Nou volgens mij gaat het al heeel lang goed zonder dat..quote:
Nee, die staat er (bij mij) alleen voor mijn rekeningnummer.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:16 schreef Yoewie het volgende:
Hoezo wordt niet opgeslagen?
Er staat een vinkje onderaan waarmee je het kunt laten opslaan.
Alleen bij rekeningnummer flipquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:16 schreef Yoewie het volgende:
Hoezo wordt niet opgeslagen?
Er staat een vinkje onderaan waarmee je het kunt laten opslaan.
Vertel eens precies wat je moet invoeren dan?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:14 schreef delano.888 het volgende:
Wou ik dus net bij rabo internetbankieren inloggen, moet ik ineens ook mijn pasnummer invullen, nouja dat is nog niet zo erg, maar die word niet opgeslagen, dus nu kan ik voortaan niet meer elke keer makkelijk inloggen omdat ik eerst dat nutteloze pasnummer in moet vullen, echt irritant als je er vaak gebruik van maakt..
Klacht: pasnummer in moeten voeren bij rabo internetbankieren
https://bankieren.rabobank.nl/klantenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Vertel eens precies wat je moet invoeren dan?
volgens mij 8 cijfertjes, uit mijn blote koppiequote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Vertel eens precies wat je moet invoeren dan?
Waarom kon het dan jaren lang zonder...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:19 schreef Klonk het volgende:
en de rest is voor je eigen veiligheid, maar goed dat is natuurlijk moeilijk te snappen
Oh ja, welke cijfertjes dan?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:19 schreef Klonk het volgende:
[..]
volgens mij 8 cijfertjes, uit mijn blote koppie
Als je hem vaak genoeg hebt ingevoerd, ken je hem wel uit je hoofd.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:14 schreef delano.888 het volgende:
Wou ik dus net bij rabo internetbankieren inloggen, moet ik ineens ook mijn pasnummer invullen, nouja dat is nog niet zo erg, maar die word niet opgeslagen, dus nu kan ik voortaan niet meer elke keer makkelijk inloggen omdat ik eerst dat nutteloze pasnummer in moet vullen, echt irritant als je er vaak gebruik van maakt..
Klacht: pasnummer in moeten voeren bij rabo internetbankieren
waar heb je het over, rabo internetbankieren is al jaren zo, wees blij dat het zo isquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Waarom kon het dan jaren lang zonder...
Mensen moeten toch echt mijn pas hebben om te kunnen inloggen (immers met pas en random reader log je in), daar staat het pasnummer op. Dus dit maakt het niet bepaald moeilijk, mocht iemand mijn pas hebben, om in te loggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:19 schreef Klonk het volgende:
en de rest is voor je eigen veiligheid, maar goed dat is natuurlijk moeilijk te snappen
Extra beveiliging. Je pasnummer staat nl niet op de chip dus skimmers kunnen daar niet zo makkelijk aan komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Waarom kon het dan jaren lang zonder...
dat verschilt per keer, dat is nou juist het veilige aan het systeem maar dat lijkt Einstein niet te snappenquote:
Nee, pasnummer is tot op heden nooit nodig geweest.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
waar heb je het over, rabo internetbankieren is al jaren zo, wees blij dat het zo is![]()
mischien moet je gewoon je geld rechtstreeks naar Nigeria of zo sturen
en je pincodequote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:21 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Mensen moeten toch echt mijn pas hebben om te kunnen inloggen (immers met pas en random reader log je in), daar staat het pasnummer op. Dus dit maakt het niet bepaald moeilijk, mocht iemand mijn pas hebben, om in te loggen.
Weet ik ook, maar het gaat sneller als het al ingevuld is, net als het rekeningnummer, maar je kan het pasnummer niet opslaan...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:20 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
Als je hem vaak genoeg hebt ingevoerd, ken je hem wel uit je hoofd.
Heb ik ook met me sofi-nummer, en zelfs met me paspoort document nummerMaar dat is alleen omdat daar een soort volgorde in zit xD
Dat dusquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:21 schreef Deetch het volgende:
[..]
Extra beveiliging. Je pasnummer staat nl niet op de chip dus skimmers kunnen daar niet zo makkelijk aan komen.
Maar als ie de nummertjes even post en de website erbij, dan probeer ik het even voor hem. Aardig toch?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat verschilt per keer, dat is nou juist het veilige aan het systeem maar dat lijkt Einstein niet te snappen
verrek, dat is idd nieuw jaquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:21 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee, pasnummer is tot op heden nooit nodig geweest.
Je hebt de pincode erbij nodig voor de ramdom reader, maar dat was al zo.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:21 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Mensen moeten toch echt mijn pas hebben om te kunnen inloggen (immers met pas en random reader log je in), daar staat het pasnummer op. Dus dit maakt het niet bepaald moeilijk, mocht iemand mijn pas hebben, om in te loggen.
No shit, Sherlock. Leg jij me even uit hoe ik inlog.quote:
Die klinkt wel aannemelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:21 schreef Deetch het volgende:
[..]
Extra beveiliging. Je pasnummer staat nl niet op de chip dus skimmers kunnen daar niet zo makkelijk aan komen.
Ah, ik zie dat je ontwaakt bent.quote:
Het begint oud te worden, nu al.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar als ie de nummertjes even post en de website erbij, dan probeer ik het even voor hem. Aardig toch?
mischien ben ik al iets te lang wakker, enzoquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat je ontwaakt bent.
Maar ik heb altijd al de pas in de Random Reader als ik op de pagina terecht kom. Dan moet ik die er weer uit halen om mijn pasnummer te kunnen zien, anders kan ik niet inloggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:25 schreef Klonk het volgende:
[..]
mischien ben ik al iets te lang wakker, enzo![]()
maar neemt niet weg dat een non klacht is, die paar cijfertjes extra, mwoah, geen probleem, gewoon je betalingen verzamelen, kwestie van logisch nadenken
het gaat niet om het lange rekeningnummer, het gaat om een paar extra cijfertjes, 4 volgens mijquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:26 schreef Stigmator het volgende:
ouwe, ik typ mijn rekeningnummer uit mijn hoofd binnen 1 seconde
Volgens mij gaat het TS niet zozeer om het feit dat die 4 extra cijfertjes ingevuld moeten worden, maar om het feit dat je op je eigen computer niet kunt aangeven dat die 4 extra cijfertjes ook onthouden moeten worden, net als het banknummer onthouden kan worden door de computer.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:34 schreef Spike1506 het volgende:
Ze hebben dit al enige tijd geleden aangegeven als je inlogde bij internetbankieren dus zo "opeens" is het niet.
Verder is het gewoon veiliger, liever 4 extra cijfertjes invullen dan een lege rekening en dat je kunt zwaaien naar je geld.
Misschien moet ik me toch eens aanleren die mededelingen te lezen. Meestal gaat het slechts over werkzaamheden aan de website op tijden dat ik toch niet wil bankieren, dus doorgaans sla ik ze over.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:34 schreef Spike1506 het volgende:
Ze hebben dit al enige tijd geleden aangegeven als je inlogde bij internetbankieren dus zo "opeens" is het niet.
Wat is er niet veilig aan een systeem, waarbij een onmisbare en een niet te achterhalen code (na enige tijd ben je te laat met invullen, dus je hebt niet genoeg tijd hem te kraken o.i.d.), die dan naar jouw 06-nummer wordt gestuurd? Voor het veranderen van dit nummer heb je of je oude nummer nodig of je moet naar de bank, dacht ik. En het is zo simpel.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:47 schreef Leandra het volgende:
Het gaat nu niet om makkelijk maar om veilig..... en hier wordt zowel het ING als het Rabosysteem gebruikt, en het Rabosysteem is voor mijn gevoel een stuk veiliger.
Je bent alleen wel afhankelijk van je telecomprovider. Nu is dat doorgaans geen probleem, maar er zal maar een storing zijn, dan kun je dus geen betalingen verrichten.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:54 schreef DuTank het volgende:
[..]
Wat is er niet veilig aan een systeem, waarbij een onmisbare en een niet te achterhalen code (na enige tijd ben je te laat met invullen, dus je hebt niet genoeg tijd hem te kraken o.i.d.), die dan naar jouw 06-nummer wordt gestuurd? Voor het veranderen van dit nummer heb je of je oude nummer nodig of je moet naar de bank, dacht ik. En het is zo simpel.
Toevallig nooit last van gehad. Maar meestal is het niet nodig om meteen te betalen. Als je iets via internet wil kopen, via iDeal dus, laat je je bestelling lekker staan en doe je het toch de volgende dag of wanneer hij het weer doet?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je bent alleen wel afhankelijk van je telecomprovider. Nu is dat doorgaans geen probleem, maar er zal maar een storing zijn, dan kun je dus geen betalingen verrichten.
Het is ook allemaal niet verschrikkelijk, maar vind het toch wel fijn dat ik niet van mijn telefoon (provider) afhankelijk ben. Ik vind de Random Reader wel een fijne methode.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:00 schreef DuTank het volgende:
[..]
Toevallig nooit last van gehad. Maar meestal is het niet nodig om meteen te betalen. Als je iets via internet wil kopen, via iDeal dus, laat je je bestelling lekker staan en doe je het toch de volgende dag of wanneer hij het weer doet?
Ja, heel waarschijnlijk, ze voegen namelijk om de haverklap extra velden toe.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:57 schreef Palomar het volgende:
Ik vind dit toch best irritant worden. Dat met die codes invoeren is al erg omslachtig. Nog een veldje erbij lijkt een kleine moeite, maar morgen voegen ze voor extra veiligheid ook nog een veld met je postcode toe en overmorgen ander veld met de naam van je huisdier. Om het nóg veiliger te maken
ja wacht maar...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, heel waarschijnlijk, ze voegen namelijk om de haverklap extra velden toe.
Oh nee, wacht, dit is voor het eerst sinds ik Rabo Internetbankieren gebruik dat ze een dergelijke verandering doorvoeren.
Zal ik doen.quote:
Dus niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Klinkt als een zinloze toevoeging, omdat je de pas sowieso nodig hebt om de RandomReader te kunnen gebruiken.
gewoon kwestie van tijd totdat de skimmers daar ook iets op hebben gevonden. Als ze al pinautomaten onzichtbaar kunnen modificeren zodat de pas gekopieerd wordt dan is het niet heel erg moeilijk om ook nog een cameraatje te monteren dat een foto maakt van de pas zelf...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:33 schreef CyberTijn het volgende:
[..]
Dus niet.
Als je geskimmed bent hebben skimmers:
1. de informatie van je pas, die wordt kinderlijk eenvoudig op een blanco pas geprogrammeerd
2. de pincode
Doe daar nog een random readertje bij en ze zijn zo binnen op internet bankieren.
Wat hebben skimmers niet? Het pasnummer!
Kortom, jouw centjes zijn nu veiliger, en skimmers worden gewtfpwned omdat ze nu ook je pasnummer af moeten kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |