Hoezo mag een keizersnee niet? Mijn buurman heeft een bepaald soort dikbillen en daar moet altijd een keizersnee aan te pas komen. Dat zie er wel vreemd uit, altijd zo'n hele `rits` op de koe.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:00 schreef BrandX het volgende:
Om een voorbeeld te geven van hoe kwetsbaar een paard is tov een koe:
Als een koe een keizersnede moet (en het mag niet in NL, maar het gebeurt nog wel eens zo omdat nood wetten breekt en zo) dan snijden ze de koe gewoon in de stal open, geen desinfectiegebeuren enz, maar gewoon snijden en kalf er uit halen, en daarna dichtnaaien. No problemo.
In het verleden at men alles wat bewoog, dus ook zeker paard.quote:
Toch had een paard vroeger veel meer waarde dan menig ander dier en werd het pas gegeten als ie dood ging. Paard was nodig om het land te ploegen, om te molen aan te drijven om het land door te reizen, voor de ridders en soldaten om het land te verdedigen. Mensen hebben behoorlijk wat te danken gehad aan het paard.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:55 schreef golfer het volgende:
[..]
In het verleden at men alles wat bewoog, dus ook zeker paard.
klopt, maar de smaakeisen die we stellen aan vlees tegenwoordig is wel even anders als toen. Maar ook toen al was het op veel onderdelen van het paard zijn lichaam een twijfelachtige smakelijkheid. Vanwaar de uitvinding van het zuurvlees... vol met toegevoegd water en azijnquote:Op zondag 7 februari 2010 20:14 schreef z80 het volgende:
leer eerst zelf een stukje geschiedenis over paarden en eten.
vroeger werd een werkpaard als het te oud of te zwak werd geslacht voor het vlees.
het is niet voor niets dat zuurvlees gemaakt wordt van paard (en later rund).
Jij laatliet je partners tot de dood werken in een mijn, maar wil ze vervolgens niet eten? Apart...quote:Op zondag 7 februari 2010 18:35 schreef Eenskijken het volgende:
Paarden eet je niet, ze zijn een edel dier. Het verlengstuk van de mens, een partner eigenlijk.
Ik zeg niet dat dat niet mag, ik zeg dat dat niet mag zonder dierenarts en zonder desinfecterende voorzorgsmaatregelenquote:Op zondag 7 februari 2010 18:36 schreef DIJK het volgende:
[..]
Hoezo mag een keizersnee niet? Mijn buurman heeft een bepaald soort dikbillen en daar moet altijd een keizersnee aan te pas komen. Dat zie er wel vreemd uit, altijd zo'n hele `rits` op de koe.
Don't feed horsemeat to the obvious troll!quote:Op maandag 8 februari 2010 00:59 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Jij laatliet je partners tot de dood werken in een mijn, maar wil ze vervolgens niet eten? Apart...
Is dat ook de reden waarom struisvogelvlees hier niet zo'n succes is geworden?quote:Op maandag 8 februari 2010 01:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk overigens ook dat de voornaamste reden dat je het niet veel kan kopen is dat er gewoon geen markt voor is. Of de winkels denken dat er geen markt voor is. Als er veel geld mee valt te verdienen zou je het wel kunnen kopen.
Ja vlees van een jong veulen is zoeter dan dat van een ouder paard.quote:Op maandag 8 februari 2010 01:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb volgens mij paard gegeten in Italie (ik heb niet goed gelezen wat er nou op het etiket stond, aangezien ik slecht italiaans kan)
Vond het wel lekker, maar het is een beetje zoetig??
Da's zo'n beetje het enige dat ik mis aan Haarlem. Zalige paardenworst en heerlijke biefstuk daarquote:Op zondag 7 februari 2010 15:25 schreef golfer het volgende:
Prima paardenslager in Haarlem waar ik soms vooral kom voor de bekroonde worst:
Peter Wisker
PaardenBLOEDWorst neem ik aan?quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Da's zo'n beetje het enige dat ik mis aan Haarlem. Zalige paardenworst en heerlijke biefstuk daar
Dus een spuitje geven is voor een paard pijnlijker dan een mes in een slagader zetten? Yeah rightquote:Op zondag 14 februari 2010 11:14 schreef Symphonic het volgende:
Ik ben een paardenman in hart en nieren..
Het Nederlandse paardenvlees is heel humaan over het algemeen, inderdaad vaak paarden die iets gebroken hebben of met chronische pijn/ziektes lopen. een paard slachten is humaner dan in laten slapen. Bij slachten zijn ze binnen een seconde echt dood, en inslapen levert nog wel eens hele lang pijnlijke doodstrijd op.
ik lust graag een stukje paardenworst.n De rest van het paardenvlees doe je me geen plezier mee. Ik vind de smaak te sterk en te zoet.
een paard doen ze geen mes in een slagader zettenquote:Op zondag 14 februari 2010 20:49 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dus een spuitje geven is voor een paard pijnlijker dan een mes in een slagader zetten? Yeah right
Het spuitje an sich is niet pijnlijk, maar sommige paarden gaan tegen de verdoving vechten, en dat is zielig. En verder wat BrandX zegt. Er wordt een pin door het hoofd geschoten en daarna is het meteen over.quote:Op zondag 14 februari 2010 20:49 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dus een spuitje geven is voor een paard pijnlijker dan een mes in een slagader zetten? Yeah right

quote:Op zondag 14 februari 2010 21:01 schreef BrandX het volgende:
[ afbeelding ]
het kruispunt van de twee, dat is het punt waarop je het pistool neerzet tegen zijn hoofd. Met een bloedvaart schiet de pin in het uit het hoofd, raakt daarbij precies het centrum van het kleine beetje hersenen wat het paard heeft en hij valt acuut dood neer. het kruispunt geldt bij elk paardachtige. Dus ezels, pony's en zebra's ook.
Je trekt dus een denkbeeldige lijn van de oorsprong van het rechteroor, en trekt deze naar het midden van het linkeroog en de andere kant op hetzelfde.
Ik heb nog gezocht naar een plaatje van zo'n pistool, maar kan het niet vinden. Maakt niet zo veel uit, het lijkt op een gewoon doorsnee pistool. Alleen dan met een heen en weer gaande pin ipv een kogel.
vin ik zieligquote:
ahquote:Op zondag 14 februari 2010 21:08 schreef FANN het volgende:
[..]
vin ik zielig
een paard zou ik nooit kunnen eten![]()
wel hypocriet want kalfsvlees eet ik wel![]()
maar als ik dan weer een kalfje zie dan denk ik ik eet nooooooooooit meer kalfsvlees
ik ben een hypocriet ik weet het
nog erger dan dat pistool?quote:Op zondag 14 februari 2010 21:18 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik ben veel in Italie geweest, maar daar eet ik uit principe geen paardenvlees, gezien de wijze zoals ze daar geslacht worden.
dat pistool is helemaal niet erg! Naja, een paard dood moeten maken is altijd niet tof enzo, maar het paard merkt er helemaal niets van. Hij staat gewoon naast je en zo valt hij in ene om. Acuut. Fractie van een seconde. Iets daar tegen zijn hoofd aanzetten vind hij namelijk heel niet erg, en tja dan is het poef en gedaan.quote:
klinkt heftig, in Nederland gaat het er dan gelukkig wel iets beter aan toe.quote:Op zondag 14 februari 2010 21:27 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat pistool is helemaal niet erg! Naja, een paard dood moeten maken is altijd niet tof enzo, maar het paard merkt er helemaal niets van. Hij staat gewoon naast je en zo valt hij in ene om. Acuut. Fractie van een seconde. Iets daar tegen zijn hoofd aanzetten vind hij namelijk heel niet erg, en tja dan is het poef en gedaan.
In italie is het wijze van transporteren van paarden slecht. Ze komen er vele malen erger vanaf dan nodig. Paarden raken namelijk snel in paniek en slaan elkaar dan, waarbij ze elkaars benen breken enz. De andere dieren beter, omdat die overal en nergens gefokt worden (naja, in het gedeelte waar ik veel vertoef althans) en de dus reistijd kort is. Ook in italie wordt overigens niet heel veel paardenvlees gegeten maar meer als hier.
ik denk het niet stiekem nee, gelukkig nooit voor de keuze gestaanquote:Op zondag 14 februari 2010 21:30 schreef FANN het volgende:
[..]
klinkt heftig, in Nederland gaat het er dan gelukkig wel iets beter aan toe.
Toch denk ik niet dat jij je eigen paard op zou kunnen eten![]()
neu... Toch?![]()
dat was bij wijze van sproke seg maar
quote:Op zondag 14 februari 2010 21:34 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik denk het niet stiekem nee, gelukkig nooit voor de keuze gestaan
daarom kunnen we toch juist beter koeien eten? helpen we ook nog het millieu.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:03 schreef Roorda_Van_Genum het volgende:
Plus dat Paarden maar 25 liter water per dag drinken en Koeien wel 150.
Koeien zijn dus grotere milieuvervuilers.
voor die melk hé, die verkopen ze en krijgen ze geld voor. dus dat is 2x geld cashen per koe (melk en vlees) en 1 keer voor paarden (vlees!)quote:Op zondag 7 februari 2010 16:34 schreef Roorda_Van_Genum het volgende:
[..]
Koeien lijken me veel arbeidsintensiever met veel tijd kwijt voor melken (2 x per dag). Varkens hebben volgens mij veel meer stront. Daar word je ook niet blijer van.
Paarden geven toch echt ook melk hoorquote:Op maandag 15 februari 2010 09:26 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
voor die melk hé, die verkopen ze en krijgen ze geld voor. dus dat is 2x geld cashen per koe (melk en vlees) en 1 keer voor paarden (vlees!)
Het wapen van die badguy in No Country For Old Men! Anton Chigurh!quote:Op zondag 14 februari 2010 21:01 schreef BrandX het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb nog gezocht naar een plaatje van zo'n pistool, maar kan het niet vinden. Maakt niet zo veel uit, het lijkt op een gewoon doorsnee pistool. Alleen dan met een heen en weer gaande pin ipv een kogel.
Eet je alleen maar vlees?quote:Op zondag 14 februari 2010 21:18 schreef BrandX het volgende:
[..]
ahnaja, ik ben een echte carnivoor. Ik zeg altijd, ik eet liever mijn favo paard op (wanneer het dus afgemaakt moet worden) dan dat de volgende het in de vullisbak gooit.
Wat overdreven gezegd, maar een kern van waarheid. Hier in nederland dan. Ik ben veel in Italie geweest, maar daar eet ik uit principe geen paardenvlees, gezien de wijze zoals ze daar geslacht worden.
Dat was het programma Eet smakelijk.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:55 schreef VaderVanJezus het volgende:
Een tijdje geleden was er een programma van llink op tv, waar ze lieten zien hoe dat allemaal gebeurde met dat slachten van paarden. Ging er allemaal heel diervriendelijk aan toe.
Eensch.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:25 schreef Apekoek het volgende:
Tja het zal er alles mee te maken hebben dat het paard van oudsher als een edel dier wordt gezien, dat zelfde geld voor zwanen, dat vlees kun je ook bijna nergens krijgen. Mij maakt het geen fuck uit, ik vind paarden kut beesten en zou ze graag uit principe al op willen eten.
Heb ik ook wel eens gedaan toen ik klein was, toen werd ik door die pony in mijn tepel gebeten.quote:Op maandag 15 februari 2010 15:18 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Eensch.
Van een edel dier maakt men simpelweg edel broodbeleg.
Ik heb toen ik als kind naar een kinderboerderij ging wel eens als experiment een plak paardenworst van mijn bammetjes aan een paard gevoerd.
Ook paarden zijn het er over eens dat een goed stuk paardenworst niet te versmaden is.
Je kan het in Dordrecht en omstreken trouwens gewoon bij de Appie Heijn kopen.
Een lekker stuk chinese reuzenpanda zou er ook wel ingaan.
haha jou avatar is echt te meesterlijkquote:Op maandag 15 februari 2010 15:29 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens gedaan toen ik klein was, toen werd ik door die pony in mijn tepel gebeten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |