"e:
Klopt, fout van mij, aangepast.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:02 schreef francis998 het volgende:
[..]
dankje wel zeg.![]()
Blijkbaar wat opgehoopte emoties...gooi ze er maar uit
oke..foutje is vergetenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:21 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
&
[..]
Klopt, fout van mij, aangepast.
Mijn moeder gelooft niet in labeltjes enzo. Verder heeft zij het niet zo op psychologen door haar eigen verleden. Als ik haar cliënt was geweest dan had ze dat inderdaad beamt dat ik PDD-NOS heb. Voor problemen van haar eigen kinderen is ze blind.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kan niet begrijpen, wat jouw ouders daar nou op tegen hebben
Acceptatieprobleem
quote:Op maandag 8 februari 2010 22:31 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Om op zijn tijnbreins te zeggen: Ik ben niet gek, de wereld is gek
Ik snap niet dat ze zulke berichten überhaupt naar buiten brengen. Net zoals de afkomst van daders. Dat werkt alleen maar stigmatiseerd.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:26 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb later van een vrouw gehoord, wier vader bij het Pieter Baan centrum werkte (tenminste, dat vertelde ze), dat Volkert van der Graaf geen Asperger had. Maar eigenlijk mocht ze dat niet vertellen.
Dat vermoeden is toentertijd gewoon in de media terecht gekomen. Maar ja, heel veel mensen hebben dat onthouden.
idd. Zowieso miss ben ik heel erg privacy gericht ofzo. Maar dat valt toch onder vertrouwelijke info..die je dus niet zomaar mag vertellen..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze zulke berichten überhaupt naar buiten brengen. Net zoals de afkomst van daders. Dat werkt alleen maar stigmatiseerd.
Dat en het feit dat het een vermoeden was.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:06 schreef francis998 het volgende:
[..]
idd. Zowieso miss ben ik heel erg privacy gericht ofzo. Maar dat valt toch onder vertrouwelijke info..die je dus niet zomaar mag vertellen..
Dus sowiezo waren ze verkeerd bezig
Stupendous dat dit een gegeven is, weet ik als geen ander. Dit valt onder de hoop ellende, trust me, ik zal de laatste zijn die het (bewust) over kinderen nemen heeft.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:45 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Kinderen worden je gegeven of niet (of door een god of de natuur, you name it)
Een partner die geen ass heeft is absoluut géén garantie dat je kind(eren) het niet kunnen krijgen. Hoe je daar mee om gaat weet je/weten jullie pas als het zover is.
(Voor hetzelfde geld krijgen ze iets anders, wat ik overigens jou/jullie of wie dan ook NIET toewens.)
edit: zie laatste regel![]()
Als je die zin letterlijk neemt staat er iets heel andersquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:16 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Stupendous dat dit een gegeven is, weet ik als geen ander. Dit valt onder de hoop ellende, trust me, ik zal de laatste zijn die het (bewust) over kinderen nemen heeft.
Maar desondanks begin je er wel aan met je partner, of dit nou gegunt is of niet.
Er is breedschalig wetenschappelijk onderzoek dat recent heeft getoond dat veel autisten grote oren hebben bijvoorbeeld en dat ze in de eerste maand van de zwangerschap een explosieve groei hebben van met name elastisch bindweefsel.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:20 schreef francis998 het volgende:
oke, mag ik vragen wat je bedoeld met typische bindweefsel wildgroei in gewrichten?
Ik ben totaal niet medisch ingesteld
Als het alleen die soepele gewrichten zijn hoeft het nog niet te betekenen dat hij autisme heeft. Zijn er ook andere aanwijzingen? Want dit is wel heel erg kort door de bocht.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:08 schreef Perico het volgende:
[..]
Er is breedschalig wetenschappelijk onderzoek dat recent heeft getoond dat veel autisten grote oren hebben bijvoorbeeld en dat ze in de eerste maand van de zwangerschap een explosieve groei hebben van met name elastisch bindweefsel.
Hierdoor krijg je onder meer die grotere oren maar ook soepele of dubbele gewrichten. Zelf heb ik hele grote oren, maar ook grote skelethanden met dubbele gewrichten. Zo kan ik mijn duim bijvoorbeeld helemaal achterover buigen, en als mijn vingers plat op tafel liggen kan de rest van de hand nog in een hoek van 90 graden buigen.
Het zoontje van mijn broer heeft bijvoorbeeld soepele gewrichten, waardoor hij met 2 jaar nog niet kan lopen omdat hij geen steun heeft van zijn kniegewrichten. Dus vandaar dat ik mede dacht dat hij ook wellicht autistisch is, omdat het echt heel veel voorkomt onder autisten volgens dat onderzoek.
Dan zijn er nog steeds kenmerken die je kan detecteren bij een 2 jarige. Contact maken bijvoorbeeld. Het uitblijven van oogcontact zou een teken kunnen zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:26 schreef francis998 het volgende:
ben het wel met tijn eens, het is wel kort door de bocht, maar ja hij/zij is pas 2. Dus taalgebruik enzo kan je niet echt testen.
Maar zoals perico zegt, in de rest van de familie sppokt autisme rond..dus tja..de kans is wel reel iig.
Dat lijkt me toch heel ingewikkeld. Hoe heb je dan afscheid kunnen nemen van je "echte"moeder ?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mijn moeder gelooft niet in labeltjes enzo. Verder heeft zij het niet zo op psychologen door haar eigen verleden. Als ik haar cliënt was geweest dan had ze dat inderdaad beamt dat ik PDD-NOS heb. Voor problemen van haar eigen kinderen is ze blind.
Ik haar ook al lang niet meer als mijn moeder, maar als de vrouw die mij heeft opgevoed. Mijn moeder is dood. Ik heb alleen nog een vrouw die mij heeft opgevoed en die ook nog familie is van mij.
[..]
Precies.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze zulke berichten überhaupt naar buiten brengen. Net zoals de afkomst van daders. Dat werkt alleen maar stigmatiseerd.
Het is ook mijn echte (biologische) moeder. Maar voor mijn gevoel is zij niet meer dan mijn biologische moeder. Ik heb afstand van mijn ouders genomen. Als ik bij mijn ouders ben heb ik meer het gevoel dat ik op familiebezoek ben dan bij mijn ouders.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch heel ingewikkeld. Hoe heb je dan afscheid kunnen nemen van je "echte"moeder ?
Maar hoelang is die "spitsing" al voor gevoel? Toch lijkt me het heel moeilijk om afscheid te nemen?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het is ook mijn echte (biologische) moeder. Maar voor mijn gevoel is zij niet meer dan mijn biologische moeder. Ik heb afstand van mijn ouders genomen. Als ik bij mijn ouders ben heb ik meer het gevoel dat ik op familiebezoek ben dan bij mijn ouders.
Hoe ik dat gedaan heb? Geen idee. Ik denk dat het een vorm van zelfbehoud was. Door haar als opvoedster te zien in plaats van moeder.
Vanaf mijn pubertijd ongeveer. Dus zo'n 10 jaar ofzo. Ik heb het niet als afscheid gezien. Maar als een logische stap. Dat ik met die stap mensen steeds meer op een afstand ben gaan houden is helaas een vervelende bijkomstigheid. Gelukkig heb ik nu wat meer toen nadering gezocht naar andere waar onder mijn ouders. Alleen zal ik ze waarschijnlijk nooit echt meer als mijn ouders zien.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar hoelang is die "spitsing" al voor gevoel? Toch lijkt me het heel moeilijk om afscheid te nemen?
Het lijkt mij inderdaad een soort overlevingsstrategie. Een verwijdering. Niet geaccepteerd voelen.
Maar heb je dat gevoel sinds je diagnose? Wanneer is dat begonnen?
Je bent het vertrouwen een beetje kwijtquote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vanaf mijn pubertijd ongeveer. Dus zo'n 10 jaar ofzo. Ik heb het niet als afscheid gezien. Maar als een logische stap. Dat ik met die stap mensen steeds meer op een afstand ben gaan houden is helaas een vervelende bijkomstigheid. Gelukkig heb ik nu wat meer toen nadering gezocht naar andere waar onder mijn ouders. Alleen zal ik ze waarschijnlijk nooit echt meer als mijn ouders zien.
Een gebrek aan vertrouwen speelt inderdaad mee. Maar gelukkig zijn er meer mensen dan mijn ouders en familie.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je bent het vertrouwen een beetje kwijt? Misschien ook wel het gevoel dat je niet goed weet wat je aan anderen hebt. Als dat zo is, dan is het best wel herkenbaar
Dat klinkt alsof je een aardige backup als het gaat om sociale netwerk. Weet je, het is alsof je net stikt als je eenzaam bent..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:05 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Een gebrek aan vertrouwen speelt inderdaad mee.
Maar gelukkig zijn er meer mensen dan mijn ouders en familie.Dus het gaat goed komen. Of zij nu wel of geen rol in mijn leven spelen.
Dat heb ik eigenlijk niet echt. Maar ik bezig om er een eentje op te bouwen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof je een aardige backup als het gaat om sociale netwerk. Weet je, het is alsof je net stikt als je eenzaam bent..![]()
Zo voelt het bij mij.echt vreselijk als ik dat gevoel heb...
Gelukkig heb ik ook familie. Maar zeer beperkt als het gaat om sociaal contact..
geloof me, ik snap je. Alleen dan heb ik geen autisme.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof je een aardige backup als het gaat om sociale netwerk. Weet je, het is alsof je net stikt als je eenzaam bent..![]()
Zo voelt het bij mij.echt vreselijk als ik dat gevoel heb...
Gelukkig heb ik ook familie. Maar zeer beperkt als het gaat om sociaal contact..
helemaal waar tijnquote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat heb ik eigenlijk niet echt. Maar ik bezig om er een eentje op te bouwen.![]()
Zonder aandacht en liefde ga je dood. Je hebt gewoon mensen nodig die om je geven anders ga je dood. Ook al geef je zelf niet om die mensen.
Hij kan niet tegen harde geluiden, plotselinge muziek, etc. dan raakt hij overstuur. Hij is erg passief, onder andere.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:30 schreef tijnbrein het volgende:
Dan zijn er nog steeds kenmerken die je kan detecteren bij een 2 jarige. Contact maken bijvoorbeeld. Het uitblijven van oogcontact zou een teken kunnen zijn.
Dus perico zijn er andere tekenen die mogelijk op autisme kunnen duiden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |