abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78536015
Ja er staat "spijkerpluggen" op de verpakking, weet niet of dat hetzelfde is? Volgens mijn vader moet je het eerste stuk er in slaan met een hamer, dus zodat de plug er helemaal in zit en dan verder schroeven. Zit ook kruiskopje op namelijk... Moet je die dan toch er gewoon in slaan? (Dat zou een hoop verklaren )
  zaterdag 27 februari 2010 @ 22:45:23 #102
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_78536074
Je moet ze er geheel in raggen .
Het voordeel is dat je ze er weer uit kan schroeven als het echt moet.
pi_78537866
O ok haha, bedankt voor de tip. Dus kruiskop er op is alleen om ze er weer uit te halen indien nodig... Tja...
  zondag 28 februari 2010 @ 00:24:06 #104
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_78540254
Naja, ik kan er naast zitten hoor .
Maar schroeven werkte absoluut niet (ophangen gordijnen).
Er volledig inrammen werkte echt 100% perfect (rachels tegen muur voor gipsplaten en underlayment voor ondervloer bevestigen).

Dwz. 4 pluggen schroeven werkte voor geen meter. +/- 400 pluggen er volledig inrammen (voorboren, plug in het gat duwen & voorzichtig aantikken tot de plug helemaal in het beton zit, vervolgens de "schroef" erin en en rammen met een gewone klauwhamer) werkt echt perfect. En dan zit het serieus gegarandeerd goed vast . In theorie zou je de plug + schroef gewoon in het gat moeten kunnen duwen, maar hier werkte dat bij de vloer niet heel geweldig. Vandaar dat we over gegaan zijn met eerst plug erin, dan schroef erin.

Maar dan zit het wel echt goed vast .
pi_78546903
mooi geworden, met stucwerk!
wat scheelt dat he?

lukt het nu met de pluggen?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_78582972
Ja het is echt een wereld van verschil nu er stucwerk op zit! (Nadeel: nu wil ik dat overal, maar dat kan ik niet betalen )
Wat betreft die pluggen: mijn vader heeft gister nieuwe gehaald, van een ander merk, en daar staat op de gebruiksaanwijzing dat je ze het laatste stuk wel moet schroeven, zoals wij ook deden, en bij deze gaat dat ook goed. Die van de Gamma van het eigen merk waren dus gewoon ^&%$&*-dingen. Wel blijft het een beetje geklooi met die spijkerpluggen, want als er ook maar een beetje gruis in de boorgaten achterblijft, passen ze allemaal niet meer. M'n vader is dus maar weer overgestapt op ouderwetse losse pluggen en schroeven.
Dit heeft mijn vader dus gister in elkaar geknutseld:

Het raamwerk voor de keukenkast is dus zo goed als af. Dat voor de inloopkast zal ook snel gaan, nu we de juiste schroeven hebben.
Ondertussen heb ik gister de loszittende tegels in de douche weggehaald en de randjes die op de grond zaten weggehaald, voor zover mogelijk. Er was zeg maar een soort douchebak gemaakt van bakstenen met daarop cement en tegels, wat de doucheruimte nog kleiner maakte dan ie al is. (Achterste randje kon niet weg, want is deel van de buitenmuur van de achterburen ) Ik wilde eigenlijk de badkamer nog niet aanpakken, maar nu er toch een nieuw vloertje in moest, tja, heb ik maar meteen die vervelende randjes in de vloer weggehaald. En als je dan toch de vloer opnieuw moet tegelen, dan ook maar het stukje met loszittende tegels op de muur.

Oja en we hebben ook nog een radiatortje opgehangen in de badkamer. Zat geen verwarming, brr... Komt nu boven de wc te hangen. Niet ideaal, maar past nergens anders.

Er komen dus straks nieuwe tegels op de vloer, en op de muur blijven gewoon de tegeltjes die er al zitten. De stukjes die er nu af zijn plak ik dezelfde tegeltjes weer op. Er komt een easydrain tussen douche en wc. Dan is het weer netjes. Die witte tegeltjes zijn niet echt naar mijn smaak, maar uiteindelijk wordt de badkamer toch helemaal anders. Dat wilde ik sowieso al, omdat ik dat rare hoekje dat er nu zit weg wil hebben en de badkamer iets groter wil, zodat er ook een wastafel in kan en een mooie radiator op een normale plek. Maar ik denk nu ook dat het op termijn echt nodig is want onder de tegels die loszaten voelde de muur heel vochtig, dus ik denk dat dat toch grondig aangepakt moet worden omdat de nieuwe tegels die we er nu opplakken op termijn ook weer los gaan zitten vanwege het vocht. Maar goed, nu wordt het even netjes en functioneel gemaakt en het grondige aanpakken doe ik dan over een paar jaar, dan kan ik even sparen om het echt mooi te maken.
pi_78584676
Had je niet beter voor zo'n badkamer radiator kunnen kiezen? Dan kon je ook je handdoeken erop hangen...

Die heb je in ontzettend veel maten....
pi_78585887
Ja weet ik. Maar oplossing moest nu vooral zo goedkoop mogelijk zijn. Later neem ik inderdaad zo eentje...
  maandag 1 maart 2010 @ 15:26:30 #109
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_78593186
Wow Beijtje,

Wat ga jij ontzettend snel zeg.
Ik vind het super om te lezen dat je voor karakter kiest ipv makkelijk (houten vloer ipv laminaat).
En het gamma verhaal klinkt helaas heel erg bekend.
Wij hadden het ook met gipsplaatschroeven. Erg fijn wanneer je gipsplaten aan het vastdraaien bent als plafond (voelt nog steeds de frustratie ). Wij zijn daarna wel naar de gamma terug gegaan om te klagen en hebben ons geld toen terug gehad. Bleek iets verkeerd te zijn met de legering, hadden ze al meer klachten over gehad. (Haal ze dan uit je winkel!).

Maarre, heel veel succes met je verbouwing en ik hoop dat alles net zo snel blijft gaan als nu.
Hou de moed erin !
Big mouth strikes again
pi_78614375
Dank je!

De mannetjes van de installatie zijn vandaag weer geweest en hebben radiator aangesloten, wc inbouwding aangesloten, vloertje afgemaakt en thermostaat opgehangen! Ziet er allemaal goed uit en zij zijn dus eigenlijk eindelijk klaar! Dus morgen gaan wij de omkasting voor de wc maken en die betegelen en dan kan de wc er op! (Weet niet of we dat in één avond redden, zeker omdat we ook nog de spullen om het in elkaar te timmeren moeten gaan halen, maar goed, voor het einde van de week moet dat wel lukken ) En als de wc er op zit, kan ik het huis in!
(Heb al die ene pot die in de aanbieding is bij de gamma gekocht, de delta nog wat, de ronde versie, die is ook iets korter dan normale wandclosetten, heb ik wat meer ruimte om "door m'n badkamer te flaneren" )

Iemand nog tips voor het maken van het toilet? De duofix zit er dus al helemaal. Dacht zelf twee lagen groene platen er tegenaan te doen (moet volgens Geberit kunnen, dus dat doe ik dan liever dan watervast multiplex, vanwege de kosten), dan iets van voorstrijk of pasta voordat de lijm en de tegels er op gaan (moet ik even navragen welke pasta/voorstrijk ik nodig heb --> tips?) en kimband in de hoeken. Tenslotte natuurlijk voegsel en kit. Ik las ergens een keer dat je het beste van dat tuinhout kan pakken om het frame te maken. Kunnen gewone vuren latjes niet ook? Het gaat maar om een klein stukje en daar heb ik er nog wat van liggen namelijk.
pi_78666937
Voor het eerst van mijn leven getegeld! (Nou ja, gemozaiekt dan) Moeilijk hoor, die stomme lijm doet niet wat ik wil... Maar het resultaat kan er mee door, al zeg ik het zelf :-)

Nu eerst even
pi_78666966
Oja, ik zit er over te denken die glasmozaiek ook op de vloer van de douche te doen, dat kan toch gewoon he?
  woensdag 3 maart 2010 @ 06:48:02 #113
67725 Dulk
Taweret
pi_78668446
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 01:29 schreef Beijtje het volgende:
Voor het eerst van mijn leven getegeld! (Nou ja, gemozaiekt dan) Moeilijk hoor, die stomme lijm doet niet wat ik wil... Maar het resultaat kan er mee door, al zeg ik het zelf :-)

[ afbeelding ]

Nu eerst even

het resultaat mag er zeker wezen!
maar ligt die drain niet te diep?
namaste
pi_78668522
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 01:31 schreef Beijtje het volgende:
Oja, ik zit er over te denken die glasmozaiek ook op de vloer van de douche te doen, dat kan toch gewoon he?
Weet nit of het lekker is voor je voeten, en schoonmaken is echt
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_78669313
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 01:31 schreef Beijtje het volgende:
Ach , het is toch maar voor eventjes, omdat je de douche grootser wilt aanpakken.
De prof stelt dat de voegen in de bk vloer 1 x 3-4 jaar moeten worden overgedaan !
Dat zei-die nádat de vloer erin lag.

Voor je voeten kan het wel.
Althans wij hebben een maatje groter en dan vooral ivm antislip.

Wat ML zegt : met name schoonhouden ! van de voegen.
Ondanks de preventiemaatregelen als íedere keer ná douchen met schoon water naspoelen -
waterverkwisting - en droogtrekken - domme actie - en goed luchten , worden de voegen vies ! en worden geregeld met jif nog eens schoon geborsteld.
Met dank aan de hh.

Mijn voorkeur voor de volgende dochevloer is uit één stuk als douchevloer.
pi_78669936
Dank je Dulk! De drain ligt idd net paar mm te diep. Scherp timmermansoog! Komt omdat het beetje een haastklus was en ze de drain er in hebben gelegd terwijl douche nog niet helemaal uitgehakt was. Jammer, maar dit is toch nog niet de definitieve vorm van de badkamer...
En ik snap het schoonmaakpunt van de mozaiektegeltjes op de vloer, maar probleem is dat die douchevloer niet vlak is, maar een beetje hol loopt, vanwege het afschot naar de drain (en dus niet alleen van voor naar achter maar ook van links naar rechts, als jullie begrijpen wat ik bedoel) dat is dus bijna niet normaal te betegelen zonder nog hoger bij de drain uit te komen. Die mozaiektegeltjes zijn flexibel dus dat zou makkelijker (en mooier) zijn. Nouja ik ga er nog eens een dagje over nadenken...
En de voegen zo vaak overdoen? Poeh! Maar wat bedoelt ie dan? Met voegenfris van Alabastine, zoiets? Of echt (uitkrabben? en) nieuw spul er in?
En welke kleur voegen heb jij dan AnneX bij de kleine tegeltjes op de vloer? Ik zat wel te denken aan donkere kleur met donkerdere voeg (als donkere kleur mozaiek überhaupt bestaat)... Misschien scheelt dat nog wat met schoonhouden...
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:53:36 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_78671273
die hoge radiatoren kunnen je een hoop felle discussies opleveren hier op fok... trauma heeft

Nee geintje, ziet er allemaal toppie uit
disclaimer
pi_78680151
Heee ik zie mosaiek tegeltjes! Die komen me toch vaag bekend voor
Ziet er mooi uit hoor! Heb je snel gefixt, pot erop en piesen maar
pi_78680389
Hahaha... Precies!
pi_78680711
Ziet er goed uit met die mozaïek tegeltjes!
Was het erg lastig? Ik heb ook nog betegeld en misschien wil ik dit binnenkort ook wel eens proberen
pi_78680943
Thanks! En: is goed te doen! Denk dat het met "echte tegels" veel moeilijker is. Dit is wel even prutsen, maar het lukt wel. Ik denk dat ik de lijm iets te dik had gemaakt, want als ik ze er eenmaal op had geplakt kon ik ze bijna niet meer schuiven en zaten ze echt muurvast. Dat met die lijm en die lijmkam was daardoor een beetje prutsen; in het begin had ik veel te veel lijm er op en kwam het tussen alle tegeltjes door er weer uit. Maar al doende leert men. Ik zeg: gewoon doen!
pi_78681537
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:57 schreef Beijtje het volgende:
Thanks! En: is goed te doen! Denk dat het met "echte tegels" veel moeilijker is. Dit is wel even prutsen, maar het lukt wel. Ik denk dat ik de lijm iets te dik had gemaakt, want als ik ze er eenmaal op had geplakt kon ik ze bijna niet meer schuiven en zaten ze echt muurvast. Dat met die lijm en die lijmkam was daardoor een beetje prutsen; in het begin had ik veel te veel lijm er op en kwam het tussen alle tegeltjes door er weer uit. Maar al doende leert men. Ik zeg: gewoon doen!
Ik heb een keer samen met mijn mama (vooral mama dus) de berging vloer betegeld. Mijn mama draait dr hand er niet voor om Dus ik kan haar wel te hulp vragen tzt (voor de lijm enzo), vindt ze vast wel leuk

Wij hebben nu in de badkamer en in de toilet gewoon van die standaard nieuwbouw tegels (wit op de muur, antraciet op de vloer) maar met zo'n stukje mozaïek dan ziet het er meteen een stuk gezelliger uit!
We overwegen wel om te verhuizen over niet al te lange termijn, maar daarvoor wil ik bepaalde dingetjes nog een beetje verbeteren, en dit is dan wel een goed idee denk ik!
pi_78682738
Ja idd, is snel en makkelijk te doen, voor relatief weinig geld ook. Meestal is het gewoon een kwestie van doen en dan komt het uiteindelijk wel goed. Maar hulp is idd nooit weg.
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:36:32 #124
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_78695641
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
die hoge radiatoren kunnen je een hoop felle discussies opleveren hier op fok... trauma heeft

Nee geintje, ziet er allemaal toppie uit
Is jullie bijkeuken dan nu nog niet netjes afgewerkt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:37:31 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_78695688
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:36 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Is jullie bijkeuken dan nu nog niet netjes afgewerkt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juh, maar zo te lezen hebben we de weg voor Beijtje vrij gebaand
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')