abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84501500
quote:
Joodse kolonisten zijn maandag in een dorp in het noordelijk deel van de Westoever slaags geraakt met Palestijnen. Bij de confrontatie, die werd geïnitieerd door de kolonisten, vielen tien gewonden. Dit heeft woordvoerder Micky Rosenfeld van de Israëlische politie bekendgemaakt.

Van de vier kolonisten die gewond raakten is een er ernstig aan toe. Ook vijf Palestijnen zijn met verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht. De tiende gewonde is een fotograaf van het persbureau AP.

Vermoedelijk wilden de kolonisten op de Palestiijnse dorpelingen hun woede koelen over het feit dat de Israëlische autoriteiten hun illegale behuizingen zojuist hadden neergehaald. Het gebeurt vaker dat kolonisten wier illegale buitenposten worden weggehaald op deze manier wraak nemen op Palestijnen en hun eigendommen. Dat gebeurt dan onder het motto 'prijskaartje'.

fok.nl
De Israëlische autoriteiten pakken de illegale behuizingen aan en de Joodse kolonisten nemen weer wraak op onschuldige Palestijnen en hun eigendommen. Gevaarlijk volk dat een struikelblok vormt voor vrede in die regio.
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 13:21:48 #152
137949 Disana
pi_84501700
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:16 schreef Zachte_Kip het volgende:

Gevaarlijk volk dat een struikelblok vormt voor vrede in die regio.
Zolang er niet consequent en zonder uitzondering tegen wordt opgetreden, en kolonies die wel handig uitkomen mogen blijven bestaan, is dit voornamelijk de regering van Israël aan te rekenen.
pi_84502298
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Zolang er niet consequent en zonder uitzondering tegen wordt opgetreden, en kolonies die wel handig uitkomen mogen blijven bestaan, is dit voornamelijk de regering van Israël aan te rekenen.
Von der Dunk heeft er een leuk stukje over geschreven. De joodse fundi's worden steeds krachtiger.

Dwars door het Palestijnse vraagstuk heen - maar er op allerlei manieren ook mee verbon­den - speelt de toenemende invloed van de orthodoxie. Israël dreigt, mede als gevolg van de extreemhoge kinderfokpercentages in ultrareligieuze kring, steeds meer een theocratie te worden, een beetje een joods Iran. Gezien de wederzijdse haat tussen beide landen is dat een fraai staaltje van ironie van de geschiedenis.
http://extra.volkskrant.n(...)derland_niet_voorbij
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 13:43:41 #154
137949 Disana
pi_84502625
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:35 schreef Zachte_Kip het volgende:

[..]

Von der Dunk heeft er een leuk stukje over geschreven. De joodse fundi's worden steeds krachtiger.

Dwars door het Palestijnse vraagstuk heen - maar er op allerlei manieren ook mee verbon­den - speelt de toenemende invloed van de orthodoxie. Israël dreigt, mede als gevolg van de extreemhoge kinderfokpercentages in ultrareligieuze kring, steeds meer een theocratie te worden, een beetje een joods Iran. Gezien de wederzijdse haat tussen beide landen is dat een fraai staaltje van ironie van de geschiedenis.
http://extra.volkskrant.n(...)derland_niet_voorbij
Dat is een heel aardig stukje.
quote:
Die enorme interne kloof tussen seculiere en religieuze joden zal direct de Israëlische politiek gaan domineren en het land verscheuren, zodra het tot een vrede met de buren komt. Israël heeft de oorlog nodig om te vermijden dat zijn inwoners elkaar te lijf gaan - mede daarom maakt het met dat hele zogenaam­de vredes­proces geen haast.
En dit is volgens mij een waar woord. Israël kan niet zonder strijd.
pi_84503455
Dat uitgerekend joden zo moeten doen.
pi_84507026
Een weekendje Leidseplein is toch echt veel ruiger hoor.
pi_84509677
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:05 schreef Triggershot het volgende:
Dat uitgerekend joden zo moeten doen. :{
Want Joden zijn speciale mensen?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:42:41 #158
117098 Hathor
Effe niet
pi_84512356
quote:

[..]

De Israëlische autoriteiten pakken de illegale behuizingen aan en de Joodse kolonisten nemen weer wraak op onschuldige Palestijnen en hun eigendommen. Gevaarlijk volk dat een struikelblok vormt voor vrede in die regio.
Er zijn twee volkeren die beiden een evengroot risico vormen voor vrede in die regio, of heb je weer een gekleurde bril op?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_84512704
quote:

[..]

Ook Joodse kolonisten moeten inbinden, wat met te veel moeite gebeurd, maar om te zeggen dat deze Palestijnen onschuldig waren, daar weet jij niets van, dat is dus maar de vraag, we weten nauwelijks wat er is gebeurd alleen dat er is gevochten, maar de kolonisten moeten ook inbinden,
ook dat is een voorwaarde voor vrede in de regio.
pi_84512724
kolonisten zijn domme idioten
  maandag 26 juli 2010 @ 17:56:18 #161
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_84512822
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:38 schreef waht het volgende:

[..]

Zij hebben nl. hetzelfde meegemaakt, maar dan in de rol van slachtoffer. En zijn het nog niet vergeten, want als het ze uitkomt hoor je ze er nog steeds over. Helaas blijkt het niet uit hun daden. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_84512883
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zij hebben nl. hetzelfde meegemaakt, maar dan in de rol van slachtoffer. En zijn het nog niet vergeten, want als het ze uitkomt hoor je ze er nog steeds over. Helaas blijkt het niet uit hun daden. :{

Wijs me de concentratiekampen en de massavernietiging aan in de Palestijnsen/Israelische gebieden?!

quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:05 schreef Triggershot het volgende:
Dat uitgerekend joden zo moeten doen. :{
Rare uitspraak dan heb je er niets van begrepen?!
pi_84513013
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:38 schreef waht het volgende:

[..]

Mja, normaliter zullen slachtoffers van verkrachters niet anderen verkrachten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 18:03:09 ]
pi_84513794
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar zonder enige onderbouwing is dit een nutteloze opmerking,
van een mod verwacht je toch net iets meer en niet zulke kul.
Nederland is ooit bezet geweest door Nazi-Duitsland, wat doen we nu in Afghanistan,
wat deden we in Irak, net zulke onzin als jij nu uitkraamt, en nogmaals van een mod verwacht ik meer.
pi_84513965
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar zonder enige onderbouwing is dit een nutteloze opmerking,
van een mod verwacht je toch net iets meer en niet zulke kul.
Nederland is ooit bezet geweest door Nazi-Duitsland, wat doen we nu in Afghanistan,
wat deden we in Irak, net zulke onzin als jij nu uitkraamt, en nogmaals van een mod verwacht ik meer.
Het mooie aan verwachten is dat je verwachtingen alleen maar kunnen meevallen. Wat het bezetten van Afghanistan betreft, ook daar ben ik tegen. Met of zonder Nazi Duitsland vergelijkingen. Wel is het zo dat de legitimiteit van de staat Israël is gebouwd rondom de holocaust en antisemitisme in Europa.
pi_84514064
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het mooie aan verwachten is dat je verwachtingen alleen maar kunnen meevallen. Wat het bezetten van Afghanistan betreft, ook daar ben ik tegen. Met of zonder Nazi Duitsland vergelijkingen. Wel is het zo dat de legitimiteit van de staat Israël is gebouwd rondom de holocaust en antisemitisme in Europa.
Rondom ja, niet vanwege,
maar zelfs dan dat is helemaal niet wat je bedoelde met je eerste post.
Ik zie geen Holocaust of vervolgingen mbt de Palestijnen, jij wel, wijs de massavernietiging eens aan, wijs de concentratiekampen aan, daarom is het dus pure kul, maar inderdaad m'n verwachtingen bij jou zullen voortaan minder hooggespannen zijn dan zal ik voortaan minder teleurgesteld zijn.
pi_84514274
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Rondom ja, niet vanwege,
Ja, dat zei ik.

quote:
maar zelfs dan dat is helemaal niet wat je bedoelde met je eerste post.
Ik zie geen Holocaust of vervolgingen mbt de Palestijnen, jij wel, wijs de massavernietiging eens aan, wijs de concentratiekampen aan, daarom is het dus pure kul, maar inderdaad m'n verwachtingen bij jou zullen voortaan minder hooggespannen zijn dan zal ik voortaan minder teleurgesteld zijn.
Ik heb de situatie van de Palestijnen niet met vernietiging en of concentratiekampen vergeleken. Godzijdank hebben ze niet zulke gewoonten in het Oosten. Ik heb het over het mensonterende situatie waar joodse kolonisten voor zorgen door mensen huizen, grond en bezittingen af te nemen. Dat het uitgerekend de joden moeten zijn die zich hier aan schuldig moeten maken, gezien joden ook hebben meegemaakt dat hun bezittingen en huizen zijn afgenomen.

Wanneer ik zeg dat Joden Palestijnen in kampen zetten en in gaskamers, mag je dat kul noemen, wanneer dit niet het geval is, is het nogal kul om te zeggen dat ik dat stel. Maar goed, ik zal dan ook maar mijn verwachtingen van jou bij deze bijstellen.
pi_84514765
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik.
[..]
Ok........

quote:
Ik heb de situatie van de Palestijnen niet met vernietiging en of concentratiekampen vergeleken. Godzijdank hebben ze niet zulke gewoonten in het Oosten. Ik heb het over het mensonterende situatie waar joodse kolonisten voor zorgen door mensen huizen, grond en bezittingen af te nemen. Dat het uitgerekend de joden moeten zijn die zich hier aan schuldig moeten maken, gezien joden ook hebben meegemaakt dat hun bezittingen en huizen zijn afgenomen.
Ten eerste, als je zegt dat je de situatie niet vergelijkt, waarom benoem je het dan wel als zodanig?
Dan moet je dat ook niet doen natuurlijk.
Maar het slaat ten tweede nergens op door het als mensonterende situatie te benoemen.
Je hebt geen geen idee in welke omstandigheden ze leven en op Israelisch grondgebied is dat behoorlijk goed.
Ten derde, niemands huis wordt zomaar afgepakt, nog iets wat nergens op slaat!
Kom eens met iets grondigs en niet met alleen van dat soort uitspraken.
Het zijn nu juist de kolonisten die uit hun huizen worden gezet om het vredesproces te bevorderen.
Ja, er zitten verschrikkelijke kolonisten tussen die uit zijn op geweld en ultra-racistisch zijn bij wijze van spreken, maar zo lang het geen staatspolitiek is (wat het ook absoluut niet is zeker omdat de Palestijnse rechten worden gewaarborgd en gerespecteerd tegen dit soort mensen) kan je absoluut geen vergelijking maken. Je kan sowieso niet de vergelijking maken omdat het twee unieke situaties zijn.
Ja er zijn veel gebieden in oorlogen ingenomen, niet zo maar gebieden, maar strategisch gewonnen gebieden, en daarvan hebben de kolonisten geprofiteerd. Maar het is van de staat Israel niet de bedoeling geweest om alle Palestijnen te verdrijven (wat een behoorlijk slecht resultaat levert over meer dan 60 jaar oorlog gezien) en er alleen Joodse gebieden van te maken. De ontruimingen spreken opnieuw voor zich.

quote:
Wanneer ik zeg dat Joden Palestijnen in kampen zetten en in gaskamers, mag je dat kul noemen, wanneer dit niet het geval is, is het nogal kul om te zeggen dat ik dat stel. Maar goed, ik zal dan ook maar mijn verwachtingen van jou bij deze bijstellen.
Anders zie ik totaal geen reden waarom je het met WOII zou moeten vergelijken.
Kom op zeg, waarom zeg je dan niet dat Christelijk Amerika niets geleerd heeft van Christelijke vervolgingen in andere landen. Of dat de moslims in landen waar minderheden en meerderheden worden vervolgd niets hebben geleerd van de kruistochten. Kom op zeg zo slim ben je toch hopelijk nog wel.
pi_84514846
Misschien is het een idee om alleen te reageren op datgene wat er gezegd wordt, niet je eigen associaties te koppelen aan mijn woorden waardoor je als gevolg woorden in mijn mond legt, waar ik me tegenover zou moeten verdedigen.
pi_84515151
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:57 schreef Triggershot het volgende:
Misschien is het een idee om alleen te reageren op datgene wat er gezegd wordt, niet je eigen associaties te koppelen aan mijn woorden waardoor je als gevolg woorden in mijn mond legt, waar ik me tegenover zou moeten verdedigen.
Je kan ook gewoon zeggen dat je je niet kan verdedigen.
Ik heb gewoon bijna letterlijk gereageerd op wat je stelde.
Je weet dat je vergelijking kant noch wal raakte.
Je zou eervol zijn dat toe te geven, maar schijnbaar kan je dat niet, jammer en treurig.
pi_84515583
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon zeggen dat je je niet kan verdedigen.
Ik kan me inderdaad niet verdedigen tegen dingen die ik niet heb gezegd.

quote:
Ik heb gewoon bijna letterlijk gereageerd op wat je stelde.
Op wat je dacht dat ik stelde. Voorbeelden als concentratiekampen en vernietiging integreren als reactie op mijn post is laat staan letterlijk reageren op wat ik stel. Meer reageren op je eigen interpretatie van waar afstand van is genomen.
quote:
Je weet dat je vergelijking kant noch wal raakte.
Jawel hoor, daar op het punt waar joden hebben meegemaakt dat ze zijn verbannen, vervolgd, uit hun huizen zijn gezegd is vergelijkbaar met wat de joodse kolonisten vandaag de dag doen. Dat er wordt vergeleken met a: dingen die niet door mij zijn gezegd. B: Geen sprake van is raakt idd noch kant noch wal.
quote:
Je zou eervol zijn dat toe te geven, maar schijnbaar kan je dat niet, jammer en treurig.
Ik discussieer niet voor de eer, nooit bij me opgekomen ook, maar verder ben je wel in staat om één post waar er niet op de persoon wordt gereageerd te plaatsen?
pi_84515911
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik kan me inderdaad niet verdedigen tegen dingen die ik niet heb gezegd.

Op wat je dacht dat ik stelde. Voorbeelden als concentratiekampen en vernietiging integreren als reactie op mijn post is laat staan letterlijk reageren op wat ik stel. Meer reageren op je eigen interpretatie van waar afstand van is genomen.
[..]

Jawel hoor, daar op het punt waar joden hebben meegemaakt dat ze zijn verbannen, vervolgd, uit hun huizen zijn gezegd is vergelijkbaar met wat de joodse kolonisten vandaag de dag doen. Dat er wordt vergeleken met a: dingen die niet door mij zijn gezegd. B: Geen sprake van is raakt idd noch kant noch wal.

Ik discussieer niet voor de eer, nooit bij me opgekomen ook, maar verder ben je wel in staat om één post waar er niet op de persoon wordt gereageerd te plaatsen?
Opnieuw in stukje drie maak je de vergelijking met WOII en de Holocaust.
Dus jij vindt het dan ook nog echt raar dat men dan denkt aan punten gerelateerd aan de bovenstaande stukjes. Nergens ben je expliciet behalve als mensen je er uitdrukkelijk naar vragen.
Sterker nog, je weet dat je vergelijking nergens op slaat want het is niet waar, waarom niet waar dat heb ik je hierboven in de post al uitgelegd ivm vervolgingen en uitzettingen. Maar daar reageer je niet op, waarom, omdat je daar niet toe in staat bent.
Daarom is het gewoon zwak dat je dat niet durft toe te geven dat is zelfs uitzonderlijk zwak.
Het is een absurde vergelijking die nergens op slaat, waarom, opnieuw kan je dat lezen hierboven waar je dan niet op reageert. Ik reageer niet op de persoon Triggershot, ik reageer op je uitzonderlijk zwakke manier van redeneren.
pi_84516033
Dat het uitgerekend de Israelische kolonisten van joods komaf moeten zijn die mensen uit huizen plaatsen, bezittingen afpakken etc. Je zou toch wel denken dat ze dit niet eens overwegen in relatie tot wat hun is overkomen en aangedaan.
pi_84516567
Is er al iemand voor antisemiet uitgemaakt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84516582
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Opnieuw in stukje drie maak je de vergelijking met WOII en de Holocaust.

* moussie zou er bijna popcorn bij pakken

Trigger noch iemand anders verwijst naar WO2 of de holocaust, waar haal jij die associatie vandaan? Is je kennis van de geschiedenis zo beperkt dat je niet weet dat zo'n behandeling zich niet beperkt heeft tot die periode? Ik herinner aan de kruisridders, de ghettos (niet die in Polen maar in Italië) ..
pleased to meet you
pi_84516599
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Interessante reactie. Ten eerste omdat slachtoffers van verkrachting (doorgaans vrouwen) veel minder geneigd zijn tot verkrachten, en dat dus niet te maken heeft met het feit dat ze slachtoffer zijn. Ten tweede omdat er wel degelijk een relatie tussen slachtoffer en dader zijn van een soortgelijke misdaad bestaat, namelijk kindermisbruik (slachtoffers van kindermisbruik misbruiken vaker).

Ten derde omdat ik betwijfel of de kolonisten die slaags zijn geraakt met Palestijnen de holocaust daadwerkelijk hebben meegemaakt, in welk geval ze dus helemaal geen slachtoffer zijn geweest. Ten vierde omdat deze kolonisten waarschijnlijk geen representatieve groep zijn van alle Joden, laat staan de Joden die de holocaust hebben meegemaakt.
pi_84516723
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Lees de tweede paragraaf van mijn reactie hierboven.

Daar wil ik aan toevoegen dat je die rol van slachtoffer net zo gemakkelijk kunt gebruiken als argument om het volledige gebied van Israël aan de Joden te 'geven'. "Joden hebben een eigen land nodig om zich te kunnen beschermen" en zulks.
pi_84516942
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:33 schreef waht het volgende:

[..]

Interessante reactie. Ten eerste omdat slachtoffers van verkrachting (doorgaans vrouwen) veel minder geneigd zijn tot verkrachten, en dat dus niet te maken heeft met het feit dat ze slachtoffer zijn. Ten tweede omdat er wel degelijk een relatie tussen slachtoffer en dader zijn van een soortgelijke misdaad bestaat, namelijk kindermisbruik (slachtoffers van kindermisbruik misbruiken vaker).
Heb je toevallig statistieken van dat slachtoffers van misbruik vaker misbruiken, dwz vervallen in het daderschap? Kan ik me namelijk niet voorstellen. Mocht dit alsnog wel het geval zijn is het ook frappant te noemen dat uitgerekend diegene die is misbruikt gaat misbruiken, waarbij ik hetzelfde zou reageren.

quote:
Ten derde omdat ik betwijfel of de kolonisten die slaags zijn geraakt met Palestijnen de holocaust daadwerkelijk hebben meegemaakt, in welk geval ze dus helemaal geen slachtoffer zijn geweest. Ten vierde omdat deze kolonisten waarschijnlijk geen representatieve groep zijn van alle Joden, laat staan de Joden die de holocaust hebben meegemaakt.
Ik zou sowieso niemand representatief willen noemen voor welk groep, ras, geloof of ideologie dan ook. Omdat er altijd wel kan gekeurd worden op goed / slecht, maar dit neemt niet weg dat er wel een groep is waar bepaalde ervaringen het meest bij leven, het beste weten hoe erg / fijn iets kan zijn. Klopt dat de gemiddelde Israelische burger anno 2010 niet de holocaust zal meegemaakt hebben op fysiek niveau, maar als je meeneemt dat de legitimiteit van de staat Israël is gebouwd op een argument van antisemitisme dan ga je toch raar opkijken. Dit ook met Armenië die Azerbeidzjan is binnengevallen btw.
pi_84517324
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:58 schreef DeParo het volgende:
Wijs me de concentratiekampen en de massavernietiging aan in de Palestijnsen/Israelische gebieden?!

Twee massavernietigings gebieden genaamd Gaza en West Bank.
pi_84517368
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:51 schreef Insane- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
http://www.google.nl/imag(...)og&sa=N&hl=nl&tab=wi
pi_84517773
quote:
Ik weet wel wat een concentratiekamp is...
pi_84517939
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:41 schreef Triggershot het volgende:
Heb je toevallig statistieken van dat slachtoffers van misbruik vaker misbruiken, dwz vervallen in het daderschap? Kan ik me namelijk niet voorstellen. Mocht dit alsnog wel het geval zijn is het ook frappant te noemen dat uitgerekend diegene die is misbruikt gaat misbruiken, waarbij ik hetzelfde zou reageren.
Bij nader inzien is die relatie niet voldoende bewezen.
quote:
http://www.gao.gov/archive/1996/gg96178.pdf
[..]
Therefore, childhood sexual victimization would probably not be sufficient
to explain adult sexual offending. While some studies indicated that sexual
victimization in childhood may increase the risk that victims will become
sexual offenders as adults, other studies found that many other conditions
and experiences might also be associated with an increased risk. For
example, one prospective study we reviewed found that children who
were neglected were even more likely than children who were sexually
abused to commit sex offenses as adults.[..]
Wel een oud onderzoek (1996).
quote:
Ik zou sowieso niemand representatief willen noemen voor welk groep, ras, geloof of ideologie dan ook. Omdat er altijd wel kan gekeurd worden op goed / slecht, maar dit neemt niet weg dat er wel een groep is waar bepaalde ervaringen het meest bij leven, het beste weten hoe erg / fijn iets kan zijn. Klopt dat de gemiddelde Israelische burger anno 2010 niet de holocaust zal meegemaakt hebben op fysiek niveau, maar als je meeneemt dat de legitimiteit van de staat Israël is gebouwd op een argument van antisemitisme dan ga je toch raar opkijken. Dit ook met Armenië die Azerbeidzjan is binnengevallen btw.
Ik vind rust bij de gedachte dat een significant deel van de Israëlische bevolking niet de agressieve en eenzijdige houding van dergelijke kolonisten heeft.
pi_84518013
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:03 schreef Insane- het volgende:

[..]

Ik weet wel wat een concentratiekamp is...
Blijkbaar toch niet.
pi_84518100
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:07 schreef waht het volgende:

[..]

Bij nader inzien is die relatie niet voldoende bewezen.
[..]

Wel een oud onderzoek (1996).
[..]

Ik vind rust bij de gedachte dat een significant deel van de Israëlische bevolking niet de agressieve en eenzijdige houding van dergelijke kolonisten heeft.
Eerlijk gezegd komt het bij mij the conjunctureel over, als we spreken van probably, may en might. Desalniettemin wel interessant natuurlijk.

De kolonisten hebben natuurlijk geen poot om op te staan wanneer de door jou genoemde deel zich tegen hen keert.
pi_84518202
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Blijkbaar toch niet.
Ik heb het over een massavernietigings gebieden niet over concentratiekampen. :*
pi_84518221
*hier ging wat fout..
pi_84518235
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:14 schreef Insane- het volgende:

[..]

Ik heb het over een massavernietigings gebieden niet over concentratiekampen. :*
Behalve dat beiden geïsoleerd zijn gaat je vergelijking niet op.
pi_84518523
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Behalve dat beiden geïsoleerd zijn gaat je vergelijking niet op.
Kijk eens binnen het gebied.

Niks aan de hand daar he? :'(
pi_84518595
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:21 schreef Insane- het volgende:

[..]

Kijk eens binnen het gebied.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niks aan de hand daar he? :'(
Ja want als je zegt dat ze niet vergelijkbaar zijn stel je dat er niets aan de hand is.
pi_84518656
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd komt het bij mij the conjunctureel over, als we spreken van probably, may en might. Desalniettemin wel interessant natuurlijk.
Hier een recent Zwitsers onderzoek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
De kolonisten hebben natuurlijk geen poot om op te staan wanneer de door jou genoemde deel zich tegen hen keert.
Dat is wellicht een te makkelijke aanname. Ik weet niet heel veel van de Israëlische politiek maar ik kan me voorstellen dat door allerlei compromissen die kolonisten toch hun gang kunnen gaan.
pi_84518806
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:23 schreef waht het volgende:

[..]

Hier een recent Zwitsers onderzoek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Dat is wellicht een te makkelijke aanname. Ik weet niet heel veel van de Israëlische politiek maar ik kan me voorstellen dat door allerlei compromissen die kolonisten toch hun gang kunnen gaan.
Zal ik je versieren? :9
  maandag 26 juli 2010 @ 20:47:31 #192
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_84519911
Wat is dit nou weer voor nieuws? een vechtpartij waarbij 10 mensen betrokken waren? dat gebeurd dagelijks in een dorpje genaamd amsterdam.
Sisco Certified
  maandag 26 juli 2010 @ 21:36:02 #193
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_84522507
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
_O-
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  maandag 26 juli 2010 @ 21:48:05 #194
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_84523082
HUH wat is gebeurd, deze topic had toch een andere naam?
Sisco Certified
pi_84525215
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:48 schreef FoolWithMokey het volgende:
HUH wat is gebeurd, deze topic had toch een andere naam?
Ze zijn samengevoegd.
pi_84562796
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:32 schreef moussie het volgende:

[..]

* moussie zou er bijna popcorn bij pakken

Trigger noch iemand anders verwijst naar WO2 of de holocaust, waar haal jij die associatie vandaan? Is je kennis van de geschiedenis zo beperkt dat je niet weet dat zo'n behandeling zich niet beperkt heeft tot die periode? Ik herinner aan de kruisridders, de ghettos (niet die in Polen maar in Italië) ..
Heb jij je ooit afgevraagd, als je post, ben ik hier objectief/subjectief of probeer ik iemand gewoon te trollen.
Bemoei je aub met je eigen zaken als je er niets mee te maken hebt.
Triest hoor ben wel iets meer inhoudelijkheid van je gewend ook jij weet hoe absurd zijn reacties zijn.

quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, jij,
opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw heel triest weer.

quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:20 schreef Triggershot het volgende:
Dat het uitgerekend de Israelische kolonisten van joods komaf moeten zijn die mensen uit huizen plaatsen, bezittingen afpakken etc. Je zou toch wel denken dat ze dit niet eens overwegen in relatie tot wat hun is overkomen en aangedaan.
Een vergelijking die nergens op slaat, opnieuw niet, de reden waarom is al eerder uitgelegd, het neigt een beetje naar onkunde en vooroordelen, ik vraag me af waarom je dat doet, jij als mod zou beter moeten weten. Zie je hierboven de vergelijking, vind je het absurd, moet je je eigen opmerking eens teruglezen.
pi_84563173
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals, wijs de vergelijking aan, opnieuw doe je het en het blijft absurd.
Je maakt telkens de vergelijking met anti-semitisme en de holocaust.
Dan stap je er snel vanaf, als je zegt van niet maak je jezelf alleen nog maar absurder want verder is er niets om specifiek het Joodse volk mee te vergelijken. Bovendien is van jouw punten ook geen sprake hier.

quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:51 schreef Insane- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zucht en nu iets serieus graag of geef gewoon toe dat het niet waar is.
Maak jezelf toch niet belachelijk door maar aan zulke belachelijke punten te blijven vasthouden.

quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, er is altijd een radicale groep bij welk volk dan ook, maar waarom zou je dan net Israel daarop pakken.
Feitelijk bekritiseer je Israel dus omdat ze 'te normaal' zijn in je ogen. Een significant deel identificeert zich niet met jouw rare vergelijkingen en maken de dienst uit. Maar jij leest alleen de rare artikeltjes van Hakim en aanhang, net of Nederland alleen uit bepaalde radicale groepen bestaat die ook wel eens in het nieuws komen.

quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:36 schreef Killaht het volgende:

[..]

_O-
Het was inderdaad een absurde opmerking zeker omdat deze poster er niet tegen kan dat hij zo over het algemeen hier wordt gezien. Hopelijk leert hij nog eens van zijn fouten.
pi_84565732
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Heb jij je ooit afgevraagd, als je post, ben ik hier objectief/subjectief of probeer ik iemand gewoon te trollen.
Bemoei je aub met je eigen zaken als je er niets mee te maken hebt.
Triest hoor ben wel iets meer inhoudelijkheid van je gewend ook jij weet hoe absurd zijn reacties zijn.
Lol, als er iemand als een stier op een rode lap zit te reageren en dan meer op wat die denkt dat er staat ipv op wat er echt staat, tja, dan probeer ik die iemand te trollen ja .. temeer als die zulke oliedomme vragen stelt als 'ben ik hier objectief/subjectief.

Ik verkondig hier mijn mening, natuurlijk ben ik subjectief, en verder maak ik zelf wel uit waarmee ik me wel of niet bemoei. Over wat ik van jou gewend bent, tja, daar laat ik me maar niet over uit, maar na die vraag van te net, aangaande objectiviteit/subjectiviteit, vraag ik me nu verbaasd af of jij denkt dat je hier een objectief standpunt inneemt.
En Triggers reacties absurd? Bedoel je nou de reactie die er echt staat? Wat is er absurd aan te denken/verwachten dat iemand die het zelf ervaren heeft, generaties lang, zich niet aan hetzelfde schuldig zal maken?

Op zich lijkt mij dat trouwens best een interessante vraag. Dat het op persoonlijk niveau gebeurt, het recreëren van een situatie waarin jij weet hoe je moet reageren, is bekend .. kinderen die in hun jeugd geslagen werden worden verhoudingsgewijs vaker mishandelende of mishandelde op volwassen leeftijd. Maar zou dat ook tellen voor hele volkeren?
pleased to meet you
pi_84569615
Ik overdreef (lees: trollde) trouwens van het massavernietigingsgebied gebeuren voor degene die het niet doorhad.
pi_84569737
:7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')