ik heb inderdaad even moeten bijlezen
@orea jullie zijn ook lang bezig geweest, heftig hoor. Ik vind het knap hoor. En zeker als het zo'n aanslag op je lijf is, lijkt mij die rust tussen de pogingen wel fijn ja. Die keerzijde is ook moeilijk, dat zie ik hier in mijn omgeving, de meeste vrienden van ons en van mijn leeftijd hebben al 1 of 2 kinderen of nummer 3 is opkomt en zijn klaar. Ik moet nog beginnen en dat is best confronterend en vaak heel pijnlijk
@winterstorm doe maar lekker rustig aan vandaag
@ahava, ik vind dat een goed uitgaanspunt: Ik wil wel zwanger worden maar niet ten koste van mezelf of je relatie. Daar heb je ook niks aan als het ten koste gaat van jezelf en/of relatie. Je wilt niet een zwangerschap in en dan instorten omdat het zoveel heeft gevergd van of dat je de zwangerschap alleen moet meemaken omdat je partner het niet meer trok.
@mijsje er is al zoveel gezegd en ik sluit me daar helemaal bij aan, ik wens je heel veel kracht en sterkte toe, en luister naar je gevoel en lichaam.
Voor de rest van de meiden ook een dikke

jullie zijn allemaal zo lief en begaand met elkaar..
@ahava je vroeg hoe het met mij ging, de afgelopen week is een heftige week geweest met veel emoties. Gisteren zijn we bij de gyn geweest, en de uitslag is heel duidelijk endometriose. Dit betekent voor ons dat spontaan zwanger worden niet gaat lukken die kans is ontzettend klein en we hulp nodig gaan hebben. Er moeten nog wat onderzoeken gedaan worden want ze konden nu niet bepalen of de endometriose ook in mijn eileiders zit, daarvoor moet ik nog onderzoeken krijgen. Maar dit word verschoven naar eind mei. We gaan in mei trouwen en de gyn had zoiets van zou zonde zijn als de bruiloft overschaduwd zou worden door onderzoeken en klachten van de endometriose. Heb hier eigelijk al langer last van zonder dat ik het wist, vooral de laatste maanden als ik ongesteld werd kroop ik tegen de muur op van de buikpijn en zakte het ook niet weg als ik pijnmedicatie innam. Dus daarvoor heb ik nu de tip gekregen en advies om de pil te slikken zonder een stopweek erin. Dit zorgt ook dat mijn baarmoeder geen slijmvlies gaat aanmaken en dit op plekken gaat zitten waar het niet hoort en het geeft mijn baarmoeder en eierstokken de kans om rustig te worden.
Het is allemaal best schrikken, en ergens ben ik blij dat we pas gaan beginnen in mei en ergens ook niet. Het geeft mij de rust om aan het idee te wennen en mij voor te bereiden op wat komen gaat, aan de andere kant wil zo snel mogelijk een kindje ( en ja dit is niet realistisch maar dat gevoel is er wel)