Leuk hoor, die paneeldeuren... Totdat je ze moet lakken!

Alles moet wel wit worden, maar je wil ook niet al die randjes dichtverven. Jezus, wat een karwei!
Anyway, dinsdag had ik het houtwerk in de keuken in de grondverf gezet en zojuist heb ik dat afgelakt. Maar niet dan nadat ik de mozaiektegeltjes had afgevoegd natuurlijk! (Foto's zullen volgen...)
Ondertussen had ik ook nog even mooie tegeltjes voor op de vloer in de badkamer op de kop getikt: geen glasmozaiek, maar natuursteen (Turks hardsteen, van dat grijsblauwe getrommelde spul) 15 x 15 cm. Dat is wel iets duurder en iets lastiger tegelen, maar ik wilde op de vloer graag een donkere kleur (sluit mooi aan bij mijn keukenvloer straks) en dan zit je bij de mozaiekjes ook al in de duurdere prijscategorie, plus het feit dat ik niet zo'n poetser ben, dus hoe minder voegen, hoe beter... (Ook hiervan heb ik een foto, die komt er snel op) Oja en ik heb besloten dat nu ik kan tegelen (en m'n vader kon al tegelen), we ook natuursteen kunnen leggen. Dat moeten we dan op maat gaan zagen met een diamantschijf op de slijper. Dat is het plan althans. Ben benieuwd hoe dit uitpakt!
En ook mijn vader is weer komen helpen vanavond en het geraamte voor de kast is nu af en ook zitten de twee onderste gipsplaten er al tegenaan! (Jaja foto komt wel... )
Alles gaat dus voorspoedig! Morgen kan de wcpot er op, wat betekent dat ik zaterdag dan eindelijk kan verhuizen!

"Maar, de douche dan?", hoor ik jullie denken. Douchen is voor mietjes, zeg ik dan. Ik neem geen douche meer.
Ik hoop dus de douche gewoon zo snel mogelijk betegeld te hebben, ik hoop dat we dat zondag kunnen doen. Moet op zich lukken want is maar klein oppervlakje...Maar, terug naar waar we waren: eigenlijk verhuis ik morgenavond al, want dan komen de "mannetjes" om mijn grote en zware spullen te verhuizen, waaronder mijn matras, wat dus betekent dat ik vanaf morgen daar slaap!
Hopelijkt lukt het daarom ook nog morgenavond de wand van de kast af te krijgen en te verven, zodat dan de slaapkamer echt af is en al mijn zooi daar zaterdag ook echt in kan. Verder ga ik morgen iets eerder weg van mijn werk en vast beginnen met schilderen van de muren in de keuken (voor mijn werk ga ik die vast even voorstrijken)...
Kortom: het schiet aardig op en de verhuizing is in zicht!