abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 april 2010 @ 22:35:37 #176
6941 APK
Factual, I think.
pi_80746447
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:54 schreef Helly het volgende:

[..]

Ik kan het me niet voorstellen, verder mis ik ook wat z'n punt nu is? APK, hoe zit dit?
Volgens mij bedoelt hij dat Oekraine net iets minder kansloos is dan Nederland.
En dat Azerbaijan al voordat het liedje gekozen werd favoriet was is gelul, geen enkele bookmaker biedt odds aan op een land dat nog geen liedje heeft.
Zou hetzelfde zijn als odds aanbieden voor 'Een Engels voetbalteam vs Feyenoord'.

Maakt nogal iets uit of ze Chelsea sturen of een pubteam uit Tooting.

Ik vond het overigens wel verdacht dat Spanje zo'n slechte loting heeft in de finale nadat ze vorig jaar de halve finale niet live maar vertraagd uitzonden.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 26 april 2010 @ 22:39:21 #177
6941 APK
Factual, I think.
pi_80746650
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:43 schreef Greys het volgende:

Sieneke voor eerste keer naar buitenland

Sienekes reis naar Oslo wordt haar allereerste buitenlandervaring. De 18-jarige zangeres heeft zelfs nog nooit een nacht buiten haar ouderlijk huis doorgebracht. Ze is dan ook benieuwd hoe haar verblijf in Oslo voor het Eurofestival Songefestival verloopt.

"Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat in Oslo. Dat wordt de eerste keer in mijn leven dat ik niet thuis bij mijn ouders slaap. Spannend", zegt Sieneke in het AD. Sieneke hoeft haar vader en moeder maar een week te missen, daarna komt haar familie ook richting Noorwegen.

"Ze komen wel mee, maar pas in de tweede week. Net als mijn vriend. Want ik denk dat ik in de eerste week nauwelijks tijd voor ze heb wegens repetities en persconferenties", vertelt Sieneke. "Omdat ik het zo druk heb, hoop ik ook geen last van heimwee te krijgen."

RTLboulevard.nl

Maagd tot het huwelijk of zou die vriend wel eens blijven slapen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 26 april 2010 @ 22:40:12 #178
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_80746704
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:43 schreef Greys het volgende:

[..]

RTLboulevard.nl
Ik hoop dat ze zo lekker onschuldig en "eerste keer in het buitenland"-naïeverig overkomt en dat iedereen daardoor denk "ahw, lief meisje! !"
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_80748126
quote:
Op maandag 26 april 2010 22:35 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt hij dat Oekraine net iets minder kansloos is dan Nederland.
En dat Azerbaijan al voordat het liedje gekozen werd favoriet was is gelul, geen enkele bookmaker biedt odds aan op een land dat nog geen liedje heeft.
Zou hetzelfde zijn als odds aanbieden voor 'Een Engels voetbalteam vs Feyenoord'.

Maakt nogal iets uit of ze Chelsea sturen of een pubteam uit Tooting.
Dat leek mij ook, maar is die Cornald dan zo stom dat hij dat gelooft? Of is het gewoon een kwestie van 'huh, wedden is eng en raar en ik roep maar wat'?
quote:
Op maandag 26 april 2010 22:40 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze zo lekker onschuldig en "eerste keer in het buitenland"-naïeverig overkomt en dat iedereen daardoor denk "ahw, lief meisje! !"
Of ze is de hele week chagrijnig omdat het hotel geen witte boterhammen met hagelslag en boerenkool met kuiltjes jus serveert...
  maandag 26 april 2010 @ 23:19:18 #180
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_80749054
quote:
Op maandag 26 april 2010 23:03 schreef Helly het volgende:
Of ze is de hele week chagrijnig omdat het hotel geen witte boterhammen met hagelslag en boerenkool met kuiltjes jus serveert...
Welnee.

Ik hoop wel dat ze daar vers Mokka-ijs hebben . Want anders wordt het een ramp.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_80776296
quote:
Sieneke heeft zware concurrentie

Zorgt Sieneke met haar Shalalie ervoor dat Nederland eindelijk weer eens de finale van het Eurovisie Songfestival gaat halen? Afgelopen zaterdag was er een uitgelezen mogelijkheid om de kansen van de Nijmeegse zangeres te peilen, omdat zestien concurrenten te gast waren in Zaanstad voor de show Eurovision in Concert.
Uit de tweede voorronde, waarin ook Sieneke moet aantreden, waren tien van de zeventien deelnemers present om hun lied te vertolken op het Nederlandse mini-Songfestival.

De zaal van het uitgaanscentrum Lexion Venue in Westzaan puilt uit met enthousiaste, vlaggenzwaaiende Eurovisie-fans – veel homomannen – zoals ook gebruikelijk bij het grote Songfestival. Meteen al als Sieneke als eerste artiest het podium opkomt, is duidelijk: de songfestivalscene heeft Sieneke en haar Shalalie in het hart gesloten.

Ondanks de rest van Nederland, die voornamelijk neerbuigend en cynisch praat over de volkse zangeres met het eenvoudige tralala-liedje. Presentator Cornald Maas constateert dat Shalalie inmiddels een geuzenliedje is geworden en wie weet hoe ver ze ermee gaat komen.

Het gaat inderdaad 'niet uit m'n kop', zoals ze zelf zingt. De zaal gaat op zijn kop als de vrolijke tonen van het draaiorgel door de speakers klinken. Dat stemt optimistisch. Twee prangende vragen blijven er nog over: wat gaat ze dragen in Oslo en hoeveel draaiorgels gaan er mee?

"Het wordt in ieder geval geen jurk, want dat past niet bij mij", bekent Sieneke. En dat draaiorgel, tja, dat wordt nog een probleem. "Eén zou al mooi zijn, want er mag maar 500 kilo op het podium."

In Oslo staan de deelnemers op een fraaie, glazen constructie die niet zo veel gewicht kan dragen. Het gevaarte dat de Nederlandse delegatie wil meenemen, weegt 1300 kilo.

"Het is dan maar goed dat jij gaat en niet Gordon", grapt Cornald Maas.

Na de opening van de show heeft Sieneke geen tijd meer om haar concurrenten te zien optreden, want zij moet door naar Tiel. Daar wordt ze weer voor een optreden verwacht op het Megapiraten Festijn. Zo mist zij een hele rij van ballades, gezongen met veel vocale

"Ik ben zo blij dat wij geen ballade hebben", verzucht een lid van de Nederlandse delegatie.

De voorronde van de Nijmeegse zangeres op donderdag 27 mei wordt geopend door vijf frisse jongens uit Litouwen. InCulto is een zware concurrent blijkt zaterdag, want de show oogt eenvoudig, maar krachtig. Het lollige liedje explodeert op het moment dat de foeilelijke ruitjesbroeken volgens aloude festivaltraditie van de heup worden getrokken.

En pal voor het optreden van Sieneke in Oslo staat Alyosha uit Oekraïne gepland. Haar Sweet people klinkt zwaarmoedig en donker. Hoe pakt die tegenstelling met een Nederlands draaiorgel, meteen daarna, uit? De Eurovisiologen raken er niet over uitgepraat.

Ook enigszins somber stemt de inzending van Slovenië, het tweede optreden na Sieneke in Oslo. Jong meisje in klederdracht zingt volksdeuntje, dat in sfeer wel een beetje op 'onze shalalie' lijkt. Maar die folklore wordt wel afgewisseld met keiharde metal van een oude rocker in leren jas.

De orkaan aan applaus en gejuich voor Sieneke in Zaanstad blijkt niet door chauvinisme ingegeven te zijn, want iedereen wordt deze avond even enthousiast ontvangen. Enigszins ongerust verlaten de kenners de zaal.
pi_80778352
quote:
Muzikant vindt Sienekes Ik Ben Verliefd (Shalalie) plagiaat
Er bestaat een kans dat we worden gediskwalificeerd voor het Eurovisie Songfestival van 2010. Vader Abraham wordt namelijk beschuldigd van plagiaat voor het nummer Ik Ben Verliefd (Shalalie). Aangezien alle liedjes voor het Eurovisie Songfestival origineel moeten zijn, betekent plagiaat automatisch diskwalificatie. Muzikant Dick van Altema herkent er zijn compositie Angelien in, dat hij vele jaren terug voor Arne Jansen schreef. Van Altema heeft geprobeerd de zaak met Pierre Kartner te regelen maar dat is niet gelukt. Dus zoekt hij de publiciteit, onder andere via RTL Boulevard.

Dick van Altema heeft een klacht ingediend bij auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra. De instantie heeft de klacht binnengekregen en bij haar Vaste Commissie Plagiaat (VCP) neergelegd. Deze commissie bestaat uit muzikale deskundigen en juristen. Zij komen 23 juni bij elkaar en beoordelen dan de klacht.

Sienekes coach Marianne Weber is niet in paniek. Tegenover RTL Boulevard zegt ze: “Laat de commissie zich er maar over buigen. Als je een hit hebt, krijg je dit altijd. Waarschijnlijk melden zich nog wel meer mensen en gaat dit een heel leven leiden.”

In de uitzending vanavond was een fragmentje te horen van Angelien. Dan blijken de coupletjes vrij veel van elkaar weg te hebben, alleen is Angelien wat sneller dan Ik Ben Verliefd (Shalalie).

Aangezien de uitspraak over het vermeende plagiaat pas na de finale van het Eurovisie Songfestival plaatsvindt, zou de diskwalificatie met terugwerkende kracht gelden.
http://nlpop.blog.nl/het-(...)fd-shalalie-plagiaat
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_80778408
Dit liedje?

pi_80778465
Mwah, sommige stukjes lijken er op, maar plagiaat gaat echt te ver.
pi_80778543
Ja kleine stukjes... En die kerel wilde verder niks behalve de rechten of iets. Uh-huh.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_80778554
quote:
23 juni

Het liedje heeft er wel iets van weg, maar plagiaat in de verste verte niet.
pi_80779220
Ik begrijp steeds beter waarom Arne Jansen zelfmoord heeft gepleegd. Een miljoen keer Meisjes Met Rode Haren zingen, moet vast al slopend zijn geweest. En dan ook nog "Angelien"...

Oh, de Engelse tekst van Shalalie is trouwens ook boven water inmiddels:
quote:
I must have been stoned when this song got its first airplay.
In Dutch I mention Lissabon, but now it's Saint Tropez.
And Paris doesn't rhyme
With mocca ice, what a crime
But who gives a shit, we won't reach the finals anyway.

Shalalie shalala, shalalie shalala
It doesn't leave my head
When I get out of bed

Father Abraham
He wrote this song, so don't you blame me
That's how it should be.

Totally drunk, totally drunk
Totally drunk, it's easy to see.

My plane to Olso was delayed by the government
Because of that volcano ash cloud from Iceland
So I drank a glass of gin
And sent an e-mail to Berlin
On top of the world, my impossible dream shines on command

How is it possible, How is it possible...
How is it possible, How is it possible...
How is it possible my country sent this crap song

It doesn't leave my head
When I get out of bed

Father Abraham
He wrote this song, so don't you blame me
That's how it should be.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 april 2010 @ 20:03:59 #188
163650 Greys
pi_80779283
My plane to Olso was delayed by the government
Because of that volcano ash cloud from Iceland
So I drank a glass of gin
And sent an e-mail to Berlin
On top of the world, my impossible dream shines on command

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:50:02 #189
16874 creno
born this way
pi_80781157
quote:
Hahaha, als dit plagiaat is, wat is dat nummer van Denemarken dan ?

Nee hoor, dit is gewoon publiciteit !
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_80781681
Weinig plagiaat aan, lijkt mij. Die man wilde blijkbaar even in de aandacht.

Hoewel ik het zelf volledig stilgehouden zou hebben, als ik in het verleden liedjes als Sha-La-Lie had gemaakt, maar dat terzijde
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 27 april 2010 @ 23:23:33 #191
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_80788940
Zij gaat winnen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 april 2010 @ 08:26:01 #192
163650 Greys
  woensdag 28 april 2010 @ 09:32:00 #193
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_80794987
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Beginnetje:

Shift s - Shift s - Shift s
p p p
Shift s - Shift s - Shift s
p p p
Shift s - d - Shift s - a - d

a a a
Shift o - Shift o - Shift o
a a a
Shift o - Shift o - Shift o
a - Shift s - a - p - Shift s

Shift s - Shift s - Shift s - Shift s - a - a
Shift s - Shift s - d - Shift s - a - a - a- a
Shift s - a - p p p p
d - d - Shift s - p p p
Shift s - Shift s - a - Shift o - Shift o - Shift o
Shift s - a - p p p p

woensdag 28 april 2010 @ 23:38:45 #194
16874 creno
born this way
pi_80827394

eigenlijk hebben we helemaal geen reden tot klagen als je ziet hoe vaak elk land heeft gewonnen bij het ESC. Heel veel landen nog nooit.
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
pi_80827594
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:38 schreef creno het volgende:
[ afbeelding ]

eigenlijk hebben we helemaal geen reden tot klagen als je ziet hoe vaak elk land heeft gewonnen bij het ESC. Heel veel landen nog nooit.
Ja, verdomd. Al is het wel 35 jaar geleden dat Nederland een keer de eerste plek wist te behalen.
Maar op zich heb je wel een punt. Nu ik dit gezien heb, wil ik wel een overzicht zien per 10 jaar.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 april 2010 @ 23:44:28 #196
163650 Greys
pi_80827612
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:32 schreef MadMaster het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 april 2010 @ 23:50:31 #197
16874 creno
born this way
pi_80827798
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:44 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ja, verdomd. Al is het wel 35 jaar geleden dat Nederland een keer de eerste plek wist te behalen.
Maar op zich heb je wel een punt. Nu ik dit gezien heb, wil ik wel een overzicht zien per 10 jaar.
Winnen zullen we niet, maar de finale halen zie ik nog steeds als een mogelijkheid.
En wat ook wel frappant is, op de songfestival-site staat dat Cornald Maas sinds 2003 zich bemoeid met het songfestival, en laten we dus al die jaren ook niet de finale hebben gehaald... (behalve re-union dan). Dit jaar was hij het niet zo eens met de keuze, dus het zou dus heel goed mogelijk zijn dat we de finale gewoon halen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 april 2010 @ 07:52:00 #198
163650 Greys
pi_80831219
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:50 schreef creno het volgende:

[..]

Winnen zullen we niet, maar de finale halen zie ik nog steeds als een mogelijkheid.
En wat ook wel frappant is, op de songfestival-site staat dat Cornald Maas sinds 2003 zich bemoeid met het songfestival, en laten we dus al die jaren ook niet de finale hebben gehaald... (behalve re-union dan). Dit jaar was hij het niet zo eens met de keuze, dus het zou dus heel goed mogelijk zijn dat we de finale gewoon halen.
En toch in Oslo weer overal vooraan staan straks he?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_80857669
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:50 schreef creno het volgende:
Dit jaar was hij het niet zo eens met de keuze, dus het zou dus heel goed mogelijk zijn dat we de finale gewoon halen.
Als Nederland dit jaar de finale haalt, of erger, daarin goed presteert, vind ik dat helemaal geen reden voor

Ik vind dat meer reden voor en
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 april 2010 @ 22:09:46 #200
163650 Greys
pi_80857883
Ik vind het toch echt veel leuker de finale kijken als Nederland daar (eindelijk weer eens) in zit.
Dan even ongeacht welke inzending we hebben, ik vind het sowieso leuker kijken dan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')