quote:Ik wil niets meer in het leven. Geen zelfontplooiing, geen gedoe, vooral geen gedoe met mannen, ik vind het allemaal veel te ingewikkeld, gewoon helemaal niets. Ik wil alleen maar brood op de plank, een dak boven mijn hoofd, een schoon huisje, en dat is het dan wel. Dat vind ik namelijk al moeilijk genoeg om te bereiken.
Dat zeg je toch eigenlijk zelf al dan?quote:Hoe ben ik nu zo geworden? En hoe word ik weer de oude? Wat wil ik nu eigenlijk?
Lijkt mij inderdaad het beste.quote:Op maandag 8 februari 2010 02:55 schreef Parlay het volgende:
Lijkt me een burnout, hulp inroepen dus. Voor nu: stel je eisen even niet zo hoog. Zoek rust en hulp.
quote:Op maandag 8 februari 2010 04:35 schreef hongeroedeem het volgende:
Ik wil gewoon lekker op een stoel zitten en een beetje om me heen kijken en heel af en toe een beetje moeilijk doen om te zien wat er dan gebeurt.
Oorzaak gevonden. Blijkbaar moet je iets bereikt hebben als je 30 bent, in jouw ogen in ieder geval?quote:Op maandag 8 februari 2010 02:33 schreef minnemin het volgende:
Bijna fokking 30 jaar.
Vind je het niet wat ver gaan? Haar te adviseren om te participeren in een grootschalige, geestelijke dwaling om wat "zin" aan het leven te geven..quote:Op maandag 8 februari 2010 07:03 schreef Kassaa het volgende:
Niet dat ik zo van de religie ben, maar het lijkt me best verstandig als je Christelijk wordt, dat draait immers alleen maar om zingeving, misschien put je daar dan wat inspiratie uit om verder te gaan met je leven. Nooit gedacht dat ik dit serieus tegen iemand zou zeggen, maar lees een keer de Bijbel!
Het lijkt me een grotere dwaling om als je je zo voelt en zo naar je jezelf kijkt er niet iets aan te doen. Als religie je helpt is het toch niet zo'n probleem? En 'dwaling', tuurlijk zijn er veel dingen niet waar en onzinnig, maar als je er van kan pakken waar je wat aan hebt (een beetje opportunistische kijk maar soit) is er geen probleem.quote:Op maandag 8 februari 2010 07:12 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
Vind je het niet wat ver gaan? Haar te adviseren om te participeren in een grootschalige, geestelijke dwaling om wat "zin" aan het leven te geven..Er zijn een stuk gezondere en effectievere manieren!
Men zou zich altijd allereerst moeten afvragen waarom hij/zij iets wil. Dat veel mensen bijvoorbeeld op hun 30e samenwonen is geenszins een reden om het dan ook maar te willen.. Als je om je heenkijkt zie je dat het vaak ook genoeg ellende met zich meebrengt.
Ik vind het persoonlijk een totaal verkeerd uitgangspunt om "religieus" te worden en ik denk dat het ook vrij weinig zou bijdragen aan de situatie, maar ik zal zeker niemand tegenhouden om het te proberen.quote:Op maandag 8 februari 2010 07:18 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Het lijkt me een grotere dwaling om als je je zo voelt en zo naar je jezelf kijkt er niet iets aan te doen. Als religie je helpt is het toch niet zo'n probleem? En 'dwaling', tuurlijk zijn er veel dingen niet waar en onzinnig, maar als je er van kan pakken waar je wat aan hebt (een beetje opportunistische kijk maar soit) is er geen probleem.
Jij moet natuurlijk gewoon dakloos worden. Zo snel mogelijk, dan leer je het wel. Sukkelquote:Op maandag 8 februari 2010 04:35 schreef hongeroedeem het volgende:
Leer jij eerst maar eens lezen.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:21 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Jij moet natuurlijk gewoon dakloos worden. Zo snel mogelijk, dan leer je het wel. Sukkel
Denk niet dat ze het prima vind, als ze mijn stoornis mocht hebben, dan krijg je een soort bevestiging op bevestiging, en niemand die je begrijpt + je ziet gewoon geen uitweg voor verandering en het laatste wat je wilt is hulp. Ik heb ook dysthymie (vanaf me 11e/12e), deze combinatie maakt het leven behoorlijk zwaar, dat je bijna tot niks meer in staat bent zeg maar. Geen motivatie, geen zin, zeg maar een grote muur die voor je staat, verder niks. Niet dat ik het leven niet aan kan, dat lukt wel maar je zit wel op het randje.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:13 schreef Xennia het volgende:
Als je het allemaal wel prima vindt zo, zul je ook niets veranderen.
Wat is het probleem?quote:Ik heb een probleem
Een hoofdkenmerk van die ontwijkende persoonlijkheidsstoornis is sociale geremdheid en dat lees ik niet nadrukkelijk terug bij TS. Bovendien vind ik dat je op een forum voorzichtig moet zijn met suggesties in de richting van een diagnose.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:34 schreef Untitled-1 het volgende:
[..]
Denk niet dat ze het prima vind, als ze mijn stoornis mocht hebben, dan krijg je een soort bevestiging op bevestiging, en niemand die je begrijpt + je ziet gewoon geen uitweg voor verandering en het laatste wat je wilt is hulp. Ik heb ook dysthymie (vanaf me 11e/12e), deze combinatie maakt het leven behoorlijk zwaar, dat je bijna tot niks meer in staat bent zeg maar. Geen motivatie, geen zin, zeg maar een grote muur die voor je staat, verder niks. Niet dat ik het leven niet aan kan, dat lukt wel maar je zit wel op het randje.
Huilen doe ik nooit ofzo (ben eigenlijk vrij emotieloos), of dat ik niet kan slapen.. maar het is net alsof je op de automatische piloot zit.
Je doet je ding maar echt dat je nu dingen gaat ondernemen of plannen maakt voor de toekomst.. nee.
Je ziet zeg maar geen uitweg of wat je kan doen om er verandering in te brengen (+ de pijn die achter je ligt). En je verliest vrienden, zonder dat je dat echt wilt, laat staan het aangaan van een relatie.
Maar inderdaad hoe langer je het alleen probeert hoe dieper je zakt, ik red me verder wel maar leef wel vrij eenzaam. Mijn 2 stoornissen hebben opzich geen grote kans dat ze verholpen worden maar er is wel een kans, en tenminste er is dan een beetje begrip van je omgeving hoe je bent. Zeg niet dat het dan allemaal een goed excuus is wat je jezelf aandoet (en ook je omgeving, terwijl je dat niet wilt), maar misschien met hulp een kans dat het leven toch een stuk leuker wordt.
En ja hopelijk accepteert ze hulp.
Ok ik zeg niet dat ze hetzelfde heeft (maar het lijkt er wel veel op) en toch zie ik wel degelijk sociale geremdheid in haar verhaal terug.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:48 schreef Xennia het volgende:
[..]
Een hoofdkenmerk van die ontwijkende persoonlijkheidsstoornis is sociale geremdheid en dat lees ik niet nadrukkelijk terug bij TS. Bovendien vind ik dat je op een forum voorzichtig moet zijn met suggesties in de richting van een diagnose.
Het is vooral dat TS zichzelf geen doelen stelt, of niet de ambitie voelt om iets te bereiken. Daarmee heb je nog geen persoonlijkheidsstoornis.
quote:
Dat stukje is wel goed, maar die kerel schijnt wel een beetje sekteleiderachtig te worden.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:59 schreef fnurp het volgende:
Je verhaal komt passief-agressief op mij over. Ik raad je aan om onderstaande video eens rustig te bekijken, hopelijk maakt het dingen in jouw leven en het algemeen wat meer transparent voor je :
Het is de topictitel van degene die dit topic is gestart!quote:Op maandag 8 februari 2010 19:30 schreef Untitled-1 het volgende:
Vluchten, ik weet niet of het het juiste woord is.
ok sorry sprak even voor mezelf.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:45 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het is de topictitel van degene die dit topic is gestart!
Hier zit wel iets in, hoewel het leven (studeren, werken, relaties, etc.) enigszins kunnen relativeren al genoeg zou zijn.quote:Op maandag 8 februari 2010 07:03 schreef Kassaa het volgende:
Niet dat ik zo van de religie ben, maar het lijkt me best verstandig als je Christelijk wordt, dat draait immers alleen maar om zingeving, misschien put je daar dan wat inspiratie uit om verder te gaan met je leven. Nooit gedacht dat ik dit serieus tegen iemand zou zeggen, maar lees een keer de Bijbel!
Ik heb die kerel vroeger gevolgd, volgens mij spoort hij niet maar ik vond het toch wel boeiend.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:59 schreef fnurp het volgende:
Je verhaal komt passief-agressief op mij over. Ik raad je aan om onderstaande video eens rustig te bekijken, hopelijk maakt het dingen in jouw leven en het algemeen wat meer transparent voor je :
Waarom? ik heb anders wel begrip voor hem en ook voor de TS.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:21 schreef Skv het volgende:
Die Hongeroedeem mogen ze van mij afschieten overigens.
en zolang een heleboel mensen meer geld overhouden aan de hypotheekrenteaftrek dan een gemid. bijstandsuitkering is vind ik het helemaal best. Beide hoeven er niets voor te doen.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:21 schreef Skv het volgende:
Behalve dat de mensen die hypotheekrenteaftrek genieten dit zelf voor elkaar hebben gekregen en vaak hebben gewerkt om dat voor elkaar te krijgen. Mensen met een instelling als die gast vind ik verwerpelijk.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:35 schreef SonicB het volgende:
[..]
en zolang een heleboel mensen meer geld overhouden aan de hypotheekrenteaftrek dan een gemid. bijstandsuitkering is vind ik het helemaal best. Beide hoeven er niets voor te doen.
Vond hem niet zo. Veel te lang en hij zegt uiteindelijk toch weinig waar je wat aan hebt. Uiteindelijk komt het er op neer dat je jezelf niet moet laten beïnvloeden wat andere willen en gewoon moet doen wat je zelf wilt.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:59 schreef fnurp het volgende:
Nou ja ... het besef dat je "eigenlijk helemaal niks moet" kan wel helend werken wanneer je veel uitstelt, vind ikquote:Op maandag 8 februari 2010 21:54 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Vond hem niet zo. Veel te lang en hij zegt uiteindelijk toch weinig waar je wat aan hebt. Uiteindelijk komt het er op neer dat je jezelf niet moet laten beïnvloeden wat andere willen en gewoon moet doen wat je zelf wilt.
Ligt er aan. Een echte luilak doet dan misschien helemaal niks meer omdat het toch niet moet. Bv. af en toe onder de douche gaan lijkt me uiteindelijk toch wel zo prettig voor jou en de mensen om je heen. Ondanks dat je eigenlijk een hekel aan douchen hebt.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:58 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nou ja ... het besef dat je "eigenlijk helemaal niks moet" kan wel helend werken wanneer je veel uitstelt, vind ik
Ik zie dat ultra-rechts ook een zinvolle bijdrage wil levert aan de discussie.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:21 schreef Skv het volgende:
Een sekteleider wordt zo'n kerel pas als je verdrinkt in zijn materie (en dus als zijn boeken hebt gekocht). Die man weet zijn (...) gedachten wel op een rijtje te zetten, petje af hoor.quote:Op maandag 8 februari 2010 19:53 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dat stukje is wel goed, maar die kerel schijnt wel een beetje sekteleiderachtig te worden.
Eens, a la "verliefdheid is overgegaan in houden van", het is gewenning. Uiteindelijk went elke situatie waar je je lang genoeg in bevindt, plus dat naarmate je ouder wordt radicale veranderingen uberhaupt steeds minder aantrekkelijk worden heb ik het idee.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het is lastig allemaal. Vooral omdat het leven dat je dan nog niet bereikt hebt ook helemaal niet zo leuk is als het wel bereikt is. Het ontneemt je alleen een hoop tijd om na te denken over of het wel leuk is. Acceptatie door afstomping, zoiets.
En zo glijdt het laatste beetje cultuur steeds verder de grijze afgrond in.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 06:32 schreef DoimeN het volgende:
Hoe kom je aan die gedachten meid? Misschien moet je wat toegeven aan de consumptie maatschappij en gewoon werken om te kopen. Dus doe wat iedereen doet: neem een hypotheek en wees een slaaf van de maatschappij!Het is een kwestie van tijd voordat je inziet dat je het eigenlijk toch wel wilt...dus geef eraan toe.
Oja jongens, die jongen met dat verhaal van zwerver/bijstand is natuurlijk een troll en die dien je niet te voeren.
Kan je mij uitleggen hoe dat zo komt?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 06:35 schreef Morgenrood het volgende:
[..]
En zo glijdt het laatste beetje cultuur steeds verder de grijze afgrond in.
dat dus...quote:Op maandag 8 februari 2010 18:48 schreef Xennia het volgende:
[..]
Een hoofdkenmerk van die ontwijkende persoonlijkheidsstoornis is sociale geremdheid en dat lees ik niet nadrukkelijk terug bij TS. Bovendien vind ik dat je op een forum voorzichtig moet zijn met suggesties in de richting van een diagnose.
Het is vooral dat TS zichzelf geen doelen stelt, of niet de ambitie voelt om iets te bereiken. Daarmee heb je nog geen persoonlijkheidsstoornis.
Hij zegt ook niet dat je het altijd op korte termijn leuk moet vinden. Als je maar in de lange termijn gelooft.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:08 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ligt er aan. Een echte luilak doet dan misschien helemaal niks meer omdat het toch niet moet. Bv. af en toe onder de douche gaan lijkt me uiteindelijk toch wel zo prettig voor jou en de mensen om je heen. Ondanks dat je eigenlijk een hekel aan douchen hebt.
Maar over het algemeen klopt het wel ja.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:46 schreef deenigeechteTS het volgende:
hoe lukt het jopuw 8.5 jaar in één opleiding te zitten?
Niet mee eens! Overigens ga jij voor minder dan het minimumloon werken.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:39 schreef Skv het volgende:
[..]
Behalve dat de mensen die hypotheekrenteaftrek genieten dit zelf voor elkaar hebben gekregen en vaak hebben gewerkt om dat voor elkaar te krijgen. Mensen met een instelling als die gast vind ik verwerpelijk.
Je werkt maar, zolang je dat vertikt zonder geldige reden hoef je wat mij betreft geen cent te krijgen.
quote:Op maandag 8 februari 2010 21:54 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Vond hem niet zo. Veel te lang en hij zegt uiteindelijk toch weinig waar je wat aan hebt. Uiteindelijk komt het er op neer dat je jezelf niet moet laten beïnvloeden wat andere willen en gewoon moet doen wat je zelf wilt.
Doet me hier aan denken:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 06:42 schreef keesjeislief het volgende:
TS, misschien vind je dit filmpje interessant, Barry Schwartz (een psycholoog) legt kort gezegd uit waarom hij denkt dat een van de steunpilaren van de huidige Westerse maatschappij, nl. meer keuzevrijheid als consument impliceert meer welvaart, helemaal niet zo'n triviale waarheid is. Sterker nog, hij betoogt dat (te) veel keuze tot een vorm van verlamming kan leiden en vervelende psychologische effecten kan hebben. Als je dit in wat bredere context ziet herken je misschien wat van je gevoelens erin?
Niet iedereen rekent een ander af op zijn of haar functie/werk/carriere in partnerkeuze. Het lijkt alsof je het niet erg vind om de huisvrouw te worden als je het idee dat de geslaagde, leuke man enkel voor een ambitieuze carrieretijger zal kiezen kan loslaten. Misschien heb je een paar jaar de tijd nodig om je oude veilige studentenleven los te laten en je voor te bereiden op een functie die meer van je vraagt met de bijkomende risico's.quote:Mijn ouders maken zich veel zorgen ("hoe moet het nou verder met onze Guin"), mijn vrienden kijken me meewarig aan, ik durf me eigenlijk niet meer te vertonen op de uni omdat ik de priemende blikken voel van de docenten, en ik wil vooral geen leuke man tegenkomen, want leuke mannen zijn geslaagd in het leven, en ik maak er niets van. Sla ik daar even een modderfiguur als ik met een leuk iemand sta te praten.
Tvp voor dit filmpje.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 06:42 schreef keesjeislief het volgende:
TS, misschien vind je dit filmpje interessant, Barry Schwartz (een psycholoog) legt kort gezegd uit waarom hij denkt dat een van de steunpilaren van de huidige Westerse maatschappij, nl. meer keuzevrijheid als consument impliceert meer welvaart, helemaal niet zo'n triviale waarheid is. Sterker nog, hij betoogt dat (te) veel keuze tot een vorm van verlamming kan leiden en vervelende psychologische effecten kan hebben. Als je dit in wat bredere context ziet herken je misschien wat van je gevoelens erin?
Dus motivatie is een struikelblok maar je bent wel van plan een phd te doen? Dat klinkt behoorlijk gemotiveerd.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:30 schreef kless het volgende:
ook een beetje last van (gehad).
Geen relatie, vrienden zijn wel redelijk positief. Familie maakt zich zorgen (maar jah, ik ben wel de eerste die een studie doet)
p glansrijk in 1ste jaar gehaald maar onderhand al een mooi tijdje de studie biologie, ongeveer elke richting. uiteindelijk nu bezig met moleculair/biotech afronden.
Motivatie is het grote struikeblok (of niet intesant genoege zaken of juist teveel)
stampen voor tentamens en schrijven van verslagen istotaal niet intersant.
Onderzoeken is wel weer cool. of sommige projecten doen zoals IGEM
Straks.. eens kijken wie mij als phd student wil hebben en of ik het daar ook wel wil doen.
Ik denk dat zoiets als te veel keus in de buitenwereld niet bestaatquote:Op dinsdag 9 februari 2010 06:42 schreef keesjeislief het volgende:
Het probleem is niet de keuzevrijheid, maar dat een hoop mensen daar niet mee om kunnen gaan en/of geen relativeringsvermogen hebben.quote:Op woensdag 10 februari 2010 02:52 schreef Manono het volgende:
[..]
Ik denk zoiets dat te veel keus in de buitenwereld niet bestaat
wel een (beleving van) te weinig eigen keus hebben van binnenuit, waardoor het aanbod van mogelijkheden als verlammend kan worden ervaren - omdat je dan inderdaad niet je eigen innerlijke stem volgt maar doelen externaliseert
alleen denk ik niet dat met het aanbod te maken heeft maar met een gevoel van onvermogen om je eigen leven vorm te geven zoals jij het wilt
Ja, of ze zijn niet eerlijk tegen zichzelf.quote:Op woensdag 10 februari 2010 03:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het probleem is niet de keuzevrijheid, maar dat een hoop mensen daar niet mee om kunnen gaan en/of geen relativeringsvermogen hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |