abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78100904
nog een paar dingen die je kunt proberen...

alsj e al alles eet wat los en vast zit proberen van alles de hoog energie versie te eten, dus notenpasta's op brood, musli repen tussendoor, roomboter op je brood, avocado als fruit (ook lekker voor timo trouwens), peulvruchten etc... Maar daar zal de dietiste vast ook al bij geholpen hebben.

Vraag aan de huisarts syntocinon spray voor het kolven als je die nog niet hebt, en een verwijzing naar de internist. Als je met optimale dieetbegeleiding nog steeds niet aankomt terwijl je wel ondergewicht en klachten hebt, dan moet er echt goed uitgezocht of er meer aan de hand is. Dan is alleen een keertje bloedprikken via de huisarts meestal niet de oplossing.

En makkelijker gezegd dan gedaan, vooral proberen niet te druk te maken, van stress val je ook af. Timo is 6 maanden geweest, dus als het kolven echt niet wil, dan kan je man 's nachts ook slokjes water proberen, of over een paar weekjes wat verdunde yoghurt of iets dergelijks op het kdv als kolven niet goed gaat.
Vanaf nu al Timo als het goed is steeds wat meer gaan eten en minder bv gaan drinken, waardoor het jou langzamerhand ook steeds minder energie gaat kosten.
pi_78101608
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:08 schreef miss_sly het volgende:
Chan, als je niet wil stoppen, moet je dat natuurlijk niet doen!

Maar...als ik lees dat het kolven zo moeizaam gaat en dat moeizame dan weer zoveel stress oplevert, is daar misschien wat winst te behalen? Je gebruikt vast al oxytocine (?) spray, maar misschien kun je ook domperiodom krijgen voor de produktie, waardoor het kolven ook beter gaat? En anders zit de winst hem dus misschien niet in het niet meer geven van de bv, maar wel in het verminderen van stress als je niet meer zou kolven en gedeeltelijk over zou gaan op kunstvoeding.

Maar: natuurlijk alleen als dat is wat je wil
Maar, even puur filosoferend, als je de productie verhoogt, dan kun je toch niet automatisch ineens wél kolven? Ik ben zelf ook geen goede kolver en het maakt hier echt niet uit of ik zo ongeveer overloop of dat Emma net geclusterd heeft qua hoeveelheid. Maar misschien is dat ook weer persoonlijk, geen flauw idee
Ik hoop toch zo dat ik het tegen die tijd wel voor mekaar krijg om voldoende bij elkaar te kolven, want ik wil echt geen kunstvoeding geven. Voorraad opbouwen lukt gewoon niet, omdat ze iedere dag een fles met probiotica moet krijgen
pi_78102435
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:29 schreef WupWup het volgende:

[..]

Maar, even puur filosoferend, als je de productie verhoogt, dan kun je toch niet automatisch ineens wél kolven? Ik ben zelf ook geen goede kolver en het maakt hier echt niet uit of ik zo ongeveer overloop of dat Emma net geclusterd heeft qua hoeveelheid. Maar misschien is dat ook weer persoonlijk, geen flauw idee
Ik hoop toch zo dat ik het tegen die tijd wel voor mekaar krijg om voldoende bij elkaar te kolven, want ik wil echt geen kunstvoeding geven. Voorraad opbouwen lukt gewoon niet, omdat ze iedere dag een fles met probiotica moet krijgen
Ik merk bij mezelf dat het wel degelijk scheelt of Senna goed gedronken heeft of niet. Vanochtend heeft ze bijvoorbeeld niet heel lang en goed gedronken (erg verkouden, arm ding) nadat ze ook nog eens de hele nacht had doorgeslapen en dus kolfde ik meteen aan een kant een flesje vol! Als ze 's nachts een aantal keer heeft gedronken, kolf ik minder en als ze dan 's ochtends ook nog eens goed drinkt, nog minder.
En als ik gestresst ben, ook door oorzaken die niets met Senna of kolven te maken hebben, dan kolf ik ook weinig. Het trieste dieptepunt was op een hele werkdag nog niet eens 100 cc.

Misschien werkt dat niet voor iedereen zo, hoor. In ieder geval, hoe fijn en belangrijk ik de bv ook vind, ben ik nu we de 6 maanden hebben gehad ook gemakkelijker geworden ivm eventuele kunstvoeding. Op het kdv hebben ze nu ook de boodschap dat als de meegebrachte bv niet voldoende is (naast het fruit en rijstwafel/korstje brood) ze haar ook eventueel kv mogen geven. Natuurlijk alleen indien nodig, maar zij noch ik zullen er iets van krijgen als dat eens een keer gebeurt.

Gisteren wilde ze ook de gekolfde melk niet drinken. Ik belde om half 4 naar huis (mijn ouders pasten op) en toen zei mijn moeder dus dat ze nog misschien 30 cc gedronken had. Dan kan ik nog wel 1,5 uur laten aanmodderen tot ik thuis ben, maar ik heb gezegd dat ze maar een pakje nutrilon moest proberen, en dat ging er wel in. Dan ben ik alleen maar blij dat Senna weer een vol buikje heeft en blij is, en dat dat dan met kv is ipv bv vind ik dan minder belangrijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78104427
Waar het bij het kolven vooral niet goed gaat is dat de melk niet blijft stromen.. Ik krijg gewoon een tsr en dan komt er eventjes wat melk en dan houdt het gewoon op.. En als ik dan lang wacht komt er nog wel weer een beetje als ik geluk heb, maar soms ook helemaal niet.. Het meestal wel makkelijker als Timo de voeding daarvoor weinig gedronken heeft. En bij stress gaat het inderdaad juist niet. Die neusspray heb ik niet, omdat ik dacht dat dat alleen hielp als je geen tsr kreeg? Maar is het het proberen waard als je wel een tsr hebt of zal het dan niks uithalen?

P_iglet ik ben een jaar of 5(?) geleden nog binnenstebuiten gekeerd door een internist en toen werd er niks gevonden (althans, niks dat van belang was, wel een of andere leveraandoening die niet erg was en ook eigenlijk helemaal geen aandoening was, maar hij had het gevonden dus daarom heeft ie het me ook maar verteld.) Ik kan me haast niet voorstellen dat er in de tussentijd iets is veranderd (nou ja, behalve dan mn schildklier maar dat was dus niet het geval)

En ja die stress, die is niet goed en daar heb ik ook hulp bij gelukkig want het liep de spuigaten uit.. Maar het helpt wel enorm om hier eens jullie meningen en adviezen te kunnen lezen, dan kan ik mijn eigen mening weer wat beter vormen en bijstellen waar nodig..

Hier op het kdv moet ik trouwens elke keer een reserveflesje meegeven, die is tot nu toe 1, misschien 2 keer gebruikt daar (en nagenoeg altijd krijgt hij die dus thuis nog).. Misschien de kolfstress maar eens op die manier inperken dan door ipv het reserveflesje een pak kv neer te zetten daar..
pi_78104723
een reserveflesje?
ik zou dan inderdaad zo'n kant-en-klaar pakje nutrilon meegeven als reserve als ik jou was. Als het niet aangebroken wordt kan het dan weer terug in de kast voor een volgende keer. Wat een raar gedoe eigenlijk? Wel begrijpelijk hoor van hun uit, anders zitten zij straks zonder. Maar voor jou is het wel gedoe zeg.
Zeker nu Timo wat extra dingen te eten krijgt zal hij op het kdv ook minder gaan drinken toch?

Hoe jij het kolven omschrijft gaat het bij mij ook ik dacht dat dat normaal was nouja figures waarom ik niet zo gek ben op kolven...

Bah ik vind het echt vervelend voor je
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_78104903
Zo gaat kolven bij mij ook. Dat het gaat stromen vind ik altijd zo'n groot woord. Er komen gedurende een tijdje druppels uit en als ik dat lang genoeg laat druppelen, druppel ik een voeding bij elkaar

Die spray zou ik ECHT halen, Chan! Volgens mij maakt dat echt wel een verschil, ook al heb je wel een tsr.
pi_78105873
Die spray kan ook helpen voor een 2e TSR of voor gewoon extra productie met kolven.

En reserve flesje iedere keer daar valt idd niet tegenop te kolven.
Hebben ze daar geen vriezer? Toen pepijn klein was hebben we op de opvang 2 noodflesjes in de vriezer gehad, voor het geval van extreme honger, of omstoten van een fles ofzo.
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:16:18 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78106247
chan, is het een idee om de nachtvoeding kv te doen, en dan die voeding laten doen door je partner? dan kan je doorslapen, geeft ook weer rust?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78112924
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:06 schreef p_iglet het volgende:
En reserve flesje iedere keer daar valt idd niet tegenop te kolven.
Hebben ze daar geen vriezer? Toen pepijn klein was hebben we op de opvang 2 noodflesjes in de vriezer gehad, voor het geval van extreme honger, of omstoten van een fles ofzo.
Mee eens bij ons op het kdv ging er ook een flesje als reserve in de vriezer. Die konden ze dan bij nood gebruiken. Als ze die dan nodig hebben is dat zo opgewarmd.

Bij mij gaat het met kolven ondanks spray ook alleen met druppels.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_78113633
Ik heb op het kdv ook een reserveflesje in de vriezer staan, maar ze willen toch ook elke keer een ontdooide.. Misschien toch maar eens vragen of dat een misverstand is of zo...

Kolven gaat hier wel met straaltjes trouwens, alleen wel een heel dun ministraaltje wat telkens weggaat zodat ik voor 1 voeding standaard 2 keer moet kolven en dan beide borsten ook per keer, maar daarvoor zit er te weinig tijd in een dag.. Maar die spray is dus het proberen waard, dat ga ik zeker doen dan.. Is dat op recept of vrij verkrijgbaar bij de apotheek? En ik zag 2 namen voorbij komen.. syntocinon spray en oxytocine (?) spray. Is dat hetzelfde of iets anders?

En had ik al gezegd dat ik zo blij ben met jullie? Echt, anders had ik het allang opgegeven..
pi_78114097
Het heet syntocinon en het is oxytocine (hormoon) dat je in je neus spuit.

Hier nooit een extra flesje ofzo hoeven meegeven. Nou dronk ze in het begin vrijwel niet, dus was de kleine hoeveelheid die ik meegaf ook voldoende. Nu kolf ik wel meer tegenwoordig, en ik kolf natuurlijk ipv een voeding tijdens mijn werk. Bovendien krijgt ze fruit en rijstwafel/brood op het kdv, dus in principe is er genoeg zo voor de hele dag. Mocht ik een keer een hele slechte kolfopbrengst hebben, dan doe ik nog een extra kolfsessie 's avonds. Ik zorg voor ongeveer 300 cc, en dat is nog altijd voldoende geweest.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:42:17 #212
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78133509
synthetische oxytocine = syntocinon

tinu, ik zat nog te denken in de auto. ik vind het heel goed dat je uitspreekt dat de bv voor jou meer is dan alleen voeding. voor jou is het een manier om de speciale moeder-kindband tot uitdrukking te brengen. echter, het lijkt erop dat jair bv enkel als voeding ziet, en zijn band met jou versterkt door te knuffelen of samen te spelen of wat dan ook. dat botst nu, en dat is jammer.

daarna dacht ik aan bass-miss die op een gegeven moment postte dat ze het zo bijzonder vond dat bv voor fons (inmiddels 3, denk ik) zoveel meer is dan alleen voeding. Hij bleef dus ook droog drinken tijdens de zwangerschap van elodie, enkel en alleen voor het contact. Elodie ziet (zag?) het meer als alleen voeding en ging er dus heel anders mee om. Twee kinders, dezelfde moeder, andere manier van bv geven.

Wellicht (hopelijk) geeft het je ook rust om te bedenken dat jair heel veel van je houdt en geeft behoefte heeft om dit te bekrachtigen met bv, maar prima tevreden is met een knuffel en een kus. dan wordt het mss makkelijker om de bv los te laten. jair geeft al een paar weken aan dat hij het voor hem mooi is geweest. wellicht is het dan een mooie periode geweest en gaan jullie nu een nieuwe manier ontdekken om jullie speciale band voort te zetten.

de wet van fok geldt alleen voor de kinders, toch? dan durf ik

de vitamines lijken te helpen! de tsr is ineens een stuk minder gevoelig, en ik heb zowaar al een voeding gehad waarbij het daarna niet meteen helemaal verbleekte, met de bijbehorende sensaties! en vanochtend na het douchen was de pijn/last ook best heel erg beperkt in verhouding tot wat het was!

eerst wilde ik het niet geloven, maar het lijkt toch echt te zijn! we zijn er nog niet, dat verwacht ik ook niet, maar voortgang is positief! over een paar dagen eens gaan voelen of mijn probleemklieren ook niet meer hard worden voor een voeding, en dan ga ik er misschien een heel klein beetje op vertrouwen dat ik met een beetje mazzel geen bo's meer ga krijgen!

man, man, man, wat ben ik blij!
pi_78152519
Ik kom hier ook binnen vallen.
Ik wilde borstvoeding proberen, gewoon omdat het goed is voor Laura en voor mij. Maar ik zag er enorm tegen op zo'n kindje aan de borst....dus als het niet zou lukken, jammer dan.

Nu de praktijk: ben er mee begonnen en er nog fanatiek in geworden ook Het lukte namelijk de eerste dagen voor geen meter, Laura begon wel goed, maar werd wat lui op een gegeven moment met aanhappen en doorzuigen (tja het loopt er niet vanzelf uit he ) waardoor ze zo gefrustreerd raakte dat het natuurlijk helemaal niet meer wilde. Dat had tot gevolg dat ik ook gefrustreerd was, dus op een gegeven moment moesten we gaan bijvoeden (dinsdag) met een cupje. Ook ben ik begonnen met kolven om toch wat productie op gang te brengen. Na 2 dagen stuwing ( omg zeg! ) en oefenen met kolven wilde Laura vannacht zowaar weer proberen et voila, het ging ineens super! De productie loopt op, ze drinkt makkelijker en is nu zo tevreden ermee .
De kraamverzorgster had bewondering voor mijn doorzettingsvermogen, ondanks dat ik aangegeven had er best tegenop te zien. Ik had allang kunnen zeggen doe die fles maar, dat is zoveel makkelijker.

Maar sjonge, het is wel hard werken hoor....dat had ik echt niet verwacht van zoiets natuurlijks als borstvoeding.... (en de boel een beetje schoonhouden moet ik ook nog leren, weer een vlek in het dekbed erbij )

Dit was tevens een tvp, ik ga nog tips nodig hebben in de toekomst denk ik.
pi_78156111
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:42 schreef DaviniaHR het volgende:
synthetische oxytocine = syntocinon

tinu, ik zat nog te denken in de auto. ik vind het heel goed dat je uitspreekt dat de bv voor jou meer is dan alleen voeding. voor jou is het een manier om de speciale moeder-kindband tot uitdrukking te brengen. echter, het lijkt erop dat jair bv enkel als voeding ziet, en zijn band met jou versterkt door te knuffelen of samen te spelen of wat dan ook. dat botst nu, en dat is jammer.

daarna dacht ik aan bass-miss die op een gegeven moment postte dat ze het zo bijzonder vond dat bv voor fons (inmiddels 3, denk ik) zoveel meer is dan alleen voeding. Hij bleef dus ook droog drinken tijdens de zwangerschap van elodie, enkel en alleen voor het contact. Elodie ziet (zag?) het meer als alleen voeding en ging er dus heel anders mee om. Twee kinders, dezelfde moeder, andere manier van bv geven.

Wellicht (hopelijk) geeft het je ook rust om te bedenken dat jair heel veel van je houdt en geeft behoefte heeft om dit te bekrachtigen met bv, maar prima tevreden is met een knuffel en een kus. dan wordt het mss makkelijker om de bv los te laten. jair geeft al een paar weken aan dat hij het voor hem mooi is geweest. wellicht is het dan een mooie periode geweest en gaan jullie nu een nieuwe manier ontdekken om jullie speciale band voort te zetten.

de wet van fok geldt alleen voor de kinders, toch? dan durf ik

de vitamines lijken te helpen! de tsr is ineens een stuk minder gevoelig, en ik heb zowaar al een voeding gehad waarbij het daarna niet meteen helemaal verbleekte, met de bijbehorende sensaties! en vanochtend na het douchen was de pijn/last ook best heel erg beperkt in verhouding tot wat het was!

eerst wilde ik het niet geloven, maar het lijkt toch echt te zijn! we zijn er nog niet, dat verwacht ik ook niet, maar voortgang is positief! over een paar dagen eens gaan voelen of mijn probleemklieren ook niet meer hard worden voor een voeding, en dan ga ik er misschien een heel klein beetje op vertrouwen dat ik met een beetje mazzel geen bo's meer ga krijgen!

man, man, man, wat ben ik blij!
DaviniaHR/ Bass miss wat is droog drinken?

Na ja het wisselt hier zo vaak. Vanavond heeft meneer ineens uitstekend gegeten en daarna ook nog eens goed aan de borst gedronken. Hij was vandaag echt gaan kruipen. Zou het daardoor kunnen komen?

Wat fijn DaviniHR dat de Vitamine B6 lijkt te helpen. Dan kun je toch echt gaan genieten van je bv tijd.

Sindell wat goed dat het nu goed gaat met het borstvoeden. Een voor het doorzetten.

Miss ben je er nog achter gekomen waarom je meisje laatst de bv uit een flesje niet wilde en de kv wel? Of heb je zoiets van "maakt niet uit, de volgende keer drinkt ze het vast wel weer"?

[ Bericht 28% gewijzigd door Tinuviel op 18-02-2010 21:28:19 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_78156156
Droog drinken is drinken zonder dat er melk komt, toch?
Lotte!
Noah!
pi_78159194
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:53 schreef Linda2205 het volgende:
Droog drinken is drinken zonder dat er melk komt, toch?

Ik meld me ook weer hier
Kijk maar (daar issie er nog maar pas trouwens )
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:28:04 #217
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_78161344
Wat een heerlijk jochie.

[ Bericht 34% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 19-02-2010 09:56:52 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78163115
Wat een prachtkind Freecell. Fijne voedingstijd voor jullie!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 18 februari 2010 @ 23:24:35 #219
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_78165060
Van harte gefeliciteerd, Freecell!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 07:38:32 #220
5428 crew  miss_sly
pi_78171740
Was je weggeweest dan, freecell?

Mooie foto
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 07:41:11 #221
5428 crew  miss_sly
pi_78171752
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:52 schreef Tinuviel het volgende:
Miss ben je er nog achter gekomen waarom je meisje laatst de bv uit een flesje niet wilde en de kv wel? Of heb je zoiets van "maakt niet uit, de volgende keer drinkt ze het vast wel weer"?
Ik heb nog steeds geen idee. Een dag late op het kdv dronk ze weer prima. Vandaag is ze bij schaap en er staat 300 cc in de koelkast dus ik ben benieuwd.
Ik zal voorlopig nog steeds eerst bv aan blijven bieden, hoe dan ook, maar als ze dat eens niet wil, dan krijgt ze gewoon kv. En als ze het nooit meer wil, dan ga ik ove op live voeden en kv voor op werkdagen.

Ik wil graag dat de bv tijd een fijne tijd is voor ons allebei, en dat kan ook inhouden dat ik korter of langer voed dan ik had bedacht
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 07:42:27 #222
5428 crew  miss_sly
pi_78171764
En natuurlijk, ook al had ik dat ook al live gedaan, voor de vooruitgang bij Davinia! Hoop zo dat het goedkomt en gauw lekker warm weer wordt (en bij dat laatste zit ook een beetje egoisme, wat lijkt het me heerlijk, eindelijk lente!).

sindell, welkom ook!
pi_78171775
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 07:38 schreef miss_sly het volgende:
Was je weggeweest dan, freecell?

Mooie foto
hmmm, in week 24 gestopt

Dat is wel te merken ook Het was meteen weer op gang en helemaal geen gevoelige tepels Die zijn een dreumes gewend

en Florian is een natuurtalentje Dronk na een kwartier al en daarna eigenlijk meteen om de 2-4 uur. Allleen gisteren was het ineens aldoor om de twee uur.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 08:43:35 #224
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78172324
Sindell, wat bijzonder dat je nu toch helemaal voor de bv gaat. Als jij je er goed bij voelt, is dat de beste optie voor jullie! en geniet van je kraamtijd, (en de stuwing )

free
wil leander nu ook weer? zou hij de techniek nog beheersen? zou jij het nog willen?

Tinu, wat fijn dat jair gister weer bij je heeft gedronken! Heb je nog gekolfd gister? Ik zat net tijdens het voeden wel aan je te denken, en wil toch wat kwijt. Ja, via Fok. Borstvoeding is een samenspel van vraag en aanbod, zoals je heel goed weet. Theoretisch. In de praktijk komt het er gewoon op neer dat je de vraag van Jair niet vertrouwt. Jair laat een voeding vallen, jij gaat die voeding kolven. Waarom ga je die voeding kolven? Jair vraagt er niet meer om, is dus niet nodig.

Je moet je natuurlijk wel bedenken, jij bent er voor Jair, Jair is er niet voor jou. Als Jair niet vraagt, hoef jij het aanbod niet kunstmatig hoog te houden. Voor wie? Voor wat? Jair doe je er geen plezier mee, want jouw stress reflecteert ook op hem. Het kolven van flesjes op het kdv was natuurlijk anders, want dan doe je het om flesjes te vullen voor overdag. Nu doe je het om je productie kunstmatig hoog te houden voor als Jair weer beter gaat drinken, wat dus niet nodig is, want hij regelt het prima zelf. Toen hij zo oud was als Aviva vertrouwde je er wel op dat Jair zelf zijn behoefte kon regelen, waarom zou hij dat nu niet meer kunnen?

Gister was Senna + ouders hier. Op een gegeven moment had ze wel zin in iets lekkers, dus dat handje verdween zo bij mams in dr decolleté, van “moeders, doe mij eens wat melk?” En die is 7 mnd! Jair is 5 mnd ouder, dus die zal nog beter kunnen aangeven dat hij bij je wil drinken. Laat het van hem uitgaan. Als hij niet meer wil, is het klaar.

Nu was het wellicht kruipen dat hij nog minder wilde drinken bij je, straks leert hij praten, gaat hij lopen, is er nog een virusje, er is altijd wel iets, zeker die eerste 2 jaar, dat gaat zo snel, je kan altijd blijven zoeken naar redenen waarom hij nu even niet drinkt bij je, maar dat het straks vast wel weer goed komt, en steeds in die tijd heb je er stress van. En waarvoor? Omdat het kind liever sap wil? Ben je bang dat hij jou als persoon afwijst? Het is eerder een teken van veilige hechting dat hij erop vertrouwt dat jij er voor hem zal blijven ook al heeft hij je voor de voeding niet meer nodig, lijkt me.

Zo, nu douchen.
pi_78173327
Leander taalt er niet naar Hij heeft er ook nooit meer om gevraagd sinds we gestopt zijn. Was er dus écht klaar mee
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 09:45:01 #226
5428 crew  miss_sly
pi_78173539
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 08:43 schreef DaviniaHR het volgende:

Gister was Senna + ouders hier. Op een gegeven moment had ze wel zin in iets lekkers, dus dat handje verdween zo bij mams in dr decolleté, van “moeders, doe mij eens wat melk?” En die is 7 mnd! Jair is 5 mnd ouder, dus die zal nog beter kunnen aangeven dat hij bij je wil drinken. Laat het van hem uitgaan. Als hij niet meer wil, is het klaar.
Ja, onze dame weet wel wat ze wil he?
Ik vind het daarom ook belangrijk om te kijken naar haar, haar behoefte.
Ik snap je wel, tinu, de bv is het hele speciale met Jair dat jij alleen met hem hebt. En ik denk dat veel moeders dat graag lang in stand houden, alleen al omdat het speciaal is. Maar jij bent sowieso speciaal voor Jair. Jij bent zijn enige, echte, onvervangbare mama, of je nou bv geeft of niet. En kijk eens hoe lang je het hebt kunnen doen? Daarmee heb je Jair al zoveel gegeven!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:02:49 #227
12913 GreatWhiteSilence
pi_78174011
Hier vraagt Annicka trouwens pas sinds ongeveer een maand om de borst. Voor die tijd moest ik haar proberen aan te leggen om er achter te komen of ze nu wilde of niet.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 10:05:35 #228
5428 crew  miss_sly
pi_78174096
Senna is daar al een tijdje heel duidelijk in. Ze begon met haar hoofd een beetje naar beneden richting borst te bewegen. Daarna wreef ze met haar hoofd tussen mijn borsten, en nu gaat ze dus daadwerkelijk met haar handje in mijn decolleté of duwt zelfs mijn kleren al een beetje aan de kant
pi_78177913
Ik vind dat nu ineens een beetje moeilijk, juist omdat ik zwanger ben (waah, het staat er echt) en de productie waarschijnlijk terug gaat lopen. Mijn kind houdt juist zo van aan de borst drinken, als ik vraag: "Wil je bij mama drinken?" gaat hij hardop heel blij hinniken/lachen en op m'n schoot wiebelen. Zo lief
Ik wil niet dat dat overgaat

Freecell, wat een mooie foto van je kleintje!

Tinuviel, veel sterkte weer. Het is een stuk loslaten en dat is voor de één makkelijker dan voor de ander.
pi_78178013
Jore, misschien is het net als bij Fons? Dat je jochie lekker blijft drinken, ondanks teruglopende productie? Gewoon voor de gezelligheid en warmte
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:52:07 #231
12913 GreatWhiteSilence
pi_78178216
Jore, je hebt dan best kans dat hij droog blijft drinken. En hopelijk hoor je gewoon bij de happy few bij wie het gewoon door blijft gaan. Er zijn ook dames bij wie het eerst (een beetje) terugloopt, waarna het weer beter gaat na een tijdje.

Ik heb trouwens precies hetzelfde probleem. Ik wil graag tandemen, maar ja, dan moet Annicka wel blijven drinken en lukt dat wel als ik zwanger ben? Ik wil graag zwanger worden, maar ja, niet echt ten koste van Annicka natuurlijk. Maar je weet gewoon niet hoe het zal lopen en dat is gewoon rot...
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 13:02:05 #232
5428 crew  miss_sly
pi_78181103
Net had ik schaap aan de telefoon, en ook vandaag heeft ze nog niet heel veel gekolfde melk gedronken. Wel heeft ze peer en een korstje brood op. Vanmiddag probeert hij nog een keer de gekolfde, en als ze dat niet wil, een pakje nutrilon om te kijken of ze dat wel wil.

Ben benieuwd of ze gewoon niet iets anders dan live wil drinken, of dat ze de gekolfde melk niet langer wil. Zou ook niet weten hoe ik dat laatste zou kunnen ombuigen, eigenlijk, dus dan wordt het kolven om weg te gooien en deproduktie op peil te houden.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 13:16:47 #233
12913 GreatWhiteSilence
pi_78181664
Je kunt er pannenkoeken mee bakken, of misschien wil ze wel een mamamilkshake...
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 13:28:16 #234
5428 crew  miss_sly
pi_78182139
ow, dat is leuk! waarmee bak ik dan pannenkoeken? rijstebloem?
En idd met wat fruit erdoor, goed plan!

thanks, ga ik zeker proberen als ze het zo blijft weigeren
pi_78182412
Tinu, ik sluit mij aan bij het laatste verhaal van Daviniah.

Jore en GWs, gewoon blijven voeden, je merkt vanzelf of het niet meer gaat. Dat is weer zo'n (on)zekerheid van bv, je weet niet hoe het zal lopen. Emma heeft stug doorgedronken maar of er nog iets uit kwam?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 13:55:27 #236
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78183277
miss, je kan anders ook de gekolfde melk geven aan het moedermelknetwerk?

gws, hoe oud is annicka?
gaat de melk niet ook anders smaken als je zwanger bent? of is dat alleen met ongesteldheid?

het heeft er steeds meer de schijn van dat die vasospasmes de oorzaak zijn geweest van mijn bo's het wordt nu steeds minder vaak wit (dus niet standaard na iedere voeding, en vanochtend na het douchen nog maar enkelzijdig) EN mijn grootste probleemklier (als eerste hard en als laatste leeg, zeg maar) was vanochtend op een volle borst bijna soepel! de hoop neemt verder toe
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:11:03 #237
12913 GreatWhiteSilence
pi_78183867
Miss_Sly: Ik heb het zelf niet met rijstebloem gedaan, maar met gewone bloem. 2 delen melk, 1 deel bloem en dan gewoon bakken met wat boter. (Werkt ook met koemelk in plaats van moedermelk, ik gebruik zelf dan ook nooit pannenkoekenmixen, waarom zou ik? ) Ik ben alleen gezegend met een kind dat geen pannenkoeken lust.
Het zal de textuur zijn denk ik. Ik heb ze zelf maar opgegeten, ze zijn lekker.

En als ik zwanger wordt, zal ik zeker proberen te blijven voeden, maar ja, it takes two to tango lactate...
Annicka is nu 13,5 maand. Ik heb niet gemerkt dat ze anders is gaan drinken toen ik ongesteld was, maar dat kan ook nog veranderen natuurlijk.
Lekker dat het steeds beter gaat Davinia, mooi dat de oplossing vrij simpel lijkt te zijn.
pi_78184727
Hoi Sindell, welkom
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 19:39 schreef sindell het volgende:
Ik had allang kunnen zeggen doe die fles maar, dat is zoveel makkelijker.
Dat wordt zo vaak gezegd, maar ik kan het me dus niet voorstellen eigenlijk. Je moet 's nachts je bed uit om een fles klaar te maken (koud! wakker!), die dingen moeten ook nog worden schoongemaakt, je moet het poeder afmeten en berekenen hoeveel je kind moet hebben en hoeveel het mag hebben, je kunt je kind niet even aan de borst hangen voor troost... Nou heb ik geen ervaring met flesvoeding, maar doe mij maar de makkelijke borstvoeding!

Gelukkig heb je doorgezet en zoals met alles zul je nog pieken en dalen ervaren, maar het is ook zo heerlijk om je kleintje aan de borst te hebben en die te zien genieten. Zo ontspannen dat ze ervan in slaap valt of even stoppen om naar je te lachen En tsja, soms is het hard werken, maar dat is opvoeden sowieso

Vlekken in bed leer je mee leven hoor
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 14:34:37 #239
5428 crew  miss_sly
pi_78184745
Ow, ongesteld! Dat kan het ook nog zijn. De gekolfde melk van de geweigerde sessies is wel van toen ik ongesteld was. Misschien dat dat met live voeden nog wel te doen is, volgens Senna, maar niet met gekolfde melk. Toch eens kijken, want dan moet het volgende week weer beter gaan.

Pannekoekjes, ow, dat ga ik echt doen, dat vind ik leuk

moedermelknetwerk zou ik op zich graag doen, maar hebben die iets aan pak 'em beet 300-500 cc per week?
pi_78184974
En Freecell natuurlijk ook welkom (terug)
Ik vroeg me al af of je ging tandemen, maar ik wist niet dat Leander was gestopt in je zwangerschap. Helemaal relaxed dat je geen gevoelige tepels hebt! Ik vond dat zelf de eerste paar keer wel schrikken trouwens. Er wordt altijd hard geroepen dat borstvoeding geen pijn mag doen, maar die eerste paar keer dat Emma begon te zuigen, vond ik het toch echt wel zeer doen. Lekker als je dat stukje kunt overslaan
Merk je veel verschil tussen beide kinderen als het de voeding aangaat?
pi_78187816
Thanks allen

Ook vandaag ging het weer goed, alleen ik moet even leren dat ze goed moet aanhappen, dan maar 10 x proberen voordat ze goed zit en dus niet doorbijten, want ach ze drinkt toch

Moet nu nog zon beetje elke 3 uur volgens de kraamverzorgende en vanaf volgende week, als ze 14 dagen is kan ik op verzoek gaan voeden. Kolven en cupfeeden laten we voor nu even om te zien hoe ze het hierop doet. Luiers spieken dus. Kon net mijn lol al op
En het is inderdaad redelijk makkelijk, ik moet er zelf nog even handigheid in krijgen. Ik hoop echt dat het zo doorgaat, de stuwing is zo goed als weg, ze zijn nu lekker soepel en weer van een fatsoenlijk formaat. De aanhouder wint zullen we maar zeggen
pi_78188572
Sindell! Als je meisje eerder komt dan de drie uur ook voeden hè! Die drie uur is de maximumtijd die er tussen de voedingen mag zitten nu.
/alarmbel
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_78189355
*deelt de alarmbel van Jelief*
Voeden op verzoek vanaf de geboorte, niet 'vanaf 14 dagen'! weer een nieuwe fabel in de wereld
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 16:32:39 #244
5428 crew  miss_sly
pi_78189460
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:30 schreef WupWup het volgende:
*deelt de alarmbel van Jelief*
Voeden op verzoek vanaf de geboorte, niet 'vanaf 14 dagen'! weer een nieuwe fabel in de wereld
Ik denk dat er bedoeld wordt dat je de eerste tijd op verzoek voedt, maar wel minstens iedere 3 uur.
Maar zoals Jelief aangeeft: niet stipt om de drie uur, dat is de maximutijd die je aanhoudt. Als je kind eerder komt, ook eerder voeden.Vaker mag dus, minder vaak liever niet in het begin.
pi_78189700
Makes more sense
pi_78190809
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat er bedoeld wordt dat je de eerste tijd op verzoek voedt, maar wel minstens iedere 3 uur.
Maar zoals Jelief aangeeft: niet stipt om de drie uur, dat is de maximutijd die je aanhoudt. Als je kind eerder komt, ook eerder voeden.Vaker mag dus, minder vaak liever niet in het begin.
Zo inderdaad
Als ze eerder komt is het wel duidelijk hoor, ze kan lekker boos worden
pi_78192331
Gefeliciteerd Jore met je zwangerschap. Ik hoop dat Lieuwe gewoon blijft drinken.

DaviniaHR dan heb ik dus in het verleden ook aan Jair getwijfeld of mijn productie kunstmatig hoog gehouden omdat ik 6 maanden lang 4 keer per dag heb gevoed, terwijl Jair in de latere periode 3 en dan 2 keer dronk in plaats van 4. Ik moet even met het idee vertrouwd raken om te stoppen met kolven overdag. Sowieso zal dat binnenkort gebeuren. Het lijkt me lastig om mezelf met anderen te vergelijken en aan te nemen dat rond 9 maanden de productie stabiel is. Andere moeders voeden met 9 maanden ook nog 1-2 keer s'nachts en kolven 200cc. Iedereen is zo verschillend hoe kun je zoiets dan algemeen geldig vastleggen.

Bij ons is het trouwens al vanaf jonge leeftijd, maand of 5 zo dat Jair niet echt goed aangaf dat die honger had. Nadat ik eenmal door had welk huiltje honger betekende was het heel makkelijk totdat hij stopte met die huiltjes. Dus hier is het ook aanleggen om te kijken of die wil drinken of niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:57:44 #248
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_78199368
Is er een wondermiddel om je productie op te krikken?

M'n meisje drinkt nu 72 mililiter per dag. Ik red nu met moeite 20 tot 30ml per kolfbeurt; dus voorlopig kolf ik genoeg om haar te voeden en om een voorraadje op te bouwen maar ze gaat nu per dag zo'n beetje 6ml meer drinken.
Mijn productie is, nadat de bv op gang is gekomen, op hetzelfde niveau gebleven en ik zie het punt dat ze meer drinkt dan ik kan kolven steeds dichterbij komen. Die stress is al helemaal niet productie-verhogend!

Ik heb het internet al afgestruind naar tips en er al vele gevonden en inmiddels ook al wat dingen geprobeerd.
De enige die in mijn ogen nog zin heeft is om ook 's nachts te gaan kolven omdat je tijdens je slaap meer oxytocine aanmaakt en daardoor meer productie hebt en dat die verhoogde productie dan ook overdag blijft. (Als ik het allemaal goed begrepen heb?) Deze optie wil ik eigenlijk als laatste redmiddel gebruiken; ik slaap al niet zo heel veel op het moment en die paar uurtjes kan ik erg goed gebruiken! Mocht het echt niet anders kunnen dan ga ik natuurlijk gewoon 's nachts kolven; als Teigetje gewoon thuis zou zijn zou ik haar natuurlijk 's nachts ook moeten voeden!
De volgende stap is een gesprek met een lactatiekundige van het ziekenhuis; maar dat kan donderdag pas.

Eigenlijk hoop ik dat iemand hier nog met een tip komt die ik nog niet ken en die ik kan proberen!
A grand adventure has begun.
pi_78199866
Hoe vaak kolf je Keshet? Ik moest om de productie goed op gang te krijgen, iedere 3u, 40minuten kolven. 20min per kant dus. Na een paar dagen kreeg ik er dan ruim genoeg uit. In het begin ging het idd milliliter-gewijs. Succes
Lotte!
Noah!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:19:13 #250
12913 GreatWhiteSilence
pi_78200819
Ik heb ook de productie voor een deel op gang gekregen door te kolven en ik heb daarbij ook 's nachts gekolfd. Je bent echt geen uren bezig om te kolven, een of twee keer per nacht scheelt volgens mij al heel wat. Ik kolfde toen 8 a 9 keer per etmaal.

Dit was zo'n dagje, ik hield alles bij:
1:00, 145 ml
5:30, 135 ml
10:00, 110 ml
12:00, 60 ml
14:15, 40 ml
16:00, 60 ml
19:00, 110 ml
21:00, 60 ml

Hier nog een ander dagje, wat later in die periode:
23:30, 300 ml
5:45, 250 ml
10:00, 190 ml
16:00, 120 ml
19:00, 200 ml
23:00, 200 ml

Zoals je ziet zijn de opbrengsten tegen de nacht aan iets beter dan overdag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')