abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77799653
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

vorig deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #75

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. De 5e poging IUI is mislukt. Er volgt nog een 6e keer maar IVF is nu ook ter sprake gekomen en als deze 6e poging mislukt wordt daar gelijk mee gestart.

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...
Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. Nu even kijken hoe verder.

Hobbesje
Juli 2007 gestopt met de pil. Dat was de wachttijd na de keizersnede van mijn zoontje (spontane zwangerschap = achteraf lot uit de loterij). In september 2008 naar de huisarts, in maart (pas) doorgestuurd naar de gyn. 1 keer IUI gehad, waarbij bleek dat er geen input was. Meteen daarna doorgestuurd voor ICSI. In januari start hormonen, punctie ergens in februari.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

[ Bericht 48% gewijzigd door RockabeIIa op 23-02-2010 19:54:22 ]
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_77799797
Er staan interessante gesprekken aan het einde van het vorige topic, maar het is te veel om al die posts hier te herhalen. Dus ik zou zeggen: lees vooral het einde van het vorige topic nog eens!
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:47:47 #3
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77801776
ik heb inderdaad even moeten bijlezen

@orea jullie zijn ook lang bezig geweest, heftig hoor. Ik vind het knap hoor. En zeker als het zo'n aanslag op je lijf is, lijkt mij die rust tussen de pogingen wel fijn ja. Die keerzijde is ook moeilijk, dat zie ik hier in mijn omgeving, de meeste vrienden van ons en van mijn leeftijd hebben al 1 of 2 kinderen of nummer 3 is opkomt en zijn klaar. Ik moet nog beginnen en dat is best confronterend en vaak heel pijnlijk

@winterstorm doe maar lekker rustig aan vandaag

@ahava, ik vind dat een goed uitgaanspunt: Ik wil wel zwanger worden maar niet ten koste van mezelf of je relatie. Daar heb je ook niks aan als het ten koste gaat van jezelf en/of relatie. Je wilt niet een zwangerschap in en dan instorten omdat het zoveel heeft gevergd van of dat je de zwangerschap alleen moet meemaken omdat je partner het niet meer trok.

@mijsje er is al zoveel gezegd en ik sluit me daar helemaal bij aan, ik wens je heel veel kracht en sterkte toe, en luister naar je gevoel en lichaam.

Voor de rest van de meiden ook een dikke jullie zijn allemaal zo lief en begaand met elkaar..

@ahava je vroeg hoe het met mij ging, de afgelopen week is een heftige week geweest met veel emoties. Gisteren zijn we bij de gyn geweest, en de uitslag is heel duidelijk endometriose. Dit betekent voor ons dat spontaan zwanger worden niet gaat lukken die kans is ontzettend klein en we hulp nodig gaan hebben. Er moeten nog wat onderzoeken gedaan worden want ze konden nu niet bepalen of de endometriose ook in mijn eileiders zit, daarvoor moet ik nog onderzoeken krijgen. Maar dit word verschoven naar eind mei. We gaan in mei trouwen en de gyn had zoiets van zou zonde zijn als de bruiloft overschaduwd zou worden door onderzoeken en klachten van de endometriose. Heb hier eigelijk al langer last van zonder dat ik het wist, vooral de laatste maanden als ik ongesteld werd kroop ik tegen de muur op van de buikpijn en zakte het ook niet weg als ik pijnmedicatie innam. Dus daarvoor heb ik nu de tip gekregen en advies om de pil te slikken zonder een stopweek erin. Dit zorgt ook dat mijn baarmoeder geen slijmvlies gaat aanmaken en dit op plekken gaat zitten waar het niet hoort en het geeft mijn baarmoeder en eierstokken de kans om rustig te worden.
Het is allemaal best schrikken, en ergens ben ik blij dat we pas gaan beginnen in mei en ergens ook niet. Het geeft mij de rust om aan het idee te wennen en mij voor te bereiden op wat komen gaat, aan de andere kant wil zo snel mogelijk een kindje ( en ja dit is niet realistisch maar dat gevoel is er wel)
Be happy with the little things in life
pi_77804408
Jeetje Droomvrouwtje, wat heftig allemaal....kan me voorstellen dat dit heel moeilijk voor jullie is. Weet je al wat het vervolgtraject wordt? Is IUI mogelijk of wordt het IVF of ICSI? Nouja misschien staat je hoofd er helemaal niet naar om hier nu over na te denken... je hebt in ieder geval iets geweldigs om naar uit te kijken: je bruiloft! (wou dat ik dat had, mijn vent vraagt me maar niet..... )
Sterkte in ieder geval.
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_77804994
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:00 schreef IslaBonita het volgende:
Jeetje Droomvrouwtje, wat heftig allemaal....kan me voorstellen dat dit heel moeilijk voor jullie is. Weet je al wat het vervolgtraject wordt? Is IUI mogelijk of wordt het IVF of ICSI? Nouja misschien staat je hoofd er helemaal niet naar om hier nu over na te denken... je hebt in ieder geval iets geweldigs om naar uit te kijken: je bruiloft! (wou dat ik dat had, mijn vent vraagt me maar niet..... )
Sterkte in ieder geval.
Jij kan hem ook vragen
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:17:17 #6
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77805105
hey hoi allemaal

hier zijn gisteren mijn duiveltjes gepasseerd...eindelijk!!!!
En ik heb het vruchtje ook verloren, dus als goed is ben ik aan het einde van de week weer helemaal schoon...
morgen moet ik weer naar de gyneacoloog en kunnen we alles verder bespreken....
We hebben thuis erover gesproken dat we sowieso ff deze cyclus afwachten, dus ik kan ook nog geen nieuwe NOD aangeven, aangezien ik ook een onregelmatige cyclus heb....
pff t is wel een hele opluchting hoor dat mijn menstruatie toch nog snel op gang is gekomen...
ik lees morgen de rest van de vorige topic nog ff door....
moet zo weer aan het werk....
voor iedereen
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:55:02 #7
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77806660
@missCMS fijn dat eindelijk de er zijn, ik hoop dat de gyn morgen wat voor je kan betekenen..

@Isla wat het vervolgtraject gaat worden geen idee, dat hangt denk ik ook wel van de onderzoeken af die nog gaan komen, ze willen namelijk nog gaan kijken of mijn eileiders wel open zijn en kijken op welke plekken ik in de baarmoeder endometriose heb, maar die onderzoeken worden na mei gedaan en dan word meteen ook het behandelplan afgesproken. Verder weet ik eigelijk niet zo goed wat ik moet nu, heb wel al aangegeven bij dat ik niet tenkoste van mezelf en onze relatie een kind wil, dat ik dit aan wil gaan maar wel binnen grenzen, als ik het ff niet zie zitten dat ik dan wel een rustperiode wil inlassen enzo. En verder is het afwachten en ga ik eerst proberen te genieten van de rest van de voorbereiding voor ons huwelijk. Ik blijf hier intussen ook meelezen en reageren...

o ja en over trouwen je kan hem idd ook vragen, heeft ook wel wat hoor

[ Bericht 7% gewijzigd door droomvrouwtje op 09-02-2010 14:00:06 ]
pi_77806787
MeNicole, je hebt gelijk... Maar ben een ouderwets meisje, ik wil gevraagd worden! (hij heeft wel gezegd dat hij wil trouwen en dat hij me heus nog wel gaat vragen.....maar hij heeft niet zoveel haast geloof ik )

Miss CMS, fijn dat het op gang is gekomen. Sterkte.
pi_77806871
Droomvrouwtje je hebt in ieder geval nu even de tijd om er over na te denken. En lekker te genieten van wat er komen gaat:je bruiloft. Misschien kun je erna met frisse moed tegenaan.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:05:54 #10
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77807038
Isla dankjewel
pi_77808415
Balen allemaal droomvrouwtje!
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:12:02 #12
286043 Sunshine69
Hoping for a miracle
pi_77809441
@Droomvrouwtje, geniet inderdaad maar van de voorbereidingen voor jullie bruiloft EN van de menstruatieloze maanden zonder pijn! Uit ervaring weet ik dat dat al de helft van de stress scheelt. Ik had nl. zo'n pijn, dat zelfs naar mijn werk gaan vaak geen optie was, gevolg schuldgevoel, gevolg nog meer stress. Niet menstrueren helpt ook om de 'haarden' uit te drogen EN er kunnen niet nog meer 'haarden' gevormd worden die nog meer schade aanrichten. De rust zal je goed doen, denk ik (was bij mij wel het geval). 't Komt goed!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:15:34 #13
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_77809603
Och droomvrouwtje. Moeilijk hoor! Probeer in elk geval te blijven genieten van je huwelijkse voorbereidingen en vanaf mei duim ik ook gewoon keihard voor jou!

Isla, ik heb uiteindelijk ook niet op mijn man gewacht (die mij ook wel ooit een keer zou vragen)
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:16:13 #14
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_77809625
Balen Droomvrouwtje. Vind het een goede instelling dat het krijgen van kinderen niet ten koste moet gaan van je relatie. Zolang je er zo in blijft staan gaat het goed komen met jullie! Zolang je er samen achter blijft staan is het allemaal goed te doen (is hier althans zo: we zijn er samen ingestapt en manlief weet ook dat een deel van mijn 'gezellige' reacties door hormonen komen. Daar kunnen we - achteraf - samen ook wel weer om lachen).
Wat leuk, jullie trouwsite (heb ff gegluurd)! Leuk om naar uit te kijken!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:16:37 #15
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77812009
Dankjewel allemaal voor jullie lieve reacties

@Sunshine ja dat had ik ook al begrepen dat het slikken van de pil inderdaad zorgt dat het alles tot rust brengt en daardoor ook geen haarden bijkomen en paar maanden zonder die heftige buikpijnen vind ik ook wel lekker, zo heftig als deze keer heb ik het nooit gehad, maar de keren daarvoor waren ook geen pretje, zelfs mijn darmen raakte van slag.

@Asy dankjewel

@hobbesje dat is ook zo. zei we doen dit samen, maar als jij het niet meer ziet zitten gaan dan lassen we een pauze hoe moeilijk hij dat ook dan vind (hij heeft meer zoiets van je hebt een probleem dat kun je oplossen en doe je dat zo snel mogelijk) maar hij vind niet dat het tenkoste van onze relatie moet gaan en mij. En dit moet je samen doen en samen achter staan anders hou je het volgens mij al helemaal niet vol als je het gevoel hebt dit alleen te moeten doen.
En gluren mag hoor, bedenk me net dat ik weer een stukje dagboekdeel bij kan schrijven en nog wat foto's plaatsen
pi_77816039
Droomvrouwtje, wat een heftig verhaal weer. Hopelijk kun je toch genieten van de komende bijzondere tijd.

MissCMS: Toch wel fijn lijkt me, nu ben je weer mooi schoon.

Ik neem het bij deze nog even op voor mijn nieuwe gyn hoor. Hij bedoelde het volgens mij niet zo kwaad. Maar hij bedoelde denk ik te zeggen wat jullie ook zeggen: ze weten nog heel veel niet. Helaas.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:17:05 #17
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77816386
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:07 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik neem het bij deze nog even op voor mijn nieuwe gyn hoor. Hij bedoelde het volgens mij niet zo kwaad. Maar hij bedoelde denk ik te zeggen wat jullie ook zeggen: ze weten nog heel veel niet. Helaas.
Dat is het denk inderdaad ook, als je ziet hoe hard de medische wetenschap gaat, 20/25 jaar geleden had je gewoon pech als het niet lukte om zwanger te worden. Nu is er al zoveel wat kan helpen, maar nog is het een complex iets dat hele zwanger raken proces. En ondanks de medisch wetenschap en hulp die men krijgt zijn er stellen die geen kindje krijgen ondanks alle pogingen, en dan sta je als gyn volgens mij ook wel tegen een muur, je kunt niet uitleggen waarom het niet lukt...
pi_77819216
lief, al die reacties! We moeten hier in ieder geval maar kijken hoever we iedere keer weer komen. Ik wil inderdaad zeker pauzes nemen als het me op begint te breken, en liefst ook even rust tussen pogingen in, maar nu misschien wel de IVF alvast in, om maar te beginnen... ik ben benieuwd hoeveel eitjes ik zou kunnen produceren...

Hobbesje, ik kan niet eerder door voor IVF. ik moet poging 5 en 6 nog afmaken van de zorgverzekering... (nu met poging 5 van IUI bezig) en voor IVF hoef ik alleen voor het oogsten van de eitjes en de TP's naar het AMC, maar de rest gebeurt gewoon in ons eigen ziekenhuis. dat scheelt wel veel qua reizen!

Droomvrouwtje, wat naar van de endometriose... ik hoop dat je gauw geholpen kunt worden, zeker als je je pil door kunt slikken in die tijd! (zodat de haarden uit kunnen drogen)

meiden, jullie hebben gelijk hoor, er staat nergens dat het aan mij ligt, en dat is ook niet bewezen nadat m'n eileider netjes geopend is... het voelt alleen zo, en dat is inderdaad iets heel anders... maar hoe dan ook wordt ik steeds maar niet mama en Joene maar niet papa... Ik hoop dat het nu wel een beetje vaart gaat krijgen...
(bedankt hoor, voor deze "schop onder m'n kont" )
pi_77824654
Mijsje, ik wilde het ook al gelijk roepen toen ik jouw post las, maar gelukkig waren anderen mij al voor; het ligt niet aan jou! Er is bij jou niks aantoonbaars gevonden! En zelfs al was dat zo, dan ben je nog steeds sámen... Toen het aan mij bleek te liggen, zei mijn man 'het is niet jouw probleem, het is ons probleem'... dat zag ik natuurlijk niet zo (de doem-denker die ik ben), maar het voelde toch wel fijn dat ik het niet alleen hoefde te dragen, zeg maar...

Oh enne... wij zijn trouwens momenteel helemaal niet bezig met een eventuele tweede; ik ben nog steeds niet aan het lijnen -erg, he? - en heb momenteel wat anders aan mijn hoofd; ons huis staat sinds vandaag officieel te koop... Ik ga terug naar mijn roots! ...... maarre.. dit even geheel ter zijde....
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_77836268
lief van je Jose!
en het is wel zo dat het ook als het wel bij mij zou liggen, ons probleem is, en niet alleen het mijne. andersom heb ik wel gezegd (toen de huisarts dacht dat de zaadkwaliteit slecht was) dat dat voor mij niet een reden was om minder over hem te denken... nu voelt het toch naar, maar hij doet wel zijn best om het niet alleen mijn probleem te laten zijn...

je huis te koop? super om weer naar je roots terug te gaan! is dat noord, zuid, oost of west in het land? en een tweede, dat komt dan tzt wel weer...

ik had trouwens bij de controle geweldig goed baarmoeder slijmvlies, een follikel van 18 á 19 mm, en ook een van 16 á 17 mm. zegt de gyn (niet m'n eigen gyn) nou, dat is mooi, kun je nog een tweeling krijgen ook...
(toch ben ik gematigd enthousiast...) maar goed, vanavond dus de pregnyl en geen gonal meer, en vrijdag de IUI!

voor de OP; als er weer een MODje meeleest: de 5e keer IUI is de tweede keer met gonal-f. die krijgen we vrijdag 12 februari. en dan weer twee slopende wachtweken...
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:36:08 #21
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_77836357
Mijsje, dat zijn hele mooie berichten! Duim dat ze allebei springen en dat er iig eentje blijft plakken.
Hoop dat de gonal-f 'het trucje' doet wat nodig is.

Ik was 'vergeten' dat je voor de verzekering idd 6 keer iui moet doen... daar zijn wij met 1 poging al doorheen geschoten omdat er zo goed als geen zwemmers waren
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:51:29 #22
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77841914
Mijsje dat ziet er goed uit, ik ga voor je duimen.. en voor jou maar ook voor alle andere meiden brand er hier een kaarsje ..
pi_77844296
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:36 schreef Hobbesje het volgende:
Mijsje, dat zijn hele mooie berichten! Duim dat ze allebei springen en dat er iig eentje blijft plakken.
Hoop dat de gonal-f 'het trucje' doet wat nodig is.

Ik was 'vergeten' dat je voor de verzekering idd 6 keer iui moet doen... daar zijn wij met 1 poging al doorheen geschoten omdat er zo goed als geen zwemmers waren
geeft niet hoor, het zaad was bij ons goed, dus moesten we hier een tijdje mee door... maar gelukkig de volgende ronde alweer de laatste. sluit ook weer een periode af en brengt weer een nieuwe periode met zich mee... toch wel weer moeilijk, maar ook wel weer fijn...
pi_77847709
Jose, wat heerlijk! Terug naar de roots is fijn. Inderdaad, waar gaat de verhuizing naartoe? (Ik ben niet nieuwsgierig, nooit niet. )

Mijsje, misschien ga je redelijk relaxed de laatste iui in? Als je zelf denkt dat iui niets helpt voor jullie... kan ook fijn zijn even een ronde zonder hoge verwachtingen.

Ik had hier de hoop op een eigen ei even opgegeven, maar gelukkig: mijn ovutest was net positief. Op dag 16, dus nog netjes dacht ik zo.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:58:58 #25
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_77848355
pze voor je ei dag 16 is echt netjes ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')