Mja, ik denk dat diegene die dat postte het had over dat lege gevoel wat je hebt. Je hebt zolang van iemand gehouden, en iemand anders van jou, dat er een grote leegte ontstaat. Dat herkent iedereen hier wel denk ik. En omdat je die leegte nog hebt, denk je ook vaak terug aan de tijd met je ex. En dan vind je het ook zo moeilijk om te geloven dat iemand anders die leegte ook op kan vullen. En dat komt pas echt denk ik als je een nieuwe relatie krijgt. Maar je kunt er ook voor kiezen om die leegte zelf op te vullen. Dat ga ik nu dus doen, ik laat dat niet meer afhangen van een relatie. Ik denk dat het ook deels aan jezelf ligt hoe lang je er over doet, maar er is geen vaste regel hoe lang je er over doet, dat is bij iedereen anders.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:35 schreef Untouchables het volgende:
Ik had eigenlijk gehoopt hier niet meer te posten, maar ik vind het toch ok om nog even de discussie te joinen.
Zelf merk ik dat ik mn ex nog steeds erg mis. Het is ongeveer n half jaar uit nu en ik heb een paar maanden na het uit gegaan was, nog gepoogd om haar terug te krijgen.
Ik realiseerde me dat ik wel voor haar kon en wilde kiezen en ik heb dat aan haar verteld.
Echter was het gevoel bij haar al weg, iets waar ik eigenlijk al wel rekening mee had gehouden.
Nu, een paar maanden nadat ik de definitieve, laatste nee heb gekregen, merk ik dat ik nog steeds veel aan haar denk. Alle (sociale media) banden zijn verbroken, ik heb "gelukkig" geen contact meer met haar en ik kom haar in principe ook nergens meer tegen.
Maar man..het is soms zo moeilijk om jezelf te vergeven. Te vergeven dat je blind was in die lange periode en de dingen maar liet gaan. Te vergeven dat je het pas inzag toen het al te laat was en je nu niet meer terug kan..
Ik weet dat zij mij heeft vergeven en verder is gegaan met haar leven, maar ik wil het zelf ook.
Het is nog steeds moeilijk te realiseren dat ik elke dag nog wel aan haar denk. Niet eens perse omdat ik haar terugwil, maar omdat ze nog wel in mijn gedachten zit..
Ik las een post van een mod hier, ik weet niet meer precies wie, waarin ze zei dat ze pas over haar ex heen was gekomen, toen ze haar nieuwe vriend ontmoette..
Om eerlijk te zijn kijk ik er nu al niet naar uit om er zolang over te moeten doen..
Zucht..
Omdat houden van niet altijd het belangrijkste is. Je gaat natuurlijk liever op je gevoel af, maar vaak is het ook belangrijk om naar je verstand te luisteren, want je weet heel goed dat je anders niet gelukkig wordt. Ik denk daarom vaak aan vrouwen die bij hun vriend blijven die hen mishandelt. Zij houden zoveel van hun vriend en denken dat dat het belangrijkste is. Maar iedereen weet ook wel, dat je dan niet echt gelukkig bent en dat je beter verdient. Het is misschien wel een extreem voorbeeld, maar die geeft wel heel goed aan dat relaties echt niet alleen over houden van gaan...quote:Op zondag 14 februari 2010 00:52 schreef MOD het volgende:
[..]
Is dat bij haar ook zo?
Weet je wat ik niet snap? Dat je zo veel van elkaar houdt, om elkaar geeft etc, toch er voor kiest om er niks met mee te doen en het maar over boord te gooien.
Je houden verdorie toch van elkaar?
Waarom die fucking drama toch altijd...
Dit was ook bij ons de situatie. Ik was op de een of andere manier niet gelukkig binnen de relatie en dat kreeg zij over haar heen, minus de mishandeling.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:46 schreef Faerie het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat diegene die dat postte het had over dat lege gevoel wat je hebt. Je hebt zolang van iemand gehouden, en iemand anders van jou, dat er een grote leegte ontstaat. Dat herkent iedereen hier wel denk ik. En omdat je die leegte nog hebt, denk je ook vaak terug aan de tijd met je ex. En dan vind je het ook zo moeilijk om te geloven dat iemand anders die leegte ook op kan vullen. En dat komt pas echt denk ik als je een nieuwe relatie krijgt. Maar je kunt er ook voor kiezen om die leegte zelf op te vullen. Dat ga ik nu dus doen, ik laat dat niet meer afhangen van een relatie. Ik denk dat het ook deels aan jezelf ligt hoe lang je er over doet, maar er is geen vaste regel hoe lang je er over doet, dat is bij iedereen anders.
Ik kan jouw schuldgevoel wel heel erg goed begrijpen... Heel veel mensen zien pas in wat ze hebben, als ze het kwijt zijn. Heel ironisch. Maar dan is dit wel een heel goede les voor je geweest, en je weet ook zeker dat je die fout niet meer zal maken in de toekomst. Iedereen maakt fouten, en hoe kut dat ook is, je wordt er wel beter van...
[..]
Je hebt zeker gelijk met die leegte opvullen met andere dingen. Dat ben ik nu ook aan het doen, heb een nieuwe baan en straks waarschijnlijk ook een nieuw appartement..Het stomme is alleen, ik verwacht/hoop er altijd zo snel teveel van. Dat, op het moment dat ik een nieuwe baan en mensen om me heen heb, ik haar wel meteen vergeet.
Ik weet dat zulke dingen gewoon tijd kosten, maar ik geef mezelf die tijd niet.
Dat het een les is geweest is zeker, ik heb veel over mezelf geleerd en hoe stom het ook klinkt, mijn ogen zijn geopend..Misschien te laat voor haar, maar wellicht voor iemand anders.
Omdat houden van niet altijd het belangrijkste is. Je gaat natuurlijk liever op je gevoel af, maar vaak is het ook belangrijk om naar je verstand te luisteren, want je weet heel goed dat je anders niet gelukkig wordt. Ik denk daarom vaak aan vrouwen die bij hun vriend blijven die hen mishandelt. Zij houden zoveel van hun vriend en denken dat dat het belangrijkste is. Maar iedereen weet ook wel, dat je dan niet echt gelukkig bent en dat je beter verdient. Het is misschien wel een extreem voorbeeld, maar die geeft wel heel goed aan dat relaties echt niet alleen over houden van gaan...
Eveneens in het kort mijn relatie.......quote:Op zondag 14 februari 2010 14:00 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Dit was ook bij ons de situatie. Ik was op de een of andere manier niet gelukkig binnen de relatie en dat kreeg zij over haar heen, minus de mishandeling.
Toch hield ik wel van haar en zij van mij en bleven we bij elkaar, ook al wisten we dat hoe het toen ging, niemand er gelukkig van werd..
En hoe kijk jij daar nu tegenaan? Heb je spijt van dingen die je hebt gedaan?quote:Op zondag 14 februari 2010 14:05 schreef nomaci het volgende:
[..]
Eveneens in het kort mijn relatie.......
Hmjah.quote:Op zondag 14 februari 2010 00:52 schreef MOD het volgende:
[..]
Is dat bij haar ook zo?
Weet je wat ik niet snap? Dat je zo veel van elkaar houdt, om elkaar geeft etc, toch er voor kiest om er niks met mee te doen en het maar over boord te gooien.
Je houden verdorie toch van elkaar?
Waarom die fucking drama toch altijd...
Dit is bij ons ook het geval. Toen het zo moeilijk ging en fout ging, kon ik niet praten. Nu kan ik het ineens als brugman en hebben we de beste gesprekken. Als ik dat toen had gekund, was het nu allemaal anders, waren we nu nog samen.....quote:Op zondag 14 februari 2010 00:51 schreef nomaci het volgende:
Het idiote is ook dat nu de relatie voorbij is we ineens weer kunnen praten met elkaar en echt kunnen luisteren...
Erg herkenbaar dit. Ik ben hier ook 24 uur per dag mee bezig. Haat mezelf dat ik zoiets moois kapot heb gemaakt. Dat ik blind was voor onze problemen en er nooit iets aan gedaan heb. Pas toen het te laat was gingen mijn ogen open.... en nu kan ik het ineens allemaal wel, maar nu kan zij er niks meer mee.....quote:Op zondag 14 februari 2010 13:35 schreef Untouchables het volgende:
Maar man..het is soms zo moeilijk om jezelf te vergeven. Te vergeven dat je blind was in die lange periode en de dingen maar liet gaan. Te vergeven dat je het pas inzag toen het al te laat was en je nu niet meer terug kan..
Ik weet dat zij mij heeft vergeven en verder is gegaan met haar leven, maar ik wil het zelf ook.
Het grappige is dat dat praten ook vrij normaal ging toen ik haar een keer sprak na de breuk. Echter, het was voor haar sowieso makkelijker, aangezien er toen dus al overheen was. Raar was dat, gezellig kletsen met iemand die niet meer van je houdt, na al die jaren.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:54 schreef CoendeW het volgende:
[..]
Dit is bij ons ook het geval. Toen het zo moeilijk ging en fout ging, kon ik niet praten. Nu kan ik het ineens als brugman en hebben we de beste gesprekken. Als ik dat toen had gekund, was het nu allemaal anders, waren we nu nog samen.....![]()
[..]
Erg herkenbaar dit. Ik ben hier ook 24 uur per dag mee bezig. Haat mezelf dat ik zoiets moois kapot heb gemaakt. Dat ik blind was voor onze problemen en er nooit iets aan gedaan heb. Pas toen het te laat was gingen mijn ogen open.... en nu kan ik het ineens allemaal wel, maar nu kan zij er niks meer mee.....
Dit is inderdaad mijn situatie. Hoe aardig ik mn ex nog steeds vind, vriendschaptechnisch, ik weet dat ik meer voor haar zou voelen dan zij voor mij.quote:Op zondag 14 februari 2010 20:46 schreef CoendeW het volgende:
Als mijn ex besluit om definitief te breken, dus geen tweede kans meer wil geven, dan denk ik niet dat ik contact met haar wil blijven houden. Dit zou te moeilijk voor me zijn. Ik zal altijd van haar blijven houden en gevoelens voor haar blijven houden. Dan is een vriendschap veel te moeilijk.
Ik ben nooit klaar met hem geweest..hij heeft het uitgemaakt helaas.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:03 schreef MOD het volgende:
Weet je.. Als ik dit zo lees wordt ik ook jalours.
Of dat zwakzinnig over komt weet ik niet, maar boeie. Er is blijkbaar nog wederzijds gevoel voor elkaar en dat blijkt. Ga maar nergens op hopen, het lijkt er op dat je nog niet klaar met hem ben. Als je dat wel bent, wilt niet zeggen dat er niks meer uit voort vloeit, maar hou het kalm aan en kijk gewoon waar je heen wilt. Vriendschap kan ook heel goed zijn. En wie weet wat daar uit vloeit. Je kan wel voor hem gaan, maar dan moet je gevoel ook 100% goed zitten. Je kan hem de kans geven en kijken hoe het loopt, maar reken maar dat de volgende breuk dan drie keer zo hard aan komt.
Whisky in the jar! Arrrgh, matey!quote:Op maandag 15 februari 2010 00:49 schreef rijsttafel het volgende:
Ik laat me ook weer eens zien hier. Een hoop nieuwe verhalen weer te zien. Sterkte allemaal.
Ik heb Valentijnsdag overleefd! (en het was nog een zondag ook!).. m'n ex heeft 'm doorgebracht met de gast waar ze mee vreemd ging.. Ik met een fles whiskeyKlinkt alsof ik zo'n stereotype ontroostbare vent ben met een gebroken hart, maar gelukkig valt dat wel mee. Ik denk dat ik beter af ben zo.
Contact verbreken. En ook gewoon tegen d'r zeggen. De reden is simpel. Jij hebt het gevoel dat jullie relatie niet zoveel voorstelde omdat ze zo snel een ander heeft. Of het gewoon een rebound voor dr is of dat ze echt verliefd op hem is, is allemaal irrelevant. Dat gevoel dat je nu hebt, dat je denkt dat het niks voorstelde, dat blijft wel hangen. Zeker als haar nieuwe relatie ook echt een serieuze relatie gaat worden. You don't wanna be there, man.quote:Waar ik het wel moeilijk mee heb is dat ze met de eerste de beste gelijk een relatie begint. Dat deed ze voordat ze met mij had ook al en nu heb ik het gevoel alsof ik ook niet zoveel voorstelde. Ze wordt gewoon op elke jongen verliefd waar ze een beetje veel mee omgaat..
Ik heb vandaag besloten het contact met haar helemaal te verbreken, want ik zie er geen voordelen in om het nog te houden. Volgende week zie ik haar nog 1 keer om wat laatste dingen te regelen. Ik vraag me af of ik het dan moet zeggen dat ik geen contact meer wil of dat ik het gewoon moet laten verwateren. Wat zouden jullie doen?
Gelukkig heb je de liefde van muziek nog?quote:Op maandag 15 februari 2010 01:01 schreef Yuki het volgende:
Eerst valentijnsdag alleen... En vandaag is m'n ex jarig.
Bah
True...quote:Op maandag 15 februari 2010 01:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Gelukkig heb je de liefde van muziek nog?
Tis dat mn ex niet op fok zit, ik kreeg spontaan de kriebels.quote:Op maandag 15 februari 2010 01:01 schreef Yuki het volgende:
Eerst valentijnsdag alleen... En vandaag is m'n ex jarig.
Bah
Gefeliciteerdquote:Op maandag 15 februari 2010 01:09 schreef MOD het volgende:
[..]
Tis dat mn ex niet op fok zit, ik kreeg spontaan de kriebels.
Ik ben vandaag ook jarig ..
Benieuwd of ik wat van dr hoor
Nee niet echt een dip, inderdaad. Gewoon ff dingen op een rijtje zetten. Werkt het beste rustig op de bank met een glaasje en een muziekjequote:Op maandag 15 februari 2010 01:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Whisky in the jar! Arrrgh, matey!![]()
En ik geloof dat het wel meevalt met de dip?
[..]
Je hebt gelijk (en MOD, jij ook). Ik ga het gewoon zeggen dat ik geen contact meer wil en als ze dan vraagt waarom geef ik de reden.quote:Contact verbreken. En ook gewoon tegen d'r zeggen. De reden is simpel. Jij hebt het gevoel dat jullie relatie niet zoveel voorstelde omdat ze zo snel een ander heeft. Of het gewoon een rebound voor dr is of dat ze echt verliefd op hem is, is allemaal irrelevant. Dat gevoel dat je nu hebt, dat je denkt dat het niks voorstelde, dat blijft wel hangen. Zeker als haar nieuwe relatie ook echt een serieuze relatie gaat worden. You don't wanna be there, man.
Contact afkappen, ook tegen haar zeggen dat je niks meer hoeft te horen van haar. Maak het jezelf makkelijk.
quote:Op maandag 15 februari 2010 01:08 schreef Yuki het volgende:
[..]
True...
*verzuipt zichzelf in zielige liedjes*
Sorryquote:
Truequote:Op maandag 15 februari 2010 01:26 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Sorry![]()
Maar wat eruit moet, moet eruit, zegt m'n moeder altijd.
Niks zielig! Dansen en sjanzen, laat de zon naar binnen!quote:Op maandag 15 februari 2010 01:08 schreef Yuki het volgende:
[..]
True...
*verzuipt zichzelf in zielige liedjes*
Sowiezo, als jij het ook zo zegt, dan ben jij diegene die het heft in handen neemt. Dit is jouw beslissing. Dat feit alleen al, geloof me, gaat het zoveel makkelijker maken om verder te gaan.quote:Op maandag 15 februari 2010 01:14 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Nee niet echt een dip, inderdaad. Gewoon ff dingen op een rijtje zetten. Werkt het beste rustig op de bank met een glaasje en een muziekje![]()
[..]
Je hebt gelijk (en MOD, jij ook). Ik ga het gewoon zeggen dat ik geen contact meer wil en als ze dan vraagt waarom geef ik de reden.
Ik huil niet. Niet meer, that is.quote:Op maandag 15 februari 2010 01:45 schreef VeerEli het volgende:
Digitale knuffel voor jullie allemaal!
Stel huilies dat we zijn...![]()
MOD: thanks...i hope so..en jij gefeliciteerd met je birthday
Mod: gefeliciteerd!quote:
Ik heb dagenlang hierop lopen janken buckle op for the chorus:quote:Op maandag 15 februari 2010 01:52 schreef MOD het volgende:
Haha, bedankt voor de felicitaties
Ik heb hele dagen dit nummer op gehad ..
En gejankt.
Relaxt nummertje hoorquote:Op maandag 15 februari 2010 01:52 schreef MOD het volgende:
Haha, bedankt voor de felicitaties
Ik heb hele dagen dit nummer op gehad ..
En gejankt.
Dat tegenovergestelde van: je ex...en nieuwe vrouwen....Het komt me bekend voorquote:Op maandag 15 februari 2010 02:01 schreef MOD het volgende:
Ja door met je leven inderdaad. Maar het verfokte is..
Binnenkort is er een reunie van onze oude school waar we beide heen gaan. Ik weet bijna zeker dat ik haar ga tegen komen. Ik weet ook dat ik dingen wil zeggen, maar daar zit ze helemaal niet op te wachten, zeker omdat ze in haar laatste mail duidelijk gezegd heeft geen contact meer te willen, er klaar mee wil zijn etc. En ze is ook echt gewoon boos op me.
Ik probeer het de hele tijd uit mijn hoofd te zetten, om er klaar mee te zijn, maar kerel, ik leef zowat naar die datum toe. En als dat geweest is, zal ik haar op Pinkpop toch wel tegen komen, en er staat nog een concert geplanned over een aantal maanden.
Ik weet echt niet hoe kut ik me hier over moet gaan voelen.. Ik laat het wel van haar af hangen, maar ik wil gewoon niet dat het op deze manier afgesloten wordt. Dus wat moet ik doen?
Edit//
Ook wel grote kans dat er een iemand rond loopt op de reunie waar ik stiekem ook altijd een oogje op had maar waar ik nooit tegen durfde te praten
Je laat je geluk toch echt teveel van haar afhangen kerel. En das wel begrijpelijk, maar helpen doet het niet. 'Dan zie ik haar op die reunie, tijdens concerten, wat moet ik doen?' Wat je moet doen is voor jezelf uitmaken of haar op die plekken weer zien meer moeite kost dan dat je plezier zult hebben daar. Verpest 1 blik op haar het hele festival? Niet gaan.quote:Op maandag 15 februari 2010 02:01 schreef MOD het volgende:
Ja door met je leven inderdaad. Maar het verfokte is..
Binnenkort is er een reuni van onze oude school waar we beide heen gaan. Ik weet bijna zeker dat ik haar ga tegen komen. Ik weet ook dat ik dingen wil zeggen, maar daar zit ze helemaal niet op te wachten, zeker omdat ze in haar laatste mail duidelijk gezegd heeft geen contact meer te willen, er klaar mee wil zijn etc. En ze is ook echt gewoon boos op me.
Ik probeer het de hele tijd uit mijn hoofd te zetten, om er klaar mee te zijn, maar kerel, ik leef zowat naar die datum toe. En als dat geweest is, zal ik haar op Pinkpop toch wel tegen komen, en er staat nog een concert geplanned over een aantal maanden.
Ik weet echt niet hoe kut ik me hier over moet gaan voelen.. Ik laat het wel van haar af hangen, maar ik wil gewoon niet dat het op deze manier afgesloten wordt. Dus wat moet ik doen?
Dat is alleen maar goed.. ik heb ook wel eens verwijten gekregen dat ik te positief was ..of te negatief tegenover anderen....quote:Op maandag 15 februari 2010 02:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ooohhh, ik kom geloof ik best wel hard uit de hoek zo. Excuus, dat is niet de bedoeling.[/sub]
quote:Op maandag 15 februari 2010 02:13 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Dat is alleen maar goed.. ik heb ook wel eens verwijten gekregen dat ik te positief was ..of te negatief tegenover anderen....
maar ik denk dat het alleen maar helpt om te relativeren als anderen een nuchtere blik over je situatie geven
quote:Op maandag 15 februari 2010 02:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Klopt, dat had ik ook toen ik hier in tranen aan het posten was!
Alleen dat nuchter kun je wel achterwege laten...
Wil je dat? Heb je nog wat te zeggen tegen haar? Denk je dat je een leuke vriendschappelijke band kan opbouwen? Zou het iets toevoegen aan je leven?quote:Op maandag 15 februari 2010 02:19 schreef SuperFokker het volgende:
Het enige jammere dat ik nu vind is dat ik mijn ex sinds dat het uit is niet meer echt heb gesproken of gezien...is wel echt raar als je toch een hechte band hebt gehad met elkaar.
Geen ideequote:Op maandag 15 februari 2010 02:25 schreef MOD het volgende:
[..]
Wil je dat? Heb je nog wat te zeggen tegen haar? Denk je dat je een leuke vriendschappelijke band kan opbouwen? Zou het iets toevoegen aan je leven?
Ik ben echt 4 dagen volledig naar de klote geweest inderdaad. Huilen, schoppen, slaan tegen en met dingenquote:Op maandag 15 februari 2010 02:44 schreef MOD het volgende:
Haha, ja dat nummer, erg vrolijk allemaal. Ik heb het geluisterd tijdens een keer dat mn ex al aanstalten maakte om het uit te maken, het zo vrolijk maar droevig tegelijkertijd.
Maar als ik lees hoe jij er mee om ben gegaan. Het lijkt echt als of je je zelf tegen spreek lol.
Vorige maand was je echt helemaal naar de klote en nu lijkt het je niks meer te doen.
Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat. Dat ik volgende maand kan zeggen dat ik de oude weer ben. Ik ga er werk van maken in ieder geval.
Het kan wel...ik heb na 2,5 jaar ook wel een goede band op kunnen bouwen met mijn 1ste ex. Was er 1,5 jaar kapot van dat het over was. Maar nu gun ik haar het beste. Toen het uit was vorige maand met mijn 2e ex belde ze ook meteen op en stond ze voor me klaar. Ik zie haar niet vaak, maar we hebben wel een diepe hechte band ...quote:Op maandag 15 februari 2010 02:47 schreef Barbusse het volgende:
Bij de meeste mensen werkt 'vrienden blijven' niet heb ik al wel begrepen uit dit topic. En bij mij ook niet. Maar das ook mijn schuld, ik wil dat namelijk helemaal niet. Alles of niks, en aangezien ze met gemak mij in de grond trapte, denk ik dat niks het beste is voor mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |