Ja het is echt een wereld van verschil nu er stucwerk op zit!

(Nadeel: nu wil ik dat overal, maar dat kan ik niet betalen

)
Wat betreft die pluggen: mijn vader heeft gister nieuwe gehaald, van een ander merk, en daar staat op de gebruiksaanwijzing dat je ze het laatste stuk wel moet schroeven, zoals wij ook deden, en bij deze gaat dat ook goed. Die van de Gamma van het eigen merk waren dus gewoon ^&%$&*-dingen. Wel blijft het een beetje geklooi met die spijkerpluggen, want als er ook maar een beetje gruis in de boorgaten achterblijft, passen ze allemaal niet meer. M'n vader is dus maar weer overgestapt op ouderwetse losse pluggen en schroeven.
Dit heeft mijn vader dus gister in elkaar geknutseld:
![]()
Het raamwerk voor de keukenkast is dus zo goed als af. Dat voor de inloopkast zal ook snel gaan, nu we de juiste schroeven hebben.
Ondertussen heb ik gister de loszittende tegels in de douche weggehaald en de randjes die op de grond zaten weggehaald, voor zover mogelijk. Er was zeg maar een soort douchebak gemaakt van bakstenen met daarop cement en tegels, wat de doucheruimte nog kleiner maakte dan ie al is. (Achterste randje kon niet weg, want is deel van de buitenmuur van de achterburen

) Ik wilde eigenlijk de badkamer nog niet aanpakken, maar nu er toch een nieuw vloertje in moest, tja, heb ik maar meteen die vervelende randjes in de vloer weggehaald. En als je dan toch de vloer opnieuw moet tegelen, dan ook maar het stukje met loszittende tegels op de muur.
![]()
![]()
Oja en we hebben ook nog een radiatortje opgehangen in de badkamer. Zat geen verwarming, brr... Komt nu boven de wc te hangen. Niet ideaal, maar past nergens anders.
![]()
Er komen dus straks nieuwe tegels op de vloer, en op de muur blijven gewoon de tegeltjes die er al zitten. De stukjes die er nu af zijn plak ik dezelfde tegeltjes weer op. Er komt een easydrain tussen douche en wc. Dan is het weer netjes. Die witte tegeltjes zijn niet echt naar mijn smaak, maar uiteindelijk wordt de badkamer toch helemaal anders. Dat wilde ik sowieso al, omdat ik dat rare hoekje dat er nu zit weg wil hebben en de badkamer iets groter wil, zodat er ook een wastafel in kan en een mooie radiator op een normale plek. Maar ik denk nu ook dat het op termijn echt nodig is want onder de tegels die loszaten voelde de muur heel vochtig, dus ik denk dat dat toch grondig aangepakt moet worden omdat de nieuwe tegels die we er nu opplakken op termijn ook weer los gaan zitten vanwege het vocht. Maar goed, nu wordt het even netjes en functioneel gemaakt en het grondige aanpakken doe ik dan over een paar jaar, dan kan ik even sparen om het echt mooi te maken.