Bedoel je voor mij een snellere verwerking?, of juist voor de hare omdat ze zegt dat ze blij is dat ik niet boos ben zodat ze zonder schuld gevoel verder kan.quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:20 schreef gekkie_ het volgende:
Achi..
Misschien zorgt die confrontatie juist wel voor een snellere verwerking, al voelt het op dat moment natuurlijk niet zo.. Bij mij is het nu ong. een jaar geleden en zoals je ziet ben ik nog regelmatig hier te vinden, kwee nie of ik er wel ooit overheen kom.. ik ben al blij dat ik me niet meer zo verdrietig voel!
Ik snap niet zo goed dat ze zegt dat ze je maandag wilde bellen..wat heb je daar nou aan, beetje zo'n achteraf excuus omdat je er op deze manier achter bent gekomen. Ook zo'n opmerking dat ze hoopt dat je het geluk weer vindt is zo nutteloos vind ik. Denk je dat ze gelukkig is??quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:23 schreef achi het volgende:
Updateje,
Ze heeft toch nog terug gemaild.
Ze had inderdaad iemand ontmoet waar er een goede klik mee was, en dat ze me maandag wou bellen (hmm tja) daarover omdat ze niet wou dat ik het via een andere weg zou horen..
Ze hoopte wel dat ik het geluk weer vindt in de toekomst (alsof je op iemand anders storten gelijk staat aan geluk) en hoe het met mij ging (dat staat dus in die mail..) en dat ze blij is dat ik niet boos ben (tja nu alleen teleurgesteld dat ze verder nergens op in gaat)
Verder ook niet ingaan op de andere dingen in de mail, ben dus nog steeds erg geneigd om haar van hyves af te gooien. was misschien beter even geweest als ze toch maar niet had gereageerd.
Waarom zou je haar niet verwijderen van Hyves? Het doet je nu alleen nog maar pijn dus echt, voor je eigen bestwil, zou ik haar verwijderen. Is moeilijk om te doen, maar ik heb het ook gedaan, zelfs uiteindelijk mijn hyves helemaal verwijderd. En dát hielp, echt waar. Ik kan het je echt aanraden..quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:23 schreef achi het volgende:
Updateje,
Ze heeft toch nog terug gemaild.
Ze had inderdaad iemand ontmoet waar er een goede klik mee was, en dat ze me maandag wou bellen (hmm tja) daarover omdat ze niet wou dat ik het via een andere weg zou horen..
Ze hoopte wel dat ik het geluk weer vindt in de toekomst (alsof je op iemand anders storten gelijk staat aan geluk) en hoe het met mij ging (dat staat dus in die mail..) en dat ze blij is dat ik niet boos ben (tja nu alleen teleurgesteld dat ze verder nergens op in gaat)
Verder ook niet ingaan op de andere dingen in de mail, ben dus nog steeds erg geneigd om haar van hyves af te gooien. was misschien beter even geweest als ze toch maar niet had gereageerd.
Ik weet nog niet of ik het hier mee eens ben...In mijn geval is er geen ruzie, geen ander, geen conflict. Zolang het goed voelt wil ik hem graag af en toe blijven zien.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:27 schreef Faerie het volgende:
[..]
Enne, je kunt beter geen e-mails meer sturen. Hélemaal geen contact meer. Dat is moeilijk, maar je kunt je ex beter even helemaal uit je leven bannen. Toen ik dat deed ging het goed, en iedere keer als ik weer contact had, had ik een dipje.
Dus de beste tip die ik hier aan iedereen kan geven, ook al is het bij mij nog maar 2 maanden uit, neem géén contact op! Kies voor jezelf. Als je geen dipjes wilt, moet je nu echt je leven helemaal op jezelf richten, en je ex even helemaal uit je leven bannen (zover als dat gaat natuurlijk naast dingen regelen zoals financiën en spulletjes).
Oh, maar ik heb ook geen ruzie hoor, en ook geen conflict. Maar ik heb dus met heel veel mensen gesproken bij dit gebeurd is, en ik heb ook heel veel verhalen gelezen hierover op internet. En het is natuurlijk voor iedereen anders, maar daaruit bleek dus dat diegenen die wel nog contact hadden, het veel moeilijker vonden om er overheen te komen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:56 schreef Everlong het volgende:
[..]
Ik weet nog niet of ik het hier mee eens ben...In mijn geval is er geen ruzie, geen ander, geen conflict. Zolang het goed voelt wil ik hem graag af en toe blijven zien.
Dit geldt ook voor mij. Het is dan wel al bijna 6 maanden uit maar we hebben nog steeds bijna dagelijks contact.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:56 schreef Everlong het volgende:
[..]
Ik weet nog niet of ik het hier mee eens ben...In mijn geval is er geen ruzie, geen ander, geen conflict. Zolang het goed voelt wil ik hem graag af en toe blijven zien.
Kijk, en dat is dus ook het gevaarlijke aan contact hebben. Dat je toch weer hoop krijgt. Ik hoop echt voor je dat je een tweede kans krijgt. Vaak is het niet het geval dat het er nog hoop is. En dan heb je ook nog eens het gevaar dat als je weer bij elkaar komt, het daarna weer fout loopt, en dan voel je je al helemaal klote. Ik weet zeker dat heel veel mensen het niet zouden doen zoals jij het doet, juist om henzelf te beschermen. Waarom achter iemand aanlopen die je zoveel verdriet heeft gedaan?quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:12 schreef CoendeW het volgende:
[..]
Dit geldt ook voor mij. Het is dan wel al bijna 6 maanden uit maar we hebben nog steeds bijna dagelijks contact.
Ze twijfelt nog steeds wat ze wil. Ik weet ergens dat ze er wel voor zou willen gaan, maar blijkbaar is de pijn en woede nog te groot om dit te kunnen. Toch is er duidelijk nog hoop, anders zou zij de stap wel zetten en het contact verbreken en het huis te koop willen zetten.
Ze blijft zeggen dat ze van me houdt en tijd nodig heeft. Dit geef ik haar. En het contact dat we hebben is fijn.
Dit kan in mijn ogen weer leiden tot naar elkaar toe groeien en misschien een tweede kans....
Tja ik vindt het idd ook wel een beetje een excuus, zeker dat ze nu pas reageert, aangezien ze maandag nadat ik de mail had verstuurd nog een foto op hyves heb gezet, en dus ook de mail al had gelezen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:45 schreef Everlong het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed dat ze zegt dat ze je maandag wilde bellen..wat heb je daar nou aan, beetje zo'n achteraf excuus omdat je er op deze manier achter bent gekomen. Ook zo'n opmerking dat ze hoopt dat je het geluk weer vindt is zo nutteloos vind ik. Denk je dat ze gelukkig is??
Eigenlijk geeft deze mail totaal geen bevrediging omdat ze nergens echt op ingaat, of zie ik het fout?
Ik ga d'r ook wel van hyves halen, ook als signaal voor haar dat ik teleur gesteld ben in de reactie.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:27 schreef Faerie het volgende:
[..]
Waarom zou je haar niet verwijderen van Hyves? Het doet je nu alleen nog maar pijn dus echt, voor je eigen bestwil, zou ik haar verwijderen. Is moeilijk om te doen, maar ik heb het ook gedaan, zelfs uiteindelijk mijn hyves helemaal verwijderd. En dát hielp, echt waar. Ik kan het je echt aanraden..
Enne, je kunt beter geen e-mails meer sturen. Hélemaal geen contact meer. Dat is moeilijk, maar je kunt je ex beter even helemaal uit je leven bannen. Toen ik dat deed ging het goed, en iedere keer als ik weer contact had, had ik een dipje.
Dus de beste tip die ik hier aan iedereen kan geven, ook al is het bij mij nog maar 2 maanden uit, neem géén contact op! Kies voor jezelf. Als je geen dipjes wilt, moet je nu echt je leven helemaal op jezelf richten, en je ex even helemaal uit je leven bannen (zover als dat gaat natuurlijk naast dingen regelen zoals financiën en spulletjes).
Ja, altijd beter om er goed over na te denken, het is ook niet niks. Het is toch wel een beetje deel van de afsluiting al van alles. Ik heb toen heel vaak op de hyves van mij ex gezeten, iedere keer weer "Vriend verwijderen" aangeklikt, en toen kwam de keuze of je het echt wilde of niet. En toen zat ik heel lang met dat voor me op het beeldscherm. Ik heb toen maar gewoon geklikt, en toen kon ik er niks meer aan doen. Ohja daar moet ik nog iets over zeggen; kan jij de hyves van je ex nog wel zien ook al ben je geen vrienden met haar? De enige manier dat je haar hyves ook niet kan bekijken is als je instelt dat je zelf ook alleen maar de pagina's van vrienden kunt zien. Dat vond ik niet fijn, en toen kon ik alsnog op zijn hyves kijken, hielp dus niks...Succes zondag, gewoon klikken!quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:44 schreef achi het volgende:
Ik ga d'r ook wel van hyves halen, ook als signaal voor haar dat ik teleur gesteld ben in de reactie.
Had het eigenlijk al wel besloten om dat te doen, maar doe dat pas zondag, had dat al met mezelf afgesproken, heb mezelf daar op ingesteld.
En ik ben al wel zeker mijn leven op mezelf aan het richten.
het laatste stukje van haar nog een tot zondag, en dan is het klaar. Ik maak niet graag overhaaste beslissingen, en moet even de tijd nemen om d'r aan te wennen aan het feit dat ik heb besloten om d'r te verwijderen.
Hoop dat jij het een beetje kunt vinden in Berlijn, en daar genoeg afleiding zal hebben.
Leuk! Waar in Spanje? Ik hoop dat het doorgaat voor je.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:54 schreef Sjechov het volgende:
In gedachten blijf ik er maar druk mee.
Met een beetje mazzel zit ik volgende week rond deze tijd in spanje aan de wijn ...
Dagelijks contact wil straks ook niet meer, want dan kom ik nooit los. Maar helemaal geen contact vind ik ook zo drastisch. De afgelopen 7 jaar hebben we elkaar zo ongeveer elke dag gezien of gesproken. Daar moet je toch even van ontwennen. Maar zodra ik er echt hoop uit ga halen, moet ik gewoon verstandig zijn en er inderdaad mee stoppen. Ik hoop dat we wekelijks contact houden, maar als dat niet werkt houdt het op. De tijd zal het leren....quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:19 schreef Faerie het volgende:
[..]
Kijk, en dat is dus ook het gevaarlijke aan contact hebben. Dat je toch weer hoop krijgt. Ik hoop echt voor je dat je een tweede kans krijgt. Vaak is het niet het geval dat het er nog hoop is. En dan heb je ook nog eens het gevaar dat als je weer bij elkaar komt, het daarna weer fout loopt, en dan voel je je al helemaal klote. Ik weet zeker dat heel veel mensen het niet zouden doen zoals jij het doet, juist om henzelf te beschermen. Waarom achter iemand aanlopen die je zoveel verdriet heeft gedaan?
Ongeveer 30 min rijden vanaf Alicante meende ik.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:56 schreef Faerie het volgende:
[..]
Leuk! Waar in Spanje? Ik hoop dat het doorgaat voor je.
Ik wil ook tomaten gooien! Wanneer gaan we?quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:45 schreef Faerie het volgende:
Ik zou nu wel op dat tomatenfeest in Spanje willen zijn, La Tomatina. Lekker tomaten gooien naar iedereen, alles afreageren! Ik heb zin om ergens gewoon heel hard te schreeuwen "F*ck you, eikel" voor het verdriet dat ie me heeft aangedaan. Op dit moment wil ik nooit meer contact met hem. Zal ik in de toekomst ws wel willen maar nu niet. Hij hoort nu niet meer in mijn leven. Ik ga hem helemaal uit mijn leven bannen en ontdekken wie ik zelf eigenlijk ben en wat ik echt wil!!! I will survive and be happy all on my own, even if that means I have to stay alone all my life!
Héél herkenbaar! Mijn ex zei ook dat hij me absoluut niet kwijt wilde, maar hij gedraagt zich er totáál niet naar. Contact mag inderdaad bij ons ook van zijn kant komen. En als dat betekent dat we nooit meer écht contact hebben buiten dat we elkaar wekelijks zien op de zaak, so be it.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:08 schreef MOD het volgende:
....
Ze wilt me niet kwijt. Maar ik heb er geen zin meer in. Ik ben duidelijk geweest, zij ziet mij nog als gevaar. Maar fuck dat contact. Het mag compleet van haar komen. Dus ik hoor het wel.
En als dat betekent dat ik haar nu nooit meer zie, so be it.
Contact houden vond ik belangrijk, onder het mom van, zo lang mogelijk blijven volhouden om weer naar elkaar te groeien. Maar nee..
Ik moet geen contact meer als zij niet meer met me verder wilt. Ik wil geen contact alleen maar om maatjes te blijven. Alles of niks. Ik wil niet naast haar zijde lopen en 'niks hebben' en haar later met een ander weg zien gaan.
...
Edit ging geloof ik wat verkeerd met posten.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:02 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Héél herkenbaar! Mijn ex zei ook dat hij me absoluut niet kwijt wilde, maar hij gedraagt zich er totáál niet naar. Contact mag inderdaad bij ons ook van zijn kant komen. En als dat betekent dat we nooit meer écht contact hebben buiten dat we elkaar wekelijks zien op de zaak, so be it.
Ik heb nog geprobeerd om een gesprek aan te gaan over het feit dat we elkaar de komende jaren sowieso nog zien vanwege werk, en dat het wel fijn zou zijn als we gewoon normaal met elkaar om zouden kunnen gaan. Hij wilde dat ook, zei hij, maar ook daar gedraagt hij zich weer totaal niet naar. Dus dan maar niet.
Verder hoop ik nu oprecht dat het goed met hem gaat, en ik ben echt blij voor hem dat hij nu een vast contract heeft op de zaak, en daarmee een stuk meer zekerheid in zijn leven. Maar that's it.
Een vriendin vroeg me waarom ik niet gewoon zoiets had van 'fuck you'. Maar dat hij zich als een hufter gedraagt wil toch niet zeggen dat ik me ook als een kutwijf moet gedragen? Dat zit gewoon niet in mij, en daarbij vind ik het belangrijker me gewoon als een volwassen te gedragen en verder te gaan met m'n leven, dan constant maar op een negatieve manier over hem door te blijven gaan/met hem bezig te blijven. Dat verdient hij niet en ik heb er ook helemáál geen zin in.
Al met al gaat het dus goed met me nu. Het is nogsteeds wel een steek in m'n hart om hem te zien, maar dat is gewoon niet anders.
Haha helaas is dat altijd pas eind augustus. Het had iets later uit moeten gaan.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik wil ook tomaten gooien! Wanneer gaan we?![]()
En inderdaad, geen contact is echt het beste. Ik moet nog wel contact houden, want we hebben een gezamelijke woning te verkopen. En ook al beperk ik dat contact tot een absoluut zakelijk minimum, iedere keer als we contact hebben gehad voel ik me leeg, uitgezogen en vermoeid. Dus verder wil ik niks meer met haar te maken hebben. Ook al zijn we ruim 10 jaar samen geweest. Fuck her, this is my life!
Ik heb precies hetzelfde gevoel! Petje af voor de mensen die nog wel bevriend kunnen zijn met hun ex, maar ik weet nu al dat ik dat niet wil en kan. Van mij hoeft dat ook niet, hij was naast mijn vriend ook echt mijn beste vriend, maar hij heeft me zoveel verdriet gedaan en eigenlijk is het kapot gegaan door hem. En ik wil niet constant aan deze kuttijd herinnert worden.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:08 schreef MOD het volgende:
Contact houden... Mn ex net weer aan de telefoon gehad. Zegt ze, door recente, niet nader te noemen vorderingen in onze huidige situatie, het blijkbaar toch niet aan kan.
Dus ik zeg, als jij niet los van me kan komen, dan moet je maar gewoon compleet wegwezen uit mn leven. Ik wil het niet, jij ook niet, ik wil met je verder, jij twijfelt, maar blijkbaar zit het nog zo hoog, dus ga gewoon weg en vlucht ipv je angsten te trotseren.
Ze wilt me niet kwijt. Maar ik heb er geen zin meer in. Ik ben duidelijk geweest, zij ziet mij nog als gevaar. Maar fuck dat contact. Het mag compleet van haar komen. Dus ik hoor het wel.
En als dat betekent dat ik haar nu nooit meer zie, so be it.
Contact houden vond ik belangrijk, onder het mom van, zo lang mogelijk blijven volhouden om weer naar elkaar te groeien. Maar nee..
Ik moet geen contact meer als zij niet meer met me verder wilt. Ik wil geen contact alleen maar om maatjes te blijven. Alles of niks. Ik wil niet naast haar zijde lopen en 'niks hebben' en haar later met een ander weg zien gaan.
Dus ik zie het wel.
En dat moet jij ook doen denk ik. Ik weet niet wat je wensen zijn. Maar er blijft altijd spanning tussen exen.
Haha, graag gedaan hoor.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:29 schreef Faerie het volgende:
[..]
Haha helaas is dat altijd pas eind augustus. Het had iets later uit moeten gaan.Misschien kunnen we wel in NL het tomatenfeest invoeren.
![]()
en ik heb dat gevoel ook als ik contact heb gehad met mijn ex. Is dus een teken voor ons dat we daar (nog) niet aan toe zijn! Op een of andere manier werd ik vrolijk van je post, met "fuck her, this is my life!". Zoiets is aanstekelijk.Het is zeker jouw leven! Is maar goed ook!
[..]
Ik heb precies hetzelfde gevoel! Petje af voor de mensen die nog wel bevriend kunnen zijn met hun ex, maar ik weet nu al dat ik dat niet wil en kan. Van mij hoeft dat ook niet, hij was naast mijn vriend ook echt mijn beste vriend, maar hij heeft me zoveel verdriet gedaan en eigenlijk is het kapot gegaan door hem. En ik wil niet constant aan deze kuttijd herinnert worden.
Maarre, laat haar lekker inderdaad! Kies nu voor jezelf... Aan twijfel heb je niks. Eigenlijk is het graag of niet! Ik heb er zelf ook nog aan gedacht om nog contact met hem te houden om weer naar elkaar toe te groeien, maar mijn gevoelens werden zo op en neer geslingerd door hem, ene keer twijfelde hij heel erg, andere keer was hij weer afstandelijk en was het allemaal goed voor hem. Dus ik ben er helemaal klaar mee.
Tja hetzelfde heb ik nu ook wel een beetje. Ook erg onzeker, en zei ook, daardoor is d'r ook wel wat beschadigt tussen ons..quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:47 schreef MOD het volgende:
Weet je.. Het voelt gewoon zo ontzettend kut als je weet dat de persoon bij wie je je zo enorm fijn voelt, die persoon die je alles kan geven dat je wilt, er gewoon niet meer voor je is. Als je gewoon weet dat dat de persoon is waarmee je echt oud wilt worden.
Ik heb nog nooit zo iemand mee gemaakt als het meisje die ik de afgelopen jaren heb mee gemaakt. Ik heb geleerd om van iemand te houden en geleerd wat liefde is. Ik heb het zo enorm verkloot omdat ik onzeker was.
Dan kan je wel zeggen dat het ooit weer goed komt en dat je er om kan lachen. Het is zo enorm cliche allemaal. Maar het slaat gewoon nergens op om te horen dat je alles dat je heb opgebouwd, je liefde, de vriendschap, de band, dan maar gewoon over boord moet flikkeren als of het allemaal geen hol voor stelt.
Maar als dat is wat ze van me vraagt. So be it. Ik zie haar ooit nog wel. Dat weet ik zeker. Of het dan nog zo leuk en gezellig wordt, weet ik niet. Maar het fuckt me niet meer.
Het doet gewoon pijn na alles wat ik gedaan heb. Maar ja. Ik ben nu inmiddels een gevaar voor haar. Dus goed komen zal het nooit meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |