Het is altijd een duivels dilemma: wie vertel je het en wie nietquote:Op maandag 8 februari 2010 14:00 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk toch wel blij met mijn diagnose. Er zijn maar zo'n 5 personen die er vanaf weten en dat hou ik voorlopig zo. Geeft mij de tijd meer te leren, meer 'mijzelf te ontdekken'. Binnenkort zullen een aantal mensen er wel achter komen (door een subtiele hint mijnerzijds probeer ik)
Belangrijkste voor mij is dat mijn diagnose bevestigde waar ik zelf al een vermoeden van had. En dat ik die diagnose zelf kan laten terecht komen waar ik wil (het is verdomme míjn diagnose)
Erg herkenbaarquote:Op maandag 8 februari 2010 20:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is altijd een duivels dilemma: wie vertel je het en wie niet
Ja, maar dat niet alleen. Ook vanwege het stempel kunnen ze je dan anders gaan benaderenquote:Op maandag 8 februari 2010 20:17 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Erg herkenbaar
Ik ben nu wat opener mbt mijn autisme, maar een paar jaar geleden vertelde ik het tegen bijna niemand. TOhc een beetje de angst van hoe ze er op zullen reageren.
Niet vertellen kan ook nadelig werken.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is altijd een duivels dilemma: wie vertel je het en wie niet
Arm meisjequote:Op maandag 8 februari 2010 21:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Er zitten zeer zeker 2 kanten aan t verhaal. een beetje begrip is de belangrijkste positieve, alsmede het gevoel dat niet alles aan jou ligt (zoals al beschreven, sociale onbeholpenheid die met reden wordt veroorzaakt)
Ik kan me niet indenken of ik een diagnose zou willen of niet, maar als je handvatten wilt is het zeer zeker handig
Met t risico offtopic te gaan.. Ik ben een beetje leeg. Door en door koud, moest naar utrecht voor school, kreeg een ingeving, op t station een klasgenoot gebeld en jawel we hadden dus géén les, leuk dat dat gemeld wordt. Vervolgens een trein met vertrging, heb 3 kwartier op utrecht cs staan blauwbekken en vervolgens nog een kwartier in amsterdam. Ik ben echt een muts.. De bus stond open maar ik ben gewend dat er niemand mag instappen, of iig nooit instapt dus ik bleef heel braaf op de chauffeur wachten. Die zei vervolgens (na een kwartier kleumen) waarom ik niet was ingestapt in de kou. Tsja.. Braaf meiske he.. Zucht.
Dus ik ga nu ff onder de hete douche en dan zie ik wel weer verder.
Ik kan niet begrijpen, wat jouw ouders daar nou op tegen hebbenquote:Op maandag 8 februari 2010 21:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Bij mij ging het vooral om de handvatten de diagnose was bijzaak. Alleen jammer dat mijn ouders er anders over denken.
Ben jij niet gek? Da's gekquote:Op maandag 8 februari 2010 22:03 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoe dan ook toen bij mij t vermoeden van borderline werd uitgesproken was ook de eerste gedachte, ik ben dus níet gek.
Ik vrees dat je hier de spijker aardig op zijn kop slaatquote:Op maandag 8 februari 2010 22:03 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat ik van mijn ouders weet is dat zj gewoon de perfecte kinderen wilden afleveren of iig naar de buitenwereld toe dat enig falen niet aan hun te wijten valt.
Ik denk ook wel dat het bij het ouder worden past. Meer ervaring in situaties.quote:Hoe dan ook toen bij mij t vermoeden van borderline werd uitgesproken was ook de eerste gedachte, ik ben dus níet gek. Enige tijd later vond ik die uitspraak juist erg gek en inmiddels heb ik zoiets van, ik wens níet gelabeld te worden en mensen die mij niet accepteren.. dikke vinger..
Maar met die gedachte ben ik sowieso stukken assertiever en ineens wel normaal ??? Waar ik nog wél moeite mee heb is het feit dat er nu snerende opmerkingen worden gemaakt, dat ik niet klaar sta voor anderen met mijn werk, dat ik alleen mijn eigen ding doe, dat ik mensen laat vallen. Terwijl ik niets anders doe dan voor het eerst in 22 jaar voor mijzelf kiezen.
Is dit nu volwassen worden?
Hoe wordt t 'volwassen worden' en assertiever worden nu door anderen ervaren? Kan mij voorstellen dat dit echt heel moeilijk is.
Het is ook akelig koud. Ik denk dat we snel naar de zomer moeten. Ik heb het allang gehad met de winter.quote:Ben weer een beetje opgewarmd, maar denk dat ik snel mn bed in duik als mijn vriend thuis is. Ben vrij uitgeput. Overigens werd ik wel blij van mijn volgende schoolopdracht die ik per mail kreeg; ik mag namelijk portretten doen!
Ik kan het er ook niet over hebben. Gek toch eigenlijk.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:07 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ben jij niet gek? Da's gek
Mijn ouders doen net alsof er niets aan de hand is (wat in principe ook zo is want ik kan er mee leven), en als ik hun wijs op mijn ASS dan doen ze het af als "iedereen heeft wel wat" en geven naar anderen toe verder sociaal aanvaardbare antwoorden.
Ik heb dus ook geheel niets aan hun en heb ook geen contact meer met hun op hun eigen initiatief.
Fijn zulke ouders
Heel lang voordat er uberhaupt ergens sprake van was zei ik al dat ik nooit volwassen zou worden. Dat geloof ik nog steedsquote:Op maandag 8 februari 2010 22:03 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Hoe wordt t 'volwassen worden' en assertiever worden nu door anderen ervaren? Kan mij voorstellen dat dit echt heel moeilijk is.
[..]
Niet om t een of ander. Maar ik vind jouw buien en wisselvalligheden niet geheel 'gezond' (ik hoop echt dat ik hiermee niemand voor het zere been stoot want ik bedoel het ab-so-luut niet!! lullig) krijg je nog wel begeleiding nu je diagnose op 'niets' is uitgelopen?quote:Op maandag 8 februari 2010 22:30 schreef francis998 het volgende:
zo..jeetje weer een hoop gemist.
@ cassandra..opgroeien, volwassen worden enz. Is geen prettige zaak en niet makkelijk. Ik heb het idee dat ik daar zelf middenin zit..en als dat zo is..iig geen pretje.
En een diagnose..is niet altijd prettig of leuk, want dan is er zeker dat er iets mis is waar soms niks aan te doen is. Maar aan de andere kant, zoals besproken je kan ermee leren omgaanen dingen begrijpen.
Verder..snap ik mezelf niet..ik krijg 't idee dat ik weer omlaag zak kwa stemming..iig gaat er iets neit helemaal oke..ik zat rustig lassie te kijken..begon mijn ma over of ik morgen thuisbleef..ik heb niks te doen..dus ik ja..ik denk 't wel. Ik was van plan te stofzuigen enzo. Oke..mijn moeder is het er niet mee eens, dat ik inmiddels sinds woensdag of donderdag ofzo thuis zit...en niet naar buiten ga. Dus weer lichtelijk gezeur..oke..dat was voorbij
Verder lassie kijken..mept een of andere vent in de film een hondje dood en raak ik helemaal overstuur..(nu nog)..echt niet normaal...opeens zit ik met zo'n woede...uit het niets..miss wat opgehoopte frustraties...ik weet niet. Maar het begon al eerder..toen een van de personages die hond liet optreden..
Maar ik wilde het gewoon ff kwijt..want volgens mij is dat niet normaal..![]()
Nou ik ben weg..
quote:Op maandag 8 februari 2010 22:33 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Niet om t een of ander. Maar ik vind jouw buien en wisselvalligheden niet geheel 'gezond' (ik hoop echt dat ik hiermee niemand voor het zere been stoot want ik bedoel het ab-so-luut niet!! lullig) krijg je nog wel begeleiding nu je diagnose op 'niets' is uitgelopen?
Wil je wel veel sterkte wensen meis, en een dikke knuffel
Normalen is bedoeld als scheldwoord ofzo, maar om onderscheid te maken.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:30 schreef Cassandra87 het volgende:
als normalen zal ik niet zo snel zeggen. Maar ik kan mij goed voorstellen dat als je al een (sociale) achterstand hebt opgelopen, dan wel door een andere opvoeding, gepest worden, autisme of welke andere reden dan ook, dat dit sowieso anders ligt. Niet volwassen wíllen worden, subassertiviteit, in een bepaald patroon 'gedwongen' worden.
Dat ook, mijn plezier ligt in het plezier van anderen.quote:Als ik naar mijzelf kijk ben ik door mijn opvoeding een enorme pleaser. En heb ik een hele grote drang naar bevestiging. Ik wilde echt normaal gevonden worden en waarschijnlijk ook aardig gevonden worden. Nu ben ik sowieso echt een ontzettend makkelijk persoon en word ik ook makkelijk aardig gevonden. Maar leren nee zeggen is een van mijn grootste struikelblok. Moet zeggen dat ik nu met sprongen vooruit schiet omdat ik eindelijk iemand die me ook nee laat zeggen en me doet inzien dat hier niets mis mee is.
PDD [Autisme, Asperger & PDD-NOS] deel 36, waar Re een man is en Francis een vrouw.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
Altijd gedacht dat francis998 een man was
tja..dat die buien niet helemaal gezond zijn begrijp ik..zijn ze ook niet. En begeleiding had/heb ik. Ik ging/ga naar de psych als eerste vanwege een depressie en dat het niet helemaal vlot loopt..sinds terugkeer.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:33 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Niet om t een of ander. Maar ik vind jouw buien en wisselvalligheden niet geheel 'gezond' (ik hoop echt dat ik hiermee niemand voor het zere been stoot want ik bedoel het ab-so-luut niet!! lullig) krijg je nog wel begeleiding nu je diagnose op 'niets' is uitgelopen?
Wil je wel veel sterkte wensen meis, en een dikke knuffel
nee dus..ben dus van het vrouwelijke geslacht.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
Altijd gedacht dat francis998 een man was
ik snap hoezo iedereen altijd denkt dat ik een man ben? mag ik dat ff vragen hier? Want ik heb nooit gezegd een man te zijn...en voor zover ik weet mijn profiel ook niet..quote:Op maandag 8 februari 2010 23:04 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
PDD [Autisme, Asperger & PDD-NOS] deel 36, waar Re een man is en Francis een vrouw.
Ik denk omdat francis vaak als mannennaam gezien wordt.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:16 schreef francis998 het volgende:
[..]
ik snap hoezo iedereen altijd denkt dat ik een man ben? mag ik dat ff vragen hier? Want ik heb nooit gezegd een man te zijn...en voor zover ik weet mijn profiel ook niet..
nee hoor..het kan ook een afkorting zijnquote:Op maandag 8 februari 2010 23:18 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik denk omdat francis vaak als mannennaam gezien wordt.
Ik heb geen moment gedacht, dat je een man kon zijn. Ik snap het dus niet.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:16 schreef francis998 het volgende:
[..]
ik snap hoezo iedereen altijd denkt dat ik een man ben? mag ik dat ff vragen hier? Want ik heb nooit gezegd een man te zijn...en voor zover ik weet mijn profiel ook niet..
gelukkig nog iemand die me niet van geslacht verwisseld had..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb geen moment gedacht, dat je een man kon zijn. Ik snap het dus niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |