israëlische autoriteiten pakken de illegale behuizingen aan en de Joodse kolonisten nemen weer wraak op onschuldige Palestijnen en hun eigendommen. Gevaarlijk volk dat een struikelblok vormt voor vrede in die regio.quote:Joodse kolonisten zijn maandag in een dorp in het noordelijk deel van de Westoever slaags geraakt met Palestijnen. Bij de confrontatie, die werd geïnitieerd door de kolonisten, vielen tien gewonden. Dit heeft woordvoerder Micky Rosenfeld van de Israëlische politie bekendgemaakt.
Van de vier kolonisten die gewond raakten is een er ernstig aan toe. Ook vijf Palestijnen zijn met verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht. De tiende gewonde is een fotograaf van het persbureau AP.
Vermoedelijk wilden de kolonisten op de Palestiijnse dorpelingen hun woede koelen over het feit dat de Israëlische autoriteiten hun illegale behuizingen zojuist hadden neergehaald. Het gebeurt vaker dat kolonisten wier illegale buitenposten worden weggehaald op deze manier wraak nemen op Palestijnen en hun eigendommen. Dat gebeurt dan onder het motto 'prijskaartje'.
fok.nl
Zolang er niet consequent en zonder uitzondering tegen wordt opgetreden, en kolonies die wel handig uitkomen mogen blijven bestaan, is dit voornamelijk de regering van Israël aan te rekenen.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:16 schreef Zachte_Kip het volgende:
Gevaarlijk volk dat een struikelblok vormt voor vrede in die regio.
Von der Dunk heeft er een leuk stukje over geschreven. De joodse fundi's worden steeds krachtiger.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Zolang er niet consequent en zonder uitzondering tegen wordt opgetreden, en kolonies die wel handig uitkomen mogen blijven bestaan, is dit voornamelijk de regering van Israël aan te rekenen.
Dat is een heel aardig stukje.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:35 schreef Zachte_Kip het volgende:
[..]
Von der Dunk heeft er een leuk stukje over geschreven. De joodse fundi's worden steeds krachtiger.
Dwars door het Palestijnse vraagstuk heen - maar er op allerlei manieren ook mee verbonden - speelt de toenemende invloed van de orthodoxie. Israël dreigt, mede als gevolg van de extreemhoge kinderfokpercentages in ultrareligieuze kring, steeds meer een theocratie te worden, een beetje een joods Iran. Gezien de wederzijdse haat tussen beide landen is dat een fraai staaltje van ironie van de geschiedenis.
http://extra.volkskrant.n(...)derland_niet_voorbij
En dit is volgens mij een waar woord. Israël kan niet zonder strijd.quote:Die enorme interne kloof tussen seculiere en religieuze joden zal direct de Israëlische politiek gaan domineren en het land verscheuren, zodra het tot een vrede met de buren komt. Israël heeft de oorlog nodig om te vermijden dat zijn inwoners elkaar te lijf gaan - mede daarom maakt het met dat hele zogenaamde vredesproces geen haast.
Want Joden zijn speciale mensen?quote:Op maandag 26 juli 2010 14:05 schreef Triggershot het volgende:
Dat uitgerekend joden zo moeten doen.
Er zijn twee volkeren die beiden een evengroot risico vormen voor vrede in die regio, of heb je weer een gekleurde bril op?quote:Op maandag 26 juli 2010 13:16 schreef Zachte_Kip het volgende:
[..]
De Israëlische autoriteiten pakken de illegale behuizingen aan en de Joodse kolonisten nemen weer wraak op onschuldige Palestijnen en hun eigendommen. Gevaarlijk volk dat een struikelblok vormt voor vrede in die regio.
Ook Joodse kolonisten moeten inbinden, wat met te veel moeite gebeurd, maar om te zeggen dat deze Palestijnen onschuldig waren, daar weet jij niets van, dat is dus maar de vraag, we weten nauwelijks wat er is gebeurd alleen dat er is gevochten, maar de kolonisten moeten ook inbinden,quote:Op maandag 26 juli 2010 13:16 schreef Zachte_Kip het volgende:
[..]
De Israëlische autoriteiten pakken de illegale behuizingen aan en de Joodse kolonisten nemen weer wraak op onschuldige Palestijnen en hun eigendommen. Gevaarlijk volk dat een struikelblok vormt voor vrede in die regio.
Zij hebben nl. hetzelfde meegemaakt, maar dan in de rol van slachtoffer. En zijn het nog niet vergeten, want als het ze uitkomt hoor je ze er nog steeds over. Helaas blijkt het niet uit hun daden.quote:
Wijs me de concentratiekampen en de massavernietiging aan in de Palestijnsen/Israelische gebieden?!quote:Op maandag 26 juli 2010 17:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zij hebben nl. hetzelfde meegemaakt, maar dan in de rol van slachtoffer. En zijn het nog niet vergeten, want als het ze uitkomt hoor je ze er nog steeds over. Helaas blijkt het niet uit hun daden.²
Rare uitspraak dan heb je er niets van begrepen?!quote:Op maandag 26 juli 2010 14:05 schreef Triggershot het volgende:
Dat uitgerekend joden zo moeten doen.
Mja, normaliter zullen slachtoffers van verkrachters niet anderen verkrachtenquote:
Sorry hoor, maar zonder enige onderbouwing is dit een nutteloze opmerking,quote:Op maandag 26 juli 2010 18:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, normaliter zullen slachtoffers van verkrachters niet anderen verkrachten
Het mooie aan verwachten is dat je verwachtingen alleen maar kunnen meevallen. Wat het bezetten van Afghanistan betreft, ook daar ben ik tegen. Met of zonder Nazi Duitsland vergelijkingen. Wel is het zo dat de legitimiteit van de staat Israël is gebouwd rondom de holocaust en antisemitisme in Europa.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar zonder enige onderbouwing is dit een nutteloze opmerking,
van een mod verwacht je toch net iets meer en niet zulke kul.
Nederland is ooit bezet geweest door Nazi-Duitsland, wat doen we nu in Afghanistan,
wat deden we in Irak, net zulke onzin als jij nu uitkraamt, en nogmaals van een mod verwacht ik meer.
Rondom ja, niet vanwege,quote:Op maandag 26 juli 2010 18:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het mooie aan verwachten is dat je verwachtingen alleen maar kunnen meevallen. Wat het bezetten van Afghanistan betreft, ook daar ben ik tegen. Met of zonder Nazi Duitsland vergelijkingen. Wel is het zo dat de legitimiteit van de staat Israël is gebouwd rondom de holocaust en antisemitisme in Europa.
Ja, dat zei ik.quote:
Ik heb de situatie van de Palestijnen niet met vernietiging en of concentratiekampen vergeleken. Godzijdank hebben ze niet zulke gewoonten in het Oosten. Ik heb het over het mensonterende situatie waar joodse kolonisten voor zorgen door mensen huizen, grond en bezittingen af te nemen. Dat het uitgerekend de joden moeten zijn die zich hier aan schuldig moeten maken, gezien joden ook hebben meegemaakt dat hun bezittingen en huizen zijn afgenomen.quote:maar zelfs dan dat is helemaal niet wat je bedoelde met je eerste post.
Ik zie geen Holocaust of vervolgingen mbt de Palestijnen, jij wel, wijs de massavernietiging eens aan, wijs de concentratiekampen aan, daarom is het dus pure kul, maar inderdaad m'n verwachtingen bij jou zullen voortaan minder hooggespannen zijn dan zal ik voortaan minder teleurgesteld zijn.
Ok........quote:
Ten eerste, als je zegt dat je de situatie niet vergelijkt, waarom benoem je het dan wel als zodanig?quote:Ik heb de situatie van de Palestijnen niet met vernietiging en of concentratiekampen vergeleken. Godzijdank hebben ze niet zulke gewoonten in het Oosten. Ik heb het over het mensonterende situatie waar joodse kolonisten voor zorgen door mensen huizen, grond en bezittingen af te nemen. Dat het uitgerekend de joden moeten zijn die zich hier aan schuldig moeten maken, gezien joden ook hebben meegemaakt dat hun bezittingen en huizen zijn afgenomen.
Anders zie ik totaal geen reden waarom je het met WOII zou moeten vergelijken.quote:Wanneer ik zeg dat Joden Palestijnen in kampen zetten en in gaskamers, mag je dat kul noemen, wanneer dit niet het geval is, is het nogal kul om te zeggen dat ik dat stel. Maar goed, ik zal dan ook maar mijn verwachtingen van jou bij deze bijstellen.
Je kan ook gewoon zeggen dat je je niet kan verdedigen.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:57 schreef Triggershot het volgende:
Misschien is het een idee om alleen te reageren op datgene wat er gezegd wordt, niet je eigen associaties te koppelen aan mijn woorden waardoor je als gevolg woorden in mijn mond legt, waar ik me tegenover zou moeten verdedigen.
Ik kan me inderdaad niet verdedigen tegen dingen die ik niet heb gezegd.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen dat je je niet kan verdedigen.
Op wat je dacht dat ik stelde. Voorbeelden als concentratiekampen en vernietiging integreren als reactie op mijn post is laat staan letterlijk reageren op wat ik stel. Meer reageren op je eigen interpretatie van waar afstand van is genomen.quote:Ik heb gewoon bijna letterlijk gereageerd op wat je stelde.
Jawel hoor, daar op het punt waar joden hebben meegemaakt dat ze zijn verbannen, vervolgd, uit hun huizen zijn gezegd is vergelijkbaar met wat de joodse kolonisten vandaag de dag doen. Dat er wordt vergeleken met a: dingen die niet door mij zijn gezegd. B: Geen sprake van is raakt idd noch kant noch wal.quote:Je weet dat je vergelijking kant noch wal raakte.
Ik discussieer niet voor de eer, nooit bij me opgekomen ook, maar verder ben je wel in staat om één post waar er niet op de persoon wordt gereageerd te plaatsen?quote:Je zou eervol zijn dat toe te geven, maar schijnbaar kan je dat niet, jammer en treurig.
Opnieuw in stukje drie maak je de vergelijking met WOII en de Holocaust.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kan me inderdaad niet verdedigen tegen dingen die ik niet heb gezegd.
Op wat je dacht dat ik stelde. Voorbeelden als concentratiekampen en vernietiging integreren als reactie op mijn post is laat staan letterlijk reageren op wat ik stel. Meer reageren op je eigen interpretatie van waar afstand van is genomen.
[..]
Jawel hoor, daar op het punt waar joden hebben meegemaakt dat ze zijn verbannen, vervolgd, uit hun huizen zijn gezegd is vergelijkbaar met wat de joodse kolonisten vandaag de dag doen. Dat er wordt vergeleken met a: dingen die niet door mij zijn gezegd. B: Geen sprake van is raakt idd noch kant noch wal.
Ik discussieer niet voor de eer, nooit bij me opgekomen ook, maar verder ben je wel in staat om één post waar er niet op de persoon wordt gereageerd te plaatsen?
* moussie zou er bijna popcorn bij pakkenquote:Op maandag 26 juli 2010 19:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Opnieuw in stukje drie maak je de vergelijking met WOII en de Holocaust.
Interessante reactie. Ten eerste omdat slachtoffers van verkrachting (doorgaans vrouwen) veel minder geneigd zijn tot verkrachten, en dat dus niet te maken heeft met het feit dat ze slachtoffer zijn. Ten tweede omdat er wel degelijk een relatie tussen slachtoffer en dader zijn van een soortgelijke misdaad bestaat, namelijk kindermisbruik (slachtoffers van kindermisbruik misbruiken vaker).quote:Op maandag 26 juli 2010 18:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, normaliter zullen slachtoffers van verkrachters niet anderen verkrachten
Lees de tweede paragraaf van mijn reactie hierboven.quote:Op maandag 26 juli 2010 17:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zij hebben nl. hetzelfde meegemaakt, maar dan in de rol van slachtoffer. En zijn het nog niet vergeten, want als het ze uitkomt hoor je ze er nog steeds over. Helaas blijkt het niet uit hun daden.²
Heb je toevallig statistieken van dat slachtoffers van misbruik vaker misbruiken, dwz vervallen in het daderschap? Kan ik me namelijk niet voorstellen. Mocht dit alsnog wel het geval zijn is het ook frappant te noemen dat uitgerekend diegene die is misbruikt gaat misbruiken, waarbij ik hetzelfde zou reageren.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:33 schreef waht het volgende:
[..]
Interessante reactie. Ten eerste omdat slachtoffers van verkrachting (doorgaans vrouwen) veel minder geneigd zijn tot verkrachten, en dat dus niet te maken heeft met het feit dat ze slachtoffer zijn. Ten tweede omdat er wel degelijk een relatie tussen slachtoffer en dader zijn van een soortgelijke misdaad bestaat, namelijk kindermisbruik (slachtoffers van kindermisbruik misbruiken vaker).
Ik zou sowieso niemand representatief willen noemen voor welk groep, ras, geloof of ideologie dan ook. Omdat er altijd wel kan gekeurd worden op goed / slecht, maar dit neemt niet weg dat er wel een groep is waar bepaalde ervaringen het meest bij leven, het beste weten hoe erg / fijn iets kan zijn. Klopt dat de gemiddelde Israelische burger anno 2010 niet de holocaust zal meegemaakt hebben op fysiek niveau, maar als je meeneemt dat de legitimiteit van de staat Israël is gebouwd op een argument van antisemitisme dan ga je toch raar opkijken. Dit ook met Armenië die Azerbeidzjan is binnengevallen btw.quote:Ten derde omdat ik betwijfel of de kolonisten die slaags zijn geraakt met Palestijnen de holocaust daadwerkelijk hebben meegemaakt, in welk geval ze dus helemaal geen slachtoffer zijn geweest. Ten vierde omdat deze kolonisten waarschijnlijk geen representatieve groep zijn van alle Joden, laat staan de Joden die de holocaust hebben meegemaakt.
quote:Op maandag 26 juli 2010 17:58 schreef DeParo het volgende:
Wijs me de concentratiekampen en de massavernietiging aan in de Palestijnsen/Israelische gebieden?!
http://www.google.nl/imag(...)og&sa=N&hl=nl&tab=wiquote:Op maandag 26 juli 2010 19:51 schreef Insane- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Twee massavernietigings gebieden genaamd Gaza en West Bank.
Ik weet wel wat een concentratiekamp is...quote:Op maandag 26 juli 2010 19:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.google.nl/imag(...)og&sa=N&hl=nl&tab=wi
Bij nader inzien is die relatie niet voldoende bewezen.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:41 schreef Triggershot het volgende:
Heb je toevallig statistieken van dat slachtoffers van misbruik vaker misbruiken, dwz vervallen in het daderschap? Kan ik me namelijk niet voorstellen. Mocht dit alsnog wel het geval zijn is het ook frappant te noemen dat uitgerekend diegene die is misbruikt gaat misbruiken, waarbij ik hetzelfde zou reageren.
Wel een oud onderzoek (1996).quote:http://www.gao.gov/archive/1996/gg96178.pdf
[..]
Therefore, childhood sexual victimization would probably not be sufficient
to explain adult sexual offending. While some studies indicated that sexual
victimization in childhood may increase the risk that victims will become
sexual offenders as adults, other studies found that many other conditions
and experiences might also be associated with an increased risk. For
example, one prospective study we reviewed found that children who
were neglected were even more likely than children who were sexually
abused to commit sex offenses as adults.[..]
Ik vind rust bij de gedachte dat een significant deel van de Israëlische bevolking niet de agressieve en eenzijdige houding van dergelijke kolonisten heeft.quote:Ik zou sowieso niemand representatief willen noemen voor welk groep, ras, geloof of ideologie dan ook. Omdat er altijd wel kan gekeurd worden op goed / slecht, maar dit neemt niet weg dat er wel een groep is waar bepaalde ervaringen het meest bij leven, het beste weten hoe erg / fijn iets kan zijn. Klopt dat de gemiddelde Israelische burger anno 2010 niet de holocaust zal meegemaakt hebben op fysiek niveau, maar als je meeneemt dat de legitimiteit van de staat Israël is gebouwd op een argument van antisemitisme dan ga je toch raar opkijken. Dit ook met Armenië die Azerbeidzjan is binnengevallen btw.
Blijkbaar toch niet.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:03 schreef Insane- het volgende:
[..]
Ik weet wel wat een concentratiekamp is...
Eerlijk gezegd komt het bij mij the conjunctureel over, als we spreken van probably, may en might. Desalniettemin wel interessant natuurlijk.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:07 schreef waht het volgende:
[..]
Bij nader inzien is die relatie niet voldoende bewezen.
[..]
Wel een oud onderzoek (1996).
[..]
Ik vind rust bij de gedachte dat een significant deel van de Israëlische bevolking niet de agressieve en eenzijdige houding van dergelijke kolonisten heeft.
Behalve dat beiden geïsoleerd zijn gaat je vergelijking niet op.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:14 schreef Insane- het volgende:
[..]
Ik heb het over een massavernietigings gebieden niet over concentratiekampen.
Kijk eens binnen het gebied.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Behalve dat beiden geïsoleerd zijn gaat je vergelijking niet op.
Ja want als je zegt dat ze niet vergelijkbaar zijn stel je dat er niets aan de hand is.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:21 schreef Insane- het volgende:
[..]
Kijk eens binnen het gebied.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niks aan de hand daar he?
Hier een recent Zwitsers onderzoek:quote:Op maandag 26 juli 2010 20:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd komt het bij mij the conjunctureel over, als we spreken van probably, may en might. Desalniettemin wel interessant natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is wellicht een te makkelijke aanname. Ik weet niet heel veel van de Israëlische politiek maar ik kan me voorstellen dat door allerlei compromissen die kolonisten toch hun gang kunnen gaan.quote:De kolonisten hebben natuurlijk geen poot om op te staan wanneer de door jou genoemde deel zich tegen hen keert.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
quote:Op maandag 26 juli 2010 20:23 schreef waht het volgende:
[..]
Hier een recent Zwitsers onderzoek:Zal ik je versieren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Dat is wellicht een te makkelijke aanname. Ik weet niet heel veel van de Israëlische politiek maar ik kan me voorstellen dat door allerlei compromissen die kolonisten toch hun gang kunnen gaan.
![]()
quote:Op maandag 26 juli 2010 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Is er al iemand voor antisemiet uitgemaakt?
Ze zijn samengevoegd.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:48 schreef FoolWithMokey het volgende:
HUH wat is gebeurd, deze topic had toch een andere naam?
Heb jij je ooit afgevraagd, als je post, ben ik hier objectief/subjectief of probeer ik iemand gewoon te trollen.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:32 schreef moussie het volgende:
[..]
* moussie zou er bijna popcorn bij pakken
Trigger noch iemand anders verwijst naar WO2 of de holocaust, waar haal jij die associatie vandaan? Is je kennis van de geschiedenis zo beperkt dat je niet weet dat zo'n behandeling zich niet beperkt heeft tot die periode? Ik herinner aan de kruisridders, de ghettos (niet die in Polen maar in Italië) ..
Ja, jij,quote:Op maandag 26 juli 2010 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Is er al iemand voor antisemiet uitgemaakt?
Een vergelijking die nergens op slaat, opnieuw niet, de reden waarom is al eerder uitgelegd, het neigt een beetje naar onkunde en vooroordelen, ik vraag me af waarom je dat doet, jij als mod zou beter moeten weten. Zie je hierboven de vergelijking, vind je het absurd, moet je je eigen opmerking eens teruglezen.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:20 schreef Triggershot het volgende:
Dat het uitgerekend de Israelische kolonisten van joods komaf moeten zijn die mensen uit huizen plaatsen, bezittingen afpakken etc. Je zou toch wel denken dat ze dit niet eens overwegen in relatie tot wat hun is overkomen en aangedaan.
Nogmaals, wijs de vergelijking aan, opnieuw doe je het en het blijft absurd.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je toevallig statistieken van dat slachtoffers van misbruik vaker misbruiken, dwz vervallen in het daderschap? Kan ik me namelijk niet voorstellen. Mocht dit alsnog wel het geval zijn is het ook frappant te noemen dat uitgerekend diegene die is misbruikt gaat misbruiken, waarbij ik hetzelfde zou reageren.
[..]
Ik zou sowieso niemand representatief willen noemen voor welk groep, ras, geloof of ideologie dan ook. Omdat er altijd wel kan gekeurd worden op goed / slecht, maar dit neemt niet weg dat er wel een groep is waar bepaalde ervaringen het meest bij leven, het beste weten hoe erg / fijn iets kan zijn. Klopt dat de gemiddelde Israelische burger anno 2010 niet de holocaust zal meegemaakt hebben op fysiek niveau, maar als je meeneemt dat de legitimiteit van de staat Israël is gebouwd op een argument van antisemitisme dan ga je toch raar opkijken. Dit ook met Armenië die Azerbeidzjan is binnengevallen btw.
Zucht en nu iets serieus graag of geef gewoon toe dat het niet waar is.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:51 schreef Insane- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Twee massavernietigings gebieden genaamd Gaza en West Bank.
Ja, er is altijd een radicale groep bij welk volk dan ook, maar waarom zou je dan net Israel daarop pakken.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd komt het bij mij the conjunctureel over, als we spreken van probably, may en might. Desalniettemin wel interessant natuurlijk.
De kolonisten hebben natuurlijk geen poot om op te staan wanneer de door jou genoemde deel zich tegen hen keert.
Het was inderdaad een absurde opmerking zeker omdat deze poster er niet tegen kan dat hij zo over het algemeen hier wordt gezien. Hopelijk leert hij nog eens van zijn fouten.quote:
Lol, als er iemand als een stier op een rode lap zit te reageren en dan meer op wat die denkt dat er staat ipv op wat er echt staat, tja, dan probeer ik die iemand te trollen ja .. temeer als die zulke oliedomme vragen stelt als 'ben ik hier objectief/subjectief.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Heb jij je ooit afgevraagd, als je post, ben ik hier objectief/subjectief of probeer ik iemand gewoon te trollen.
Bemoei je aub met je eigen zaken als je er niets mee te maken hebt.
Triest hoor ben wel iets meer inhoudelijkheid van je gewend ook jij weet hoe absurd zijn reacties zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |