Maar, even puur filosoferend, als je de productie verhoogt, dan kun je toch niet automatisch ineens wél kolven? Ik ben zelf ook geen goede kolver en het maakt hier echt niet uit of ik zo ongeveer overloop of dat Emma net geclusterd heeft qua hoeveelheid. Maar misschien is dat ook weer persoonlijk, geen flauw ideequote:Op woensdag 17 februari 2010 15:08 schreef miss_sly het volgende:
Chan, als je niet wil stoppen, moet je dat natuurlijk niet doen!
Maar...als ik lees dat het kolven zo moeizaam gaat en dat moeizame dan weer zoveel stress oplevert, is daar misschien wat winst te behalen? Je gebruikt vast al oxytocine (?) spray, maar misschien kun je ook domperiodom krijgen voor de produktie, waardoor het kolven ook beter gaat? En anders zit de winst hem dus misschien niet in het niet meer geven van de bv, maar wel in het verminderen van stress als je niet meer zou kolven en gedeeltelijk over zou gaan op kunstvoeding.
Maar: natuurlijk alleen als dat is wat je wil
Ik merk bij mezelf dat het wel degelijk scheelt of Senna goed gedronken heeft of niet. Vanochtend heeft ze bijvoorbeeld niet heel lang en goed gedronken (erg verkouden, arm ding) nadat ze ook nog eens de hele nacht had doorgeslapen en dus kolfde ik meteen aan een kant een flesje vol! Als ze 's nachts een aantal keer heeft gedronken, kolf ik minder en als ze dan 's ochtends ook nog eens goed drinkt, nog minder.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:29 schreef WupWup het volgende:
[..]
Maar, even puur filosoferend, als je de productie verhoogt, dan kun je toch niet automatisch ineens wél kolven? Ik ben zelf ook geen goede kolver en het maakt hier echt niet uit of ik zo ongeveer overloop of dat Emma net geclusterd heeft qua hoeveelheid. Maar misschien is dat ook weer persoonlijk, geen flauw idee
Ik hoop toch zo dat ik het tegen die tijd wel voor mekaar krijg om voldoende bij elkaar te kolven, want ik wil echt geen kunstvoeding geven. Voorraad opbouwen lukt gewoon niet, omdat ze iedere dag een fles met probiotica moet krijgen![]()
Mee eens bij ons op het kdv ging er ook een flesje als reserve in de vriezer. Die konden ze dan bij nood gebruiken. Als ze die dan nodig hebben is dat zo opgewarmd.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:06 schreef p_iglet het volgende:
En reserve flesje iedere keerdaar valt idd niet tegenop te kolven.
Hebben ze daar geen vriezer? Toen pepijn klein was hebben we op de opvang 2 noodflesjes in de vriezer gehad, voor het geval van extreme honger, of omstoten van een fles ofzo.
DaviniaHR/ Bass miss wat is droog drinken?quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:42 schreef DaviniaHR het volgende:
synthetische oxytocine = syntocinon
tinu, ik zat nog te denken in de auto. ik vind het heel goed dat je uitspreekt dat de bv voor jou meer is dan alleen voeding. voor jou is het een manier om de speciale moeder-kindband tot uitdrukking te brengen. echter, het lijkt erop dat jair bv enkel als voeding ziet, en zijn band met jou versterkt door te knuffelen of samen te spelen of wat dan ook. dat botst nu, en dat is jammer.
daarna dacht ik aan bass-miss die op een gegeven moment postte dat ze het zo bijzonder vond dat bv voor fons (inmiddels 3, denk ik) zoveel meer is dan alleen voeding. Hij bleef dus ook droog drinken tijdens de zwangerschap van elodie, enkel en alleen voor het contact. Elodie ziet (zag?) het meer als alleen voeding en ging er dus heel anders mee om. Twee kinders, dezelfde moeder, andere manier van bv geven.
Wellicht (hopelijk) geeft het je ook rust om te bedenken dat jair heel veel van je houdt en geeft behoefte heeft om dit te bekrachtigen met bv, maar prima tevreden is met een knuffel en een kus. dan wordt het mss makkelijker om de bv los te laten. jair geeft al een paar weken aan dat hij het voor hem mooi is geweest. wellicht is het dan een mooie periode geweest en gaan jullie nu een nieuwe manier ontdekken om jullie speciale band voort te zetten.
de wet van fok geldt alleen voor de kinders, toch? dan durf ik
de vitamines lijken te helpen!de tsr is ineens een stuk minder gevoelig, en ik heb zowaar al een voeding gehad waarbij het daarna niet meteen helemaal verbleekte, met de bijbehorende sensaties!
![]()
![]()
en vanochtend na het douchen was de pijn/last ook best heel erg beperkt in verhouding tot wat het was!
![]()
![]()
eerst wilde ik het niet geloven, maar het lijkt toch echt te zijn! we zijn er nog niet, dat verwacht ik ook niet, maar voortgang is positief!over een paar dagen eens gaan voelen of mijn probleemklieren ook niet meer hard worden voor een voeding, en dan ga ik er misschien een heel klein beetje op vertrouwen dat ik met een beetje mazzel geen bo's meer ga krijgen!
man, man, man, wat ben ik blij!
quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:53 schreef Linda2205 het volgende:
Droog drinken is drinken zonder dat er melk komt, toch?
Ik heb nog steeds geen idee. Een dag late op het kdv dronk ze weer prima. Vandaag is ze bij schaap en er staat 300 cc in de koelkast dus ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:52 schreef Tinuviel het volgende:
Miss ben je er nog achter gekomen waarom je meisje laatst de bv uit een flesje niet wilde en de kv wel? Of heb je zoiets van "maakt niet uit, de volgende keer drinkt ze het vast wel weer"?
hmmm, in week 24 gestoptquote:Op vrijdag 19 februari 2010 07:38 schreef miss_sly het volgende:
Was je weggeweest dan, freecell?
Mooie foto
Ja, onze dame weet wel wat ze wil he?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 08:43 schreef DaviniaHR het volgende:
Gister was Senna + ouders hier. Op een gegeven moment had ze wel zin in iets lekkers, dus dat handje verdween zo bij mams in dr decolleté, van “moeders, doe mij eens wat melk?” En die is 7 mnd! Jair is 5 mnd ouder, dus die zal nog beter kunnen aangeven dat hij bij je wil drinken. Laat het van hem uitgaan. Als hij niet meer wil, is het klaar.
Dat wordt zo vaak gezegd, maar ik kan het me dus niet voorstellen eigenlijk. Je moet 's nachts je bed uit om een fles klaar te maken (koud! wakker!), die dingen moeten ook nog worden schoongemaakt, je moet het poeder afmeten en berekenen hoeveel je kind moet hebben en hoeveel het mag hebben, je kunt je kind niet even aan de borst hangen voor troost... Nou heb ik geen ervaring met flesvoeding, maar doe mij maar de makkelijke borstvoeding!quote:Op donderdag 18 februari 2010 19:39 schreef sindell het volgende:
Ik had allang kunnen zeggen doe die fles maar, dat is zoveel makkelijker.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat je de eerste tijd op verzoek voedt, maar wel minstens iedere 3 uur.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:30 schreef WupWup het volgende:
*deelt de alarmbel van Jelief*
Voeden op verzoek vanaf de geboorte, niet 'vanaf 14 dagen'! weer een nieuwe fabel in de wereld
Zo inderdaadquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er bedoeld wordt dat je de eerste tijd op verzoek voedt, maar wel minstens iedere 3 uur.
Maar zoals Jelief aangeeft: niet stipt om de drie uur, dat is de maximutijd die je aanhoudt. Als je kind eerder komt, ook eerder voeden.Vaker mag dus, minder vaak liever niet in het begin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |