Het is natuurlijk maar hoe je het interpreteert. Ik lees hierin dat een magnetron prima is als je maar zorgvuldig te werk gaat. Ik vind het echt supermakkelijk. Ik zet het vermogen op 40% en warm bijvoorbeeld 40 seconden op bij 200 ml waarbij ik het flesje er tussendoor 1 keer uithaal om het wat rond te draaien. Dat kost me veel minder tijd dan au bain marie, het flesje wordt niet zo gauw te warm en ik heb geen extra afwas.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:36 schreef Jore het volgende:
[..]
Ja, daar mist de nuance, sorry. Herstel: ik zou de magnetron alleen gebruiken als je zeer zeker weet dat je zorgvuldig en zachtjes verwarmt![]()
Het wordt trouwens wél afgeraden op borstvoeding.com, zie ik nu.
(citaat: "Moedermelk warm je veilig en gemakkelijk op in het Bad van Marie ('au bain Marie') of met een flessenwarmer. Opwarmen in de magnetron raden we je af, tenzij je zéér zorgvuldig de instructies opvolgt voor het opwarmen van moedermelk in de magnetron. Gelukkig lusten veel kinderen de melk ook op kamer- of koelkasttemperatuur! ") bron
Ja, dat zou ik ook niet pikken, op die manier. Maar we hebben geen balkon helaas...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:27 schreef WupWup het volgende:
Wauw Troel, dat je productie dat nu al redt! Hartstikke fijn!
Overigens zou ik vriend op het balkon laten slapen als de co-sleeper plots was verdwenen
Hij is me al bijna 4 maanden aan het voorbereidenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik ook niet pikken, op die manier. Maar we hebben geen balkon helaas...![]()
Oeiquote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:35 schreef DaviniaHR het volgende:
ik heb mijn eerste borstontsteking te pakken.
Och hier is het heel simpel: zodra zij van de kamer af gaat, neemt hij de nachten over.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Hij is me al bijna 4 maanden aan het voorbereiden
Ja, zo gaat Bert ook regelmatig op zijn "goede" oor liggen. Dan kan je echt heel hard roepen voor hij je hoortquote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Och hier is het heel simpel: zodra zij van de kamer af gaat, neemt hij de nachten over.Ik hoor haar namelijk niet (ik ben namelijk vrij slechthorend), en hij is dan toch al wakker.
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:05 schreef Troel het volgende:
Soms is het echter handig om tussendoor ook nog even "de tiet erin te hangen",
Nee, helemaal niets. Ja, het drinken zelf gaat ongelooflijk makkelijk en hij was de laatste tijd natuurlijk moeilijk aan het doen aan de borst, maar hij is nog even vrolijk, hij moppert nog op dezelfde manier als hij wil slapen en als hij tussendoor wakker is en genoegen neemt met het speentje dan heeft hij geen honger. Als hij wél honger heeft dan zet hij het op een schreeuwen en dat valt niet te negeren.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:37 schreef Twinkly het volgende:
Claudia wat fijn dat het afbouwen zo voorspoedig gaat, heb je nu ook minder last van stuwing? Ik hoop voor je dat het bij jou net zo loopt als bij Troel die nu nog 1 voeding per dag kan geven![]()
Merk je trouwens verschil in Ivan's gedrag nu hij meer flesvoeding krijgt?
Jemig, wat naar.quote:Mijn vriendinnetje is woensdag bevallen van een roze wolkjeZe is wat prematuur (36w2d) en ook wat dysmatuur (2025 gram). We hebben haar gisteren mogen bekijken, wat een popje, zo klein maar zo mooi.
Ze liggen alleen in een ziekenhuis dat helemaal de mist in gaat wat borstvoeding betreftHet kindje wordt bijgevoed met de fles, toen mijn vriendin aangaf dat ze een cupje willen proberen zeiden ze dat dat niet kan want nu heeft ze de fles al gehad. Maar, volgens hun kan een kindje wel uit de borst leren drinken nadat het de fles gehad heeft. Toen mijn vriendin aan de co-assistente vroeg of ze wel eens van tepel-speen verwarring had gehoord kreeg ze een schaapachtige blik. Van vingervoeden hadden ze al helemaal nooit gehoord. Het kindje ligt in een verwarmde kamer op de neonatologie afdeling, aan kangoeroen wordt niet gedaan. Ook moet mijn vriendin vandaag naar huis terwijl het kindje nog in het ziekenhuis moet blijven en het is nu de bedoeling dat ze maar 1 keer per dag langskomt.
Dus ik hoop maar dat het allemaal goed gaat komen met de bv zodra ze thuis zijn.
HE?? NIeuwegein zegt altijd super goed te zijn in borstvoeding (ze hebben daar echt de certificaten en dergelijke). Ik vond het zelf behoorlijk irritant dat alle verpleegsters wat anders zeiden toen bij Ruben, maar bij Jochem ging het eigenlijk wel prima, ook toen hij opnomen werd. Laat je vriendin echt op haar strepen gaan staan. Er staat in het protocol dat een moeder gewoon mag kolven, laat haar ook gewoon echt om de kolf vragen en laat haar anders de gyn erbij roepen en een klacht indienen!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:59 schreef Twinkly het volgende:
Het is het ziekenhuis in Nieuwegein. Jammergenoeg wonen ze zelf in Utrecht en hebben ze geen auto dus het wordt nog een hele toer om steeds weer, als pas bevallen vrouw, in het ziekenhuis te komen. Daarom vind ik eigenlijk dat ze gewoon bij haar kindje moet blijven in het ziekenhuis.
Er is een lactatiekundige in het ziekenhuis, maar gisteren vonden ze het onnodig dat ze kolfde toen wij er waren, ze vonden het beter dat ze het een keer oversloeg. Maar wat de reden daarvan was? Het lijkt mij niet bevorderlijk voor de stimulatie. Ook hadden ze 's nachts besloten de kraamvrouw door te laten slapen en het kindje zelf de fles te geven.
Nou ja dat dus. En als ze allemaal beomen zijn van dit alles/weer thuis zijn absoluut een klacht indienen. Dat certificaat is er niets voor niets en ze breken met de vuistregels voor BV.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:55 schreef Jelief het volgende:
Oh Twinkly laat haar anders van buiten het ziekenhuis wat advies inwinnen (er zal wel een regel zijn dat een lk van buiten het zh niet ín het ziekenhuis advies geeft)want het lijkt mij dat als het zó doorgaat er van alles fout kan gaan .
quote:Op zondag 14 februari 2010 13:23 schreef DaviniaHR het volgende:
twinkly, ik hoop dat je vriendin het tij kan keren bij die mensen in het zkh en dat de bv slaagt!
moet een bo niet na 3 dagen voorbij zijn? ik ben verdomme al bezig sinds donderdagavond en die hele tiet is nog knalrood!nu zal het vast niet helpen dat ik inmiddels 3 ontstekingsplekken heb zitten... al is de eerste wel al weer soepel...
waarom wilde ik ook alweer bv geven?
Goed warm maken voor de voeding, je mag koelen na een voeding. In overleg met je huisarts mag je paracetamol tegen de pijn.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:33 schreef DaviniaHR het volgende:
kheb sinds vrijdag ab. 4maal daags 500mg fluclodingescilline.
aviva krijgt er tenminste geen kramp van, dat scheelt al wel, maar verder... gister stond de teller weer op 39.9oC, ben nu min of meer koortsvrij, maar de pijn en roodheid is er niet minder om helaas
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |